I know. Is vooral wijsdoenerij.quote:
Jezus wat een taal weer. Kan het een beetje minder?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik kan maar een ding hopen - dat deze regering zo snel mogelijk valt.
Nederland gaat met deze oplichters helemaal naar de tering.
Ik hield me nog in.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:04 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Jezus wat een taal weer. Kan het een beetje minder?
Ik ook. Plaats maken voor D66-PvdA-GLquote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik ook, waar het voor plaats moet maken weet ik nog niet als het maar niet dezelfde uitgerangeerde zooi is als nu.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ook. Plaats maken voor D66-PvdA-GL
En dan hopen dat de peilingen niet uitkomen want dan heb je helemaal geen kabinet meer.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er zijn maar weinig mensen die in dit 'nieuwe' kabinet vertrouwen hebben. Het vertrouwen in de landelijke politiek ligt sowieso historisch laag en in peilingen staat deze coalitie al op -20.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:03 schreef Cupfighter het volgende:
Van mij mag het ook zo snel mogelijk vallen, ik heb er gewoon te weinig vertrouwen in dat het anders zal gaan dan in de voorgaande jaren
Ah vandaar dat ze gezamenlijk alleen maar meer zetels hebben gekregen bij de verkiezingen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die in dit 'nieuwe' kabinet vertrouwen hebben. Het vertrouwen in de landelijke politiek ligt sowieso historisch laag en in peilingen staat deze coalitie al op -20.
Dat gebeurd soms. In de hoop op een andere uitkomst hebben afgelopen verkiezingen VVD en D66 andere partijen leeggezogen. Blijkt er alsnog niets te veranderen. Dat wil niets zeggen over vertrouwen of vertrouwen in deze 'nieuwe' regering.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah vandaar natuurlijk dat ze gezamenlijk alleen maar meer zetels hebben gekregen bij de verkiezingen natuurlijk.
Zonder meer. De volgende keer zullen er vast ook bij VVD en D66 klappen vallen, want wat ze nu flikken is eigenlijk bij de beesten af. Veel mensen zien dat nu al in, nog meer gaan dat inzien de komende periode.quote:Alleen CDA heeft klappen gehad, en dat was volkomen terecht.
Hou die illusie vast.quote:Denk dat de meeste mensen die sceptisch zijn over deze regering dat ook grotendeels over het aandeel CDA zijn.
D66 heeft inderdaad prima onderhandeld waardoor er nu 60 miljard wordt weggegooid in de bodemloze klimaatput. Hoeveel zelfhaat is er nodig om daar tevreden over te kunnen zijn?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:16 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, ik ben ook niet ontevreden. Denk dat D66 prima heeft onderhandeld.
Moet het wel nog allemaal zien, en een aantal zaken had van mij wat concreter genoemd mogen worden, het halveren van de veestapel bijvoorbeeld. Anderzijds wilden we allemaal een beknopt regeerakkoord.
Er zijn een aantal posten naar VVD gegaan die ik liever ook bij D66 had gezien, zoals natuur en stikstof, en wat mij betreft heeft het CDA een ministertje teveel, voornamelijk BuZa mag daar wel weg.
Al bij al, zeker niet slecht. Het best mogelijke onder Rutte denk ik.
Hoeveel stupiditeit is er voor nodig om nu nog te ontkennen dat klimaatsverandering een enorm probleem is voor Nederland.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
D66 heeft inderdaad prima onderhandeld waardoor er nu 60 miljard wordt weggegooid in de bodemloze klimaatput. Hoeveel zelfhaat is er nodig om daar tevreden over te kunnen zijn?
Ben benieuwd hoeveel van die miljarden naar kernenergie zal gaan. Dat zou op zich wel een nuttig investering zijn, zowel voor onze energielevering als voor het klimaat. Verder is bijvoorbeeld de verhoging van de subsidie op oa warmtepompen dan wel weer positief. Maar dat heeft Rutte III al geregeld. De vraag is of het stroomnet het allemaal aankan, maar daar zullen ze vast wel over nagedacht hebben toch....quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
D66 heeft inderdaad prima onderhandeld waardoor er nu 60 miljard wordt weggegooid in de bodemloze klimaatput. Hoeveel zelfhaat is er nodig om daar tevreden over te kunnen zijn?
Zelfhaat? Subsidie op isolatie e.d. waardoor je des te sneller je geld er uit hebt? Dat is geen zelfhaat, dat is gewoon winst.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, het is niet de bedoeling dat je rationeel over het klimaat gaat discussiëren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfhaat? Subsidie op isolatie e.d. waardoor je des te sneller je geld er uit hebt? Dat is geen zelfhaat, dat is gewoon winst.
En verder voorkomen dat je afhankelijk bent van Rusland en het schoner maken van de lucht zodat er minder longziektes e.d. zijn. Langer gezond leven, minder zieke kinderen.
Zelfs als je niks met klimaatverandering hebt (waarvoor je wel enorm je kop in het zand moet steken), is het nog de moeite waard.
Nieuwe bestuurscultuur met dezelfde hoofdrolspelers zal helemaal niet gecreëerd worden maar bewust tegengewerkt. Dat hebben we allemaal in de nadagen van Rutte III prima kunnen constateren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:07 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik hoop juist dat de nieuwe regering het even vohoudt. Nieuwe verkiezingen moet je echt niet willen nu, leidt alleen maar tot meer versplintering en chaos. Nieuwe bestuurscultuur is niet zomaar ff gecreëerd.
Getuige de verkiezingsuitslag zit Nederland sowieso niet te wachten op een nieuwe bestuurscultuur. Sowieso een vrij holle frase, volgens mij weet niemand echt uit te leggen wat ze daar precies mee bedoelen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:07 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik hoop juist dat de nieuwe regering het even vohoudt. Nieuwe verkiezingen moet je echt niet willen nu, leidt alleen maar tot meer versplintering en chaos. Nieuwe bestuurscultuur is niet zomaar ff gecreëerd.
Er is nogal wat gebeurd sinds maart 2021. Het is maar de vraag of de verkiezingsuitslag nog representatief is voor de huidige stemming. Peilingen geven aan van niet.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Getuige de verkiezingsuitslag zit Nederland sowieso niet te wachten op een nieuwe bestuurscultuur. Sowieso een vrij holle frase, volgens mij weet niemand echt uit te leggen wat ze daar precies mee bedoelen.
Ja peilingen zijn precies wat ze zijn, momentopnames. Over een jaar of drie kan er weer zoveel veranderd zijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is nogal wat gebeurd sinds maart 2021. Het is maar de vraag of de verkiezingsuitslag nog representatief is voor de huidige stemming. Peilingen geven aan van niet.
Peilingen zijn dus precies wat een stembusgang ook is; een momentopname.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja peilingen zijn precies wat ze zijn, momentopnames. Over een jaar of drie kan er weer zoveel veranderd zijn.
Van deze regering kun je de nieuwe bestuurscultuur voorlopig niet verwachten, daar is zoveel verrot dat een interne schoinmaak jaren gaat duren. Nieuwe leiders ontstaan ook niet zomaar. Het is gewoon tijd voor een goed alternatief, grotere oppositiepartijen met een transparant verhaal etc. Dat kan ook enkele jaren duren, en dan zijn we al heel wat schandaaltjes en parlementaire enquêtes verder vrees ik.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:09 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Nieuwe bestuurscultuur met dezelfde hoofdrolspelers zal helemaal niet gecreëerd worden maar bewust tegengewerkt. Dat hebben we allemaal in de nadagen van Rutte III prima kunnen constateren.
Maar dan ben ik wel benieuwd welke datum jij als doel stelt om te kunnen terugblikken of de nieuwe bestuurscultuur vorm krijgt of heeft gekregen. Wanneer is jouw meetmoment?
De coalitie staat exact hetzelfde in de peiling als ze de 4 jaar van Rutte III hebben gestaan, om vervolgens zetels te winnen. De peilingen geven dus aan dat het best zou kunnen dat dit kabinet bij een nieuwe verkiezing zomaar de meerderheid kan houden.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er is nogal wat gebeurd sinds maart 2021. Het is maar de vraag of de verkiezingsuitslag nog representatief is voor de huidige stemming. Peilingen geven aan van niet.
Tja, Omtzigt is niet de alwetende goeroe, hij miste nogal wat punten over de rol van de kamer. Stoppen met wapperen met moties van wantrouwen als er nog helemaal geen onderzoek is gedaan, bijvoorbeeld. Bij Bijleveld ging dat al weer mis, de oppositie heeft niks met een nieuwe bestuurscultuur.quote:Er is overigens al meerdere keren aangegeven is door Omtzigt waar de nieuwe bestuurscultuur vorm mee kan krijgen. Die heeft 7 punten aangegeven waarmee de volksvertegenwoordiging en regering heeft ingestemd maar waarvan de regering het simpelweg niet uitvoert.
Dat denk ik ook. Daarom is het ook goed als is Rutte, Kaag, Hoekstra en enkele andere hoofdrolspelers zo spoedig mogelijk vertrekken uit Den Haag en plaats maken voor nieuwe poppetjes met nieuwe ideeën en wel een hoog moreel besef. Een nieuw elan zeg maar.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:20 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Van deze regering kun je de nieuwe bestuurscultuur voorlopig niet verwachten, daar is zoveel verrot dat een interne schoinmaak jaren gaat duren. Nieuwe leiders ontstaan ook niet zomaar. Het is gewoon tijd voor een goed alternatief, grotere oppositiepartijen met een transparant verhaal etc. Dat kan ook enkele jaren duren, en dan zijn we al heel wat schandaaltjes en parlementaire enquêtes verder vrees ik.
Omtzigt (verbasteringen vallen buiten de policy) heeft gewoon 7 punten aangegeven waarbij zowel kabinet als Kamer een overeenstemming hadden om de nieuwe bestuurscultuur concreet vorm te geven. Daar is tot op heden geen uitvoering aan gegeven door het kabinet. Feitelijke constatering.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Pietertje is er een beetje teveel in gaan geloven.
Leuk voor hem, misschien kan zijn vrouw erover gaan twitterenquote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:32 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Omtzigt (verbasteringen vallen buiten de policy) heeft gewoon 7 punten aangegeven waarbij zowel kabinet als Kamer een overeenstemming hadden om de nieuwe bestuurscultuur concreet vorm te geven. Daar is tot op heden geen uitvoering aan gegeven door het kabinet. Feitelijke constatering.
Dan kan je Omtzigt op allerlei fouten wijzen en trachten te beschadigen of ridiculiseren, het wast deze feiten niet weg.
Dank je dat je hiermee precies aantoont wat ik bedoel. Top.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Leuk voor hem, misschien kan zijn vrouw erover gaan twitteren
Klimaatverandering is een enorm probleem! Wie ontkent dat?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoeveel stupiditeit is er voor nodig om nu nog te ontkennen dat klimaatsverandering een enorm probleem is voor Nederland.
Ja, dat Omtzigt maar 1 zetel heeft en dus niet zoveel te eisen heeft en dat zijn fragiele ego het daar moeilijk mee heeft.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:36 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Dank je dat je hiermee precies aantoont wat ik bedoel. Top.
Waarom zou je 60 miljard aan tegenstrijdige doelen mbt waterhuishouding als je ook in kunt zetten op het oplossen van het probleem?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Klimaatverandering is een enorm probleem! Wie ontkent dat?
Juist daarom is het zelfmoord op 60 miljard weg te smijten. Dat geld hebben we nodig om de dijken te verhogen, om de waterhuishouding op orde te houden, om riveren te beschermen en polders te onderhouden.
Die klimaatverandering kunnen we niet tegenhouden. We kunnen ons alleen voorbereiden op de gevolgen ervan.
Vrijwel niemand. De meningen verschillen enkel over hoe ermee om te gaan.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Klimaatverandering is een enorm probleem! Wie ontkent dat?
Dat laatste sowieso. Wie weet wordt een deel van die 60 miljard wel aangewend om ook de dijken te verhogen. Laten we het hopen want met onze medemensen in onder andere Azië gaan we het stijgen van de zeespiegel niet voorkomen of betekenisvol minimaliseren. Wil echter ook niet zeggen dat wij niet goed ons best kunnen doen om minder afhankelijk te worden van fossiele brandstoffen.quote:Juist daarom is het zelfmoord op 60 miljard weg te smijten. Dat geld hebben we nodig om de dijken te verhogen, om de waterhuishouding op orde te houden, om riveren te beschermen en polders te onderhouden.
Die klimaatverandering kunnen we niet tegenhouden. We kunnen ons alleen voorbereiden op de gevolgen ervan.
Als ik zo naar peilingwijzer kijk denk ik dat dit wel klopt. De VVD staat nog netjes op 30 zetels, D66 op 20, en CU op 5. Allemaal niet zoveel minder dan bij de laatste verkiezingen. De enige partij die hard wordt afgerekend is het CDA.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah vandaar dat ze gezamenlijk alleen maar meer zetels hebben gekregen bij de verkiezingen natuurlijk.![]()
Alleen CDA heeft klappen gehad, en dat was volkomen terecht. Denk dat de meeste mensen die sceptisch zijn over deze regering dat ook grotendeels over het aandeel CDA zijn. Dat is inderdaad buitenproportioneel groot en de partij is enorm instabiel. Wat dat betreft snap ik het wel, maar je kunt nou eenmaal weinig anders omdat er verder op rechts alleen maar populisten zitten.
Omdat het probleem niet opgelost kán worden. Geld weggeven lost geen problemen op. De recente geschiedenis heeft dit laten zien:quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waarom zou je 60 miljard aan tegenstrijdige doelen mbt waterhuishouding als je ook in kunt zetten op het oplossen van het probleem?
En toch denk ik dat ook als er een uitslag zou zijn zoals de huidige peilingen, CDA gewoon in het kabinet komt als ze willen. Er zou dus weinig veranderen, hooguit CU vervangen door PvdA en/of GL omdat er anders niet genoeg zetels zijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als ik zo naar peilingwijzer kijk denk ik dat dit wel klopt. De VVD staat nog netjes op 30 zetels, D66 op 20, en CU op 5. Allemaal niet zoveel minder dan bij de laatste verkiezingen. De enige partij die hard wordt afgerekend is het CDA.
Eigenlijk wel vreemd. Iedereen die niet op de VVD stemt heeft voornamelijk het vertrouwen verloren in de regering door de VVD. Daar heeft de VVD-stemmer duidelijk geen boodschap aan. Rare situatie.
er zit nogal een verschil tussen peilingen buiten verkiezingstijd en die tijdens de verkiezingen. buiten de verkiezingstijd gaat het vooral over de vraag "hoe vind je dat het gaat" en tijdens de verkiezingen gaat het over de vraag "wat wil je dat er gebeurd in de komende 4 jaar?" dat zijn hele verschillende vragen natuurlijk. Het kijken van peilingen nu zegt niet zo heel veel over de verkiezingsuitslag mochten er nu verkiezingen zijn.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Als ik zo naar peilingwijzer kijk denk ik dat dit wel klopt. De VVD staat nog netjes op 30 zetels, D66 op 20, en CU op 5. Allemaal niet zoveel minder dan bij de laatste verkiezingen. De enige partij die hard wordt afgerekend is het CDA.
Klopt maar wat er tussentijds gepeild wordt heeft vaak weinig relatie met de uitslag in verkiezingen, soms geeft het wel een redelijke graadmeter mits je het gemiddelde bekijkt en geen individuele peilingen, heb ik het gevoel.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:19 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Peilingen zijn dus precies wat een stembusgang ook is; een momentopname.
Het lijkt tegenwoordig vooral iets om te pas en te onpas erin te gooien als iemand in de politiek zijn zin niet krijgt.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Getuige de verkiezingsuitslag zit Nederland sowieso niet te wachten op een nieuwe bestuurscultuur. Sowieso een vrij holle frase, volgens mij weet niemand echt uit te leggen wat ze daar precies mee bedoelen.
Echt hoor, verdiep je eens in de materie. Alsjeblieft zeg.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 13:14 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Omdat het probleem niet opgelost kán worden. Geld weggeven lost geen problemen op. De recente geschiedenis heeft dit laten zien:
1. Miljarden zijn er geïnvesteerd in biomassa. Gevolg: in Letland worden bossen gekapt om hier in de houtverbranding te eindigen met verdubbeling van de CO2-uitstoot.
2. Miljarden zijn er geïnversteerd in windmolens. Gevolg: buitenlands datacenta komen in Nederland profiteren van de goedkope gesubsidieerde elektriciteit, met nul effect op de CO2-uitstoot.
Het kabinet wil doorgaan met dit soort volksbedrog.
Of een coalitie die weg stemt dat er vragen aan nog onbekende en onbeëdigde bewindspersonen mogen worden gesteld over een doorrekening die er helemaal niet ligt en die de oppositie in grote meerderheid juist ook wat minder vaak wilde hebben. Nog altijd 1 van de meest vreemde ideeën van de oppositie ooit.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het lijkt tegenwoordig vooral iets om te pas en te onpas erin te gooien als iemand in de politiek zijn zin niet krijgt.
Coalitiepartij stemt een ongedekte motie weg: ""Huuuuuuh, bestuurscultuur"![]()
![]()
In basis gaat het over een aantal zaken die beloofd zijn om de nieuwe bestuurscultuur vorm te geven;quote:Op zaterdag 1 januari 2022 18:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het lijkt tegenwoordig vooral iets om te pas en te onpas erin te gooien als iemand in de politiek zijn zin niet krijgt.
Coalitiepartij stemt een ongedekte motie weg: ""Huuuuuuh, bestuurscultuur"![]()
![]()
Gaat ze drugs legaliseren?quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:19 schreef superniger het volgende:
Dilan gaat heel de mocro maffia slopen.
Hoe dom moet je zijn om niet te begrijpen dat klimaatverandering van alle tijden is.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoeveel stupiditeit is er voor nodig om nu nog te ontkennen dat klimaatsverandering een enorm probleem is voor Nederland.
Uhm, 99% van de wetenschappers is het volledig eens over de rol van de mens met betrekking tot klimaatverandering. 1% niet, maar jij volgt dus dus die 1%?quote:Op zondag 2 januari 2022 13:08 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Hoe dom moet je zijn om niet te begrijpen dat klimaatverandering van alle tijden is.
Klimaat veranderd al zolang als de aarde bestaat.
Wij meten iets meer dan 100 jaar pas de temperaturen.
De aarde bestaat al 4.5 miljard jaar.
Meer dan 90% van wat ooit op aarde geleefd heeft is uitgestorven daar is de mens niet verantwoordelijk voor geweest.
Dat neemt niet weg dat ik tegen alles ben we kunnen best netter met onze planeet en afval omgaan onder andere.
Kernenergie kan ons helpen veel meer dan die achterlijke windmolens.
Zonnepanelen op je eigen dak kunnen helpen voor je eigen energieverbruik.
Maar de hele paniek is totale bangmakerij gebaseerd op modellen van wetenschappers.
Er zijn genoeg wetenschappers die een andere mening toegedaan zijn.
Maar die krijgen weinig gehoor.
Angst en crisis net als corona is wat de klok slaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |