‘quote:Fransman was bewust ongevaccineerd en uitte zich op sociale media zeer kritisch over de werking en wenselijkheid van vaccins.
Dit is dan hoe je aan je eind komt en hoe je herinnerd zal worden als vaccinatieweigeraar. Zeer triest.quote:Corona positief. Het werd ook een keer tijd,’ twitterde hij.
Ook niet heel dik toch? Denk dat 7-8 op de 10 50+ ers er zo uitzien (dacht dattie ouder was eerlijk gezegd)quote:Op woensdag 29 december 2021 12:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Behoorde wel tot de risicogroep, 50+ en dik.
Hij vond zelf van niet, hij nam geen vaccin, omdat hij dat alleen voor de kwetsbaren vond. Mensen denken niet goed na, want je weet van te voren niet hoe jouw lichaam op corona gaat reageren.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Behoorde wel tot de risicogroep, 50+ en dik.
Eerst die kickboxer en nu hij... twee verschillende publieke voorbeelden van dezelfde denkfout. Hopelijk zet het een aantal mensen aan om zich toch te laten vaccineren zodat zij niet voor niets te vroeg en onnodig zijn gestorven.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hij vond zelf van niet, hij nam geen vaccin, omdat hij dat alleen voor de kwetsbaren vond. Mensen denken niet goed na, want je weet van te voren niet hoe jouw lichaam op corona gaat reageren.
Klopt, want gevaccineerden overlijden niet meer aan corona.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Bizar eigenlijk wel. Als hij zijn trots opzij had gezet en alsnog dat ene kleine miezerige prikkie had genomen, had ie nu nog geleefd.
Sonac uut Burgum kan ook nog als ze het te druk hebben.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:39 schreef de_boswachter het volgende:
Rendac uut Son inschakelen voor dit soort types
@:zipportal @:wereldgozer
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Bizar eigenlijk wel. Als hij zijn trots opzij had gezet en alsnog dat ene kleine miezerige prikkie had genomen, had ie nu nog geleefd.
Hij was ook nog viesdik.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:49 schreef Starhopper het volgende:
Triest. Als hij zijn prikje had genomen, dan had dit voorkomen kunnen worden
Lekker man.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:49 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Sonac uut Burgum kan ook nog als ze het te druk hebben.
Niemand claimt onsterfelijkheid, maar een gordel wil ook nog wel eens helpen in een auto ondanks dat er mensen overlijden in verkeersongevallen terwijl ze een gordel dragen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:48 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Klopt, want gevaccineerden overlijden niet meer aan corona.
De kans dat ie zou overlijden aan covid zou in elk geval drastisch zijn afgenomen na de vaccinatie.quote:
Fixedquote:Op woensdag 29 december 2021 12:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Behoorde wel tot de risicogroep, dom en ongevaccineerd.
Willem Engel next?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Eerst die kickboxer en nu hij... twee verschillende publieke voorbeelden van dezelfde denkfout. Hopelijk zet het een aantal mensen aan om zich toch te laten vaccineren zodat zij niet voor niets te vroeg en onnodig zijn gestorven.
Die is gevaccineerd toch?quote:
Klopt en hij is tevens politieinformant, dat is algemeen bekend.quote:
Heb echt het idee dat er in Nederland en misschien wel wereldwijd een grote onkunde is aan kansberekening bij veel mensen. Mensen die de risico's van vaccinatie hoger inschatten dan de risico's van de ziekte zelf, mensen die denken "het zal mij toch niet gebeuren" en mensen die denken dat die handvol tegendraadse artsen het beter weten dan grootschalige wereldwijde wetenschappelijke consensus... het houdt niet op (niet vanzelf). Hier ligt een taak voor het onderwijs.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:59 schreef Spanky78 het volgende:
Triest voor zijn gezin. Maar eigen keuze, dus met hem zelf geen medelijden. Heeft met zijn gedoe ook veel schade aangericht.
Jammer dat er zo veel zijn zoals hij. Te veel. En er gaan er stiekem best een paar dood. Willem Engel zou helemaal een goed voorbeeld zijn.
Het is allemaal niet nodig, maar blijkbaar is dit een aanvaardbaar risico voor velen.
Moet je net willen leven.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Awardquote:
Net toegevoegdquote:Op woensdag 29 december 2021 13:14 schreef Hexagon het volgende:
Hij kan wel hierbij
https://www.sorryantivaxxer.com/
Mensen op de IC die dik zijn hebben evenveel kans op sterven als een gezond persoon.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:40 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook niet heel dik toch? Denk dat 7-8 op de 10 50+ ers er zo uitzien (dacht dattie ouder was eerlijk gezegd)
Wel enorm zinloze dood.
Wat een sitequote:Op woensdag 29 december 2021 13:14 schreef Hexagon het volgende:
Hij kan wel hierbij
https://www.sorryantivaxxer.com/
Is dat zeker?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Tja, er zijn zelfs mensen die beweren dat de aarde plat is, ondanks alle moeite die er gedaan is op scholen.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Heb echt het idee dat er in Nederland en misschien wel wereldwijd een grote onkunde is aan kansberekening bij veel mensen. Mensen die de risico's van vaccinatie hoger inschatten dan de risico's van de ziekte zelf, mensen die denken "het zal mij toch niet gebeuren" en mensen die denken dat die handvol tegendraadse artsen het beter weten dan grootschalige wereldwijde wetenschappelijke consensus... het houdt niet op (niet vanzelf). Hier ligt een taak voor het onderwijs.
Nee niks is 100% zeker. Maar de kans is hele erg veel kleiner dat je eraan dood gaat. Dus dat zie je wel is prima op z'n plek.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zeker?
Ik ben geen anti vaxxer, maar vind wel dat er wat te gemakkelijk wordt gezegd dat iemand gewoon had overleefd bij wel vaccineren.
Dat is namelijk niet perse waar. Ik geloof (nee weet) dat vaccinatie bijdraagt aan de overlevingskans. Maar het is geen garantie. Erg vaak is het een opstapeling van zaken.
Het wordt me wat te simpel gezegd dat als er maar gevaccineerd was iemand nu fluitend rondliep. Dat verschilt enorm van individu tot individu.
Die kans zo klein mogelijk maken door wel te vaccineren ben ik een voorstander van. Maar dat hele ‘zie je wel’ bij mensen die niet gevaccineerd zijn gaat me te ver.
Factor 20 kleiner voor zover ik weet.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zeker?
Ik ben geen anti vaxxer, maar vind wel dat er wat te gemakkelijk wordt gezegd dat iemand gewoon had overleefd bij wel vaccineren.
Dat is namelijk niet perse waar. Ik geloof (nee weet) dat vaccinatie bijdraagt aan de overlevingskans. Maar het is geen garantie. Erg vaak is het een opstapeling van zaken.
Het wordt me wat te simpel gezegd dat als er maar gevaccineerd was iemand nu fluitend rondliep. Dat verschilt enorm van individu tot individu.
Die kans zo klein mogelijk maken door wel te vaccineren ben ik een voorstander van. Maar dat hele ‘zie je wel’ bij mensen die niet gevaccineerd zijn gaat me te ver.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen in de VS die het verplicht dragen van een gordel zien als beperking van hun vrijheid.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:31 schreef wpor het volgende:
[..]
Nee niks is 100% zeker. Maar de kans is hele erg veel kleiner dat je eraan dood gaat. Dus dat zie je wel is prima op z'n plek.
Net als dat iemand dood gaat zonder gordel te dragen. Is het zeker dat diegene met gordel gered was? Nee. Maar je diegene toch flink dom noemen voor het niet dragen van die gordel.
Het maakt de kans 20 keer kleinerquote:Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zeker?
Dat doen ze toch niet?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Persoonlijk vind ik dit soort artikelen niet echt nodig. Het is erg genoeg voor zijn nabestaande dat hij is overleden, dan hoeft hij wat mij betreft ook nog niet even nagelachen te worden in de media. Natuurlijk heeft hij niet altijd de juiste keuzes gemaakt in het leven. Maar om hem nu publiekelijk als voorbeeld te stellen vind ik persoonlijk niet chique. Idem geld voor die Belgische Kickboxer, had van beide personen ook nog niet gehoord om eerlijk te zijn.
Nee, maar we moeten wel af van dit soort berichten. Het jaagt alleen maar angst aan, als je continu mensen uitlicht die overlijden aan, of met, corona. Het is ook niet leuk voor de nabestaanden. Echt nieuwswaardig is het ook niet, er overlijden zoveel mensen aan corona. Fact of life.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doen ze toch niet?
Dit is toch een heel net artikel? https://nos.nl/artikel/24(...)-na-coronabesmetting
Hoge bomen vangen veel wind.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, maar we moeten wel af van dit soort berichten. Het jaagt alleen maar angst aan, als je continu mensen uitlicht die overlijden aan, of met, corona. Het is ook niet leuk voor de nabestaanden. Echt nieuwswaardig is het ook niet, er overlijden zoveel mensen aan corona. Fact of life.
De kans is groot dat het nabestaanden waren die de media hebben verteld waar deze meneer aan is overleden. Snap ook dat daar plots zo spastisch over wordt gedaan. Ik heb in mijn leven al tientallen necrologieën geschreven en in de meeste gevallen vermeld ik daarbij de doodsoorzaak. Geen haan die daarnaar kraait.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, maar we moeten wel af van dit soort berichten. Het jaagt alleen maar angst aan, als je continu mensen uitlicht die overlijden aan, of met, corona. Het is ook niet leuk voor de nabestaanden. Echt nieuwswaardig is het ook niet, er overlijden zoveel mensen aan corona. Fact of life.
quote:
Arme Santaquote:According to this obituary Mike "Santa" Anderson died on August 25th in Lafayette, GA from COVID. A staunch conservative and anti-vaxxer, he leaves behind his wife and 8 reindeer.
Ik was er niet bij (want te jong), maar heb gehoord dat toen de gordel in Nederland verplicht werd mijn oom en tante ook fel tegen waren en lange tijd hebben doorgereden zonder gordel. Schijnt dat dat door heel het land wel een dingetje was.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen in de VS die het verplicht dragen van een gordel zien als beperking van hun vrijheid.
Het is wat tactloos en smakeloos maar het zou wel een aantal mensen van gedachten kunnen doen veranderen in positieve zin. Eerlijk gezegd vind ik dat jaarlijkse "voorspel wie er volgend jaar dood gaat"-topic hier op dit forum nog erger. Smakeloos én zinloos.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Persoonlijk vind ik dit soort artikelen niet echt nodig. Het is erg genoeg voor zijn nabestaande dat hij is overleden, dan hoeft hij wat mij betreft ook nog niet even nagelachen te worden in de media. Natuurlijk heeft hij niet altijd de juiste keuzes gemaakt in het leven. Maar om hem nu publiekelijk als voorbeeld te stellen vind ik persoonlijk niet chique. Idem geld voor die Belgische Kickboxer, had van beide personen ook nog niet gehoord om eerlijk te zijn.
Natuurlijk is het nieuwswaardig.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Het gaat er om niet of het nieuwswaardig is of niet. Het gaat om de tendens en bepaalde nadrukken wat er opgelegd word. Ja hij had het fout, maar dat verdiend nog niet dat we prominent met zijn allen zijn naam als trofee moeten gebruiken voor deze discussie.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:54 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Natuurlijk is het nieuwswaardig.
Iemand die in het publieke debat stelling neemt tegen maatregelen tegen een ziekte, uitspreekt geen vaccin te nemen tegen diezelfde ziekte en die de hele dag door nepberichten over vaccins aan het delen en verspreiden was OVERLIJDT aan diezelfde ziekte. Natuurlijk is dat nieuwswaardig. Wastie overleden aan een drive-by shooting of van de trap gevallen was het niet nieuwswaardig geweest.
Oneens.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Is dat wel het nieuws? Ik lees dat zijn dood door meerdere bronnen is bevestigd, niet de vermeende doodsoorzaak. Dat zou ook wat vreemd zijn, aangezien er medisch beroepsgeheim is, en zou er normaal gesproken dus één bron namens de familie zijn en die kan dan gewoon genoemd worden.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Document1 het volgende:
Als je niet begrijpt waarom het overlijden aan covid door een bekende wappie nieuws is kan je jezelf net zo goed uitloggen en de was gaan opvouwen. Hou dan maar gewoon op met informatief internet gebruik.
Wel degelijk wordt dat vermeld. Denk bv iets langer geleden Colin Powell.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Het gaat er om niet of het nieuwswaardig is of niet. Het gaat om de tendens en bepaalde nadrukken wat er opgelegd word. Ja hij had het fout, maar dat verdiend nog niet dat we prominent met zijn allen zijn naam als trofee moeten gebruiken voor deze discussie.
Er zijn vast ook namen te vinden van keiharde pro vaccinatie mensen die zijn overleden aan COVID. Die gaan we ook niet loeigroot in de nieuwskranten zetten met naam en toenaam. Bovenaan op het AD, Telegraaf, Trending op Twitter. Zo'n gigantisch bekend persoon was deze man nu ook weer niet. Het word gewoon too much opgeblazen om als voorbeeld te stellen.
Op 3 dec maakte hij zelf bekend corona te hebben en hij is overleden in het ziekenhuis.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is dat wel het nieuws? Ik lees dat zijn dood door meerdere bronnen is bevestigd, niet de vermeende doodsoorzaak. Dat zou ook wat vreemd zijn, aangezien er medisch beroepsgeheim is, en zou er normaal gesproken dus één bron namens de familie zijn en die kan dan gewoon genoemd worden.
Nee het is niet 100% waar, maar 95% waar. Dus het mag prima worden gezegd, ook al is het niet waterdicht.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zeker?
Het zou natuurlijk ook stomtoevallig zijn dat hij aan corona overleden is. 53, geen extreem overgewicht, dan is de kans daarop 0,10% of zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:37 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Op 3 dec maakte hij zelf bekend corona te hebben en hij is overleden in het ziekenhuis.
Maargoed, hij kan natuurlijk stomtoevallig een hartaanval gehad hebben en daaraan zijn gestorven, in het ziekenhuis.
Ik rijd ook notoir 5 KM/PH te hard op de Nederlandse snelwegen tegen de publieke opinie in. Als ik een auto-ongeluk krijg dan is het ook mijn verdiende loon, karma, eigen schuld, verkeerswappie etc en moet op de voorpagina's van alle nieuwsbladen van het land en volledig uitgelachen worden social media en fora.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:36 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wel degelijk wordt dat vermeld. Denk bv iets langer geleden Colin Powell.
Je snapt toch wel dat iemand overlijdt aan datgene waarin hij tegen de publieke opinie inging nieuwswaardig is?
Als, ik noem maar wat, Piet Paulusma een fervent tegenstander zou zijn van autogordels en vervolgens overlijdt hij agv een auto-ongeval is dat ook nieuwswaardig.
Als jij om de haverklap de landelijke media op zou zoeken met de mening dat je schijt hebt aan de snelheidslimieten en je vouwt jezelf om een boom dan zouden we daar ook om kunnen lachen.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:42 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik rijd ook notoir 5 KM/PH te hard op de Nederlandse snelwegen tegen de publieke opinie in. Als ik een auto-ongeluk krijg dan is het ook mijn verdiende loon, karma, eigen schuld, verkeerswappie etc en moet op de voorpagina's van alle nieuwsbladen van het land en volledig uitgelachen worden social media en fora.
Nogmaals, het gaat niet om het nieuwswaardig of niet. Maar iets te veel vinden mensen vinden dit ontzettend mooi om te zien, en dat vind ik persoonlijk nogal naar.
Natuurlijk is het wel nodig.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:52 schreef indiaantje89 het volgende:
natuurlijkquote:Op woensdag 29 december 2021 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook stomtoevallig zijn dat hij aan corona overleden is. 53, geen extreem overgewicht, dan is de kans daarop 0,10% of zo.
Wappies willen dit nieuws liever wegmoffelen omdat het ze niet best uitkomt.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:42 schreef Document1 het volgende:
Als je niet begrijpt waarom het overlijden aan covid door een bekende wappie nieuws is kan je jezelf net zo goed uitloggen en de was gaan opvouwen. Hou dan maar gewoon op met informatief internet gebruik.
Wappies.![]()
0.01 zelfs.quote:
Haha je snapt hoe kansberekening werkt?quote:Op woensdag 29 december 2021 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook stomtoevallig zijn dat hij aan corona overleden is. 53, geen extreem overgewicht, dan is de kans daarop 0,10% of zo.
Wel natuurlijk as jij aan het publieke debat deelneemt en anderen aanspoort vooral te hard te rijden en je eigenlijk helemaal niet aan de wet wilt houden.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:42 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik rijd ook notoir 5 KM/PH te hard op de Nederlandse snelwegen tegen de publieke opinie in. Als ik een auto-ongeluk krijg dan is het ook mijn verdiende loon, karma, eigen schuld, verkeerswappie etc en moet op de voorpagina's van alle nieuwsbladen van het land en volledig uitgelachen worden social media en fora.
Nogmaals, het gaat niet om het nieuwswaardig of niet. Maar iets te veel vinden mensen vinden dit ontzettend mooi om te zien, en dat vind ik persoonlijk nogal naar.
En dan te bedenken dat hij die kans nog met een factor 20 had kunnen verkleinen maar dit bewust niet wilde doen omdat hij zijn eigen lichaam overschatte.quote:
Okayyyyyyquote:Op woensdag 29 december 2021 15:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Haha je snapt hoe kansberekening werkt?
Elk persoon heeft een enorme kans om niet aan corona dood te gaan. Als je echt echt risicogroep bent ligt het wellicht op 5% max.
En toch zitten we op miljoenen doden. Doe eens 0.10% van onze bevolkingsaantal.
Dit is vrij ridicuul redeneren...
Eerder +- factor 5.quote:Op woensdag 29 december 2021 15:53 schreef kalinhos het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat hij die kans nog met een factor 20 had kunnen verkleinen maar dit bewust niet wilde doen omdat hij zijn eigen lichaam overschatte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |