abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219668164
Two color challenge

En gewoon leuk

Wil alleen nog glasstrepen toevoegen met een gelpen bij de onderste.
Wil ook meer highlights met een acrylmarker toevoegen en schaduwen met donkere stiften maar dat komt nog wel. Zo ontspannend :P
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_219669791
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 december 2025 07:57 schreef Speedfight het volgende:
Two color challenge
[ link | afbeelding ]

En gewoon leuk
[ link | afbeelding ]

Wil alleen nog glasstrepen toevoegen met een gelpen bij de onderste.
Wil ook meer highlights met een acrylmarker toevoegen en schaduwen met donkere stiften maar dat komt nog wel. Zo ontspannend :P
Je bent er echt heel erg goed in!

Die uitdaging van één kleur ook wel eens met tekenen gedaan. Moeilijk doch leuk
  Moderator / Colorchick donderdag 8 januari 2026 @ 09:35:38 #103
382129 crew  Donna
pi_219776101
Wanneer je dochter van 7 meer talent heeft dan jij, haha!

Mijn dochter is echt super leuk bezig met kleuren. Ik blijk zelf toch beter met andere CRE dingen te zijn haha. Misschien moet ik er nog eens wat filmpjes bij pakken ofzo, maar ik heb die kleur-match-feeling niet zo goed als ik zou willen.
pi_219778113
@Donna, doe je nog wel eens wat met je Prisma's? Of doet je dochter dat nu?

Zaterdag begint mijn nieuwe pastelcursus, zin in. Heb sinds het einde van de cursus vorig jaar niets meer gedaan. Ik zit normaal op de zolder, daar is het nu zo koud en het is druk geweest de afgelopen weken. Wel erg jammer, zou er wel meer tijd aan willen besteden.
Gewoon kleuren met mijn polychromos kom ik ook niet echt aan toe.
  Moderator / Colorchick donderdag 8 januari 2026 @ 13:13:42 #105
382129 crew  Donna
pi_219778197
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 13:05 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Donna, doe je nog wel eens wat met je Prisma's? Of doet je dochter dat nu?

Zaterdag begint mijn nieuwe pastelcursus, zin in. Heb sinds het einde van de cursus vorig jaar niets meer gedaan. Ik zit normaal op de zolder, daar is het nu zo koud en het is druk geweest de afgelopen weken. Wel erg jammer, zou er wel meer tijd aan willen besteden.
Jawel! Maar wel te weinig als ik eerlijk ben. Maar mijn dochter doet met alcoholmarkers van die cozy boekjes en dan dan doet ze er even schaduwtjes bij enzo, ziet er super profi uit. Ik kan dat niet met die markers, de kleuren matchen niet bij me. Met potlood heb ik daar geen moeite mee.

Mijn CREa tante is afgelopen herfst overleden en met haar knutselde ik veel. We hebben al haar spullen gekregen met kerst. Dat wist ik al voordat ze overleed. Ze had me gevraagd of ik en m'n meiden haar spullen wilden hebben. Dus mijn dochters hebben nu een hele goede set kleurpotloden van Kalour en zelfs oudste merkt al echt verschil tussen deze kwaliteit en gewone kleurpotloden. We gebruiken de spullen van m'n tante echt heel veel!
Maar ik zou zelf wel echt meer moeten/willen kleuren eigenlijk. Heb ook nog Polychromos natuurlijk. Oeiii.

Veel plezier met je cursus, laat gerust eens wat zien!
pi_219784392
Oh voor mijn verjaardag kleurpotloden van Ohuhu gekregen, op oliebasis. Zeer binnenkort ze uittesten O+

Ben benieuwd of dat echt een groot verschil maakt en of de technieken er ook erg anders door worden. Het is ook een handige doos om mee te nemen naar de schilderclub (waar ik eigenwijs teken)
pi_219784414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 13:13 schreef Donna het volgende:

[..]
Jawel! Maar wel te weinig als ik eerlijk ben. Maar mijn dochter doet met alcoholmarkers van die cozy boekjes en dan dan doet ze er even schaduwtjes bij enzo, ziet er super profi uit. Ik kan dat niet met die markers, de kleuren matchen niet bij me. Met potlood heb ik daar geen moeite mee.

Mijn CREa tante is afgelopen herfst overleden en met haar knutselde ik veel. We hebben al haar spullen gekregen met kerst. Dat wist ik al voordat ze overleed. Ze had me gevraagd of ik en m'n meiden haar spullen wilden hebben. Dus mijn dochters hebben nu een hele goede set kleurpotloden van Kalour en zelfs oudste merkt al echt verschil tussen deze kwaliteit en gewone kleurpotloden. We gebruiken de spullen van m'n tante echt heel veel!
Maar ik zou zelf wel echt meer moeten/willen kleuren eigenlijk. Heb ook nog Polychromos natuurlijk. Oeiii.

Veel plezier met je cursus, laat gerust eens wat zien!
Ten eerste gecondoleerd :*

Wat zijn Kalour voor potloden? Hard/zacht/vettig/droog?

Er bestaat iig niet zoiets als teveel potloden, want als dat wel bestaat heb ik een probleem

Al heb ik mijn Tombow Irojiten wel weggegeven. Ze waren mij te hard en een vriendin probeerde en was verliefd, dus die mocht ze hebben. Stapelen en niet gebruiken terwijl een ander blij ermee is... dan doe ik het zo
pi_219784422
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 13:05 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Donna, doe je nog wel eens wat met je Prisma's? Of doet je dochter dat nu?

Jammer... en herkenbaar, met dit weer kan ik mijn hobbykamer ook niet in

De Poly's blijven stiekem wel mijn grootste liefde, al heb ik kwalitatief betere potloden :@
  Moderator / Colorchick donderdag 8 januari 2026 @ 22:34:12 #109
382129 crew  Donna
pi_219784428
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:32 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ten eerste gecondoleerd :*

Wat zijn Kalour voor potloden? Hard/zacht/vettig/droog?

Er bestaat iig niet zoiets als teveel potloden, want als dat wel bestaat heb ik een probleem

Al heb ik mijn Tombow Irojiten wel weggegeven. Ze waren mij te hard en een vriendin probeerde en was verliefd, dus die mocht ze hebben. Stapelen en niet gebruiken terwijl een ander blij ermee is... dan doe ik het zo
Dankjewel!

Kalour is zacht. Prismacolor budget potlood zeg maar. Echt wel heel fijn, de prijs kwaliteit verhouding is heel goed.
pi_219784440
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:34 schreef Donna het volgende:

[..]
Dankjewel!

Kalour is zacht. Prismacolor budget potlood zeg maar. Echt wel heel fijn, de prijs kwaliteit verhouding is heel goed.
Oke! Interessant. Zachte poltoden vind ik persoonlijk het fijnste

:P Ik ga de prijs niet opzoeken, want ik weet waar ik anders voor ga sparen _O- Even snel geteld en vergeet vast wat, maar volgens mij heb ik negen sets aan verschillende soorten potloden :@ Lang sparen en verwend worden door mijn moeder

En ja, gebruik ze allemaal en allemaal veel
  Moderator / Colorchick donderdag 8 januari 2026 @ 22:37:37 #111
382129 crew  Donna
pi_219784448
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oke! Interessant. Zachte poltoden vind ik persoonlijk het fijnste

:P Ik ga de prijs niet opzoeken, want ik weet waar ik anders voor ga sparen _O- Even snel geteld en vergeet vast wat, maar volgens mij heb ik negen sets aan verschillende soorten potloden :@ Lang sparen en verwend worden door mijn moeder

En ja, gebruik ze allemaal en allemaal veel
Nee joh zou ik ook niet doen, das zonde van je geld. Ik heb zelf liever andere potloden, maar voor m'n dochter en qua prijs zijn ze dan wel top.

Wel ietsje harder dan prismas. Die zijn wel echt heel zacht cq. heel snel op ook.
pi_219784465
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2026 22:37 schreef Donna het volgende:

[..]
Nee joh zou ik ook niet doen, das zonde van je geld. Ik heb zelf liever andere potloden, maar voor m'n dochter en qua prijs zijn ze dan wel top.

Wel ietsje harder dan prismas. Die zijn wel echt heel zacht cq. heel snel op ook.
Nee daarom :) ben tevreden met wat ik heb

Zou in theorie ook eens de Prisma willen proberen, maar genoeg is genoeg.
En ik ben heel blij en dankbaar met wat ik heb !

Edit: beetje zoals de Bruttfunder (of hoe ze ook heten)? Die zijn leuk voor mensen die wel wat moois willen maken, maar niet het budget hebben of willen besteden aan dure potloden? Voordat ik "serieus" werd met tekenen en alleen kleurde was ik blij met die dingen, maar ja... op den duur word je serieuzer en kies je voor meer kwaliteit. Die Bruttfunder zijn naar een vriendin gegaan die er erg blij mee was en is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')