SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stukje gezelligheidquote:Op woensdag 29 december 2021 14:22 schreef Questular het volgende:
Lekker de tering drukte opzoeken in België, wie wil dat nu niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Gekke vraag wellicht, maar ik vind het antwoord nergens terug.
Stel: Iemand heeft de 1e twee (pfizer) inentingen gehad, maar weigert (om wat voor reden) de Booster te nemen, Na 9 maanden is de Corona app niet meer geldig. en zal deze persoon dus voor toegang tot bv horeca zich elke keer laten testen.
Omdat de persoon dit toch te lastig vind, besluit hij na een paar maanden alsnog de booster te nemen.
Moet hij dan ook weer de 1e twee spuiten nemen om de 'groene vinkjes' op de app te krijgen?
Voor de duidelijkheid, ik zelf ga gewoon de booster nemen dus bovenstaande is niet op mij van toepassing, maar was gewoon een vraag wat in me opkwam..Net efkes anges![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 14:24 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik heb mijn homegym op de zolder staan. Dus er wordt wel wat getrokken en geduwd ja.![]()
![]()
Ondertussen lopen ook in België waar het dan wel open is, de cijfers ook gewoon terug. 6.000 besmettingen nu en de ziekenhuizen vergelijkbaar met hier. Maar wel bijna 3 keer zoveel capaciteit.![]()
nopequote:Op woensdag 29 december 2021 14:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Stel: Iemand heeft de 1e twee (pfizer) inentingen gehad, maar weigert (om wat voor reden) de Booster te nemen, Na 9 maanden is de Corona app niet meer geldig. en zal deze persoon dus voor toegang tot bv horeca zich elke keer laten testen.
Omdat de persoon dit toch te lastig vind, besluit hij na een paar maanden alsnog de booster te nemen.
Moet hij dan ook weer de 1e twee spuiten nemen om de 'groene vinkjes' op de app te krijgen?
Voor de duidelijkheid, ik zelf ga gewoon de booster nemen dus bovenstaande is niet op mij van toepassing, maar was gewoon een vraag wat in me opkwam..![]()
Nee, volgens mij maakt de tijd tussen de 2e prik en de booster niet uit.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik zelf ga gewoon de booster nemen dus bovenstaande is niet op mij van toepassing, maar was gewoon een vraag wat in me opkwam..![]()
Ja logisch, die winkelende Nederlanders nemen het virus mee terug naar Nederlandquote:Op woensdag 29 december 2021 14:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Ondertussen lopen ook in België waar het dan wel open is, de cijfers ook gewoon terug. 6.000 besmettingen nu en de ziekenhuizen vergelijkbaar met hier. Maar wel bijna 3 keer zoveel capaciteit.![]()
![]()
Al die winkelende Nederlanders nemen het virus mee in hun boodschappentas.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:33 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja logisch, die winkelende Nederlanders nemen het virus mee terug naar Nederland
Groetjes,
Hugo.![]()
Heb vorige week een gekregen bij de balie bij het inchecken en niemand die er naar heeft gevraagd bij aankomst in Nederland. Gelukkig ook maar want was het kwijt geraakt.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:34 schreef KingRoland het volgende:
Die gezondheidsformulieren hebben ze toch op locatie? Heb geen printer![]()
vast welquote:Op woensdag 29 december 2021 14:34 schreef KingRoland het volgende:
Erg irritant als ik zulke dingen moet uitprinten. Kan dat niet digitaal ofzo we leven in 2021/22graag op anoniem![]()
Ja, die hebben ze op locatie.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:34 schreef KingRoland het volgende:
Jawel, 30 seconden werk, als je langzaam bentquote:Op woensdag 29 december 2021 14:34 schreef KingRoland het volgende:
Die gezondheidsformulieren hebben ze toch op locatie? Heb geen printerBefore I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Dat doe je maar lekker over 10 jaar wanneer de pandemie voorbij isquote:
[ Bericht % gewijzigd door miss_sly op 29-12-2021 14:50:03 ]´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Wat een verschrikkelijk eng land is China toch geworden.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt met ook wel iets voor Nederland
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Maar ik HAAT oma’squote:Op woensdag 29 december 2021 14:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat doe je maar lekker over 10 jaar wanneer de pandemie voorbij isLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Vreselijk land. Na deng xiaoping is het land helemaal bergafwaarts gegaan. Vol corruptie. Azie in een nutshell.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk eng land is China toch geworden.graag op anoniem![]()
Hugo en Ferd als bestuurder van de busquote:Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
geworden?quote:Op woensdag 29 december 2021 14:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk eng land is China toch geworden.![]()
Maakt allemaal niet uit, het is puur voor de administratie. De maatregel zelf is een doel geworden.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik zelf ga gewoon de booster nemen dus bovenstaande is niet op mij van toepassing, maar was gewoon een vraag wat in me opkwam..
Een gedachte dat het vinkje een (medisch gerechtvaardigde) onderbouwing zou hebben, is verder een compliment aan de gevoerde marketing die de samenleving wist over te halen om zich te onderwerpen aan het prikken voor toegang.
Verder, nogmaals oeverloos herhalen, de vaccinatie hier is en heeft geen duurzame werking noch dat die iemand (steriele) immuniteit laat verwerven. Zie de vaccinatie hier gewoon als aanvullend preventief ingenomen medicijn die voor een maand of 3-4, je afweer op scherp zet. Niet dat dit zelf ook maar enige zekerheid geeft maar op het totaal van zorg dan wat mensen uit het ziekenhuis houdt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Niet geworden. Het was vroeger denk ik nog veel erger, maar toen kwam er niks naar buiten.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
![]()
Het was even wat minder eng, maar onder Pooh Bear is de onderdrukking flink opgevoerd. Kijk naar de 'sociale punten' die er voor zorgen dat je op sommige plekken niet naar de bios mag, Hongkong, Oeigoeren, etc.quote:That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
ik had onder Deng ook hoop dat het de goeie kant op ging maar die vooruitgang is met hem begravenquote:Op woensdag 29 december 2021 14:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het was even wat minder eng, maar onder Pooh Bear is de onderdrukking flink opgevoerd. Kijk naar de 'sociale punten' die er voor zorgen dat je op sommige plekken niet naar de bios mag, Hongkong, Oeigoeren, etc.![]()
Het lijkt zo futuristisch en surrealistisch maar dat dacht ik ook altijd van virusuitbraken.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
In de film is het toch leuker.Go hard or go home![]()
In Nederland mag je ook niet meer naar de biosquote:Op woensdag 29 december 2021 14:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het was even wat minder eng, maar onder Pooh Bear is de onderdrukking flink opgevoerd. Kijk naar de 'sociale punten' die er voor zorgen dat je op sommige plekken niet naar de bios mag, Hongkong, Oeigoeren, etc.![]()
![]()
Wel grappig dat als je chinezen vraagt over die sociale punten systeem dat ze (1. Bang zijn om een mening te hebben erover en/of (2. Gebrainwashed zijn en zeggen dat in het westen de vrijheid van meningsuiting ook gelimiteerd is net als in china. Nou ik kan je zeggen dat als je winnie de pooh hier roept of free hong kong of free tibet dat het hier veel beter met je afloopt dan in bijvoorbeeld Shanghai of Peking of ergens anders in China.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het was even wat minder eng, maar onder Pooh Bear is de onderdrukking flink opgevoerd. Kijk naar de 'sociale punten' die er voor zorgen dat je op sommige plekken niet naar de bios mag, Hongkong, Oeigoeren, etc.
En het belangrijkste; als je hier toch wordt opgepakt dan loopt het veel beter af dan daar in China.graag op anoniem![]()
Mooi weer communisme gemixt met crony capitalism... what could possibly go wrong?quote:Op woensdag 29 december 2021 14:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik had onder Deng ook hoop dat het de goeie kant op ging maar die vooruitgang is met hem begravenOmnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Carnaval 2022quote:Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
ik vind het vooral lullig voor HongKongquote:Op woensdag 29 december 2021 14:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi weer communisme gemixt met crony capitalism... what could possibly go wrong?![]()
Was gewoon puur kapitalisme eigenlijk en dat was het punt dat de economie van china tot bloei kwam en ongekende hoogtes van groei kende. Als ze daarmee verder gingen hadden ze Amerika al ingehaald.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mooi weer communisme gemixt met crony capitalism... what could possibly go wrong?graag op anoniem![]()
Voorbeeldnatiequote:Op woensdag 29 december 2021 14:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
![]()
Niveau 11K + 1.5K missende meldingen gok ik vandaag op 13.2Kwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Morgen en overmorgen pas. 5 dagen incubatietijd.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:06 schreef Noek het volgende:
We zullen toch de kerstpiek gaan naderen nu.blablablabla![]()
Veel bidden.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:08 schreef KingRoland het volgende:
Komen we ooit van deze ellende afblablablabla![]()
Als jij je laat prikken wel ja, kerkganger.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:08 schreef KingRoland het volgende:
Komen we ooit van deze ellende af![]()
Ligt er aan hoe snel de acceptatie er in schiet.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:08 schreef KingRoland het volgende:
Komen we ooit van deze ellende af![]()
Altijd geweest toch?quote:Op woensdag 29 december 2021 14:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Jammer dat de mensen uit de biblebelt een verkeerd beeld hebben geschetst van mensen die naar de kerk gaan. Niet iedereen die naar de kerk gaat is zo.graag op anoniem![]()
Kun je zomaar eens heel dicht in de buurt zitten.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:05 schreef _serial_ het volgende:
Niveau 11K + 1.5K missende meldingen gok ik vandaag op 13.2K
Ik gok op 13.088![]()
Aan de andere kant zie je zo vrij weinig van die lockdownschenders in China. Zet ze dan naakt met pek en veren op een koe of zo.![]()
Breng ze nou niet op ideeën. Er ging een gerucht rond dat de chinese ambassade ook meeleestquote:Op woensdag 29 december 2021 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Aan de andere kant zie je zo vrij weinig van die lockdownschenders in China. Zet ze dan naakt met pek en veren op een koe of zo.graag op anoniem![]()
Een pot nat toch.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:11 schreef KingRoland het volgende:
Jammer dat de mensen uit de biblebelt een verkeerd beeld hebben geschetst van mensen die naar de kerk gaan. Niet iedereen die naar de kerk gaat is zo.![]()
Nah. 12.420 wordt het.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:12 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Kun je zomaar eens heel dicht in de buurt zitten.
Ik gok op 13.088![]()
Dat zou wreed zijnquote:Op woensdag 29 december 2021 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Aan de andere kant zie je zo vrij weinig van die lockdownschenders in China. Zet ze dan naakt met pek en veren op een koe of zo.
Alles met veren verdwijnt daar in de soep![]()
Overal vieze zwarte haren in huis.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:14 schreef Caland het volgende:
Dat China een heel vies volkje is was toch al wel bekend.![]()
Je ziet ook niet zoveel van wat ze met de oeigoeren doen, maar dat is een andere discussie....quote:Op woensdag 29 december 2021 15:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Aan de andere kant zie je zo vrij weinig van die lockdownschenders in China. Zet ze dan naakt met pek en veren op een koe of zo.![]()
Laatste update: 29-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 15804
Gemeentes met +5 besmettingen:
1054 Amsterdam
595 Rotterdam
561 's-Gravenhage
325 Utrecht
259 Almere
237 Tilburg
234 Groningen
233 Haarlemmermeer
218 Eindhoven
211 Nijmegen
203 Haarlem
179 Zaanstad
174 Breda
171 's-Hertogenbosch
168 Leiden
158 Arnhem
154 Zoetermeer
153 Apeldoorn
128 Westland
124 Enschede
124 Purmerend
122 Alphen aan den Rijn
111 Zwolle
110 Dordrecht
109 MaastrichtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
9 gemeentes met 2-4 besmettingen
3 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.php
Kerstpiek oléwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In China gaat alles ook veel sneller dan hier. Daar hebben ze op het vliegveld ook de mogelijkheid voor reizigers om de anale coronatest te doen.graag op anoniem![]()
Was ook maar een grapje. China is hoe dan ook doodeng en raar wat dit soort dingen betreft.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Je ziet ook niet zoveel van wat ze met de oeigoeren doen, maar dat is een andere discussie....![]()
Ja.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Amsterdam hoog door omicron of vertraagde data door de storing?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Combi denk ik.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Amsterdam hoog door omicron of vertraagde data door de storing?![]()
Maar als Amsterdam zo gigantisch veel besmettingen heeft en in de ziekenhuizen daar blijft het behapbaar, dan is het toch prima?![]()
Combinatie :quote:Op woensdag 29 december 2021 15:17 schreef Momo het volgende:
Amsterdam hoog door omicron of vertraagde data door de storing?
- Storing was 1.5 tot max 2.5K meldingen die missen
- Op 1e en 2e kerstdag bijzonder weinig mensen die zijn gaan testen
Als het morgen weer hoog is, is er maar 1 oplossing en dat is de schuilkelder
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
voor kritiek welquote:Op woensdag 29 december 2021 15:17 schreef Haags het volgende:
Dat Amsterdam moet onderhand wel eens een keer immuun zijn zeg.![]()
De komende 2 weken worden wat dat betreft cruciaal.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar als Amsterdam zo gigantisch veel besmettingen heeft en in de ziekenhuizen daar blijft het behapbaar, dan is het toch prima?![]()
hangt nog wat van de leeftijden af van de besmette personenquote:Op woensdag 29 december 2021 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja maar dat zei je twee weken geleden ook... en daarvoor....quote:Op woensdag 29 december 2021 15:19 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
De komende 2 weken worden wat dat betreft cruciaal.![]()
nee, gewoon besmettenquote:Op woensdag 29 december 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Combinatie :
- Storing was 1.5 tot max 2.5K meldingen die missen
Als het morgen weer hoog is, is er maar 1 oplossing en dat is de schuilkelder![]()
![]()
Lijkt mij heerlijk, gewoon 17.5k morgen, waarvan 1500 in Amsterdamquote:Op woensdag 29 december 2021 15:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Combinatie :
- Storing was 1.5-2K meldingen die missen
Als het morgen weer hoog is, is er maar 1 oplossing en dat is de schuilkelder![]()
![]()
Tijdens nieuwjaar gaan we hier in amsterdam helemaal los
Maar zal in de rest van het land niet anders zijngraag op anoniem![]()
Daar wonen toch alleen jonge urban hipsters? Of ook boomers, nee toch?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
hangt nog wat van de leeftijden af van de besmette personen![]()
#prikzelekdieouwetjesquote:Op woensdag 29 december 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel een mooie grafiek
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Nog een piek er naast zou een nog mooier beeld geven. Grafisch dan. Maar nee, doe maar niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel een mooie grafiek![]()
De Pijp beste plek van Nederlandquote:Op woensdag 29 december 2021 15:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar wonen toch alleen jonge urban hipsters? Of ook boomers, nee toch?graag op anoniem![]()
Die liggen anders straks weer in het mooie Noorden.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar als Amsterdam zo gigantisch veel besmettingen heeft en in de ziekenhuizen daar blijft het behapbaar, dan is het toch prima?Go hard or go home![]()
quote:Nederlander in Antwerpen: ‘Als je met half Nederland in de file staat, dan schaam je je wel een beetje’
Antwerpen wordt al langer overspoeld door Nederlanders, maar sinds de Kerstdagen is het wel heel erg. Ondanks waarschuwingen van premier Rutte en de Belgische gouverneur, trekken dagjesmensen massaal naar de havenstad. ‘Ziek worden is mijn probleem, niet van iemand anders.’
Het is dinsdagmiddag half 2 als de trein uit Rotterdam binnenrijdt op station Antwerpen Centraal. Als de schuifdeuren openen worden haastig koffers de trein uitgeduwd. Met een tik komen ze neer op de marmeren vloer. Vriendengroepjes hergroeperen zich, door de drukte in de trein moesten sommigen noodgedwongen apart zitten, of staan. De eerste plannen voor in de stad worden gesmeed. ‘Hier drinken ze Jupiler, toch?’
Perron 23 staat tjokvol, allemaal Nederlanders. Op de roltrap naar boven draait bijna iedereen zich wel even om: kijken naar de Hollandse mensenmassa. Er worden foto’s van genomen. Een jongen van halverwege de twintig met halflang haar doet het breeduit lachend, een jonger meisje, een jaar of achttien, iets meer besmuikt.
Antwerpen wordt al dagenlang overladen door Nederlanders die de lockdown ontvluchten. Komen ze niet met de trein, dan wel met de auto. Op zowel de route via Breda als Bergen op Zoom stond dinsdag vijf kilometer file, bijna een half uur. Opmerkelijk, want wekenlang is er bijna nergens in Nederland file geweest. De Belgische politie is de hele dag bezig het verkeer weg te leiden uit het centrum.
‘Wir schaffen das’
In België zijn ook coronamaatregelen van kracht, maar die zijn wel milder. De winkels zijn gewoon open, hoewel je maar met twee personen tegelijkertijd naar binnen mag en er een maximum aantal geldt (één persoon per tien vierkante meter). Restaurants en café’s zijn tot elf uur ‘s avonds geopend.
Burgemeester Bart de Wever, die afgelopen zomer nog pleitte voor een hereniging van Vlaanderen en Nederland, verwelkomt de stortvloed aan Nederlanders: ‘Wir schaffen das’. Ondanks de oprukkende en zeer besmettelijke omikronvariant hoopt hij dat ondernemers door toerisme een deel van hun verliezen kunnen goedmaken.
De gouverneur van Antwerpen, Cathy Berx, vindt de boodschap van De Wever ‘nogal merkwaardig’ en hoopt dat Nederlanders thuis blijven. ‘Nederland neemt die maatregelen niet voor niks’, laat ze telefonisch weten. ‘Oók bij ons is sprake van uitgestelde planbare zorg, zoals hartchirurgie. Ik hoop dat mensen die hier komen shoppen dat beseffen.
Demissionair premier Rutte kwam ook met een dringend advies: ‘Ga niet shoppen in Keulen of Antwerpen.’ Ook de NS bracht woensdag het advies naar buiten: pak niet de trein naar België, tenzij noodzakelijk. Volgens het spoorbedrijf is het door de grote drukte onmogelijk geworden voldoende afstand te houden.
Shoppen, bier drinken en eten
Een dag eerder vallen er op de Meir, de voornaamste winkelstraat van Antwerpen, vooral noordelijke accenten te horen. Het is slecht weer, de hele namiddag regent het, toch staan er volle rijen voor de grote winkels, zelfs voor ijssalons.
Eline Vink (31) uit Haarlem, projectleider in de zorg, schuilt met haar vriend voor parkeergarage De Keyser, waar het geel ziet van de Nederlandse nummerplaten. ‘Wij komen hier om te shoppen, bier te drinken, te eten’, zegt ze. Ze heeft niet het gevoel iets fout te doen. ‘Als ik corona krijg, beland ik niet in het ziekenhuis en neem ik dus geen plek in. Ziek worden is dan mijn probleem, niet van iemand anders.’
Op sociale media maken Antwerpenaren grappen over de invasie van ‘de Hollanders’ maar op en rondom de Meir is er ook wel begrip: dit deden de Belgen ook tijdens hun eigen lockdowns. Roche el Amin (19) en Emanuel Samiri (20), echte Antwerpenaren, bekennen schuld. Ze gingen naar onder meer Roermond (‘om te winkelen’) en Tilburg (‘goede coffeeshops!’). Roche: ‘Antwerpen leeft nu weer door de Nederlanders.’
Eigenaar Lilit Miskaryan (31) van restaurant Hulstkamp moet mensen aan de deur die een reservering willen maken voor vanavond teleurstellen: ze zit helemaal vol. ‘We hebben een rottige tijd achter de rug. Wij zijn blij met de komst van de Nederlanders.’ Door Verbist (26), werkzaam in de kroeg Cabron op de Grote Markt, heeft er wel moeite mee. ‘Ze drijven de locals weg van hun stek en komen vaak amok maken.’
Er is ook een Nederlander die toegeeft zich ietwat ongemakkelijk te voelen. Daan (31), zijn achternaam wil hij niet in de krant, zit met zijn vriendin bij een Libanees restaurant in de Vrijheidstraat. Hun tafel staat vol met mezze, ‘heerlijk’, hier doen ze het uiteindelijk voor. Want: ze hadden van tevoren twijfels of ze moesten gaan, dachten oprecht dat het na de Kerstdagen iets rustiger zou zijn.
Maar toch: ‘Als je vanmiddag met half Nederland in de file staat en hier overal Hollanders om je heen hoort, dan schaam je je wel een klein beetje.’
Solidair met de zorg
Half tien ‘s avonds. Op de Grote Markt, tussen de fraaie gildehuizen, is een glazen huis opgetuigd. Het Christmas House, een soort equivalent van Serious Request. Vlak daarvoor staat Stefan de Mooij (24) met een vriend het geheel lachend te aanschouwen, allebei een glas bier in de hand.
Ze vinden het ‘gelul’ dat ze niet solidair zouden zijn met zorgmedewerkers. Stefan: ‘Ik rij Antwerpen in, honderd gele kentekens om me heen, en dan moet ik mij schuldig voelen?’ Hij zet zijn glas bier even neer. De ogen van zijn vriend twinkelen. ‘Van al het geld dat wij uitgeven kunnen ze eindelijk eens fatsoenlijke wegen aanleggen.’![]()
VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Oh, maar ik ken het wel. Ik mag wel eens buitengaats de harde weg op.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
De Pijp beste plek van Nederland![]()
Dat is echt fijn. Niet meer als ratten in een val.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel een mooie grafiekGo hard or go home![]()
DEN HAAG (ANP) - Honderd sportscholen willen naar de rechter om de tijdelijke sluiting van hun sector aan te vechten. Zij zijn sinds anderhalve week gesloten vanwege de lockdown, maar vinden dat ze net als supermarkten als essentieel moeten worden gezien. Zodra het benodigde geld voor de rechtsgang via een crowdfunding binnen is, spannen de ondernemers een kort geding aan tegen de Staat. Dat bevestigt een van de initiatiefnemers, sportschoolhouder Satisch Jhamai, na berichtgeving van Hart van Nederland.
Volgens hem hebben vooral vechtsportscholen zich aangesloten bij deze actie. Zij beginnen nu een campagne om de bijna 9000 euro die nodig is voor de rechtszaak op te halen. Naar verwachting is het binnen een paar dagen zover. "Hoe eerder dat is, hoe eerder we beginnen met de dagvaarding", aldus Jhamai. Hij is het ook niet eens met het moeten tonen van een coronatoegangsbewijs voor het betreden van een sportschool. Die zou volgens hem voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
De brancheorganisatie van sportscholen NL Actief is niet op de hoogte van deze juridische stappen. Directeur Ronald Wouters zegt dat dit "nu niet de oplossing is". Zijn vereniging, die spreekt namens zo’n 1200 ondernemers, denkt na over andere initiatieven. "Wij gaan niet stilzitten. De sport moet zo snel mogelijk open."
https://www.msn.com/nl-nl(...)ASeCNr?ocid=msedgntp![]()
Even glazen bollen: voor 7 januari zitten we op 30K, mits de testcapaciteit het niet weer rond de 20K begeeft
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Altijd wel fijn. Tijdens coronatijd is de politie daar altijd wel te bekennen om een einde te maken aan de feestjes.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, maar ik ken het wel. Ik mag wel eens buitengaats de harde weg op.graag op anoniem![]()
Amai, jongens!quote:‘Ze drijven de locals weg van hun stek en komen vaak amok maken.’Go hard or go home![]()
Amsterdam, een kwaadaardig abces wat aan Nederland kleeftquote:Op woensdag 29 december 2021 15:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
Amsterdam, schaf dat gehucht gewoon eens af.![]()
![]()
Klap in het gezicht van de zorg.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:22 schreef Caland het volgende:
Eline Vink (31) uit Haarlem, projectleider in de zorg, schuilt met haar vriend voor parkeergarage De Keyser, waar het geel ziet van de Nederlandse nummerplaten. ‘Wij komen hier om te shoppen, bier te drinken, te eten’, zegt ze.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Die testcapaciteit begeeft het gewoon, dus 30K gaan we niet halen.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Even glazen bollen: voor 7 januari zitten we op 30K, mits de testcapaciteit het niet weer rond de 20K begeeft![]()
Nee 22 weken afwachten net zoals vorig jaar is een oplossing.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef Oriente het volgende:
De brancheorganisatie van sportscholen NL Actief is niet op de hoogte van deze juridische stappen. Directeur Ronald Wouters zegt dat dit "nu niet de oplossing is". Zijn vereniging, die spreekt namens zo’n 1200 ondernemers, denkt na over andere initiatieven. "Wij gaan niet stilzitten. De sport moet zo snel mogelijk open."
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hoe graag ik ook weer naar de gym wil, als de omikron over een weekje voor tienduizenden gevallen per dag zorgt ondanks alle maatregelen dan ga je mij daar niet vinden totdat mijn booster ingewerkt is iigquote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef Oriente het volgende:
DEN HAAG (ANP) - Honderd sportscholen willen naar de rechter om de tijdelijke sluiting van hun sector aan te vechten. Zij zijn sinds anderhalve week gesloten vanwege de lockdown, maar vinden dat ze net als supermarkten als essentieel moeten worden gezien. Zodra het benodigde geld voor de rechtsgang via een crowdfunding binnen is, spannen de ondernemers een kort geding aan tegen de Staat. Dat bevestigt een van de initiatiefnemers, sportschoolhouder Satisch Jhamai, na berichtgeving van Hart van Nederland.
Volgens hem hebben vooral vechtsportscholen zich aangesloten bij deze actie. Zij beginnen nu een campagne om de bijna 9000 euro die nodig is voor de rechtszaak op te halen. Naar verwachting is het binnen een paar dagen zover. "Hoe eerder dat is, hoe eerder we beginnen met de dagvaarding", aldus Jhamai. Hij is het ook niet eens met het moeten tonen van een coronatoegangsbewijs voor het betreden van een sportschool. Die zou volgens hem voor iedereen toegankelijk moeten zijn.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ASeCNr?ocid=msedgntp
quote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef Oriente het volgende:
Niet alleen Corona telt als het gaat over gezondheid.blablablabla![]()
Gemeten naar het aantal inwoners is het aantal positieven in Amsterdam toch niet heel extreem? Of spelen hier wat provinciale minderwaardigheidsgevoelens mee![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-december-2-a4073313quote:Tot slot ziet hij geen aanleiding om het testbeleid aan te passen. De Amerikaanse toezichthouder FDA heeft dinsdag gezegd dat zelftests mogelijk minder goed aanslaan op Omikron. De Jonge stelt dat deze signalen nog niet in Nederland zijn „gerapporteerd” en wijst daarbij naar het OMT, dat nog niet heeft gezegd dat zelftests minder goed betrouwbaar zijn in het geval van een besmetting met de Omikronvariant van het virus.
We hebben hier een andere omikron variant! Wat een redenering weer
Oh en hij wil 2G. Lekker de maatschappij nog verder op spanning zetten.zie email 27 oktober![]()
Mietje.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe graag ik ook weer naar de gym wil, als de omikron over een weekje voor tienduizenden gevallen per dag zorgt ondanks alle maatregelen dan ga je mij daar niet vinden totdat mijn booster ingewerkt is iigblablablabla![]()
Wist niet dat je een boomer was.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:25 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Hoe graag ik ook weer naar de gym wil, als de omikron over een weekje voor tienduizenden gevallen per dag zorgt ondanks alle maatregelen dan ga je mij daar niet vinden totdat mijn booster ingewerkt is iigVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ondertussen heeft 20% van Amsterdam wel een keer Corona gehad inderdaad.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:25 schreef belanov het volgende:
Gemeten naar het aantal inwoners is het aantal positieven in Amsterdam toch niet heel extreem? Of spelen hier wat provinciale minderwaardigheidsgevoelens meewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hier is het wel zo'n beetje voorbij nou. Terwijl het hier een paar weken geleden (en vaker) het heftigste ooit was. Wij zijn wel een beetje de coronatrendsetters, hier in Noord-Limburg.![]()
Het plan was volgens mij om op te schalen tot 200K per dag. Dat is iets meer dan het dubbele van wat we hadden. Geen idee hoe het met de uitrol daarvan staat.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die testcapaciteit begeeft het gewoon, dus 30K gaan we niet halen."It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
quote:Ben #viesdik dus risicogroep.quote:"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Ik zie eigenlijk liever een vaccinatieplicht (al dan niet voor 50+), maar 2G is een goed beginquote:Op woensdag 29 december 2021 15:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-december-2-a4073313
Oh en hij wil 2G. Lekker de maatschappij nog verder op spanning zetten.![]()
![]()
Het is wel een beetje waar, we hebben in de EU veel meer goedgekeurde sneltests als in USA, waar het een beetje beperkt is.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-december-2-a4073313
Oh en hij wil 2G. Lekker de maatschappij nog verder op spanning zetten.
Er zijn al ook labtests geweest (oa in UK) die hebben aangetoond dat ze gewoon goed aanslaan op Omicron.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Tot Omikron ook daar dominant is. Ben benieuwd of we de 50K nog een keer gaan halen.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier is het wel zo'n beetje voorbij nou. Terwijl het hier een paar weken geleden (en vaker) het heftigste ooit was. Wij zijn wel een beetje de coronatrendsetters, hier in Noord-Limburg.blablablabla![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 15:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
[..]
Ben #viesdik dus risicogroep.![]()
![]()
Die is toch overal al dominant. In België ook, waarom hier dan niet?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Tot Omikron ook daar dominant is. Ben benieuwd of we de 50K nog een keer gaan halen.![]()
Ik constateer bij mezelf met de nodige verbazing dat ik ondertussen ook gewoon voorstander van een prikplicht ben geworden.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk liever een vaccinatieplicht (al dan niet voor 50+), maar 2G is een goed begin
Goed initiafief, wel kansloos.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef Oriente het volgende:
https://www.msn.com/nl-nl(...)ASeCNr?ocid=msedgntpAlpha kenny one![]()
Inderdaad... ik was er eigenlijk ook nooit voor... maar het is de minst slechte optie.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik constateer bij mezelf met de nodige verbazing dat ik ondertussen ook gewoon voorstander van een prikplicht ben geworden.![]()
nee, geen china gedoe hierquote:Op woensdag 29 december 2021 15:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik constateer bij mezelf met de nodige verbazing dat ik ondertussen ook gewoon voorstander van een prikplicht ben geworden.![]()
Ja. Hier ook een.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik constateer bij mezelf met de nodige verbazing dat ik ondertussen ook gewoon voorstander van een prikplicht ben geworden.
En dan kan die hele QR de prullenbak in (in NL)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
2g vind ik eigenlijk een beetje vreemd. Het komt op me over alsof het eigenlijke doel is mensen aan te sporen zich te laten vaccineren. Als dat het eigenlijke doel is, dan lijkt me een plicht om te vaccineren eerlijker en effectiever beleid.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk liever een vaccinatieplicht (al dan niet voor 50+), maar 2G is een goed begin“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin![]()
Ligt er aan welke streek. Hier een stuk lager juist. Bovendien scholen dicht, minder reden om te testen. En geen Kerst meer in het vooruitzicht, nog minder reden.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:32 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het percentage positieve testen lijkt nog steeds door te stijgen![]()
Omdat wij hier in een kloterige lockdown zitten?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die is toch overal al dominant. In België ook, waarom hier dan niet?blablablabla![]()
Het lastige is alleen, dan heb je de plicht en hoe ga je die handhaven? Want de meeste anti-vaccers veranderen daar echt niet van mening door.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Hier ook een.
En dan kan die hele QR de prullenbak in (in NL).
Zelf zou ik de booster liever vandaag dan morgen halen maar ben pas over een paar weken ingepland.![]()
of ze gewoon laten creperen, ik ben voor alles open en maximale covid capaciteit op ICquote:Op woensdag 29 december 2021 15:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad... ik was er eigenlijk ook nooit voor... maar het is de minst slechte optie.![]()
Dat is het doel van 2G waarschijnlijk ook, maar 2G ligt al zeeeeer gevoelig, laat staan een vaccinatieplicht...quote:Op woensdag 29 december 2021 15:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
2g vind ik eigenlijk een beetje vreemd. Het komt op me over alsof het eigenlijke doel is mensen aan te sporen zich te laten vaccineren. Als dat het eigenlijke doel is, dan lijkt me een plicht om te vaccineren eerlijker en effectiever beleid.![]()
Dat is ook het doel uiteraard.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
2g vind ik eigenlijk een beetje vreemd. Het komt op me over alsof het eigenlijke doel is mensen aan te sporen zich te laten vaccineren. Als dat het eigenlijke doel is, dan lijkt me een plicht om te vaccineren eerlijker en effectiever beleid.![]()
Hier is die ook dominant, staat toch al dagen in het nieuws.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat wij hier in een kloterige lockdown zitten?![]()
En dan, lijken in de gang?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
of ze gewoon laten creperen, ik ben voor alles open en maximale covid capaciteit op ICblablablabla![]()
Klap in het gezicht van ... uhm.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, ik ga me omkleden. Heb zo een winterbbq. Druk weekje dit.
Iemand.![]()
krijgen we niet meer, omikron is gewoon een griepjequote:Op woensdag 29 december 2021 15:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
of ze gewoon laten creperen, ik ben voor alles open en maximale covid capaciteit op IC![]()
Beboeten.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het lastige is alleen, dan heb je de plicht en hoe ga je die handhaven? Want de meeste anti-vaccers veranderen daar echt niet van mening door.
Zelf zou ik de booster liever vandaag dan morgen halen maar ben pas over een paar weken ingepland.
Geen idee hoe ze dat in Oostenrijk doen, eigenlijk? Lockdown voor ongevaccineerden?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dan ben ik eerder voor niemand met corona meer opnemen in het ziekenhuis. Ga maar mooi thuis liggen stikkenquote:Op woensdag 29 december 2021 15:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
of ze gewoon laten creperen, ik ben voor alles open en maximale covid capaciteit op IC
Dat is nu eenmaal een heel normaal fenomeen in derdewereldlanden en failed states.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
In weinige andere landen zijn er zulke grote capaciteitsproblemen in de zorg als in Nederland. Wij komen al maandenlang elke dag IC-bedden tekort, dat is echt ongehoord hoor.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Heeft hij een hontje?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van ... uhm.
Iemand.![]()
Als dat zo blijkt te zijn hebben we het over een financiële misser van ca 10 miljard euro door alles op slot te gooien.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
krijgen we niet meer, omikron is gewoon een griepjeblablablabla![]()
Alles opengooien
Doorgaan met het leven
Klaar. Ic overvol, maar survival of the fittest en natuurlijke selectie. Overbevolking is een probleem dus dat heb je ook opgelost.
We hoeven niet per se in lockdown.graag op anoniem![]()
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom er in elk land, zelfs landen waar veel meer gereformeerde protestanten wonen dan in NL, zoals Oostenrijk en Duitsland, 2G er makkelijk door kan komen en alleen in NL niet.![]()
Denk trouwens dat mijn ouders ook Omikron hebben gehad, gezien het milde ziekteverloop en ze verder nergens komen. Is er een manier om daar achter te komen?blablablabla![]()
ja zoiets, geen idee hoe dat voor omicron gaat uitpakken maar dat "alles moet wijken voor corona" idee moeten we vanafquote:![]()
quote:Wel makkelijk. De cijfers dalen = komt door de maatregelen.quote:Dat de coronacijfers dalen, komt door eerdere maatregelen, zoals de avondlockdown van november en begin december. Het is nog te vroeg om het effect van de harde lockdown te berekenen.
En ze kunnen het effect van de harde lockdown nog niet berekenen? Waarom voer je het dan überhaupt in als je niet eens weet wat het doet. Toont maar weer eens aan hoe makkelijk we naar een lockdown grijpen. Geen idee wat het effect is, we doen het gewoon.![]()
Volgens mij is het plan om in Oostenrijk boetes uit te gaan delen. Eerst 3600 euro en dan later nog een keer 7200 euro als ze blijven weigeren.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Beboeten.
Geen idee hoe ze dat in Oostenrijk doen, eigenlijk? Lockdown voor ongevaccineerden?![]()
Het doel van een staat is (o.a.) ook om haar burgers te beschermen.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:39 schreef KingRoland het volgende:
Alles opengooien
Doorgaan met het leven
Klaar. Ic overvol, maar surival of the fittest. Overbevolking is een probleem dus dat heb je oo opgelost.
We hoeven niet per se in lockdown."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
des te beterquote:Op woensdag 29 december 2021 15:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
krijgen we niet meer, omikron is gewoon een griepje![]()
ik weet het zeker, ken een usa arts zit nu in New york, zijn andere werkplek in Montrealquote:Op woensdag 29 december 2021 15:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Als dat zo blijkt te zijn hebben we het over een financiële misser van ca 10 miljard euro door alles op slot te gooien.
heeft op 20 dec omikron gekregen, balen voor hem, maar uitstekend voor de wetenschap. zijn ergste klacht was zo'n zere keel, dat hij niet meer kon drinken, dus heeft hij zelf een zout oplossing infuus gezet tegen uitdroging.
Hier in NL moet je voor die simpele handeling naar het zkh, belachelijk.![]()
Denk dat je een van de weinigen bent in je leeftijdsgroep helaas. Meeste boomers vinden die maatregelen wel prima eigenlijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja zoiets, geen idee hoe dat voor omicron gaat uitpakken maar dat "alles moet wijken voor corona" idee moeten we vanafblablablabla![]()
Wie wil er bovendien op de IC blijven werken als het dagelijks een soort oorlogssituatie is? Die mensen doen dat werk omdat ze mensen willen helpen. Je gaat eraan kapot als je elke dag zieke mensen moet weigeren die je op zich wel had kunnen helpen, maar waar je simpelweg geen plek voor hebt.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het doel van een staat is (o.a.) ook om haar burgers te beschermen.![]()
nee je moet wel iedereen willen helpen maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat corona voorrang blijft houden op andere ziektes, daarom een maximum op alleen coronaquote:Op woensdag 29 december 2021 15:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dan ben ik eerder voor niemand met corona meer opnemen in het ziekenhuis. Ga maar mooi thuis liggen stikken![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef Oriente het volgende:
"Het gerechtshof heeft geoordeeld dat er wel degelijk sprake is van buitengewone omstandigheden die het sluiten van de sportscholen rechtvaardigen. De coronapandemie is hiervoor voldoende aanleiding. De regering mag uitgaan van het advies van het Outbreak Management Team. Als een dijkdoorbraak dreigt, kun je niet afwachten. Er is sprake van een urgente situatie."
gr. de rechter (en Mark)![]()
Dan moet je alleen wel privacy-achtige wetten veranderen. Dat de overheid precies kan zien of jij gevaccineerd bent en zulks.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het plan om in Oostenrijk boetes uit te gaan delen. Eerst 3600 euro en dan later nog een keer 7200 euro als ze blijven weigeren.
Maar als Oostenrijk het kan, dan zal het voor allerlei verdragen voor de rechten van de mens, kennelijk niet zo'n probleem zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Oh, enquote:Leest toch een beetje als een semi dreigement. Ga akkoord, anders nog een langere dure lockdown. Alsof het allemaal een automatisch gevolg is en niet een politieke keuze.quote:"Het kabinet is helder: 2G moet je toevoegen aan je gereedschapskist. Anders zit je langer in de lockdown."
De lockdown werd ingezet op basis van onzekerheid rondom Omicron. Nu is die onzekerheid er niet meer; er is data en dat pakt positief uit. Draai die lockdown dan nu ook gewoon terug; en ga niet dreigen als minister zijnde.![]()
Als we zo doorgaan zitten we de komende 10 jaar in dezelfde situatie. Dweilen met de kraan open als we zo doorgaan.
We moeten ermee leren leven.graag op anoniem![]()
Omdat Duitsland en Oostenrijk overwegend katholieke landen zijn en de RK-kerk staat positief tegenover vaccinatie. Daarom.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom er in elk land, zelfs landen waar veel meer gereformeerde protestanten wonen dan in NL, zoals Oostenrijk en Duitsland, 2G er makkelijk door kan komen en alleen in NL niet.![]()
Al dat soort clubjes zijn al maanden stil.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moet je alleen wel privacy-achtige wetten veranderen. Dat de overheid precies kan zien of jij gevaccineerd bent en zulks.
Maar als Oostenrijk het kan, dan zal het voor allerlei verdragen voor de rechten van de mens, kennelijk niet zo'n probleem zijn.![]()
Specialistisch ziekenhuis met eigen personeel zou nog beter zijn. Als je nu voor een nieuwe heup gaat is de kans dat je er gratis Corona bij krijgt natuurlijk vrij groot.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee je moet wel iedereen willen helpen maar het kan natuurlijk niet zo zijn dat corona voorrang blijft houden op andere ziektes, daarom een maximum op alleen coronablablablabla![]()
Bovendien heb je dan in no time serieus code zwart. En dus militairen nodig om ziekenhuizen en personeel te beveiligen.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie wil er bovendien op de IC blijven werken als het dagelijks een soort oorlogssituatie is? Die mensen doen dat werk omdat ze mensen willen helpen. Je gaat eraan kapot als je elke dag zieke mensen moet weigeren die je op zich wel had kunnen helpen, maar waar je simpelweg geen plek voor hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gewoon een standaard socialistische dictatuur.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:43 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijk eng land is China toch geworden.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat je een van de weinigen bent in je leeftijdsgroep helaas. Meeste boomers vinden die maatregelen wel prima eigenlijk.@Tarado, haha, nu ben je een boomer. Dan ben ik er ook bijna een...
![]()
Ja, het kan gewoon niet zo zijn dat de gezondheidszorg permanent overspoeld is. De wachtlijsten zijn nu al niet normaal.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien heb je dan in no time serieus code zwart. En dus militairen nodig om ziekenhuizen en personeel te beveiligen.![]()
kerngezonde mensen die geen klachten hebben lekker uitsluiten uit de samenleving, topidee hoorquote:Op woensdag 29 december 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk liever een vaccinatieplicht (al dan niet voor 50+), maar 2G is een goed begin![]()
![]()
Dat is nou een echt lockdown.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Dit lijkt met ook wel iets voor NederlandHet is pas echt crisis als het bier op is.![]()
Tel daarbij op dat het personeel dat er nog is massaal geschoffeerd wordt of nog steeds geen positieverbetering tegemoet kan zien. Het blijft een circus van bezuinigingen, tijdelijke contractjes, weinig waardering en zelfs gesjoemel met die bonus.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
In weinige andere landen zijn er zulke grote capaciteitsproblemen in de zorg als in Nederland. Wij komen al maandenlang elke dag IC-bedden tekort, dat is echt ongehoord hoor.
Er is veel te weinig gebeurd om de capaciteit, de omstandigheden en/of de faciliteiten blijvend te verbeteren.![]()
Maar dat gebeurt nu toch ook al? Alle reguliere zorg is afgeschaald.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie wil er bovendien op de IC blijven werken als het dagelijks een soort oorlogssituatie is? Die mensen doen dat werk omdat ze mensen willen helpen. Je gaat eraan kapot als je elke dag zieke mensen moet weigeren die je op zich wel had kunnen helpen, maar waar je simpelweg geen plek voor hebt.
Alleen die mensen gaan (met wat pech) niet op de stoep dood maar thuis buiten het zicht van de camera’s van NOS en RTL.![]()
Hoezo ze mogen gewoon naar buiten.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:46 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is nou een echt lockdown.blablablabla![]()
Ja, daarom vertrekt er ook zoveel personeel. Dit is geen houdbare situatie zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt nu toch ook al? Alle reguliere zorg is afgeschaald.
Alleen die mensen gaan (met wat pech) niet op de stoep dood maar thuis buiten het zicht van de camera’s van NOS en RTL.![]()
Deze lockdown is er alleen gekomen zodat de kamer akkoord gaat met de 2g wetgeving, niet vanwege Omicron.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh, en
[..]
Leest toch een beetje als een semi dreigement. Ga akkoord, anders nog een langere dure lockdown. Alsof het allemaal een automatisch gevolg is en niet een politieke keuze.
De lockdown werd ingezet op basis van onzekerheid rondom Omicron. Nu is die onzekerheid er niet meer; er is data en dat pakt positief uit. Draai die lockdown dan nu ook gewoon terug; en ga niet dreigen als minister zijnde.![]()
Er is een hele simpele oplossing om er voor te zorgen dat de gezondheidszorg niet overspoeld: niet iedereen die ziek is zo maar opnemen. We zijn als land echt nog lang niet klaar voor die medisch-ethische discussie, maar misschien moeten we ooit in de toekomst ons maar eens gaan afvragen of we willen dat iedereen recht heeft op zorg.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het kan gewoon niet zo zijn dat de gezondheidszorg permanent overspoeld is. De wachtlijsten zijn nu al niet normaal.![]()
Zoals ik al zei, het is het minst slechte idee. Minder slecht dan van lockdown naar lockdown.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:46 schreef Blik het volgende:
[..]
kerngezonde mensen die geen klachten hebben lekker uitsluiten uit de samenleving, topidee hoor![]()
Als je uitzoomt is het gewoon absurd dat 500 mensen met corona op de IC een land van 18 miljoen mensen in lockdown krijgt.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, het kan gewoon niet zo zijn dat de gezondheidszorg permanent overspoeld is. De wachtlijsten zijn nu al niet normaal.
Al zou je het opschalen naar 1.000 corona IC-bedden. Het lijkt wel een medische dictatuur."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
what's in a name maar sec genomen zijn we het niet meen ik, generatie Xers klinkt niet veel beterquote:Op woensdag 29 december 2021 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]@:tarado, haha, nu ben je een boomer. Dan ben ik er ook bijna een...
![]()
Het is aan alle kanten niet houdbaar. In de zorg niet, maar in de samenleving evengoed niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, daarom vertrekt er ook zoveel personeel. Dit is geen houdbare situatie zo.
We moeten ergens fundamentele keuzes maken maar het kabinet weigert dat en laat alles op z’n beloop.![]()
Je kan ook gewoon beginnen met op tijd boosteren, wellicht hoeft het dan überhaupt niet zo ver te komen. Mensen uitsluiten is wel heel kansloos hoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is het minst slechte idee. Minder slecht dan van lockdown naar lockdown.blablablabla![]()
![]()
DPL vrijdag : 4797
DPL eergisteren: 4232
DPL gisteren : 2759
DPL vandaag : 5713
Als we uitgaan van dat vrijdag een normale waarde was, dan ontbraken er dus gisteren rond de 2K DPL meldingen
Die zitten er vandaag boven op, aangezien woensdag altijd al een piekdag in de week is, zou het normale getal voor vandaag net iets onder of rond 13K gezeten hebben.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja. En als je zegt laten we daar dan iets aan doen, dan is de enige reactie “kan niet”.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je uitzoomt is het gewoon absurd dat 500 mensen met corona op de IC een land van 18 miljoen mensen in lockdown krijgt.
Al zou je het opschalen naar 1.000 corona IC-bedden. Het lijkt wel een medische dictatuur.
Dus blijven we lekker in de status quo hangen.![]()
Dat zou knap zijn met een lockdown.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Even glazen bollen: voor 7 januari zitten we op 30K, mits de testcapaciteit het niet weer rond de 20K begeeft´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik weet niet of dit veel uitmaakt, als 70% op de IC niet gevaccineerd is, hoe gaat een booster dit dan verhelpen?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon beginnen met op tijd boosteren, wellicht hoeft het dan überhaupt niet zo ver te komen. Mensen uitsluiten is wel heel kansloos hoor.![]()
Maar zeg dat laatste dan. Dat constante doen alsof alleen Japie betrouwbaar is en de rest gek is treurig.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:29 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is wel een beetje waar, we hebben in de EU veel meer goedgekeurde sneltests als in USA, waar het een beetje beperkt is.
Er zijn al ook labtests geweest (oa in UK) die hebben aangetoond dat ze gewoon goed aanslaan op Omicron.zie email 27 oktober![]()
Het kabinet wil wel naar 2G, dat was Hugo zijn voorstel. Maar heeft geen meerderheid in de eerste kamer.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is aan alle kanten niet houdbaar. In de zorg niet, maar in de samenleving evengoed niet.
We moeten ergens fundamentele keuzes maken maar het kabinet weigert dat en laat alles op z’n beloop.
En de CU wil geen prikplicht.
Tel uit je winst..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gevangen in lockdownsquote:Op woensdag 29 december 2021 15:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Het kabinet wil wel naar 2G, dat was Hugo zijn voorstel. Maar heeft geen meerderheid in de eerste kamer.
En de CU wil geen prikplicht.
Tel uit je winst..![]()
![]()
Wat denk je zelfquote:Op woensdag 29 december 2021 15:25 schreef belanov het volgende:
Gemeten naar het aantal inwoners is het aantal positieven in Amsterdam toch niet heel extreem? Of spelen hier wat provinciale minderwaardigheidsgevoelens mee
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Was het inmiddels niet 50/50 op de IC? Maar goed, je zou ook kunnen concluderen dat de capaciteit gewoon wat omhoog moet. In plaats van mensen tot staatsvijand te maken omdat ze geen prikje willen halen en vervolgens wijzen naar wat een kutland China toch wel niet is qua mensenrechten ..quote:Op woensdag 29 december 2021 15:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit veel uitmaakt, als 70% op de IC niet gevaccineerd is, hoe gaat een booster dit dan verhelpen?blablablabla![]()
2G prima. Maar dan gaat de politie maar aan de deur staan. Niet iedereen wil onbezoldigd boa spelen. Creëert veel te veel onnodige spanning in de maatschappij. Mcdonalds met hun 16-jarige medewerkers die alles over zich heen krijgen. Vrijwilligers bij sportverenigingen die ineens in een functie staan waar ze te maken kunnen krijgen met geweld.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk liever een vaccinatieplicht (al dan niet voor 50+), maar 2G is een goed begin
Nee, dat moet je gewoon niet willen.zie email 27 oktober![]()
Iets of iemand gaat vanzelf wel een keer overstag.quote:
Anders gewoon carnaval in de zomer. En kerst ook.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Korteboksewaerquote:Op woensdag 29 december 2021 15:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Wel lekker, winterbbq met 13 graden. Niet te dik aankleden dan.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
ook dat, 1 centraal ziekenhuis, misschien wat arbeid ervoor importerenquote:Op woensdag 29 december 2021 15:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Specialistisch ziekenhuis met eigen personeel zou nog beter zijn. Als je nu voor een nieuwe heup gaat is de kans dat je er gratis Corona bij krijgt natuurlijk vrij groot.![]()
![]()
Ik weet de laatste stand van zaken niet eigenlijk, of het nou 50/50 is of 30/70, daar hangt wat geheimzinnigheid omheen.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Was het inmiddels niet 50/50 op de IC? Maar goed, je zou ook kunnen concluderen dat de capaciteit gewoon wat omhoog moet. In plaats van mensen tot staatsvijand te maken omdat ze geen prikje willen halen en vervolgens wijzen naar wat een kutland China toch wel niet is qua mensenrechten ..
Aan de andere kant... iedereen die wil een booster -> zaken weer openen -> meer besmettingen -> meer ongevaccineerden op de IC -> zaken weer dicht.![]()
Mensen de schuldsanering in werken dus. Of ik dat nou helemaal proportioneel vind…quote:Op woensdag 29 december 2021 15:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het plan om in Oostenrijk boetes uit te gaan delen. Eerst 3600 euro en dan later nog een keer 7200 euro als ze blijven weigeren.zie email 27 oktober![]()
Amen.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G prima. Maar dan gaat de politie maar aan de deur staan. Niet iedereen wil onbezoldigd boa spelen. Creëert veel te veel onnodige spanning in de maatschappij. Mcdonalds met hun 16-jarige medewerkers die alles over zich heen krijgen. Vrijwilligers bij sportverenigingen die ineens in een functie staan waar ze te maken kunnen krijgen met geweld.
Nee, dat moet je gewoon niet willen.
En aangezien daar geen mankracht voor is mogen ze lekker ophoeren met hun 2G.blablablabla![]()
Snelheid in toename cases in UK lijkt af te nemenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
het heeft ook weinig zin dat testen tenzij het pcr isquote:Op woensdag 29 december 2021 15:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Amen.
En aangezien daar geen mankracht voor is mogen ze lekker ophoeren met hun 2G.![]()
Liever niet nee, persoonlijk zou ik voor een plicht voor 50+ kiezen... maar ja... religieuzen en gepiep over discriminatie....quote:Op woensdag 29 december 2021 15:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
2G prima. Maar dan gaat de politie maar aan de deur staan. Niet iedereen wil onbezoldigd boa spelen. Creëert veel te veel onnodige spanning in de maatschappij. Mcdonalds met hun 16-jarige medewerkers die alles over zich heen krijgen. Vrijwilligers bij sportverenigingen die ineens in een functie staan waar ze te maken kunnen krijgen met geweld.
Nee, dat moet je gewoon niet willen.![]()
Dat wordt gewoon een kort en hevig Omicron-piekje, precies zoals in Zuid-Afrika.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:57 schreef _serial_ het volgende:
Snelheid in toename cases in UK lijkt af te nemen![]()
Visionairquote:Op woensdag 29 december 2021 15:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook dat, 1 centraal ziekenhuis, misschien wat arbeid ervoor importeren![]()
Had je dit artikel gelezen?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-arbeidsmigranten
Toch onbegrijpelijk dat daar niet vol op is ingezet.blablablabla![]()
Hij zit inderdaad net op de grens.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]@:tarado, haha, nu ben je een boomer. Dan ben ik er ook bijna een...
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 15:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Visionair![]()
Had je dit artikel gelezen?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)gen-arbeidsmigranten
Toch onbegrijpelijk dat daar niet vol op is ingezet.Ok.quote:"De beste oplossing is dat vrouwen die nu parttime werken, een paar uur meer gaan werken. Als de helft van de mensen die nu 20 uur werkt straks 24 uur gaat werken, heb je geen probleem meer. Dat is een goedkope en betere oplossing."Go hard or go home![]()
Benieuwd hoe lang mensen dit nog pikken, mag toch hopen dat we niet nog 2 weken in paniekmodus moeten gaan afwachten voor we weer een keertje uit deze infantiele lockdown mogen. Je hoort wel af en toe al berichten over rechtszaken, als blijkt dat het echt meevalt in de rest van de wereld ook gewoon door gaat met leven is de situatie onhoudbaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon een kort en hevig Omicron-piekje, precies zoals in Zuid-Afrika.blablablabla![]()
Ja joh dat zegt die hoogleraar, die vind het natuurlijk zielig voor die arme Filipijnen die we weglokken. Dat drie kwart niet eens de kans krijgt om school af te maken en in de prostitutie terecht komt doet niet ter zake.quote:blablablabla![]()
alleen als je het laat gaan... niet als je in een lockdown zit. Dan spreidt je het dus uit over langere tijd met een langere lockdown tot gevolgquote:Op woensdag 29 december 2021 15:59 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat wordt gewoon een kort en hevig Omicron-piekje, precies zoals in Zuid-Afrika.![]()
Jaquote:Op woensdag 29 december 2021 16:07 schreef Jor_Dii het volgende:
Cijfers zo hoog vanwege storing gister?
Groet,
FOK!OMTwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
JaJa dan wordt de boodschap de piek moet nog komen!quote:Op woensdag 29 december 2021 16:06 schreef Blik het volgende:
[..]
alleen als je het laat gaan... niet als je in een lockdown zit. Dan spreidt je het dus uit over langere tijd met een langere lockdown tot gevolgHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
hoe bedoel je dat?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:06 schreef Blik het volgende:
[..]
alleen als je het laat gaan... niet als je in een lockdown zit. Dan spreidt je het dus uit over langere tijd met een langere lockdown tot gevolg![]()
https://www.ad.nl/koken-e(...)-bakstenen~a6508f6b/
Volgende blunder van Koopmans, die mag ook wel eens wat anders gaan doenMakkelijk eerste![]()
De echte Koopmans had trouwens wel een oplossing:quote:Op woensdag 29 december 2021 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
https://www.ad.nl/koken-e(...)-bakstenen~a6508f6b/
Volgende blunder van Koopmans, die mag ook wel eens wat anders gaan doen
Voeg gewoon zelf een zakje gist toe.![]()
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Zolang men dit blijft pikken dan verdienen we ook niet beter dan het kabinet dat we hebben.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd hoe lang mensen dit nog pikken, mag toch hopen dat we niet nog 2 weken in paniekmodus moeten gaan afwachten voor we weer een keertje uit deze infantiele lockdown mogen. Je hoort wel af en toe al berichten over rechtszaken, als blijkt dat het echt meevalt in de rest van de wereld ook gewoon door gaat met leven is de situatie onhoudbaar.I'll give you something to do![]()
Wat wil je er tegen doen dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:12 schreef galantis het volgende:
[..]
Zolang men dit blijft pikken dan verdienen we ook niet beter dan het kabinet dat we hebben.![]()
Zo lang we draagvlak blijven kopen met steunpakketten.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Benieuwd hoe lang mensen dit nog pikken, mag toch hopen dat we niet nog 2 weken in paniekmodus moeten gaan afwachten voor we weer een keertje uit deze infantiele lockdown mogen. Je hoort wel af en toe al berichten over rechtszaken, als blijkt dat het echt meevalt in de rest van de wereld ook gewoon door gaat met leven is de situatie onhoudbaar.![]()
Wat een kutideequote:Op woensdag 29 december 2021 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Iets of iemand gaat vanzelf wel een keer overstag.
Anders gewoon carnaval in de zomer. En kerst ook.![]()
![]()
Als we geen 150 miljard hadden geleend in 2 jaar was de schade veel sneller duidelijker. Nu gaan we die prijs na de pandemie betalen. Uitstel van executie.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo lang we draagvlak blijven kopen met steunpakketten.![]()
Niet per se het hele beleid onderuit schoffelen maar bijvoorbeeld iets wat je nu in België ziet met de heropening van de culturele sector. Dat je ook op andere manieren het proportionaliteitsvraagstuk actueel en scherp houdt is wat mij betreft wel een gezonde gang van zaken in een democratie.quote:I'll give you something to do![]()
We wachten het oordeel van de Gezondheidsraad af. Die vergaderen in mei.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:18 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Het komt er dus eigenlijk op neer dat boosters niet nodig zijn?
Groet Hugo.![]()
1,5 meter afstand en mondkapjes gelden niet voor Hugo.
https://twitter.com/floorbremer/status/1476153591173984259?s=21![]()
Blijft jammer dat zo veel mensen niet doorhebben dat het geld van die steunpakketten ergens ook weer terugverdiend moet worden. Net als dat die massale vaccinatiecampagnes echt klauwen met geld kosten, zeker als je het elke paar maanden weer opnieuw wil gaan doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo lang we draagvlak blijven kopen met steunpakketten.![]()
Hier wreekt zich het gebrek aan een constitutioneel hof in Nederland. Want dit zijn typisch kwesties om daar aanhangig te maken.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:21 schreef galantis het volgende:
[..]
Niet per se het hele beleid onderuit schoffelen maar bijvoorbeeld iets wat je nu in België ziet met de heropening van de culturele sector. Dat je ook op andere manieren het proportionaliteitsvraagstuk actueel en scherp houdt is wat mij betreft wel een gezonde gang van zaken in een democratie.![]()
He verdorie ja het lijkt net een mens die Hugoquote:Op woensdag 29 december 2021 16:23 schreef Johannes788 het volgende:
https://twitter.com/floorbremer/status/1476153591173984259?s=21“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ja, blij dat zo iemand geen voorbeeldfunctie heeft....quote:Op woensdag 29 december 2021 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
He verdorie ja het lijkt net een mens die Hugo´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Heel Nederland doet dit. Ik zie het punt ook niet zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
He verdorie ja het lijkt net een mens die Hugozie email 27 oktober![]()
5,8 miljoenquote:Op woensdag 29 december 2021 16:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Denemarken noteert 22K. Met hoeveel inwoners, 7 miljoen of zo?"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."![]()
Niet de eerste keer dat hij de regels aan z'n laars lapt. Ook een keer een foto in de supermarkt gezien zonder mondkapje en dat 'ie stond te juichen bij Feyenoord, terwijl de rest moest blijven zitten.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
He verdorie ja het lijkt net een mens die Hugo![]()
het komt er dus op neer dat die boosters voor een tijdelijke afweer zorgen en waarschijnlijk ook minder besmettelijkheid tijdelijk maar dat het tegen ernstig ziek worden eigenlijk niet nodig is, tenzij je al een zwak immuunsysteem had.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We wachten het oordeel van de Gezondheidsraad af. Die vergaderen in mei.
Groet Hugo.![]()
Nou nou nou.. werkelijk schandalig!quote:Op woensdag 29 december 2021 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet de eerste keer dat hij de regels aan z'n laars lapt. Ook een keer een foto in de supermarkt gezien zonder mondkapje en dat 'ie stond te juichen bij Feyenoord, terwijl de rest moest blijven zitten.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Boefjequote:Op woensdag 29 december 2021 16:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet de eerste keer dat hij de regels aan z'n laars lapt. Ook een keer een foto in de supermarkt gezien zonder mondkapje en dat 'ie stond te juichen bij Feyenoord, terwijl de rest moest blijven zitten.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Mondkapjes in de buitenlucht gelden sowieso niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:23 schreef Johannes788 het volgende:
https://twitter.com/floorbremer/status/1476153591173984259?s=21
Maar dit is alleen maar goed, zo komen ze er zelf ook achter hoe (on)houdbaar bepaalde regels zijn. Sowieso is het elkaar de maat nemen vanwege dit soort futiliteiten echt 2020.I'll give you something to do![]()
Als omikron daadwerkelijk zodanig meevalt dan gewoon vanaf 1 april alle beperkingen schrappen imo.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
het komt er dus op neer dat die boosters voor een tijdelijke afweer zorgen en waarschijnlijk ook minder besmettelijkheid tijdelijk maar dat het tegen ernstig ziek worden eigenlijk niet nodig is, tenzij je al een zwak immuunsysteem had.![]()
In Noordrijn-Westfalen is bij sportscholen zelfs 2G + las ik. Zonder aanvullende test dus geen sporten daar...quote:Op woensdag 29 december 2021 15:31 schreef falling_away het volgende:
[..]
Goed initiafief, wel kansloos."Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)![]()
Intocht Sinterklaas in september. Pieten volgen op een TV intocht in November.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Iets of iemand gaat vanzelf wel een keer overstag.
Anders gewoon carnaval in de zomer. En kerst ook.
Eredivisie van maart tot en met december![]()
een huisje in zuid-Italië voor dec-jan-feb voelt als een goed planquote:Op woensdag 29 december 2021 16:37 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Intocht Sinterklaas in september. Pieten volgen op een TV intocht in November.
Eredivisie van maart tot en met december
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Kan niet, als nog niet iedereen de omicron booster heeft gehad.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Als omikron daadwerkelijk zodanig meevalt dan gewoon vanaf 1 april alle beperkingen schrappen imo.
Gr gr Hugo![]()
Hebben ze ook 2G, met hun SupergreenPass. En ze overwegen een vaccinatieplicht.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:40 schreef zalkc het volgende:
[..]
een huisje in zuid-Italië voor dec-jan-feb voelt als een goed plan
Tevens mondkapjes buiten nu (als er geen afstand gehouden kan worden).
Maar verders...eens. Als dat een lockdown kan voorkomen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
De mensen hier gaan in een diep dal vallen als ze niet meer collectief naar Hugo kunnen wijzen en schuimbekken.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
He verdorie ja het lijkt net een mens die Hugo![]()
Nergens last van. Immuunsysteem, zilte zeelucht, ditdat.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?![]()
heb geen probleem met vaccinaties, vanochtend me nog vol laten spuiten, ik heb er meer een probleem mee dat ik haast blij ben om naar de vaccinatielocatie te rijden. Dat voelde eigenlijk als een soort uitje in deze grauwe week. Dat is niet echt oké vind ik.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Hebben ze ook 2G, met hun SupergreenPass. En ze overwegen een vaccinatieplicht.
Tevens mondkapjes buiten nu (als er geen afstand gehouden kan worden).
Maar verders...eens. Als dat een lockdown kan voorkomen.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
https://www.ad.nl/binnenl(...)woon-thuis~af6ed968/quote:Frankrijk noteert opnieuw een recordaantal dagelijkse besmettingen. In het afgelopen etmaal zijn 208.000 Fransen positief getest op het coronavirus, het hoogste getal ooit in heel Europa. De minister van Volksgezondheid Olivier Véran deelt zijn zorgen om de golf, die voornamelijk nog veroorzaakt lijkt te zijn door de deltavariant. De omikronvariant zou dus de cijfers nog harder op kunnen zwepen.
![]()
![]()
De boel lijkt mooi te dalen.
Misschien werken die mondkapjes en schoolsluitingen toch beter dan verwacht. Sowieso zijn mondkapjes ook wel een blijvertje voor na corona. Voorkomt veel griep
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Het zou wat zijn voor de economie daar als half Noord Europa ieder jaar 3 a 4 maanden daar ging wonen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
heb geen probleem met vaccinaties, vanochtend me nog vol laten spuiten, ik heb er meer een probleem mee dat ik haast blij ben om naar de vaccinatielocatie te rijden. Dat voelde eigenlijk als een soort uitje in deze grauwe week. Dat is niet echt oké vind ik.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het zou me niks verbazen of mensen blijven mondkapjes dragen ook al is het niet meer verplicht.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien werken die mondkapjes en schoolsluitingen toch beter dan verwacht. Sowieso zijn mondkapjes ook wel een blijvertje voor na corona. Voorkomt veel griep
Ik krijg liever de griep.![]()
Ja joh, altijd een mondkapje op als je naar buiten gaat.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien werken die mondkapjes en schoolsluitingen toch beter dan verwacht. Sowieso zijn mondkapjes ook wel een blijvertje voor na corona. Voorkomt veel griepHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Benieuwd of en wanneer Frankrijk in een lockdown schiet. Of dat ze het houden bij de laatste maatregelen en echt inzetten op 2G vanaf januari.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)woon-thuis~af6ed968/
[ afbeelding ]![]()
Laten we vanaf komend voorjaar ook eens kappen met die ziekelijke drang om iedereen en zijn moeder maar constant te blijven testen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
vanochtend me nog vol laten spuiten![]()
![]()
Ik breng het ontwikkelingsgeld liever zelf als dat Brussel het gireertquote:Op woensdag 29 december 2021 16:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou wat zijn voor de economie daar als half Noord Europa ieder jaar 3 a 4 maanden daar ging wonen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Baat het niet dan schaadt het niet moet je maar denken.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:48 schreef popje het volgende:
[..]
Ja joh, altijd een mondkapje op als je naar buiten gaat."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Die pass sanitaire werkt goed zie ik.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Ik denk dat ik zelfs na Corona op bepaalde plekken best zal overwegen om een mondkapje te blijven dragen. Of het nou terecht is of niet; ik voel me wel iets veiliger en ik heb een schijthekel aan verkoudheden, dus alles wat dat kan voorkomenquote:Op woensdag 29 december 2021 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien werken die mondkapjes en schoolsluitingen toch beter dan verwacht. Sowieso zijn mondkapjes ook wel een blijvertje voor na corona. Voorkomt veel griepHeb het dan vooral in het vliegtuig, drukke OV plekken. Verder nergens.
![]()
Heel Nederland spreekt de rest elke 14 dagen belerend toe ja?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heel Nederland doet dit. Ik zie het punt ook niet zo.
Om vervolgens zelf te doen waar ie voor waarschuwt
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Dan wordt er wel weer iemand anders kop van Jut.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:43 schreef Questular het volgende:
[..]
De mensen hier gaan in een diep dal vallen als ze niet meer collectief naar Hugo kunnen wijzen en schuimbekken.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
In de bus waar de binnenkant van de ramen beslagen zijn. Daar gruwel ik van.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zelfs na Corona op bepaalde plekken best zal overwegen om een mondkapje te blijven dragen. Of het nou terecht is of niet; ik voel me wel iets veiliger en ik heb een schijthekel aan verkoudheden, dus alles wat dat kan voorkomenHeb het dan vooral in het vliegtuig, drukke OV plekken. Verder nergens.
![]()
Doe wat je wil.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zelfs na Corona op bepaalde plekken best zal overwegen om een mondkapje te blijven dragen. Of het nou terecht is of niet; ik voel me wel iets veiliger en ik heb een schijthekel aan verkoudheden, dus alles wat dat kan voorkomenHeb het dan vooral in het vliegtuig, drukke OV plekken. Verder nergens.
Ik draag ze nu nog maar nauwelijks
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Klopt. Het wringt alleen natuurlijk wel als dat begrip die kant op verlangd wordt en hetzelfde kabinet Demensuh toespreekt als "slordig, laconiek en asociaal" als zij datzelfde menselijke gedrag vertonen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
He verdorie ja het lijkt net een mens die HugoWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Nou ja. Italië legt er oa supersnel internet van aan. In die dorpjes waar bijna geen internet voorhanden is.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:49 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik breng het ontwikkelingsgeld liever zelf als dat Brussel het gireert
Fijn dat we dat zo kunnen gebruiken bij het thuiswerken daar.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik denk dat ik ze zo snel mogelijk in de ban doe, afgelopen jaar al 10 maanden met teveel met die dingen gelopen voor de komende 10 jaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die verkoudheid neem ik wel op de koop toe.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook in gidsland Portugal werkt de 1G+ geweldig, vandaag +27k besmettingen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die pass sanitaire werkt goed zie ik.![]()
Tijd om Griekenland te overtreffen en drie mondkappen over elkaar te dragen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ook in gidsland Portugal werkt de 1G+ geweldig, vandaag +27k besmettingen.![]()
Ja, de linkerflank weet van gekkigheid niet wat ze allemaal overkomt en onder de vlag van Corona mag worden besteed aan totaal ongerelateerde speelprojectjes. En om het nog vervelender te maken heeft rechts dat ook afgekeken.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja. Italië legt er oa supersnel internet van aan. In die dorpjes waar bijna geen internet voorhanden is.
Fijn dat we dat zo kunnen gebruiken bij het thuiswerken daar.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Je weet dat je als Nederland diep gezonken bent als er nog mensen zijn die het voor Hugo opnemen. Natuurlijk was dit geen gevalletje van 'Oepsie, vergeten. Kan gebeuren'. Dit was harstikke bewust en eigenlijk gewoon kwaadaardig.quote:![]()
Ja maar geen maatregelen om de zorg te ontzien toch?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ook in gidsland Portugal werkt de 1G+ geweldig, vandaag +27k besmettingen.![]()
Je draagt ze ook voor een ander he? Voor sommige mensen met copd, diabetes, of andere ziekten is een griepje geen lolletje. En door het dragen van een mondkapje kun je transmissie voorkomen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ze zo snel mogelijk in de ban doe, afgelopen jaar al 10 maanden met teveel met die dingen gelopen voor de komende 10 jaar.
Die verkoudheid neem ik wel op de koop toe.
Dat is toch een kleine moeite?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Is toch ook een kleine moeite voor die groep om thuis te blijven? Ze hoeven er werkelijk niks voor te doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je draagt ze ook voor een ander he? Voor sommige mensen met copd, diabetes, of andere ziekten is een griepje geen lolletje. En door het dragen van een mondkapje kun je transmissie voorkomen.
Dat is toch een kleine moeite?![]()
Lolligquote:Op woensdag 29 december 2021 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien werken die mondkapjes en schoolsluitingen toch beter dan verwacht. Sowieso zijn mondkapjes ook wel een blijvertje voor na corona. Voorkomt veel griep´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Die mogen maar geen vakantie houden? Niet naar de supermarkt, zwembad of andere publieke voorzieningen? Waar is jouw solidariteit?quote:Op woensdag 29 december 2021 16:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is toch ook een kleine moeite voor die groep om thuis te blijven? Ze hoeven er werkelijk niks voor te doen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Als het goed is kan ik wel nog sporten bij Anytime fitness in Belgie.. volgende week eens proberen. Voor de rest heb ik maar wat dumbbells en een fitnessbank besteld voor thuis.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:37 schreef diedrick het volgende:
[..]
In Noordrijn-Westfalen is bij sportscholen zelfs 2G + las ik. Zonder aanvullende test dus geen sporten daar...Alpha kenny one![]()
Zelfde als de gepensioneerden die voor een QR code waren op de werkvloer.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat je een van de weinigen bent in je leeftijdsgroep helaas. Meeste boomers vinden die maatregelen wel prima eigenlijk.
Maar a la, als risicogroep kan ik het me ook nog wel voorstellen want die worden meer geraakt door het virus dan de maatregelen.![]()
De vaccins zijn gewoon niet wat we er van hadden gehoopt.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
Portugal was het gidsland toch
Verre van.
En die gaan ons niet uit deze ellende halen.
Alleen de natuur bepaalt wanneer het achter de rug is.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Door Corona al dumbells, handgrippers, hardloopschoenen en een mountainbike aangeschaft.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:02 schreef falling_away het volgende:
[..]
Als het goed is kan ik wel nog sporten bij Anytime fitness in Belgie.. volgende week eens proberen. Voor de rest heb ik maar wat dumbbells en een fitnessbank besteld voor thuis.
Kost een paar centen, maar ik kan wel m’n ding doen.![]()
Inderdaad, ze blijven maar fijn thuis op de bank voor de tv kwetsbaar zitten zijn. Ze kunnen ook een dvd'tje met beelden van vakantielanden, een supermarkt, zwembad of andere publieke voorziening op zetten.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die mogen maar geen vakantie houden? Niet naar de supermarkt, zwembad of andere publieke voorzieningen? Waar is jouw solidariteit?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Hoe durf je dat te beweren? Zonder vaccins hadden wij nu in een lockdown gezeten.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
De vaccins zijn gewoon niet wat we er van hadden gehoopt.
Verre van.
Alleen de natuur bepaalt wanneer het achter de rug is."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin![]()
Die plannen met dat geld zijn door iedere EU lidstaat afzonderlijk, waaronder Nederland, beoordeeld en goed bevonden.quote:Op woensdag 29 december 2021 16:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, de linkerflank weet van gekkigheid niet wat ze allemaal overkomt en onder de vlag van Corona mag worden besteed aan totaal ongerelateerde speelprojectjes. En om het nog vervelender te maken heeft rechts dat ook afgekeken.
Heeft NL al een een plan ingediend voor de miljarden waar zij recht op heeft?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Het is te hopen dat de natuur eens met een mutatie is gekomen waarvan de R0 niet onder de 1 te krijgen is tot iedereen eens besmet is geweest.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Verre van.
Alleen de natuur bepaalt wanneer het achter de rug is.![]()
Yup.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Verre van.
Alleen de natuur bepaalt wanneer het achter de rug is.
Vaccins helpen hoogstens, maar het is niet alsof 2G of een 100% vaccinatiegraad ons gaat redden.![]()
Ze werken in elk geval niet al te best tegen transmissie, dat is onderhand wel duidelijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 17:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Verre van.
Alleen de natuur bepaalt wanneer het achter de rug is.![]()
We hebben in Nederland nog nooit een lockdown gehad, waar heb je het overquote:Op woensdag 29 december 2021 17:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe durf je dat te beweren? Zonder vaccins hadden wij nu in een lockdown gezeten.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: