SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En terecht. Wordt te weinig aandacht aan besteedt terwijl de schade enorm is.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:05 schreef _serial_ het volgende:
Long-Covid is overigens ook weer terug in de media.![]()
- En 3 jaar verslechterd onderwijsquote:Op woensdag 29 december 2021 12:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vooral nu we afstormen op 3 jaar achterstallige zorg.
- En 3 jaar verminder kwaliteit van leven
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op veel vlakken op de lange termijn, maar we kijken alleen maar naar de korte termijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik denk dat het alleen maar drukker wordt in de treinen naar Antwerpen, mensen zijn op een idee gebracht. Mensen willen iets ervaren van de gezellige wintersfeer. Anders ben je zo weer in het kille januari zonder fijne herinneringen aan de decembermaand.
De treinen naar Antwerpen en Brussel zijn zo druk dat veel reizigers niet kunnen instappen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oosterprik~af6ed968/
De Nederlandse regering maakt het er echt zelf naar. Doe dan tenminste de dierentuinen open, geef mensen zelf wat verantwoordelijkheid.![]()
En dan komt die Omikron-golf alsnog goed op gang natuurlijk, want dit is uitstelgedrag en moeten we eind februari weer in lockdown. Tot mei of zo.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
kunnen we vergeten......minimaal tot 14 januari en als eerste de scholen weer open
2 weken later de winkels ?blablablabla![]()
Dat niet elke land precies hetzelfde doet, helemaal prima. Maar zulke astronomische verschillen vind ik inderdaad niet uit te leggen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Heb al een topic gemaakt over de idioterie van deze lockdown. Slaat nergens op, mijn broertje woont in Londen en die gaan met 20 man de hele nacht de club in op 31-12 Terwijl Omikron daar al meer dan een week dominant is. Wij mogen niet eens naar de Action voor een eiersnijder.I'll give you something to do![]()
Dit ja, maar misschien dat het plan voor de heropening vanaf 14 januari toch wel goed doordacht is en we zo het voorjaar inrollen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan komt die Omikron-golf alsnog goed op gang natuurlijk, want dit is uitstelgedrag en moeten we eind februari weer in lockdown. Tot mei of zo.![]()
Grapje zeker?!quote:Op woensdag 29 december 2021 12:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
En terecht. Wordt te weinig aandacht aan besteedt terwijl de schade enorm is.![]()
Het is prima uit te leggen als je naar het aantal vrije IC-bedden kijkt. Die teller staat in Nederland al maanden onder nul. Dat is compleet anders in het buitenland.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat niet elke land precies hetzelfde doet, helemaal prima. Maar zulke astronomische verschillen vind ik inderdaad niet uit te leggen.![]()
Inderdaad, 1100 nieuwe opnames gisteren in het VK en een record aantal nieuwe gevallen, omgerekend zouden dat 300 nieuwe opnames in Nederland zijn, denk je dat dit iets is wat wij moeten willen op dit moment of lijkt je dat wat problematisch?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat niet elke land precies hetzelfde doet, helemaal prima. Maar zulke astronomische verschillen vind ik inderdaad niet uit te leggen.![]()
Daar gaan ze eind januari over nadenken he, als de nieuwe regering geinstalleerd is.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, maar misschien dat het plan voor de heropening vanaf 14 januari toch wel goed doordacht is en we zo het voorjaar inrollen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ik denk dat het sowieso over carnaval heen getrokken wordt.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:16 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dit ja, maar misschien dat het plan voor de heropening vanaf 14 januari toch wel goed doordacht is en we zo het voorjaar inrollen.![]()
Dat betekent alles nog 6 weken langer dicht???quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso over carnaval heen getrokken wordt.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
2 weken terug zaten we toch ook op 300?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, 1100 nieuwe opnames gisteren in het VK en een record aantal nieuwe gevallen, omgerekend zouden dat 300 nieuwe opnames in Nederland zijn, denk je dat dit iets is wat wij moeten willen op dit moment of lijkt je dat wat problematisch?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
En daarna over Pasen, Koningsdag, Bevrijdingsdag, Hemelvaart, Pinksteren etc etc.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso over carnaval heen getrokken wordt.
Jaap tekent nog wel een modelletje dat aansluit bij een langere lockdown.![]()
Ik denk dat de scholen eerst open gaan, waarna cijfers weer gaan stijgen en we tot mei vast zitten aan een lockdown.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat het sowieso over carnaval heen getrokken wordt.![]()
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier doet alsof we in Nederland altijd maar hypervoorzichtig zijn geweest, zoveel mogelijk op slot hebben gehouden en zoveel mogelijk maatregelen hebben getroffen. Het Nederlandse beleid heeft zich in mijn ogen eigenlijk altijd gericht op zo min mogelijk proberen te doen en vaak ook nog zo laat mogelijk. Nu is er voor de verandering eens een keer een wat rigoreuzere aanpak gekozen. Of die noodzakelijk was of niet is een tweede, maar ik weet niet waar dat doen alsof die maatregelen nu tot in de lengte van dagen stand gaan houden op gebaseerd is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Duizenden mensen die arbeidsongeschikt dreigen te raken noem jij een grapje?quote:
https://nos.nl/artikel/24(...)bond-begint-meldpunt![]()
Het aantal opnames zal nog hoger geweest zijn, want het aantal patienten in het ziekenhuis steeg met 1100 (van 8474 naar 9546).quote:Op woensdag 29 december 2021 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja gelukkig, mildere variant en we hebben vaccins. Maar het is ook weer geen verkoudheidje als je 1100 opnames op een dag hebt.
Een stijging van 38% in één week. Ligt wel nog ver onder de piek van vorige winter (34000).
Naar schatting 1 op 34 personen had covid in de week van 12 tot 19 december, in Londen was het 1 op 20.are we infinite or am I alone![]()
Misschien moeten we gewoon accepteren dat Omikron wel het aantal besmettingen zal laten stijgen, maar dat het aantal ziekenhuisopnames dermate minder is dat we gewoon (met enkele basisregels) open kunnen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik denk dat de scholen eerst open gaan, waarna cijfers weer gaan stijgen en we tot mei vast zitten aan een lockdown.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
quote:Op woensdag 29 december 2021 12:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
2 weken terug zaten we toch ook op 300?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat ligt er maar heel aan of je het absoluut of relatief bekijkt.quote:
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
. Maar demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge wil niet op de zaken vooruitlopen. ,,Er zijn lichtpuntjes, maar laten we waken voor optimisme”, zei hij vanmorgen.
Hanneke Keultjes, Laurens Kok 29-12-21, 12:15 Laatste update: 12:17
De besmettingen dalen weliswaar, maar het aantal ziekenhuisopnamen gaat nog niet hard omlaag. De Jonge: ,,Er is nog niet echt een effect op de ziekenhuizen af te lezen. Pas nou op dat we niet te vroeg opgelucht zijn.
Laten we waken voor optimisme!!! Stel je voor zeg!![]()
Prima idee, maar gaan we niet doen.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:22 schreef popje het volgende:
[..]
Misschien moeten we gewoon accepteren dat Omikron wel het aantal besmettingen zal laten stijgen, maar dat het aantal ziekenhuisopnames dermate minder is dat we gewoon (met enkele basisregels) open kunnen.
Groeten,
het OMT.![]()
Kortom verlenging lockdown.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:23 schreef Mondkapje het volgende:
. Maar demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge wil niet op de zaken vooruitlopen. ,,Er zijn lichtpuntjes, maar laten we waken voor optimisme”, zei hij vanmorgen.
De besmettingen dalen weliswaar, maar het aantal ziekenhuisopnamen gaat nog niet hard omlaag. De Jonge: ,,Er is nog niet echt een effect op de ziekenhuizen af te lezen. Pas nou op dat we niet te vroeg opgelucht zijn.
Laten we waken voor optimisme!!! Stel je voor zeg!
Zo voorspelbaar.![]()
Dat waren mensen die vroeger "niet konden werken want arbeidsongeschikt vanwege mijn rug". En dan lekker beunenquote:Op woensdag 29 december 2021 12:22 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Duizenden mensen die arbeidsongeschikt dreigen te raken noem jij een grapje?
https://nos.nl/artikel/24(...)bond-begint-meldpunt
Haters everywhere but I don't really care.![]()
Klopt. Beroepsaanstellers = long covid.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat waren mensen die vroeger "niet konden werken want arbeidsongeschikt vanwege mijn rug". En dan lekker beunen![]()
Ja precies, laten we alles open gooien. En dan Dansen met Jansen. Hahahah!quote:Op woensdag 29 december 2021 12:23 schreef Mondkapje het volgende:
Laten we waken voor optimisme!!! Stel je voor zeg!'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Die kleutertaal leert hij nooit meer af zo te zien: 'Pas nou op dat we niet te vroeg opgelucht zijn.' Ben je opgelucht? Pas nou op! Dikkertje Dap kwam naar beneden. Maar het lijkt echt mooi weer buiten. Nee hoor Dikkertje, daar zie ik een wolk. Waar? Zegt Dikkertje. Daar in de verte, zie je hem niet?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:24 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom verlenging lockdown.
Zo voorspelbaar.
Tot zover deze week, Hugo leest volgende week weer verder voor.![]()
Ja, wat dat doen al die mensen die gewoon werk hadden gewoon bewust.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat waren mensen die vroeger "niet konden werken want arbeidsongeschikt vanwege mijn rug". En dan lekker beunen![]()
Jezus zeg......![]()
Long covid ontkenners = wappiesquote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Beroepsaanstellers = long covid.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niet echt omlaag, van 350+ naar onder de 200.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:24 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom verlenging lockdown.
Zo voorspelbaar.
Sja.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Grappig dat jij voor al die anderen kan bepalen dat ze aanstellers zijn.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Beroepsaanstellers = long covid.![]()
Daar zullen ze wellicht meer fysieke bedden hebben maar zijn daar niet net zo hard capaciteitsproblemen qua personeel?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is prima uit te leggen als je naar het aantal vrije IC-bedden kijkt. Die teller staat in Nederland al maanden onder nul. Dat is compleet anders in het buitenland.I'll give you something to do![]()
Nog niet *hard omlaag. En daar heeft 'ie best gelijk in.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Niet echt omlaag, van 350+ naar onder de 200.
Sja.'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Per dag?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:20 schreef zalkc het volgende:
[..]
2 weken terug zaten we toch ook op 300?
Nee joh. In totaal aan IC bezetting. Een aantal weken terug.
Maar het is wel een probleem dat 18 miljoen mensen in lockdown moeten omdat er 500 mensen op de IC liggen met corona.
Ik ben ook steeds meer een voorstander van een vaccinatieplicht
Edit: ik zie dat je het over ziekenhuisopnamen hebt. Niet over IC. My bad..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hee het zou heeeel hard gaan stijgen. Het feit dat het nog steeds daalt is positief. Maar dan zal het wel weer niet hard genoeg gaan...quote:Op woensdag 29 december 2021 12:23 schreef Mondkapje het volgende:
Laten we waken voor optimisme!!! Stel je voor zeg!Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dit is echt achterlijke onzin. Zou voor geen goud willen ruilen met een collega, 23 jaar en kan nu al een jaar bijna niets meer, geen aansteller, alles behalve.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:25 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Beroepsaanstellers = long covid.![]()
Kernpost uit het vorige deel, trouwensquote:Op woensdag 29 december 2021 11:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo lang het nodig. Ik vind het belachelijk om de realiteit te negeren omdat het een bepaald tijd heeft geduurd..
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Ik heb niet het idee dat het buitenland zo nijpend is als hier, nee. Met "bedden" wordt altijd "bedienbare bedden" bedoeld, dus inclusief personeel, apparatuur, ruimte, infrastructuur etc.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar zullen ze wellicht meer fysieke bedden hebben maar zijn daar niet net zo hard capaciteitsproblemen qua personeel?![]()
Lijkt problematisch maar goed ik pleit dan ook niet voor een volledig Britse aanpak hier.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad, 1100 nieuwe opnames gisteren in het VK en een record aantal nieuwe gevallen, omgerekend zouden dat 300 nieuwe opnames in Nederland zijn, denk je dat dit iets is wat wij moeten willen op dit moment of lijkt je dat wat problematisch?I'll give you something to do![]()
Het is vooral enorm ad-hoc en dan ook meteen vrij excessief. Beide kanten op overigens. Alles open, alles dicht, dansen met Jansen, vijf persconferenties in drie weken tijd, het gaat maar heen en weer. Dat je ad-hoc moet handelen in een crisis als deze is op momenten logisch, maar niet op deze manier.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:22 schreef Monolith het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom iedereen hier doet alsof we in Nederland altijd maar hypervoorzichtig zijn geweest, zoveel mogelijk op slot hebben gehouden en zoveel mogelijk maatregelen hebben getroffen. Het Nederlandse beleid heeft zich in mijn ogen eigenlijk altijd gericht op zo min mogelijk proberen te doen en vaak ook nog zo laat mogelijk. Nu is er voor de verandering eens een keer een wat rigoreuzere aanpak gekozen. Of die noodzakelijk was of niet is een tweede, maar ik weet niet waar dat doen alsof die maatregelen nu tot in de lengte van dagen stand gaan houden op gebaseerd is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Een vaccinatieplicht lijkt mij ook de minst slechte optie, al dan niet voor 50+. Anders blijven we toch weer hangen in "de zorg!" en gaan scholen en winkels weer dicht.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Per dag?
Nee joh. In totaal aan IC bezetting. Een aantal weken terug.
Maar het is wel een probleem dat 18 miljoen mensen in lockdown moeten omdat er 500 mensen op de IC liggen met corona.
Ik ben ook steeds meer een voorstander van een vaccinatieplicht.![]()
En wat was zijn gezondheid voor corona??quote:Op woensdag 29 december 2021 12:28 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dit is echt achterlijke onzin. Zou voor geen goud willen ruilen met een collega, 23 jaar en kan nu al een jaar bijna niets meer, geen aansteller, alles behalve.
Helemaal fit zeker :p![]()
Ja, topfit zelfs.quote:Op woensdag 29 december 2021 12:30 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat was zijn gezondheid voor corona??
Helemaal fit zeker :p![]()
bizarre reactie op een post over uitgestelde zorg. Suggereer je nu dat de lockdown de oorzaak was van de druk op de zorg? Dat er zonder een lockdown geen zorg had moeten uitgesteld worden?quote:Op woensdag 29 december 2021 12:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- En 3 jaar verslechterd onderwijs
- En 3 jaar verminder kwaliteit van leven
Lockdowns zijn gewoon schadelijk op veel vlakken op de lange termijn, maar we kijken alleen maar naar de korte termijn.are we infinite or am I alone
Forum Opties Forumhop: Hop naar: