quote:
krijg er niet echt een oldschool gevoel vanquote:Op zondag 4 juni 2023 13:42 schreef Eightyone het volgende:
Nog een recent nummer dat mogelijk werkt als je een beetje vertrouwd bent met ouderwetse FTWLTG-muziek of dat spul op House Party 3 t/m 5, ondanks dat het moderner geproduceerd is. Soortement van brug tussen toen en nu.
Dit is meer retroquote:Op zondag 4 juni 2023 13:42 schreef Eightyone het volgende:
Nog een recent nummer dat mogelijk werkt als je een beetje vertrouwd bent met ouderwetse FTWLTG-muziek of dat spul op House Party 3 t/m 5, ondanks dat het moderner geproduceerd is. Soortement van brug tussen toen en nu.
Dit gaat over rave. WTF doe je hier.quote:Op donderdag 15 juni 2023 05:14 schreef Eightyone het volgende:
Telt dit ook als future garage (nog geen hele oude btw; paar jaar oud en inmiddels zo vaak gedraaid dat ik het nog net niet achterstevoren kan fluiten)? Niet echt rave, maar goed, daar zit die muzikale hoek sowieso een eindje vanaf.
Datgene van Burial waar ik vooralsnog mee in aanraking ben gekomen heeft me verder nooit wat gedaan. Terwijl z'n bekendste werk toch niet compleet haaks staat op dat wat hierboven staat.
O.k., ik ben al weg.quote:Op donderdag 15 juni 2023 06:14 schreef heracles het volgende:
[..]
Dit gaat over rave. WTF doe je hier.
Dat hoefde nou ook weer niet. Ik zeur gewoon veel.quote:Op donderdag 15 juni 2023 06:22 schreef Eightyone het volgende:
[..]
O.k., ik ben al weg.
Die post is nu weg (iig van mijn kant).
Post, chill out, rave, repeat...quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:17 schreef heracles het volgende:
[..]
Dat hoefde nou ook weer niet. Ik zeur gewoon veel.
Bij deze linkervleugel deden ze dat nog niet, maar Toolroom plakt momenteel in de titeltjes van heel veel nieuwe releases 'rave' als genre, want dat is wel heel hip natuurlijk. Deze bijvoorbeeld, je zou voor minder...quote:
Gaandeweg de evolutie van het genre 'rave' vervaagt het steeds meer met allerlei afgeleide stijlen, blends, cross-overs, hoe je het ook noemen wilt.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Bij deze linkervleugel deden ze dat nog niet, maar Toolroom plakt momenteel in de titeltjes van heel veel nieuwe releases 'rave' als genre, want dat is wel heel hip natuurlijk. Deze bijvoorbeeld, je zou voor minder...
Dat ben ik wel met je eens. En met die huidige 150 BPM hype komen sommige moderne releases ook best wel aardig in de buurt. Ik probeer het zelf bij twee genres te houden: leuk en rommel. Werkt al jaren best aardig.quote:Op donderdag 15 juni 2023 10:52 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Gaandeweg de evolutie van het genre 'rave' vervaagt het steeds meer met allerlei afgeleide stijlen, blends, cross-overs, hoe je het ook noemen wilt.
En dan heb je ook nog de 'rave party's', waar vaak allerlei stijlen gedraaid worden, soms zelfs in één en dezelfde set.
'Rave' als definitie van één afgekaderd genre is m.i. niet meer zo zwart/wit...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |