waarom zou je in het zkh liggen van omikron??quote:Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa, ziekenhuizen liggen te vol nog om Omikron (of eigenlijk elke willekeurige tegenslag op dat gebied) enigszins fatsoenlijk op te kunnen vangen. Althans dat is hun redenatie.
Tsja, dat er extreem veel mis is met de zorg in Nederland (ook voor corona) helpt natuurlijk niet mee. En het feit dat er na 2 jaar nog steeds niks aan is gedaan voor op de lange termijn is ook niet echt handig.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa, ziekenhuizen liggen te vol nog om Omikron (of eigenlijk elke willekeurige tegenslag op dat gebied) enigszins fatsoenlijk op te kunnen vangen. Althans dat is hun redenatie.
waarom?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die klootzak heeft wel weken lang een bed bezet gehouden
Nergens voor nodig. Kan dit hier prima ventileren.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Pak je pot en pan en sla er op los, Nederland moet dit horen!
Ongevaccineerd en wel.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die klootzak heeft wel weken lang een bed bezet gehouden
In weinige andere landen zijn er zulke grote capaciteitsproblemen in de zorg als in Nederland. Wij komen al maandenlang elke dag IC-bedden tekort, dat is echt ongehoord hoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor het buitenland. Dus of Nederland is veel te paniekerig. Of tig andere landen gaan balls to the wall. Zeg het maar.
Aha, niet iedereen heeft ruimschoots de tijd gehad om zich te vaccineren?quote:Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef devlinmr het volgende:
[..]
je kunt alsnog ziek worden of het doorgeven aan
[..]
Vaccinatie doen we ~3/4 jaar maar goed.
Zou graag meer beperkingen voor ongevaccineerde mensen zien maar helaas is er geen meerderheid voor in onze democratie
Ik zou zeggen laten we het eens eerst proberen in Nederland.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Omicron zal wel harder gaan dan 2G kan bijhouden.
En Hugo is wat banger dan de rest. Ik hoor het al zeggen: "het vervelende virus laat zie niet vangen in een vinkje" Lockdown.
0 visiequote:Op woensdag 29 december 2021 12:01 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Tsja, dat er extreem veel mis is met de zorg in Nederland (ook voor corona) helpt natuurlijk niet mee. En het feit dat er na 2 jaar nog steeds niks aan is gedaan voor op de lange termijn is ook niet echt handig.
Niets, denk ik. Ze gokken er toch wel op dat ze niet op de IC komen want anders pak je die prik wel mee.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ongevaccineerd en wel.
Toch vraag ik me stiekem af wat er met de vaccinatiegraad zou gebeuren als je ongevaccineerden op niet-medische gronden een IC bed zou ontzeggen indien ernstige corona.
gaan we niet doenquote:Op woensdag 29 december 2021 12:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Ongevaccineerd en wel.
Toch vraag ik me stiekem af wat er met de vaccinatiegraad zou gebeuren als je ongevaccineerden op niet-medische gronden een IC bed zou ontzeggen indien ernstige corona.
Ja eens hoor. Heb al een topic gemaakt over de idioterie van deze lockdown. Slaat nergens op, mijn broertje woont in Londen en die gaan met 20 man de hele nacht de club in op 31-12 Terwijl Omikron daar al meer dan een week dominant is. Wij mogen niet eens naar de Action voor een eiersnijder.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit geldt ook voor het buitenland. Dus of Nederland is veel te paniekerig. Of tig andere landen gaan balls to the wall. Zeg het maar.
Advies op basis van de besmettingen, onzekerheid over omicron en 1,5 miljoen vaccinatie weigeraars door de roeptoeters van de FvD Haga etcquote:Op woensdag 29 december 2021 11:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
We zitten in een lockdown omdat het OMT dat adviseerde in blinde paniek en Mark en Hugo het invoerden. Zo simpel is het.
Het is alleen een kortzichtige en korte termijn manier van aan jezelf denken. Op de korte termijn is het plezierig dat alles weer open is en je weer kunt sporten, maar wat als je een blessure oploopt en je 2 jaar mag wachten op je operatie? Dan had je toch liever gehad dat de zorg wat meer overeind was gebleven denk ik.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat gek eigenlijk hč. Dat mensen aan zichzelf denken. Komt dat nou echt als een verrassing in deze crisis?
Mensen leven maar één keer. Een paar maanden wat solidariteit tonen lukt de meeste mensen nog wel, maar op een gegeven moment ga je steeds meer mensen krijgen die hun leven weer willen leiden, helemaal als ze zelf amper wat te vrezen hebben van het virus. Niet iedereen neemt er genoegen mee om thuis te zitten om te miepen over mensen die in hun ogen stout bezig zijn.
Is toch mooi dat je kunt leven en die hele kleine kans op de dood kunt accepteren?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Niets, denk ik. Ze gokken er toch wel op dat ze niet op de IC komen want anders pak je die prik wel mee.
JAAAAAAAAAAAAAAquote:Op woensdag 29 december 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
Long-Covid is overigens ook weer terug in de media.
Het mooiste is dat de registratie in Nederland helemaal niet hoeft, want je kunt als Nederlander net zo goed met de Franse of Duitse QR-app op stap.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef HiZ het volgende:
Wat ik wel leuk vind weer is die gefrustreede manier waarop er in Nederland wordt omgegaan met vaccinaties buiten Nederland. De meeste mensen die dat doen, doen dat in een land dat aangesloten is bij het EU systeem, dus de registratie zou niet echt een probleem mogen zijn. Maar in Nederland weten ze het weer zo ingewikkeld te maken dat de registratie nagenoeg onmogelijk is, en mensen feitelijk de mededeling krijgen dat de prik in hun arm minder relevant is voor hun gezondheid/veiligheid dan de registratie in het krakkemikkige RIVM systeem.
Wij moesten nog een paar weken lockdown inhalen voor europese deugpunten?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:01 schreef galantis het volgende:
[..]
AustraliëGODENquote:Op woensdag 29 december 2021 12:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als er geen contactmomenten zijn, kan het virus zich ook niet verspreiden he.
Lees eerst maar eens beter wat ik schrijfquote:Op woensdag 29 december 2021 12:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Aha, niet iedereen heeft ruimschoots de tijd gehad om zich te vaccineren?
En jij hebt pas 3/4 jaar last van die pandemie?
Duizenden zorgmedewerkers op non-actief is natuurlijk ook wel een dingetje.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
Long-Covid is overigens ook weer terug in de media.
Wachten op de volgende variant en booster 2.0?quote:Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd af hoe dat dan zou moeten werken. Stel we doen in januari een lockdown Chinese style... op 1 februari besmettingen onder controle, ziekenhuis aardig leeg gestroomd...
Maar dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |