Hij vond zichzelf tenminste geen risicogroep.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet wat die knakker al onder de gelederen had. Doodsoorzaak Covid, maar misschien gaf Covid gewoon het laatste zetje.
dat klopt maar je hebt wel een rol in (het voorkomen van) het verspreiden van het virus. Dat jij gaat shoppen in bomvolle winkels helpt niet. En het gaat in tegen de gedragsadviezen en dat weet jij zelf ook heus wel.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben niet verantwoordelijk voor jouw boterham. En als ik nieuwe schoenen nodig heb ga ik ze vandaag liever in Antwerpen halen dan dat ik ze online moet bestellen. Kan ik gelijk 2 broeken passen en meenemen. Ik ga niet zitten wachten op de grillen van een stel virologen om eens een dagje te mogen shoppen.
Ik zoubhet eens bij HdJ en de zijnen proberen.
Zou zo maar kunnen, dan is het dom natuurlijk want hij was wel voor het vaccineren van kwetsbaren. Anyhow, ik vind het een beetje dom dat mensen er lacherig over doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:36 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet wat die knakker al onder de gelederen had. Doodsoorzaak Covid, maar misschien gaf Covid gewoon het laatste zetje.
En de verantwoordelijkheid van mensen is verrotten in de ellende als onze overheid een politieke keus maakt die andere landen niet maken? Neehoor, dat is na twee jaar geen verantwoordelijkheid meer, dat is gewoon kiezen voor jezelf.quote:
Bomvolle winkels valt wel mee hoor, vooral lange rijen buiten en bomvolle treinen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
dat klopt maar je hebt wel een rol in (het voorkomen van) het verspreiden van het virus. Dat jij gaat shoppen in bomvolle winkels helpt niet. En het gaat in tegen de gedragsadviezen en dat weet jij zelf ook heus wel.
Ik zou dan eerder zeggen dat het een klap in het gezicht is dat je niet in aanmerking komt voor steunpakketten blijkbaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:30 schreef Aventura het volgende:
[..]
Deze lockdown kost mij ¤2500 omzet per DAG tegen ¤0 compensatie dus ik ben de felste tegenstander! Dat anderen zich dan massaal laten infecteren / hun geld ipv aan mij en mijn mede ondernemers in België uitgeven voelt als een klap in mijn gezicht.
Wat zou dat zijn dan? Iets onder de leden waarvan je zelf niet weet wat het is? Mijn vader loopt ook niet al jaren en jaren zonder dat hij weet dat hij een hoge bloeddruk heeft. Zoiets weet je toch in veel gevallen wel?quote:Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist omdat mensen dat dus niet weten van zichzelf, is het verstandig om jezelf te laten vaccineren.
Je praat helaas tegen een muur hier, we zijn er klaar mee en voor rede niet meer vatbaar want het is maar een verkoudheidje en verder ikke ikke ikke.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
dat klopt maar je hebt wel een rol in (het voorkomen van) het verspreiden van het virus. Dat jij gaat shoppen in bomvolle winkels helpt niet. En het gaat in tegen de gedragsadviezen en dat weet jij zelf ook heus wel.
Dat is ook een grote communicatie-faal van de overheid, al vanaf het begin is er best stigmatiserend gepraat over risicogroepen. Dik, allochtoon, mensen met gezondheidsproblemen. Ik kan me ergens dan wel voorstellen dat je dan als gezonde middelbare man kan denken dat jij het virus wel aankan.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij vond zichzelf tenminste geen risicogroep.
Ditquote:Op woensdag 29 december 2021 11:39 schreef popje het volgende:
Neehoor, dat is na twee jaar geen verantwoordelijkheid meer, dat is gewoon kiezen voor jezelf.
Zeker, focussen de mensen zich eens op wat nog wel kan, is het weer niet goed. Je mag alleen maar thuis zitten blijkbaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou dan eerder zeggen dat het een klap in het gezicht is dat je niet in aanmerking komt voor steunpakketten blijkbaar.
Na twee jaar kan je het mensen ook niet meer kwalijk nemen dat ze hun leven niet telkens maar weer op pauze zetten op bepaalde vlakken. Iedereen leeft maar één keer; natuurlijk gaan mensen dan creatief denken om toch leuke dingen te kunnen doen. Hell, er wordt hier zelfs regelmatig geroepen dat mensen niet zo moeten miepen over de beperkingen omdat je veel zaken alsnog kan doen als je creatief denkt. En dan zijn mensen creatief is het nog niet goed
Mijn oom is op de IC aan covid overleden en bleek longschade te hebben. Hij had geen idee, had nergens last van voordat-ie opgenomen werd.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:40 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat zou dat zijn dan? Iets onder de leden waarvan je zelf niet weet wat het is? Mijn vader loopt ook niet al jaren en jaren zonder dat hij weet dat hij een hoge bloeddruk heeft. Zoiets weet je toch in veel gevallen wel?
Tenzij je een vroeg stadium kanker hebt ofzo.
Verrotten? Misschien wat minder grote beeldspraak eraan hangen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:39 schreef popje het volgende:
[..]
En de verantwoordelijkheid van mensen is verrotten in de ellende als onze overheid een politieke keus maakt die andere landen niet maken? Neehoor, dat is na twee jaar geen verantwoordelijkheid meer, dat is gewoon kiezen voor jezelf.
Nee. Altijd zijn het anderen die de risicogroep vormden. En die zich dan maar af moesten schermen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zo dramatisch?quote:Op woensdag 29 december 2021 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je praat helaas tegen een muur hier, we zijn er klaar mee en voor rede niet meer vatbaar want het is maar een verkoudheidje en verder ikke ikke ikke.
De Belgische ondernemers zien toch dat in NL alles dicht is! Erg onverantwoord dat ze zelf dan ook niet sluiten hoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:37 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat mensen naar België afreizen omdat daar wel alles open is heeft geen enkel effect op de virusbestrijding hier in Nederland, zowel positief of negatief. Heeft verder ook niks met onverantwoordelijk gedrag te maken, maar wel met normaal menselijk gedrag.
Er zijn alleen in Nederland al miljoenen mensen wiens leven al bijna 2 jaar compleet kapot is aan het gaan is en nooit meer zo goed zal worden als vroeger. Dan vind ik verrotten wel een toepasselijke term.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Verrotten? Misschien wat minder grote beeldspraak eraan hangen.
Daarbij heeft naar het buitenland kijken geen enkele zin, zo heeft diezelfde twee jaar nu toch wel bewezen.
Precies dit. Dat vindt geen enkele anti-vaxxer, hier hoor je het ook. Onbegrijpelijke keuze, echt.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat probleem stopt alleen niet bij de landsgrenzen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:43 schreef Aventura het volgende:
Met kiezen voor jezelf, wat ik overigens ook heel goed snap dat je dat doet, los je helaas niet een enorm maatschappelijk/gezamenlijk probleem op.
Sowieso leeft er nogal het beeld dat alleen mensen kunnen sterven aan covid die anders nog maar een paar maand te gaan hadden. De broer van mijn tante heeft ook op het randje gelegen op de IC (voor vaccins er waren) en hij is dan wel begin 60, maar nog wel fit voor zijn leeftijd. Ook niet iemand waar je dat perse van verwacht.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:41 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat is ook een grote communicatie-faal van de overheid, al vanaf het begin is er best stigmatiserend gepraat over risicogroepen. Dik, allochtoon, mensen met gezondheidsproblemen. Ik kan me ergens dan wel voorstellen dat je dan als gezonde middelbare man kan denken dat jij het virus wel aankan.
Hij meldde ook dat het tijd was dat hij besmet raaktequote:Op woensdag 29 december 2021 11:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zou zo maar kunnen, dan is het dom natuurlijk want hij was wel voor het vaccineren van kwetsbaren. Anyhow, ik vind het een beetje dom dat mensen er lacherig over doen.
Het feit dat ik een mens ben helpt sowieso niet tegen de verspreiding van het virus. Het feit dat ik maar 1 leven heb helptnniet tegen de verspreiding van het virus. Het feit dat ik als 30er vrij weinig ontspanning kan vinden in mijn hobby's omdat er een paar boomers in het ziekenhuis liggen helpt ook allemaal niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ikke ikkke IKKKKEEEEE !!!!quote:Op woensdag 29 december 2021 11:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het feit dat ik een mens ben helpt sowieso niet tegen de verspreiding van het virus. Het feit dat ik maar 1 leven heb helptnniet tegen de verspreiding van het virus. Het feit dat ik als 30er vrij weinig ontspanning kan vinden in mijn hobby's omdat er een paar boomers in het ziekenhuis liggen helpt ook allemaal niet.
klopt, het is een pandemie en er zijn 192 landen op de wereld, succes met oplossen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:43 schreef Aventura het volgende:
Met kiezen voor jezelf, wat ik overigens ook heel goed snap dat je dat doet, los je helaas niet een enorm maatschappelijk/gezamenlijk probleem op.
Je kan je beter inschrijven op een ouderenforum, waar je waarschijnlijk het gros van de potentiële ziekenhuisbezetters kunt aanspreken?quote:
Dat mensen het massaal zat zijn helpt inderdaad niet bepaald mee. Ik ben benieuwd hoeveel maatregelen er daadwerkelijk nodig zouden zijn als iedereen echt z'n best deed om verspreiding te voorkomen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:40 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je praat helaas tegen een muur hier, we zijn er klaar mee en voor rede niet meer vatbaar want het is maar een verkoudheidje en verder ikke ikke ikke.
Het lijkt wel of leven tegenwoordig inhoudt dat je de zorg niet mag belasten en je aan de coronaregels moet houden. Verder hoeft leven niks in te houden. Geen lol, plezier, alleen maar functioneel.quote:
Ongevaccineerden zitten toch hier?quote:Op woensdag 29 december 2021 11:46 schreef matthijst het volgende:
[..]
Je kan je beter inschrijven op een ouderenforum, waar je waarschijnlijk het gros van de potentiële ziekenhuisbezetters kunt aanspreken?
Hoe lang wil je je aan die regeltjes houden dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef Tijn het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel maatregelen er daadwerkelijk nodig zouden zijn als iedereen echt z'n best deed om verspreiding te voorkomen.
Ja dat is wel hoe het werkt in een lockdown hequote:Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef popje het volgende:
[..]
Het lijkt wel of leven tegenwoordig inhoudt dat je de zorg niet mag belasten en je aan de coronaregels moet houden. Verder hoeft leven niks in te houden. Geen lol, plezier, alleen maar functioneel.
God wat een ramp, een mondkapje op. Dat is wel mensen laten verrotten natuurlijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hoe lang wil je je aan die regeltjes houden dan?
Nog een paar jaar met mondkapjes rondsjokken?
Dat klopt. Het is ook gewoon kut geregeld allemaal. Maar dit wetende ontslaat het je nog steeds niet van eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:44 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat probleem stopt alleen niet bij de landsgrenzen.
Of je kijkt naar wat er nog wel kan en verzint iets anders om te doen waar je plezier uit kan halen.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef popje het volgende:
[..]
Het lijkt wel of leven tegenwoordig inhoudt dat je de zorg niet mag belasten en je aan de coronaregels moet houden. Verder hoeft leven niks in te houden. Geen lol, plezier, alleen maar functioneel.
Wanneer dat alleen samen lossen we corona op, vooral een individueel probleem wordt want de één wordt gewoon keihard geraakt zonder steun en de ander vindt het heerlijk want is een enorme I en werkt (FOKt!) lekker thuis en krijgt betaald, blijkt dat er helemaal geen samen is en ook nooit geweest is. Het legt het alleen bloot.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:43 schreef Aventura het volgende:
Vakantie? IKKEIKKEIKKE!11!!quote:Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef popje het volgende:
[..]
maar dat komt dus door dat hullie zullie gedoe, zoals gewoonlijk zijn de mensen die niet het geld hebben om er even op uit te gaan en die lockdown te ontvluchten gewoon de lul en dit is dan compensatie naar hun toequote:Op woensdag 29 december 2021 11:07 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het komt ergens toch wel een beetje over als burgertje pesten. Alsof je überhaupt een mogelijk nieuwe variant buiten de deur houdt.
Stukje karma.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:46 schreef ZaZoe het volgende:
Fransman overleden aan Covid, hoe spijtig ook voor zijn dierbaren, hopelijk kunnen dit soort headliners de vaccinatiegraad ietwat omhoog krikken.
Ik heb nog wel lol hoor, maar ik ben dan ook op wintersport geweest en vertrek morgen naar Belgie voor nieuwjaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:49 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Of je kijkt naar wat er nog wel kan en verzint iets anders om te doen waar je plezier uit kan halen.
Mijn god hoe leeg moet je leven zijn om niet 2 weken zonder winkels te kunnen
Klopt, dan is het uiteindelijk dus veiliger om naar het buitenland te gaan waar de besmettingscijfers lager zijn dan in Nederland te blijven.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:49 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is ook gewoon kut geregeld allemaal. Maar dit wetende ontslaat het je nog steeds niet van eigen verantwoordelijkheid.
Sorry maar deze redenatie ging misschien nog op tijdens de vorige lockdowns maar echt niet meer tijdens de huidige die gebaseerd is op gefabriceerde doemscenario's die niet uitkomen.. Er is meer in het leven dan Covid, de mentale gezondheid en financiele schade telt ook.. kwaliteit van leven enzo.quote:
Nee, als gevaccineerden reageren dan wordt dat genegeerd, omdat het beter in het plaatje past van posters zoals jij.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ongevaccineerden zitten toch hier?
Je best doen om verspreiding te voorkomen is in feite zelf in lockdown gaan en geen enkel niet-essentiele activiteit meer uitvoeren.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat mensen het massaal zat zijn helpt inderdaad niet bepaald mee. Ik ben benieuwd hoeveel maatregelen er daadwerkelijk nodig zouden zijn als iedereen echt z'n best deed om verspreiding te voorkomen.
het is ook hoe je er zelf invulling aangeeft.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat is wel hoe het werkt in een lockdown he.
Zo lang het nodig. Ik vind het belachelijk om de realiteit te negeren omdat het een bepaald tijd heeft geduurd.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:48 schreef matthijst het volgende:
[..]
Hoe lang wil je je aan die regeltjes houden dan?
Nog een paar jaar met mondkapjes rondsjokken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |