Yes! Buttery is comingquote:Op zaterdag 5 april 2025 13:14 schreef Donna het volgende:
Ze zijn bij het DHL punt! Ineens gisteren weer beweging!
Ja mijn weekend was super druk, maar ik hoop vanavond even wat te doen en te vergelijken met de polychromos ook.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:42 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dussuh, volgende week een buttery review???
Ik ben benieuwd! We kunnen hier de spanning haast niet aan!quote:Op maandag 7 april 2025 12:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja mijn weekend was super druk, maar ik hoop vanavond even wat te doen en te vergelijken met de polychromos ook.
Goede review!quote:Op maandag 7 april 2025 20:49 schreef Donna het volgende:
Ik heb even een vluchtig testje gedaan op cheap ass printer papier. Ik kon niet zo snel vergelijkbare kleuren vinden, dus de test is niet 100%, maar ik kon wel even voelen.
[ afbeelding ]
Wat me opviel;
Prisma is idd erg zacht en buttery. Het lood kruimelt ook een beetje en omdat ze zo zacht en buttery zijn, gaat het potlood denk ik ook snel op. Veel slijpen verwacht ik en de punt ben je ook zomaar kwijt. Je hoeft weinig druk te zetten voor een goede kleur afgifte.
Hoe buttery ze zijn, verschilt wel per potlood. Het paarse hartje bijv. ging me moeilijker af dan het roze bloemetje en de oranje strepen.
De kleur van het potlood geeft niet helemaal de kleur op het papier weer, dat wordt dus altijd swatchen voor de tijd.
Bij Polychromos vind ik dat dan wel weer beter. De kleur die ik uit de doos haal, is vrijwel hetzelfde op papier.
Op het eerste gezicht knalt Prisma meer en gemakkelijker van het papier af. Ben heel benieuwd op ander papier en hoe het in een kleurboek gaat. En hoe vaak ik moet slijpen. Want buttery zijn ze zeker.
Buttery.
Ja en nee. Bij pastelpotloden komt dat dacht ik doordat er heeeeeel weinig bindmiddel in het lood zit. Daardoor wordt het kruimelig of poederig. En is het ook een fragiel product, met gebruiksaanwijzing. Inderdaad niet buttery.quote:Op maandag 7 april 2025 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:Donna is het trouwens kruimelig zoals ook pastelpotloden zijn? Dat vind ik juist niet buttery
Ik snap hem!quote:Op maandag 7 april 2025 21:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja en nee. Bij pastelpotloden komt dat dacht ik doordat er heeeeeel weinig bindmiddel in het lood zit. Daardoor wordt het kruimelig of poederig. En is het ook een fragiel product, met gebruiksaanwijzing. Inderdaad niet buttery.
Bij Prisma's komt het door de wax.
Dusja wel beide kruimels, maar dus niet omdat het hetzelfde werkt.
Is ik dit zo zie en lees dan denk ik dat ik het toch bij de poly's houd. De prisma's zijn een stuk duurder, en ik lees/hoor vaker dat ze sneller 'op' zijn. En de poly's bevallen verder prima.quote:Op maandag 7 april 2025 20:49 schreef Donna het volgende:
Ik heb even een vluchtig testje gedaan op cheap ass printer papier. Ik kon niet zo snel vergelijkbare kleuren vinden, dus de test is niet 100%, maar ik kon wel even voelen.
[ afbeelding ]
Wat me opviel;
Prisma is idd erg zacht en buttery. Het lood kruimelt ook een beetje en omdat ze zo zacht en buttery zijn, gaat het potlood denk ik ook snel op. Veel slijpen verwacht ik en de punt ben je ook zomaar kwijt. Je hoeft weinig druk te zetten voor een goede kleur afgifte.
Hoe buttery ze zijn, verschilt wel per potlood. Het paarse hartje bijv. ging me moeilijker af dan het roze bloemetje en de oranje strepen.
De kleur van het potlood geeft niet helemaal de kleur op het papier weer, dat wordt dus altijd swatchen voor de tijd.
Bij Polychromos vind ik dat dan wel weer beter. De kleur die ik uit de doos haal, is vrijwel hetzelfde op papier.
Op het eerste gezicht knalt Prisma meer en gemakkelijker van het papier af. Ben heel benieuwd op ander papier en hoe het in een kleurboek gaat. En hoe vaak ik moet slijpen. Want buttery zijn ze zeker.
Buttery.
Ja... ben niet meer lekker over die potlodenquote:Op dinsdag 8 april 2025 08:55 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is ik dit zo zie en lees dan denk ik dat ik het toch bij de poly's houd. De prisma's zijn een stuk duurder, en ik lees/hoor vaker dat ze sneller 'op' zijn. En de poly's bevallen verder prima.
Als je ze in Nederland haalt in een set wel idd. Ik had nu een aanbieding op Amazon.com waardoor ze goedkoper waren dan Polychromos. Helemaal omdat de Poly's 120 in de set hebben en de Prisma's 150.quote:Op dinsdag 8 april 2025 08:55 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is ik dit zo zie en lees dan denk ik dat ik het toch bij de poly's houd. De prisma's zijn een stuk duurder, en ik lees/hoor vaker dat ze sneller 'op' zijn. En de poly's bevallen verder prima.
Naja, weet je, het zijn gebruiksvoorwerpen. Die morgen opraken! En je kan potloden los kopen, dus het valt wel meequote:Op dinsdag 8 april 2025 09:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je ze in Nederland haalt in een set wel idd. Ik had nu een aanbieding op Amazon.com waardoor ze goedkoper waren dan Polychromos. Helemaal omdat de Poly's 120 in de set hebben en de Prisma's 150.
Misschien gebruik ik ze wel gewoon door elkaar, want schijnbaar kan je met zoveel kleuren, alsnog veel kleurverschil hebben.![]()
![]()
En als je losse potloden nodig hebt zijn Prisma's in NL trouwens ook een stuk goedkoper dan de Polychromos. Maar goed, als ze 3x zo snel op gaan, maakt dat weer weinig uit.
Het is je niet gegund hequote:Op zondag 13 april 2025 14:25 schreef Donna het volgende:
Nee ik ben mijn puntenslijper kwijt en ik heb een nieuwe besteld en dat pakket is kwijt, dus nog een nieuwe besteld en hopelijk komt er maandag dan echt een nieuwe.![]()
Maar was eigenlijk wel van plan om zo nog even te proberen, maar halverwege stoppen omdat je niet kan slijpen is zo klote.
ALles kwijt bij Donna, hopelijk komt de nieuwe maandagquote:Op zondag 13 april 2025 14:25 schreef Donna het volgende:
Nee ik ben mijn puntenslijper kwijt en ik heb een nieuwe besteld en dat pakket is kwijt, dus nog een nieuwe besteld en hopelijk komt er maandag dan echt een nieuwe.![]()
Maar was eigenlijk wel van plan om zo nog even te proberen, maar halverwege stoppen omdat je niet kan slijpen is zo klote.
Wat heb jij een betoverend adres dan. Alles verdwijnt magischquote:Op maandag 14 april 2025 20:32 schreef Donna het volgende:
Ha. Hij is boven water en vandaag bezorgd.
Maar goed ook, want de nieuwe die ik zou krijgen van een andere webwinkel is, jullie raden het al, kwijt!
Haha. Nou andere dingen komen prima aan, maar op deze potloden en de slijper zit een vloek denk ik.quote:Op maandag 14 april 2025 20:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wat heb jij een betoverend adres dan. Alles verdwijnt magisch
En zijn ze buttery genoeg? (De potloden, niet de slijper)
Hahaha omdat je ons jaloers maakt....karmaquote:Op maandag 14 april 2025 21:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha. Nou andere dingen komen prima aan, maar op deze potloden en de slijper zit een vloek denk ik.![]()
Ik ga zo eventjes kleuren.
Ooooh ziet er goed uit!quote:Op maandag 14 april 2025 22:33 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Per blad gaat het blenden beter haha. Joepie!
Dankjewel, ja ik ben er tot dusver blij mee. Denk dat ik ze met Polychromos gewoon door elkaar ga gebruiken. En ik heb nog iets leuks gekocht voor mezelf! Even zoeken.quote:Op maandag 14 april 2025 22:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ooooh ziet er goed uit!
Toffe potloden dus
En handige jij!
Jaaaaa niks kan de polychromos verslaanquote:Op dinsdag 15 april 2025 08:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Dankjewel, ja ik ben er tot dusver blij mee. Denk dat ik ze met Polychromos gewoon door elkaar ga gebruiken. En ik heb nog iets leuks gekocht voor mezelf! Even zoeken.
Ah nou wat lief. Ik doe dit echt voor het eerst zo. Maar vind het wel echt heel leuk!quote:Op dinsdag 15 april 2025 21:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Je weet dat je veel talent hebt, toch?
Neuh niet lief, maar eerlijkquote:Op dinsdag 15 april 2025 21:47 schreef Donna het volgende:
[..]
Ah nou wat lief. Ik doe dit echt voor het eerst zo. Maar vind het wel echt heel leuk!![]()
En het gaat best lekker.
De stam van de palmboom is met Poly's en dat vergt wel echt heel veel werk om daar wat mee te kunnen, vind ik tenminste. Je kan wel lekker lang doorgaan met laagjes en opbouwen en zo nog heel lang veranderingen aanbrengen.quote:Op woensdag 16 april 2025 15:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Wow, @:Donna, wat mooi! Ik ben het eens met @:ChildoftheStars, je hebt talent.
Hoe pak je dat nou aan? Want als ik zoiets voor het eerst probeer, dan wordt het niet zo mooi.
Is dit alleen met Prisma's of ook met Poly's?
En dank ook voor de tip van dat boek van Lieve Merlijn. Die gaat op mijn lijstje! Heb je hem al in huis? Wat voor dingen staan er zoal in?
Herkenbaar wel...quote:Op woensdag 16 april 2025 19:47 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik vind het knap hoor dat je zo het diepe inspringt en gewoon maar begint. Ik lijd erg aan analysis paralysis, waardoor ik teveel nadenk en niet durf te beginnen.
Mooi!quote:Op maandag 14 april 2025 22:33 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Per blad gaat het blenden beter haha. Joepie!
Ik was eigenlijk wel heel druk de afgelopen tijd, maar ik ga er gauw weer voor zitten. Heb nog even een mandala ingekleurd en ben er echt heel erg blij mee. Vind ze zeker fijner dan m'n Polychromos, maar ze slijten wel echt heel snel.quote:Op woensdag 7 mei 2025 13:28 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Donna, heb je al verder gekleurd met je Prisma's? Hoe bevallen ze na een paar weken?
Ik ga binnenkort naar een workshop oefenen met de Pitt Pastels van Faber Castell.
Prisma's blijven ook wel trekken, maar ik wil ze eerst eens proberen voordat ik een set koop. We waren afgelopen week in Duitsland, maar heb daar geen winkel gevonden, die ze verkocht.
Oh ja dat is ook handigquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:52 schreef Donna het volgende:
Ik heb zo'n 'map' gekocht waar ze in kunnen, maar durf het ook nog niet aan.
Ik vind potjes zo onhandig met opbergen. Tenzij je ze kan laten staan. Maar ik kleur beneden aan tafel, dus dat gaat niet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ja dat is ook handig
Alleen 150 kleuren holbein en 90 irojiteb en 120 polychromos en een 36 posca... dan heb je potjes nodig
(En dan nog pastelpotlood en twee soorten aquarelpotlood)
(En nog wat losse potloden van voor ik probeerde te leren tekenen en alleen kleurde)
Dus tja... potjes
Snap ik... mijn hobbykamer heeft een acht personen eettafel als bureau... dus dat probleem heb ik nietquote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik vind potjes zo onhandig met opbergen. Tenzij je ze kan laten staan. Maar ik kleur beneden aan tafel, dus dat gaat niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |