Veel kinderen gaan dus gewoon extra naar opa en oma in plaats van naar schoolquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je geeft ouders nu effectief 3 dagen de tijd om alternatieven te regelen om volgende week te kunnen werken.
Het is vrij snel opgelost hoor met opa's en oma'squote:Op dinsdag 14 december 2021 13:38 schreef Kickinalfa het volgende:
"
Het kabinet doet een tegemoetkoming aan scholen: de laatste maandag voor de oorspronkelijke kerstvakantie, aanstaande maandag dus, kunnen scholen er nog wel voor kunnen kiezen om de deuren open te houden. De 'coulance-dag' kan worden gebruikt als ouders meer tijd nodig hebben om opvang voor hun kinderen te reden."
Oh is noodopvang ook niet meer toegestaan?
Of wat dan ook.
KRIJG DE TERING
En het mooie is dat het negatieve effect van midelbare scholen sluiten veel kleiner is, gezien die leerlingen gewoon zelfstandig thuis kunnen zitten. En het helpt ook nog eens veel meer.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Omdat basisschool kinderen de BRON van al het KWAAD zijn!
[ afbeelding ]
Volgens mij zit daar geen taboe op, hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Heel droevig.
Maar ze kunnen nu eenmaal niet achter de deur ingrijpen (gelukkig) en dat weet men ook wel, dus ja, dan maar aan de andere kant ingrijpen.
Kritiek op opa's en oma's die zonder test toch lekker gaan knuffelen met kleinkinderen zou terecht zijn, maar daar zit nog steeds een klein taboe op volgens mij.
Kijk nog eens goed, die percentages gevaccineerd/ongevaccineerd zijn er in verwerkt. De verhouding tussen de twee groepen bij de andere varianten staat er gewoon naast, en daar zie je geen 500% meer gevallen in de gevaccineerde groep, maar een 50/50 verdeling.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:32 schreef Jaeger85 het volgende:
Er zijn 500% meer gevallen in de gevaccineerde groep, maar aangezien 90% gevaccineerd is zegt dit niets over de besmettingskans. Relatief gezien zijn er veel meer ongevaccineerden besmet. 500 van 10% van de bevolking tegenover 2500 van 90% van de bevolking.
Of gewoon lekker met papa en mama mee de (bom)volle winkels inquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Veel kinderen gaan dus gewoon extra naar opa en oma in plaats van naar school
Je mag hopen dat in april de avondlockdown eraf gaat.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Carnaval .... gaat niet door
Koningsdag .... gaat niet door
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Za het volgende:
[..]
Kijk nog eens goed, die percentages gevaccineerd/ongevaccineerd zijn er in verwerkt. De verhouding tussen de twee groepen bij de andere varianten staat er gewoon naast, en daar zie je geen 500% meer gevallen in de gevaccineerde groep, maar een 50/50 verdeling.
Dat kunnen ze wel roepen, maar dan verwijten we het kabinet weer dat ze wereldvreemd zijn omdat ze zich niet realiseren dat mensen dat advies toch gaan negeren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat is ook logisch ja. Het zal zeker schelen als scholen eerder dicht zijn. Maar als je dit wil bereiken kun je ook de 60+ aanspreken en zeggen: Blijf een weekje thuis als 't even kan want dan kunnen de kinderen hun laatste week school op een fatsoenlijke manier afsluiten.
Ja, daar heb je gelijk in. Ik krijg er steeds meer moeite mee onderdeel van die 'ons' te zijn op dat moment. Wat laten we ons met zijn allen van de slechtste kant zien zeg. Inclusief regering.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is ook droevig. Maar wat wil je in een land waar de ministers worden weggehoond als ze een beroep doen op 'ons' gedrag.
Het idee is dat omdat de kinderen niet naar school gaan, de transmissie in die week dus al afneemt en ze dus geen besmetting meenemen naar opa en oma. Dat opa en oma een week thuisblijven maakt daarin geen verschil, natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, dat is ook logisch ja. Het zal zeker schelen als scholen eerder dicht zijn. Maar als je dit wil bereiken kun je ook de 60+ aanspreken en zeggen: Blijf een weekje thuis als 't even kan want dan kunnen de kinderen hun laatste week school op een fatsoenlijke manier afsluiten.
Alle juffen zitten alweer te smullen bij WEER een extra week vrij natuurlijk. Ach wat hebben ze het zwaarquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de scholen dat willen en kunnen.
Zaterdag ook al, een gezin van 5 dat samen boodschappen deedquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of gewoon lekker met papa en mama mee de (bom)volle winkels in
Uiteraard. Die van mij ook.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Arizona het volgende:
[..]
Veel kinderen gaan dus gewoon extra naar opa en oma in plaats van naar school
Die van mij gaan volgende week 4 dagen naar opa en oma.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat iedereen zijn kinderen nu bij opa en oma gaat stallen?
Nee, de kinderen moeten gewoon met papa mee naar het werk. Op de vrachtwagen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik neem aan dat iedereen zijn kinderen nu bij opa en oma gaat stallen?
Die van mij 3. Kan ik zelf 2 dagen naar kantoor en heb ik 1 dagje rust voor mezelf.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die van mij gaan volgende week 4 dagen naar opa en oma.
Net geregeld.
Denk mijn neefje en nichtje ook.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef nattermann het volgende:
[..]
Uiteraard. Die van mij ook.
Plank volledig misgeslagen dus. Uitstekend beleid.
Allez opi & omikron zeggen we danquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Die van mij gaan volgende week 4 dagen naar opa en oma.
Net geregeld.
Ja hier helaas ook, het oppasverbod wordt voor 1 of 2 dagen opgeschort.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:43 schreef nattermann het volgende:
[..]
Uiteraard. Die van mij ook.
Plank volledig misgeslagen dus. Uitstekend beleid.
Hoop is uitgestelde teleurstellingquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Je mag hopen dat in april de avondlockdown eraf gaat.
OMT, eerste poging: ''Scholen eerder dicht, Omicron kan gevaarlijk zijn''quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:42 schreef _serial_ het volgende:
Zo zie je maar weer als het OMT samen met de onderwijsbonden maar hard genoeg roepen in de media, dat het gewoon weer gebeurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |