Ik zei dan ook niet dat de scholen dicht een slecht idee is. Ik snap waarom ze het doen, maar ik vraag me af of dit de manier en het moment is. Het heeft een hoog gevoel van: We willen de kerst van de ouderen redden door de kerst van kinderen (op school) te slachtofferen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ipv zeggen dat de scholen dicht een slecht idee is, kan je ook gewoon zeggen dat ermee komen op het allerlaatste moment oliedom is. Twee verschillende dingen hè.
Deze snap ik niet.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat is ook logisch ja. Het zal zeker schelen als scholen eerder dicht zijn. Maar als je dit wil bereiken kun je ook de 60+ aanspreken en zeggen: Blijf een weekje thuis als 't even kan want dan kunnen de kinderen hun laatste week school op een fatsoenlijke manier afsluiten.
Opa en oma kunnen ook digitaal aanschuiven bij kerst natuurlijk. Hoeven ze echt niet een week thuis te blijven. Alleen de verantwoordelijkheid nemen om even niet met kleinkinderen te knuffelen tijdens kerst.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dat omdat de kinderen niet naar school gaan, de transmissie in die week dus al afneemt en ze dus geen besmetting meenemen naar opa en oma. Dat opa en oma een week thuisblijven maakt daarin geen verschil, natuurlijk.
Een bak jonge zieke kinderen die vervolgens met kerst de hele familie ziek maken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:37 schreef Nattekat het volgende:
Het enige achterlijke aan scholen dicht is, zoals alles van dit rattenkabinet, dat het WEER zo halfslachtig is.
Waarom in godsnaam alleen de basischolen, wat schieten we daar mee op
Ik hoorde dat deze week wordt gecompenseerd met een week minder zomervakantiequote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef byah het volgende:
[..]
Alle juffen zitten alweer te smullen bij WEER een extra week vrij natuurlijk. Ach wat hebben ze het zwaar
De ouders zijn er zelf ook bij toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:38 schreef josja het volgende:
[..]
De opa's en oma's zien dat belang zelf niet in denk ik. Vanuit eigen ervaring; op mijn sportschool loopt een gedeelte van de senioren te klagen dat we de kapjes weer verplicht moeten maken, want veilig. Maar 5 minuten later staan ze wel met 25 man, zonder kapje uiteraard, in mijn zaaltje een groepsles te volgen. Tja.
Je kunt gewoon hardlopen,quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
En ondertussen kan ik nog steeds niet 's avonds sporten![]()
Scholen dicht, dan kan ook de sport open in ruil
Hardhollen, niet overdrijven he.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:45 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Je kunt gewoon hardlopen,
Groet,
Jaap van Dissel
Het is eigenlijk nog erger, nu gaan kinderen 4 dagen eerder naar opa en oma om ze mogelijk te besmetten. Een deel van die opa's en oma's is 4 dagen later wel geboosterd. De risicogroep is dus met kerst kleiner dan volgende week.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef nattermann het volgende:
[..]
Uiteraard. Die van mij ook.
Plank volledig misgeslagen dus. Uitstekend beleid.
Maar dan gaan we er vanuit dat de kinderen in die week nergens komen, niets doen en thuis blijven zitten. Balorig, Monkeytown, Intratuin e.d. zal stampvol zijn gok ik.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dat omdat de kinderen niet naar school gaan, de transmissie in die week dus al afneemt en ze dus geen besmetting meenemen naar opa en oma. Dat opa en oma een week thuisblijven maakt daarin geen verschil, natuurlijk.
Opa en oma zorgen maar dat ze hun booster dan binnen hebben. Groetjes Hugoquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Opa en oma kunnen ook digitaal aanschuiven bij kerst natuurlijk. Hoeven ze echt niet een week thuis te blijven. Alleen de verantwoordelijkheid nemen om even niet met kleinkinderen te knuffelen tijdens kerst.
Mijn ouders en schoonouders doen niks anders. Dat heet liefde geven.. kinderen snappen er niks van als opa en oma afstand houden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Opa en oma kunnen ook digitaal aanschuiven bij kerst natuurlijk. Hoeven ze echt niet een week thuis te blijven. Alleen de verantwoordelijkheid nemen om even niet met kleinkinderen te knuffelen tijdens kerst.
Cool!quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nee, de kinderen moeten gewoon met papa mee naar het werk. Op de vrachtwagen.
Opa en oma kunnen helemaal niks, die vallen met kerst in de handen van de kleinkinderen en wij moeten voor ze denken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uiteraard. Sober Zult Gij Leven.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan gaan we er vanuit dat de kinderen in die week nergens komen, niets doen en thuis blijven zitten. Balorig, Monkeytown, Intratuin e.d. zal stampvol zijn gok ik.
volgende week de ouders ook niet meer onder schooltijdquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
Maar die hoestfabriekjes moeten in de Intratuin wel 1.5 meter afstand houdenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar dan gaan we er vanuit dat de kinderen in die week nergens komen, niets doen en thuis blijven zitten. Balorig, Monkeytown, Intratuin e.d. zal stampvol zijn gok ik.
was het maar zo, ik zie ze nog eerder het sporten tot 5 uur ook verbiedenquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:45 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb niets gezegd over wat ik vind van de scholensluiting, he? Ik leg alleen uit dat opa en oma in de aanloop naar Kerst een week thuis laten blijven geen oplossing is voor kinderen die de hele week nog op school rondlopen waar veel transmissie is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:30 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Dus stel je hebt 100 mensen.
Hiervan is 80% gevaccineerd
En 20% ongevaccineerd.
Dus 80/20
Van die 80 gevaccineerd raakt 80% besmet is 64 mensen.
En van de 20 ongevaccineerden raakt 20% besmet dat is 4.
In dit geval is het dan toch beter om ongevaccineerd te zijn? (Mits het bij milde tot geen klachten blijft natuurlijk)
Als je slim bent reserveer je daar nu al een plaats idd.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sporten is levensgevaarlijkquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
was het maar zo, ik zie ze nog eerder het sporten tot 5 uur ook verbieden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |