abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 maandag 13 december 2021 @ 15:12:07 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_202600015
NEW YORK (ANP) - De Amerikaanse miljardair Elon Musk is door het Amerikaanse tijdschrift Time uitgeroepen tot persoon van het jaar. De topman van onder meer automerk Tesla en ruimtevaartbedrijf SpaceX krijgt die titel voor de enorme invloed die hij wereldwijd uitoefent.



„Weinig individuen hebben meer invloed gehad op het leven op aarde dan Musk”, aldus Time, die eraan toevoegt dat dit mogelijk ook geldt voor de ruimte. Hij veranderde volgens het blad met zijn elektrische auto’s de automarkt en SpaceX wordt omschreven als koploper op het gebied van commerciële ruimtevaart.

Rijkste ter wereld
De Amerikaan is met een vermogen van zo’n $284 miljard de rijkste persoon ter wereld. Musk verdiende zijn geld volgens Time op een andere manier dan zijn medemiljardairs. „In plaats van één geweldig idee had hij er meerdere. En in plaats van meerdere slimme en veilige investeringen, koos hij voor een paar spectaculair risicovolle investeringen.”

Musk ’s werelds rijkste met $300 miljard: wat moet je met al dat geld?
Time kiest sinds 1927 jaarlijks een persoon die de meeste invloed heeft gehad. De titel kan ook naar meerdere personen gaan, wat vorig jaar het geval was met president Joe Biden en zijn vicepresident Kamala Harris. In 2019 was klimaatactiviste Greta Thunberg persoon van het jaar. Ruim twintig jaar geleden had het blad het nog over man of vrouw van het jaar.

https://www.telegraaf.nl/(...)persoon-van-het-jaar

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 13 december 2021 @ 15:20:21 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202600265
Ik vind die popster-status een beetje irritant.
pi_202600368
quote:
Musk ’s werelds rijkste met $300 miljard: wat moet je met al dat geld?

Is nog niet eens genoeg voor wat Elon uiteindelijk als doel ziet, namelijk het koloniseren van mars. Hij moet dus nog wat meer vermogen vergaren. Circa $1000 miljard is geen onwaarschijnlijk bedrag om zoiets te realiseren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202600487
Gezellig in het rijtje met Poetin en Hitler.


  maandag 13 december 2021 @ 15:50:48 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_202600714
Die gaat in zijn leven makkelijk nog 20x persoon van het jaar gaat worden en nadat ie dood is ook nog een paar keer. Met al die revolutionaire zaken waarvan sommige pas over 10/20/50/100 jaar rijp zijn (starlink, tunnelnetwerken onder grote steden, neuralink, mars colonisatie)
  maandag 13 december 2021 @ 15:55:59 #6
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_202600779
Hahah linkse bekken zullen schuimen. :D

Elon Musk _O_
pi_202600788
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef luxerobots het volgende:
Gezellig in het rijtje met Poetin en Hitler.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lijkt me toch buiten kijf staan dat Hitler zeer veel invloed op de wereld heeft gehad, wat het criterium voor deze lijst is.

Poetin idem dito.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202600818
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Lijkt me toch buiten kijf staan dat Hitler zeer veel invloed op de wereld heeft gehad, wat het criterium voor deze lijst is.

Poetin idem dito.
Poetin heeft zeer veel invloed op deze wereld?
pi_202600858
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef luxerobots het volgende:
Gezellig in het rijtje met Poetin en Hitler.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn personen die veel invloed hebben of hebben gehad op het wereldtoneel. Hoe dat later uitwerkt kan soms sterk negatief zijn. Immers de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
Moet je als Time nog dergelijke personen uitroepen of nog langer olympische spelen organiseren want daarbij speelt iets vergelijkbaars?

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202600959
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:33 schreef luxerobots het volgende:
Gezellig in het rijtje met Poetin en Hitler.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zijn personen die veel invloed hebben of hebben gehad op het wereldtoneel. Hoe dat later uitwerkt komt soms sterk negatief zijn. Immers de weg naar de hel is geplaveid met goede bedoelingen.
Moet je als Time nog dergelijke personen uitroepen of nog langer olympische spelen organiseren want daarbij speelt iets vergelijkbaars?

https://www.youtube.com/watch?v=d9whmFSYXps[quote]0s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2630541/1/25#p202600779]maandag 13 december 2021 15:55[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/471046]YoungDriller[/url] het volgende:
Hahah linkse bekken zullen schuimen. :D

Elon Musk _O_
[/quote]
Als je voor een Basic Income bent en vrijwel alle medewerkers tot mede bedrijfseigenaren maakt ben je toch behoorlijk links lijkt me. Als je links beschouwt als het herverdelen van armoede waar het vaak mee eindigd en op neer komt dan is Elon niet links.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202601032
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Poetin heeft zeer veel invloed op deze wereld?
Ja best wel eigenlijk.

Zo is hij in zijn eentje verantwoordelijk voor de grootste militaire dreiging die we op dit moment kennen in Europa, maakt hij inmiddels de dienst uit in een groot deel van het midden oosten, stuurt hij zijn marionet Loekasjenko aan om Europa te ontwrichten en zit hij ook nog met zijn handen aan de knop van de Europese gaskraan.

Dus ja, hij heeft zeer veel invloed
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Trouwste user 2022 maandag 13 december 2021 @ 16:23:36 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_202601285
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:20 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind die popster-status een beetje irritant.
Hitler en Stalin waren ook ooit person of the year.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_202601294
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Ja best wel eigenlijk.

Zo is hij in zijn eentje verantwoordelijk voor de grootste militaire dreiging die we op dit moment kennen in Europa,
Ik denk dat het gevaar van terrorisme voor ons groter is dan dat Poetin iets doet. Maar goed, ik moet je te kennen geven dat ze daar in Oekraïne anders over denken.

quote:
maakt hij inmiddels de dienst uit in een groot deel van het midden oosten,
Nee, hij steunt Assad, maar is voor de rest geen grote speler in het Midden-Oosten.

quote:
stuurt hij zijn marionet Loekasjenko aan om Europa te ontwrichten
Dat is helemaal niet zeker of Loekasjenko aangestuurd wordt door Poetin, er is in ieder geval geen bewijs voor.

quote:
en zit hij ook nog met zijn handen aan de knop van de Europese gaskraan.
En dit punt is juist.

quote:
Dus ja, hij heeft zeer veel invloed
Ik denk dat het wel meevalt. Voor een wereldleider heeft Poetin helemaal niet veel te zeggen. De Russische economie staat er slecht voor en staat wereldwijd gezien op plaats 11. Het binnenlands bruto product van Rusland is ongeveer even groot als dat van de Benelux.

Rusland is een regionale 'power', waar buurlanden bang voor zijn, maar die op het wereldtoneel eigenlijk maar weinig voorstelt.
  Trouwste user 2022 maandag 13 december 2021 @ 16:24:47 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_202601322
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:55 schreef YoungDriller het volgende:
Hahah linkse bekken zullen schuimen. :D

Leg eens uit..

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 december 2021 @ 16:25:20 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202601344
Elon is de persoon van de eeuw _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_202601715
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik denk dat het gevaar van terrorisme voor ons groter is dan dat Poetin iets doet. Maar goed, ik moet je te kennen geven dat ze daar in Oekraïne anders over denken.
Het gaat dan ook niet om ons, het gaat om de wereld. Daarbij is er al jaren geen serieuze aanslag geweest in Europa. Plus dat een aanslag hooguit honderd doden oplevert, een militair conflict met Rusland in potentie honderden miljoenen.

quote:
Nee, hij steunt Assad, maar is voor de rest geen grote speler in het Midden-Oosten.
Jawel hoor. Want wij het westen wilde Asad weg hebben en gingen niet met hem om tafel. Vervolgens trad Rusland op als luchtmacht van Syrie en sloot een dealtje met Erdogan. Resultaat: Assad zit nog waar hij zit, het westen zit niet meer aan tafel, en Poetin zit er wel.
quote:
..]
Dat is helemaal niet zeker of Loekasjenko aangestuurd wordt door Poetin, er is in ieder geval geen bewijs voor.
Dan begrijp je niet hoe geoplitiek en invloedssferen werken. Als jij als broodkruimel aan de grens van Rusland machthebber bent dan heb je of hele krachtige bondgenoten (de vs) of je bent een satelliet van Poetin. Als jij je tegen Rusland keert, zonder krachtige bondgenoten dan word je gewoon gedestabiliseert zoals we hebben gezien in Oekraïne en eerder in Georgië of Zuid Ossetië

quote:
En dit punt is juist.
[..]
Ik denk dat het wel meevalt. Voor een wereldleider heeft Poetin helemaal niet veel te zeggen. De Russische economie staat er slecht voor en staat wereldwijd gezien op plaats 11. Het binnenlands bruto product van Rusland is ongeveer even groot als dat van de Benelux.
Poetin is ook geen wereldleider want Rusland is geeen wereldmacht meer. POetin is echter wel een belangrijke politieke speler met invloed en dat is waarom hij ooit die cover heeft gehaald.

quote:
Rusland is een regionale 'power', waar buurlanden bang voor zijn, maar die op het wereldtoneel eigenlijk maar weinig voorstelt.
Precies, maar wel een invloedrijke. Als Poetin Biden belt, dan neemt hij gewoon de telefoon op hoor, ook als hij net op bed ligt. Mark Rutte mag morgen terugbellen. Jij lijkt te denken dat je om invloed te hebben een wereldmacht moet zijn. Dat is niet zo. Malala heeft ook op de cover gestaan, die is niet eens politicus. Kun je leuk vinden of niet, Poetin heeft invloed en veel ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202601921
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het gaat dan ook niet om ons, het gaat om de wereld. Daarbij is er al jaren geen serieuze aanslag geweest in Europa. Plus dat een aanslag hooguit honderd doden oplevert, een militair conflict met Rusland in potentie honderden miljoenen.
Sowieso als we met kernwapens gaan gooien, kan dat honderden miljoenen doden opleveren, maar dat gaat niet gebeuren.

Rusland heeft sowieso geen belang bij een grootschalige oorlog, omdat ze het niet kunnen betalen. Zelfs zonder boycot (die volgt op zulke acties) kunnen ze het niet betalen.

quote:
Jawel hoor. Want wij het westen wilde Asad weg hebben en gingen niet met hem om tafel. Vervolgens trad Rusland op als luchtmacht van Syrie en sloot een dealtje met Erdogan. Resultaat: Assad zit nog waar hij zit, het westen zit niet meer aan tafel, en Poetin zit er wel.
Assad zit er nog omdat het westen nooit een hoofdzaak van zijn vertrek gemaakt heeft.

quote:
Dan begrijp je niet hoe geoplitiek en invloedssferen werken. Als jij als broodkruimel aan de grens van Rusland machthebber bent dan heb je of hele krachtige bondgenoten (de vs) of je bent een satelliet van Poetin. Als jij je tegen Rusland keert, zonder krachtige bondgenoten dan word je gewoon gedestabiliseert zoals we hebben gezien in Oekraïne en eerder in Georgië of Zuid Ossetië.
Dat zeg ik toch, Rusland is een grote regionale speler.

quote:
Precies, maar wel een invloedrijke. Als Poetin Biden belt, dan neemt hij gewoon de telefoon op hoor, ook als hij net op bed ligt. Mark Rutte mag morgen terugbellen. Jij lijkt te denken dat je om invloed te hebben een wereldmacht moet zijn. Dat is niet zo. Malala heeft ook op de cover gestaan, die is niet eens politicus. Kun je leuk vinden of niet, Poetin heeft invloed en veel ook.
Biden zal ongetwijfeld opnemen, maar dat is niet onvoorwaardelijk. Als Poetin naar Biden belt, en hij heeft niets belangrijks te melden. Denkt Biden de volgende keer ook, laat mij maar likken pitten.
  maandag 13 december 2021 @ 17:04:43 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602012
Ik denk eigenlijk dat op een dag er achter zullen zijn dat Elon Musk niks meer dan een aandelen-pusher/puller was.

Maar hij houdt het flink lang vol om niet door de mand te vallen dus ik durf er geen tijdsschaal aan te geven.

Wel weet ik dat je nu al vrij duidelijk kan zien dat (bijna alle van) de dingen waar hij voor geprezen wordt, bij nadere inspectie ontiegelijk slecht uitvallen. Bijna al zijn beloftes zijn gebroken of op de lange baan geschoven. Zijn spannende technische ideeen lijken vaak de natuurwetten te breken als je ze gaat doorrekenen. Zijn rol bij Tesla en Paypal lijkt ook minder te zijn geweest dan hij continu mensen voor houdt.

Het is een hype-man en ik denk als hij dus door de mand valt dat dit ontiegelijk veel mensen (met aandelen) pijn gaat doen want zijn hele imperium is gebouwd op hoe goed hij mensen weet te overtuigen van zijn ideeen. Maar als 1 van die dingen hard omvalt dan stort het hele kaartenhuis in elkaar.

En wellicht dat je dat nu bij SpaceX al gaat zien maar wie weet.

[ Bericht 8% gewijzigd door SpecialK op 13-12-2021 17:09:47 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 13 december 2021 @ 17:19:54 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602186
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is nog niet eens genoeg voor wat Elon uiteindelijk als doel ziet, namelijk het koloniseren van mars. Hij moet dus nog wat meer vermogen vergaren. Circa $1000 miljard is geen onwaarschijnlijk bedrag om zoiets te realiseren.
Laten we even 1 ding voorop stellen. Elon Musk heeft niet dat geld. Hij is hooguit qua aandelen betrokken bij bedrijven die qua waarde geschat worden op dat geld. Hij zou niet dat geld kunnen cashen om er vervolgens echt iets mee te doen. Immers als je massaal en in korte tijd aandelen gaat verkopen van een bedrijf stort de prijs van die aandelen in.

Dus dat is een foute manier om naar zijn rijkdom te kijken. Die rijkdom is volledig gebaseerd op een theoretische waarde van hetgeen hij mensen heeft weten te overtuigen. Als die overtuiging wegvalt zou hij wellicht zelfs zwaar het rood in kunnen lopen gezien die bedrijven natuurlijk deels ook jaarlijks echt geld opslurpen en investeringen doen.

--------------

Daarnaast is Marskolonisatie (op de tijdschalen en met de voorgestelde techniek en prijsstelling) compleet onrealistisch en wellicht ook compleet onwenselijk gegeven het feit dat Mars stiekem een shithole is waar het leven 100x psychologisch bedrukkender zal zijn dan leven op Antarctica (iets wat niet langer dan een paar jaar vol te houden is).

Het is hele ding is een liedje en een dansje om mensen te verblinden en de aandacht te krijgen voor zijn bedrijven en men trapt er in. En blijft er in trappen. Het is fascinerend.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202602192
Wie?
pi_202602310
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:19 schreef SpecialK het volgende:

Die rijkdom is volledig gebaseerd op een theoretische waarde van hetgeen hij mensen heeft weten te overtuigen.
Dat geldt voor alle fiat valuta want er zit geen verdere gebruikswaarde aan, het ontleent zijn waarde volledig aan overtuigingen. Het bezit van bedrijven en onroerend heeft tenminste nog enige andere waarde.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 december 2021 @ 17:37:23 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602382
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat geldt voor alle fiat valuta want er zit geen verdere gebruikswaarde aan, het ontleent zijn waarde volledig aan overtuigingen. Het bezit van bedrijven en onroerend heeft tenminste nog enige andere waarde.
Claim jij nu dat de geschatte waarde van (vapor-ware) bedrijven zoals die van Elon meer solide is dan keiharde cash in het handje?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202602390
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:37 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Claim jij nu dat de geschatte waarde van (vapor-ware) bedrijven zoals die van Elon meer solide is dan keiharde cash in het handje?
Keiharde cash met 6.8% inflatie _O-
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 december 2021 @ 17:39:05 #24
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602403
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Keiharde cash met 6.8% inflatie _O-
6,8% inflatie is niks in vergelijking met de verdamping die je straks zal zien als SpaceX onderuit gaat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202602408
pi_202602516
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]
6,8% inflatie is niks in vergelijking met de verdamping die je straks zal zien als SpaceX onderuit gaat.
SpaceX is uiteindelijk een zwart gat voor je geld, zo heeft Elon het ook steeds naar buiten gebracht en om die reden komt er geen IPO SpaceX. Probleempje is dan wel je medewerkers optimaal gemotiveerd te houden zeker als de private shares SpaceX die de werknemers hebben hen erg welvarend heeft gemaakt. Dreigen dat de boel failliet kan gaan zou kunnen helpen ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 december 2021 @ 17:51:32 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202602590
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:20 schreef BasEnAad het volgende:
Ik vind die popster-status een beetje irritant.
Nou en? Hij helpt de wereld aan de electrische auto en betaalbaar de ruimte in. Wat maakt het dan uit dat jij hem een popster vind?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 december 2021 @ 17:52:32 #28
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602609
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
SpaceX is uiteindelijk een zwart gat voor je geld, zo heeft Elon het ook steeds naar buiten gebracht en om die reden komt er geen IPO SpaceX. Probleempje is dan wel je medewerkers optimaal gemotiveerd te houden zeker als de private shares SpaceX die de werknemers hebben hen erg welvarend heeft gemaakt. Dreigen dat de boel failliet kan gaan zou kunnen helpen ;)
Ah ja.. de 3D chess mensen zijn er ook weer. Zo kon Trump ook nooit wat fouts doen of zeggen. Het was allemaal onderdeel van het meester plan.

Feit is dat SpaceX verbonden is met ontiegelijk veel van Elon Musks beloftes. Zoals StarLink en die epische launchcost reductie waarmee hij de hele satelietenmarkt ging overnemen. Alswel dat het hele marskolonisatieverhaal natuurlijk stond en viel op de claim dat hij bizarre lage lanceringskosten zou kunnen verwerkelijken.

Die belofte stond voor 2022 maar lijkt nergens in de buurt van realiteit te zijn.

De vraag is dus of investeerders weer bereid te zijn om het uitstel-spel te spelen zoals dat nu ook bij Tesla al 10x gedaan is.

Als dat nee is dan valt deze bowlingbal pin van hem om.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 13 december 2021 @ 17:53:55 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202602640
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:04 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk eigenlijk dat op een dag er achter zullen zijn dat Elon Musk niks meer dan een aandelen-pusher/puller was.

Maar hij houdt het flink lang vol om niet door de mand te vallen dus ik durf er geen tijdsschaal aan te geven.

Wel weet ik dat je nu al vrij duidelijk kan zien dat (bijna alle van) de dingen waar hij voor geprezen wordt, bij nadere inspectie ontiegelijk slecht uitvallen. Bijna al zijn beloftes zijn gebroken of op de lange baan geschoven. Zijn spannende technische ideeen lijken vaak de natuurwetten te breken als je ze gaat doorrekenen. Zijn rol bij Tesla en Paypal lijkt ook minder te zijn geweest dan hij continu mensen voor houdt.

Het is een hype-man en ik denk als hij dus door de mand valt dat dit ontiegelijk veel mensen (met aandelen) pijn gaat doen want zijn hele imperium is gebouwd op hoe goed hij mensen weet te overtuigen van zijn ideeen. Maar als 1 van die dingen hard omvalt dan stort het hele kaartenhuis in elkaar.

En wellicht dat je dat nu bij SpaceX al gaat zien maar wie weet.
Nou dat denk ik niet. Hij is een techneut en zijn prestaties zijn ronduit indrukwekkend.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 december 2021 @ 17:55:55 #30
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602667
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nou dat denk ik niet. Hij is een techneut en zijn prestaties zijn ronduit indrukwekkend.
Hij is geen techneut. Tenzij je een hele brede definitie van het woord neemt. Dan ben ik als programmeur ook een techneut met uni credentials. En ik heb tot nu toe weinig prestaties van zijn hand gezien eigenlijk. Je snapt dat Tesla al bestond en dat hij het heeft overgekocht en zichzelf retroactief founder heeft gemaakt om het verhaal lekkerder te maken?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 13 december 2021 @ 17:57:01 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202602684
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ah ja.. de 3D chess mensen zijn er ook weer. Zo kon Trump ook nooit wat fouts doen of zeggen. Het was allemaal onderdeel van het meester plan.

Feit is dat SpaceX verbonden is met ontiegelijk veel van Elon Musks beloftes. Zoals StarLink en die epische launchcost reductie waarmee hij de hele satelietenmarkt ging overnemen. Alswel dat het hele marskolonisatieverhaal natuurlijk stond en viel op de claim dat hij bizarre lage lanceringskosten zou kunnen verwerkelijken.

Die belofte stond voor 2022 maar lijkt nergens in de buurt van realiteit te zijn.

De vraag is dus of investeerders weer bereid te zijn om het uitstel-spel te spelen zoals dat nu ook bij Tesla al 10x gedaan is.

Als dat nee is dan valt deze bowlingbal pin van hem om.
SpaceX lanceert dit jaar 80% van alles wat de ruimte in gaat. Puur op kosten. De hele wereld rent achter hem aan om herbruikbare raketten te ontwikkelen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 december 2021 @ 18:01:02 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202602744
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Hij is geen techneut. Tenzij je een hele brede definitie van het woord neemt. Dan ben ik als programmeur ook een techneut met uni credentials. En ik heb tot nu toe weinig prestaties van zijn hand gezien eigenlijk. Je snapt dat Tesla al bestond en dat hij het heeft overgekocht en zichzelf retroactief founder heeft gemaakt om het verhaal lekkerder te maken?
Hij is ingestapt toen het bedrijf een jaar bestond en hij heeft bedacht om Tesla ook de infrastructuur te stimuleren om massaal electrisch rijden mogelijk te maken. En ja, hij is in de eerste plaats een techneut, geen aandelen tovenaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 december 2021 @ 18:03:21 #33
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602777
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
SpaceX lanceert dit jaar 80% van alles wat de ruimte in gaat. Puur op kosten. De hele wereld rent achter hem aan om herbruikbare raketten te ontwikkelen.
1. Herbruikbare raketten zijn onzinnig en niet kosteneffectief.
2. In de jaren 90' heeft (ik denk) de Amerikaanse marine al een trap-systeem kunnen bouwen wat terug kon landen
3. Hij heeft zijn eigen starlink satelieten in orbit gejankt. Daar zitten wat voordelen aan (geostationary orbits zijn goedkoper om te bereiken en grote hoeveelheden rotzooi lanceren is goedkoper dan steeds iets kleins) waardoor zijn prijs-per-kilogram metrics lager liggen. Maar dat komt niet omdat hun technologie beter is dan die van andere bedrijven.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202602782
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:52 schreef SpecialK het volgende:

Nee, Volgens mij had Elon niet verwacht dat de private shares zo duur zouden worden en de motivatie van menig
Feit is dat SpaceX verbonden is met ontiegelijk veel van Elon Musks beloftes. Zoals StarLink en die epische launchcost reductie waarmee hij de hele satelietenmarkt ging overnemen. Alswel dat het hele marskolonisatieverhaal natuurlijk stond en viel op de claim dat hij bizarre lage lanceringskosten zou kunnen verwerkelijken.

