The Art of Stalking is wel heel gaaf. Zelf vind ik deze ook heel fijn:quote:Op zaterdag 15 januari 2022 08:39 schreef Eightyone het volgende:
Dit is weer de categorie muziek die een paar decennia op de plank lijkt te hebben gelegen voordat het werd uitgebracht (het komt uit 2019). De eerste kwam een paar dagen terug ergens op de radio, de tweede wordt al sinds de release regelmatig gedraaid maar was ik gewoon vergeten te vermelden. Die mag er alsnog bij.
Het had op een schoolfeest anno 1993 niet misstaan.
Uit 2011, waarbij de sirenes je op een gegeven moment om de oren vliegen (was toen ook al lang geen mode meer).
=====================
Wel gewoon in de vroege 90's gemaakt en eveneens nogal fanatiek gedraaid. Hoewel ook dit geen echte jeugdklassieker is (op 24-jarige leeftijd pas tegengekomen).
Die hadden er trouwens nog een, ongeveer gelijktijdig gevonden:
Was dat niet de sample van The Orb?quote:Op zaterdag 2 april 2022 17:35 schreef klaasweetalles het volgende:
het geniale van Parkzicht was ook dat je heel de avond keiharde muziek hoorde maar elke zaterdagnacht werd dit nummer 1 keer gedraaid...
ow shit dit topic gaat niet over parkzicht
geen idee. ..zou best kunnenquote:
Iig was er een of andere 'lost tapes' van Parkzicht waar Minnie Riperton en The Orb in elkaar overgingen, daarna verder gaand met Jesus Loves You - Generations of love.quote:
Naar mijn gevoel gng het in parkzicht iets anders....volgens mij duurde dat liedje van Minnie Ripperton wat langer....maar ja het is alweer 30 jaar geleden...quote:
Ik iig niet. Ik was 10, maar stapte muzikaal toevallig in toen het type muziek in de mode was.quote:Op zondag 3 april 2022 14:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel gng het in parkzicht iets anders....volgens mij duurde dat liedje van Minnie Ripperton wat langer....maar ja het is alweer 30 jaar geleden...
toch leuk dat hier wat parkzichters zijn van die tijd
google gedaan met parkzich en minni ripperton en toen kwam ik op een heus Parkzicht pagina op faceboekquote:Op zondag 3 april 2022 14:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik iig niet. Ik was 10, maar stapte muzikaal toevallig in toen het type muziek in de mode was.
Veel van wat er vroeger vaak op stond is weggevallen, maar die specifieke hoek is nog relatief goed blijven hangen.
Ik luisterquote:Op maandag 11 april 2022 01:33 schreef puzziepie het volgende:
Luister dan @:BasEnAad !!
Lekkkurrrr!!! :
![]()
![]()
![]()
![]()
Jacidorexquote:
Herkenbaarquote:Op vrijdag 17 juni 2022 22:35 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Jacidorex![]()
Meer een fan van z'n lompere werk maar deze is ook leuk.
quote:
Harder kan ook. Maar wel uit de Rave tijd.quote:
Rebel jij. Dolle minaquote:
De plaat die voor de grote doorbraak zorgde in de jaren 80. De eerste Acid house plaat waarmee de acid house tijd aangebroken was. Vanuit Chicago naar Ibiza naar Engeland naar NL. Eerste acid/house feest in NL op de Surinamekade in Amsterdam op 3 september 1988.quote:
Misschien is het een idee als jij alleen post en wij alleen luisteren.quote:Op woensdag 22 juni 2022 16:53 schreef heracles het volgende:
Ravemuziek is muziek uit de ravetijd dat gedraaid werd op illegale feesten of later in wat meer underground georiënteerde evenementen. De Rave. Wat het feest was. De muziek was alles wat niet onder de noemer Mellow of House valt van voor 1995.
Dus alles na 1995 is geen Rave.
Al die dingen die jullie plaatsen is of hard techno of gabber/hardcore. Dus geen rave.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Misschien is het een idee als jij alleen post en wij alleen luisteren.
of even alles rapporteren wat niet voldoet/quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Misschien is het een idee als jij alleen post en wij alleen luisteren.
Het gaat er vooral om dat we deze discussie in deel 1 van deze reeks al uitvoerig hebben uitgevochten en toen gezamenlijk onder aanvoering van @MadMaster hebben besloten geen stijlpolitie'tje te spelen en alles wat ook maar een beetje in de buurt van leuke oude feestjesmuziek kwam goed te keuren. Een beetje zoals iedereen er tegenaan keek in die tijd waar jij op doelde, voor dat het allemaal zo hip werd.quote:Op woensdag 22 juni 2022 17:53 schreef heracles het volgende:
Ok. Dus ik ben raar omdat ik me hou aan waar dit topic voor bedoelt was ofzo?
Beste rave ooit. Beetje bach dan maar?
Niet omdat het moet maar omdat het kan
Die is meesterlijk.quote:Op zondag 23 oktober 2022 22:13 schreef Beathoven het volgende:
Stiekem hoop ik nog eens dat het een 2e kans krijgt![]()
Dit was ook nog een track die als ik een oude bron mocht geloven als anthem voor de Love Parade van 93 was geproduceerd.quote:Op zondag 23 oktober 2022 23:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die is meesterlijk.Ik had een buurjongen die dit draaide en het heeft lang geduurd tot ik kon achterhalen wat het was.
Sowieso Westbam.
Uit dezelfde hoek:quote:Op zondag 23 oktober 2022 22:13 schreef Beathoven het volgende:
Als de Duitse ravestroming genoemd mag worden dan vind ik Celebration Generation van Westbam uit 1993 bij verre het beste exemplaar van de stijl. Er bestaat simpelweg niet iets wat in dit genre dit nummer ook maar lichtelijk overstijgt.
13 weken in de tipparade gestaan volgens de top 40 website en het schijnt (niet super verassend) een Duitse act te zijn volgens Discogs..quote:Op maandag 26 december 2022 09:15 schreef Eightyone het volgende:
Ja, dat was een van m'n grote favorieten in de jaren 90; een van die nummers waarbij de cassette na afloop steeds weer terug gespoeld werd. Indee ft. Gigolo, heette de artiest. Stond inderdaad op zo'n Now Dance-cd.
Ik vind het binnen het genre nog steeds bovengemiddeld. Veel destijds fanatiek gedraaide nummers uit hetzelfde genre zijn uiteindelijk weggezakt, maar deze hoort iig niet bij die groep.
Misschien vond 'de massa' het gewoon echt niet leuk genoeg.quote:Op maandag 26 december 2022 09:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
13 weken in de tipparade gestaan volgens de top 40 website en het schijnt (niet super verassend) een Duitse act te zijn volgens Discogs..
Gevalletje "wrong place, wrong time". De top 40 is pure 'buy in' en een goed nummer hebben is niet het uitgangspunt. Meer de potentie die een label het op dat moment geeft. En wellicht hadden ze niet heel veel in melk te brokkelen als label, of mocht het niet in de weg staan van andere gecontracteerde acts.quote:Op maandag 26 december 2022 09:31 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Misschien vond 'de massa' het gewoon echt niet leuk genoeg.
Gelukkig hadden (mainstream) nummers destijds nog echte intro's en dergelijke, en duurden ze vaak 3,5/4 minuten. In 1993/1994 was dat eerder de norm dan uitzonderlijk.quote:Op maandag 26 december 2022 09:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
...mogelijk had een kortere studio versie volstaan. Maar die is er nooit gekomen.
Anders, dat is zeker zo. Ik kan wellicht met enige nostalgie terugkijken. Maar op productieniveau bekeken zit de huidige muziek ten opzichte van de jaren '90 veel beter in elkaar.quote:Op maandag 26 december 2022 10:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Gelukkig hadden (mainstream) nummers destijds nog echte intro's en dergelijke, en duurden ze vaak 3,5/4 minuten. In 1993/1994 was dat eerder de norm dan uitzonderlijk.
Kijkend naar m'n eigen jaarlijst van 2022, in het losse nummers-topics (deze post), is de kortste zo'n drie-en-een-halve minuut en hebben ze over het algemeen nog gewoon een intro - maar ja, de meeste zijn dan ook onbekend gebleven. De hedendaagse normen zijn nogal anders.
Op Techno Trance 8 (uit hetzelfde jaar) staan er ook een aantal van dat kaliber.quote:
Slaap jij wel eens?quote:
quote:
krijg er niet echt een oldschool gevoel vanquote:Op zondag 4 juni 2023 13:42 schreef Eightyone het volgende:
Nog een recent nummer dat mogelijk werkt als je een beetje vertrouwd bent met ouderwetse FTWLTG-muziek of dat spul op House Party 3 t/m 5, ondanks dat het moderner geproduceerd is. Soortement van brug tussen toen en nu.
Dit is meer retroquote:Op zondag 4 juni 2023 13:42 schreef Eightyone het volgende:
Nog een recent nummer dat mogelijk werkt als je een beetje vertrouwd bent met ouderwetse FTWLTG-muziek of dat spul op House Party 3 t/m 5, ondanks dat het moderner geproduceerd is. Soortement van brug tussen toen en nu.
Dit gaat over rave. WTF doe je hier.quote:Op donderdag 15 juni 2023 05:14 schreef Eightyone het volgende:
Telt dit ook als future garage (nog geen hele oude btw; paar jaar oud en inmiddels zo vaak gedraaid dat ik het nog net niet achterstevoren kan fluiten)? Niet echt rave, maar goed, daar zit die muzikale hoek sowieso een eindje vanaf.
Datgene van Burial waar ik vooralsnog mee in aanraking ben gekomen heeft me verder nooit wat gedaan. Terwijl z'n bekendste werk toch niet compleet haaks staat op dat wat hierboven staat.
O.k., ik ben al weg.quote:Op donderdag 15 juni 2023 06:14 schreef heracles het volgende:
[..]
Dit gaat over rave. WTF doe je hier.
Dat hoefde nou ook weer niet. Ik zeur gewoon veel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 06:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
O.k., ik ben al weg.
Die post is nu weg (iig van mijn kant).
Post, chill out, rave, repeat...quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:17 schreef heracles het volgende:
[..]
Dat hoefde nou ook weer niet. Ik zeur gewoon veel.
Bij deze linkervleugel deden ze dat nog niet, maar Toolroom plakt momenteel in de titeltjes van heel veel nieuwe releases 'rave' als genre, want dat is wel heel hip natuurlijk. Deze bijvoorbeeld, je zou voor minder...quote:
Gaandeweg de evolutie van het genre 'rave' vervaagt het steeds meer met allerlei afgeleide stijlen, blends, cross-overs, hoe je het ook noemen wilt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Bij deze linkervleugel deden ze dat nog niet, maar Toolroom plakt momenteel in de titeltjes van heel veel nieuwe releases 'rave' als genre, want dat is wel heel hip natuurlijk. Deze bijvoorbeeld, je zou voor minder...
Dat ben ik wel met je eens. En met die huidige 150 BPM hype komen sommige moderne releases ook best wel aardig in de buurt. Ik probeer het zelf bij twee genres te houden: leuk en rommel. Werkt al jaren best aardig.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gaandeweg de evolutie van het genre 'rave' vervaagt het steeds meer met allerlei afgeleide stijlen, blends, cross-overs, hoe je het ook noemen wilt.
En dan heb je ook nog de 'rave party's', waar vaak allerlei stijlen gedraaid worden, soms zelfs in één en dezelfde set.
'Rave' als definitie van één afgekaderd genre is m.i. niet meer zo zwart/wit...
parkzichtquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |