Ik zie het echt niet. Niet op tv, niet in mijn omgeving, ik zie echt geen paniek.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maart 2020 all over again bij sommigen.
Paniek!!!!! Schuilkelders, land op slot, was uw angst STUK!
Helemaal niets geleerd in 2 jaar. Helemaal niets voorbereid in 2 jaar. Dweilen met de kraan open. Maatschappelijke, sociale en economische schade? Boeiend!
Maar ik geloof niet dat het er dan af gaat.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor. Maar meer in het kader van dat de maatschappij weer open kan. En dan leert de bevolking en de regering in de tussentijd misschien wel te leven met het virus.
Ziekenhuizen kun je wel bouwen, maar waar haal je de handjes dan vandaan?quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Snap nog steeds niet waarom er geen centraal coronaziekenhuizen zijn gemaakt, desnoods een soort noodopvang.
Uh, plicht, oke?quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef popje het volgende:
Zo net mijn booster gehaald, die plicht weer gedaan. Maar als we over 3 maanden weer moeten... dat hoop ik toch niet.
Wie denkt dat er een avondklokje aankomt?
Volslagen nutteloos dus in macroperspectief.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zal de golf een weekje vertraagd hebben
Klopt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je hoeft geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben dat het land echt niet open gaat eind deze maand.
Misschien mag de supermarkt een uurtje langer open, maar dat is het wel.
Nou ja, die lockdown in elk geval niet aan de cijfers te zien.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, die stijgingen doen er allemaal niet toe joh!
Opa en oma aanwezig tijdens het gourmetten...quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar wat is nou precies het praktisch nut geweest van die week sluiting?
Beetje je best doen en inventief zijn, dan zou dat best wel lukken hoor. En geld!quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ziekenhuizen kun je wel bouwen, maar waar haal je de handjes dan vandaan?
Als ze ze kopen voor de zekerheid, prima. Maar dat is niet wat nu gezegd wordt. Overigens, ik heb het nergens over wanbeleid.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nu bekijken we het van de andere kant: als ze nu niet op voorhand voor de zekerheid de bestellingen voor boosters plaatsen en het blijkt dadelijk toch nodig, dan is het weer wanbeleid dat het niet voorzien was.
Het hebben van de boosters betekent niet per se het zetten van de boosters.
Klopt. Neemt nog steeds niet weg dat de scholen momenteel gewoon op opengaan staan per de 10e, iets wat hier als onmogelijk werd gehouden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou ja, we wisten dat deze golf zou komen dus de scholen nu alsnog dicht houden zou een pure paniekreactie zijn. Immers was de lockdown “vanwege omicron”.
zelfs in prikparadijs Israel is die 4e alleen voor 60+ dus ik ga er nog vanuit dat we niet weer hoeven over 3 maandenquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef popje het volgende:
Zo net mijn booster gehaald, die plicht weer gedaan. Maar als we over 3 maanden weer moeten... dat hoop ik toch niet.
Het gaat om lang en hoog opgeleide mensen, nee dat is niet zo makkelijk allemaal..quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Beetje je best doen en inventief zijn, dan zou dat best wel lukken hoor. En geld!
Scholen gaan weer open dus die stijging zal toch ergens mee gecompenseerd moeten worden.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef popje het volgende:
Jij hebt het niet over wanbeleid, maar er zijn wel degelijk mensen die het daar wel nogal snel over hebben.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze ze kopen voor de zekerheid, prima. Maar dat is niet wat nu gezegd wordt. Overigens, ik heb het nergens over wanbeleid.
Lockdowns zijn er alleen uit voorzichtigheid.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie het echt niet. Niet op tv, niet in mijn omgeving, ik zie echt geen paniek.
Je haalt er weer van alles bij. Jij stelt dat er niets aan de hand is omdat de opnamecijfers laag zijn. Op hoge besmettingscijfers volgen opnames, zoals ook in Engeland en Denemarken. Maar dat negeer je, omdat je vindt dat het klaar is. Onvoorstelbare redenatie.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is altijd wel een smoes om 'extreem voorzichtig' te blijven en de doelpalen te verschuiven.
Dat is de grootste les van de afgelopen 2 jaar.
Onmogelijk heb ik niet (veel) gezien, wel grote twijfels of ze weer open zouden gaan ja.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Klopt. Neemt nog steeds niet weg dat de scholen momenteel gewoon op opengaan staan per de 10e, iets wat hier als onmogelijk werd gehouden.
We hebben het er op de vorige pagina nog overquote:Op donderdag 6 januari 2022 11:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie het echt niet. Niet op tv, niet in mijn omgeving, ik zie echt geen paniek.
Niet in de omgeving nee. De samenleving vindt het inmiddels gescheten.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik keek gisteren bij mijn moeder voor het eerst tv wat geen sport was in maanden.
Mijn god, de paniek op het nieuws en talkshows. Alsof het maart 2020 is.
Mensen denken echt dat Omicron de golf des doods is en enkel de booster je kan redden.
Hugo de Jonge kondigde aan dat de scholen met "een berekend en toelaatbaar risico" open zullen gaan.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Onmogelijk heb ik niet (veel) gezien, wel grote twijfels of ze weer open zouden gaan ja.
Sommige mensen willen wel heel erg graag paniek zien.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We hebben het er op de vorige pagina nog over
[..]
Niet in de omgeving nee. De samenleving vindt het inmiddels gescheten.
Maar op het nieuws en in de talkshows is het inmiddels weer niet uit de lucht te slaan.
Israël is de vierde prik aan het zetten, er wordt momenteel gezegd dat de prik zo'n 11 weken beschermd tegen verspreiding, de Jonge geeft aan dat er in 2022 en 2023 rekening gehouden wordt met 3 extra boosterrondes.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij hebt het niet over wanbeleid, maar er zijn wel degelijk mensen die het daar wel nogal snel over hebben.
Wat er nu gezegd wordt is met de kennis van nu. Die kan over een paar maanden weer helemaal anders zijn. Of over een jaar. Met die kennis kan nog niet gesproken worden.
Het woord onmogelijk werd inderdaad niet gebruikt.quote:Op donderdag 6 januari 2022 11:35 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Onmogelijk heb ik niet (veel) gezien, wel grote twijfels of ze weer open zouden gaan ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |