Ik moet het gewoon niet doenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Je hebt op Amazon ook Arteza en die schijnen (bijna) net zo goed en iig net zo zacht te zijn als de prismacolor.
En dan heb je 72 gewone kleuren + 50 metallic + 50 pastels voor ongeveer ¤95 (incl. import fees enzo).
Ook leuk. Hmmm..
Neee zeker niet doen hoor. Ik gooi alleen al mijn gedachtes eruit.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik moet het gewoon niet doen
Zeker omdat ik negen van de tien keer mijn polychromos pak.
En ik kan nu alle potloden uitstallen op mijn tafelwat ideaal is
Volgens mij ben je net zo erg als ikquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:42 schreef Donna het volgende:
[..]
Neee zeker niet doen hoor. Ik gooi alleen al mijn gedachtes eruit.
Heb alweer meer gevonden.
Polychromos zijn heiligquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:30 schreef Donna het volgende:
Ja misschien moet ik eerst ook eens weer een tijdje met m'n polychromos kleuren, maar als ik dan lees over boterzachte kleurpotloden, dan wil ik die ook.
Dit dus! Mijn Polychromos liggen nog keurig in de doos. De Stabilo's zijn een keer uit de doos gevallen toen die van de bank afgleed. Toen kreeg ik een kleine error.....quote:Op maandag 17 maart 2025 09:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]....... Alleen mijn gekte kan dat niet aan. Ook al liggen ze inmiddels niet meer op volgorde in de dozen![]()
Ik ken meerdere mensen die dat een doodzonde vinden
Ik heb ook veel dure spullen en precies 0,0 talent. Ik ben nu aan het kijken naar ander papier.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het erge is dat ik duur materiaal heb en geen spetterend talent ben... alleen het werkt zoveel lekkerder als je goede spullen hebt
Wat voor papier gebruik jij precies? Alleen pastelmat? En jij @Donna?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]Heb sowieso mooi pastelmat gekregen (150 vellen) voor mijn verjaardag. Ideaal met potloden. En de online lessen van Lian zijn allemaal met polychromos. En holbein is mijn eigen toevoeging
Haha mijn dozen zo'n echt een rommeltje. Anders durf ik ze niet te gebruiken. Echt gebruikte potloden. Kleuren door elkaar en zo... anders zit je telkens te zoeken een dat is zonde van het procesquote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:40 schreef TolstoiFan het volgende:
OMG.... wat een herkenning!
Tijdens de coronacrisis heb ik de grote set Polychromos gekocht. Later heb ik ook nog de Black Edition gekocht.
En ook de Stabilo stiften (68 en 88).
[..]
Dit dus! Mijn Polychromos liggen nog keurig in de doos. De Stabilo's zijn een keer uit de doos gevallen toen die van de bank afgleed. Toen kreeg ik een kleine error.....
[..]
Ik heb ook veel dure spullen en precies 0,0 talent. Ik ben nu aan het kijken naar ander papier.
Ik kocht vééééél Mandala kleurboeken bij de Action, maar dat papier is slecht, maar de tekeningen zijn wel echt mooi vaak.
Prismacolor heb ik ook aan getwijfeld, maar zijn hier inderdaad slecht verkrijgbaar. Anders had ik wellicht een paar losse potloden gekocht om te kijken wat het verschil is met Polychromos.
Van het weekend heb ik rondgekeken voor pastelpotloden (Faber Castell Pitt of Stabilo Carbothello),omdat dat misschien makkelijker in gebruik is dan de Polychromos. Maar eigenlijk koop ik veel te dure spullen en doe ik er echt veel te weinig (tot bijna niks![]()
![]()
) mee.
[..]
Wat voor papier gebruik jij precies? Alleen pastelmat? En jij @:Donna?
Wat voor online lessen zijn dat? Daar ben ik ook wel benieuwd naar, vooral vanwege het grebruik van de polychromos.
Zelf was ik de online lessen van Leontine van Vliet tegengekomen. Maar heb zelf nog niet gekeken wat bij me past vanwege gebrek aan tijd.
Mijn grootste valkuil is vooral dat ik zo graag iets moois wil maken, maar weinig aanleg heb, dat ik niet durf te proberen. En het dan zonde vind voor bijv. die dure Polychromos om ze te gebruiken voor iets dat toch gaat mislukken![]()
.
Maar wel dure spullen blijven kopen![]()
![]()
![]()
Vaak lijkt het op YouTube en Instagram zo simpel om iets moois te kleuren, maar dan is het in de praktijk toch anders.
Dit ging over al die aankopen toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 22:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
En het enige waar ik je kan adviseren is DOEN
Ik had hetzelfde probleem. Dure potloden gekocht en er niks mee durven doen. Uiteindelijk zo'n set Arteza gekocht. Ze zijn heerlijk, en daar ben ik nu lekker mee aan de slag.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Je hebt op Amazon ook Arteza en die schijnen (bijna) net zo goed en iig net zo zacht te zijn als de prismacolor.
En dan heb je 72 gewone kleuren + 50 metallic + 50 pastels voor ongeveer ¤95 (incl. import fees enzo).
Ook leuk. Hmmm..
Ooh daar krijgt een mens toch creatieve kriebels van! Direct bezig willenquote:Op woensdag 19 maart 2025 08:31 schreef Patapon het volgende:
Bij mij liggen mijn potloden in een lade, links pastel en aquarel potloden, rechts gewone.
[ afbeelding ]
Mijn copics liggen netjes op kleur.
[ afbeelding ]
Net als mijn inkt, al zie ik dat er eentje niet op z'n plek ligt.
[ afbeelding ]
Dat ziet er mooi uit!quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:31 schreef Patapon het volgende:
Bij mij liggen mijn potloden in een lade, links pastel en aquarel potloden, rechts gewone.
[ afbeelding ]
Mijn copics liggen netjes op kleur.
[ afbeelding ]
Net als mijn inkt, al zie ik dat er eentje niet op z'n plek ligt.
[ afbeelding ]
Aan de achterkant van de chisel zit toch brushquote:Op woensdag 19 maart 2025 08:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat ziet er mooi uit!
Ik vrees dat ik de verkeerde ohuhu set heb besteld. In plaats van de brush heb ik de chiselEven kijken op tiktok hoe ik die het beste kan gebruiken. Maarrr mijn dochter heeft ook een ohuhu set waarvan ik niet wist dat ze die had
Die heeft echt zoveel tekenmateriaal en blijkbaar heeft ze die set van haar vader gekregen. Die stiften hebben wel een brush, dus we hebben nu een shitload aan ohuhu markers
Nee ik heb de dunne stift.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Aan de achterkant van de chisel zit toch brush
Tenminste dat heb ik...
Er zijn verschillende versies.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Aan de achterkant van de chisel zit toch brush
Tenminste dat heb ik...
Ik heb nog wat meer research gedaan en Kalour en Brutfuner schijnen beide ook lekker zacht en goed te zijn. Vergelijkbaar of zelfs beter dan Arteza.quote:Op woensdag 19 maart 2025 08:01 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde probleem. Dure potloden gekocht en er niks mee durven doen. Uiteindelijk zo'n set Arteza gekocht. Ze zijn heerlijk, en daar ben ik nu lekker mee aan de slag.
Maar...Er schijnen meerdere 'batches' te zijn van die Arteza potloden. Sommige batches zijn goed, en andere niet. Ik had de goeie. Hoe dan ook: het heeft me geholpen om te gaan kleuren. Ik gebruik nog steeds sde Arteza en de dure, die komen nog wel een keer.
Brutfuner had ik ook al van gehoord ja. Maar toen had ik de Arteza al. Veel plezier er mee.quote:Op woensdag 19 maart 2025 09:13 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb nog wat meer research gedaan en Kalour en Brutfuner schijnen beide ook lekker zacht en goed te zijn. Vergelijkbaar of zelfs beter dan Arteza.
En Donna zou Donna niet zijn als ze al had gevonden dat die op Amazon verkocht worden, gewoon van Temu e.d. blijken te komen en Vinted er ook vol mee staat met die merken.
Ik ga even 300 kleurpotloden scoren voor 3 tientjes. Brb!
Brutfunder vind ik niet fijn. Die zijn naar een vriendin gegaan die weinig om dit soort dingen geeft.quote:Op woensdag 19 maart 2025 10:56 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Brutfuner had ik ook al van gehoord ja. Maar toen had ik de Arteza al. Veel plezier er mee.
Niet buttery genoeg?quote:Op woensdag 19 maart 2025 11:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Brutfunder vind ik niet fijn. Die zijn naar een vriendin gegaan die weinig om dit soort dingen geeft.
Toch kwaliteit van de potloden. Die kleur, niet romig idd, blenden ging niet lekker...quote:
Linkje? Ik zie die 20% korting nietquote:Op donderdag 20 maart 2025 09:31 schreef Donna het volgende:
20% korting op de Prismas bij Amazon. Alsof het zo moet zijn.
Heee Nick en Charliequote:Op donderdag 20 maart 2025 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen mijn eerste tekening gekleurdNog heel veel te leren, maar het glitter effect vind ik echt heel leuk om te doen! Ik hou van glitter
![]()
Ik heb voor mijn dochter en ik kawaii kleurboeken besteld die vandaag binnen komen![]()
[ afbeelding ]
Leuk!quote:
Ik zie niks?quote:Op donderdag 20 maart 2025 09:31 schreef Donna het volgende:
20% korting op de Prismas bij Amazon. Alsof het zo moet zijn.
Wat een werk die rechter blousequote:Op donderdag 20 maart 2025 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vanmorgen mijn eerste tekening gekleurdNog heel veel te leren, maar het glitter effect vind ik echt heel leuk om te doen! Ik hou van glitter
![]()
Ik heb voor mijn dochter en ik kawaii kleurboeken besteld die vandaag binnen komen![]()
[ afbeelding ]
Op Amazon.comquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:19 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Linkje? Ik zie die 20% korting niet
Nee CotS nee...je mag nietquote:Op donderdag 20 maart 2025 14:58 schreef Donna het volgende:
https://www.amazon.com/Pr(...)+%2Caps%2C185&sr=8-3
Ik ben in staat om een maand brood te eten om het geld te hebbenquote:
Hahahaquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben in staat om een maand brood te eten om het geld te hebbenalleen dat is niet verstandig (wil ook nog naar de KreaDoe Lentefestival)
Jep, verwacht het welquote:Op donderdag 20 maart 2025 16:33 schreef Donna het volgende:
[..]
Hahaha
Er komt vast vaker een aanbieding.
Ik heb me er helemaal in verdiept.quote:Op donderdag 20 maart 2025 17:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jep, verwacht het wel
Wil wel eerst van jou horen hoe fantastisch ze zijn
Oh! Dan heb ik meer aan mijn Polychromos. Die gebruik ik al (samen met de holbein) voor het mindere precieze werkquote:Op donderdag 20 maart 2025 19:04 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik heb me er helemaal in verdiept.
Voor tekenen en detail zijn polychromos beter. Voor kleuren en oppervlaktes zijn prismas beter.
Polychromos kan je ook echt met veel lagen opbouwen. Primas zijn dus meer buttery waardoor dat na enkele lagen niet meer kan.
Dat is mijn conclusie uit alle filmpjes en blogs die ik bekeken heb.
Zie. Jij kan gewoon door sparen voor iets anders.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh! Dan heb ik meer aan mijn Polychromos. Die gebruik ik al (samen met de holbein) voor het mindere precieze werk
Voor details gebruik ik de irojiten
En de posca zijn mijn "buiten de deur" potloden
Maak je daar maar geen zorgen omquote:Op donderdag 20 maart 2025 19:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Zie. Jij kan gewoon door sparen voor iets anders.
quote:Op donderdag 20 maart 2025 14:58 schreef Donna het volgende:
https://www.amazon.com/Pr(...)+%2Caps%2C185&sr=8-3
Je kan beter gewoon een paar losse potloden eerst kopen.quote:Op donderdag 20 maart 2025 19:43 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]![]()
![]()
Hmmmm, beter had ik geen linkje gevraagd
. Wel raar dat ik ze zelf niet kon vinden, ook op .com gekeken. What Has Been Seen Cannot Be Unseen..... Morgen ga ik eerst eens langs de Art Supply winkel hier in de stad, pastelpotloden kijken/proberen en beter papier.
Hopelijk kan ik deze aanbieding vergeten, want het is wel aantrekkelijk......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |