SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Nee, maar dat duurt nog een week. Niet te vroeg juichenquote:Op vrijdag 17 december 2021 10:02 schreef Yara. het volgende:
Ik hoop wel op een witte kerst. Is die kans nu helemaal verdwenen dan?
Gisteren heb ik heerlijk van de zon genoten, ook nog een stukje wezen fietsen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:28 schreef RamboDirk het volgende:
Zon al weken niet gezien....grijs en grauw.
Die winters in Zweden waren beter, wit dekje wat reflecteert, felle zon, mooi weer. Ondanks dat je op papier minder licht hebt.
Idem. Gisteren was top.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:32 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Gisteren heb ik heerlijk van de zon genoten, ook nog een stukje wezen fietsen.
Ja, 6-12 graden ?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:24 schreef aloa het volgende:
Nao Ao index blijft positief voor winterweer.
Grenzwetterlagequote:Op zaterdag 18 december 2021 10:04 schreef aloa het volgende:
Pluim is weer kouder. Maar nog geen zekerheid.
[ afbeelding ]
Misschien toch wel een witte kerst? De opties blijven tot nu toe steeds schommelen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:04 schreef aloa het volgende:
Pluim is weer kouder. Maar nog geen zekerheid.
[ afbeelding ]
Blijft spannend.quote:Op zaterdag 18 december 2021 10:13 schreef Stichting_NoFap het volgende:
[..]
Misschien toch wel een witte kerst? De opties blijven tot nu toe steeds schommelen.
[ afbeelding ]
Het kan nog steeds alle kanten op. We weten het hooguit enkele dagen voor kerst wat de grootste kanshebber wordt. De langetermijnontwikkeling vind ik eigenlijk interessanter, want gaan we vanaf januari inderdaad een strenge winter krijgen? De ingrediënten zijn volop aanwezigquote:Op zaterdag 18 december 2021 10:13 schreef Stichting_NoFap het volgende:
[..]
Misschien toch wel een witte kerst? De opties blijven tot nu toe steeds schommelen.
[ afbeelding ]
SPOILER: cherrypicking kaartjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Hopen dat we nog voldoende aardgas op voorraad hebben.![]()
![]()
Witte kerst?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:23 schreef aloa het volgende:
Prachtige kaarten nu weer van GFS. Bakken met sneeuw en strenge vorst![]()
Ben heel benieuwd naar EC vanavond.
quote:
Ook een lekker ZW windjequote:Op zondag 19 december 2021 17:57 schreef aloa het volgende:
GFS laat anti winter zien nu.
Afwachten wat EC laat zien.
Ja nogal. Gaat alle kanten uit. Eens zien wat ze morgen doenquote:Op zondag 19 december 2021 19:45 schreef aloa het volgende:
[..]
De modellen hebben het er maar moeilijk mee.
Ja. Het kan maar op 1 manier goed gaan en op 1000 manieren fout lopen.quote:Op zondag 19 december 2021 19:46 schreef michiel_merk het volgende:
Kwartje valt meestal verkeerd, als het om dit soort situaties gaat, dus ga maar uit van een graadje of 10
Gister ging ik boodschappen doen. Heenweg grijs. Terug klaarde alles op maar bleef er nog wel een pak mist. Daarachter scheen de zon, het leek een enorme bol. Zo mooi.quote:Op zondag 19 december 2021 15:25 schreef INViCTuS het volgende:
Het is hier echt al een dag of 12 gewoon echt helemaal grijs![]()
De Nederlandse herfst en 2 weken winter kunnen me wel steeds meer gestolen worden. Wat een saaie depressieve negativiteit. Maar we doen het er maar mee. Morgen schijnt de zon, las ik
Het pas net halverwege december joh, tijd zat.quote:
ga ik toch niet zien, als het donker is ga ik naar werk en als ik naar huis ga is het weer donker.quote:Op zondag 19 december 2021 20:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gister ging ik boodschappen doen. Heenweg grijs. Terug klaarde alles op maar bleef er nog wel een pak mist. Daarachter scheen de zon, het leek een enorme bol. Zo mooi.Maar ik kon niet kijken want moest doorfietsen.
![]()
Morgen idd waarschijnlijk de zon.
Zeker...ik zie december ook niet echt als wintermaandquote:Op zondag 19 december 2021 21:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het pas net halverwege december joh, tijd zat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het vervolg van GFS ziet er ook mooi uit. Scandihoogquote:Op maandag 20 december 2021 08:47 schreef Houtenbeen het volgende:
De laatste run van GFS komt nu met +40cm sneeuw voor het noorden
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 december 2021 08:47 schreef Houtenbeen het volgende:
De laatste run van GFS komt nu met +40cm sneeuw voor het noordenlolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Al langer dan 10 minuten hier. Echt ongekend. Het was hier echt bijna 2 weken volledig intens grijsquote:Op maandag 20 december 2021 10:28 schreef ACT-F het volgende:
Wauw, de zon schijnt. Dat ben ik niet meer gewend
Daarom juist. De zon doet gewoon pijn aan de ogenquote:Op maandag 20 december 2021 10:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Al langer dan 10 minuten hier. Echt ongekend. Het was hier echt bijna 2 weken volledig intens grijs
De laatste run van GFS komt nu met +40cm sneeuw voor het noordenOhhh ik woon in het paarst!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus valt er geen sneeuw hier.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
De laatste run van GFS komt nu met +40cm sneeuw voor het noordenDe nieuwste run van GFS laat de sneeuw iets zuidelijker komenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste run van GFS komt nu met +40cm sneeuw voor het noordenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder wrijving geen glans
quote:Op maandag 20 december 2021 11:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
De nieuwste run van GFS laat de sneeuw iets zuidelijker komenOk dat zou best tof zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
Als je in Egypte woont welquote:Op maandag 20 december 2021 15:57 schreef Adrie072 het volgende:
Kan de slee al van zolder gehaald worden?
Als dat toch eens zou uitkomenquote:Op maandag 20 december 2021 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zou wel prima zijn. Niet van dat benauwde en gelijk 30 cm
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben ik meteen weer teleurgesteld met het westen... wij krijgen nooit watquote:Op maandag 20 december 2021 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Dit zou wel prima zijn. Niet van dat benauwde en gelijk 30 cm
[ twitter ]
Geen idee, zit nog maar op 90 uur: https://www.meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.phpquote:
quote:Op maandag 20 december 2021 16:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als dat toch eens zou uitkomenDe grootste hoeveelheden sneeuw die zijn gevallen kwamen voor 99% onaangekondigd.......Dus 5 dagen van tevoren durf ik wel te stellen dat dit scenario niet uitkomtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
Geen sneeuw meer, maar wel koudquote:Op maandag 20 december 2021 17:12 schreef Starhopper het volgende:
Jahoor! GFS gaat ook voor winterAl zit het laagje veel te zuidelijk voor sneeuw bij ons volgens mij.
Liever kou en geen sneeuw dan regen en een graad of 10quote:Op maandag 20 december 2021 17:14 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Geen sneeuw meer, maar wel koud
quote:Op maandag 20 december 2021 17:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Liever kou en geen sneeuw dan regen en een graad of 10
Grens België Nederland nog net een beetje.quote:Op maandag 20 december 2021 17:12 schreef Starhopper het volgende:
Jahoor! GFS gaat ook voor winterAl zit het laagje veel te zuidelijk voor sneeuw bij ons volgens mij.
Bij jou is het nog +4. Hier -1 allen.quote:Op maandag 20 december 2021 18:03 schreef Haags het volgende:
De opwarming van de aarde is weer goed voelbaar momenteel. M´n kloten vriezen er af!!!
@:mortaxx
@:zipportal
Moet je een broek aan doen smeerlapquote:Op maandag 20 december 2021 18:03 schreef Haags het volgende:
De opwarming van de aarde is weer goed voelbaar momenteel. M´n kloten vriezen er af!!!
@:mortaxx
@:zipportal
Zit je in Rusland?quote:Op maandag 20 december 2021 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straks maar één laatste keer naar buiten zonder dood te vriezen
Dramakatquote:Op maandag 20 december 2021 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Straks maar één laatste keer naar buiten zonder dood te vriezen
Bevroren kat.quote:
Ja.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
quote:Op maandag 20 december 2021 21:29 schreef Snowsquall het volgende:
Het is hier al helemaal wit buiten....... .........Toch nog een witte kerstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het is maandagquote:Op maandag 20 december 2021 23:11 schreef TLC het volgende:
Ik hoop dat ze maandag weten wat t nu gaat worden met Kerst.
niet het is dinsdagquote:
Koud hč? Berenkoud!quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:06 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, viel me net wel op dat het vrij fris was, maar -5?
Het is weer gruwelijk mis daar...quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:14 schreef Frutsel het volgende:
eerste vorst - problemen op spoor
eerste bladeren die vallen - problemen op spoor
eerste 30+ dag - problemen op spoor...
Je zou zeggen: "Zet je rijp-verwarming dan aan..." maar nee hoor, dat kennen we niet!quote:Door een laagje rijp kunnen bovenleidingen minder goed stroom naar de treinen geleiden.
Oeh-oeh!quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:14 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
DAT DIT KAN IN NEDERLAND!
nee DIT KAN ALLEEN IN NEDERLAND
eerste vorst - problemen op spoor
eerste bladeren die vallen - problemen op spoor
eerste 30+ dag - problemen op spoor...
KEDENG KEDENG
De NS is een aandachtshoer!quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:57 schreef Starhopper het volgende:
Ik kan mij herinneren dat we een paar jaar geleden extreme rijp hadden (mooie witten bomen). En toen konden de treinen wel gewoon rijden
Je Fok-Fa tarieven?quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Krijg net een mailtje over m'n nieuwe tarieven, variabel.
Rot maar weer op met die kou
Nee aantal bans hebben invloed op het te besteden bedrag voor de lease autoquote:Op dinsdag 21 december 2021 10:16 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Je Fok-Fa tarieven?
Krijg je nu voor elke ban 0,25 euro?
We zijn uitgekaart, want niemand weet het nog meerquote:
Teken ik voorquote:Op dinsdag 21 december 2021 18:48 schreef INViCTuS het volgende:
GFS komt weer met sneeuw vooral voor midden en oost Nederland zaterdagochtend en zondagochtend
Dit is geen witte kerstquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:21 schreef Starhopper het volgende:
ECMWF komt met een witte kerst![]()
![]()
[ afbeelding ]
Voor NH welquote:
En schaatsen op de stratenquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:21 schreef Starhopper het volgende:
ECMWF komt met een witte kerst![]()
![]()
[ afbeelding ]
SPOILER: ijzelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt?quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:50 schreef TLC het volgende:
Het is alleen een witte Kerst als er in de Bilt sneeuw ligt
quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:50 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
En schaatsen op de stratenDat kan wel gevaarlijk worden. Veel mensen op familiebezoekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
Ja en op beide dagen moet er een gesloten sneeuwdek liggen in de Bilt voor een officiële witte kerstquote:
Hadden ze maar naar Hugo en Mark moeten luisterenquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:51 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat kan wel gevaarlijk worden. Veel mensen op familiebezoek
zadelgebiedquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:44 schreef Starhopper het volgende:
Zitten we in niemandsland of in een hogedrukgebied?
[ afbeelding ]
Thnx! Weer wat geleerdquote:
Ik zie het ja: Als definitie voor een witte kerst wordt door het Nederlandse KNMI het criterium gehanteerd dat op beide kerstdagen een gesloten sneeuwdek in De Bilt ligt.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Ja en op beide dagen moet er een gesloten sneeuwdek liggen in de Bilt voor een officiële witte kerst
Ik laat het je wetenquote:Op dinsdag 21 december 2021 19:50 schreef TLC het volgende:
Het is alleen een witte Kerst als er in de Bilt sneeuw ligt
Er zijn daar ook gebergten.quote:Op dinsdag 21 december 2021 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik zie het ja: Als definitie voor een witte kerst wordt door het Nederlandse KNMI het criterium gehanteerd dat op beide kerstdagen een gesloten sneeuwdek in De Bilt ligt.
Verder op de wikipedia: Omdat kerst op het zuidelijk halfrond in de zomerperiode valt, is een witte kerst aldaar een zeldzaamheid.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
voorlopig geniet ik gewoon van het weer zoals het nu is, wat een prachtig weer is het!quote:Op woensdag 22 december 2021 08:55 schreef Starhopper het volgende:
De winter is weer van de kaarten verdwenen
Dat was het vorige week toen het 10 graden en zonnig was.quote:Op woensdag 22 december 2021 09:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
voorlopig geniet ik gewoon van het weer zoals het nu is, wat een prachtig weer is het!
Misscnhien voor jou, maar deze dagen koester ik. Ik ga 's morgens heerlijk wandelen in de vrieskou. Prachtige blauwe lucht. En zo stil..quote:Op woensdag 22 december 2021 10:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was het vorige week toen het 10 graden en zonnig was.
De voorspellingen van het KNMI zijn anders.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:24 schreef aloa het volgende:
Jojo pluim. Kan vanavond weer anders zijn.
Vorige week kon je ook prima wandelen in de blauwe lucht. Met als belangrijkste verschil dat je je niet helemaal hoeft in te pakkenquote:Op woensdag 22 december 2021 10:21 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Misscnhien voor jou, maar deze dagen koester ik. Ik ga 's morgens heerlijk wandelen in de vrieskou. Prachtige blauwe lucht. En zo stil..
Ik vond het vorige week te warm.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorige week kon je ook prima wandelen in de blauwe lucht. Met als belangrijkste verschil dat je je niet helemaal hoeft in te pakken
Ben je koudbloedig ofzoquote:Op woensdag 22 december 2021 10:34 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vond het vorige week te warm.
Ik zie geen sneeuw en vorige week was het ook strakblauwquote:Op woensdag 22 december 2021 10:40 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nee, ik ben gek op winter en sneeuw met staalblauwe luchten en heldere sterrenhemels.
Ik heb het van je overgenomen tot je terug bent.quote:Op woensdag 22 december 2021 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, hier momenteel paar daagjes herfst.
Dus buitje, vrij veel bewolking en 15 graden. Ochja. Is oke.
Na het weekend komen de blauwe luchten weer terug en gaan we weer naar de 19 graden. Ik klaag nog steeds niet
Het Elba Sara ligt er mooi bijquote:Op woensdag 22 december 2021 12:48 schreef Salina het volgende:
Heerlijk die winter.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wtf. Okee dan.quote:
ECMWF is het niet met je eensquote:Op woensdag 22 december 2021 17:25 schreef Remco het volgende:
De kaarten beginnen weer wat richting winter te draaien
Warmbloedig Euro hoog waar je precies niks aan hebt. Zal wel weer wekenlang grijs worden. Net 2 dagen zon gehad met frisse temperaturen. In die 2 dagen scheen de zon evenveel uur als de afgelopen 3 weken samenquote:Op woensdag 22 december 2021 19:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
ECMWF is het niet met je eensEnige wat winter is, is de datum
[ afbeelding ]
en dichte mistquote:Op woensdag 22 december 2021 20:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo'n hekel aan ijzelmeest gruwelijke wat je kan hebben in de winter.
Vorige week was het grijzer dan grijs en heel erg nat.quote:Op woensdag 22 december 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie geen sneeuw en vorige week was het ook strakblauw
We hebben 2 dagen prachtig weer gehad.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:52 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Vorige week was het grijzer dan grijs en heel erg nat.
Echt van dat graftakke pleuris weer..behalve zaterdag..
prachtige kaart, maar voorlopig nog geen winter.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
groot vlak mild en groot vlak koud
[ twitter ]
In de zomer is ijzel nog gruwelijker!quote:Op woensdag 22 december 2021 20:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Zo'n hekel aan ijzelmeest gruwelijke wat je kan hebben in de winter.
Bah, vind dat het slechtste weertype dat er bestaat. Zeer zacht in een wintermaand (hoewel ik december tegenwoordig al eerder als een herfstmaand zie). Dat is altijd zo’n soort vieze walm 👎 niks beter dan lekker schone vrieskou-luchtquote:Op donderdag 23 december 2021 09:20 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf midden volgende week misschien paar dagen 10-14 graden
Geen zon, wel regen en harde wind.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:46 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Bah, vind dat het slechtste weertype dat er bestaat. Zeer zacht in een wintermaand (hoewel ik december tegenwoordig al eerder als een herfstmaand zie). Dat is altijd zo’n soort vieze walm 👎 niks beter dan lekker schone vrieskou-lucht
Afgelopen 2 dagen waren heerlijk zonnig en koud winterweer, maar als het dan daarna weer 2-4 graden moet worden met grijze stratus, dan heb ik liever 10-14 graden, hoor.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:46 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Bah, vind dat het slechtste weertype dat er bestaat. Zeer zacht in een wintermaand (hoewel ik december tegenwoordig al eerder als een herfstmaand zie). Dat is altijd zo’n soort vieze walm 👎 niks beter dan lekker schone vrieskou-lucht
Liever +10 dan +2 of +4 met datzelfde weer. Maar nog liever het weer van de afgelopen 2 dagen.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen zon, wel regen en harde wind.
Maar hee, het is wel + 10 graden
Boeit me geen hol, ik ga bijna 80 cent per kuub gas extra betalen, laat maar lekker weg blijven die kou.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:50 schreef aloa het volgende:
[..]
Geen zon, wel regen en harde wind.
Maar hee, het is wel + 10 graden
Wat het ook wordt...je doet er toch niks aan.quote:Op donderdag 23 december 2021 10:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Boeit me geen hol, ik ga bijna 80 cent per kuub gas extra betalen, laat maar lekker weg blijven die kou.
En een heleboel mensen die in hetzelfde schuitje (of nog erger, in een nauwelijks geďsoleerde woning) zitten zijn het met me eens.
Normaliter maakt het me niet zo uit maar je nu zitten verkneukelen om diepvrieskou is in mijn ogen niet veel meer dan die groep mensen nog een trap na te geven. Het is letterlijk een financiële strop die langzaam aangehaald wordt en je kan er niets aan doen. Je hoort letterlijk je euro's verbranden.
Kijk ik ook niet van op. Ik snap alleen niet dat iemand die depressief wordt van saai grijs weer, het geweldig vindt dat het 10 graden wordt met geen seconde zon.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat klopt maar dan moet je niet raar opkijken dat mensen liever regen en 10 graden hebben dan vrieskou.
Maar als jij moet kiezen tussen grijs met 2-4 graden en grijs 8-12 graden, dan kies je toch voor de milde variant, lijkt mij?quote:Op donderdag 23 december 2021 11:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Kijk ik ook niet van op. Ik snap alleen niet dat iemand die depressief wordt van saai grijs weer, het geweldig vindt dat het 10 graden wordt met geen seconde zon.
Maar, het is wel goed verder
Niemand vind dat geweldig, het is kiezen uit twee kwaden. Zo sta ik er in iigquote:Op donderdag 23 december 2021 11:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Kijk ik ook niet van op. Ik snap alleen niet dat iemand die depressief wordt van saai grijs weer, het geweldig vindt dat het 10 graden wordt met geen seconde zon.
Ik snap precies wat je bedoelt hoor.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Man man man.quote:Op donderdag 23 december 2021 09:20 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf midden volgende week misschien paar dagen 10-14 graden
Glad, vies, nat en koudquote:
Ik vind 10 graden met zon geweldig, zoals vorige week.quote:Op donderdag 23 december 2021 11:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Met zon ja, maar kans op zon is klein volgende week.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind 10 graden met zon geweldig, zoals vorige week.
Nu is het koud én grijs.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Met zon ja, maar kans op zon is klein volgende week.
De vooruitzichten zijn inderdaad weer lekker zoals de standaard Nederlandse herfst. Het gaat gewoon weer verder.quote:Op donderdag 23 december 2021 13:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Met zon ja, maar kans op zon is klein volgende week.
Daarom liever warm met zonquote:Op donderdag 23 december 2021 16:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Daarom liever onder het vriespunt met zon
Weerwoord beldequote:Op donderdag 23 december 2021 14:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
De vooruitzichten zijn inderdaad weer lekker zoals de standaard Nederlandse herfst. Het gaat gewoon weer verder.
Maar heb dan echt liever 8-12 graden met die grijze zooi, dan 0-4 graden
De winter komt vannacht weer terug, maar blijft niet langquote:
Sauerlandquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:21 schreef hangtime het volgende:
Ik begrijp dat wij morgen geen sneeuw krijgen.
Toch wil ik ff de sneeuw in, waar moet ik morgenochtend naar toe rijden, Noord-Duitsland ergens?
Iemand kaarten met de verwachte sneeuwval voor daar?
De alpenquote:Op vrijdag 24 december 2021 11:21 schreef hangtime het volgende:
Ik begrijp dat wij morgen geen sneeuw krijgen.
Toch wil ik ff de sneeuw in, waar moet ik morgenochtend naar toe rijden, Noord-Duitsland ergens?
Iemand kaarten met de verwachte sneeuwval voor daar?
Koud hequote:Op zaterdag 25 december 2021 10:01 schreef michiel_merk het volgende:
Actueel gewoon ijskoud [ afbeelding ] gevoels temperatuur)
Wou net zeggen ja.quote:Op zaterdag 25 december 2021 10:01 schreef michiel_merk het volgende:
Actueel gewoon ijskoud [ afbeelding ](gevoels tempratuur)
Zekerquote:Op zaterdag 25 december 2021 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wou net zeggen ja.
Voor diegenen die het zo graag ijskoud willen hebben, is dit het moment om naar buiten te gaan en daarvan te genieten.
Niet nu boos gaan zitten posten dat het over een paar dagen misschien 14 graden wordt maar hup, deur open en die ijskast in!
strakblauw en zon, dat welquote:Op zaterdag 25 december 2021 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wou net zeggen ja.
Voor diegenen die het zo graag ijskoud willen hebben, is dit het moment om naar buiten te gaan en daarvan te genieten.
Niet nu boos gaan zitten posten dat het over een paar dagen misschien 14 graden wordt maar hup, deur open en die ijskast in!
hier ook, hoor. niks mis mee. maar er is evengoed niks mis met +10 en zonquote:
Ik bedoel in het zuiden wel bewolking en neerslag.quote:Op zaterdag 25 december 2021 10:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
hier ook, hoor. niks mis mee. maar er is evengoed niks mis met +10 en zon
Haha, goed punt. En gedaan, net buiten hardgelopen en lekker koud gehad. Fijn!quote:Op zaterdag 25 december 2021 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wou net zeggen ja.
Dikke genietings vandaagquote:Op zaterdag 25 december 2021 10:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wou net zeggen ja.
Makkelijk gezegd ! Zij hebben de kans om aan dat weer te wennen aangezien ze meerdere weken per winter zo'n weer hebben.quote:
Zo de knetters... het vriest lekker!quote:
https://www.weerplaza.nl/nederlandquote:Groningen en Friesland worden het koudst: daar is lokaal -9 of -10 graden mogelijk.
Ik hoop dat je verdrinkt in een waterbakjequote:Op zondag 26 december 2021 09:30 schreef dick_laurent het volgende:
Hier komt de zon vanaf vandaag weer terug. Ohja en morgen weer 20 graden @:nattekat
-10?quote:Op zondag 26 december 2021 09:36 schreef Nattekat het volgende:
Het goede nieuws is dat we de komende dagen weer richting dubbele cijfers gaan
Naar een andere mod, dan mag hetquote:Op zondag 26 december 2021 09:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Van een mod nog wel. Waar gaat dat heen hier op FOK!
Het enige weerfenomeen dat op TeleTekst steevast in hoofdletters geschreven staatquote:
Dus dat is wat Willem-Alexander bedoelde met de klimaatverandering waar wij allen de zo verschrikkelijke gevolgen van ondervinden.quote:
Jep, krabben hoeft niet bij deze droge luchtquote:Op zondag 26 december 2021 17:15 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga de kurkdroge lucht missen
Het gezeik met condens in de auto is alweer begonnen.
quote:Op zondag 26 december 2021 11:09 schreef aloa het volgende:
Woensdag stormachtig.
Gelukkig wel 10 graden.
[ afbeelding ]
Ze willen en verwachten dat het hier 3 maanden lang -10 overdag isquote:Op zondag 26 december 2021 22:19 schreef Schwein het volgende:
Waarom zijn ze op WW altijd zo neerslachtig? Komende week wordt het 10plus..maar het enige wat daar ongeveer gepost wordt: wat een drama. Drama...hoezo?
quote:Op zondag 26 december 2021 11:09 schreef aloa het volgende:
Woensdag stormachtig.
Gelukkig wel 10 graden.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |