I know. Is vooral wijsdoenerij.quote:
Jezus wat een taal weer. Kan het een beetje minder?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik kan maar een ding hopen - dat deze regering zo snel mogelijk valt.
Nederland gaat met deze oplichters helemaal naar de tering.
Ik hield me nog in.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:04 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Jezus wat een taal weer. Kan het een beetje minder?
Ik ook. Plaats maken voor D66-PvdA-GLquote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik ook, waar het voor plaats moet maken weet ik nog niet als het maar niet dezelfde uitgerangeerde zooi is als nu.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 10:49 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ook. Plaats maken voor D66-PvdA-GL
En dan hopen dat de peilingen niet uitkomen want dan heb je helemaal geen kabinet meer.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 09:58 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Er zijn maar weinig mensen die in dit 'nieuwe' kabinet vertrouwen hebben. Het vertrouwen in de landelijke politiek ligt sowieso historisch laag en in peilingen staat deze coalitie al op -20.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:03 schreef Cupfighter het volgende:
Van mij mag het ook zo snel mogelijk vallen, ik heb er gewoon te weinig vertrouwen in dat het anders zal gaan dan in de voorgaande jaren
Ah vandaar dat ze gezamenlijk alleen maar meer zetels hebben gekregen bij de verkiezingen natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:11 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig mensen die in dit 'nieuwe' kabinet vertrouwen hebben. Het vertrouwen in de landelijke politiek ligt sowieso historisch laag en in peilingen staat deze coalitie al op -20.
Dat gebeurd soms. In de hoop op een andere uitkomst hebben afgelopen verkiezingen VVD en D66 andere partijen leeggezogen. Blijkt er alsnog niets te veranderen. Dat wil niets zeggen over vertrouwen of vertrouwen in deze 'nieuwe' regering.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ah vandaar natuurlijk dat ze gezamenlijk alleen maar meer zetels hebben gekregen bij de verkiezingen natuurlijk.
Zonder meer. De volgende keer zullen er vast ook bij VVD en D66 klappen vallen, want wat ze nu flikken is eigenlijk bij de beesten af. Veel mensen zien dat nu al in, nog meer gaan dat inzien de komende periode.quote:Alleen CDA heeft klappen gehad, en dat was volkomen terecht.
Hou die illusie vast.quote:Denk dat de meeste mensen die sceptisch zijn over deze regering dat ook grotendeels over het aandeel CDA zijn.
D66 heeft inderdaad prima onderhandeld waardoor er nu 60 miljard wordt weggegooid in de bodemloze klimaatput. Hoeveel zelfhaat is er nodig om daar tevreden over te kunnen zijn?quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:16 schreef BlackLining het volgende:
Nou ja, ik ben ook niet ontevreden. Denk dat D66 prima heeft onderhandeld.
Moet het wel nog allemaal zien, en een aantal zaken had van mij wat concreter genoemd mogen worden, het halveren van de veestapel bijvoorbeeld. Anderzijds wilden we allemaal een beknopt regeerakkoord.
Er zijn een aantal posten naar VVD gegaan die ik liever ook bij D66 had gezien, zoals natuur en stikstof, en wat mij betreft heeft het CDA een ministertje teveel, voornamelijk BuZa mag daar wel weg.
Al bij al, zeker niet slecht. Het best mogelijke onder Rutte denk ik.
Hoeveel stupiditeit is er voor nodig om nu nog te ontkennen dat klimaatsverandering een enorm probleem is voor Nederland.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
D66 heeft inderdaad prima onderhandeld waardoor er nu 60 miljard wordt weggegooid in de bodemloze klimaatput. Hoeveel zelfhaat is er nodig om daar tevreden over te kunnen zijn?
Ben benieuwd hoeveel van die miljarden naar kernenergie zal gaan. Dat zou op zich wel een nuttig investering zijn, zowel voor onze energielevering als voor het klimaat. Verder is bijvoorbeeld de verhoging van de subsidie op oa warmtepompen dan wel weer positief. Maar dat heeft Rutte III al geregeld. De vraag is of het stroomnet het allemaal aankan, maar daar zullen ze vast wel over nagedacht hebben toch....quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
D66 heeft inderdaad prima onderhandeld waardoor er nu 60 miljard wordt weggegooid in de bodemloze klimaatput. Hoeveel zelfhaat is er nodig om daar tevreden over te kunnen zijn?
Zelfhaat? Subsidie op isolatie e.d. waardoor je des te sneller je geld er uit hebt? Dat is geen zelfhaat, dat is gewoon winst.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:41 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, het is niet de bedoeling dat je rationeel over het klimaat gaat discussiëren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 11:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zelfhaat? Subsidie op isolatie e.d. waardoor je des te sneller je geld er uit hebt? Dat is geen zelfhaat, dat is gewoon winst.
En verder voorkomen dat je afhankelijk bent van Rusland en het schoner maken van de lucht zodat er minder longziektes e.d. zijn. Langer gezond leven, minder zieke kinderen.
Zelfs als je niks met klimaatverandering hebt (waarvoor je wel enorm je kop in het zand moet steken), is het nog de moeite waard.
Nieuwe bestuurscultuur met dezelfde hoofdrolspelers zal helemaal niet gecreëerd worden maar bewust tegengewerkt. Dat hebben we allemaal in de nadagen van Rutte III prima kunnen constateren.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:07 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik hoop juist dat de nieuwe regering het even vohoudt. Nieuwe verkiezingen moet je echt niet willen nu, leidt alleen maar tot meer versplintering en chaos. Nieuwe bestuurscultuur is niet zomaar ff gecreëerd.
Getuige de verkiezingsuitslag zit Nederland sowieso niet te wachten op een nieuwe bestuurscultuur. Sowieso een vrij holle frase, volgens mij weet niemand echt uit te leggen wat ze daar precies mee bedoelen.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:07 schreef Madhouse11 het volgende:
Ik hoop juist dat de nieuwe regering het even vohoudt. Nieuwe verkiezingen moet je echt niet willen nu, leidt alleen maar tot meer versplintering en chaos. Nieuwe bestuurscultuur is niet zomaar ff gecreëerd.
Er is nogal wat gebeurd sinds maart 2021. Het is maar de vraag of de verkiezingsuitslag nog representatief is voor de huidige stemming. Peilingen geven aan van niet.quote:Op zaterdag 1 januari 2022 12:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Getuige de verkiezingsuitslag zit Nederland sowieso niet te wachten op een nieuwe bestuurscultuur. Sowieso een vrij holle frase, volgens mij weet niemand echt uit te leggen wat ze daar precies mee bedoelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |