SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En terecht. Wordt te weinig aandacht aan besteedt terwijl de schade enorm is.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
Long-Covid is overigens ook weer terug in de media.![]()
- En 3 jaar verslechterd onderwijsquote:Op woensdag 29 december 2021 12:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vooral nu we afstormen op 3 jaar achterstallige zorg.
- En 3 jaar verminder kwaliteit van leven
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op veel vlakken op de lange termijn, maar we kijken alleen maar naar de korte termijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk dat het alleen maar drukker wordt in de treinen naar Antwerpen, mensen zijn op een idee gebracht. Mensen willen iets ervaren van de gezellige wintersfeer. Anders ben je zo weer in het kille januari zonder fijne herinneringen aan de decembermaand.
De treinen naar Antwerpen en Brussel zijn zo druk dat veel reizigers niet kunnen instappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oosterprik~af6ed968/
De Nederlandse regering maakt het er echt zelf naar. Doe dan tenminste de dierentuinen open, geef mensen zelf wat verantwoordelijkheid.![]()
En dan komt die Omikron-golf alsnog goed op gang natuurlijk, want dit is uitstelgedrag en moeten we eind februari weer in lockdown. Tot mei of zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kunnen we vergeten......minimaal tot 14 januari en als eerste de scholen weer open
2 weken later de winkels ?blablablabla![]()
Dat niet elke land precies hetzelfde doet, helemaal prima. Maar zulke astronomische verschillen vind ik inderdaad niet uit te leggen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Heb al een topic gemaakt over de idioterie van deze lockdown. Slaat nergens op, mijn broertje woont in Londen en die gaan met 20 man de hele nacht de club in op 31-12 Terwijl Omikron daar al meer dan een week dominant is. Wij mogen niet eens naar de Action voor een eiersnijder.I'll give you something to do![]()
Dit ja, maar misschien dat het plan voor de heropening vanaf 14 januari toch wel goed doordacht is en we zo het voorjaar inrollen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan komt die Omikron-golf alsnog goed op gang natuurlijk, want dit is uitstelgedrag en moeten we eind februari weer in lockdown. Tot mei of zo.![]()
Grapje zeker?!quote:Op woensdag 29 december 2021 12:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En terecht. Wordt te weinig aandacht aan besteedt terwijl de schade enorm is.![]()
Het is prima uit te leggen als je naar het aantal vrije IC-bedden kijkt. Die teller staat in Nederland al maanden onder nul. Dat is compleet anders in het buitenland.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat niet elke land precies hetzelfde doet, helemaal prima. Maar zulke astronomische verschillen vind ik inderdaad niet uit te leggen.![]()
Inderdaad, 1100 nieuwe opnames gisteren in het VK en een record aantal nieuwe gevallen, omgerekend zouden dat 300 nieuwe opnames in Nederland zijn, denk je dat dit iets is wat wij moeten willen op dit moment of lijkt je dat wat problematisch?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat niet elke land precies hetzelfde doet, helemaal prima. Maar zulke astronomische verschillen vind ik inderdaad niet uit te leggen.![]()
Daar gaan ze eind januari over nadenken he, als de nieuwe regering geinstalleerd is.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, maar misschien dat het plan voor de heropening vanaf 14 januari toch wel goed doordacht is en we zo het voorjaar inrollen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik denk dat het sowieso over carnaval heen getrokken wordt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, maar misschien dat het plan voor de heropening vanaf 14 januari toch wel goed doordacht is en we zo het voorjaar inrollen.![]()
Dat betekent alles nog 6 weken langer dicht???quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso over carnaval heen getrokken wordt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
2 weken terug zaten we toch ook op 300?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, 1100 nieuwe opnames gisteren in het VK en een record aantal nieuwe gevallen, omgerekend zouden dat 300 nieuwe opnames in Nederland zijn, denk je dat dit iets is wat wij moeten willen op dit moment of lijkt je dat wat problematisch?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En daarna over Pasen, Koningsdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaart, Pinksteren etc etc.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso over carnaval heen getrokken wordt.
Jaap tekent nog wel een modelletje dat aansluit bij een langere lockdown.![]()
Ik denk dat de scholen eerst open gaan, waarna cijfers weer gaan stijgen en we tot mei vast zitten aan een lockdown.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso over carnaval heen getrokken wordt.![]()
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier doet alsof we in Nederland altijd maar hypervoorzichtig zijn geweest, zoveel mogelijk op slot hebben gehouden en zoveel mogelijk maatregelen hebben getroffen. Het Nederlandse beleid heeft zich in mijn ogen eigenlijk altijd gericht op zo min mogelijk proberen te doen en vaak ook nog zo laat mogelijk. Nu is er voor de verandering eens een keer een wat rigoreuzere aanpak gekozen. Of die noodzakelijk was of niet is een tweede, maar ik weet niet waar dat doen alsof die maatregelen nu tot in de lengte van dagen stand gaan houden op gebaseerd is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Duizenden mensen die arbeidsongeschikt dreigen te raken noem jij een grapje?quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)bond-begint-meldpunt![]()
Het aantal opnames zal nog hoger geweest zijn, want het aantal patienten in het ziekenhuis steeg met 1100 (van 8474 naar 9546).quote:Op woensdag 29 december 2021 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja gelukkig, mildere variant en we hebben vaccins. Maar het is ook weer geen verkoudheidje als je 1100 opnames op een dag hebt.
Een stijging van 38% in één week. Ligt wel nog ver onder de piek van vorige winter (34000).
Naar schatting 1 op 34 personen had covid in de week van 12 tot 19 december, in Londen was het 1 op 20.are we infinite or am I alone![]()
Misschien moeten we gewoon accepteren dat Omikron wel het aantal besmettingen zal laten stijgen, maar dat het aantal ziekenhuisopnames dermate minder is dat we gewoon (met enkele basisregels) open kunnen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat de scholen eerst open gaan, waarna cijfers weer gaan stijgen en we tot mei vast zitten aan een lockdown.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 12:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
2 weken terug zaten we toch ook op 300?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat ligt er maar heel aan of je het absoluut of relatief bekijkt.quote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
. Maar demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge wil niet op de zaken vooruitlopen. ,,Er zijn lichtpuntjes, maar laten we waken voor optimisme”, zei hij vanmorgen.
Hanneke Keultjes, Laurens Kok 29-12-21, 12:15 Laatste update: 12:17
De besmettingen dalen weliswaar, maar het aantal ziekenhuisopnamen gaat nog niet hard omlaag. De Jonge: ,,Er is nog niet echt een effect op de ziekenhuizen af te lezen. Pas nou op dat we niet te vroeg opgelucht zijn.
Laten we waken voor optimisme!!! Stel je voor zeg!![]()
Prima idee, maar gaan we niet doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:22 schreef popje het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon accepteren dat Omikron wel het aantal besmettingen zal laten stijgen, maar dat het aantal ziekenhuisopnames dermate minder is dat we gewoon (met enkele basisregels) open kunnen.
Groeten,
het OMT.![]()
Kortom verlenging lockdown.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:23 schreef Mondkapje het volgende:
. Maar demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge wil niet op de zaken vooruitlopen. ,,Er zijn lichtpuntjes, maar laten we waken voor optimisme”, zei hij vanmorgen.
De besmettingen dalen weliswaar, maar het aantal ziekenhuisopnamen gaat nog niet hard omlaag. De Jonge: ,,Er is nog niet echt een effect op de ziekenhuizen af te lezen. Pas nou op dat we niet te vroeg opgelucht zijn.
Laten we waken voor optimisme!!! Stel je voor zeg!
Zo voorspelbaar.![]()
Dat waren mensen die vroeger "niet konden werken want arbeidsongeschikt vanwege mijn rug". En dan lekker beunenquote:Op woensdag 29 december 2021 12:22 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Duizenden mensen die arbeidsongeschikt dreigen te raken noem jij een grapje?
https://nos.nl/artikel/24(...)bond-begint-meldpunt
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Klopt. Beroepsaanstellers = long covid.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat waren mensen die vroeger "niet konden werken want arbeidsongeschikt vanwege mijn rug". En dan lekker beunen![]()
Ja precies, laten we alles open gooien. En dan Dansen met Jansen. Hahahah!quote:Op woensdag 29 december 2021 12:23 schreef Mondkapje het volgende:
Laten we waken voor optimisme!!! Stel je voor zeg!'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Die kleutertaal leert hij nooit meer af zo te zien: 'Pas nou op dat we niet te vroeg opgelucht zijn.' Ben je opgelucht? Pas nou op! Dikkertje Dap kwam naar beneden. Maar het lijkt echt mooi weer buiten. Nee hoor Dikkertje, daar zie ik een wolk. Waar? Zegt Dikkertje. Daar in de verte, zie je hem niet?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:24 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom verlenging lockdown.
Zo voorspelbaar.
Tot zover deze week, Hugo leest volgende week weer verder voor.![]()
Ja, wat dat doen al die mensen die gewoon werk hadden gewoon bewust.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat waren mensen die vroeger "niet konden werken want arbeidsongeschikt vanwege mijn rug". En dan lekker beunen![]()
Jezus zeg......![]()
Long covid ontkenners = wappiesquote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Beroepsaanstellers = long covid.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niet echt omlaag, van 350+ naar onder de 200.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:24 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom verlenging lockdown.
Zo voorspelbaar.
Sja.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Grappig dat jij voor al die anderen kan bepalen dat ze aanstellers zijn.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Beroepsaanstellers = long covid.![]()
Daar zullen ze wellicht meer fysieke bedden hebben maar zijn daar niet net zo hard capaciteitsproblemen qua personeel?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is prima uit te leggen als je naar het aantal vrije IC-bedden kijkt. Die teller staat in Nederland al maanden onder nul. Dat is compleet anders in het buitenland.I'll give you something to do![]()
Nog niet *hard omlaag. En daar heeft 'ie best gelijk in.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet echt omlaag, van 350+ naar onder de 200.
Sja.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Per dag?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
2 weken terug zaten we toch ook op 300?
Nee joh. In totaal aan IC bezetting. Een aantal weken terug.
Maar het is wel een probleem dat 18 miljoen mensen in lockdown moeten omdat er 500 mensen op de IC liggen met corona.
Ik ben ook steeds meer een voorstander van een vaccinatieplicht
Edit: ik zie dat je het over ziekenhuisopnamen hebt. Niet over IC. My bad..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hee het zou heeeel hard gaan stijgen. Het feit dat het nog steeds daalt is positief. Maar dan zal het wel weer niet hard genoeg gaan...quote:Op woensdag 29 december 2021 12:23 schreef Mondkapje het volgende:
Laten we waken voor optimisme!!! Stel je voor zeg!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dit is echt achterlijke onzin. Zou voor geen goud willen ruilen met een collega, 23 jaar en kan nu al een jaar bijna niets meer, geen aansteller, alles behalve.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Beroepsaanstellers = long covid.![]()
Kernpost uit het vorige deel, trouwensquote:Op woensdag 29 december 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo lang het nodig. Ik vind het belachelijk om de realiteit te negeren omdat het een bepaald tijd heeft geduurd..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik heb niet het idee dat het buitenland zo nijpend is als hier, nee. Met "bedden" wordt altijd "bedienbare bedden" bedoeld, dus inclusief personeel, apparatuur, ruimte, infrastructuur etc.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar zullen ze wellicht meer fysieke bedden hebben maar zijn daar niet net zo hard capaciteitsproblemen qua personeel?![]()
Lijkt problematisch maar goed ik pleit dan ook niet voor een volledig Britse aanpak hier.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, 1100 nieuwe opnames gisteren in het VK en een record aantal nieuwe gevallen, omgerekend zouden dat 300 nieuwe opnames in Nederland zijn, denk je dat dit iets is wat wij moeten willen op dit moment of lijkt je dat wat problematisch?I'll give you something to do![]()
Het is vooral enorm ad-hoc en dan ook meteen vrij excessief. Beide kanten op overigens. Alles open, alles dicht, dansen met Jansen, vijf persconferenties in drie weken tijd, het gaat maar heen en weer. Dat je ad-hoc moet handelen in een crisis als deze is op momenten logisch, maar niet op deze manier.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:22 schreef Monolith het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier doet alsof we in Nederland altijd maar hypervoorzichtig zijn geweest, zoveel mogelijk op slot hebben gehouden en zoveel mogelijk maatregelen hebben getroffen. Het Nederlandse beleid heeft zich in mijn ogen eigenlijk altijd gericht op zo min mogelijk proberen te doen en vaak ook nog zo laat mogelijk. Nu is er voor de verandering eens een keer een wat rigoreuzere aanpak gekozen. Of die noodzakelijk was of niet is een tweede, maar ik weet niet waar dat doen alsof die maatregelen nu tot in de lengte van dagen stand gaan houden op gebaseerd is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Een vaccinatieplicht lijkt mij ook de minst slechte optie, al dan niet voor 50+. Anders blijven we toch weer hangen in "de zorg!" en gaan scholen en winkels weer dicht.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Per dag?
Nee joh. In totaal aan IC bezetting. Een aantal weken terug.
Maar het is wel een probleem dat 18 miljoen mensen in lockdown moeten omdat er 500 mensen op de IC liggen met corona.
Ik ben ook steeds meer een voorstander van een vaccinatieplicht.![]()
En wat was zijn gezondheid voor corona??quote:Op woensdag 29 december 2021 12:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit is echt achterlijke onzin. Zou voor geen goud willen ruilen met een collega, 23 jaar en kan nu al een jaar bijna niets meer, geen aansteller, alles behalve.
Helemaal fit zeker :p![]()
Ja, topfit zelfs.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:30 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat was zijn gezondheid voor corona??
bizarre reactie op een post over uitgestelde zorg. Suggereer je nu dat de lockdown de oorzaak was van de druk op de zorg? Dat er zonder een lockdown geen zorg had moeten uitgesteld worden?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- En 3 jaar verslechterd onderwijs
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op veel vlakken op de lange termijn, maar we kijken alleen maar naar de korte termijn.are we infinite or am I alone![]()
Nee, je snapt het niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
bizarre reactie op een post over uitgestelde zorg. Suggereer je nu dat de lockdown de oorzaak was van de druk op de zorg? Dat er zonder een lockdown geen zorg had moeten uitgesteld worden?
Uitgestelde zorg is zeer schadelijk, zonder meer, maar langdurige lockdowns zijn ook zeer schadelijk op andere vlakken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nou is het wel zo dat bij ons in het bedrijf je de mensen die ernstige complicaties van hun Coronabesmetting zouden gaan ondervinden je van te voren wel op een briefje kon schrijven.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, wat dat doen al die mensen die gewoon werk hadden gewoon bewust.![]()
Jezus zeg......
En nee dat waren niet per se de dikke vijftigers.blablablabla![]()
Tenzij er geen drastische maatregelen komen, zoals een vaccinatieplicht, blijven we gegijzeld door die zorg.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Een vaccinatieplicht lijkt mij ook de minst slechte optie, al dan niet voor 50+. Anders blijven we toch weer hangen in "de zorg!" en gaan scholen en winkels weer dicht."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Extreme vermoeidheid, bij elke inspanning (stukjes wandelen) een hartslag die door het dak gaat. Wel meer dan dit uiteraard, maar ga ik verder niet delen. Klachten van longcovid zijn wel bekend verder. Het vervelende vooral voor haar is dat ze haar grenzen niet meer kent of makkelijk kan vinden. Dagje werken gaat de ene keer prima, de andere dag moet ze na een paar uur plat. En dat nu al zo lang, wat ook weer weerslag heeft op het mentale.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:30 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat voor klachten heeft hij nu?
Waarbij ik overigens niet zeg (dat is de andere kant) dat voor deze patiënten alles moet wijken en dat ook zij een groep zijn om rekening mee te houden met maatregelen. Ik vind het verschrikkelijk voor haar, en zou het zelf niet willen krijgen en gun het niemand, maar het is geen reden om een samenleving verder op te sluiten.![]()
Maar is het zo ad hoc? De kritiek die ik en anderen hadden was juist dat je aan zag komen dat we weer gingen afstevenen op veel strengere lockdownmaatregelen, maar de regering gewoon weer geleidelijk aan wat knopjes ging draaien en mensen smeekte om zich alsjeblieft aan maatregelen te houden. De angst voor de mogelijke effecten van omikron hebben misschien geleid tot paniekvoetbal omdat op basis van wat eerste inschatting de scenario's behoorlijk zwart leken, maar je had in mijn ogen al veel eerder kunnen voorkomen dat je in deze situatie zou belanden.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is vooral enorm ad-hoc en dan ook meteen vrij excessief. Beide kanten op overigens. Alles open, alles dicht, dansen met Jansen, vijf persconferenties in drie weken tijd, het gaat maar heen en weer. Dat je ad-hoc moet handelen in een crisis als deze is op momenten logisch, maar niet op deze manier.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Vaak wel ja. Lees dit verhaal maar eens:quote:Op woensdag 29 december 2021 12:30 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat was zijn gezondheid voor corona??
En wat voor type mensen waren dat dan wel?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:32 schreef Elan het volgende:
Nou is het wel zo dat bij ons in het bedrijf je de mensen die ernstige complicaties van hun Coronabesmetting zouden gaan ondervinden je van te voren wel op een briefje kon schrijven.
En nee dat waren niet per se de dikke vijftigers.![]()
Precies, niet dat zo'n plicht alle maatregelen gaat voorkomen, maar dan kunnen wel winkels en scholen open en restaurants tot bv 20:00 (ik noem maar wat).quote:Op woensdag 29 december 2021 12:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Tenzij er geen drastische maatregelen komen, zoals een vaccinatieplicht, blijven we gegijzeld door die zorg.![]()
Zullen vast wel een paar mensen gebruik maken van de situatie maar het feit dat er al duizenden zorgmedewerkers zijn met long covid zegt genoeg. Ook genoeg internationale studies over long covid.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou is het wel zo dat bij ons in het bedrijf je de mensen die ernstige complicaties van hun Coronabesmetting zouden gaan ondervinden je van te voren wel op een briefje kon schrijven.
En nee dat waren niet per se de dikke vijftigers.
https://www.nature.com/ar(...)92-y?ftag=YHF4eb9d17
https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1648.abstract
Als je dat dan weg zet als allemaal aanstellers dan ben je echt wel dom bezig.![]()
Alleen die titel geeft al aan dat ze aandachtsgeil is.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Lees dit verhaal maar eens:
[ twitter ]quote:Art Historian and former curator | Long Covid since March 2020 | Long Covid Nederland | Feminist | She/her![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 12:35 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Vaak wel ja. Lees dit verhaal maar eens:
[ twitter ]
Wat een kneuzenkermis bij mekaar.blablablabla![]()
En dan metquote:Op woensdag 29 december 2021 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat een kneuzenkermis bij mekaar.reageren bij die vorige post.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Na 2 jaar covid 3 jaar verslechterd onderwijs?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- En 3 jaar verslechterd onderwijs
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op veel vlakken op de lange termijn, maar we kijken alleen maar naar de korte termijn.
Verminderde kwaliteit van levenplease.
![]()
Goed omschreven denk ik. Ik ken zelf niemand met long covid.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:34 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Extreme vermoeidheid, bij elke inspanning (stukjes wandelen) een hartslag die door het dak gaat. Wel meer dan dit uiteraard, maar ga ik verder niet delen. Klachten van longcovid zijn wel bekend verder. Het vervelende vooral voor haar is dat ze haar grenzen niet meer kent of makkelijk kan vinden. Dagje werken gaat de ene keer prima, de andere dag moet ze na een paar uur plat. En dat nu al zo lang, wat ook weer weerslag heeft op het mentale.
Waarbij ik overigens niet zeg (dat is de andere kant) dat voor deze patiënten alles moet wijken en dat ook zij een groep zijn om rekening mee te houden met maatregelen. Ik vind het verschrikkelijk voor haar, en zou het zelf niet willen krijgen en gun het niemand, maar het is geen reden om een samenleving verder op te sluiten.
Ik ontken ook zeker niet dat het bestaat. Maar het percentage "jonge" mensen (onder de 40 laten we zeggen) dat vrijwel probleemloos hersteld van een besmetting is vele malen hoger dan het percentage dat, inderdaad helaas, lang klachten blijft houden.
Daarom eens met je laatste zin.![]()
Dat klopt, de 2 mensen die ik ken die long covid hebben zijn precies de mensen van wie ik het verwacht had.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:32 schreef Elan het volgende:
[..]
En nee dat waren niet per se de dikke vijftigers.![]()
Mensen waarvan je wist dat ze de ontstane situatie rondom Corona tot het gaatje zouden gaan uitmelken omdat ze voor de pandemie ook al een kutinstelling hadden en/of altijd zwak ziek en misselijk.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En wat voor type mensen waren dat dan wel?blablablabla![]()
Dat she/her gedoe is wel een beetje meh maar verder valt het wel mee tochquote:Op woensdag 29 december 2021 12:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen die titel geeft al aan dat ze aandachtsgeil is.
[..]![]()
+ Dat long covid gedoe en femistquote:Op woensdag 29 december 2021 12:38 schreef Oriente het volgende:
[..]
Dat she/her gedoe is wel een beetje meh maar verder valt het wel mee toch![]()
The CDC's director Rochelle Walensky last night warned the country is about to see a lot of Omicron cases.
She said: 'Not all of those cases are going to be severe. In fact many are going to be asymptomatic.
'We want to make sure there is a mechanism by which we can safely continue to keep society functioning while following the science.'
People with symptoms during isolation, or who develop symptoms during their time quarantining, should still stay at home, the CDC said.
https://www.dailymail.co.(...)ation-FIVE-days.html
Goh, best voorzichtig zijn ze daar.
Maar dan hebben zijn ze hier nog niet geweest. Wij zijn kampioen voorzichtig zijn.![]()
Het is wel het derde schooljaar dat niet normaal verloopt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Na 2 jaar covid 3 jaar verslechterd onderwijs?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Wat een aanstellerij in een hoop tweets. Aanpakken dit soort mensen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat een kneuzenkermis bij mekaar.![]()
Zij voldoet precies aan het profiel inderdaad.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Alleen die titel geeft al aan dat ze aandachtsgeil is.
[..]![]()
Yes. En dit maar als “excuus” truus gebruiken.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Mensen waarvan je wist dat ze de ontstane situatie rondom Corona tot het gaatje zouden gaan uitmelken omdat ze voor de pandemie ook al een kutinstelling hadden en/of altijd zwak ziek en misselijk.![]()
Dat is wat anders dan 3 hele schooljaren.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is wel het derde schooljaar dat niet normaal verloopt.![]()
Haar partner heeft burn-out. Typisch.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:37 schreef Elan het volgende:
[..]
[ twitter ]
Wat een kneuzenkermis bij mekaar.![]()
Klopt, is ronduit kut, maar Nederland kent aan de andere kant krankzinnig veel langdurig arbeidsongeschikten vergeleken met andere landen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Zullen vast wel een paar mensen gebruik maken van de situatie maar het feit dat er al duizenden zorgmedewerkers zijn met long covid zegt genoeg. Ook genoeg internationale studies over long covid.
https://www.nature.com/ar(...)92-y?ftag=YHF4eb9d17
https://www.bmj.com/content/374/bmj.n1648.abstract
Als je dat dan weg zet als allemaal aanstellers dan ben je echt wel dom bezig.blablablabla![]()
Overigens geen verwijt naar jou maar ik heb hier altijd geleerd dat extra capaciteit vrijwel geen zin zou hebben. En nu is het dan opeens hét onderscheidende aspect dat het fundamentele verschil in aanpak moet verklaren?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat het buitenland zo nijpend is als hier, nee. Met "bedden" wordt altijd "bedienbare bedden" bedoeld, dus inclusief personeel, apparatuur, ruimte, infrastructuur etc.I'll give you something to do![]()
Ik denk dat ze gewoon betrokken is bij het Long Covid Nederland-platform. Het is precies hetzelfde als mensen die in hun profiel vermelden dat ze bij Shell of Albert Heijn werken, of dat ze lid zijn van de schaakclub of op paardrijden zitten.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
+ Dat long covid gedoe en femist![]()
Die kunnen we zoals in andere landen maar beter aan hun lot over laten inderdaad.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt, is ronduit kut, maar Nederland kent aan de andere kant krankzinnig veel langdurig arbeidsongeschikten vergeleken met andere landen.
Gras groener genot.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Een heel schoojaar kan wel degelijk ernstig worden verstoord door een al dan niet lange periode van sluiting. Daar hoeft niet het hele schooljaar de school voor gesloten zijn.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:41 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan 3 hele schooljaren.
Deze kun je wat mij betreft niet downplayen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja want long covid is geen ding in andere landen?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt, is ronduit kut, maar Nederland kent aan de andere kant krankzinnig veel langdurig arbeidsongeschikten vergeleken met andere landen.![]()
Deze stoere Fok!kers hebben daar maling aan, niet zo aanstellen allemaal.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon betrokken is bij het Long Covid Nederland-platform. Het is precies hetzelfde als mensen die in hun profiel vermelden dat ze bij Shell of Albert Heijn werken, of dat ze lid zijn van de schaakclub of op paardrijden zitten.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Net een beetje als stoere mensen die vinden dat mensen met een burn out zich allemaal aanstellen tot dat ze het zelf krijgen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Deze stoere Fok!kers hebben daar maling aan, niet zo aanstellen allemaal.![]()
Ja, de afgelopen anderhalf jaar heeft Nederland uitgeblonken in voorzichtig zijn want dat is waarom we donkerrood op de kaart stonden ver voordat omicron aanwezig was. Allemachtig, zeg, als we iets NIET geweest zijn is het wel pro-actief en voorzichtig.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:40 schreef Mondkapje het volgende:
The CDC's director Rochelle Walensky last night warned the country is about to see a lot of Omicron cases.
She said: 'Not all of those cases are going to be severe. In fact many are going to be asymptomatic.
'We want to make sure there is a mechanism by which we can safely continue to keep society functioning while following the science.'
People with symptoms during isolation, or who develop symptoms during their time quarantining, should still stay at home, the CDC said.
https://www.dailymail.co.(...)ation-FIVE-days.html
Goh, best voorzichtig zijn ze daar.
Maar dan hebben zijn ze hier nog niet geweest. Wij zijn kampioen voorzichtig zijn.![]()
Herkenbaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat klopt, de 2 mensen die ik ken die long covid hebben zijn precies de mensen van wie ik het verwacht had.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik vind het jammer dat het een beetje genormaliseerd is dat thuisonderwijs gewoon een acceptabel alternatief is.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is wel het derde schooljaar dat niet normaal verloopt.
Wat mij betreft gaan de scholen gewoon 10-1 open tenzij er echt hard gemaakt kan worden dat Omicron een probleem wordt mbt de ziekenhuisopnamens.![]()
Dat zeg ik niet maar een UWV is/was wel enorm schappelijk in het toedelen van arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. De meest riante situaties en regelingen in landen als Denemarken komen niet eens in de buurt van de percentages die we hier aan afgekeurden hebben.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die kunnen we zoals in andere landen maar beter aan hun lot over laten inderdaad.
Gras groener genot.
Is echt een cultureel fenomeen, en een van de redenen waarom men het UWV wil hervormen.blablablabla![]()
De user die erover begon wordt al panisch zodra de media erover bericht. Kun je nagaan met wat voor stigmatisering je te maken krijgt als je met dat soort klachten rondloopt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Deze stoere Fok!kers hebben daar maling aan, niet zo aanstellen allemaal.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2021 12:47:22 ]![]()
het nieuwe mode woord.....quote:Op woensdag 29 december 2021 12:41 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Haar partner heeft burn-out. Typisch.
zelfs 90% van de studenten hebben een burn out tegenwoordigwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen![]()
maar dan nog eigenlijkquote:Op woensdag 29 december 2021 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat het een beetje genormaliseerd is dat thuisonderwijs gewoon een acceptabel alternatief is.
Wat mij betreft gaan de scholen gewoon 10-1 open tenzij er echt hard gemaakt kan worden dat Omicron een probleem wordt mbt de ziekenhuisopnamens.![]()
Ja, maar waarom niet opschalen? Het is andere landen wel gelukt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is prima uit te leggen als je naar het aantal vrije IC-bedden kijkt. Die teller staat in Nederland al maanden onder nul. Dat is compleet anders in het buitenland.
Er is gewoon 0 besef van urgentie."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Wat dat betreft past hij hier prima tussen ons.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:26 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Die kleutertaal leert hij nooit meer af zo te zien: 'Pas nou op dat we niet te vroeg opgelucht zijn.' Ben je opgelucht? Pas nou op! Dikkertje Dap kwam naar beneden. Maar het lijkt echt mooi weer buiten. Nee hoor Dikkertje, daar zie ik een wolk. Waar? Zegt Dikkertje. Daar in de verte, zie je hem niet?
Tot zover deze week, Hugo leest volgende week weer verder voor.![]()
Mijn moeder heeft zware vorm van MS. Die zeurt minder dan alle long covid typetjes bij mekaar. Typisch :p![]()
Er is opgeschaald. Verder rekte het niet vanwege een tekort aan mensen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, maar waarom niet opschalen? Het is andere landen wel gelukt.
Er is gewoon 0 besef van urgentie.![]()
Klopt. Van op hun gat zitten omdat ze te weinig sporten. Ow wachtquote:Op woensdag 29 december 2021 12:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het nieuwe mode woord.....
zelfs 90% van de studenten hebben een burn out tegenwoordig![]()
Ach, Fleur en Mees in de vinexwijk komen er wel mee weg. Ahmet en Wesley van driehoog achter niet, maar aangezien dat buiten ons blikveld gebeurt is dat een stuk minder interessant.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vind het jammer dat het een beetje genormaliseerd is dat thuisonderwijs gewoon een acceptabel alternatief is.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Eens. Scholen sowieso. De rest bekijken ze nog maar wat langer, wat mij betreft, maar de scholen moeten echt open. Deze generatie gaat er echt nog last van krijgen op allerlei vlakken als die scholen nog langer en vaker dicht zijn.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat het een beetje genormaliseerd is dat thuisonderwijs gewoon een acceptabel alternatief is.
Wat mij betreft gaan de scholen gewoon 10-1 open tenzij er echt hard gemaakt kan worden dat Omicron een probleem wordt mbt de ziekenhuisopnamens.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Typisch wel welke users burn-out/long-covid klachten hier zitten te bagatelliseren.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Mensen moeten eens wat harder worden. Je gaat dood, het leven is een lijdensweg, het gaat niet altijd zoals je wilt, ja je wordt ziek, mensen hebben een mening, etc. Deal with it. Dat gejank steeds van die zielepootjes. Je hebt de wereld niet onder controle.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
wilskracht en doorzettingsvermogen zijn tegenwoordig maar heel zeldzaam.....leer je niet op schoolquote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef Johannes788 het volgende:
Mijn moeder heeft zware vorm van MS. Die zeurt minder dan alle long covid typetjes bij mekaar. Typisch :pwoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Mijn vader is gestorven aan ALS die zeurde minder dan al die MS typetjes bij mekaar. Typisch.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:47 schreef Johannes788 het volgende:
Mijn moeder heeft zware vorm van MS. Die zeurt minder dan alle long covid typetjes bij mekaar. Typisch :p![]()
Haha depressie/burn out is een mindset. Gewoon ruggegraat tonen en jezelf een schop onder je kont geven!quote:Op woensdag 29 december 2021 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Net een beetje als stoere mensen die vinden dat mensen met een burn out zich allemaal aanstellen tot dat ze het zelf krijgen.
Verslaafden zijn ook allemaal zwak, gewoon stoppen.
En mensen met obesitas moeten gewoon minder eten en meer bewegen.
Allemaal zo simpel!
Fokkers zijn allemaal mesomorphs die zich scheren met een bijl, shot whiskey als ontbijt en al hun doelen eenvoudig bewerkstelligen :d![]()
Sterrequote:Op woensdag 29 december 2021 12:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, Fleur en Mees in de vinexwijk komen er wel mee weg. Ahmet en Wesley van driehoog achter niet, maar aangezien dat buiten ons blikveld gebeurt is dat een stuk minder interessant.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Ik heb me al 2.5 jaar niet ziekgemeld besef ik me! Geen enkele dag. Ook best netjes.
Anderzijds heb ik van mn werk toestemming gekregen om vanaf de middellandse zee in de zon te werken. So I ain't gonna complain![]()
![]()
Deze post pik ik er even uit, want vind ik zo typerend. Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn dat het krijgen van het virus "eigen schuld" is. Want dat lees ik hieruit. Als iedereen zich aan de regels zou houden zou het virus er niet meer zijn. Dat is niet zo. Het is een virus, een onbeheersbaar virus en dat blijkt steeds meer. De laatste tien mensen die ik ken die besmet zijn geraakt de afgelopen weken, daarvan hebben zes het via hun kleine kinderen gekregen, 2 via een behandeling in de zorg en 2 hebben geen idee, maar komen vrijwel nergens. Nou, nou, wat houden die mensen zich slecht aan de regels.quote:Op woensdag 29 december 2021 11:53 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja klopt, er is geen samen zolang de een veel harder getroffen wordt dan de ander. Ik vind mijzelf overigens omdat ik financieel getroffen word niet zieliger dan een ander. Ik ben de 40 al voorbij en heb toen ik jonger was lekker gefeest gestudeerd en mijn hart breekt als ik de tieners en jongeren van nu zie. Hun leven glijdt aan de voorbij en niks mag. Dus ik snap wel dat je dan voor jezelf opkomt en schijt gaat hebben aan de regels. Maar helaas maakt dat, dat de crisis alleen maar langer duurt dan nodig.![]()
![]()
Kun je telefonisch een beetje makkelijk zelf een tijdstip en locatie voor die booster regelen? Online komt ie echt met alleen maar kutdata en -tijden aanzetten, voor allerlei postcodes.![]()
users die misschien iets meer meegemaakt hebben in hun leventjequote:Op woensdag 29 december 2021 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Typisch wel welke users burn-out/long-covid klachten hier zitten te bagatelliseren.
users die zelf een zwaar gehandicapt familielid hebben
users met wat meer levenervaring
wel typisch jawoensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Lees ik het nu goed dat mensen die op een forum klagen zielepootjes zijn? Wat een zelfkennis wordt hier ten toon gespreid!![]()
![]()
Heb ik gehad.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Net een beetje als stoere mensen die vinden dat mensen met een burn out zich allemaal aanstellen tot dat ze het zelf krijgen.
Maar je kunt normaal gesproken wel weer vrij snel aan de slag hoor daarna, volgens mij komt uit onderzoek naar voren dat dat zelfs beter is dan langdurig thuis zitten of iemand afkeuren. Longcovid is een ander verhaal natuurlijk, maar er zijn ook een heleboel mensen die met vage klachten rondlopen na hun besmetting wat niet per se longcovid is of überhaupt te duiden is maar vervolgens wel misbruik maken van financiële regelingen.
Je moet je een paar keer melden bij de Arbodienst en dat is het wel. Zelfs je werkgever hoef je niet te verwittigen van de exacte klachten waarmee je rondloopt vanwege de wet op de privacy.blablablabla![]()
Tip: probeer het over een paar uur nog eens, direct na vrijgave van een jaartal is geen goed plan.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kun je telefonisch een beetje makkelijk zelf een tijdstip en locatie voor die booster regelen? Online komt ie echt met alleen maar kutdata en -tijden aanzetten, voor allerlei postcodes.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Doe eens normaal, joh. Ja, er zijn ergere dingen die je kunnen overkomen maar dit slaat nergens op.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fucking sneeuwvlokjes
met hun burn outs en long covid gejank![]()
Geloof dat dat niet de bedoeling is tenzij je echt niet kan op de aangereikte data.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kun je telefonisch een beetje makkelijk zelf een tijdstip en locatie voor die booster regelen? Online komt ie echt met alleen maar kutdata en -tijden aanzetten, voor allerlei postcodes.blablablabla![]()
Normaal doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fucking sneeuwvlokjes
Ik zie het maar als beperkt inlevingsvermogen tot anderen. Als ik geen last van heb van covid, moeten de anderen wel aanstellers zijn, als ik mentaal ok ben moeten die anderen geen reden te hebben om bij de psycholoog te lopen etc.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Haha depressie/burn out is een mindset. Gewoon ruggegraat tonen en jezelf een schop onder je kont geven!
Verslaafden zijn ook allemaal zwak, gewoon stoppen.
En mensen met obesitas moeten gewoon minder eten en meer bewegen.
Allemaal zo simpel!
Fokkers zijn allemaal mesomorphs die zich scheren met een bijl, shot whiskey als ontbijt en al hun doelen eenvoudig bewerkstelligen :d![]()
Viesmad.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
fucking sneeuwvlokjes
En jij weet wat precies van een burnout, het feit dat je geen reet over mij weet daargelaten?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Predator40 het volgende:
[..]
users die misschien iets meer meegemaakt hebben in hun leventje
users die zelf een zwaar gehandicapt familielid hebben
users met wat meer levenervaring
wel typisch ja'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
diegenen die hier op reageren wel jaquote:
Zoals gebruikelijk lees je het verkeerdquote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Tijger_m het volgende:
Lees ik het nu goed dat mensen die op een forum klagen zielepootjes zijn? Wat een zelfkennis wordt hier ten toon gespreid!![]()
![]()
niet waard'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
boehoequote:Op woensdag 29 december 2021 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En jij weet wat precies van een burnout, het feit dat je geen reet over mij weet daargelaten?
nevermind'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Mensen, mensen laten we deze gezamenlijke woede weer richten op het OMT en kabinet en niet op elkaar
Alpha kenny one![]()
Oeh, het op de man speelkwartier is weer losgebroken.
Jammer dat ik geen popcorn heb hier op het strand![]()
![]()
Nee natuurlijk niet maar je moet wel zorgen dat mensen gemotiveerd worden om snel weer aan de slag te gaan en daar ook het gereedschap voor hebben. Veel zorgbanen zijn al deeltijd dus als man/vrouwlief fulltime daarnaast werkt kan de verleiding groot zijn om je na een periode van ziekte maar gewoon af te laten keuren.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie het maar als beperkt inlevingsvermogen tot anderen. Als ik geen last van heb van covid, moeten de anderen wel aanstellers zijn, als ik mentaal ok ben moeten die anderen geen reden te hebben om bij de psycholoog te lopen etc.blablablabla![]()
Typisch wel welke users de effecten van een lockdown zitten te bagatelliseren. Grappig heh hoe dat werkt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Typisch wel welke users burn-out/long-covid klachten hier zitten te bagatelliseren.
Er tekenen zich inderdaad wel meer dan ooit 2 kampen af in dit topic. En je kon ook van mijlenver zien aankomen welke users in welk kamp zouden zitten. Tsja. Bij elke grote gebeurtenis die de mensheid heeft meegemaakt was er een grote groep mensen die aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond. Dat zal voor corona niet anders zijn.![]()
Mijn oom heeft burn out gehad iets van 15 jaar geleden, had zijn eigen bedrijf dat niet zo goed meer liep en hij werkte echt 60 uur per week. En is nooit meer de arbeidsmarkt opgekomen, nu met pensioen leeftijd. Nu kan hij zelf niet meer naar een verjaardag want te druk. Die is toen veel te ver gegaan en dat komt niet meer goed...quote:Op woensdag 29 december 2021 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb ik gehad.
Maar je kunt normaal gesproken wel weer vrij snel aan de slag hoor daarna, volgens mij komt uit onderzoek naar voren dat dat zelfs beter is dan langdurig thuis zitten of iemand afkeuren. Longcovid is een ander verhaal natuurlijk, maar er zijn ook een heleboel mensen die met vage klachten rondlopen na hun besmetting wat niet per se longcovid is of überhaupt te duiden is maar vervolgens wel misbruik maken van financiële regelingen.
Je moet je een paar keer melden bij de Arbodienst en dat is het wel. Zelfs je werkgever hoef je niet te verwittigen van de exacte klachten waarmee je rondloopt vanwege de wet op de privacy.![]()
De post-post-patat-generatie?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het nieuwe mode woord.....
zelfs 90% van de studenten hebben een burn out tegenwoordigHow do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
In ander nieuws;
Ja. Ja. Nee. Wat moet je hier nou van denkenWe zijn op een aantal vlakken best een kutland, maar dit gaat hier nooit gebeuren natuurlijk (zeg ik veel te stellig).
![]()
JA JE ZIT IN SPANJE DAT IS NU WEL DUIDELIJK!!!quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef dick_laurent het volgende:
Oeh, het op de man speelkwartier is weer losgebroken.
Jammer dat ik geen popcorn heb hier op het strand
![]()
![]()
Neu, niet allemaal.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, wat dat doen al die mensen die gewoon werk hadden gewoon bewust.![]()
Jezus zeg......Haters everywhere but I don't really care.![]()
Laten we de media niet vergeten! En de België gangers.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:56 schreef falling_away het volgende:
Mensen, mensen laten we deze gezamenlijke woede weer richten op het OMT en kabinet en niet op elkaar![]()
Hugo die wappies tentoonstelt op het binnenhofquote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Scrummie het volgende:
In ander nieuws;
[ twitter ]
Ja. Ja. Nee. Wat moet je hier nou van denkenWe zijn op een aantal vlakken best een kutland, maar dit gaat hier nooit gebeuren natuurlijk (zeg ik veel te stellig).
Dat zou ik wel mee willen maken.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Kan wel zo zijn maar ik ga geen prik halen op oudjaarsavond of om 7 uur s ochtends op locaties waar ik eerst 20 mins voor moet rijden terwijl ik dag daarvoor een avonddienst heb gedraaid.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof dat dat niet de bedoeling is tenzij je echt niet kan op de aangereikte data.
Over een paar uur proberen we het weer.![]()
Mja, alleen is dat niet zo. Ik zit totaal niet in het kamp van @Da_Sandman bijvoorbeeld, en ik zit wat meer op jouw lijn, maar het bagataliseren van sommige zaken is gewoon dom.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Typisch wel welke users de effecten van een lockdown zitten te bagatelliseren. Grappig heh hoe dat werkt.
Er tekenen zich inderdaad wel meer dan ooit 2 kampen af in dit topic. En je kon ook van mijlenver zien aankomen welke users in welk kamp zouden zitten. Tsja. Bij elke grote gebeurtenis die de mensheid heeft meegemaakt was er een grote groep mensen die aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond. Dat zal voor corona niet anders zijn.![]()
blij dat ik niet bij de mensen hoor die weten wat echt lijden is maar je zou verwachten dat juist die het lijden van anderen niet bagatelliseren![]()
Inderdaad, je ziet duidelijk dezelfde mensen die pro-lockdown zijn, die ook pro-avondklok waren.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Typisch wel welke users de effecten van een lockdown zitten te bagatelliseren. Grappig heh hoe dat werkt.
Er tekenen zich inderdaad wel meer dan ooit 2 kampen af in dit topic. En je kon ook van mijlenver zien aankomen welke users in welk kamp zouden zitten. Tsja. Bij elke grote gebeurtenis die de mensheid heeft meegemaakt was er een grote groep mensen die aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond. Dat zal voor corona niet anders zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-enkel-effect-gehad
En dan straks wanneer blijkt dat deze lockdown ook onnodig was vol blijven houden dat de nevenschade van ondergeschikt belang is.Alpha kenny one![]()
Nee, op het strand op Terschelling.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Questular het volgende:
[..]
JA JE ZIT IN SPANJE DAT IS NU WEL DUIDELIJK!!!
Ik deed al die tijd maar alsof![]()
![]()
Tja, gisteren werd er al gezegd dat China het huidige beleid nooit kan volhouden, nou, dit geeft wel aan dat de mores daar wel even iets anders zijn en dat, als de partij dat wil, ze dit gewoon wel kunnen volhouden. China heeft wel gekkere dingen gedaan en meegemaakt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Scrummie het volgende:
In ander nieuws;
[ twitter ]
![]()
Hoe gaat dat volgens jou blijken dan want dat lijkt mij wel een interessant verhaal.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:59 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, je ziet duidelijk dezelfde mensen die pro-lockdown zijn, die ook pro-avondklok waren.
En dan straks wanneer blijkt dat deze lockdown ook onnodig was vol blijven houden dat de nevenschade van ondergeschikt belang is.![]()
Het is ook een beetje zo dat wanneer je zelf een hoop ellende meegemaakt hebt of in ieder geval diep in de put gezeten hebt, anderen met een relatief milder probleem al gauw sneeuwvlokkerig over komen vanuit jouw referentiekader bekeken.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zie het maar als beperkt inlevingsvermogen tot anderen. Als ik geen last van heb van covid, moeten de anderen wel aanstellers zijn, als ik mentaal ok ben moeten die anderen geen reden te hebben om bij de psycholoog te lopen etc.
Alleen met idd een beetje inlevingsvermogen kan dat wel begrepen worden zonder het te bagatelliseren.
Anders zijn we allemaal pussy op kindsoldaten, genoice overlevers en mensen die de bombardementen in Aleppo overleefd hebben na.![]()
Ja dat is ontzettend kut natuurlijk, klinkt ook niet als een klassieke burnout maar goed je hoeft niet alles te duiden wat dat betreft . Geloof alleen wel dat het goed is om korte lijntjes te houden. Jouw oom niet maar je hebt echt veel mensen met een enorme kutinstelling. Vorige maand een week hier de testafspraken gemaakt voor ons bedrijf. De zwakzinnigheid en het totale gebrek aan eigen verantwoording van sommige mensen is echt ridicuul.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn oom heeft burn out gehad iets van 15 jaar geleden, had zijn eigen bedrijf dat niet zo goed meer liep en hij werkte echt 60 uur per week. En is nooit meer de arbeidsmarkt opgekomen, nu met pensioen leeftijd. Nu kan hij zelf niet meer naar een verjaardag want te druk. Die is toen veel te ver gegaan en dat komt niet meer goed...
Ook gewoon niet de moeite nemen om het door de overheid uitgegeven Coronaprotocol voor jouw situatie even door te lezen maar gelijk aan de hulplijn.blablablabla![]()
Schooljaar, of heb je niet op school gezeten?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:38 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Na 2 jaar covid 3 jaar verslechterd onderwijs?
2019-2020
2020-2021
2021-2022Haters everywhere but I don't really care.![]()
Dit jaar was er tot nu toe nauwelijks sprake van verstoring hierquote:Op woensdag 29 december 2021 12:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een heel schoojaar kan wel degelijk ernstig worden verstoord door een al dan niet lange periode van sluiting. Daar hoeft niet het hele schooljaar de school voor gesloten zijn.
Deze kun je wat mij betreft niet downplayen.![]()
ik ken echt niemand die pro lockdown is, zelfs Hugo is dat nietquote:Op woensdag 29 december 2021 12:59 schreef falling_away het volgende:
[..]
Inderdaad, je ziet duidelijk dezelfde mensen die pro-lockdown zijn, die ook pro-avondklok waren.
En dan straks wanneer blijkt dat deze lockdown ook onnodig was vol blijven houden dat de nevenschade van ondergeschikt belang is.![]()
Wat bijzonder dat er dan in de zorg zoveel mensen zijn met long covid. Ik ken inmiddels wel 150 mensen of zo die corona hebben gehad. Maar niemand met long covid. En daar zit van alles tussen jong, oud, dik, dun, knap, lelijk, slim, dom, gevaccineerd, ongevaccineerd etc. Wel een fitte jonge jongen die zes maanden klachten heeft gehad in 2020, maar dat is ook weer helemaal weg. En ik ken ook veel mensen in de zorg, maar ook daar geen een met dat. Wel met burnouts.
Oh wacht, ik ken er wel een trouwens. Een dame die in augustus corona heeft gehad en al zes maanden klachten heeft. Moe. Ze was al wel astmapatient. Het vreemde is dat ze ook in de zorg werkt en twee keer AZ had gehad en vlak daarna besmet dus. Nu heeft ze twee weken geleden de booster met Pfizer gehad en sindsdien voelt ze zich steeds fitter. Zal wel toeval zijn, maar wel apart.![]()
Pimmetje wilde gaan hekeuren, mn luie schoonmoeder zat al te zweten dat ze weer aan het werk moest.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet maar een UWV is/was wel enorm schappelijk in het toedelen van arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. De meest riante situaties en regelingen in landen als Denemarken komen niet eens in de buurt van de percentages die we hier aan afgekeurden hebben.
Is echt een cultureel fenomeen, en een van de redenen waarom men het UWV wil hervormen.
Na borstkanker 25 jaar terug nooit meer gewerkt
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Lockdowns zijn onvermijdelijk als de zorg vastloopt, dat is een pragmatisch gegeven maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die het allemaal prachtig vind, eigenlijk. En pro-avondklok al helemaal niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik ken echt niemand die pro lockdown is, zelfs Hugo is dat niet![]()
For fuck sake, inderdaad zeg. Wat de hell doen we moeilijk met z'n allen.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is ook een beetje zo dat wanneer je zelf een hoop ellende meegemaakt hebt of in ieder geval diep in de put gezeten hebt, anderen met een relatief milder probleem al gauw sneeuwvlokkerig over komen vanuit jouw referentiekader bekeken.
Alleen met idd een beetje inlevingsvermogen kan dat wel begrepen worden zonder het te bagatelliseren.
Anders zijn we allemaal pussy op kindsoldaten, genoice overlevers en mensen die de bombardementen in Aleppo overleefd hebben na.
Ik denk dat we allemaal mogen concluderen, dat no matter what -relatief gezien- je als inwoner van west Europa echt in je handjes mag knijpen hoor.
Het is allemaal relatief nogmaals, en iedereen heeft heus wel zijn dingetjes meegemaakt, maar in the big picture zijn we allemaal extreem verwende twats.
We zitten allemaal in een warm huis, met een smartphone/tablet/laptop een beetje te keuvelen op een forum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 13:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
For fuck sake, inderdaad zeg. Wat de hell doen we moeilijk met z'n allen.
Ik denk dat we allemaal mogen concluderen, dat no matter what -relatief gezien- je als inwoner van west Europa echt in je handjes mag knijpen hoor.
Het is allemaal relatief nogmaals, en iedereen heeft heus wel zijn dingetjes meegemaakt, maar in the big picture zijn we allemaal extreem verwende twats.
We zitten allemaal in een warm huis, met een smartphone/tablet/laptop een beetje te keuvelen op een forum.Nou, sommigen zitten op het strandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Heeft zijn eigen COR-topic zelfs!quote:Op woensdag 29 december 2021 13:10 schreef Noek het volgende:
Is de raad van rechtspraak wel besproken vd week of heb ik dat gemist?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Is een heel topic voor open.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:10 schreef Noek het volgende:
Is de raad van rechtspraak wel besproken vd week of heb ik dat gemist?![]()
Pronouns...quote:Op woensdag 29 december 2021 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon betrokken is bij het Long Covid Nederland-platform. Het is precies hetzelfde als mensen die in hun profiel vermelden dat ze bij Shell of Albert Heijn werken, of dat ze lid zijn van de schaakclub of op paardrijden zitten.![]()
![]()
Door te kijken naar cijfers van andere landen.. dat kun je nu al doen en concluderen dat de maatregelen van voor 19 december voldoende waren.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe gaat dat volgens jou blijken dan want dat lijkt mij wel een interessant verhaal.
Net als de avondklok is deze nieuwe lockdown een groteske overtrokken maatregel gebaseerd op ongefundeerde angst en zonder genoeg rekening te houden met de nevenschade.Alpha kenny one![]()
Ok, en als andere landen een explosieve groei laten zien in ziekenhuis opnames zoals gisteren in het VK? En waarom negeer je het feit dat de zorg in Nederland al voor omicron op zijn tandvlees liep en uit zijn capaciteit begon te lopen?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:12 schreef falling_away het volgende:
[..]
Door te kijken naar cijfers van andere landen.. dat kun je nu al doen en concluderen dat de maatregelen van voor 19 december voldoende waren.
Net als de avondklok is deze nieuwe lockdown een groteske overtrokken maatregel gebaseerd op ongefundeerde angst en zonder genoeg rekening te houden met de nevenschade.
En als de golf in andere landen op een ander tijdstip plaatsvind en daar wel, op dat moment, genoeg ruimte in de zorg was door eerdere maatregelen?
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2021 13:15:14 ]![]()
Ik heb mensen gehoord die de avondklok wel fijn vonden, hoefden ze niet te zeggen dat ze ergens geen zin in hadden.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lockdowns zijn onvermijdelijk als de zorg vastloopt, dat is een pragmatisch gegeven maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die het allemaal prachtig vind, eigenlijk. En pro-avondklok al helemaal niet.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Oh ok, verder over de burnout van ome Klaas dus.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:10 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Heeft zijn eigen COR-topic zelfs!Go hard or go home![]()
Ja, een vriendin van mij vond het prettig dat er geen tram meer tot laat in de avond bij haar langs reed maar dat zijn geen echt serieuze opmerkingen, dat is meer in de trant van "Ieder nadeel heeft een voordeel"quote:Op woensdag 29 december 2021 13:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ik heb mensen gehoord die de avondklok wel fijn vonden, hoefden ze niet te zeggen dat ze ergens geen zin in hadden.![]()
Lekker in lockdown blijven mensen, we doen het voor elkaar!111!!
https://www.telegraaf.nl/(...)ic-niet-gevaccineerd
De meeste coronapatiënten die op de Britse intensive care worden behandeld hebben nog geen boosterprik gehad, zegt premier Boris Johnson. "Ik heb artsen gesproken die zeggen dat tot 90 procent van de IC-patiënten ongevaccineerd is." Hij adviseert Britten met klem om een prik te halen.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Oh come on, er waren plenty mensen die de avondklok allemaal geen probleem vonden want ze hoefden toch nergens heen. Die dan overigens nul begrip hadden voor de mensen die principieel of praktsich wel bezwaren hadden.
Ook over de lockdown,"Ik ben een echte huismus dus mij maakt het niet uit.."Go hard or go home![]()
Ik rijd al bijna mijn hele leven paard, maar dat vermeld ik ook liever niet overal hoor....quote:Op woensdag 29 december 2021 12:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon betrokken is bij het Long Covid Nederland-platform. Het is precies hetzelfde als mensen die in hun profiel vermelden dat ze bij Shell of Albert Heijn werken, of dat ze lid zijn van de schaakclub of op paardrijden zitten.![]()
Nou ja, hier kan je ook heel lang over discussiëren of dit wel daadwerkelijk zo zou moeten zijn. Ik ben het er in ieder geval al niet mee eens, er zijn ook andere manieren om er voor te zorgen dat de zorg niet vastloopt.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lockdowns zijn onvermijdelijk als de zorg vastloopt, dat is een pragmatisch gegeven maar ik ben nog nooit iemand tegengekomen die het allemaal prachtig vind, eigenlijk. En pro-avondklok al helemaal niet.![]()
Laat mensen gewoon lekker klagen. Iedereen heeft inderdaad zijn of haar eigen referentie kader. Als ik wil klagen dan doe ik dat. Boeien wat de buurman er van vindt, of wat een anonieme internetheld er van vindt; vanuit mijn perspectief is er een reden dat ik me zo voel en dan heb ik het recht om dat te uiten. Net zoals ieder ander.
Heel gek misschien, maar als ik iemand tref die aangeeft dat hij/zij ergens moeite mee heeft.....dan doe ik iets heel geks. Ik luister. Probeer advies te geven als dat gewaardeerd word. Ik ga niet roepen dat hij/zij niet mag klagen omdat er kindjes in Afrika zijn die het pas écht zwaar hebben. Alles is relatief. Je hoeft het zelf niet te begrijpen, maar luister gewoon. Of respecteer op z'n minst dat iemand anders er anders in kan staan qua gevoelens en qua perspectief.
Er is long covid. Als mensen dat hebben mag dat imo gewoon gezegd worden. En daar mogen ze over klagen zonder aangevallen te worden. Zelfde met mensen die moeite hebben met de maatregelen. Ga dat niet belachelijk maken. Ik zie hier users rondlopen die nu wel heel hard roepen dat het bagatelliseren van burn-out klachten echt niet kan, maar die ondertussen wel mensen aanvallen als ze aangeven er door heen te zitten vanwege de maatregelen. Dan moeten ze niet ''janken''. En dat gaat beide kanten op.
Respecteer elkaar gewoon, niet zo moeilijk. Toon inlevingsvermogen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2021 13:19:54 ]![]()
Demissionair zorgminister Hugo de Jonge doet opnieuw een dringende oproep om niet te gaan winkelen in België of Duitsland, waar de detailhandel en horeca wel gewoon open zijn. "Als het in Nederland niet verstandig is in winkelstraten te lopen, is het dat in Antwerpen ook niet en in Aken ook niet.
Niet verstandig hoor! Pas op!
Ik voorspel dat er alleen maar meer mensen gaan. Je kunt niet eindeloos je burgers als kleuters beschouwen.![]()
- Waarom negeer jij het feit dat we al met een flinke pak maatregelen zaten VOOR Omikron die prima hun werk deden?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, en als andere landen een explosieve groei laten zien in ziekenhuis opnames zoals gisteren in het VK? En waarom negeer je het feit dat de zorg in Nederland al voor omicron op zijn tandvlees liep en uit zijn capaciteit begon te lopen?
En als de golf in andere landen op een ander tijdstip plaatsvind en daar wel, op dat moment, genoeg ruimte in de zorg was door eerdere maatregelen?
- Waarom negeer jij het feit dat die andere landen totaal geen of zeer beperkte maatregelen hebben vergelen met Nederland?
- Waarom negeer jij het feit dat de modellen van het OMT die gebruikt zijn om de lockdown erdoor te duwen gebaseerd zijn op cijfers die achterhaald blijken te zijn?
Moet ik even doorgaan?Alpha kenny one![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Laat mensen gewoon lekker klagen. Iedereen heeft inderdaad zijn of haar eigen referentie kader. Als ik wil klagen dan doe ik dat. Boeien wat de buurman er van vindt, of wat een anonieme internetheld er van vindt; vanuit mijn perspectief is er een reden dat ik me zo voel en dan heb ik het recht om dat te uiten. Net zoals ieder ander.
Heel gek misschien, maar als ik iemand tref die aangeeft dat hij/zij ergens moeite mee heeft.....dan doe ik iets heel geks. Ik luister. Probeer advies te geven als dat gewaardeerd word. Ik ga niet roepen dat hij/zij niet mag klagen omdat er kindjes in Afrika zijn die het pas écht zwaar hebben. Alles is relatief. Je hoeft het zelf niet te begrijpen, maar luister gewoon. Of respecteer op z'n minst dat iemand anders er anders in kan staan qua gevoelens en qua perspectief.
Er is long covid. Als mensen dat hebben mag dat imo gewoon gezegd worden. En daar mogen ze over klagen zonder aangevallen te worden. Zelfde met mensen die moeite hebben met de maatregelen. Ga dat niet belachelijk maken. Ik zie hier users rondlopen die nu wel heel hard roepen dat het bagatelliseren van burn-out klachten echt niet kan, maar die ondertussen wel mensen aanvallen als ze aangeven er door heen te zitten vanwege de maatregelen. Dan moeten ze niet ''janken''. En dat gaat beide kanten op.
Respecteer elkaar gewoon, niet zo moeilijk.![]()
Gooi die fucking winkels in Nederland gewoon open. Die hele maatregel bereikt het omgekeerde effect momenteel.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef Mondkapje het volgende:
Demissionair zorgminister Hugo de Jonge doet opnieuw een dringende oproep om niet te gaan winkelen in België of Duitsland, waar de detailhandel en horeca wel gewoon open zijn. "Als het in Nederland niet verstandig is in winkelstraten te lopen, is het dat in Antwerpen ook niet en in Aken ook niet.
Ik voorspel dat er alleen maar meer mensen gaan.![]()
Raar om het beleid van je buurlanden af te kraken.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef Mondkapje het volgende:
Ik voorspel dat er alleen maar meer mensen gaan.Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
De bochten waarin ze zich wringen om hun eigen beleid te rechtvaardigen is te triest voor woorden inderdaad.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:20 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Raar om het beleid van je buurlanden af te kraken.![]()
En wat nou inlevingsvermogen jegens lui die lekker puberaal een prik weigeren en daarmee direct de oorzaak van alle ellende zijn?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Respecteer elkaar gewoon, niet zo moeilijk. Toon inlevingsvermogen100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
zal toch ook wel weer meevallen, laat het 20% zijn dan winkelt er nog steeds 80% nietquote:Op woensdag 29 december 2021 13:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gooi die fucking winkels in Nederland gewoon open. Die hele maatregel bereikt het omgekeerde effect momenteel.![]()
Maatregelencrisis.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:20 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Gooi die fucking winkels in Nederland gewoon open. Die hele maatregel bereikt het omgekeerde effect momenteel.Tics van je petten.![]()
Wat is dat nou weer voor een kromme argumentatie. De Belgen vinden het schijnbaar helemaal prima om te winkelen in Antwerpen of waar dan ook. Waarom zou dat voor Nederlanders dan onverstandig zijn? Virus ziet dat je geen Belg bent?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef Mondkapje het volgende:
Ik voorspel dat er alleen maar meer mensen gaan. Je kunt niet eindeloos je burgers als kleuters beschouwen.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Maar die 20% zit nu wel lekker allemaal geconcentreerd in de trein en in een paar binnensteden in België, in plaats van dat ze verspreid over het hele land zijn.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal toch ook wel weer meevallen, laat het 20% zijn dan winkelt er nog steeds 80% niet![]()
Ik zag op nu/joop wel een oproep ja om kentekens van Nederlanders te fotograferen die naar België gaan en deze publiek te maken.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Scrummie het volgende:
In ander nieuws;
[ twitter ]
![]()
Morgen en overmorgen ben ik vrij, misschien ook maar eens gaan met de kids.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef Mondkapje het volgende:
Ik voorspel dat er alleen maar meer mensen gaan. Je kunt niet eindeloos je burgers als kleuters beschouwen.![]()
Hugo is een basisschool leraar. Niet bovengemiddeld slimquote:Op woensdag 29 december 2021 13:24 schreef josja het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een kromme argumentatie. De Belgen vinden het schijnbaar helemaal prima om te winkelen in Antwerpen of waar dan ook. Waarom zou dat voor Nederlanders dan onverstandig zijn? Virus ziet dat je geen Belg bent?![]()
zou erg fijn zijn, krijg er bijna een burn out vanquote:Op woensdag 29 december 2021 13:05 schreef Momo het volgende:
Kunnen we weer allemaal normaal doen zonder op de man te spelen?
respecteren hoeft natuurlijk niet, tenminste in zoverre, ik respecteer dat mensen een andere mening hebben maar dat is wat anders dan die mening te hoeven respecterenquote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
Respecteer elkaar gewoon, niet zo moeilijk. Toon inlevingsvermogen.![]()
De meningen zijn nogal verdeeld als het gaat om wie er de oorzaak is van alle ellende.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En wat nou inlevingsvermogen jegens lui die lekker puberaal een prik weigeren en daarmee direct de oorzaak van alle ellende zijn?
Ik ben zelf ook voorstander van vaccinaties (alleen die boosters ben ik geen fan van), maar het is geen excuus om dan lekker ongevaccineerden te bashen of om ze belachelijk te maken. Dan heb ik meer respect voor de persoon die zich uit principe (het is niet altijd puberaal gedrag..) niet laat vaccineren dan de persoon die het nodig vindt om een andere persoon aan te vallen.![]()
Volgens België kun je prima de winkelstraten van Antwerpen in. En laat Antwerpen nu net in België liggen! Naar wie moet ik nu luisteren? Lastig, lastig.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef Mondkapje het volgende:
Ik voorspel dat er alleen maar meer mensen gaan. Je kunt niet eindeloos je burgers als kleuters beschouwen.I'll give you something to do![]()
Zijn er ook manieren die daadwerkelijk haalbaar zijn?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:18 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nou ja, hier kan je ook heel lang over discussiëren of dit wel daadwerkelijk zo zou moeten zijn. Ik ben het er in ieder geval al niet mee eens, er zijn ook andere manieren om er voor te zorgen dat de zorg niet vastloopt.![]()
Je hoeft de mening niet te respecteren, maar je kan inderdaad wel accepteren dat diegene een andere mening heeft; zonder die persoon dan maar lekker belachelijk te maken. Je kan alsnog gewoon luisteren naar de mening; ook als je de mening niet deelt/respecteert.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
respecteren hoeft natuurlijk niet, tenminste in zoverre, ik respecteer dat mensen een andere mening hebben maar dat is wat anders dan die mening te hoeven respecteren![]()
1. Dat negeer ik niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef falling_away het volgende:
[..]
- Waarom negeer jij het feit dat we al met een flinke pak maatregelen zaten VOOR Omikron die prima hun werk deden?
- Waarom negeer jij het feit dat die andere landen totaal geen of zeer beperkte maatregelen hebben vergelen met Nederland?
- Waarom negeer jij het feit dat de modellen van het OMT die gebruikt zijn om de lockdown erdoor te duwen gebaseerd zijn op cijfers die achterhaald blijken te zijn?
Moet ik even doorgaan?
2. Omdat die landen dus nu explosieve toenames in gevallen zien?
3. Achteraf geredeneerd op basis van gegevens die toen niet beschikbaar of betrouwbaar waren.![]()
In andere landen is net zo goed grote onzekerheid toch, waarom moeten wij dan volledig op slot?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1. Dat negeer ik niet.
3. Achteraf geredeneerd op basis van gegevens die toen niet beschikbaar of betrouwbaar waren.
Indien antwoord: Omdat onze zorg kut geregeld is. Moet je daar dan niet naar kijken?blablablabla![]()
Dat kan niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
In andere landen is net zo goed grote onzekerheid toch, waarom moeten wij dan volledig op slot?
Indien antwoord: Omdat onze zorg kut geregeld is. Moet je daar dan niet naar kijken?![]()
Er is geen gegronde reden om het niet te doen, anders dan puberaal gedrag. Er is echt niets meer van te maken, en dan is het niet zo gek dat je belachelijk gemaakt wordt.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De meningen zijn nogal verdeeld als het gaat om wie er de oorzaak is van alle ellende.
Ik ben zelf ook voorstander van vaccinaties (alleen die boosters ben ik geen fan van), maar het is geen excuus om dan lekker ongevaccineerden te bashen of om ze belachelijk te maken. Dan heb ik meer respect voor de persoon die zich uit principe (het is niet altijd puberaal gedrag..) niet laat vaccineren dan de persoon die het nodig vindt om een andere persoon aan te vallen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Meh, nu ga je wel wat ver. Sommige mensen hebben zo'n debiele mening dat ik die vooral maar negeer.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hoeft de mening niet te respecteren, maar je kan inderdaad wel accepteren dat diegene een andere mening heeft; zonder die persoon dan maar lekker belachelijk te maken. Je kan alsnog gewoon luisteren naar de mening; ook als je de mening niet deelt/respecteert.![]()
![]()
Haha. Als je niet wil luisteren dan is negeren nog het beste alternatief jaquote:Op woensdag 29 december 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Meh, nu ga je wel wat ver. Sommige mensen hebben zo'n debiele mening dat ik die vooral maar negeer.Negeren i.p.v. lekker gaan bashen.
![]()
maar in het VK hebben ze net zoveel IC als wij, de tijd zal leren of zij het juist hebben of dat Boris het voor zichzelf gedaan heeft.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
In andere landen is net zo goed grote onzekerheid toch, waarom moeten wij dan volledig op slot?
Indien antwoord: Omdat onze zorg kut geregeld is. Moet je daar dan niet naar kijken?![]()
We hebben te maken met expotentiële groei, daar kun je niet tegen opschalenquote:
Gr grSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze kunnen altijd nog in lockdown gaan of zie ik dat verkeerd.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar in het VK hebben ze net zoveel IC als wij, de tijd zal leren of zij het juist hebben of dat Boris het voor zichzelf gedaan heeft.blablablabla![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 13:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
We hebben te maken met expotentiële groei, daar kun je niet tegen opschalen
Gr grNou dat is nog steeds nooit uitgekomen mbt de ziekenhuisopnames.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Geen booster is niet gelijk aan niet gevaccineerdquote:Op woensdag 29 december 2021 13:17 schreef matthijst het volgende:
Lekker in lockdown blijven mensen, we doen het voor elkaar!111!!
De meeste coronapatiënten die op de Britse intensive care worden behandeld hebben nog geen boosterprik gehad, zegt premier Boris Johnson. "Ik heb artsen gesproken die zeggen dat tot 90 procent van de IC-patiënten ongevaccineerd is." Hij adviseert Britten met klem om een prik te halen.![]()
Het feit dat je weet dat een mening idioot is betekent dat je die mening gelezen of gehoord hebt. Dat je daar dan verder niet op reageert betekent dus niet dat iemand niet gehoord is.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Haha. Als je niet wil luisteren dan is negeren nog het beste alternatief jaNegeren i.p.v. lekker gaan bashen.
![]()
NOS: Mensen die tussen de 35 en 38 jaar oud zijn, geboren in 1983 en 1984..
Dit... is echt vaag geschreven.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 13:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
NOS: Mensen die tussen de 35 en 38 jaar oud zijn, geboren in 1983 en 1984..
Dit... is echt vaag geschreven.![]()
![]()
zeker maar dan kan het ook te laat zijn, omdat je toch 2 weken vooruit moet kijken en besmettingen daar al giga zijnquote:Op woensdag 29 december 2021 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze kunnen altijd nog in lockdown gaan of zie ik dat verkeerd.![]()
Dat lijkt me duidelijk jaquote:Op woensdag 29 december 2021 13:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het feit dat je weet dat een mening idioot is betekent dat je die mening gelezen of gehoord hebt. Dat je daar dan verder niet op reageert betekent dus niet dat iemand niet gehoord is.![]()
Het klopt toch niet of ben ik nu gek? Zelfs als je het letterlijk neemt en de jaartallen tussen 35 en 38 neemt, dus 36 en 37, klopt het toch niet?quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik vind het nogal...bijzonder, om uberhaupt te denken dat er twee kanten zijn, en dat er daar ééntje helemaal goed van is en de andere fout.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Er tekenen zich inderdaad wel meer dan ooit 2 kampen af in dit topic. En je kon ook van mijlenver zien aankomen welke users in welk kamp zouden zitten. Tsja. Bij elke grote gebeurtenis die de mensheid heeft meegemaakt was er een grote groep mensen die aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond. Dat zal voor corona niet anders zijn.
Dat is een bepaalde manier van denken....And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Je weet al meer dan genoeg, het is een virus dat de longen niet beschadigt. Hoeveel meer wil je weten? Voor griep houd je toch ook geen lockdown? Hoewel ik vrees straks van wel, Jaap heeft de smaak te pakken. "Ik zeg lockdown nu!" Wat een macht moet dat geven.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar dan kan het ook te laat zijn, omdat je toch 2 weken vooruit moet kijken en besmettingen daar al giga zijn![]()
Ik volgens mij nog bijna nooit. De zeldzame keren dat ik ziek werd waren steeds toevallig in het weekendquote:Op woensdag 29 december 2021 12:50 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb me al 2.5 jaar niet ziekgemeld besef ik me! Geen enkele dag. Ook best netjes.
Anderzijds heb ik van mn werk toestemming gekregen om vanaf de middellandse zee in de zon te werken. So I ain't gonna complain
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
dank je dokterquote:Op woensdag 29 december 2021 13:40 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je weet al meer dan genoeg, het is een virus dat de longen niet beschadigt. Hoeveel meer wil je weten?![]()
Ja die Omikron laat er geen gras over groeien qua transmissiesnelheid, al blijft het wel raar en moeilijk te verkroppen dat wij het enige land met een lockdown zijn juist tijdens de feestdagen.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
zeker maar dan kan het ook te laat zijn, omdat je toch 2 weken vooruit moet kijken en besmettingen daar al giga zijnblablablabla![]()
Misschien moet je wat afstand doen van dit topic, gewoon. Je neemt het allemaal wel erg serieus niet?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:57 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Er tekenen zich inderdaad wel meer dan ooit 2 kampen af in dit topic. En je kon ook van mijlenver zien aankomen welke users in welk kamp zouden zitten. Tsja. Bij elke grote gebeurtenis die de mensheid heeft meegemaakt was er een grote groep mensen die aan de verkeerde kant van de geschiedenis stond. Dat zal voor corona niet anders zijn.blablablabla![]()
Of gewoon over een maandje of tweequote:Op woensdag 29 december 2021 12:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Tip: probeer het over een paar uur nog eens, direct na vrijgave van een jaartal is geen goed plan.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het treurige is juist dat zelfs via kleutertaal het gros er niks van begrijptquote:Op woensdag 29 december 2021 13:19 schreef Mondkapje het volgende:
![]()
Hij zegt twee dingen, lijkt me?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Geen booster is niet gelijk aan niet gevaccineerd
https://www.theguardian.c(...)mma-vaccine-refusers
"I don’t believe we can keep going indefinitely with non-pharmaceutical interventions, restrictions on people’s way of life, just because a substantial proportion of the population still, sadly, has not got vaccinated,” he said.
Javid has estimated that 90% of the most severely ill in hospital at the moment are unvaccinated.Haters everywhere but I don't really care.![]()
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 29 december 2021 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het klopt toch niet of ben ik nu gek? Zelfs als je het letterlijk neemt en de jaartallen tussen 35 en 38 neemt, dus 36 en 37, klopt het toch niet?![]()
![]()
eens, ik vind het ook een te zwaar middel maar dat ze ertoe gekomen zijn begrijp ik nog wel en dat ze het nu niet afbreken ook, de grootste economische schade was vorige week, dat is deze week een stuk minderquote:Op woensdag 29 december 2021 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja die Omikron laat er geen gras over groeien qua transmissiesnelheid, al blijft het wel raar en moeilijk te verkroppen dat wij het enige land met een lockdown zijn juist tijdens de feestdagen.![]()
Wat is dit nu weer voor gelul, alsof het RIVM lockdowns afkondigd.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:40 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je weet al meer dan genoeg, het is een virus dat de longen niet beschadigt. Hoeveel meer wil je weten? Voor griep houd je toch ook geen lockdown? Hoewel ik vrees straks van wel, Jaap heeft de smaak te pakken. "Ik zeg lockdown nu!" Wat een macht moet dat geven.![]()
Bij mijn dochter wel. Een week quarantaine wegens meer dan 2 positief geteste klasgenoten, uitval wegens zieke leerkrachten, thuis moeten blijven wegens nauw contact en een week eerder kerstvakantie. En zo zijn er heel veel. En iedere groep is belangrijk, maar groep 3, groep 8, brugklas, examenjaar, propedeusejaar zijn toch wel jaren die heel belangrijk zijn. Nu al drie schooljaren dat dit niet gaat zoals het moet. Dat levert schade op, dat kan niet anders.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dit jaar was er tot nu toe nauwelijks sprake van verstoring hierAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Na zo'n 2 jaar Covid dit nog over je toetsenbord krijgenquote:Op woensdag 29 december 2021 13:40 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Je weet al meer dan genoeg, het is een virus dat de longen niet beschadigt. Hoeveel meer wil je weten? Voor griep houd je toch ook geen lockdown? Hoewel ik vrees straks van wel, Jaap heeft de smaak te pakken. "Ik zeg lockdown nu!" Wat een macht moet dat geven.![]()
![]()
Niet dan?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor gelul, alsof het RIVM lockdowns afkondigd.![]()
Nee, niet. Het OMT, wat alleen zitting heeft in een epidemie, geeft een advies, de regering beslist of het dat wel of niet opvolgt en hoe ze dat invullen. En de regering wijkt geregeld af van het advies.quote:![]()
Dat valt allemaal wel mee hoor.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moet je wat afstand doen van dit topic, gewoon. Je neemt het allemaal wel erg serieus niet?
Ik trek personen die de effecten van de lockdown en maatregelen alleen heel slecht. Met name ook omdat er ontzettend veel personen in mijn (in)directe omgeving de afgelopen anderhalf jaar zelfmoord hebben gepleegd als gevolg van de maatregelen.![]()
De ironie hier is wel grappig.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:59 schreef Tarado het volgende:
blij dat ik niet bij de mensen hoor die weten wat echt lijden is maar je zou verwachten dat juist die het lijden van anderen niet bagatelliseren´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Is het niet verstandig om in een winkelstraat te lopen dan? En al zou dat zo zijn, waarom zou dat betekenen dat het dan eender waar in de wereld ook niet verstandig is, zijn overal de omstandigheden gelijk?quote:"Als het in Nederland niet verstandig is in winkelstraten te lopen, is het dat in Antwerpen ook niet en in Aken ook niet.![]()
Als je gebaseerd op die post al van mening bent dat diegene misschien een pauze zou moeten nemen kan je dat eigenlijk wel zeggen over alle users in deze reeksquote:Op woensdag 29 december 2021 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien moet je wat afstand doen van dit topic, gewoon. Je neemt het allemaal wel erg serieus niet?![]()
![]()
Het gros zal het wel begrijpen maar heeft gewoon geen boodschap aan de reactie/wensen van Hugo.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Het treurige is juist dat zelfs via kleutertaal het gros er niks van begrijpt![]()
Ik weet dat vergelijkingen met WO2 niet gewaardeerd worden, maar op het moment dat je mensen rücksichtslos in hokjes gaat opdelen ben je gewoon een Nazi. Zo simpel is het. Het maakt niet uit wat de labels op de hokjes zijn, de maatschappij is nooit te verdelen in "goed" en "slecht". En als je dat wel denkt, tja... sieg heil.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het nogal...bijzonder, om uberhaupt te denken dat er twee kanten zijn, en dat er daar ééntje helemaal goed van is en de andere fout.
Dat is een bepaalde manier van denken....![]()
Mooi te zien dat het idee dat zorgcapaciteit behoorlijk verschil kan maken toch nog eens gemeengoed wordt
I'll give you something to do![]()
RIVM kondigt zelf geen lockdown af nee. Het blijft een politieke keuze.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor gelul, alsof het RIVM lockdowns afkondigd.![]()
Ik begrijp niet hoe wetenschappers kunnen volhouden dat er nog een golf van ziekenhuisopnames zit aan te komen, als je weet dat dit virus niet verder komt dan de bronchiën. Dat is geen wetenschap bedrijven, dat is vanuit angstvisioenen adviezen geven die nergens op gebaseerd zijn.
Dan kun je net zo goed Jomanda om advies vragen.![]()
RIVM: wat is het virus? Hoe werkt het?quote:
OMT: hoe kunnen we het indammen.
Regering: Welke maatregelen worden het meest geaccepteerd (of minst gehaat), welke maatregelen kosten ons wat?
Denk ik.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Prik prik prikquote:We hebben voor u de volgende afspraak gemaakt:
Vaccinatie: 07-01-2022 om 19:45 uur![]()
Hier ookquote:Op woensdag 29 december 2021 13:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bij mijn dochter wel. Een week quarantaine wegens meer dan 2 positief geteste klasgenoten, uitval wegens zieke leerkrachten, thuis moeten blijven wegens nauw contact en een week eerder kerstvakantie. En zo zijn er heel veel. En iedere groep is belangrijk, maar groep 3, groep 8, brugklas, examenjaar, propedeusejaar zijn toch wel jaren die heel belangrijk zijn. Nu al drie schooljaren dat dit niet gaat zoals het moet. Dat levert schade op, dat kan niet anders.
- begin van het jaar een week quarantaine vanwege besmette klasgenoten
- hele school een week dicht vanwege coronagevallen
- na die week weer beiden een week thuis vanwege besmetting van mijn jongste zoon
- na die week mocht mijn jongste weer naar school, maar de oudste niet omdat hij toen positief was
- de week extra schoolvakantie![]()
Mja dan heb je er dus niks van begrepen. Spoiler, mogelijke shockervaring bij het lezenquote:Op woensdag 29 december 2021 13:47 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het gros zal het wel begrijpen maar heeft gewoon geen boodschap aan de reactie/wensen van Hugo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik hoopte eigenlijk na gister dat het einde nabij zou zijn van dat 2g.Zonder wrijving geen glans![]()
En zo kan het ook gelukkig. Niet een overheid die dan maar meteen in beroep gaat om de sluiting alsnog goed te praten en voort te kunnen zetten.quote:Mogelijk woensdagavond alweer culturele evenementen in België
De Belgische minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden werkt aan een nieuw koninklijk besluit om de heropening van theaters, operazalen, concertzalen en bioscopen mogelijk te maken, zo meldt VRT Nieuws woensdag.
De Belgische regering heeft dinsdagavond besloten de theaters en bioscopen weer te openen, nadat de Raad van State eerder op de dag had geoordeeld dat de sluiting van de cultuursector buiten proporties is.
Het nieuwe koninklijk besluit wordt later op de dag elektronisch voorgelegd aan de leden van het Overlegcomité van de verschillende regeringen van België. Die moeten hun fiat geven. Alles zou in de loop van de namiddag rond moeten zijn. Wellicht zal het koninklijk besluit meteen bij publicatie ingaan, zodat in de avond al voorstellingen mogelijk zijn.![]()
Waar? iets meer dan een weekje is wel netjes. Of kon het nog eerder?quote:Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
1- Blijkbaar wel anders zou je niet naar de VK wijzen waar er geen maatregelen warenquote:Op woensdag 29 december 2021 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1. Dat negeer ik niet.
3. Achteraf geredeneerd op basis van gegevens die toen niet beschikbaar of betrouwbaar waren.
2- Omdat die landen vrijwel geen maatregelen hadden en wij wel al dus die explosieve stijging is hier niet te verwachten met de maatregelen van voor 19 december
3- Maar op basis waarvan wel de nieuwe lockdown is ingesteld terwijl de daling al flink in was gezet met de oude maatregelen.
Better safe than sorry geldt niet omdat de 'safe' variant ook veel schade aanricht. Het is dus van de zotte dat de lockdown is ingesteld, maar ze zijn compleet van de pot gerukt dat ze die niet opheffen met de nieuwe gegevens.
(nogmaals, ik zeg niet dat we alle maatregelen moeten opheffen maar wel dat de volledige lockdown weg moet)Alpha kenny one![]()
Misschien moet je het helemaal niet letterlijk op personen betrekken, jij bent wellicht een kroegtijger voor zo'n lockdown walgelijk veel impact heeft terwijl een ander rustig van huis werkt en 's avonds een serie op zet en een stukje gaat wandelen. Dan is het toch logisch dat jullie de situatie wezenlijk anders over denken en ervaren zonder dat de ander per se een egoïstische klootzak is?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:45 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee hoor.
Ik trek personen die de effecten van de lockdown en maatregelen alleen heel slecht. Met name ook omdat er ontzettend veel personen in mijn directe en indirecte omgeving de afgelopen anderhalf jaar zelfmoord hebben gepleegd als direct gevolg van de maatregelen.blablablabla![]()
Hardenberg.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waar? iets meer dan een weekje is wel netjes. Of kon het nog eerder?
Kon ook 2 dagen eerder in Almelo, maar was onder werktijd, en kon in Emmen, maar dat is me te ver.![]()
ik open een fles champagne als het niet later dan 14 januari wordtquote:Op woensdag 29 december 2021 13:50 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik hoopte eigenlijk na gister dat het einde nabij zou zijn van dat 2g.![]()
Precies. En daar speelt meer mee dan alleen het gezondheidszorg aspect, soms speelt mee dat er verkiezingen op komst zijn of dat leiders in een verzwakte positie zitten.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
RIVM kondigt zelf geen lockdown af nee. Het blijft een politieke keuze.![]()
Moet wel aan de avondlockdown liggen; onmogelijk dat het gaat om een natuurlijke curve.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:50 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Nou je kan best een keer clashen met andersdenkenden maar om het topic volledig in groepjes onder te verdelen gaat wel heel ver .quote:Op woensdag 29 december 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als je gebaseerd op die post al van mening bent dat diegene misschien een pauze zou moeten nemen kan je dat eigenlijk wel zeggen over alle users in deze reeksblablablabla![]()
Het OMT heeft toch nog geen enkel advies gegeven over het we/niet versoepelen van de huidige maatregelen?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:50 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Ik hoopte eigenlijk na gister dat het einde nabij zou zijn van dat 2g.
Hugo praat dus weer eens voor zijn beurt en lult uit zijn nek.Man man man...quote:De coronacijfers dalen, maar daaruit kunnen nog geen conclusies worden getrokken.![]()
![]()
De regering mag morgen, zonder enig advies, besluiten om de lockdown helemaal op te heffen. Het mag ook besluiten om de lockdown tot maart door te laten lopen. Daar is geen advies voor nodig.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het OMT heeft toch nog geen enkel advies gegeven over het we/niet versoepelen van de huidige maatregelen?
Hugo praat dus weer eens voor zijn beurt en lult uit zijn nek.![]()
HugHugo praat ALTIJD voor zijn beurt.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:52 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het OMT heeft toch nog geen enkel advies gegeven over het we/niet versoepelen van de huidige maatregelen?
Hugo praat dus weer eens voor zijn beurt en lult uit zijn nek.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Natuurlijk, het is toch wel duidelijk dat men nu eenmaal de zinnen erop heeft gezet en het er dus moet en zal komen? Dat er nu gerommel is vanwege dat advies zal uiteindelijk niet zoveel uitmaken vrees ik, het zal wel zo gebracht worden dat er alleen met verdere uitbreiding van 2G weer (meer) dingen kunnen.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:50 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Als hij/zij dat zo ziet dan mag dat toch? Niet bepaald een zeldzaamheid hier in de reeks. Ik snap het punt niet zo. Laat mensen lekker zelf bepalen of ze willen postenquote:Op woensdag 29 december 2021 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou je kan best een keer clashen met andersdenkenden maar om het topic volledig in groepjes onder te verdelen gaat wel heel ver .
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2021 13:56:53 ]![]()
Dit ja, waarom denken mensen dat het OMT een uitvoerend orgaan is?quote:Op woensdag 29 december 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De regering mag morgen, zonder enig advies, besluiten om de lockdown helemaal op te heffen. Het mag ook besluiten om de lockdown tot maart door te laten lopen. Daar is geen advies voor nodig.
blablablabla![]()
En dat is pas de eerste helft van het derde schooljaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier ook
- begin van het jaar een week quarantaine vanwege besmette klasgenoten
- hele school een week dicht vanwege coronagevallen
- na die week weer beiden een week thuis vanwege besmetting van mijn jongste zoon
- na die week mocht mijn jongste weer naar school, maar de oudste niet omdat hij toen positief was
- de week extra schoolvakantieAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Precies, dat is dus al 5 weken geen school voor mijn oudste zoon en 4 weken voor mijn jongste, in de eerste helft van het jaar.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat is pas de eerste helft van het derde schooljaar.![]()
Uurtje gewacht en nu wel een christelijk tijdstip dichtbij huis kunnen plannen voor het boostertje.
Erg mooi.![]()
Alles klopt wat je zegt, maar je mag ook meenemen dat er tot nu toe geen besluit is geweest zonder advies van het OMT en ze nagenoeg altijd het advies volgen.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De regering mag morgen, zonder enig advies, besluiten om de lockdown helemaal op te heffen. Het mag ook besluiten om de lockdown tot maart door te laten lopen. Daar is geen advies voor nodig.![]()
Ja MaAr OmIKron1!!!!quote:Op woensdag 29 december 2021 13:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, dat is dus al 5 weken geen school voor mijn oudste zoon en 4 weken voor mijn jongste, in de eerste helft van het jaar.blablablabla![]()
Als ik sommige OMT leden soms hoor denken ze dat zelf soms ook regelmatig imo. Het kabinet neemt het wel heel vaak over; sowieso in grote lijnen. Hugo zei laatst niet voor niet dat hij nog niet vooruit wou lopen op welke maatregelen nodig zouden zijn; dat hij dat de volgende dag zou gaan horen van het OMT. Kan je gooien op ''bedoelde hij niet zo'' en dat kan best, maar ik denk wel dat het OMT iets meer macht heeft (of meent te hebben) dan dat sommigen denken.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:55 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit ja, waarom denken mensen dat het OMT een uitvoerend orgaan is?![]()
Ik heb ook alle postcodes van de regio geprobeerd om uiteindelijk morgen terecht te kunnen ipv over anderhalve week.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Uurtje gewacht en nu wel een christelijk tijdstip dichtbij huis kunnen plannen voor het boostertje.
Erg mooi.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Mijn dochter ook zoiets. En dat in de brugklas, waar het toch al erg wennen is en de basis van een aantal vakken wordt gelegd. Ik vind het sneu voor onze jeugd.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Precies, dat is dus al 5 weken geen school voor mijn oudste zoon en 4 weken voor mijn jongste, in de eerste helft van het jaar.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
De voorlaatste keer met die avondlockdown toch niet? OMT wilde meer.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles klopt wat je zegt, maar je mag ook meenemen dat er tot nu toe geen besluit is geweest zonder advies van het OMT en ze nagenoeg altijd het advies volgen.blablablabla![]()
Oh, echte haast had ik niet. Ik mag nu volgende week donderdag.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik heb ook alle postcodes van de regio geprobeerd om uiteindelijk morgen terecht te kunnen ipv over anderhalve week.
Maar die tijdstippen van 7 uur s ochtends trek ik echt niet gezien mijn werkschema van deze en komende week.![]()
In hoeverre is er een effect merkbaar van thuisbehandeling? In drukke tijden worden er nog wel eens mensen met een zuurstoffles en een handboek 'hoe niet dood te gaan' naar huis gestuurd. Ik neem aan dat dat nu minder gebeurd. Toch?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Keurigquote:
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
En dat terwijl er eigenlijk geen vuiltje meer aan de lucht was... na het hoogtepunt wat tot de schoolsluiting heeft geleid... liep het wel op rolletjes, vrijwel geen positief getestte kinderen meer.quote:
Oftewel, doe ze weer open en laat ze open.![]()
Weet het niet meer precies, maar volgens mij was het enige verschil dat het OMT de scholen dicht wou doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:00 schreef Elan het volgende:
[..]
De voorlaatste keer met die avondlockdown toch niet? OMT wilde meer.![]()
Dat zag je ook al in het percentage van kinderen in het positief getesten. Dat was al aan het teruglopen, terwijl andere groepen stegen.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat terwijl er eigenlijk geen vuiltje meer aan de lucht was... na het hoogtepunt wat tot de schoolsluiting heeft geleid... liep het wel op rolletjes, vrijwel geen positief getestte kinderen meer.
Oftewel, doe ze weer open en laat ze open.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Klopt en De Jonge moet in zo'n situatie wel kunnen uitleggen aan de Kamer waarom hij geen advies ingewonnen heeft.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:58 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Alles klopt wat je zegt, maar je mag ook meenemen dat er tot nu toe geen besluit is geweest zonder advies van het OMT en ze nagenoeg altijd het advies volgen.![]()
Dat valt me ook op ja, het begon net weer een beetje rustig te worden. Terwijl het in de weken daarvoor besmettingen regende.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
En dat terwijl er eigenlijk geen vuiltje meer aan de lucht was... na het hoogtepunt wat tot de schoolsluiting heeft geleid... liep het wel op rolletjes, vrijwel geen positief getestte kinderen meer.
Oftewel, doe ze weer open en laat ze open.
Misschien iets meer de natuur z'n werk laten doen bij die kleintjes?blablablabla![]()
Dat is wel direct een vrij wezenlijk verschil van inzicht dan.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Weet het niet meer precies, maar volgens mij was het enige verschil dat het OMT de scholen dicht wou doen.blablablabla![]()
Daarom zei ik ook 'nagenoeg altijd'.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat is wel direct een vrij wezenlijk verschil van inzicht dan.
Volgens Rutte zelf overigens volgen ze het OMT advies '100%'. https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic![]()
Ja maar de zorg/oma/long covidquote:Op woensdag 29 december 2021 14:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat valt me ook op ja, het begon net weer een beetje rustig te worden. Terwijl het in de weken daarvoor besmettingen regende.
Misschien iets meer de natuur z'n werk laten doen bij die kleintjes?![]()
![]()
Wat dat betreft bij ik "blij" dat deze pandemie nu is en mijn zoontje bijna 5. Die mist helemaal niks van school, vakantie is sowieso zijn lievelingsvak en echt iets leren doet hij nu nog niet.![]()
En daarom wint de virologie altijd. Want 'maar Corona, Omikron, de zorg'.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook 'nagenoeg altijd'.
Volgens Rutte zelf overigens volgen ze het OMT advies '100%'.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Niet voor niets kwam Van Dissel bij de persconferentie. Hij heeft veel macht en dat is jammer want hij besluit meestal precies het verkeerde. Zo iemand is hij helaas. Ze zouden hem wat meer op de achtergrond moeten zetten. Het begon al met die mondkapjes die in verpleeghuizen niet nodig zouden zijn omdat verzorgenden niet zouden weten hoe ze die moesten opzetten. Vanaf dat moment had je Jaap niet zoveel macht meer moeten geven. Ik zie soms bij Nieuwsuur veel slimmere types voorbijkomen die helaas weinig te zeggen hebben in het beleid.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik sommige OMT leden soms hoor denken ze dat zelf soms ook regelmatig imo. Het kabinet neemt het wel heel vaak over; sowieso in grote lijnen. Hugo zei laatst niet voor niet dat hij nog niet vooruit wou lopen op welke maatregelen nodig zouden zijn; dat hij dat de volgende dag zou gaan horen van het OMT. Kan je gooien op ''bedoelde hij niet zo'' en dat kan best, maar ik denk wel dat het OMT iets meer macht heeft (of meent te hebben) dan dat sommigen denken.![]()
Stadions zonder publiek was toen geen OMT-advies volgens mij, en amateursport zonder publiek ook niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens Rutte zelf overigens volgen ze het OMT advies '100%'. https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic![]()
100% sowieso niet.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:06 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Volgens Rutte zelf overigens volgen ze het OMT advies '100%'. https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
https://www.nu.nl/enterta(...)enen-nachtclubs.html
En vorig jaar is een OMT-verzoek tot onderzoek om de horeca beperkt open te kunnen houden ook weggewuifd.blablablabla![]()
Op Twitter vind je meer betrouwbare info dan wat uit Jaaps mond komt omdat Jaap altijd zelf het wiel wil uitvinden.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:08 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Niet voor niets kwam Van Dissel bij de persconferentie. Hij heeft veel macht en dat is jammer want hij besluit meestal precies het verkeerde. Zo iemand is hij helaas. Ze zouden hem wat meer op de achtergrond moeten zetten. Het begon al met die mondkapjes die in verpleeghuizen niet nodig zouden zijn omdat verzorgenden niet zouden weten hoe ze die moesten opzetten. Vanaf dat moment had je Jaap niet zoveel macht meer moeten geven. Ik zie soms bij Nieuwsuur veel slimmere types voorbijkomen die helaas weinig te zeggen hebben in het beleid.
Alles wat hij en de gezondheidsraad onderzoeken is al onderzocht in landen met een grotere capaciteit.![]()
Denk dat ze hem meer naar voren schoven omdat hij ze klem gezet had met die modellen en een voorzichtige lockdown die heel slecht valt bij de bevolking.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:08 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Niet voor niets kwam Van Dissel bij de persconferentie. Hij heeft veel macht en dat is jammer want hij besluit meestal precies het verkeerde. Zo iemand is hij helaas. Ze zouden hem wat meer op de achtergrond moeten zetten. Het begon al met die mondkapjes die in verpleeghuizen niet nodig zouden zijn omdat verzorgenden niet zouden weten hoe ze die moesten opzetten. Vanaf dat moment had je Jaap niet zoveel macht meer moeten geven.
Onder het mom van "leg jij het dan maar uit"...
Doe je het niet en valt het vervolgens tegen ben je de lul maar als het eeb storm in een glas water blijkt ook.
Dan kan je het beter op het omt schuiven.![]()
Er worden langere treinen tussen België en Nederland ingezet
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Op buitenlandse IC's daalt gelukkig ook (vorige week nog 19)
Kan natuurlijk ook komen door mindere oorzaken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
hier kan je wel aan zien dat die mensen er lang liggen want een dag of 10 geleden was het al niet noodzakelijk meer qua capaciteit toch?quote:Op woensdag 29 december 2021 14:14 schreef _serial_ het volgende:
Op buitenlandse IC's daalt gelukkig ook (vorige week nog 19)
[ twitter ]
Kan natuurlijk ook komen door mindere oorzaken.![]()
Krijg net een mail van de NS of ik mijn treisreis van morgen wil annuleren naar Belgie :-)Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik overmorgen al.quote:Op woensdag 29 december 2021 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik open een fles champagne als het niet later dan 14 januari wordt![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 14:16 schreef popje het volgende:
Krijg net een mail van de NS of ik mijn treisreis van morgen wil annuleren naar Belgie :-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Waarom zou je dat willen? En waar bemoeit de NS zich meequote:Op woensdag 29 december 2021 14:16 schreef popje het volgende:
Krijg net een mail van de NS of ik mijn treisreis van morgen wil annuleren naar Belgie :-)![]()
![]()
whaaa, wat een falersquote:Op woensdag 29 december 2021 14:16 schreef popje het volgende:
Krijg net een mail van de NS of ik mijn treisreis van morgen wil annuleren naar Belgie :-)![]()
https://www.nicd.ac.za/re(...)isolation-protocols/Dat is ontzettend goed nieuws uit Zuid Afrika!quote:The following revisions have been accepted based on the COVID-19 MAC advisories
Contact Tracing
All contact tracing be stopped with immediate effect except in congregate settings and cluster outbreak situations or self-contained settings.
All contacts must continue with their normal duties with heightened monitoring ( daily temperature testing, symptom screening) of any early signs. If they develop symptoms then they should be tested and be managed according to the severity of the symptoms
All contacts must not be tested unless if they develop symptoms
Quarantining for contacts of confirmed cases of COVID -19
All quarantine is to be stopped with immediate effect
This applies to both vaccinated and unvaccinated contacts
No testing for COVID -19 is required irrespective of the risk exposure unless the contact becomes symptomatic
Isolation
Isolation rules are applicable to both vaccinated and unvaccinated individuals
Isolation rules are applicable to high and low-risk individuals
Return to work from Day 10 onwards must as always take into consideration the individual’s clinical status. Only those patients well enough to work should do so.
Return to work
All people that have been infected and have been in isolation, must be ready to return to work after completing a mandatory period of isolation as above and no further testing is required after either 8 or 10 days of isolation.![]()
![]()
Precies, treinen rijden, ze kunnen niet bepalen of jouw reis voor jou essentieel is.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen? En waar bemoeit de NS zich mee![]()
Doen we niets mee NS, daag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 14:16 schreef popje het volgende:
![]()
Inderdaad.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Precies, treinen rijden, ze kunnen niet bepalen of jouw reis voor jou essentieel is.![]()
Doen we niets mee NS, daag.
En ze lopen niet te zeiken als je van bv. Maastricht naar Groningen gaat.![]()
Ga wat verder dan de geijkte steden en dan is het al een stuk rustiger.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:22 schreef Questular het volgende:
Lekker de tering drukte opzoeken in België, wie wil dat nu niet.![]()
Lekker in de rukbunker (zolder) blijven wie wil dat nou niet?quote:Op woensdag 29 december 2021 14:22 schreef Questular het volgende:
Lekker de tering drukte opzoeken in België, wie wil dat nu niet.![]()
Ik heb mijn homegym op de zolder staan. Dus er wordt wel wat getrokken en geduwd ja.quote:Op woensdag 29 december 2021 14:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Lekker in de rukbunker (zolder) blijven wie wil dat nou niet?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: