Ja eens.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:46 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Maar toch wel een onderzoek waard lijkt me. Want als dat zo is, heeft het (zoals we al weten) niets meer met volksgezondheid te maken. Sowieso discutabel of Je vertegenwoordigers wil met dubbele agenda’s.
en je hebt IC en corona IC, als je mensen opleidt voor alleen corona ic (in eerste instantie) lijkt me dat ook sneller moeten kunnenquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:47 schreef Nia het volgende:
[..]
Zet een nationale zorgreserve op of een zorgdienstplicht voor jongeren. We hadden vroeger ook militaire dienstplicht. Waar een wil is is een weg.
Hoop maar dat ze niet net zoals de vorige keer het personeel en locaties afbouwen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, ze denken dat die nodig kunnen zijn en daarom moet je erop voorbereid zijn, bijvoorbeeld door alvast een optie getrokken te hebben op die vaccins en daarmee rekening te houden in planning van capaciteit in personeel en huisvesting. Dat lijkt me in de basis niet zo heel erg vreemd.
Ja, aan de communicatie schort het al sinds het begin van de crisis, met als meest storende component dat de oorzaak daarvan vrij stelselmatig bij de ontvanger wordt gelegd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:50 schreef chratnox het volgende:
Dat is waar, maar net zo goed dat het niet vreemd is dat je dat als bevolking leest en daar vragen over hebt. Dat heeft niets te maken met voorbarigheid, dat is waar ze op dit moment rekening mee denken te moeten houden.
Dat zou me helaas niets verbazen. Of in juni denken dat het allemaal niet nodig is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Hoop maar dat ze niet net zoals de vorige keer het personeel en locaties afbouwen.
(Voor personeel was het excuus dat ze na 3 verlengingen een vast contract moeten geven)
Principes zijn geen excuus meer als je 50+ bent?quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je dat toch een beetje overschat, uiteindelijk moet er toch brood op de tafel, ik ben niet voor een plicht verder maar 50+ heeft geen enkel excuus om dat niet te doen
Tjaquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)id-pressures-omicron
Definitie critical incident:
[..]
Klopt voor mensen met nul immuniteit voor zover die er nog zijn. maar ook een hoop 50+ers die niet happig zijn op de booster of de QR samenleving en daarom niet meer mee doen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat je dat toch een beetje overschat, uiteindelijk moet er toch brood op de tafel, ik ben niet voor een plicht verder maar 50+ heeft geen enkel excuus om dat niet te doen
dus +/- 36000 ? gaat prima zo hahahahaquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Pushmeldingen genot vanmiddag, morgen OMT advies er overheen en we zitten tot begin februari alweer binnen met z'n allen..
Zeker wel, maar als "we" andere zaken zwaarder vinden wegen dan individuele principes , dan is de keuze aan die persoon. Hou ik mij vast aan die principes met alle gevolgen van dien of laat ik ze varen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Principes zijn geen excuus meer als je 50+ bent?
wij hadden ook een feestje.....helemaal niemand bemet geraaktquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ken persoonlijk en via via inmiddels een stuk of 30 mensen die met kerst en oudjaar besmet zijn geraakt. De ergste klachten hierbij zijn een beetje verkouden. Sommigen helemaal niks. Maar dat is natuurlijk anekdotisch.
Ik verheug mij al tijden op zo'n tsunami aan besmettingen, dat hij er nu al is overtreft mijn verwachtingen. En dan zijn de scholen nog niet eens openquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:55 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus +/- 36000 ? gaat prima zo hahahaha
volgende week de scholen open hahahahaha
Ondertussen tankt de gemiddelde 50er wijntjes bij het leven, vreten ze zich vol, sporten weinig of niet, halen ze zonder problemen een vaccinatie die ze nodig hebben voor welk vakantieland dan ook, pakken ze elk pilletje aan van de dokter, maar voor een nuttige vaccinatie voor Corona halen we informatie van Facebook in plaats het RIVM, of slaan we die maar gewoon over omdat de buurvrouw het zegt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
maar ook een hoop 50+ers die niet happig zijn op de booster
voor Delta niet......voor Omicron jaaaaaaquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:57 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik verheug mij al tijden op zo'n tsunami aan besmettingen, dat hij er nu al is overtreft mijn verwachtingen. En dan zijn de scholen nog niet eens open
als het principe is dat je liever op een IC crepeert dan een prik ter voorkoming daarvan nemen dan is dat op z'n minst een beetje dom te noemen, bijkomend probleem is dat dit principe mogelijk ook anderen schade berokkent omdat dit principe een IC bed 3 weken bezet houdt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:53 schreef vosss het volgende:
[..]
Principes zijn geen excuus meer als je 50+ bent?
Ik hoop 35k met die nameldingen er bijquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:59 schreef Stoorzendert het volgende:
Vandaag weer een dagrecord? 30k?
Die kans lijkt aannemelijk.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:59 schreef Stoorzendert het volgende:
Vandaag weer een dagrecord? 30k?
Ik ga voor 40k+quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop 35k met die nameldingen er bij
Ja of uit principe met oog niet aan het pfizer infuus te willen hangen, qr maatschappij of eerdere infectie na de 2 prikken, of ze wachten af met oog op de vakanties vanwege de geldigheidsduur van dat vinkje.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ondertussen tankt de gemiddelde 50er wijntjes bij het leven, vreten ze zich vol, sporten weinig of niet, halen ze zonder problemen een vaccinatie die ze nodig hebben voor welk vakantieland dan ook, pakken ze elk pilletje aan van de dokter, maar voor een nuttige vaccinatie voor Corona halen we informatie van Facebook in plaats het RIVM, of slaan we die maar gewoon over omdat de buurvrouw het zegt.
Nederland in notendop.
Ik weet eigenlijk niet wat de max is, 120.000? Of al 200.000 inmiddels?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik ga voor 40k+![]()
Wat is de huidige testcapaciteit eigenlijk? Zou wel leuk zijn als we ergens de komende weken naar de 100k gaan.
Blinde paniek overal hahahahaquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik ga voor 40k+![]()
Wat is de huidige testcapaciteit eigenlijk? Zou wel leuk zijn als we ergens de komende weken naar de 100k gaan.
Dat klopt wel ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:03 schreef Caland het volgende:
Gewoon een miljoen per dag, zijn we er in twee weken helemaal vanaf.
Komt door Djokovic. Zijn aanwezigheid in het land doet de besmettingen al stijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Australië 72,5k besmettingen, wat is daar dan aan de hand?
Dacht dat ze daar zo streng waren
Ik denk momenteel nog 100-120k..quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat de max is, 120.000? Of al 200.000 inmiddels?
Ánimo zal wel opgedroogd zijn onderhand. Volgende week de grens maar verlagen naar 12+.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Maastricht ook vrije inloop binnenkort
Exponentiële groei he, minder dan een week en we zijn de ellende uit.quote:
Zero-Covid falers, heb je dan 2 jaar voor opgesloten gezeten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Benieuwd waar we op uitkomen, gaat denk ik best tegenvallen en zeker niet in de buurt van die beoogde 90% uitkomen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ánimo zal wel opgedroogd zijn onderhand. Volgende week de grens maar verlagen naar 12+.
Komen er na weet ik hoe lang ook achter dat Zero Covid niet haalbaar is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Vooral bij mensen die veel medische zorg nodig hebben en nergens meer terecht kunnen.quote:
Ik denk dat er überhaupt weinig landen in Europa in de buurt van die 90% gaan komen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ánimo zal wel opgedroogd zijn onderhand. Volgende week de grens maar verlagen naar 12+.
Benieuwd waar we op uitkomen, gaat denk ik best tegenvallen en zeker niet in de buurt van die beoogde 90% uitkomen.
op zich alleen maar goed hoor, deze variant is niet te stoppenquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Zero-Covid falers, heb je dan 2 jaar voor opgesloten gezeten.
Nee, je kan nu ook vrij weinig met de booster. Alles dicht, en voor reizen is pas vanaf februari.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd waar we op uitkomen, gaat denk ik best tegenvallen en zeker niet in de buurt van die beoogde 90% uitkomen.
Nee hoor, in Maastricht is het nog steeds tering druk.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
90% vind ik ook een vreemd doel of is het 90% van de 85% van de eerste 2 prikken?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel gemiddelde 50'ers jij kent, maar dit is niet hoe de gemiddelde 50'er in het leven staat.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ondertussen tankt de gemiddelde 50er wijntjes bij het leven, vreten ze zich vol, sporten weinig of niet, halen ze zonder problemen een vaccinatie die ze nodig hebben voor welk vakantieland dan ook, pakken ze elk pilletje aan van de dokter, maar voor een nuttige vaccinatie voor Corona halen we informatie van Facebook in plaats het RIVM, of slaan we die maar gewoon over omdat de buurvrouw het zegt.
Nederland in notendop.
Natuurlijk dat laatste.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
90% vind ik ook een vreemd doel of is het 90% van de 85% van de eerste 2 prikken?
Ik denk dat alle mensen met een eigen bedrijf die al anderhalf jaar aan de lopende band dicht moeten en al hun inkomsten en spaargeld hebben zien verdampen ook redelijk in paniek zijn hoor. Om maar een voorbeeldje te noemen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vooral bij mensen die veel medische zorg nodig hebben en nergens meer terecht kunnen.
Omdat iedereen tegelijk een afspraak mag maken zo'n beetje. 4 jaar per dag is heel 60- Nederland binnen 2 weken.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:07 schreef Questular het volgende:
[..]
Nee hoor, in Maastricht is het nog steeds tering druk.
Ik zie genoeg mensen van 50+ die in een betere gezondheid verkeren dan mensen tussen de 30 en de 40.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel gemiddelde 50'ers jij kent, maar dit is niet hoe de gemiddelde 50'er in het leven staat.
Nee 40% van de volledig gevaccineerden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus de 40% die ze nu aangeven is 50%?
Daar is de testcapaciteit onvoldoende voorquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:03 schreef Caland het volgende:
Gewoon een miljoen per dag, zijn we er in twee weken helemaal vanaf.
Een booster nu nog even in de lockdown om er niet al te veel last van te hebben als je al last hebt is wel dikke prima.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nee, je kan nu ook vrij weinig met de booster. Alles dicht, en voor reizen is pas vanaf februari.
Complete BS, maar als dit je helpt je frustratie af te richten, ga lekker door.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nederland in notendop.
Nee joh, juli zit de tweede booster alweer in menig armquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een booster nu nog even in de lockdown om er niet al te veel last van te hebben als je al last hebt is wel dikke prima.
Er is overigens ook nog het risico dat vakantielanden de grens naar 6 maanden verlagen en dat je dus in juli zwaar de pineut bent.
Je zegt het of het een gegeven feit is dat ik zonder prik op de IC terecht kom, maar dat is het helemaal niet. 98% heeft nauwelijks tot geen klachten. Dàt is een feitelijk gegeven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het principe is dat je liever op een IC crepeert dan een prik ter voorkoming daarvan nemen dan is dat op z'n minst een beetje dom te noemen, bijkomend probleem is dat dit principe mogelijk ook anderen schade berokkent omdat dit principe een IC bed 3 weken bezet houdt.
De gemiddelde complot-wap is geen 50+ hoor.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja of uit principe met oog niet aan het pfizer infuus te willen hangen, qr maatschappij of eerdere infectie na de 2 prikken, of ze wachten af met oog op de vakanties vanwege de geldigheidsduur van dat vinkje.
Echt niet alleen omdat op fb stond dat het gif was!
wat wil je gaan doen dan ? deuren dichtlassen ?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vooral bij mensen die veel medische zorg nodig hebben en nergens meer terecht kunnen.
Vroeg of laat worden door de usual suspects die 'dikke oude parasieten' toch wel weer van stal gehaald om als zondebok de woestijn ingestuurd te worden. Never fails.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel gemiddelde 50'ers jij kent, maar dit is niet hoe de gemiddelde 50'er in het leven staat.
Zou houtlijm niet voldoende zijn voor de meeste deuren in Nederland?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat wil je gaan doen dan ? deuren dichtlassen ?
dit ja, maar het is nog vroegquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoop 35k met die nameldingen er bij
Dat klopt. Denk dat ze nog verder in paniek raken als papa een hartaanval krijgt en zelf maar moet kijken hoe 'ie in het ziekenhuis komt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik denk dat alle mensen met een eigen bedrijf die al anderhalf jaar aan de lopende band dicht moeten en al hun inkomsten en spaargeld er doorheen hebben gejast ook redelijk in paniek zijn hoor. Om maar een voorbeeldje te noemen.
komende zaterdag,jaquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Maastricht ook vrije inloop binnenkort
Misschien even nuanceren met - Antivaxx 50+er - dat dekt de lading beter.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Complete BS, maar als dit je helpt je frustratie af te richten, ga lekker door.
In ieder geval niet juichen en hopen op 100.000 besmettingen per dag, dat is nogal treurig eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:14 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat wil je gaan doen dan ? deuren dichtlassen ?
Ik ook niet. Maar dat we onder de 30K blijven zie ik ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:17 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
In ieder geval niet juichen en hopen op 100.000 besmettingen per dag, dat is nogal treurig eerlijk gezegd.
kangeroo's zijn ook besmetquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
ik weet niet eens hoe oud je bent maar het risico wat 50+ loopt is gewoon groter en dat kan je vrij simpel afkopen met een vaccinatie, verder interesseert het mij nooit een biet wat een ander doet zolang ik er maar geen last van heb echter zorgen ongevaccineerde 50plussers wel voor overlast, dat is een feitelijk gegeven.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Je zegt het of het een gegeven feit is dat ik zonder prik op de IC terecht kom, maar dat is het helemaal niet. 98% heeft nauwelijks tot geen klachten. Dàt is een feitelijk gegeven.
Buiten dat wijst inmiddels alle informatie over Omicron, ook uit het buitenland, er op dat de ligging met die variant aanzienlijk korter is dan 3 weken.
Dus ik hou gewoon lekker vast aan mijn principes. Dankje.
Ik ga het alleen nog doen als het moet. Voor deze was het al redelijk twijfelachtig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:12 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Nee joh, juli zit de tweede booster alweer in menig arm
Nu de scholen weer open gaan zal de testcapaciteit flink omhoog moeten. Nu vind je zo'n 30k positieven met minder dan 100k testen per dag.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ook niet. Maar dat we onder de 30K blijven zie ik ook niet gebeuren.
Zie ons de 50K sowieso nog wel aantikken in dit tempo.
Omicron dont give a fuck. Zie het als die vulkaanuitbarsting laatst.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:03 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga het alleen nog doen als het moet. Voor deze was het al redelijk twijfelachtig.
Ik ben ruimschoots 50- en heb er reeds een COVID-19 besmetting op zitten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik weet niet eens hoe oud je bent maar het risico wat 50+ loopt is gewoon groter en dat kan je vrij simpel afkopen met een vaccinatie, verder interesseert het mij nooit een biet wat een ander doet zolang ik er maar geen last van heb echter zorgen ongevaccineerde 50plussers wel voor overlast, dat is een feitelijk gegeven.
dus domme principes, nee dank je
Iedereen die ongevaccineerd op de IC ligt dacht net als jij onaantastbaar te zijn. Denk daar maar even over na, en ook hoe jullie groep de ziekenhuizen overspoelen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Je zegt het of het een gegeven feit is dat ik zonder prik op de IC terecht kom, maar dat is het helemaal niet. 98% heeft nauwelijks tot geen klachten. Dàt is een feitelijk gegeven.
Buiten dat wijst inmiddels alle informatie over Omicron, ook uit het buitenland, er op dat de ligging met die variant aanzienlijk korter is dan 3 weken.
Dus ik hou gewoon lekker vast aan mijn principes. Dankje.
Gaan we weer massaal kinderen testen en daarna thuis laten zitten met een snotneus ja?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nu de scholen weer open gaan zal de testcapaciteit flink omhoog moeten. Nu vind je zo'n 30k positieven met minder dan 100k testen per dag.
Zeg ik ook niet toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De gemiddelde complot-wap is geen 50+ hoor.
Je kan je, zeker met Omicron, afvragen of het massale testen nog wel nut heeft. Wat mij betreft moeten het testen juist steeds meer afbouwen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaan we weer massaal kinderen testen en daarna thuis laten zitten met een snotneus ja?
"As ge ut nie meer wit: pur of kit"quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zou houtlijm niet voldoende zijn voor de meeste deuren in Nederland?
Dat het virus massaal rondgaat lijkt me inderdaad wel duidelijk. In feite maakt het ook geen zak meer uit of je nu 20K of 30K besmettingen per dag registreert. Het zit toch overal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je kan je, zeker met Omicron, afvragen of het massale testen nog wel nut heeft. Wat mij betreft moeten het testen juist steeds meer afbouwen.
Geen idee, maar voor de vakantie/sluiting van scholen was 20% van alle geregistreerde besmettingen onder jongeren..quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaan we weer massaal kinderen testen en daarna thuis laten zitten met een snotneus ja?
Iedereen die gevaccineerd op de IC ligt dacht dat dankzij het vaccin ook te zijn. Maar niet dus...quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen die ongevaccineerd op de IC ligt dacht net als jij onaantastbaar te zijn. Denk daar maar even over na, en ook hoe jullie groep de ziekenhuizen overspoelen.
Ik denk helemaal niet onaantastbaar te zijn. Mocht ik op m'n buik met een slang in mijn luchtpijp gorgelend in mijn eigen ontstoken longvocht sterven dan is dat maar zo. Die kans is zo klein dat ik die graag neem.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen die ongevaccineerd op de IC ligt dacht net als jij onaantastbaar te zijn. Denk daar maar even over na, en ook hoe jullie groep de ziekenhuizen overspoelen.
App moet ff je even updatenquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:26 schreef Salina het volgende:
Topic #2500, hier moet ik hebben gepost!
[ afbeelding ]
Hoe zit dat met die booster? Wordt die ook meteen geregistreerd/komt die meteen in je QR-app terecht of gaat daar een tijdje overheen?
Ik las/hoorde daar verschillende verhalen over. Bij mijn moeder waren ze nogal haastig en moest dat achteraf geregeld worden begreep ik.
Ervaringen iemand?
Bij een laag aantal besmettingen heeft het massale testen nog nut omdat je dan specifieke clusters kan lokaliseren met bijvoorbeeld BCO en daarna kan handelen. Maar inmiddels is het zo wijdverspreid en besmettelijk dat het inderdaad allemaal redelijk nietszeggend wordt. 30k, 40k of 60k besmettingen, wat veranderd het?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kan je, zeker met Omicron, afvragen of het massale testen nog wel nut heeft. Wat mij betreft moeten het testen juist steeds meer afbouwen.
Dat het virus massaal rondgaat lijkt me inderdaad wel duidelijk. In feite maakt het ook geen zak meer uit of je nu 20K of 30K besmettingen per dag registreert. Het zit toch overal.
Dus je maakt je meer zorgen over dat volstrekt belachelijke en gigantisch achterlijke fabeltje dat er een langetermijn gevolg is van het vaccin, dan om het virus zelf dat MINIMAAL net zo schadelijk is?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet onaantastbaar te zijn. Mocht ik op m'n buik met een slang in mijn luchtpijp gorgelend in mijn eigen ontstoken longvocht sterven dan is dat maar zo. Die kans is zo klein dat ik die graag neem.
Lange termijn bijwerkingen van de vaccins is nog weinig duidelijk over.
Als ik het vaccin niet neem ben ik voor 100% beschermd tegen eventuele bijwerkingen en tegelijkertijd voor 99,8% beschermd tegen met COVID-19 in het ziekenhuis terecht komen.
Dat zijn toch gewoon goeie odds?
Waarom die lijn van wel/niet gevaccineerd hierop toepassen?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
dinsdag booster gehad, stond er gisteren al in.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:26 schreef Salina het volgende:
Topic #2500, hier moet ik hebben gepost!
[ afbeelding ]
Hoe zit dat met die booster? Wordt die ook meteen geregistreerd/komt die meteen in je QR-app terecht of gaat daar een tijdje overheen?
Ik las/hoorde daar verschillende verhalen over. Bij mijn moeder waren ze nogal haastig en moest dat achteraf geregeld worden begreep ik.
Ervaringen iemand?
En dan de overheid straks de schuld geven als het niet zo fijn uitpakte. Het is zo makkelijk allemaal.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:28 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Bij een laag aantal besmettingen heeft het massale testen nog nut omdat je dan specifieke clusters kan lokaliseren met bijvoorbeeld BCO en daarna kan handelen. Maar inmiddels is het zo wijdverspreid en besmettelijk dat het inderdaad allemaal redelijk nietszeggend wordt. 30k, 40k of 60k besmettingen, wat veranderd het?
Kap met massale testen, god zegene de greep en we zien wel hoe we er onder de streep uit komen.![]()
Daar zou meer de focus op moeten liggen inderdaad. Overgewicht, onderliggende problemen...quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom die lijn van wel/niet gevaccineerd hierop toepassen?
Terwijl leeftijd, lichaamsbouw en gezondheid van groter doorslaggevend belang zijn dan het feit of je wel of niet gevaccineerd bent.
Gevaccineerde 70er met overgewicht MET vaccinatie heeft nog steeds een grotere kans op een IC opname dan die gezonde 20er zonder vaccinatie.
Maar alle gevaccineerden redeneren vanuit vaccinatiestatus omdat ze zelf al hun prikjes hebben genomen.
Wel met update dan toch?quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
dinsdag booster gehad, stond er gisteren al in.
Ja, dat wel. Even updaten, inderdaad.quote:
Verplichte weging!!!!quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom die lijn van wel/niet gevaccineerd hierop toepassen?
Terwijl leeftijd, lichaamsbouw en gezondheid van groter doorslaggevend belang zijn dan het feit of je wel of niet gevaccineerd bent.
Gevaccineerde 70er met overgewicht MET vaccinatie heeft nog steeds een grotere kans op een IC opname dan die gezonde 20er zonder vaccinatie.
Maar alle gevaccineerden redeneren vanuit vaccinatiestatus omdat ze zelf al hun prikjes hebben genomen.
Die waren anders dood...quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Iedereen die gevaccineerd op de IC ligt dacht dat dankzij het vaccin ook te zijn. Maar niet dus...
50 euro ook echt. Daar zou ik niet eens de griepprik voor halen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:34 schreef THEFXR het volgende:
gisteren bij OP1, geef iedereen 50 euro voor de vaccinatie, dat is veel goedkoper dan de lockdown
In België laten ze besmet personeel vanaf volgende week gewoon (beschermd) doorwerken, eerlijk gezegd wel zo verstandig.quote:Op donderdag 6 januari 2022 12:36 schreef _serial_ het volgende:
Albert Schweitzer ziekenhuis houdt de adem in: ‘We zijn er klaar voor’
Adem maar door, anders is er straks geen personeel over.
natuurlijk, ondertussen wacht dat virus wel geduldigquote:Op donderdag 6 januari 2022 12:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar zou meer de focus op moeten liggen inderdaad. Overgewicht, onderliggende problemen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |