abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:58:45 #201
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_202613932
Scholen kunnen weer open:

quote:
Het nieuwe medicijn tegen Corona dat is ontwikkeld door farmaceut Pfizer, Paxlovid, vermindert het risico op een ernstig verloop van de ziekte fors. Dat blijkt uit een studie van het bedrijf onder 2250 personen.

Het middel verkleint de kans op ziekenhuisopnames en dood bij hoog-risicopersonen met ongeveer 89 procent, zo bleek, als de drug drie dagen nadat de eerste coronasymptomen ontstonden wordt genomen. Gebeurt dat vijf dagen nadien, dan is het effect nagenoeg even sterk: het risico daalt dan met 88 procent.

Volgens Pfizer zijn de nieuwe Covid-19-pillen ook effectief tegen de omikronvariant.

Het bedrijf doet nog onderzoek naar het effect op personen met een gemiddeld risico op een ernstig verloop van corona. Uit de resultaten tot dusver blijkt dat het risico op ziekenhuisopname bij hen met 70 procent daalt: minder dan 1 procent van de mensen die het medicijn kreeg werd opgenomen, tegen 2,4 procent in de groep die een placebo kreeg. De onderzoeksgroep bestaat uit gezonde ongevaccineerden en gevaccineerden met één of meer gezondheidsproblemen.

De bevindingen zijn beoordeeld door een onafhankelijke raad van medische experts. Deze raadt Pfizer aan om de studie voort te zetten en de complete resultaten te krijgen.
Aldus het AD.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_202613933
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat werkt een maand, dat werkt twee maanden. Ik denk niet dat veel werkgevers er heel happig op zijn weer bij te springen waardoor ouders er weer vrije dagen voor in mogen gaan leveren.
En het gaat nu over één week.
pi_202613936
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zeg toch ook helemaal niks over de school sluiting of wat jij daarvan vind? :@

Ik reageerde enkel op jouw bericht dat je het raar vind om van opa's en oma's te vragen om de week voor kerst thuis te blijven. Dat ik niet vind dat ze die week thuis moeten blijven, maar dat ze er misschien wel goed aan doen om digitaal aan te schuiven i.p.v. in person.

Daarmee zeg ik toch niks over school sluiting of jouw reactie daarop? :?
Persoonlijk vind ik zo'n tablet op tafel echt geen meerwaarde bieden. :N
Gaan we niet doen. Dan gaat het maar gewoon over. (Gaat het waarschijnlijk ook.)
pi_202613938
Om te kotsen, ongevaccineerden lekker zuipen in de kroeg maar geen onderwijs aan kinderen.
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:59:11 #205
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202613940
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:53 schreef 4-elements het volgende:
Conclusie: na bijna 2 jaar aankloten zijn we nog geen reet verder gekomen. Is er al een lange termijnvisie over hoe we gaan leven met corona?
dit is de lange termijn visie
pi_202613949
Maandag zijn ze nog wel open? Dan is het toch maar vier dagen. Prima toch.
pi_202613952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, in een jaar waarin scholen al een hele tijd dicht zijn geweest. Hoeveel mensen hebben die vrije dagen nog over denk je? Waarom zou je ze overhouden, tot vorige week werd er gezegd "We doen er absoluut alles aan om scholen open te houden"
pi_202613954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aldus het AD.
Hoe werkt dat? Eerst vaccineren dan boosteren? En dan pillen? Beschermen die prikken niet voldoende? Of die boosters? En wat komt daarna? Moeten we straks iedere dag een pil slikken?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_202613964
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Daarom, en als je nu geen dagen meer hebt neem je er toch gewoon wat van volgend jaar op? Kleine moeite.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 14:01:27 #210
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_202613969
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ho ho. We zijn boos. Graag in de boze stemming blijven, en niet zomaar gaan relativeren ajb.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:01:32 #211
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202613974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nope.

Maar als dat wel zo was geweest, zou ik haar ook gewoon naar school laten gaan. Het leven is niet altijd perfect eerlijk in te richten, het is niet anders. Daar kan ze maar beter mee leren leven.
Dat is ook weer zo! Maar je dochter heeft wel gelijk.

Raar om basisschool te sluiten en middelbare niet. Want dan krijg je dus dat broertje thuis moet blijven en zus wel naar school moet en dan zus alsnog corona overdraagt.

Hier als het goed is dus een week extra vakantie.

Of zullen ze noodopvang en/of thuisonderwijs verplichten vanavond?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_202613975
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Aldus het AD.
Dat lijkt me goed nieuws. Wanneer je symptomen krijgt testen, dan kun je binnen 3 dagen erna ofzo de pil nemen en wordt het verloop een stuk milder. Dan hoef je dus niet eens het ziekenhuis in, die kun je gewoon nemen dan?

Als dit op schaal te produceren is lijkt dit me een goede stap richting de uitweg uit de pandemie.
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:01:45 #213
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_202613977
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Daarom, en als je nu geen dagen meer hebt neem je er toch gewoon wat van volgend jaar op? Kleine moeite.
Computer says no. :P
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_202613981
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, in een jaar waarin scholen al een hele tijd dicht zijn geweest. Hoeveel mensen hebben die vrije dagen nog over denk je? Waarom zou je ze overhouden, tot vorige week werd er gezegd "We doen er absoluut alles aan om scholen open te houden"
Ik weet niet waar je nu eigenlijk naartoe wil. Het lijkt een onvoldongen feit dat de scholen dichtgaan. Daar zul je naar moeten handelen. Als het niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat.

En zeuren over de hoeveelheid vrije dagen die iemand nog heeft lijkt me wel het laatste wat je van goed werkgeversschap kunt verwachten in deze situatie. Daarmee geef je de facto aan dat het helemaal niet om de werkzaamheden gaat, maar om een principekwestie. :')
  dinsdag 14 december 2021 @ 14:02:17 #215
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_202613983
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
dat is mooi meegenomen, kan je dat net als geslacht aanpassen in je paspoort?
Hahaha. Dan trek ik er even 5 jaar vanaf..
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
pi_202613988
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, scholen kunnen ervoor kiezen maandag open te blijven als ouders langer nodig hebben, maar dat is geen zekerheid.
pi_202613996
Het is absurd dat je mag zitten zuipen in de kroeg, sporten in een muf fitness hok, met zijn allen hutjemutje in de kerk zitten maar onderwijs voor kinderen IS VERBOTEN.
pi_202613998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat lijkt me goed nieuws. Wanneer je symptomen krijgt testen, dan kun je binnen 3 dagen erna ofzo de pil nemen en wordt het verloop een stuk milder. Dan hoef je dus niet eens het ziekenhuis in, die kun je gewoon nemen dan?

Als dit op schaal te produceren is lijkt dit me een goede stap richting de uitweg uit de pandemie.
Tot zover het opkrikken van de vaccinatiegraad.
pi_202614000
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Nee, scholen kunnen ervoor kiezen maandag open te blijven als ouders langer nodig hebben, maar dat is geen zekerheid.
Scholen kennende gaan ze donderdag al dicht.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202614003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef chratnox het volgende:

Het heeft een hoog gevoel van: We willen de kerst van de ouderen redden door de kerst van kinderen (op school) te slachtofferen.
Het lijkt de groep 20-29 te zijn die bovenmatig ontvankelijk is voor Omicron, niet de ouderen:

pi_202614006
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:00 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Volgens mij is het tijd een andere baan te zoeken als een werkgever nu over dit punt zou gaan zeuren.

Eigenlijk wat je dan zegt is "op zich had je best vrij kunnen nemen, maar alleen maar als je nog vrije dagen had gehad". Tijd om een nieuwe werkgever te zoeken dan.
pi_202614008
quote:

[..]
Aan de andere kant, wat maakt het voor de scholen uit als ze dus wél die dag 1-2 docenten aan moeten stellen om X percentage kinderen op te vangen voor een dag(deel)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage dinsdag 14 december 2021 @ 14:03:51 #223
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_202614016
quote:

[..]
Kunnen ze maandag nog lekker een gezellige kerstlunch met de hele school doen
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_202614018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je nu eigenlijk naartoe wil. Het lijkt een onvoldongen feit dat de scholen dichtgaan. Daar zul je naar moeten handelen. Als het niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat.

En zeuren over de hoeveelheid vrije dagen die iemand nog heeft lijkt me wel het laatste wat je van goed werkgeversschap kunt verwachten in deze situatie. Daarmee geef je de facto aan dat het helemaal niet om de werkzaamheden gaat, maar om een principekwestie. :')
Ik kan me herinneren dat we dit soort discussies eerder hebben gehad. Er zijn vrij veel mensen die niet in zo'n gezonde werkrelatie zitten als jij en ik, dus die ruimte hebben ze in veel gevallen niet. Op het moment dat je vrije dagen op zijn en je dus vrije dagen moet kopen kost dat je best veel geld.

Nogmaals, ik snap waarom ze scholen willen sluiten, ik vraag me af of dit de manier is.
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 14:04:09 #225
5428 crew  miss_sly
pi_202614022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:02 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nou ja, er zijn, zo is al gebleken, natuurlijk best wel wat werkgevers die zeker niet redelijk wensen te zijn, en die zeker wel zullen zeuren over vrije dagen of thuis moeten werken. Ik kan me prima voorstellen dat het voor mensen moeilijk kan zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')