Die belofte stond voor 2022 maar lijkt nergens in de buurt van realiteit te zijn.
De top van ESA ziet toch een andere realiteit en ik ga toch maar wat meer van die opinie uit als je het niet erg vindt.

Elon Musk 'is making the rules' in space with rapid expansion of SpaceX's Starlink internet service, agency boss says
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 december 2021 @ 18:07:06 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602823
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De top van ESA ziet toch een andere realiteit en ik ga toch maar wat meer van die opinie uit als je het niet erg vindt.

Elon Musk 'is making the rules' in space with rapid expansion of SpaceX's Starlink internet service, agency boss says
Wat denk je dat daar gezegd wordt exact?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 13 december 2021 @ 18:09:39 #36
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202602852
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wat denk je dat daar gezegd wordt exact?
Dat Elon met zijn veel te dure raketten iedereen wegconcureert
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 december 2021 @ 18:10:44 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602864
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Hij is ingestapt toen het bedrijf een jaar bestond en hij heeft bedacht om Tesla ook de infrastructuur te stimuleren om massaal electrisch rijden mogelijk te maken. En ja, hij is in de eerste plaats een techneut, geen aandelen tovenaar.
Ik ben sceptischer wat bereft zijn bijdrages om eerlijk te zijn. Gegeven het soort idiote ideeen uit zijn pen komen. Ik heb het gevoel dat hij vaak maar wat roept. En dat hij achteraf de dingen die net wel lekker liepen in zijn bedrijven naar zich toe trekt terwijl dat misschien op de conto van een ander stond.

Maar heb ik gelekte e-mails hierover oid? Nee.

Maar gegeven wat ik hem voor idiote dingen heb zien roepen heb ik nog maar weinig vertrouwen dat hij de techno-god is die iedereen hem toespeelt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 13 december 2021 @ 18:12:21 #38
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202602879
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]
1. Herbruikbare raketten zijn onzinnig en niet kosteneffectief.
2. In de jaren 90' heeft (ik denk) de Amerikaanse marine al een trap-systeem kunnen bouwen wat terug kon landen
3. Hij heeft zijn eigen starlink satelieten in orbit gejankt. Daar zitten wat voordelen aan (geostationary orbits zijn goedkoper om te bereiken en grote hoeveelheden rotzooi lanceren is goedkoper dan steeds iets kleins) waardoor zijn prijs-per-kilogram metrics lager liggen. Maar dat komt niet omdat hun technologie beter is dan die van andere bedrijven.
Wat een berg onzin. Hij lanceert sattelieten zelf omdat hij zelf de goedkoopste is en die sattelieten gaan naar LEO.

En cost per ton (zowel lading als engine thrust) is essentieel voor betaalbare ruimtevaart.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_202602888
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Maar gegeven wat ik hem voor idiote dingen heb zien roepen heb ik nog maar weinig vertrouwen dat hij de techno-god is die iedereen hem toespeelt.
In ieder geval lijkt het me duidelijk dat het bedrijf Tesla flink overschat wordt. Het is het rijkste autobouwbedrijf ter wereld, maar maakt enorm weinig winst. Ook hun targets wat betreft aantallen auto's worden niet gehaald.

Dat dit niet klopt is duidelijk. Misschien kan de hype nog waarheid worden, als 'selffulfilling prophecy', maar ik heb er een hard hoofd in.
  maandag 13 december 2021 @ 18:13:34 #40
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602895
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dat Elon met zijn veel te dure raketten iedereen wegconcureert
De geste van het artikel is dat omdat elon een zooi starlink satelieten heeft gelanceerd hij een situatie hebt gecreeerd waar SpaceX de regels stelt voor die orbits en die dienst.

Immers... je kan nu niet op diezelfde orbits nu een andere set satellieten lanceren dat gaat botsen. Dat is alles wat daar staat.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202602907
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:07 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wat denk je dat daar gezegd wordt exact?
Dat SpaceX er flink de vaart in zet en dat de concurrentie het niet kan bijbenen met Starlink.

quote:
He told the FT that the rest of the world "is just not responding quick enough," adding that other competitors and regulators were struggling to catch up with Starlink due to its rapid expansion.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 13 december 2021 @ 18:15:00 #42
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202602916
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:13 schreef SpecialK het volgende:

[..]
De geste van het artikel is dat omdat elon een zooi starlink satelieten heeft gelanceerd hij een situatie hebt gecreeerd waar SpaceX de regels stelt voor die orbits en die dienst.

Immers... je kan nu niet op diezelfde orbits nu een andere set satellieten lanceren dat gaat botsen. Dat is alles wat daar staat.
Er is niemand anders die het doet, dus?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 december 2021 @ 18:16:38 #43
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_202602944
Waarom dit jaar? Hij is net zo irritant en aandachtsgeil als alle andere jaren.
:')
  maandag 13 december 2021 @ 18:17:48 #44
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202602961
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Er is niemand anders die het doet, dus?
Dit komt een beetje overeen met roepen dat omdat je als eerste on the scene radiofrequentie FM 100 hrz hebt ingenomen met je zender dat je daarom ook maar het beste bent en de beste muziek draait. En dus de regels bepaalt voor andere bedrijven.

Andere bedrijven gaan gewoon lekker doen wat ze willen doen uiteindelijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202603012
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:20 schreef Socios het volgende:
Wie?
Vader van X Æ A-12.
  maandag 13 december 2021 @ 18:22:14 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202603032
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Dit komt een beetje overeen met roepen dat omdat je als eerste on the scene radiofrequentie FM 100 hrz hebt ingenomen met je zender dat je daarom ook maar het beste bent en de beste muziek draait. En dus de regels bepaalt voor andere bedrijven.

Andere bedrijven gaan gewoon lekker doen wat ze willen doen uiteindelijk.
Nee, het komt overeen met als eerste betaalbaar te kunnen lanceren terwijl de rest van de wereld hijgend achter je aan rent.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 december 2021 @ 18:23:52 #47
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202603062
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dat SpaceX er flink de vaart in zet en dat de concurrentie het niet kan bijbenen met Starlink.
[..]

Zoals de FAA Elons innovatiesnelheid en test tempo niet kan bijbenen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 december 2021 @ 18:30:17 #48
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202603169
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, het komt overeen met als eerste betaalbaar te kunnen lanceren terwijl de rest van de wereld hijgend achter je aan rent.
Zoals ik al aangaf. Zo betaalbaar zijn ze niet.

Niet voor de orbits waar echt vraag naar is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 13 december 2021 @ 18:36:33 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_202603273
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Zoals ik al aangaf. Zo betaalbaar zijn ze niet.

Niet voor de orbits waar echt vraag naar is.
Nee, daarom lanceert ie meer dan wie dan ook. Daarom is er zonder SpaceX geen Artemis programma. Daarom moet ie mee vluchten naar het ISS uitvoeren omdat Boeing hun starliner niet aan de gang krijgt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_202603407
Dogecoin was zijn grootste mijlpaal dit jaar. :')
pi_202603620
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:30 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Zo betaalbaar zijn ze niet.
Dat sommige lanceringen aan SpaceX voorbij gaan heeft volgens mij andere redenen. O.a. dat NASA en andere US agencies niet afhankelijk willen zijn van 1 launch provider. Ook kan SpaceX (nog) geen heel volumineuze objecten lanceren omdat de fairings daarvoor niet geschikt zijn. Verticaal een satelliet stacken op de raket kan ook (nog) niet en sommige missies vereisen dat. Aan beide tekortkomingen wordt gewerkt omdat na ULA anders ESA moet opdraven zoals bijv. bij de James Webb space telescope. De VS heeft daarvoor graag een alternatief buiten ULA of ESA zodat voor het lagere prijzen kan onderhandelen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202603725
twitter
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:42:10 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202610562
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:25 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Is nog niet eens genoeg voor wat Elon uiteindelijk als doel ziet, namelijk het koloniseren van mars. Hij moet dus nog wat meer vermogen vergaren. Circa $1000 miljard is geen onwaarschijnlijk bedrag om zoiets te realiseren.
Als Starlink IpO gaat dan komt ie daar makkelijk aan he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:43:32 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202610577
quote:
16s.gif Op maandag 13 december 2021 16:25 schreef Starhopper het volgende:
Elon is de persoon van de eeuw _O_
Dat denk ik ook
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 december 2021 @ 09:45:36 #55
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202610601
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:39 schreef SpecialK het volgende:

[..]
6,8% inflatie is niks in vergelijking met de verdamping die je straks zal zien als SpaceX onderuit gaat.
SpACE X onderuit ?////////

Space X is het duurste private bedrijf ter wereld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 december 2021 @ 09:54:05 #56
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202610679
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]
1. Herbruikbare raketten zijn onzinnig en niet kosteneffectief.

Waarom denk je dat?

quote:
2. In de jaren 90' heeft (ik denk) de Amerikaanse marine al een trap-systeem kunnen bouwen wat terug kon landen

De DC-X bedoel je? Ja, stom dat ze daarmee gestopt zijn.

quote:
3. Hij heeft zijn eigen starlink satelieten in orbit gejankt. Daar zitten wat voordelen aan (geostationary orbits zijn goedkoper om te bereiken en grote hoeveelheden rotzooi lanceren is goedkoper dan steeds iets kleins) waardoor zijn prijs-per-kilogram metrics lager liggen. Maar dat komt niet omdat hun technologie beter is dan die van andere bedrijven.
Blijkbaar wel. Het internet is namelijk sneller, stabieler en goedkoper dan internet via een satelliet in geosynchronous orbit.

[ Bericht 11% gewijzigd door Starhopper op 14-12-2021 10:00:42 ]
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 14 december 2021 @ 10:17:52 #57
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202610914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
SpACE X onderuit ?////////

Space X is het duurste private bedrijf ter wereld
https://www.cnbctv18.com/(...)ployees-11657772.htm
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202611000
Persoonlijk vind ik het niet reëel om mensen met autisme te nomineren hiervoor.
-nee-
  dinsdag 14 december 2021 @ 10:29:47 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202611071
quote:
16s.gif Op dinsdag 14 december 2021 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom denk je dat?

Omdat:
1. Blijkt dat de kosten voor refurbishment hoog liggen (veel veel hoger dan ze hadden verwacht)
2. Blijkt dat refurbishment bijna even veel tijd kost als het bouwen van een nieuwe stage (50 dagen oid)
3. Vrij duidelijk is dat herbruikbare stages zwaarder zijn en meer brandstof kosten

Als je gaat doorrekenen moeten ze minimaal 6 lanceringen doen om break-even te krijgen en tegen die tijd is het vermoeden dat de repratiekosten ineens ook een stuk hoger worden (door metaalmoeheid, etc..).

De vraag is eigenlijk nog steeds of het uberhaupt een break-even punt kan vinden met herbruikbare stages.

quote:
[..]
De DC-X bedoel je?
Het is wat dat betreft wel grappig dat iedereen denkt dat Elon Musk allemaal nieuwe dingen aan het bereiken is die eigenlijk al oud nieuws waren.

Zijn tactiek lijkt dus het volgende te zijn:
- Maak overdreven science-fiction claims over wat je over 2 a 3 jaar al voor elkaar kan krijgen (mars, hyperloop, 100$/kg launch costs, level 5 autonomous driving, 10x hogere energiedichtheid batterijen)
- Ontvang gejuich, bouw een blinde nerd-fanbase en krijg een boost in je aandelen
- Gebruik dat geld om vervolgens 3 jaar lang een marginale verbetering aan te brengen in de bestaande producten van je bedrijf. (let op ik ben bereid toe te geven dat sommige van die bedrijven een mooi product neerzetten maar het is niet de beloofde magic)
- Presenteer die marginale verbeteringen als revolutionair en mix in die presentatie nieuwe sci-fi beloftes voor over 3 a 4 jaar.
- Repeat.

quote:
Ja, stom dat ze daarmee gestopt zijn.
Ze zijn er dus mee gestopt omdat ze toen al ontdekten dat dat economische voordeel van herbruikbaarheid marginaal was. Sterker nog. Je zal extra brandstof mee moeten geven voor de landing en dus ook weer brandstof voor die brandstof, etc... dat moet je allemaal optellen bij de lanceringskosten.

quote:
[..]
Blijkbaar wel. Het internet is namelijk sneller, stabieler en goedkoper dan internet via een satelliet in geosynchronous orbit.
Ik heb tot nu toe nog geen onderzoek gedaan naar de kwaliteit van het internet. Wel weet ik dat ze eerst een vrij lage prijs hadden belooft en dat dat inmiddels elk jaar steeds flink werd opgeschroeft.

[ Bericht 1% gewijzigd door SpecialK op 14-12-2021 11:08:09 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 14 december 2021 @ 10:57:16 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202611443
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Het gaat dan ook niet om ons, het gaat om de wereld. Daarbij is er al jaren geen serieuze aanslag geweest in Europa. Plus dat een aanslag hooguit honderd doden oplevert, een militair conflict met Rusland in potentie honderden miljoenen.
[..]
Jawel hoor. Want wij het westen wilde Asad weg hebben en gingen niet met hem om tafel. Vervolgens trad Rusland op als luchtmacht van Syrie en sloot een dealtje met Erdogan. Resultaat: Assad zit nog waar hij zit, het westen zit niet meer aan tafel, en Poetin zit er wel.
[..]
Dan begrijp je niet hoe geoplitiek en invloedssferen werken. Als jij als broodkruimel aan de grens van Rusland machthebber bent dan heb je of hele krachtige bondgenoten (de vs) of je bent een satelliet van Poetin. Als jij je tegen Rusland keert, zonder krachtige bondgenoten dan word je gewoon gedestabiliseert zoals we hebben gezien in Oekraïne en eerder in Georgië of Zuid Ossetië
[..]
Poetin is ook geen wereldleider want Rusland is geeen wereldmacht meer. POetin is echter wel een belangrijke politieke speler met invloed en dat is waarom hij ooit die cover heeft gehaald.
[..]
Precies, maar wel een invloedrijke. Als Poetin Biden belt, dan neemt hij gewoon de telefoon op hoor, ook als hij net op bed ligt. Mark Rutte mag morgen terugbellen. Jij lijkt te denken dat je om invloed te hebben een wereldmacht moet zijn. Dat is niet zo. Malala heeft ook op de cover gestaan, die is niet eens politicus. Kun je leuk vinden of niet, Poetin heeft invloed en veel ook.
Alleen al het feit dat men een complete militaire infrastructuur in stand houdt om jouw invloed in te dammen betekent dat je invloed hebt. Je houdt immers de gemoederen bezig.
  dinsdag 14 december 2021 @ 12:14:33 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202612422
quote:
als ie niet genoeg motoren krijgt , Rapter engines
quote:
SpaceX CEO Elon Musk has said that the company faces a risk of bankruptcy if it can’t get enough reliable Raptor engines -- that power its Starship rockets --made by the end of 2022.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202612897
Moeten zij weten.
  dinsdag 14 december 2021 @ 12:55:00 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202612905
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als ie niet genoeg motoren krijgt , Rapter engines
[..]

Nu moeten mensen 3 dagen extra met thanksgiving over gaan werken omdat het dan ineens wel gaat lukken? :')

Wat een figuur is het ook. De nerd-messias.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202613434
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:24 schreef Marsenal het volgende:
Persoonlijk vind ik het niet reëel om mensen met autisme te nomineren hiervoor.
Nodig jij Elon uit om een potje te komen FOK!en?
afspraak tandarts verzetten
  dinsdag 14 december 2021 @ 13:59:25 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202613945
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:24 schreef Marsenal het volgende:
Persoonlijk vind ik het niet reëel om mensen met autisme te nomineren hiervoor.
iedere fokker nomineren dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202615071
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, daarom lanceert ie meer dan wie dan ook. Daarom is er zonder SpaceX geen Artemis programma. Daarom moet ie mee vluchten naar het ISS uitvoeren omdat Boeing hun starliner niet aan de gang krijgt.
Dit dus. Tesla loopt financieel idd voor geen meter en zal over 10 jaar ver ingehaald zijn.
SpaceX daarentegen is wel degelijk vernieuwend en veruit de goedkoopste manier om zooi de ruimte in te krijgen. Dat hele Starship verhaal moet ik idd ook nog maar zien.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202615510
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Omdat:
1. Blijkt dat de kosten voor refurbishment hoog liggen (veel veel hoger dan ze hadden verwacht)
2. Blijkt dat refurbishment bijna even veel tijd kost als het bouwen van een nieuwe stage (50 dagen oid)
3. Vrij duidelijk is dat herbruikbare stages zwaarder zijn en meer brandstof kosten

Als je gaat doorrekenen moeten ze minimaal 6 lanceringen doen om break-even te krijgen en tegen die tijd is het vermoeden dat de repratiekosten ineens ook een stuk hoger worden (door metaalmoeheid, etc..).

De vraag is eigenlijk nog steeds of het uberhaupt een break-even punt kan vinden met herbruikbare stages.
[..]
Het is wat dat betreft wel grappig dat iedereen denkt dat Elon Musk allemaal nieuwe dingen aan het bereiken is die eigenlijk al oud nieuws waren.

Zijn tactiek lijkt dus het volgende te zijn:
- Maak overdreven science-fiction claims over wat je over 2 a 3 jaar al voor elkaar kan krijgen (mars, hyperloop, 100$/kg launch costs, level 5 autonomous driving, 10x hogere energiedichtheid batterijen)
- Ontvang gejuich, bouw een blinde nerd-fanbase en krijg een boost in je aandelen
- Gebruik dat geld om vervolgens 3 jaar lang een marginale verbetering aan te brengen in de bestaande producten van je bedrijf. (let op ik ben bereid toe te geven dat sommige van die bedrijven een mooi product neerzetten maar het is niet de beloofde magic)
- Presenteer die marginale verbeteringen als revolutionair en mix in die presentatie nieuwe sci-fi beloftes voor over 3 a 4 jaar.
- Repeat.
[..]
Ze zijn er dus mee gestopt omdat ze toen al ontdekten dat dat economische voordeel van herbruikbaarheid marginaal was. Sterker nog. Je zal extra brandstof mee moeten geven voor de landing en dus ook weer brandstof voor die brandstof, etc... dat moet je allemaal optellen bij de lanceringskosten.
[..]
Ik heb tot nu toe nog geen onderzoek gedaan naar de kwaliteit van het internet. Wel weet ik dat ze eerst een vrij lage prijs hadden belooft en dat dat inmiddels elk jaar steeds flink werd opgeschroeft.
Metaalmoeheid na 6 lanceringen? Dat lijkt me vrijwel uitgesloten.

Er zullen andere redenen aan ten grondslag liggen maar metaalmoeheid vrijwel zeker niet. Dat treed pas op na miljoenen bewegingen, niet na 6 maal lanceren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_202615612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:29 schreef SpecialK het volgende:
2. Blijkt dat refurbishment bijna even veel tijd kost als het bouwen van een nieuwe stage (50 dagen oid)
Ware het niet dat niet na een iedere launch een refurbishment is, zijn al een aantal geweest die na minder dan 4 weken weer gevlogen hebben
pi_202615661
Dat nieuwe kapsel kan trouwens echt niet
pi_202615706
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 15:55 schreef YoungDriller het volgende:
Hahah linkse bekken zullen schuimen. :D

Elon Musk _O_
Er is een goede kans dat zijn imperium binnen 2 jaar is ingestort, omdat het allemaal gebakken lucht is. Tesla heeft enkel winst gemaakt op bitcoin en uiterst dubieuze duurzaamheidssubsidies en een enorme opgeblazen waarde als je het vergelijkt met andere automakers die letterlijk 20x zoveel verkopen. De belangrijkste klant van spacex is Elon zelf, met Starlink dat waarschijnlijk nooit geld gaat verdienen, maar wel heel veel kapitaal er doorheen jaagt. Ik kan zo 5 leugens bedenken waar hij mensen mee heeft opgelicht. Alleen al zijn truck heeft allerlei technieken (konvooi rijden!) die 3 jaar terug al klaar zouden zijn, maar nog steeds niet werken.

Bovendien als je in zijn oudere bedrijven gaat kijken dan kom je terecht bij bedrijven die een succes zijn geworden ondanks Elon, of simpelweg illegaal waren zoals zijn illegale nachtclub.

Kortom je bent een fan van iemand die zijn geld heeft verdient met een subsidie spons te zijn, mensen oplichten en een crimineel was. Ekte rechtse held.
pi_202615755
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ware het niet dat niet na een iedere launch een refurbishment is, zijn al een aantal geweest die na minder dan 4 weken weer gevlogen hebben
In de woorden van de SpaceX CEO: het is pas een succes als we binnen 24 uur opnieuw kunnen lanceren. Dat was 8 jaar geleden ofzo. De prijzen van de gebruikte raketten liggen ook nog heel dicht bij een nieuwe raket.
pi_202615777
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Nu moeten mensen 3 dagen extra met thanksgiving over gaan werken omdat het dan ineens wel gaat lukken? :')

Wat een figuur is het ook. De nerd-messias.
Hoho! Dat klopt niet.
Ze moeten gratis werken met thanksgiving voor de rijkste man ter wereld.
pi_202615848
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 12:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Nu moeten mensen 3 dagen extra met thanksgiving over gaan werken omdat het dan ineens wel gaat lukken? :')

Wat een figuur is het ook. De nerd-messias.


[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2021 16:14:46 ]
pi_202615851
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 10:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Omdat:
1. Blijkt dat de kosten voor refurbishment hoog liggen (veel veel hoger dan ze hadden verwacht)
Wat zijn de werkelijke kosten dan, heb je daar een bron voor?

In dit artikel hebben ze het over $30 miljoen voor het bouwen van een nieuwe 1st stage en $250K refurbishment kosten voor elke volgende vlucht.

In dit voorbeeld in bovengenoemd artikel bekostigen 4 betaalde lanceringen nog 6 "gratis" Starlink-lanceringen daarna:
pi_202615868
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
SpaceX lanceert dit jaar 80% van alles wat de ruimte in gaat. Puur op kosten. De hele wereld rent achter hem aan om herbruikbare raketten te ontwikkelen.
Al die groei de afgelopen jaren komt van zijn andere zwarte geldgat starlink.
pi_202617434
Als je naar beursanalisten luistert dan gelooft niemand in de aandelen van Musk zijn bedrijven. Overgewaardeerd.

Maaarrrrr daar is ineens de nieuwe wereld. Er is zoveel vraag naar de aandelen dat de prijs zo hoog wordt. Een discrepantie met de analisten.

Vindt van Musk wat je wil maar de prijs die je daar ziet is volgens mij Musk en zijn > 60 miljoen volgers die idolaat van hem zijn. Die maken youtube filmpjes etc en blazen de bubbel groter en groter. Zonder hem zakt het allemaal in.

En dat is tof want ik verdien er veel geld mee. Go Musk! Die bubbel gaat nog zeker 5 jaar mee :7

Oh en in de tussentijd is toch de transitie naar elektrisch rijden versneld. Prima voor het milieu
Er komen tribunalen!!1!!!!!1
  dinsdag 14 december 2021 @ 18:52:14 #77
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_202618188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er is een goede kans dat zijn imperium binnen 2 jaar is ingestort, omdat het allemaal gebakken lucht is. Tesla heeft enkel winst gemaakt op bitcoin en uiterst dubieuze duurzaamheidssubsidies en een enorme opgeblazen waarde als je het vergelijkt met andere automakers die letterlijk 20x zoveel verkopen. De belangrijkste klant van spacex is Elon zelf, met Starlink dat waarschijnlijk nooit geld gaat verdienen, maar wel heel veel kapitaal er doorheen jaagt. Ik kan zo 5 leugens bedenken waar hij mensen mee heeft opgelicht. Alleen al zijn truck heeft allerlei technieken (konvooi rijden!) die 3 jaar terug al klaar zouden zijn, maar nog steeds niet werken.

Bovendien als je in zijn oudere bedrijven gaat kijken dan kom je terecht bij bedrijven die een succes zijn geworden ondanks Elon, of simpelweg illegaal waren zoals zijn illegale nachtclub.

Kortom je bent een fan van iemand die zijn geld heeft verdient met een subsidie spons te zijn, mensen oplichten en een crimineel was. Ekte rechtse held.
Liever iemand die een paar man tilt en iets brengt aan de samenleving dan een linkse rakker die iedereen oplicht ter behoeve van zichzelf.

;)
pi_202621591
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 16:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In de woorden van de SpaceX CEO: het is pas een succes als we binnen 24 uur opnieuw kunnen lanceren. Dat was 8 jaar geleden ofzo. De prijzen van de gebruikte raketten liggen ook nog heel dicht bij een nieuwe raket.
Dat laatste lijkt me nogal wiedes. Als de concurrentie $100m kost dan ga je het niet voor $40m aanbieden maar voor $80-90m
  dinsdag 14 december 2021 @ 20:51:53 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202621595
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er is een goede kans dat zijn imperium binnen 2 jaar is ingestort, omdat het allemaal gebakken lucht is. Tesla heeft enkel winst gemaakt op bitcoin en uiterst dubieuze duurzaamheidssubsidies en een enorme opgeblazen waarde als je het vergelijkt met andere automakers die letterlijk 20x zoveel verkopen. De belangrijkste klant van spacex is Elon zelf, met Starlink dat waarschijnlijk nooit geld gaat verdienen, maar wel heel veel kapitaal er doorheen jaagt. Ik kan zo 5 leugens bedenken waar hij mensen mee heeft opgelicht. Alleen al zijn truck heeft allerlei technieken (konvooi rijden!) die 3 jaar terug al klaar zouden zijn, maar nog steeds niet werken.

Bovendien als je in zijn oudere bedrijven gaat kijken dan kom je terecht bij bedrijven die een succes zijn geworden ondanks Elon, of simpelweg illegaal waren zoals zijn illegale nachtclub.

Kortom je bent een fan van iemand die zijn geld heeft verdient met een subsidie spons te zijn, mensen oplichten en een crimineel was. Ekte rechtse held.
Starlink zal bij beursgang al meer waard zijn dan Tesla nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202621967
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt me nogal wiedes. Als de concurrentie $100m kost dan ga je het niet voor $40m aanbieden maar voor $80-90m
Al helemaal niet als je marskolonies wilt gaan financieren want dat is een kostbare hobby. Je gaat dan geen lanceringen met prijzen ver beneden de rest van de markt aanbieden lijkt me.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202622157
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Dat laatste lijkt me nogal wiedes. Als de concurrentie $100m kost dan ga je het niet voor $40m aanbieden maar voor $80-90m
Vooralsnog is de concurrentie niet minder gaan lanceren en is Elon vooral zijn eigen ruimteschroot aan het lanceren. En ruimteschroot mag je Starlink toch wel noemen. Het is belachelijk dat hij dat überhaupt mag doen.
pi_202622199
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Starlink zal bij beursgang al meer waard zijn dan Tesla nu
Ik heb nooit gezegd dat hij slecht in hypes maken is. Wat ik wel heb gezegd dat we de komende twee jaar een grote kans hebben dat de realiteit het schip gaat keren. De paniekmail van laatst komt ook niet vanuit het niets.
pi_202622278
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vooralsnog is de concurrentie niet minder gaan lanceren en is Elon vooral zijn eigen ruimteschroot aan het lanceren. En ruimteschroot mag je Starlink toch wel noemen. Het is belachelijk dat hij dat überhaupt mag doen.
De top van ESA ziet het toch ietsje anders en ik ga toch maar uit van die opinie uit als je het niet erg vindt.

Elon Musk 'is making the rules' in space with rapid expansion of SpaceX's Starlink internet service, agency boss says
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202622380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:26 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De top van ESA ziet het toch ietsje anders en ik ga toch maar uit van die opinie uit als je het niet erg vindt.

Elon Musk 'is making the rules' in space with rapid expansion of SpaceX's Starlink internet service, agency boss says
De generaal wil meer tanks, KLM meer vluchten en de ruimtemeneer meer raketten. Wauw! Je verwacht het niet.

Elon heeft letterlijk vorige week nog zelf de wereld ingeslingerd dat het kaartenhuis van Starlink op instorten staat. Vertrouw de messias zelf.
pi_202622689
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Elon heeft letterlijk vorige week nog zelf de wereld ingeslingerd dat het kaartenhuis van Starlink op instorten staat. Vertrouw de messias zelf.
Volgens mij ging dat over Starship en de benodigde Raptor engines.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202622862
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Volgens mij ging dat over Starship en de benodigde Raptor engines.
Waar denk je dat Starship voor nodig is?
quote:
The consequences for SpaceX if we can’t get enough reliable Raptors made is that we then can’t fly Starship, which means we then can’t fly Starlink Satellite V2 (Falcon has neither the volume *nor* the mass to orbit needed for satellite V2). Satellite V1 by itself is financially weak, whereas V2 is strong.
V1 en V2 zijn van Starlink.

En ook dit stuk:
quote:
What it comes down to is that we face genuine risk of bankruptcy if we cannot achieve a Starship flight rate of at least once every two weeks next year.
Het is niet alsof er een enorme vraag naar zware lanceersystemen van SpaceX is. Falcon heavy is maar 3x gelanceerd sinds 2018.

Nogmaals: de rijkste man ter wereld wil dat zijn medewerkers gratis komen overwerken tijdens een feestdag die vergelijkbaar is met kerst hier. Dat zeg je niet als alles ok gaat.
pi_202622968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waar denk je dat Starship voor nodig is?
[..]
V1 en V2 zijn van Starlink.

En ook dit stuk:
[..]
Het is niet alsof er een enorme vraag naar zware lanceersystemen van SpaceX is. Falcon heavy is maar 3x gelanceerd sinds 2018.

Nogmaals: de rijkste man ter wereld wil dat zijn medewerkers gratis komen overwerken tijdens een feestdag die vergelijkbaar is met kerst hier. Dat zeg je niet als alles ok gaat.
Veel FH lanceringen zijn uitgesteld. Voor 2022 staan er meerdere op de rol begreep ik van NSF.
Ik vermoed dat het te goed gaat met SpaceX en omdat bijna alle medewerkers private aandelen SpaceX bezitten en al vermogend zijn. Daarboven op Elon mogelijk als suikeroom zien nu hoe de rijkste man op aarde is treden er vermoedelijk motivatie problemen op. Dreigen dat SpaceX failliet kan gaan kan helpen maar of men dat ook werkelijk gelooft is een 2e ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-12-2021 22:24:23 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_202623209
twitter

twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2021 22:24:46 ]
pi_202623675
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vooralsnog is de concurrentie niet minder gaan lanceren en is Elon vooral zijn eigen ruimteschroot aan het lanceren. En ruimteschroot mag je Starlink toch wel noemen. Het is belachelijk dat hij dat überhaupt mag doen.
Nou, Arianespace is blij als ze jaarlijks nog 3 Ariane's kunnen lanceren, dat was zon beetje de default raket als het om commerciële satellieten ging. Ook ULA laat vanaf 2015 een flinke daling zien (al staat daar nu wel wat meer voor gepland)
pi_202623723
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Veel FH lanceringen zijn uitgesteld. Voor 2022 staan er meerdere op de rol begreep ik van NSF.
Ik vermoed dat het te goed gaat met SpaceX en omdat bijna alle medewerkers private aandelen SpaceX bezitten en al vermogend zijn. Daarboven op Elon mogelijk als suikeroom zien nu hoe de rijkste man op aarde is treden er vermoedelijk motivatie problemen op. Dreigen dat SpaceX failliet kan gaan kan helpen maar of men dat ook werkelijk gelooft is een 2e ;)
Probleem van FH is eigenlijk ook dat de fairing wat te klein is, die is hetzelfde als de Falcon 9. En aangezien die inmiddels ook weer krachtiger is geworden met de FT/block5 heeft die de FH eigenlijk voor een deel gekannibaliseerd.
pi_202623787
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:24 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Karen. _O-
pi_202623847
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:24 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Zegt genoeg dat Musk niet inhoudelijk durft in te gaan op de woorden van Warren :')
pi_202623905
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 23:02 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Zegt genoeg dat Musk niet inhoudelijk durft in te gaan op de woorden van Warren :')
Die moet nogal wat zeggen, wordt 100% gesponsord door de big banks. :')
pi_202624022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:56 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Probleem van FH is eigenlijk ook dat de fairing wat te klein is, die is hetzelfde als de Falcon 9. En aangezien die inmiddels ook weer krachtiger is geworden met de FT/block5 heeft die de FH eigenlijk voor een deel gekannibaliseerd.
SpaceX is al bezig met grotere fairings en het faciliteren van verticale plaatsing van satellieten etc. (vertical integration). Daarmee kunnen ze nog meer contracten binnenhalen.

quote:
SpaceX wins contract to launch first pieces of NASA’s Gateway lunar outpost
SpaceX plans to introduce an extended fairing for future U.S. national security satellites, along with a new vertical integration hangar at pad 39A to enable the attachment of military payloads in a vertical orientation at the launch site.

The new fairing design and launch pad integration tower are part of a Pentagon launch services agreement SpaceX won last year. ULA won a similar Defense Department launch contract, and the two companies will share national security launch duties through 2027.

The fairing and integration building are required for SpaceX to be able to launch all of the military’s space missions, and the enlarged shroud is also an enabler for the Falcon Heavy to launch the Gateway.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 15 december 2021 @ 01:42:17 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202625423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De generaal wil meer tanks, KLM meer vluchten en de ruimtemeneer meer raketten. Wauw! Je verwacht het niet.

Elon heeft letterlijk vorige week nog zelf de wereld ingeslingerd dat het kaartenhuis van Starlink op instorten staat. Vertrouw de messias zelf.
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

nou instorten wil ik niet zeggen
men si bang dat musk de space internet gaat domineren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_202628796
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 01:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

nou instorten wil ik niet zeggen
men is bang dat musk de space internet gaat domineren
Overheden hadden veel eerder dat zelf onderling moeten regelen. Binnen LEO is een beperkte ruimte voor satellieten wil je het veilig houden. Nu maakt Elon handig gebruik van het zelf veroorzaakte divide and rule. Hij ruled als hij erin slaagt Starlink rendabel te krijgen. Voor opvolgende providers wordt het veel lastiger een vergelijkbare constellatie te lanceren. De overheden zijn te verdeeld en dat zie ik niet snel veranderen. De VS heeft er straks waarschijnlijk weer een monopolie bij en zal om die reden SpaceX weinig in de weg leggen verwacht ik. Het recent opblazen van satellieten d.m.v. missiles door China en Rusland heeft een reden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 15 december 2021 @ 12:38:01 #97
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202629192
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 12:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Overheden hadden veel eerder dat zelf onderling moeten regelen. Binnen LEO is een beperkte ruimte voor satellieten wil je het veilig houden. Nu maakt Elon handig gebruik van het zelf veroorzaakte divide and rule. Hij ruled als hij erin slaagt Starlink rendabel te krijgen. Voor opvolgende providers wordt het veel lastiger een vergelijkbare constellatie te lanceren. De overheden zijn te verdeeld en dat zie ik niet snel veranderen. De VS heeft er straks waarschijnlijk weer een monopolie bij en zal om die reden SpaceX weinig in de weg leggen verwacht ik. Het recent opblazen van satellieten d.m.v. missiles door China en Rusland heeft een reden.
Een financiele bedrijf die in de andere kant van de wereld wil handelen, zla veel geld over hebben voor een A1 verbinding

Zelfs binnen de USA is er sprak van miliseconden snellere verbinding
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 15 december 2021 @ 13:10:32 #98
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202629627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Metaalmoeheid na 6 lanceringen? Dat lijkt me vrijwel uitgesloten.

Er zullen andere redenen aan ten grondslag liggen maar metaalmoeheid vrijwel zeker niet. Dat treed pas op na miljoenen bewegingen, niet na 6 maal lanceren.
Elke lancering geeft al wel een groot aantal cycles. Bijv door de akoestische energie, dat zijn afhankelijk van de frequentie misschien wel 1000 of meer cycles per seconde, met een decibel niveau waar je gek van wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_202629919
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Elke lancering geeft al wel een groot aantal cycles. Bijv door de akoestische energie, dat zijn afhankelijk van de frequentie misschien wel 1000 of meer cycles per seconde, met een decibel niveau waar je gek van wordt.
Kan ik me voorstellen, alleen niet dat die een dermate belasting van het materiaal geven dat het vermoeid raakt. Dan heb je toch een belasting nodig van circa 30% van de vloeigrens meen ik.

Kan me niet voorstellen dat dat hier aan de orde is.

Maar goed, ik roep nu ook maar wat. Ik ken de details niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 15 december 2021 @ 13:56:05 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_202630414
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 13:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Kan ik me voorstellen, alleen niet dat die een dermate belasting van het materiaal geven dat het vermoeid raakt. Dan heb je toch een belasting nodig van circa 30% van de vloeigrens meen ik.

Kan me niet voorstellen dat dat hier aan de orde is.

Maar goed, ik roep nu ook maar wat. Ik ken de details niet.
Ik ben ook geen specialist op dit gebied. Een snelle Google geeft al wel wat.

https://www.southampton.a(...)rojects/fatigue.page
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')