Ongevaccineerden zijn juist egoistisch en niet solidair, want hun vrijheid gaat ten koste van die van iedereen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij persoonlijk niks, al is zitten we wel weer in lockdown door zulke figuren want hij heeft wel weer weken in het ziekenhuis gelegen. Maar zo iemand heeft onherroepelijk bloed aan z'n handen als je levensdoel is anderen te overtuigen om zich vooral niet te laten vaccineren.
8 is nog weinig......kerst met 10+ was gewoon normaal en moest kunnen tochquote:Op woensdag 29 december 2021 11:52 schreef Noek het volgende:
Maar voelen mensen het ook als een klap in hun gezicht als ze mensen zonder mondkapje zien? Of wanneer er 8 mensen samen waren op eerste kerstdag?
Dat krijg je elke dag nogal wat beuken te verwerken.
Bedoel je de kwaliteit van leven van mensen die bijvoorbeeld op hun knieoperatie wachten?quote:Op woensdag 29 december 2021 11:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry maar deze redenatie ging misschien nog op tijdens de vorige lockdowns maar echt niet meer tijdens de huidige die gebaseerd is op gefabriceerde doemscenario's die niet uitkomen.. Er is meer in het leven dan Covid, de mentale gezondheid en financiele schade telt ook.. kwaliteit van leven enzo.
Goed antwoord man!quote:Op woensdag 29 december 2021 11:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Twee jaar verder, nog altijd geen enkel besef wat er gebeurt als de ziekenhuizen te vol komen te liggen.
Je kunt wel stellen dat ie er dan nog geweest was.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef erkel het volgende:
[..]
En hij was nog 'gezonder', of eigenlijk beter bestand geweest tegen ziekte, met een prikje. Te overmoedig geweest.
hoho, vetklep is niet het woord, obesitas is dat. en de kerstman is ook niet de slankstequote:Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
Straks 5 jaar verder, en eindelijk besef wat die uitgestelde zorg gekost heeft![]()
Stel gewoon een max aan coronabedden, triage erop en pech voor de volgende ongevaccineerde vetklep die binnenkomt.
juist dit......quote:Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat gek eigenlijk hè. Dat mensen aan zichzelf denken. Komt dat nou echt als een verrassing in deze crisis?
Mensen leven maar één keer. Een paar maanden wat solidariteit tonen lukt de meeste mensen nog wel, maar op een gegeven moment ga je steeds meer mensen krijgen die hun leven weer willen leiden, helemaal als ze zelf amper wat te vrezen hebben van het virus. Niet iedereen neemt er genoegen mee om thuis te zitten om te miepen over mensen die in hun ogen stout bezig zijn.
We zitten in een lockdown omdat het OMT dat adviseerde in blinde paniek en Mark en Hugo het invoerden. Zo simpel is het.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij persoonlijk niks, al is zitten we wel weer in lockdown door zulke figuren want hij heeft wel weer weken in het ziekenhuis gelegen. Maar zo iemand heeft onherroepelijk bloed aan z'n handen als je levensdoel is anderen te overtuigen om zich vooral niet te laten vaccineren.
Of iets nodig is, daar zijn de meningen tussen de verschillende landen nogal over verdeeld. Derhalve hecht ik totaal niet meer waarde aan de Nederlandse aanpak dan aan die van andere landen. Sterker nog, ik ben eerder geneigd vertrouwen te hebben in de gemene deler.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo lang het nodig. Ik vind het belachelijk om de realiteit te negeren omdat het een bepaald tijd heeft geduurd.
Pak je pot en pan en sla er op los, Nederland moet dit horen!quote:Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef nattermann het volgende:
De tyfus met deze lockdown. Ik kan perfect begrijpen dat men alle kansen grijpt. Doe het zelf ook. Lang genoeg solidair geweest en gedacht aan het collectief. Het is klaar.
als er nou een behandeling is dat mijn vrouw langer kan leven .....dan sluiten we ons nog wel een paar jaar langer opquote:Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
We nemen het mee in de onderhandelingen met het virus, misschien taait 't wel af omdat wij geen zin meer hebben.
Denk dat het virus dan inderdaad braaf zou terugtrekkenquote:Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat mensen het massaal zat zijn helpt inderdaad niet bepaald mee. Ik ben benieuwd hoeveel maatregelen er daadwerkelijk nodig zouden zijn als iedereen echt z'n best deed om verspreiding te voorkomen.
die klommen de gordijnen in van ellende!quote:Op woensdag 29 december 2021 11:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
We zitten in een lockdown omdat het OMT dat adviseerde in blinde paniek en Mark en Hugo het invoerden. Zo simpel is het.
Dit inderdaad. 1 jaartje geen vakantie, concerten en ander vermaak, OK.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat gek eigenlijk hè. Dat mensen aan zichzelf denken. Komt dat nou echt als een verrassing in deze crisis?
Mensen leven maar één keer.
goede deal imo !!!quote:Op woensdag 29 december 2021 11:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
Straks 5 jaar verder, en eindelijk besef wat die uitgestelde zorg gekost heeft![]()
Stel gewoon een max aan coronabedden, triage erop en pech voor de volgende ongevaccineerde vetklep die binnenkomt.
Nee, maar je loopt wel meer risico. En dat is een bewuste keuze.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:33 schreef Discombobulate het volgende:
Dan heeft Fransman gewoon ontzettend pech ondanks z'n overtuigingen. Je gaat echt niet zo maar dood aan COVID, ook niet als je niet gevaccineerd bent. Ironisch wel.
Ik vraag mij altijd af hoe dat dan zou moeten werken. Stel we doen in januari een lockdown Chinese style... op 1 februari besmettingen onder controle, ziekenhuis aardig leeg gestroomd...quote:Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja klopt, er is geen samen zolang de een veel harder getroffen wordt dan de ander. Ik vind mijzelf overigens omdat ik financieel getroffen word niet zieliger dan een ander. Ik ben de 40 al voorbij en heb toen ik jonger was lekker gefeest gestudeerd en mijn hart breekt als ik de tieners en jongeren van nu zie. Hun leven glijdt aan de voorbij en niks mag. Dus ik snap wel dat je dan voor jezelf opkomt en schijt gaat hebben aan de regels. Maar helaas maakt dat, dat de crisis alleen maar langer duurt dan nodig.
Ah de preventie paradox.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:50 schreef falling_away het volgende:
[..]
Sorry maar deze redenatie ging misschien nog op tijdens de vorige lockdowns maar echt niet meer tijdens de huidige die gebaseerd is op gefabriceerde doemscenario's die niet uitkomen.. Er is meer in het leven dan Covid, de mentale gezondheid en financiele schade telt ook.. kwaliteit van leven enzo.
Mwa, ziekenhuizen liggen te vol nog om Omikron (of eigenlijk elke willekeurige tegenslag op dat gebied) enigszins fatsoenlijk op te kunnen vangen. Althans dat is hun redenatie.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
We zitten in een lockdown omdat het OMT dat adviseerde in blinde paniek en Mark en Hugo het invoerden. Zo simpel is het.
Als er geen contactmomenten zijn, kan het virus zich ook niet verspreiden he.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Denk dat het virus dan inderdaad braaf zou terugtrekken
die klootzak heeft wel weken lang een bed bezet gehoudenquote:Op woensdag 29 december 2021 11:55 schreef erkel het volgende:
[..]
En hij was nog 'gezonder', of eigenlijk beter bestand geweest tegen ziekte, met een prikje. Te overmoedig geweest.
eens.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:49 schreef Noek het volgende:
[..]
Wanneer dat alleen samen lossen we corona op, vooral een individueel probleem wordt want de één wordt gewoon keihard geraakt zonder steun en de ander vindt het heerlijk want is een enorme I en werkt (FOKt!) lekker thuis en krijgt betaald, blijkt dat er helemaal geen samen is en ook nooit geweest is. Het legt het alleen bloot.
Omicron zal wel harder gaan dan 2G kan bijhouden.quote:
Dit geldt ook voor het buitenland. Dus of Nederland is veel te paniekerig. Of tig andere landen gaan balls to the wall. Zeg het maar.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa, ziekenhuizen liggen te vol nog om Omikron (of eigenlijk elke willekeurige tegenslag op dat gebied) enigszins fatsoenlijk op te kunnen vangen. Althans dat is hun redenatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |