Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Nederland is tot op het bot verdeeld. Wie had dat kunnen bedenken, begin 2020. Twee kampen lijnrecht tegenover elkaar, en dat terwijl ze eigenlijk bijna hetzelfde willen. Nouja, ze willen het allebei net op een andere manier. De een wil terug naar het oude normaal. Precies zoals het in 2019 was. Sommige anderen vinden het inmiddels ook allemaal wel overdreven, maar kunnen er wel mee leven dat het zo is gegaan. En dan heb je nog mensen die het eigenlijk ten zeerste toejuichen. De grote vraag is: Wanneer is het voorbij? Blijft de tweedeling ook de komende tijd zo groot? Of zal het vanzelf rustiger worden?
Jullie hadden het waarschijnlijk al door, maar ik heb het natuurlijk over de verrassende nummer 1 van vorig jaar, Danny Vera! Hij won verrassend de strijd van Queen. Zal dat dit jaar weer gebeuren? Spannend. Als hij weer wint weet ik niet wat de gevolgen zullen worden. Protesterende menigtes voor het Top 2000 Café? Zo erg dat heel Beeld en Geluid dicht moet? Misschien verliest Studio 21 ook wel al zijn omzet. Starten jullie alvast de inzamelingsactie op?
Ja, zoals jullie wel merken was het opnieuw een bijzonder jaar. Je las het vaak. 2020 was een kutjaar, maar 2021 zou GEWELDIG worden. Een beetje naief, nietwaar? Alsof Corona ineens een vakantie naar de Spaanse costa ging boeken op 1 januari 2021. De eerste periode was echt aanmodderen, manmanman. Avondklokje hier, dichte horeca daar. Het was zo saai dat de debatten in Den Haag het hoogtepunt van de week werden. Jeetje, wat een hoop flaters van ONS kabinet. Of nouja, ONS ex-kabinet. Of nouja, ONS nog-altijd-demissionair kabinet. We kunnen wel spreken over de puinhopen van. Maar goed, laten we dit niet te veel POL laten worden, hier gaan we het vast nog uitgebreid over hebben.
Gelukkig was er eind juni ineens heel veel mogelijk. Lekker feesten. Eindelijk weer uitgaan. Muziek. Weetikwat. Nouja twee weekjes en toen gingen de besmettingscijfers nog harder omhoog dan de nummers van George Michael en ABBA de afgelopen jaren. Was dit dan het einde van het feest? Nou, gelukkig lijkt het inmiddels redelijk weer hersteld. Wie weet komt er nog wel een concertbonus!
Leuke dingen dit jaar? Ja, het ESF ging eindelijk door. Velen van ons waren erbij. En ook leuk, er werd gewonnen door een act die rawck speelt, aldus Daniel Dekker. Daar gaan we dus nog jaren van genieten tijdens de Top 2000. Italië, trouwens. De Spelen gingen ook door. Zonder publiek, maar met quarantaines. De 100 meter was het hoogtepunt. Wie won er ook alweer? Oja, Italië. Het EK was ook een leuke rubriek met Engelse tokkies die helemaal leip gingen. Ik moet wel even nadenken wie de finale ook alweer won. Zou het Italië kunnen zijn?
Met deze statistiek in het achterhoofd lijkt het me wel duidelijk. Dit jaar wordt Con te Partiro de nummer 1 in de Top 2000. Of misschien Max. Past hopelijk nog goed bij de uiteindelijke winnaar van het wereldkampioenschap autorijden. Ja, want dat wordt toch wel weer fenomenaal he, die Top 2000. Queen, Danny Vera, Paolo Conte, zij mogen het uitmaken in een prachtige lijst. 2000 liedjes om het jaar af te sluiten, toch wel het ultieme genot!
Radio 2 Top 2000: Editie 2021 Voor de 23e keer gaan we op reis door het muzikaal landschap. Er is in die tijd veel gebeurd, in 1999 waren acts als Metallica nog taboe, nu domineren dat soort acts de bovenste regionen. Het evenement is groter dan ooit, goede marketing van Radio 2 wel. Hierdoor is het wel weer spannend welk lobbyclubje dit jaar weer een plaat hoog weet te krijgen. Zoals ik vorig jaar al zei, de 2000 meest voor gelobbyde platen aller tijden, en toch klinken ze af en toe best wel lekker!
Wat kunnen wij doen? Helemaal niets. Zoals ik zei, Nederland is tot op het bot verdeeld en het gaat helemaal mis in Den Haag, maar toch stemmen we ELKE KEER weer op dezelfde poppetjes. Nouja, hier en daar een keer een frisse wind tegenover het liedjeskartel. We kunnen er wel weer met zijn allen over klagen. En op zich een keer op andere liedjes stemmen. Zoals elk jaar wil ik met stemtips komen van artiesten die er bijna uitvallen, maar dit jaar staat er onderin weinig met maar 1 nummer. Het kartel heeft gewonnen.
Ik ga voor twee extremen: Ray Charles is de eerste. Staat er nog maar 1x in. Voor zo'n grote naam is dat best weinig, maar hij staat ook nog eens op 1941 met Georgia on my Mind. Het zou toch zonde zijn als ie eruit valt, dan kunnen we nooit meer lachen om Weet je wat Doris Day, of over het feit of ie misschien over de Kaukasus zingt.
Mijn tweede stemtip is Niall Horan. Dit wil waarschijnlijk niemand Horan, aangezien hij zijn nummers recent heeft opgenomen, maar Nice to Meet Ya is echt een heerlijk nummer. George Michael had hem kunnen maken. Ian Brown zou toch juichend op de banken moeten staan voor dit genot. Misschien wel het beste popnummer van de laatste jaren, maar we zullen het wel weer met de twaalfde Sheeran moeten doen, want hij staat op 1967.
Oja, en blijven stemmen op Hall en Oates, anders liggen ze er weer uit. Dat jullie het weten.
Wanneer? Het ies tredisie om te eindigen op 31 december, middernacht met Bohemian Rhapsody. Soms wordt deze traditie verbroken, dan is de wereld te klein. Ooit was de muzikale marathon 144 uur, maar tegenwoordig moet er ook ruimte zijn voor Echoes, de Pokemon Theme Song in volledige versie, dronken gewauwel van Ruud de Wild, reclames over Café Weltschmerz, het Gijs-alarm en natuurlijk de Wals van Van Inkel. Zodoende is het nu 168 uur.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Vorig jaar zagen we hier zoomers. Ook wat FOK!kers waren op de zoom te zien, zoals U hieronder kunt bewonderen. Dit jaar heb ik vermoedens van een café dat weer open gaat. Wel met QR-code hopelijk. Dan zien we tenminste minder huismoeders die alleen losgaan op André Hazes. ERG MOOI.
Nederland 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC (UPC bestaat toch helemaal niet meer joh, dit gedeelte is ook jaren niet fatsoenlijk aangepast hahaha), Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!
Geen idee welke providers er nu nog zijn, maar je zoekt zelf maar even voor je eigen provider waar het zit. Of je vraagt het even in het topic, als het rustig is heb je kans op een antwoord.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aoibhin
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Om te weten over editie 2021: o Tom en Manon is de nieuwe rage van de Top2000 Niemand weet wie het zijn maar toch hebben we het erover. o 'Bankzitters', een of ander groepje mislukte YouTubers met een hele enge fanbase, zijn dit jaar met een of ander vaag nummer in de lijst gestemd, en hebben zoals gezegd de meest psychopathische fans die er bestaan. Mijden als de pest, dus. o Op 30 december wordt er altijd te veel kutmuziek gedraaid. o De echo van Emily:
SPOILER
Ik was altijd wel wat wilder qua drugs maar vrij braaf qua seks.
Dat waren wel tijden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
In 2019 waren dat Tool en nog twee bands, die heb ik dat jaar allemaal gezien. Was mijn lijstje leeg. Had gewoon alles gezien waar ik ooit naar luisterde en die nog optraden
Voor mij staat op die lijst vooral King Crimson, maar ik hoorde meen ik recent dat die niet meer gingen touren?
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
[..] Voor mij staat op die lijst vooral King Crimson, maar ik hoorde meen ik recent dat die niet meer gingen touren?
Onlangs laatste concert heb ik vernomen Ook niet gezien, maar die ken ik eigenlijk nog niet zo lang. Wel elpee gekocht.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Pinkpop 2001. Het was mijn eerste keer Radiohead, plus dat ik niet kon geloven dat ze Kid A live zouden kunnen brengen, maar dat lukte dus uitstekend HMH 2016 was ook fabelachtig. BKS was prima optreden, wel een lastige setlist voor de niet liefhebber
Je gaat iets langer mee dan ik Fijn dat je ze toen al hebt kunnen zien
[..] Mooie dingen meegemaakt. Was jij nu ook bij die keer dat iedereen open en bloot lachgas ging doen in een random park om 3 uur 's middags ofzo?
Vanzelfsprekend
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op vrijdag 31 december 2021 01:05 schreef ArnieAlberts het volgende: [..] Ik wil vooral met iemand gaan. But I still haven't found what I'm looking f... Kut, dat is een ander nummer van U2, nevermind.
ArnieAlberts is een absolute koning!
Wie wil er met ArnieAlberts naar New York om een legendary concert van Billy Joel te zien?
Op vrijdag 31 december 2021 01:11 schreef Scorpion_17 het volgende: Och jee we krijgen vannacht ook dit blokje nog. Noteringen even weggehaald voor Mexi. Wat een treurigheid
Diggy Dex ft. JW Roy Treur Niet (ode aan het leven) Racoon Het Is Al Laat Toch
Gelukkig slaap ik dan
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op vrijdag 31 december 2021 01:11 schreef Scorpion_17 het volgende: Och jee we krijgen vannacht ook dit blokje nog. Noteringen even weggehaald voor Mexi. Wat een treurigheid
Ach, die komen pas ná het einde van mijn late strategie. Wel debiel dat ze zo hoog staan natuurlijk
Uddel is een dorp in de Nederlandse provincie Gelderland, en het ligt op de Veluwe, in de gemeente Apeldoorn. Het dorp met de directe omgeving heeft 3.330 inwoners (2021). Het dorp heeft religieus en politiek alle kenmerken van de Bijbelgordel. De eerste vermelding van Uddel dateert uit 792, als de nederzetting Uttiloch. In 1992 werd het 1200-jaar bestaan uitbundig gevierd.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Okee ik heb mijn stemlijst erbij gepakt, en ieder jaar weer heb ik een moment van zelf-evaluatie "WAAROM HEB IK IN GODSNAAM OP DIE NUMMERS GESTEMD ". Nu ook weer.
SPOILER
[..] Goeie keuze, heb geloof ik de 40 jaar editie die door Steven Wilson is geremastered
Dit is echt een geweldig uitgave. Heel goed geluid.
Ja als ze na Marcootje komen mis ik ze toch dus zet de nummertjes er lekker bij joh
Ik dacht dat ik haar nieuwste al jarenlang hoorde.. dat het een heel oud nummer was. Daarmee bewees ze me dat ze fantastisch kan zingen maar al jarenlang hetzelfde jankt.
Verder ben ik best lief.
And everything under the sun is in tune But the sun is eclipsed by the moon. And Prince is still here!
[..] Wim Kieft vindt dat heel erg vermoeiond. Sowieso is Nic0 ook natuurlijk iets teveel in zichzelf gaan gelovon.
Woeste Meuk de Podcast doet hij op zich leuk. @Mani89@Slobeend@maxi-mus zullen dit met me eens zijn, maar die overdrijving bij Nic0 altijd blijft irritant.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Dit vind ik denk ik de 2e beste Adele in de lijst.
Hallo, ik moet om tot mn laatste stemplaat te komen vannacht eerst het blokje Chop Suey - Marco B - Stroopwafels - Rowwen Heze doorstaan
[..] Net of jij een excuus nodig hebt om te tanken
Maakt het stiekem wel leuker.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
[..] Jij had vast door dat we dus ook nog Gimme Gimme Gimme van ABBA gaan krijgen. Wat bizar hoog
Ja, ik ben vooral benieuwd naar Cave, Gimme x3 (die ik voorspel nog te gaan horen en dan niet komend uur, ik denk dat die op plaats 145 staat ofzo) en Odell, die laatste vind ik een bizarre stijger.
[..] Ja, ik ben vooral benieuwd naar Cave, Gimme x3 (die ik voorspel nog te gaan horen en dan niet komend uur, ik denk dat die op plaats 145 staat ofzo) en Odell, die laatste vind ik een bizarre stijger.
Waarom benieuwd naar Cave?
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
Op vrijdag 31 december 2021 01:15 schreef PippenScottie het volgende: Ik word ook een beetje moe van dat gedraai van @:essnhills en @:isorden Iemand een idee hoe we die aan het daten krijgen?
blinddoek ze en stop ze samen in een hok ergens, dan komt het vanzelf wel
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op vrijdag 31 december 2021 01:15 schreef PippenScottie het volgende: Ik word ook een beetje moe van dat gedraai van @:essnhills en @:isorden Iemand een idee hoe we die aan het daten krijgen?
Hier voel ik ook wel wat voor, dat wordt een match!
[..] Ja, ik ben vooral benieuwd naar Cave, Gimme x3 (die ik voorspel nog te gaan horen en dan niet komend uur, ik denk dat die op plaats 145 staat ofzo) en Odell, die laatste vind ik een bizarre stijger.
Dat nummer van Odell is ook wel heel fijn hoor. Tijdje veel geluisterd
[..] Je had het prima verwoord. Dank nog voor je mention inzake Troy eerder vandaag
Ik probeer alle tips die ik het waard vind om terug te luisteren, ook daadwerkelijk terug te luisteren. Jaren terug heb je Talk Talk voorgesteld, daar had ik minder mee, maar Troy heeft indruk op me gemaakt
Odell is al een tijdje aan t stijgen toch? Alsin die sotnd vorig jaar al op iets van 300nogwat.
Omdat die vorig jaar pas op 382 stond en nu pas een uitgestelde Quizbonus lijkt te hebben
Ik geef ze wel een clinic 'veel posten', ze hebben potentie! Als dat ze niet bij elkaar brengt weet ik het ook niet meer.
[..] Ik probeer alle tips die ik het waard vind om terug te luisteren, ook daadwerkelijk terug te luisteren. Jaren terug heb je Talk Talk voorgesteld, daar had ik minder mee, maar Troy heeft indruk op me gemaakt
heb troy via top 2000 ook pas een paar jaar geleden ontdekt, wel echt mooi.
[..] Odell is al een tijdje aan t stijgen toch? Alsin die sotnd vorig jaar al op iets van 300nogwat.
Die stond al 7 jaar lang tussen 300 en 350 en nu ineens minimaal 60 plaatsen winst
[..] Met een van de beste zinnen uit de muziekgeschiedenis
Nou. Ik zat in de auto met de Pippies en hun vriendinnetjes en toen ging ik ze vragen of ze “freedom is just another word for nothing else to lose” konden vertalen.
[..] Ik probeer alle tips die ik het waard vind om terug te luisteren, ook daadwerkelijk terug te luisteren. Jaren terug heb je Talk Talk voorgesteld, daar had ik minder mee, maar Troy heeft indruk op me gemaakt
Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef ArnieAlberts het volgende: Rondvraag: zijn er hier ook mensen die naast de Top 2000 ook naar de Top 4000 van Radio 10 hebben geluisterd? Zo ja; wat zit dáár allemaal tussen
Echt een half uurtje ofzo. Vind het een beetje een vage lijst
[..] Ik ben al een aantal edities van de Top 2000 bezig met de drankkast van mijn ouders leeg te drinken. Enkele flessen whisk(e)y, rum, kruidenbitters heb ik al leeggedronken. Wat ik net postte is nog over.
[..] Jaja, maar ze drinken alleen wijn. Sommige dranken zijn nog voor oudooms en tantes die volgens mij op verjaardag kwamen 20 jaar geleden en al lang dood zijn
Oja, een fles 43 en limoncello had ik ook al opgemaakt.
Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef ArnieAlberts het volgende: Rondvraag: zijn er hier ook mensen die naast de Top 2000 ook naar de Top 4000 van Radio 10 hebben geluisterd? Zo ja; wat zit dáár allemaal tussen
[..] Freedom is just another word for nothing left to lose
Vecht toch nog met Fleetwood Mac wat mij betreft om de titel beste zin "Don't ask me what I think of you I might not give the answer that you want me to"
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef ArnieAlberts het volgende: Rondvraag: zijn er hier mensen die naast de Top 2000 ook naar de Top 4000 van Radio 10 hebben geluisterd? Zo ja; wat zit dáár allemaal tussen
Vragensteller goes first: ik heb het niet eerder gehoord. Vroeg het me zo ineens af.
Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef Scorpion_17 het volgende: Oh ja Fortunate Son van CCR moet ook nog komen. Waarom dat hun hoogste is en dan ook heel erg hoog, snap ik ook niet
I put a spell steekt er wmb met kop en schouders bovenuit.
Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef Scorpion_17 het volgende: Oh ja Fortunate Son van CCR moet ook nog komen. Waarom dat hun hoogste is en dan ook heel erg hoog, snap ik ook niet
Have You Ever Seen The Rain lijkt me gewoon weer de hoogste
[..] Nou. Ik zat in de auto met de Pippies en hun vriendinnetjes en toen ging ik ze vragen of ze “freedom is just another word for nothing else to lose” konden vertalen.
Op vrijdag 31 december 2021 01:17 schreef El-Stinho het volgende: sterrenstof, knights of cydonia, kleine jongen, dreams, gimme shelter, cold little heart en hurt nog te gaan hier
[..] Echt een half uurtje ofzo. Vind het een beetje een vage lijst
Dat idee heb ik ook, want ik bedoel ik vind 2000 nummers al heftig veel, maar waar halen ze 4000 nummers vandaan, dan heeft elke artiest nagenoeg zijn hele single-oeuvre er wel inzitten toch
[..] Die gaat wel meer richting de positie die ie in de Tijdloze ook heeft
Zeker mooi
Graceland is ook teruggekeerd naar zn oudere positie
[..] Vecht toch nog met Fleetwood Mac wat mij betreft om de titel beste zin "Don't ask me what I think of you I might not give the answer that you want me to"
Ik vind persoonlijk 'I would rather live in his world, than without him, in mine' ook prachtig
Hopelijk worden we volgend jaar niet INKELED of CORRED, dan nooit meer
Op vrijdag 31 december 2021 01:20 schreef ArnieAlberts het volgende: WHAAAAAAAAAAA, eentje kreeg vol op beeld een klap van een lepel op d'r kop en zag je stil 'AUW' gaan en over haar kop aaien
Op vrijdag 31 december 2021 01:20 schreef ArnieAlberts het volgende: WHAAAAAAAAAAA, eentje kreeg vol op beeld een klap van een lepel op d'r kop en zag je stil 'AUW' gaan en over haar kop aaien
Oh, dus dat moeten we met Jeroen doen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Staat ie al jaren, ach. Ik vind dat best een mooie plek
[..] Omdat die vorig jaar pas op 382 stond en nu pas een uitgestelde Quizbonus lijkt te hebben
Volgens mij hier ook vrij veel op gestemd?
ik gun niemand covid, maar ik hoop dat jeroen goed gevaccineerd en geboosterd is en volgend jaar heel toevallig voor de t2000 covid krijgt en niet kan draaien.
Ik vond de 30e trouwens helemaal geen verkeerde dag
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Ik vind dat de 30e altijd pas loskomt in de middag, in de ochtend is het altijd echt doorbijten
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Deze moet eigenlijk van positie wisselen met Just Abandoned Myself.
Ik weet nog dat ik deze in 2008 ofzo voor het eerst hoorde net voor de finale van 3FM Serious Request... Kippenvel. Gewoon om die drie DJ's (Volgens mij Gerard, Giel en Annemieke) even dit nummer als een klein momentje te zien aangrijpen om even die mensen op dat plein te zien en even te bevatten wat ze een week gedaan hadden. Vond ik mooi.
Op vrijdag 31 december 2021 01:27 schreef ArnieAlberts het volgende: Ik weet nog dat ik deze in 2008 ofzo voor het eerst hoorde net voor de finale van 3FM Serious Request... Kippenvel. Gewoon om die drie DJ's (Volgens mij Gerard, Giel en Annemieke) even dit nummer als een klein momentje te zien aangrijpen om even die mensen op dat plein te zien en even te bevatten wat ze een week gedaan hadden. Vond ik mooi.
[..] Ik vind hier iets van, maar ik ga zo slapen en dat lukt niet met een hoge bloeddruk.
Nouja een ander mooi liedje wat er niet in staat mag ook. The Opera ofzo
Ja het nummer is al uit de 70s, maar tot dat moment had ik het nog nooit echt meegekregen. Zag later ook dat het bij 'Karaoke op 4' (Ja echt, met Gerard Joling) in de 90s tot in den treure wekelijks als afsluiter werd gezongen
De stukken zonder zang vind ik prima, maar de stukken met zang vind ik bagger