Als alles op basis van de kennis van nu is en het over een paar maanden weer anders kan zijn, hoe kan het dan eindigen?quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat een rare conclusie op basis van mijn post.
Ik vind van wel. Ik vind al dat voorbarige geleuter (pardon my French) over van alles wat er zeker weten nog staat te gebeuren tenenkrommend. Het kan zo zijn, het kan ook niet zo zijn. Voorbereid zijn lijkt me wel het minste wat de overheid moet doen. En hoe dat uitpakt, dat weten we gewoon nog niet. Dat is toch niet meer dan logisch? Kennelijk trekken heel veel mensen die onzekerheid slecht en vullen dat dan het liefste in met allerlei voorbarige conclusies waarvan nog helemaal niets zeker is.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op dit moment niet nee, dat klopt. Maargoed, dat neemt niets weg van de rest van mijn post.
Tjah.quote:
Met dergelijke verplichtingen kan het toch niet anders dan dat de werkeloosheid omhoog schiet? Genoeg mensen met principes lijkt mij.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:40 schreef Mondkapje het volgende:
Italie gaat Oostenrijk achterna:
De Italiaanse regering heeft unaniem besloten vaccinatie verplicht te stellen voor iedereen vanaf 50 jaar oud. De verplichting geldt per direct en vooralsnog tot 15 juni, melden Italiaanse media.
Met de maatregel wil de regering de druk op ziekenhuizen verminderen en sterfte door corona beperken. Vandaag registreerden de Italiaanse gezondheidsautoriteiten een recordaantal van ruim 189.000 positieve coronatests.
Er gold al een vaccinatieplicht voor leraren en zorgmedewerkers. Sinds oktober moesten alle werkenden ingeënt of genezen zijn of een negatieve test kunnen laten zien, ook wel 3G genoemd. Deze regels zijn vandaag verder aangescherpt voor 50-plussers, die mogen alleen nog naar het werk komen als ze gevaccineerd zijn.
https://nos.nl/artikel/24(...)cht-voor-50-plussers
Burnout, ziektewet voor een hoop Italianen denk ik.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:40 schreef Mondkapje het volgende:
Italie gaat Oostenrijk achterna:
De Italiaanse regering heeft unaniem besloten vaccinatie verplicht te stellen voor iedereen vanaf 50 jaar oud. De verplichting geldt per direct en vooralsnog tot 15 juni, melden Italiaanse media.
Met de maatregel wil de regering de druk op ziekenhuizen verminderen en sterfte door corona beperken. Vandaag registreerden de Italiaanse gezondheidsautoriteiten een recordaantal van ruim 189.000 positieve coronatests.
Er gold al een vaccinatieplicht voor leraren en zorgmedewerkers. Sinds oktober moesten alle werkenden ingeënt of genezen zijn of een negatieve test kunnen laten zien, ook wel 3G genoemd. Deze regels zijn vandaag verder aangescherpt voor 50-plussers, die mogen alleen nog naar het werk komen als ze gevaccineerd zijn.
https://nos.nl/artikel/24(...)cht-voor-50-plussers
Dat sommigen hier vrij hysterisch op nieuwsberichten reageren was me al opgevallen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hebben het er op de vorige pagina nog over
[..]
Niet in de omgeving nee. De samenleving vindt het inmiddels gescheten.
Maar op het nieuws en in de talkshows is het inmiddels weer niet uit de lucht te slaan.
Je verwacht het niet.quote:
Het ging in dat gesprek dan ook over de 4e prik.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:40 schreef vosss het volgende:
[..]
De vierde prik (de 2de booster) niet nee, maar de eerste booster werd daar toch breed gezet of vergis ik me dan heel erg?
In het begin ja, later ook Pfizer en Moderna dacht ikquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:43 schreef _serial_ het volgende:
Over over de ziekenhuisopnames in UK, daar is toch heel veel geprikt met AZ in de eerste ronde? (al dan niet vrijwel alles)
Ik baseer me op dit bericht: https://www.rtlnieuws.nl/(...)cinatie-corona-covidquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Ik vind al dat voorbarige geleuter (pardon my French) over van alles wat er zeker weten nog staat te gebeuren tenenkrommend. Het kan zo zijn, het kan ook niet zo zijn. Voorbereid zijn lijkt me wel het minste wat de overheid moet doen. En hoe dat uitpakt, dat weten we gewoon nog niet. Dat is toch niet meer dan logisch? Kennelijk trekken heel veel mensen die onzekerheid slecht en vullen dat dan het liefste in met allerlei voorbarige conclusies waarvan nog helemaal niets zeker is.
Ik zeg niet dat er geen avondklok komt, dat de scholen zeker weten open blijven, dat er nog extra boosters zullen worden geadviseerd, maar WE WETEN HET NOG NIET. Ik vind de verontwaardiging vooraf over iets wat nog niet aan de orde is echt zo...ik heb even geen woorden.
Ik ga even aan het werk.
Foei! Stout! Als straf gooien we er nog even een avondklok bij om het lastiger te maken naar het buitenland te gaan. Gr. Mark.quote:
Maar toch wel een onderzoek waard lijkt me. Want als dat zo is, heeft het (zoals we al weten) niets meer met volksgezondheid te maken. Sowieso discutabel of Je vertegenwoordigers wil met dubbele agenda’s.quote:Op donderdag 6 januari 2022 10:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Sterker nog, Rutte en Kaag zijn trotse vertegenwoordigers.
Dat gepush met die QR code/2g is natuurlijk koren op de molen van diegenen die het zien als een agenda die uitgerold wordt.
Wantrouwen.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind van wel. Ik vind al dat voorbarige geleuter (pardon my French) over van alles wat er zeker weten nog staat te gebeuren tenenkrommend. Het kan zo zijn, het kan ook niet zo zijn. Voorbereid zijn lijkt me wel het minste wat de overheid moet doen. En hoe dat uitpakt, dat weten we gewoon nog niet. Dat is toch niet meer dan logisch? Kennelijk trekken heel veel mensen die onzekerheid slecht en vullen dat dan het liefste in met allerlei voorbarige conclusies waarvan nog helemaal niets zeker is.
Ik zeg niet dat er geen avondklok komt, dat de scholen zeker weten open blijven, dat er nog extra boosters zullen worden geadviseerd, maar WE WETEN HET NOG NIET. Ik vind de verontwaardiging vooraf over iets wat nog niet aan de orde is echt zo...ik heb even geen woorden.
Ik ga even aan het werk.
ik denk dat je dat toch een beetje overschat, uiteindelijk moet er toch brood op de tafel, ik ben niet voor een plicht verder maar 50+ heeft geen enkel excuus om dat niet te doenquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:43 schreef vosss het volgende:
Met dergelijke verplichtingen kan het toch niet anders dan dat de werkeloosheid omhoog schiet? Genoeg mensen met principes lijkt mij.
Er werd exact hetzelfde gereageerd als nu met de lockdown. Schamper lachen dat dat toch niet bij een week zou blijven hahaha en dat ze vast maanden dicht blijven. Dan kun je heel semantisch doen dat het niet zo gezegd is, maar dat was de teneur.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:40 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat zal vast door een enkeling gezegd zijn, maar grote twijfels vat het beter samen.
Avondklok mocht je negeren als je uit het buitenland terug kwam.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Foei! Stout! Als straf gooien we er nog even een avondklok bij om het lastiger te maken naar het buitenland te gaan. Gr. Mark.![]()
Maar zonder grappen, ik denk dat ze in Den Haag oprecht verbaast zijn en niet begrijpen dat zo veel mensen naar het buitenland vluchten voor dit soort dingen. Ze kunnen zich simpelweg niet inleven in de gemiddelde Nederlander in combinatie met een flinke portie wereldvreemdheid.
Zet een nationale zorgreserve op of een zorgdienstplicht voor jongeren. We hadden vroeger ook militaire dienstplicht. Waar een wil is is een weg.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ziekenhuizen kun je wel bouwen, maar waar haal je de handjes dan vandaan?
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, ze denken dat die nodig kunnen zijn en daarom moet je erop voorbereid zijn, bijvoorbeeld door alvast een optie getrokken te hebben op die vaccins en daarmee rekening te houden in planning van capaciteit in personeel en huisvesting. Dat lijkt me in de basis niet zo heel erg vreemd.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:45 schreef chratnox het volgende:
Dat op basis van de huidige informatie ze denken dat die 3 extra boostercampagnes nodig zijn.
https://www.theguardian.c(...)id-pressures-omicronquote:At least 24 NHS trusts declare critical incidents due to Covid pressures
More than one in six NHS trusts across England have declared a critical incident due to Covid pressures, a cabinet minister has revealed, saying the Omicron variant was putting “very real” pressure on the health service.
The transport secretary, Grant Shapps, said ministers were trying to find the right compromise between imposing further restrictions and not allowing hospitals to be “overrun” given new cases of the virus have reached historically high levels.
Of England’s 137 NHS trusts, at least 24 have declared a critical incident, Shapps said, meaning they have reached an alert level signalling priority services may be under threat.
He added it was “crazy” some people were still not getting vaccinated given the increased protection a booster jab offers against the Omicron variant, but that the government would not take the “draconian approach” of making vaccines mandatory.
quote:A Critical Incident is any localised incident where the level of disruption results in the organisation temporarily or permanently losing its ability to deliver critical services, patients may have been harmed or the environment is not safe, requiring special measures and support from other agencies, to restore normal operating functions.
Dat is waar, maar net zo goed dat het niet vreemd is dat je dat als bevolking leest en daar vragen over hebt. Dat heeft niets te maken met voorbarigheid, dat is waar ze op dit moment rekening mee denken te moeten houden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar natuurlijk, ze denken dat die nodig kunnen zijn en daarom moet je erop voorbereid zijn, bijvoorbeeld door alvast een optie getrokken te hebben op die vaccins en daarmee rekening te houden in planning van capaciteit in personeel en huisvesting. Dat lijkt me in de basis niet zo heel erg vreemd.
Met >30% jeugdwerkloosheid zal dat wel loslopen in Italië.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Met dergelijke verplichtingen kan het toch niet anders dan dat de werkeloosheid omhoog schiet? Genoeg mensen met principes lijkt mij.
Dat gaat de economie weinig goeds doen.
Als de rest van de EU volgt dan gaat die genadeklap voor ons huidig financiële stelsel vanzelf wel komen gok ik zo.
En wie komt dat goed uit? Juistem, die knakers van het WEF.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |