Ja, daar heb je gelijk in, niet helemaal goed doordachtquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Deze snap ik niet.
De 60+ moet een weekje thuisblijven? Nadat ze besmet zijn door de kinderen bedoel je?
Lijkt me toch niet de angst dat de kinderen besmet worden door Opa en Oma toch? Gaat toch om ziekenhuisopnames?
Omdat opa en oma geen afstand willen houden als ze rukweerstand hebben of niet willen vaccineren moet de school maar een week eerder dichtquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Verstandig imo. Zoals gezegd: kut voor de ouders dat het zo last minute komt, maar ik vind het wel een verstandige beslissing. Alsnog wat nadelen aan het besluit; sommige ouders zullen de kinderen alsnog naar opa en oma brengen, maar ik denk wel dat we er winst uit kunnen halen. Meer effect dan het sluiten van theaters om 17.00 zeg maar. En die kinderen overleven één weekje extra ook wel.
Vraag me wel af waarom het enkel om basisscholen gaan; op middelbare scholen gaat het net zo goed rond.
Ik zeg toch ook helemaal niks over de school sluiting of wat jij daarvan vind?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over wat ik vind van de scholensluiting, he? Ik leg alleen uit dat opa en oma in de aanloop naar Kerst een week thuis laten blijven geen oplossing is voor kinderen die de hele week nog op school rondlopen waar veel transmissie is.
In Londen zitten ze vanaf morgen weer lekker liters te klappen bij het darten en wij mogen na 17u niet meer de tennisbaan op.quote:
Dat is zonder corona al een asociale kutstreekquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdag ook al, een gezin van 5 dat samen boodschappen deed
Je vergeet het allerbelangrijkste... mijn verjaardag.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Carnaval .... gaat niet door
Koningsdag .... gaat niet door
Weet er helaas alles vanquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:49 schreef byah het volgende:
[..]
ik weet niet of je daar wel eens geweest bent op een regenachtige vrijdagmiddag? Ik kan het afraden
Op dezelfde manier als we alle eerdere schoolsluitingen hebben opgelost?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef Kickinalfa het volgende:
En het feit dat de opvang wordt gesloten, terwijl veel mensen 1 week vakantie hebben en dus 2 weken ineens moeten overbruggen, want hoe los je het op tussen 5 en 10 januari.
dat is mooi meegenomen, kan je dat net als geslacht aanpassen in je paspoort?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Je vergeet het allerbelangrijkste... mijn verjaardag.
Ik was ook voor scholensluiting. Maar zoals velen aangeven is op zulke korte termijn dan ook niet handig.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Typisch weer. Eerst roept de helft dat de scholen moeten sluiten. En nu de scholen gaan sluiten roept de andere helft weer dat het een dom besluit is. Schiet mij maar lek.
Heb je ook nog kinderen in de basisschool leeftijd?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom? Grote kans dat ze nog genoeg dagen thuis gaat zijn met klachten of quarantaine vanwege positief geteste klasgenoten, dus iedere dag dat ze naar school kan, gaat ze lekker naar school. Ze heeft na die week twee weken vakantie
Dat is precies de reden waarom er geen lange termijn beleid is, teveel conflicterende belangen. Dat gaat ook op voor bv. 2G of vaccinatieplicht, daarom blijven we maar aanmodderen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Typisch weer. Eerst roept de helft dat de scholen moeten sluiten. En nu de scholen gaan sluiten roept de andere helft weer dat het een dom besluit is. Schiet mij maar lek.
En dan zeker ook nog van die kutjong die rennend en schreeuwend door de winkel gaanquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zaterdag ook al, een gezin van 5 dat samen boodschappen deed
Het is krom ja. Maar ingrijpen richting opa en oma lukt ze niet (en dat weten ze ook wel), dus dan maar aan de andere kant ingrijpen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Omdat opa en oma geen afstand willen houden als ze rukweerstand hebben of niet willen vaccineren moet de school maar een week eerder dicht
Ik heb daar nul begrip voor
Dan snap ik je reactie niet op die post van mij.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook helemaal niks over de school sluiting of wat jij daarvan vind?
Ik reageerde enkel op jouw bericht dat je het raar vind om van opa's en oma's te vragen om de week voor kerst thuis te blijven. Dat ik niet vind dat ze die week thuis moeten blijven, maar dat ze er misschien wel goed aan doen om digitaal aan te schuiven i.p.v. in person.
Daarmee zeg ik toch niks over school sluiting of jouw reactie daarop?
Hoe denk je dat dat de eerdere keren opgelost is?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als we alle eerdere schoolsluitingen hebben opgelost?
Beetje creativiteit, beetje geven en nemen tussen werknemers en werkgevers.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hoe denk je dat dat de eerdere keren opgelost is?
Deze regering doet niet aan lange termijn. Niet voor de migratiecrisis, de wooncrisis, en alle andere crisissen. En zeker niet voor de zorgcrisis.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef 4-elements het volgende:
Conclusie: na bijna 2 jaar aankloten zijn we nog geen reet verder gekomen. Is er al een lange termijnvisie over hoe we gaan leven met corona?
Nope.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:55 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Heb je ook nog kinderen in de basisschool leeftijd?
Voelt zo oneerlijk anders.
Maar snap het ook wel dat je haar laat gaan wanneer het kan.
Willen ze niet is beter gezegd, denk aan bijvoorbeeld een vaccinatieplicht voor 50+ of 60+.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het is krom ja. Maar ingrijpen richting opa en oma lukt ze niet (en dat weten ze ook wel), dus dan maar aan de andere kant ingrijpen.
Dat werkt een maand, dat werkt twee maanden. Ik denk niet dat veel werkgevers er heel happig op zijn weer bij te springen waardoor ouders er weer vrije dagen voor in mogen gaan leveren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Beetje creativiteit, beetje geven en nemen tussen werknemers en werkgevers.
Ik reageerde op deze post van je en dan het dik gedrukte gedeelte:quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan snap ik je reactie niet op die post van mij.
Niet heel belangrijk verder
Was geen reactie op het eerste deel van die post.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dat omdat de kinderen niet naar school gaan, de transmissie in die week dus al afneemt en ze dus geen besmetting meenemen naar opa en oma. Dat opa en oma een week thuisblijven maakt daarin geen verschil, natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |