Het is vrij snel opgelost hoor met opa's en oma'squote:Op dinsdag 14 december 2021 13:38 schreef Kickinalfa het volgende:
"
Het kabinet doet een tegemoetkoming aan scholen: de laatste maandag voor de oorspronkelijke kerstvakantie, aanstaande maandag dus, kunnen scholen er nog wel voor kunnen kiezen om de deuren open te houden. De 'coulance-dag' kan worden gebruikt als ouders meer tijd nodig hebben om opvang voor hun kinderen te reden."
Oh is noodopvang ook niet meer toegestaan?
Of wat dan ook.
KRIJG DE TERING
En het mooie is dat het negatieve effect van midelbare scholen sluiten veel kleiner is, gezien die leerlingen gewoon zelfstandig thuis kunnen zitten. En het helpt ook nog eens veel meer.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Omdat basisschool kinderen de BRON van al het KWAAD zijn!
[ afbeelding ]
Volgens mij zit daar geen taboe op, hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel droevig.
Maar ze kunnen nu eenmaal niet achter de deur ingrijpen (gelukkig) en dat weet men ook wel, dus ja, dan maar aan de andere kant ingrijpen.
Kritiek op opa's en oma's die zonder test toch lekker gaan knuffelen met kleinkinderen zou terecht zijn, maar daar zit nog steeds een klein taboe op volgens mij.
Kijk nog eens goed, die percentages gevaccineerd/ongevaccineerd zijn er in verwerkt. De verhouding tussen de twee groepen bij de andere varianten staat er gewoon naast, en daar zie je geen 500% meer gevallen in de gevaccineerde groep, maar een 50/50 verdeling.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:32 schreef Jaeger85 het volgende:
Er zijn 500% meer gevallen in de gevaccineerde groep, maar aangezien 90% gevaccineerd is zegt dit niets over de besmettingskans. Relatief gezien zijn er veel meer ongevaccineerden besmet. 500 van 10% van de bevolking tegenover 2500 van 90% van de bevolking.
Of gewoon lekker met papa en mama mee de (bom)volle winkels inquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Veel kinderen gaan dus gewoon extra naar opa en oma in plaats van naar school
Je mag hopen dat in april de avondlockdown eraf gaat.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Carnaval .... gaat niet door
Koningsdag .... gaat niet door
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed, die percentages gevaccineerd/ongevaccineerd zijn er in verwerkt. De verhouding tussen de twee groepen bij de andere varianten staat er gewoon naast, en daar zie je geen 500% meer gevallen in de gevaccineerde groep, maar een 50/50 verdeling.
Dat kunnen ze wel roepen, maar dan verwijten we het kabinet weer dat ze wereldvreemd zijn omdat ze zich niet realiseren dat mensen dat advies toch gaan negeren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat is ook logisch ja. Het zal zeker schelen als scholen eerder dicht zijn. Maar als je dit wil bereiken kun je ook de 60+ aanspreken en zeggen: Blijf een weekje thuis als 't even kan want dan kunnen de kinderen hun laatste week school op een fatsoenlijke manier afsluiten.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik krijg er steeds meer moeite mee onderdeel van die 'ons' te zijn op dat moment. Wat laten we ons met zijn allen van de slechtste kant zien zeg. Inclusief regering.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is ook droevig. Maar wat wil je in een land waar de ministers worden weggehoond als ze een beroep doen op 'ons' gedrag.
Het idee is dat omdat de kinderen niet naar school gaan, de transmissie in die week dus al afneemt en ze dus geen besmetting meenemen naar opa en oma. Dat opa en oma een week thuisblijven maakt daarin geen verschil, natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat is ook logisch ja. Het zal zeker schelen als scholen eerder dicht zijn. Maar als je dit wil bereiken kun je ook de 60+ aanspreken en zeggen: Blijf een weekje thuis als 't even kan want dan kunnen de kinderen hun laatste week school op een fatsoenlijke manier afsluiten.
Alle juffen zitten alweer te smullen bij WEER een extra week vrij natuurlijk. Ach wat hebben ze het zwaarquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de scholen dat willen en kunnen.
Zaterdag ook al, een gezin van 5 dat samen boodschappen deedquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of gewoon lekker met papa en mama mee de (bom)volle winkels in
Uiteraard. Die van mij ook.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Veel kinderen gaan dus gewoon extra naar opa en oma in plaats van naar school
Die van mij gaan volgende week 4 dagen naar opa en oma.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat iedereen zijn kinderen nu bij opa en oma gaat stallen?
Nee, de kinderen moeten gewoon met papa mee naar het werk. Op de vrachtwagen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat iedereen zijn kinderen nu bij opa en oma gaat stallen?
Die van mij 3. Kan ik zelf 2 dagen naar kantoor en heb ik 1 dagje rust voor mezelf.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die van mij gaan volgende week 4 dagen naar opa en oma.
Net geregeld.
Denk mijn neefje en nichtje ook.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef nattermann het volgende:
[..]
Uiteraard. Die van mij ook.
Plank volledig misgeslagen dus. Uitstekend beleid.
Allez opi & omikron zeggen we danquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die van mij gaan volgende week 4 dagen naar opa en oma.
Net geregeld.
Ja hier helaas ook, het oppasverbod wordt voor 1 of 2 dagen opgeschort.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef nattermann het volgende:
[..]
Hoop is uitgestelde teleurstellingquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je mag hopen dat in april de avondlockdown eraf gaat.
OMT, eerste poging: ''Scholen eerder dicht, Omicron kan gevaarlijk zijn''quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef _serial_ het volgende:
Zo zie je maar weer als het OMT samen met de onderwijsbonden maar hard genoeg roepen in de media, dat het gewoon weer gebeurt.
Ik zei dan ook niet dat de scholen dicht een slecht idee is. Ik snap waarom ze het doen, maar ik vraag me af of dit de manier en het moment is. Het heeft een hoog gevoel van: We willen de kerst van de ouderen redden door de kerst van kinderen (op school) te slachtofferen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ipv zeggen dat de scholen dicht een slecht idee is, kan je ook gewoon zeggen dat ermee komen op het allerlaatste moment oliedom is. Twee verschillende dingen hè.
Deze snap ik niet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Opa en oma kunnen ook digitaal aanschuiven bij kerst natuurlijk. Hoeven ze echt niet een week thuis te blijven. Alleen de verantwoordelijkheid nemen om even niet met kleinkinderen te knuffelen tijdens kerst.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dat omdat de kinderen niet naar school gaan, de transmissie in die week dus al afneemt en ze dus geen besmetting meenemen naar opa en oma. Dat opa en oma een week thuisblijven maakt daarin geen verschil, natuurlijk.
Een bak jonge zieke kinderen die vervolgens met kerst de hele familie ziek maken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Het enige achterlijke aan scholen dicht is, zoals alles van dit rattenkabinet, dat het WEER zo halfslachtig is.
Waarom in godsnaam alleen de basischolen, wat schieten we daar mee op
Ik hoorde dat deze week wordt gecompenseerd met een week minder zomervakantiequote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef byah het volgende:
[..]
Alle juffen zitten alweer te smullen bij WEER een extra week vrij natuurlijk. Ach wat hebben ze het zwaar
De ouders zijn er zelf ook bij toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:38 schreef josja het volgende:
[..]
De opa's en oma's zien dat belang zelf niet in denk ik. Vanuit eigen ervaring; op mijn sportschool loopt een gedeelte van de senioren te klagen dat we de kapjes weer verplicht moeten maken, want veilig. Maar 5 minuten later staan ze wel met 25 man, zonder kapje uiteraard, in mijn zaaltje een groepsles te volgen. Tja.
Je kunt gewoon hardlopen,quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
En ondertussen kan ik nog steeds niet 's avonds sporten![]()
Scholen dicht, dan kan ook de sport open in ruil
Hardhollen, niet overdrijven he.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:45 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon hardlopen,
Groet,
Jaap van Dissel
Het is eigenlijk nog erger, nu gaan kinderen 4 dagen eerder naar opa en oma om ze mogelijk te besmetten. Een deel van die opa's en oma's is 4 dagen later wel geboosterd. De risicogroep is dus met kerst kleiner dan volgende week.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef nattermann het volgende:
[..]
Maar dan gaan we er vanuit dat de kinderen in die week nergens komen, niets doen en thuis blijven zitten. Balorig, Monkeytown, Intratuin e.d. zal stampvol zijn gok ik.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dat omdat de kinderen niet naar school gaan, de transmissie in die week dus al afneemt en ze dus geen besmetting meenemen naar opa en oma. Dat opa en oma een week thuisblijven maakt daarin geen verschil, natuurlijk.
Opa en oma zorgen maar dat ze hun booster dan binnen hebben. Groetjes Hugoquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Opa en oma kunnen ook digitaal aanschuiven bij kerst natuurlijk. Hoeven ze echt niet een week thuis te blijven. Alleen de verantwoordelijkheid nemen om even niet met kleinkinderen te knuffelen tijdens kerst.
Mijn ouders en schoonouders doen niks anders. Dat heet liefde geven.. kinderen snappen er niks van als opa en oma afstand houden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Opa en oma kunnen ook digitaal aanschuiven bij kerst natuurlijk. Hoeven ze echt niet een week thuis te blijven. Alleen de verantwoordelijkheid nemen om even niet met kleinkinderen te knuffelen tijdens kerst.
Cool!quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, de kinderen moeten gewoon met papa mee naar het werk. Op de vrachtwagen.
Opa en oma kunnen helemaal niks, die vallen met kerst in de handen van de kleinkinderen en wij moeten voor ze denken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uiteraard. Sober Zult Gij Leven.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan gaan we er vanuit dat de kinderen in die week nergens komen, niets doen en thuis blijven zitten. Balorig, Monkeytown, Intratuin e.d. zal stampvol zijn gok ik.
volgende week de ouders ook niet meer onder schooltijdquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
Maar die hoestfabriekjes moeten in de Intratuin wel 1.5 meter afstand houdenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan gaan we er vanuit dat de kinderen in die week nergens komen, niets doen en thuis blijven zitten. Balorig, Monkeytown, Intratuin e.d. zal stampvol zijn gok ik.
was het maar zo, ik zie ze nog eerder het sporten tot 5 uur ook verbiedenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb niets gezegd over wat ik vind van de scholensluiting, he? Ik leg alleen uit dat opa en oma in de aanloop naar Kerst een week thuis laten blijven geen oplossing is voor kinderen die de hele week nog op school rondlopen waar veel transmissie is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:30 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Dus stel je hebt 100 mensen.
Hiervan is 80% gevaccineerd
En 20% ongevaccineerd.
Dus 80/20
Van die 80 gevaccineerd raakt 80% besmet is 64 mensen.
En van de 20 ongevaccineerden raakt 20% besmet dat is 4.
In dit geval is het dan toch beter om ongevaccineerd te zijn? (Mits het bij milde tot geen klachten blijft natuurlijk)
Als je slim bent reserveer je daar nu al een plaats idd.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sporten is levensgevaarlijkquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het maar zo, ik zie ze nog eerder het sporten tot 5 uur ook verbieden
He, ik zei niet dat het een waterdicht plan was, he? Ik legde alleen maar uit wat het idee erachter isquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
ik weet niet of je daar wel eens geweest bent op een regenachtige vrijdagmiddag? Ik kan het afradenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:47 schreef nattermann het volgende:
[..]
Als je slim bent reserveer je daar nu al een plaats idd.
Half januari wordt april, maar dat zeggen we nog nietquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:48 schreef popje het volgende:
GVD kloothommels de halve maand januari weer naar de filistijnen mag het kabinet in zijn graf gaan zakken???
Ga er maar vanuit dat deze lockdown niet meer versoepeld gaat worden voor mei 2020quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:48 schreef popje het volgende:
GVD kloothommels de halve maand januari weer naar de filistijnen mag het kabinet in zijn graf gaan zakken???
Ik zou haar lekker thuis houden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn tiener heeft al laten weten dat ze net zoveel recht heeft op vakantie als basisschoolleerlingen![]()
Daar appte ze even over
Lijkt me een veilige voorspelling inderdaad.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:50 schreef zoost het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat deze lockdown niet meer versoepeld gaat worden voor mei 2020
Back to the Future!quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:50 schreef zoost het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat deze lockdown niet meer versoepeld gaat worden voor mei 2020
ik vind het ook vervelend maar wat hadden ze kunnen doen om dit te voorkomen?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:48 schreef popje het volgende:
Ja man 2023. Inclusief avondklok en boete van 6000 euro als je op straat komt.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Half januari wordt april, maar dat zeggen we nog niet
OMT
Zozo, ze vinden timetravelling uit in de tussentijd? Chapeau voor de wetenschap.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:50 schreef zoost het volgende:
[..]
Voor de kinderen is het geweldig maar ik heb erna ook 3 dagen nodig om bij te komen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:49 schreef byah het volgende:
[..]
ik weet niet of je daar wel eens geweest bent op een regenachtige vrijdagmiddag? Ik kan het afraden
Ik ben een keer vrijwillig gegaan met de kids van mijn broertjequote:Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Voor de kinderen is het geweldig maar ik heb erna ook 3 dagen nodig om bij te komen.
Waarom? Grote kans dat ze nog genoeg dagen thuis gaat zijn met klachten of quarantaine vanwege positief geteste klasgenoten, dus iedere dag dat ze naar school kan, gaat ze lekker naar school. Ze heeft na die week twee weken vakantiequote:
Dit jaquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:29 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik snap het prima.
Open laten die hap!
Ik ga dan meteen nog verder terug en vernietig de evolutionaire lijn van de vleermuizen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zozo, ze vinden timetravelling uit in de tussentijd? Chapeau voor de wetenschap.
Opa en oma kunnen ook thuisblijven met kerstquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over wat ik vind van de scholensluiting, he? Ik leg alleen uit dat opa en oma in de aanloop naar Kerst een week thuis laten blijven geen oplossing is voor kinderen die de hele week nog op school rondlopen waar veel transmissie is.
En dan wel echt streng: puntje van je neus voorbij de voordeur, meteen lik op stuk!quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja man 2023. Inclusief avondklok en boete van 6000 euro als je op straat komt.
Ja, daar heb je gelijk in, niet helemaal goed doordachtquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze snap ik niet.
De 60+ moet een weekje thuisblijven? Nadat ze besmet zijn door de kinderen bedoel je?
Lijkt me toch niet de angst dat de kinderen besmet worden door Opa en Oma toch? Gaat toch om ziekenhuisopnames?
Omdat opa en oma geen afstand willen houden als ze rukweerstand hebben of niet willen vaccineren moet de school maar een week eerder dichtquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verstandig imo. Zoals gezegd: kut voor de ouders dat het zo last minute komt, maar ik vind het wel een verstandige beslissing. Alsnog wat nadelen aan het besluit; sommige ouders zullen de kinderen alsnog naar opa en oma brengen, maar ik denk wel dat we er winst uit kunnen halen. Meer effect dan het sluiten van theaters om 17.00 zeg maar. En die kinderen overleven één weekje extra ook wel.
Vraag me wel af waarom het enkel om basisscholen gaan; op middelbare scholen gaat het net zo goed rond.
Ik zeg toch ook helemaal niks over de school sluiting of wat jij daarvan vind?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over wat ik vind van de scholensluiting, he? Ik leg alleen uit dat opa en oma in de aanloop naar Kerst een week thuis laten blijven geen oplossing is voor kinderen die de hele week nog op school rondlopen waar veel transmissie is.
In Londen zitten ze vanaf morgen weer lekker liters te klappen bij het darten en wij mogen na 17u niet meer de tennisbaan op.quote:
Dat is zonder corona al een asociale kutstreekquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdag ook al, een gezin van 5 dat samen boodschappen deed
Je vergeet het allerbelangrijkste... mijn verjaardag.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Carnaval .... gaat niet door
Koningsdag .... gaat niet door
Weet er helaas alles vanquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:49 schreef byah het volgende:
[..]
ik weet niet of je daar wel eens geweest bent op een regenachtige vrijdagmiddag? Ik kan het afraden
Op dezelfde manier als we alle eerdere schoolsluitingen hebben opgelost?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef Kickinalfa het volgende:
En het feit dat de opvang wordt gesloten, terwijl veel mensen 1 week vakantie hebben en dus 2 weken ineens moeten overbruggen, want hoe los je het op tussen 5 en 10 januari.
dat is mooi meegenomen, kan je dat net als geslacht aanpassen in je paspoort?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Je vergeet het allerbelangrijkste... mijn verjaardag.
Ik was ook voor scholensluiting. Maar zoals velen aangeven is op zulke korte termijn dan ook niet handig.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Typisch weer. Eerst roept de helft dat de scholen moeten sluiten. En nu de scholen gaan sluiten roept de andere helft weer dat het een dom besluit is. Schiet mij maar lek.
Heb je ook nog kinderen in de basisschool leeftijd?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom? Grote kans dat ze nog genoeg dagen thuis gaat zijn met klachten of quarantaine vanwege positief geteste klasgenoten, dus iedere dag dat ze naar school kan, gaat ze lekker naar school. Ze heeft na die week twee weken vakantie
Dat is precies de reden waarom er geen lange termijn beleid is, teveel conflicterende belangen. Dat gaat ook op voor bv. 2G of vaccinatieplicht, daarom blijven we maar aanmodderen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Typisch weer. Eerst roept de helft dat de scholen moeten sluiten. En nu de scholen gaan sluiten roept de andere helft weer dat het een dom besluit is. Schiet mij maar lek.
En dan zeker ook nog van die kutjong die rennend en schreeuwend door de winkel gaanquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdag ook al, een gezin van 5 dat samen boodschappen deed
Het is krom ja. Maar ingrijpen richting opa en oma lukt ze niet (en dat weten ze ook wel), dus dan maar aan de andere kant ingrijpen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat opa en oma geen afstand willen houden als ze rukweerstand hebben of niet willen vaccineren moet de school maar een week eerder dicht
Ik heb daar nul begrip voor
Dan snap ik je reactie niet op die post van mij.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook helemaal niks over de school sluiting of wat jij daarvan vind?
Ik reageerde enkel op jouw bericht dat je het raar vind om van opa's en oma's te vragen om de week voor kerst thuis te blijven. Dat ik niet vind dat ze die week thuis moeten blijven, maar dat ze er misschien wel goed aan doen om digitaal aan te schuiven i.p.v. in person.
Daarmee zeg ik toch niks over school sluiting of jouw reactie daarop?
Hoe denk je dat dat de eerdere keren opgelost is?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als we alle eerdere schoolsluitingen hebben opgelost?
Beetje creativiteit, beetje geven en nemen tussen werknemers en werkgevers.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat de eerdere keren opgelost is?
Deze regering doet niet aan lange termijn. Niet voor de migratiecrisis, de wooncrisis, en alle andere crisissen. En zeker niet voor de zorgcrisis.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef 4-elements het volgende:
Conclusie: na bijna 2 jaar aankloten zijn we nog geen reet verder gekomen. Is er al een lange termijnvisie over hoe we gaan leven met corona?
Nope.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:55 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Heb je ook nog kinderen in de basisschool leeftijd?
Voelt zo oneerlijk anders.
Maar snap het ook wel dat je haar laat gaan wanneer het kan.
Willen ze niet is beter gezegd, denk aan bijvoorbeeld een vaccinatieplicht voor 50+ of 60+.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is krom ja. Maar ingrijpen richting opa en oma lukt ze niet (en dat weten ze ook wel), dus dan maar aan de andere kant ingrijpen.
Dat werkt een maand, dat werkt twee maanden. Ik denk niet dat veel werkgevers er heel happig op zijn weer bij te springen waardoor ouders er weer vrije dagen voor in mogen gaan leveren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Beetje creativiteit, beetje geven en nemen tussen werknemers en werkgevers.
Ik reageerde op deze post van je en dan het dik gedrukte gedeelte:quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan snap ik je reactie niet op die post van mij.
Niet heel belangrijk verder
Was geen reactie op het eerste deel van die post.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Aldus het AD.quote:Het nieuwe medicijn tegen Corona dat is ontwikkeld door farmaceut Pfizer, Paxlovid, vermindert het risico op een ernstig verloop van de ziekte fors. Dat blijkt uit een studie van het bedrijf onder 2250 personen.
Het middel verkleint de kans op ziekenhuisopnames en dood bij hoog-risicopersonen met ongeveer 89 procent, zo bleek, als de drug drie dagen nadat de eerste coronasymptomen ontstonden wordt genomen. Gebeurt dat vijf dagen nadien, dan is het effect nagenoeg even sterk: het risico daalt dan met 88 procent.
Volgens Pfizer zijn de nieuwe Covid-19-pillen ook effectief tegen de omikronvariant.
Het bedrijf doet nog onderzoek naar het effect op personen met een gemiddeld risico op een ernstig verloop van corona. Uit de resultaten tot dusver blijkt dat het risico op ziekenhuisopname bij hen met 70 procent daalt: minder dan 1 procent van de mensen die het medicijn kreeg werd opgenomen, tegen 2,4 procent in de groep die een placebo kreeg. De onderzoeksgroep bestaat uit gezonde ongevaccineerden en gevaccineerden met één of meer gezondheidsproblemen.
De bevindingen zijn beoordeeld door een onafhankelijke raad van medische experts. Deze raadt Pfizer aan om de studie voort te zetten en de complete resultaten te krijgen.
En het gaat nu over één week.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat werkt een maand, dat werkt twee maanden. Ik denk niet dat veel werkgevers er heel happig op zijn weer bij te springen waardoor ouders er weer vrije dagen voor in mogen gaan leveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |