abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219219825
*O* Vandaag de hele dag pastelworkshop. De 1e serie van 4 lessen is 3 weken geleden afgerond, nu ben ik begonnen met een 2e serie van 4 lessen. Vorige week gemist, die mag ik vanmiddag inhalen en vanochtend ook nog een sessie.

Ik merk wel dat ik heel erg tegen mezelf aanloop, totale onzekerheid en doemgedachtes en de neiging de handdoek in de ring te gooien :@ :@ . Eenmaal daar doorheen en met hulp van de docent vind ik het toch wel weer erg leuk. Jammer dat ik thuis bij het oefenen geen docent heb, gister had ik thuis uit pure wanhoop en frustratie bijna al mijn pastelspullen weggegooid :@ .
pi_219219867
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 09:24 schreef TolstoiFan het volgende:
*O* Vandaag de hele dag pastelworkshop. De 1e serie van 4 lessen is 3 weken geleden afgerond, nu ben ik begonnen met een 2e serie van 4 lessen. Vorige week gemist, die mag ik vanmiddag inhalen en vanochtend ook nog een sessie.

Ik merk wel dat ik heel erg tegen mezelf aanloop, totale onzekerheid en doemgedachtes en de neiging de handdoek in de ring te gooien :@ :@ . Eenmaal daar doorheen en met hulp van de docent vind ik het toch wel weer erg leuk. Jammer dat ik thuis bij het oefenen geen docent heb, gister had ik thuis uit pure wanhoop en frustratie bijna al mijn pastelspullen weggegooid :@ .
Ach wat jammer toch...
Zelfvertrouwen komt al doende joh

En vergeet niet; je bent geen kopieerapparaat. Je laat je inspireren en hebt een eigen hand en stijl.
De enige manier om materiaal te verspillen is door het niet te gebruiken.
"Enjoy the process, skill willen follow"
En ik weet zeker dat je nu al veel skill hebt en een mooie hand. En je kan het echt wel!

Heb je misschien mensen waarmee je samen kan werken? Zelf videobel ik wel met mensen om samen te tekenen (wonen ver uit elkaar). Dan kan je elkaar stimuleren

Ik hoop dat je wat liever voor jezelf kan worden. Herken het wel, aldoende wordt het minder

En nog een tip; zoek tutorial filmpjes op YouTube om mee te doen. Wederom niet kopiëren, maar minder eng dan uit jezelf helemaal doen. Zoek dan wel bij de instellingen op filmpjes langer dan twintig minuten.
pi_219257096
Heb even gespeeld met kleurpotloden
Doel was niet mooi, doel was contrast en durven. 'k Ben te voorzichtig altijd, dus even gaan knallen

Dit was een uit de hand gelopen schets, was helemaal niet de bedoeling dag het een "klare" tekening werd

Deze is bijna klaar, heeft potentie

pi_219257963
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 14:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Heb even gespeeld met kleurpotloden
Doel was niet mooi, doel was contrast en durven. 'k Ben te voorzichtig altijd, dus even gaan knallen

Dit was een uit de hand gelopen schets, was helemaal niet de bedoeling dag het een "klare" tekening werd
[ afbeelding ]

Deze is bijna klaar, heeft potentie

[ afbeelding ]
Vind die onderste wel mooi Child *O*
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_219257965
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 17:17 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Vind die onderste wel mooi Child *O*
Dank je

Die kon alleen maar lukken door die lelijke. Lekker geoefend daarmee.

Morgen verder
pi_219257975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 17:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dank je

Die kon alleen maar lukken door die lelijke. Lekker geoefend daarmee.

Morgen verder
Is ook niet erg, met oefenen kom je steeds verder
Misschien kan @clixplicity je tips geven?
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_219258791
@ChildoftheStars, leuk! Welke potloden heb je gebruikt?
En nog dank voor je lieve, bemoedigende woorden. Mijn grootste valkuil is mijn perfectionisme, mijn hele leven al. En in creativiteit heb je zo weinig aan perfectionisme, dat zit alleen maar in de weg.
pi_219258877
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 19:16 schreef TolstoiFan het volgende:
@:ChildoftheStars, leuk! Welke potloden heb je gebruikt?
En nog dank voor je lieve, bemoedigende woorden. Mijn grootste valkuil is mijn perfectionisme, mijn hele leven al. En in creativiteit heb je zo weinig aan perfectionisme, dat zit alleen maar in de weg.
De kleurpotloden van posca. Dit was op de schilderclub en dan wil ik geen dure potloden mee.

En ik herken het hoor! Bij mij is het ook nooit genoeg. Echter is er groei, en belangrijker; is er plezier

Beetje lief zijn voor jezelf
pi_219258958
Ik vind het pasteltekenen, als ik eenmaal bezig ben, echt superleuk, een geweldige nieuwe hobby O+ .
En het groepje waar ik in zit, is ook erg leuk en gezellig. Ik ben als bijna 50-jarige de jongste :) , de docent is nog een paar jaar jonger dan ik.
pi_219258990
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2025 19:29 schreef TolstoiFan het volgende:
Ik vind het pasteltekenen, als ik eenmaal bezig ben, echt superleuk, een geweldige nieuwe hobby O+ .
En het groepje waar ik in zit, is ook erg leuk en gezellig. Ik ben als bijna 50-jarige de jongste :) , de docent is nog een paar jaar jonger dan ik.
Ik zit bij veel clubjes (twee haakclubjes en de schilderclub en natuurlijk de mensen van mijn vrijwilligerswerk en de workshops die ik volg in het buurtcentrum) en daar ben ik met mijn zevenendertig zo erg de jongste... zeker door de week overdag... bejaarde lui allemaal

Alleen het zijn leuke mensen en anders zit ik elke dag de hele dag alleen. Dus dan maar het jonkie zijn. En dan hebben ze het over kleinkinderen die ouder zijn dan ik _O-
pi_219259022
Precies, ik vind het ook wel fijn, een gevoel van saamhorigheid en elkaar steunen als iets niet lukt. Ieder een eigen stijl, love it.
pi_219272112
EDIT: beter dan dit kan ik momenteel nog niet. Weet dat het niet goed is, maar dat is een kwestie van oefenen... en geduld... en blijven proberen...

Ik heb weer even geoefend met kleurpotloden
Vanmiddag samen met een vriendin weer meer tekenen

Vooral de mandarijnen vind ik goed gelukt.

De rest is getekend terwijl ik hoog emotioneel was. Straks met een rustiger hoofd verder oefenen.

[ Bericht 14% gewijzigd door ChildoftheStars op 15-11-2025 13:09:06 ]
pi_219274135
@ChildoftheStars, mooi!!! Ik vind inderdaad de mandarijnen, maar ook de paddestoel erg goed gelukt ^O^ O+ !
Is dit weer met de Posca potloden gedaan?

Vandaag de laatste pastelles gehad van 2x een serie van 4 lessen (3 uur per les). Echt zo superleuk. Docent gaat pas in 2026 weer verder, dan ben ik ook weer van de partij :) .
Binnenkort heeft ze open atelier, dan ga ik met gezin ook kijken naar haar werken en werken van haar cursisten (oa van mij).
  dinsdag 9 december 2025 @ 15:01:17 #89
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_219449709
Klein schopje :@ ik ben lichtelijk laat maar ik heb ook het kleuren ontdekt. Heel insta staat ineens vol met kleurboekjes en stiften en god weet wat.
2 van die cozy kleurboekjes gekocht en ik pruts wat aan. schaduwen en blenden zijn nog lastig. Patroontjes zijn helemaal niet mn sterkste kant, dus we doen maar wat :+ *O*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')