Ik kan m niet vinden?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 12:47 schreef mascara-klodder het volgende:
@:anndb je heb je reactie op junkiesietze in een TR gepost
Omdat jij geen TR's kan lezenquote:
@anndb heeft z'n tekst van mij teruggekregen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:22 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Omdat jij geen TR's kan lezen
Maar dit is niet 'mijn' forum, dus even wachten tot 1 van de CUL-mods de TR ziet en zijn reactie hier kan posten.
plastic zakjes schoonmaken lijkt me niet al te fantastisch om te doen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:56 schreef anndb het volgende:
Ik dacht al waar is mijn tekst haha
Geen idee (nog). Had wel gelezen dat foodsaver spul compatible is, dat heb ik sowieso nog liggen. En die zakken kosten op Bol zeg tussen de 1 en 1,5 EUR per stuk afhankelijk van grootte. Vind ik nog redelijk acceptabel, zou die zakken dan gebruiken voor als ik sous vide wat maak, dat is dan over het algemeen een al wat duurder stuk vlees, die 1,5 euro kan er nog nog wel bij. Ze zouden overigens her-bruikbaar zijn, maar niet iedereen is het daar even over eens / niet even goed schoon te krijgen.
We gaan het zien, hij is in ieder geval lekker compact en draadloos, dus kan 'm gewoon in de bestekbak gooien. Dat moet het toch wat simpeler maken om te gaan vacumeren ipv steeds zo'n heel apparaat uit de kast trekken
Gelijk besteld!quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:02 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
plastic zakjes schoonmaken lijkt me niet al te fantastisch om te doen.
Hier een goedkope versie
https://nl.aliexpress.com(...)eLogUid=3GiTuJDr9nON
Vind ik wel meevallenquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:19 schreef Nielojram75 het volgende:
Mooi ding!
Maar, zoals een goed inventum ( "Veilig&Vertrouwd") betaamd, met een ultra-kort snoertje?
Heeft de Philips Airfryer welquote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:19 schreef Nielojram75 het volgende:
Mooi ding!
Maar, zoals een goed inventum ( "Veilig&Vertrouwd") betaamd, met een ultra-kort snoertje?
Ik heb een oven, magnetron, frituurpan en een inductiekookplaat.quote:Op vrijdag 25 augustus 2023 19:19 schreef Nielojram75 het volgende:
Mooi ding!
Die hebben wij ookquote:
Hij is in de aanbieding bij de Aldiquote:
Ditoquote:Op donderdag 26 oktober 2023 18:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had ooit een passeerzeef van de Aldi maar die heb ik weggedaan omdat ik het maar geklooi vond, telkens de bodemplaat die verstopt raakt en dat soort dingen. Dus nu dacht ik goed bezig te zijn door de enige echte originele Flotte Lotte te kopen. Maar helaas, hetzelfde geklooi als met het 3x goedkopere exemplaar van de Aldi destijds. Het wordt nooit iets tussen passeerzeven en mij
@golfer heeft er ook 1 (even taggenquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zoek een vacuümmachine. Ik weet niet zo goed waar ik op moet letten eigenlijk.
Ik wil:
- eten invriezen
- eten marineren
- misschien eten sous vide garen
- rollen kunnen gebruiken om zo wat plasticverspilling tegen te gaan
- ook verpakkingen van chips ofzo kunnen sealen.
@:leeharveyoswald @:kaatje1
Ik heb een vrij prijzige van Foodsaver. Werkt lekker. Zag op hun insta of fb dat ze nu ook een nieuwe hebben waar je beter vochtig spul kunt vacumeren. Om dat te doen (maar nog niet gebruikt) heb ik absoberende stukjes gekocht. Heb ook een paar bijbehorende dozen. Daar sla in vacumeren blijft veel langer goed. Kwam een paar weken geleden achter in de keukenkast een gevacumeerde chipszak tegen, goed eetbaar nog (was m vergeten). Ook wanneer ik een groot stuk parmezaanse kaas heb, klein deel gebruik, vacumeer ik de rest.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zoek een vacuümmachine. Ik weet niet zo goed waar ik op moet letten eigenlijk.
Ik wil:
- eten invriezen
- eten marineren
Ik wil bij voorkeur wel kwaliteit kopen, Foodsaver ziet er goed uit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een vrij prijzige van Foodsaver. Werkt lekker. Zag op hun insta of fb dat ze nu ook een nieuwe hebben waar je beter vochtig spul kunt vacumeren. Om dat te doen (maar nog niet gebruikt) heb ik absoberende stukjes gekocht. Heb ook een paar bijbehorende dozen. Daar sla in vacumeren blijft veel langer goed. Kwam een paar weken geleden achter in de keukenkast een gevacumeerde chipszak tegen, goed eetbaar nog (was m vergeten). Ook wanneer ik een groot stuk parmezaanse kaas heb, klein deel gebruik, vacumeer ik de rest.
Ik heb een goedkope gehad, en nu een foodsaver (ook nog goedkoop eigenlijk, in vergelijking met kamer-vacumeerders*)quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil:
- eten invriezen
- eten marineren
Wat kan hij niet vacumeren?quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik heb een goedkope gehad, en nu een foodsaver (ook nog goedkoop eigenlijk, in vergelijking met kamer-vacumeerders*)
Imho de pro's/cons:
Foodsaver
+ Strakker vacuüm
- duurder
- vacumeert niet alles
Goedkopere
- vaak niet helemaal leeg
+ Goedkoper
+ Trekt zelfs ziplocks vacuüm
(Kamer-vacumeerapparaten zijn wel aanzienlijk goedkoper geworden, van 1000+ naar een paar honderd euro. Die vacumeren ook alles en hebben een nóg strakker vacuüm)
Geen idee of chipszakken überhaupt te sealen zijn
Alles wat geen speciaal ribbelpatroon aan de binnenkant heeft. Voel maar aan de zakjes die je hebt liggen, die zijn ruw aan één kant.quote:
Gevonden, thanksquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:27 schreef mascara-klodder het volgende:
Volgens mij was er eerder in dit topic ookal uitgebreid over die apparaten gepost. Misschien dat er daar nog tips staan?
Oh jaquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik merk wel eens wanneer de zak te vol is of niet glad ligt, of dat ik m te ver naar achteren leg hij niet goed vacumeert. Maar das wennen. Brood trouwens eerst invriezen en dan pas vacumeren
Ah ok.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alles wat geen speciaal ribbelpatroon aan de binnenkant heeft. Voel maar aan de zakjes die je hebt liggen, die zijn ruw aan één kant.
Juist daardoor krijgt hij er wel veel meer lucht uit.
Je hebt ze glad, voor oa kamer-vacumeerders, en je hebt ze geribbeld, voor machines die dat nodig hebben.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah ok.
Zijn rollen voor die apparaten eigenlijk universeel? En hebben ze altijd ribbeltjes aan de binnenkant?
Bij een van de 3 (aldi, lidl, action) zijn ze niet goed, weet alleen niet welk (ik heb nog voorraad)quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah ok.
Zijn rollen voor die apparaten eigenlijk universeel? En hebben ze altijd ribbeltjes aan de binnenkant?
Er is uitgezocht dat zakjes in gebruik goedkoper zijn .quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt ze glad, voor oa kamer-vacumeerders, en je hebt ze geribbeld, voor machines die dat nodig hebben.
Ik heb zakken (of buizen) van de groothandel, want goedkoper. Een buis is wel gepriegel. Recht snijden, sealen, etc. Daarom dat ik nu grote en kleine zakjes heb, minder gepriegel
Ik zag apparaten met rolhouders waar ook een mes in zit.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Je hebt ze glad, voor oa kamer-vacumeerders, en je hebt ze geribbeld, voor machines die dat nodig hebben.
Ik heb zakken (of buizen) van de groothandel, want goedkoper. Een buis is wel gepriegel. Recht snijden, sealen, etc. Daarom dat ik nu grote en kleine zakjes heb, minder gepriegel
Ik heb een rolhouder en een pulsefunctiequote:Op dinsdag 19 december 2023 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zag apparaten met rolhouders waar ook een mes in zit.
https://wateetons.com/201(...)eeft-een-mens-nodig/
Ik heb een apparaat met pulse-optie nodig lees ik.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 29 december 2023 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb de FoodSaver FSV005 voor mezelf gekocht. Hoop geld![]()
Happy birthday to me
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 29 december 2023 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Happy birthday to me
Dooie mus.quote:
Goeie keus, staat hier ook, blij meequote:Op vrijdag 29 december 2023 10:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Happy birthday to me
quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Over 2 dagen mag je nog een keer jompelen voor me
Van harte!!!quote:Op vrijdag 29 december 2023 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over 2 dagen mag je nog een keer jompelen voor me
Ook om boemboes te maken ideaalquote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Laatst dit mini keukenmachientje gekocht. Veel snijden lukte niet meer zo goed en om iedere keer de grote kenwood te pakken is ook weer zowat. Maar wat een fijn ding, uien grof of fijn, knoflook ook. Verder ben ik nog niet gekomen, maar nu al zo blij mee. Geen zakken voorgesneden uien meer![]()
[ afbeelding ]
Volgende stap inderdaad. Ben er echt zo blij meequote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ook om boemboes te maken ideaal
Wat een hendig dingske!!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
Laatst dit mini keukenmachientje gekocht. Veel snijden lukte niet meer zo goed en om iedere keer de grote kenwood te pakken is ook weer zowat. Maar wat een fijn ding, uien grof of fijn, knoflook ook. Verder ben ik nog niet gekomen, maar nu al zo blij mee. Geen zakken voorgesneden uien meer![]()
[ afbeelding ]
Zeker. Eerst vond ik het overdreven maar toch besteld, en nog fijner dan ik had verwacht. Staat ook op het aanrecht en niet in een kastquote:
Waar heb je die gekocht? Leuk ding!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Bij bol.comquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:10 schreef Smallish het volgende:
[..]
Waar heb je die gekocht? Leuk ding!
Wat een lollig ding! Nog niet eerder gezien in deze vorm.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bij bol.com
Bekijk Phreeze (Draadloos) Food Processor - Hakmolen elektrisch - Vaatwasbestendig - USB oplaadbaar - Mini Portable Chopper - Blender - Keukenmachine - Krachtig - 250ML - Draadloos - Babyvoeding blender op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Hij is echt heel fijn. Nog alleen maar gebruikt voor uien en knoflook, maar zelfs noten zouden kunnenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:31 schreef Smallish het volgende:
[..]
Wat een lollig ding! Nog niet eerder gezien in deze vorm.
Gebruik het al zo’n 20 jaar. Zou ook niet zonder kunnen ookal gebruik ik m niet vaak meer.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zeker. Eerst vond ik het overdreven maar toch besteld, en nog fijner dan ik had verwacht. Staat ook op het aanrecht en niet in een kast
Ik had er een bij de kenwood maar die heeft 2 mesjes op dezelfde hoogte (uiten werden nooit fijn) deze heeft er 3op verschillende hoogte. Denk dat dat is wat ervoor zorgt dat het fijner isquote:Op vrijdag 5 januari 2024 19:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gebruik het al zo’n 20 jaar. Zou ook niet zonder kunnen ookal gebruik ik m niet vaak meer.
Besteld&geleverd&gebruikt!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[ afbeelding ]
Graag gedaanquote:Op maandag 8 januari 2024 19:40 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
Besteld&geleverd&gebruikt!
Wat een kek apparaatje! Dank u
jazeker, crock-pot is een soort mercedes van de slowcookers.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:05 schreef Nielojram75 het volgende:
Niets te patsen, maar te vragen, slowcooker (https://www.coolblue.nl/p(...)cr507-4-7-liter.html)
Is dit wat?
Eenpersoonshuishouden, met lekkere trek, zoekt naast haar inductieplaat ( wat de hele dag herrie staat te maken met dit soort gerechten) zuks... Althans, wordt aangeraden door collegae.
Sukadelapjes, Boeuf Bourguignon, ragout bolognese, curry van mevrouw Cook, zuurkool, und dies weiter...
Veel info ook hier daarover te vinden:quote:Op maandag 19 februari 2024 20:05 schreef Nielojram75 het volgende:
Niets te patsen, maar te vragen, slowcooker (https://www.coolblue.nl/p(...)cr507-4-7-liter.html)
Is dit wat?
Eenpersoonshuishouden, met lekkere trek, zoekt naast haar inductieplaat ( wat de hele dag herrie staat te maken met dit soort gerechten) zuks... Althans, wordt aangeraden door collegae.
Sukadelapjes, Boeuf Bourguignon, ragout bolognese, curry van mevrouw Cook, zuurkool, und dies weiter...
Of deze reeks, die loopt al langer.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Veel info ook hier daarover te vinden:
CUL / Instant Pot (of andere slowcookers/hogedrukpannen)
Dat gaat vooral over recepten. Die andere gaat wat meer over de apparaten.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:24 schreef Lienekien het volgende:
Of deze reeks, die loopt al langer.
CUL / Slowcooker recepten deel 7
Met de Instant Pot als vertrekpunt. Gaat slechts zijdelings over slowcooken.quote:Op maandag 19 februari 2024 20:30 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat gaat vooral over recepten. Die andere gaat wat meer over de apparaten.
En toen deed 'ie het niet meerquote:
meestal zijn het resellers van aliexpress producten x3 euroquote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:33 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
En toen deed 'ie het niet meer![]()
Vanaf 13:00 aan de oplader, maar geen leven meer in..
Wat een gedoe op www.bol.com om met de leverancier in contact te komen
Ja hoor...quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
meestal zijn het resellers van aliexpress producten x3 euro
Da’s balen. Ik gebruik m een paar keer per week en nog steeds ok (van 1x opladen)quote:Op zaterdag 24 februari 2024 19:33 schreef Nielojram75 het volgende:
[..]
En toen deed 'ie het niet meer![]()
Vanaf 13:00 aan de oplader, maar geen leven meer in..
Wat een gedoe op www.bol.com om met de leverancier in contact te komen
Een gewone amazing oriental zit in Arnhem aan de Johan de Wittlaanquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:13 schreef marc0871 het volgende:
Gisteren een plaatstalen wok gekocht, bij Amazing Oriental in Duiven![]()
[ afbeelding ]
Volgende keer moet ik een pasje laten makenGroothandel
Weet ikquote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een gewone amazing oriental zit in Arnhem aan de Johan de Wittlaan
Deze is echt fijnerquote:
Er is dus kennelijk een industrialdesigner geweest die een Mozart-keukenwekker heeft ontworpen, een marketeer die er een markt voor zag en een winkel die 'm daadwerkelijk in de schappen heeft gezet.quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:25 schreef Karzai het volgende:
Voor 40 cent bij de kringloop gekocht
[ afbeelding ]
Omg de beste ¤0,40 die je in je leven hebt besteedquote:Op donderdag 21 maart 2024 18:25 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Meen ik welquote:Op donderdag 21 maart 2024 18:33 schreef Karzai het volgende:
[..]
meen je niet![]()
tis gewoon een simpel plastic dingetje
Heb ik ook naar gekeken maar kon nergens vinden hoeveel kracht ervoor nodig was (handen en polsen zijn niet in beste conditie)quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:27 schreef quirina het volgende:
[..]
Deze is echt fijner
Bekijk Tefal 5 Second Chopper Keukenmolen - 900 ml - Groen/Zwart op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp
Microplane is echtquote:Op donderdag 28 maart 2024 08:55 schreef dimmak het volgende:
Ik heb een nieuwe raps om koekjes en kaas te rapsen.
Een echte Microplane
Moeten ze doen omdat het op een industriegebied zit. Winkels mogen niet op industriegebieden zitten in NL.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:13 schreef marc0871 het volgende:
Gisteren een plaatstalen wok gekocht, bij Amazing Oriental in Duiven![]()
[ afbeelding ]
Volgende keer moet ik een pasje laten makenGroothandel
Doe het NIET in de vaatwasser. Ik had een blokrasp van Microplane, die was binnen een jaar al stuk.quote:
Een oprechte vraag: waarom/-voor rasp je koekjes?quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:55 schreef dimmak het volgende:
Ik heb een nieuwe raps om koekjes en kaas te rapsen.
Een echte Microplane
quote:Op donderdag 28 maart 2024 14:34 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Een oprechte vraag: waarom/-voor rasp je koekjes?
Die is daar waarschijnlijk niet voor niets beland.quote:Op donderdag 21 maart 2024 18:25 schreef Karzai het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, die is nieuw voor mijquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |