Yes! Buttery is comingquote:Op zaterdag 5 april 2025 13:14 schreef Donna het volgende:
Ze zijn bij het DHL punt! Ineens gisteren weer beweging!
Ja mijn weekend was super druk, maar ik hoop vanavond even wat te doen en te vergelijken met de polychromos ook.quote:Op zaterdag 5 april 2025 13:42 schreef TolstoiFan het volgende:
![]()
![]()
![]()
Dussuh, volgende week een buttery review???
Ik ben benieuwd! We kunnen hier de spanning haast niet aan!quote:Op maandag 7 april 2025 12:11 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja mijn weekend was super druk, maar ik hoop vanavond even wat te doen en te vergelijken met de polychromos ook.
Goede review!quote:Op maandag 7 april 2025 20:49 schreef Donna het volgende:
Ik heb even een vluchtig testje gedaan op cheap ass printer papier. Ik kon niet zo snel vergelijkbare kleuren vinden, dus de test is niet 100%, maar ik kon wel even voelen.
[ afbeelding ]
Wat me opviel;
Prisma is idd erg zacht en buttery. Het lood kruimelt ook een beetje en omdat ze zo zacht en buttery zijn, gaat het potlood denk ik ook snel op. Veel slijpen verwacht ik en de punt ben je ook zomaar kwijt. Je hoeft weinig druk te zetten voor een goede kleur afgifte.
Hoe buttery ze zijn, verschilt wel per potlood. Het paarse hartje bijv. ging me moeilijker af dan het roze bloemetje en de oranje strepen.
De kleur van het potlood geeft niet helemaal de kleur op het papier weer, dat wordt dus altijd swatchen voor de tijd.
Bij Polychromos vind ik dat dan wel weer beter. De kleur die ik uit de doos haal, is vrijwel hetzelfde op papier.
Op het eerste gezicht knalt Prisma meer en gemakkelijker van het papier af. Ben heel benieuwd op ander papier en hoe het in een kleurboek gaat. En hoe vaak ik moet slijpen. Want buttery zijn ze zeker.
Buttery.
Ja en nee. Bij pastelpotloden komt dat dacht ik doordat er heeeeeel weinig bindmiddel in het lood zit. Daardoor wordt het kruimelig of poederig. En is het ook een fragiel product, met gebruiksaanwijzing. Inderdaad niet buttery.quote:Op maandag 7 april 2025 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:Donna is het trouwens kruimelig zoals ook pastelpotloden zijn? Dat vind ik juist niet buttery
Ik snap hem!quote:Op maandag 7 april 2025 21:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja en nee. Bij pastelpotloden komt dat dacht ik doordat er heeeeeel weinig bindmiddel in het lood zit. Daardoor wordt het kruimelig of poederig. En is het ook een fragiel product, met gebruiksaanwijzing. Inderdaad niet buttery.
Bij Prisma's komt het door de wax.
Dusja wel beide kruimels, maar dus niet omdat het hetzelfde werkt.
Is ik dit zo zie en lees dan denk ik dat ik het toch bij de poly's houd. De prisma's zijn een stuk duurder, en ik lees/hoor vaker dat ze sneller 'op' zijn. En de poly's bevallen verder prima.quote:Op maandag 7 april 2025 20:49 schreef Donna het volgende:
Ik heb even een vluchtig testje gedaan op cheap ass printer papier. Ik kon niet zo snel vergelijkbare kleuren vinden, dus de test is niet 100%, maar ik kon wel even voelen.
[ afbeelding ]
Wat me opviel;
Prisma is idd erg zacht en buttery. Het lood kruimelt ook een beetje en omdat ze zo zacht en buttery zijn, gaat het potlood denk ik ook snel op. Veel slijpen verwacht ik en de punt ben je ook zomaar kwijt. Je hoeft weinig druk te zetten voor een goede kleur afgifte.
Hoe buttery ze zijn, verschilt wel per potlood. Het paarse hartje bijv. ging me moeilijker af dan het roze bloemetje en de oranje strepen.
De kleur van het potlood geeft niet helemaal de kleur op het papier weer, dat wordt dus altijd swatchen voor de tijd.
Bij Polychromos vind ik dat dan wel weer beter. De kleur die ik uit de doos haal, is vrijwel hetzelfde op papier.
Op het eerste gezicht knalt Prisma meer en gemakkelijker van het papier af. Ben heel benieuwd op ander papier en hoe het in een kleurboek gaat. En hoe vaak ik moet slijpen. Want buttery zijn ze zeker.
Buttery.
Ja... ben niet meer lekker over die potlodenquote:Op dinsdag 8 april 2025 08:55 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is ik dit zo zie en lees dan denk ik dat ik het toch bij de poly's houd. De prisma's zijn een stuk duurder, en ik lees/hoor vaker dat ze sneller 'op' zijn. En de poly's bevallen verder prima.
Als je ze in Nederland haalt in een set wel idd. Ik had nu een aanbieding op Amazon.com waardoor ze goedkoper waren dan Polychromos. Helemaal omdat de Poly's 120 in de set hebben en de Prisma's 150.quote:Op dinsdag 8 april 2025 08:55 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Is ik dit zo zie en lees dan denk ik dat ik het toch bij de poly's houd. De prisma's zijn een stuk duurder, en ik lees/hoor vaker dat ze sneller 'op' zijn. En de poly's bevallen verder prima.
Naja, weet je, het zijn gebruiksvoorwerpen. Die morgen opraken! En je kan potloden los kopen, dus het valt wel meequote:Op dinsdag 8 april 2025 09:03 schreef Donna het volgende:
[..]
Als je ze in Nederland haalt in een set wel idd. Ik had nu een aanbieding op Amazon.com waardoor ze goedkoper waren dan Polychromos. Helemaal omdat de Poly's 120 in de set hebben en de Prisma's 150.
Misschien gebruik ik ze wel gewoon door elkaar, want schijnbaar kan je met zoveel kleuren, alsnog veel kleurverschil hebben.![]()
![]()
En als je losse potloden nodig hebt zijn Prisma's in NL trouwens ook een stuk goedkoper dan de Polychromos. Maar goed, als ze 3x zo snel op gaan, maakt dat weer weinig uit.
Het is je niet gegund hequote:Op zondag 13 april 2025 14:25 schreef Donna het volgende:
Nee ik ben mijn puntenslijper kwijt en ik heb een nieuwe besteld en dat pakket is kwijt, dus nog een nieuwe besteld en hopelijk komt er maandag dan echt een nieuwe.![]()
Maar was eigenlijk wel van plan om zo nog even te proberen, maar halverwege stoppen omdat je niet kan slijpen is zo klote.
ALles kwijt bij Donna, hopelijk komt de nieuwe maandagquote:Op zondag 13 april 2025 14:25 schreef Donna het volgende:
Nee ik ben mijn puntenslijper kwijt en ik heb een nieuwe besteld en dat pakket is kwijt, dus nog een nieuwe besteld en hopelijk komt er maandag dan echt een nieuwe.![]()
Maar was eigenlijk wel van plan om zo nog even te proberen, maar halverwege stoppen omdat je niet kan slijpen is zo klote.
Wat heb jij een betoverend adres dan. Alles verdwijnt magischquote:Op maandag 14 april 2025 20:32 schreef Donna het volgende:
Ha. Hij is boven water en vandaag bezorgd.
Maar goed ook, want de nieuwe die ik zou krijgen van een andere webwinkel is, jullie raden het al, kwijt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |