Fijn dat Lammetje op dreef is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:49 schreef Arizona het volgende:
Lam gooit wel beduidend beter sinds de post waarin ik hem met Strani vergeleek
Het land wordt er steeds fraaier opquote:Kabinet: nog plannen voor 20 tot 25 datacenters
Er zijn nog zo'n 20 tot 25 plannen voor de vestiging of uitbreiding van datacenters in Nederland, schrijft staatssecretaris Yesilgöz aan de Tweede Kamer. Daar zitten zeker ook heel grote tussen, zoals in Zeewolde, die een groot beroep op de nationale energievoorziening zullen doen. Dat zou kunnen oplopen tot 10 procent van de Nederlandse elektriciteitsvraag.
De staatssecretaris geeft antwoord op Kamervragen die in juli zijn gesteld en op dit moment heel actueel zijn, omdat de gemeente Zeewolde gisteravond instemde met de komst van een megadatacenter van Facebook. Behalve in Flevoland lopen er in elk geval ook projecten in onder meer de kop van Noord-Holland en Groningen
Ja. En dan nog te bedenken dat die datacenters nauwelijks extra banen en de staat nauwelijks extra inkomsten oplevertquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het land wordt er steeds fraaier op
Zou Lam dan toch @Strani zijnquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:49 schreef Arizona het volgende:
Lam gooit wel beduidend beter sinds de post waarin ik hem met Strani vergeleek
Ik las dartscenters door die posts ervoorquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daarom snap ik er ook niets van?? Normaal gaat het nog om inkomsten, waarom zou je dit nu willen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. En dan nog te bedenken dat die datacenters nauwelijks extra banen en de staat nauwelijks extra inkomsten oplevert
Ik begrijp vooral niet hoe al die datacenters er zo ogenschijnlijk ‘moeiteloos’ doorheen komen. Als er ergens woningen gebouwd moeten worden of een snelweg een extra rijstrook moet krijgen, lijkt ieder grassprietje heilig. Maar dit soort kolossale panden met een al even kolossaal energieverbruik komen er gewoon.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:15 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja. En dan nog te bedenken dat die datacenters nauwelijks extra banen en de staat nauwelijks extra inkomsten oplevert
Ik had tot een aantal minuten geleden nog nooit van Wattimena gehoord, maar HUPquote:
Blokkendoos hier, blokkendoos daar, ja je ziet er veel dit jaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Distributiecentra ook. Al staan ze recht naast een woonwijk, 10 meter hoog. Op een of andere manier kan dat overal.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet hoe al die datacenters er zo ogenschijnlijk ‘moeiteloos’ doorheen komen. Als er ergens woningen gebouwd moeten worden of een snelweg een extra rijstrook moet krijgen, lijkt ieder grassprietje heilig. Maar dit soort kolossale panden met een al even kolossaal energieverbruik komen er gewoon.
In Zeewolde was zelfs Groen Links voorstander, dus de politieke steun is praktisch unaniem.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:27 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Blokkendoos hier, blokkendoos daar, ja je ziet er veel dit jaar.
VVD +3 gaaf land dit dat.
Dat de verantwoordelijkheid daarvoor bij een gemeenteraadje van schubbekutteveen ligt is ook bizar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
In Zeewolde was zelfs Groen Links voorstander, dus de politieke steun is praktisch unaniem.
Netflixquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Welk nut hebben al die datacentra?
Data opslaan. In zekere zin nog nuttig als het voor de website van bedrijven is oid. Maar in het geval van Facebook hebben ze allerlei kortingen en zijn ze aan het parasiteren op Nederlandse investeringen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Poezenfilmpjes kijken en downloaden op topsnelheid.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ja, het gaat maar over energieverbruik, CO2 uitstoot, klimaatdoelstellingen en noem maar op. Dat datacenter in Zeewolde verbruikt straks net zoveel stroom als de NS in één jaarquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet hoe al die datacenters er zo ogenschijnlijk ‘moeiteloos’ doorheen komen. Als er ergens woningen gebouwd moeten worden of een snelweg een extra rijstrook moet krijgen, lijkt ieder grassprietje heilig. Maar dit soort kolossale panden met een al even kolossaal energieverbruik komen er gewoon.
Ja, dat is natuurlijk ook wel vragen om moeilijkheden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Dat de verantwoordelijkheid daarvoor bij een gemeenteraadje van schubbekutteveen ligt is ook bizar.
Ja, gaat het dan sneller als het in Zeewolde staat dan waar het nu staat?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Poezenfilmpjes kijken en downloaden op topsnelheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |