Fixedquote:Op woensdag 29 december 2021 12:39 schreef Hyaenidae het volgende:
Behoorde wel tot de risicogroep, dom en ongevaccineerd.
Willem Engel next?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:48 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Eerst die kickboxer en nu hij... twee verschillende publieke voorbeelden van dezelfde denkfout. Hopelijk zet het een aantal mensen aan om zich toch te laten vaccineren zodat zij niet voor niets te vroeg en onnodig zijn gestorven.
Die is gevaccineerd toch?quote:
Klopt en hij is tevens politieinformant, dat is algemeen bekend.quote:
Heb echt het idee dat er in Nederland en misschien wel wereldwijd een grote onkunde is aan kansberekening bij veel mensen. Mensen die de risico's van vaccinatie hoger inschatten dan de risico's van de ziekte zelf, mensen die denken "het zal mij toch niet gebeuren" en mensen die denken dat die handvol tegendraadse artsen het beter weten dan grootschalige wereldwijde wetenschappelijke consensus... het houdt niet op (niet vanzelf). Hier ligt een taak voor het onderwijs.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:59 schreef Spanky78 het volgende:
Triest voor zijn gezin. Maar eigen keuze, dus met hem zelf geen medelijden. Heeft met zijn gedoe ook veel schade aangericht.
Jammer dat er zo veel zijn zoals hij. Te veel. En er gaan er stiekem best een paar dood. Willem Engel zou helemaal een goed voorbeeld zijn.
Het is allemaal niet nodig, maar blijkbaar is dit een aanvaardbaar risico voor velen.
Moet je net willen leven.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Bizar eigenlijk wel. Als hij zijn trots opzij had gezet en alsnog dat ene kleine miezerige prikkie had genomen, had ie nu nog geleefd.
Awardquote:
Net toegevoegdquote:Op woensdag 29 december 2021 13:14 schreef Hexagon het volgende:
Hij kan wel hierbij
https://www.sorryantivaxxer.com/
Mensen op de IC die dik zijn hebben evenveel kans op sterven als een gezond persoon.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:40 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Ook niet heel dik toch? Denk dat 7-8 op de 10 50+ ers er zo uitzien (dacht dattie ouder was eerlijk gezegd)
Wel enorm zinloze dood.
Wat een sitequote:Op woensdag 29 december 2021 13:14 schreef Hexagon het volgende:
Hij kan wel hierbij
https://www.sorryantivaxxer.com/
Is dat zeker?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef ColorCartridge het volgende:
Bizar eigenlijk wel. Als hij zijn trots opzij had gezet en alsnog dat ene kleine miezerige prikkie had genomen, had ie nu nog geleefd.
Tja, er zijn zelfs mensen die beweren dat de aarde plat is, ondanks alle moeite die er gedaan is op scholen.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:05 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Heb echt het idee dat er in Nederland en misschien wel wereldwijd een grote onkunde is aan kansberekening bij veel mensen. Mensen die de risico's van vaccinatie hoger inschatten dan de risico's van de ziekte zelf, mensen die denken "het zal mij toch niet gebeuren" en mensen die denken dat die handvol tegendraadse artsen het beter weten dan grootschalige wereldwijde wetenschappelijke consensus... het houdt niet op (niet vanzelf). Hier ligt een taak voor het onderwijs.
Nee niks is 100% zeker. Maar de kans is hele erg veel kleiner dat je eraan dood gaat. Dus dat zie je wel is prima op z'n plek.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zeker?
Ik ben geen anti vaxxer, maar vind wel dat er wat te gemakkelijk wordt gezegd dat iemand gewoon had overleefd bij wel vaccineren.
Dat is namelijk niet perse waar. Ik geloof (nee weet) dat vaccinatie bijdraagt aan de overlevingskans. Maar het is geen garantie. Erg vaak is het een opstapeling van zaken.
Het wordt me wat te simpel gezegd dat als er maar gevaccineerd was iemand nu fluitend rondliep. Dat verschilt enorm van individu tot individu.
Die kans zo klein mogelijk maken door wel te vaccineren ben ik een voorstander van. Maar dat hele ‘zie je wel’ bij mensen die niet gevaccineerd zijn gaat me te ver.
Factor 20 kleiner voor zover ik weet.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zeker?
Ik ben geen anti vaxxer, maar vind wel dat er wat te gemakkelijk wordt gezegd dat iemand gewoon had overleefd bij wel vaccineren.
Dat is namelijk niet perse waar. Ik geloof (nee weet) dat vaccinatie bijdraagt aan de overlevingskans. Maar het is geen garantie. Erg vaak is het een opstapeling van zaken.
Het wordt me wat te simpel gezegd dat als er maar gevaccineerd was iemand nu fluitend rondliep. Dat verschilt enorm van individu tot individu.
Die kans zo klein mogelijk maken door wel te vaccineren ben ik een voorstander van. Maar dat hele ‘zie je wel’ bij mensen die niet gevaccineerd zijn gaat me te ver.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg mensen in de VS die het verplicht dragen van een gordel zien als beperking van hun vrijheid.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:31 schreef wpor het volgende:
[..]
Nee niks is 100% zeker. Maar de kans is hele erg veel kleiner dat je eraan dood gaat. Dus dat zie je wel is prima op z'n plek.
Net als dat iemand dood gaat zonder gordel te dragen. Is het zeker dat diegene met gordel gered was? Nee. Maar je diegene toch flink dom noemen voor het niet dragen van die gordel.
Het maakt de kans 20 keer kleinerquote:Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Is dat zeker?
Dat doen ze toch niet?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:52 schreef indiaantje89 het volgende:
Persoonlijk vind ik dit soort artikelen niet echt nodig. Het is erg genoeg voor zijn nabestaande dat hij is overleden, dan hoeft hij wat mij betreft ook nog niet even nagelachen te worden in de media. Natuurlijk heeft hij niet altijd de juiste keuzes gemaakt in het leven. Maar om hem nu publiekelijk als voorbeeld te stellen vind ik persoonlijk niet chique. Idem geld voor die Belgische Kickboxer, had van beide personen ook nog niet gehoord om eerlijk te zijn.
Nee, maar we moeten wel af van dit soort berichten. Het jaagt alleen maar angst aan, als je continu mensen uitlicht die overlijden aan, of met, corona. Het is ook niet leuk voor de nabestaanden. Echt nieuwswaardig is het ook niet, er overlijden zoveel mensen aan corona. Fact of life.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat doen ze toch niet?
Dit is toch een heel net artikel? https://nos.nl/artikel/24(...)-na-coronabesmetting
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |