abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202665775
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 16:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ben allang blij dat Gommers niet wil, dat is iemand die het liefst nu een lockdown van 3 jaar zou afkondigen volgens mij.
Toch moet je voorzichtig zijn met die conclusie. Zowel Gommers als Kuipers vertegenwoordigen nu een deelbelang. Zo af en toe de noodklok luiden hoort daar bij. Als minister zullen ze staan voor het algemeen belang. Dan zullen de scherpe kantjes er best af gaan.
zie email 27 oktober
pi_202665802
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 16:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Toch moet je voorzichtig zijn met die conclusie. Zowel Gommers als Kuipers vertegenwoordigen nu een deelbelang. Zo af en toe de noodklok luiden hoort daar bij. Als minister zullen ze staan voor het algemeen belang. Dan zullen de scherpe kantjes er best af gaan.
Ik vind hem altijd zo somber over komen, zelfs terwijl het goed gaat. Kan natuurlijk een rol zijn, inderdaad. Ken hem natuurlijk verder niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_202665829
twitter

Bwhahaha
zie email 27 oktober
  vrijdag 17 december 2021 @ 16:48:44 #204
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202665834
quote:

[..]
Ben allang blij dat Gommers niet wil, dat is iemand die het liefst nu een lockdown van 3 jaar zou afkondigen volgens mij.
Ja, Gommers is ook niet best. Maar bij Kuipers erger ik me vooral aan die persconferenties waarin hij de coronatoestand gaat duiden en letterlijk niet verder komt dan het opzeggen van de cijfers en vergelijken met de week ervoor. Geen enkele voorspellende gave lijkt ie te bezitten, maar hij heeft wel heel erg het gevoel alsof hij doorheeft welke kant het opgaat. Hij is als een weerman die als voorspelling steevast het huidige weerbeeld geeft.

Ook die totale misser over de werkzaamheid van de avondklok, en dat ie door veel heibel te maken bij het dagelijkse doorgeefluik voor lobbygroepen Nieuwsuur wist voor te dringen bij het vaccineren, vind ik redenen om hem als ongeschikt te bestempelen.
Antifa
pi_202665966
Ik denk trouwens dat de minister voor bij Binnenlandse Zaken een veel groter takenpakket heeft dan de minister van, dat is ook wel opvallend. De minister van Binnenlandse Zaken is koninkrijksrelaties ook nog kwijt, heeft geen wonen meer en lijkt ook geen politie te krijgen. Minister van lege dozen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 17 december 2021 @ 17:04:45 #206
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202666130
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 16:54 schreef Hanca het volgende:
Ik denk trouwens dat de minister voor bij Binnenlandse Zaken een veel groter takenpakket heeft dan de minister van, dat is ook wel opvallend. De minister van Binnenlandse Zaken is koninkrijksrelaties ook nog kwijt, heeft geen wonen meer en lijkt ook geen politie te krijgen. Minister van lege dozen?
Koninkrijksrelaties lag al bij de staatssecretaris (digitalisering trouwens ook), maar de portefeuille van de minister van BZK wordt wel heel dun als Wonen wegvalt. Het Rijksvastgoedbedrijf en de Rijksdienst-taak zullen dan wel naar de minister van BZK gaan.
pi_202666179
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:04 schreef freako het volgende:

[..]
Koninkrijksrelaties lag al bij de staatssecretaris (digitalisering trouwens ook), maar de portefeuille van de minister van BZK wordt wel heel dun als Wonen wegvalt. Het Rijksvastgoedbedrijf en de Rijksdienst-taak zullen dan wel naar de minister van BZK gaan.
Ja, klopt natuurlijk. Maar het was nu natuurlijk al een ministerie van niks, het was dat Ollongren er vice-premier bij was.

Maar goed, de 'nieuwe bestuurscultuur' valt natuurlijk ook deels onder BZK, al zullen ze daar vooral Rutte op aankijken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 19 december 2021 @ 13:10:43 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_202700473
quote:

[..]
sowieso is het lastig met vertrouwen van de sector aan de gang gaan als je al overhoop ligt met je eigen personeel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_202754224
quote:
De ChristenUnie maakte deze woensdag bekend dat zowel Slob als Paul Blokhuis, staatssecretaris op het ministerie van Volksgezondheid, niet terugkeren in het kabinet-Rutte IV
Aldus de NRC.

Slob lag voor de hand. Maar Blokhuis vind ik toch wel opvallend.
zie email 27 oktober
  woensdag 22 december 2021 @ 15:52:49 #210
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202754468
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:04 schreef freako het volgende:

[..]
De AIVD, ‘toezicht’ op de lagere overheden, omgevingswet, maar veel meer kun je er niet van maken.
  woensdag 22 december 2021 @ 16:12:04 #211
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_202754789
quote:
19s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]
De AIVD, ‘toezicht’ op de lagere overheden, omgevingswet, maar veel meer kun je er niet van maken.
En de Omgevingswet zou ook zomaar richting die nieuwe minister zonder portefeuille kunnen gaan, als die naast Wonen/Volkshuisvesting ook Ruimtelijke Ordening gaat doen.

Maar dan blijft er wel heel weinig over inderdaad. Naast het genoemde verder nog een paar kleine Grondwetswijzigingen, en een beetje schaven aan de Kieswet. Qua gemeentelijke herindelingen ligt er ook niet veel in het verschiet.
  woensdag 22 december 2021 @ 16:28:06 #212
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_202754994
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 15:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Aldus de NRC.

Die Blokhuis heeft het mooi voor elkaar gekregen dat opa z'n borreltje niet meer krijgt thuisbezorgd, en straks zijn sigaartje ook niet meer.
pi_202755254
quote:

[..]
Aldus de NRC.

Blokhuis heeft tropenjaren gehad met het overlijden van zijn dochter, wellicht ziet hij het zelf gewoon niet meer zo geweldig zitten. Een jaar geleden wilde hij stoppen. Normaal neem je in zo'n geval een half jaar vrij en zorg je dat je daarna ook zoveel mogelijk thuis bent, dat zat er nu natuurlijk niet in.

Edit: lees nu in het AD dat hij graag was gebleven. Dan ligt het misschien aan de portefeuilles die ze krijgen, ik zie ze de Groningse Van der Graaf wel naar voren schuiven voor mijnbouw.
pi_202766168
Kaag als minister van stikstof.
Sjoerd Sjoerdsma als minister van propaganda.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 december 2021 @ 09:55:31 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202766444
quote:

[..]
Aldus de NRC.

Als het lijstje klopt wat ik onder ogen heb gekregen is het Schouten op Sociale Zaken. Nou dat kan iedereen wel invullen. Beatrice de Graaf op Rechtsbescherming en Maarten van Ooijen nu wethouder te Utrecht als staatssec Jeugdzorg.

Andere bronnen zijn nu aan het checken of dit lijstje klopt. :+
Edit: het blijft voorlopig bij 'worden genoemd'. Kan er harde ja of nee van maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 23-12-2021 10:16:24 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_202766844
Jetten wordt genoemd als mogelijke minister van defensie....

twitter
  donderdag 23 december 2021 @ 10:35:40 #217
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202766933
quote:
83s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:27 schreef DarkwingDuck het volgende:
Jetten wordt genoemd als mogelijke minister van defensie....

[ twitter ]
En dat zou een grap zijn omdat?
Antifa
pi_202766970
Jetten minister, is dat dan Kaag in de kamer of Paternotte fractievoorzitter?
pi_202767095
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 09:55 schreef borisz het volgende:

[..]
Als het lijstje klopt wat ik onder ogen heb gekregen is het Schouten op Sociale Zaken. Nou dat kan iedereen wel invullen. Beatrice de Graaf op Rechtsbescherming en Maarten van Ooijen nu wethouder te Utrecht als staatssec Jeugdzorg.

Andere bronnen zijn nu aan het checken of dit lijstje klopt. :+
Edit: het blijft voorlopig bij 'worden genoemd'. Kan er harde ja of nee van maken.

Zou het wel heel opvallend vinden als Blokhuis wordt gedumpt, terwijl ze wel de staatssecretaris preventie en jeugdzorg houden. Waarom dan een zeer capabele staatssecretaris aan de kant schuiven?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 december 2021 @ 11:29:24 #220
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_202767601
Oh het lijstje heeft GS gehaald.
https://www.geenstijl.nl/(...)isterposten-rutte-4/

Korrel zout!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 14:37:09 #221
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202770229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 10:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
En dat zou een grap zijn omdat?
Een homo op defensie lokt lullige reacties uit blijkt maar weer. Maar o wat zijn we een tolerant land.

(Overigens denk ik niet dat D-Duck daar problemen mee heeft, maar dat ie Jetten algeheel ruk vindt. )
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_202770560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:29 schreef borisz het volgende:

Korrel zout!
Niet hele groter verrassingen volgens mij.
zie email 27 oktober
pi_202770753
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 16:54 schreef Hanca het volgende:
Wat is nou precies het hele verschil tussen minister voor en van? Ik heb dat nooit echt gezien.
't Echte en 't ware!
pi_202770829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 15:09 schreef Japepk het volgende:

[..]
Wat is nou precies het hele verschil tussen minister voor en van? Ik heb dat nooit echt gezien.
Een minister van is toch meestal echt wel de eerste en belangrijkste minister op een ministerie. Maar dat komt nu toch ook wel op losse schroeven, met bijvoorbeeld een minister voor klimaat. Dat is straks gewoon 1 van de topposities.
  donderdag 23 december 2021 @ 16:47:10 #225
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202772352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 11:29 schreef borisz het volgende:

Korrel zout!
Is Wiebe Draijer tegenwoordig VVD? Hij staat bekend als D66'er.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')