Ik kan je er helaas niet mee helpen, maar er is vast iemand hier die het je kan zeggen.quote:Op zondag 8 maart 2026 11:34 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand enig idee waar je in een fysieke winkel de Stabilo Carbothello pastelpotloden kunt testen?
Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe set tussen de Carbothello's of de pastelpotloden van Conté a Paris.
Die laatste heb ik kunnen testen omdat een medecursist ze had (hele fijne zachte pastelpotloden), maar de Carbothello's ben ik nog nergens tegengekomen.
Van der Beek?quote:Op zondag 8 maart 2026 11:34 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand enig idee waar je in een fysieke winkel de Stabilo Carbothello pastelpotloden kunt testen?
Ik twijfel over de aanschaf van een nieuwe set tussen de Carbothello's of de pastelpotloden van Conté a Paris.
Die laatste heb ik kunnen testen omdat een medecursist ze had (hele fijne zachte pastelpotloden), maar de Carbothello's ben ik nog nergens tegengekomen.
Nee, die hebben ze nietquote:
Ja... snap ikquote:Op zondag 8 maart 2026 18:34 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Nee, die hebben ze nietIk ben al bij diverse art supplie stores geweest. Maar ik wil ze niet zo blind kopen, zeker nu ik die Conté a Paris wel geprobeerd heb.
OK, waarom vind je de pitt pastels fijner? Die heb ik nl. ook en vind ik ook erg fijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 18:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... snap ik
Zelf heb ik ze wel, maar pitt pastel is fijner in mijn beleving
Tof gedaanquote:Op woensdag 11 maart 2026 17:51 schreef Sarabi het volgende:
[ link | afbeelding ]
De kleuren zijn in het echt niet zo fel.
Neeeee! Geen sorry zeggen voor iets goedquote:Op donderdag 2 juli 2026 11:10 schreef TaMieke het volgende:
Sorry voor de kick....
Heeft iemand tips voor goede witte (acryl) stiften? Ik heb al een setje van 3 witte pennen versleten en 1 witte stift met dikke punt.
Het deed eigenlijk allemaal net niet wat ik wilde.
Recent ook de Ohuhu stiften gekocht. Dat kleurt toch een stuk beter dan een random set stiften van bol.com/action.
Die Sakura had ik dus, maar 1 ervan heeft het nooit gedaan. De andere 2 waren na een keer of wat al uitgedroogd ofzo. Ze deden het iig niet meer.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Neeeee! Geen sorry zeggen voor iets goed
Of een stift goed is hangt af van het medium waar je het op gebruikt
Witte jelly rolls zijn goede budget pennen (wel de punt afvegen!), de Sakura gebruik ik
Witte Posca is fijn, maar wat dikkere lijn. Uni ball signo white pen is net zoals de Posca een vochtiger pen, maar dan met een fijnere punt.
Ik gebruik alle drie door elkaarHet is gewoon even op een papiertje testen welke het beste pakt op het medium dat je gebruikt. Het is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. De gelpennen (zoals de Sakura) zijn in mijn ervaring streperiger.
En bij fijne punten,zoals Sakura en Signo, moet je altijd goed afvegen, anders verstopt de punt.
Posca's moet je elke keer weer even schudden (met dop erop) en over het papier halen om hem weer te activeren.
Excuus voor het dagboekverhaal over witte pennen
Edit: Signo en Posca is mijn advies. Vochtiger inkt, dus geen strepen in je witte inkt
Snap je met de Sakura. Posca pakt alleen minder goed op potlood. Te glad. Dus dan die andere pen. Anderzijds, voorkeuren zijn zo persoonlijk. Het is ook gokken en mazzel hebbenquote:Op donderdag 2 juli 2026 11:48 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Die Sakura had ik dus, maar 1 ervan heeft het nooit gedaan. De andere 2 waren na een keer of wat al uitgedroogd ofzo. Ze deden het iig niet meer.
Misschien zo'n Posca dan maar eens proberen.
Uhm... hangt van mijn bui af. Als ik moe ben is het leuk om te doen. Moet zeggen dat het weer een tijdje terug is...quote:Je had het erover dat je ook een cozy boekje ging kopen. Hoe bevalt het?
En wat ik mij afvroeg, je wilde je dure stiften daarvoor niet gebruiken. Waarom niet?![]()
Ow zo. Ik gebruik geen potloden, alleen stiften dus gok dat dat geen problemen oplevert.quote:Op donderdag 2 juli 2026 11:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Snap je met de Sakura. Posca pakt alleen minder goed op potlood. Te glad. Dus dan die andere pen. Anderzijds, voorkeuren zijn zo persoonlijk. Het is ook gokken en mazzel hebben
[..]
Uhm... hangt van mijn bui af. Als ik moe ben is het leuk om te doen. Moet zeggen dat het weer een tijdje terug is...
Dus ik gebruik die stiften voor experimenteren.
Mijn dure stiften ben ik erg zuinig op. Ik wil ze niet opmaken aan kleurboeken maar aan tekenen. Voor kleuren vind ik de goedkope stiften best zat. Gewoon zuunigheid
Met stiften komt het helemaal goed danquote:Op donderdag 2 juli 2026 12:01 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ow zo. Ik gebruik geen potloden, alleen stiften dus gok dat dat geen problemen oplevert.
Ieder zijn dingen als het ook niet bevalt, prima toch. Weggeven is dan wel een mooie gedachten, maak je er andere ook nog blij mee
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |