Wie heeft het over een springplank?quote:Op woensdag 15 december 2021 09:43 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Maar dit is dus dat beloofde nieuwe elan? Een ministerspost nemen niet omdat het je ligt of omdat je ervaring mee hebt of goed in bent maar omdat je het als springplank kan gebruiken voor de verdere carrière. Weerzinwekkend.
Bedoelde din de haasche context. Zie op OCW niet iemand zomaar moeten aftreden de komende jaren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 08:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het lerarentekort in combinatie met een al jaren teruglopende kwaliteit van het onderwijs is geen groot kutdossier? Ok.
Lumpsum bekostiging kan alleen maar met openheid. Het is gek dat dit niet zo geregeld is. Vrees dat in discussies over administratieve last dit type inzicht en verantwoording is gesneuveld terwijl het heel goed zou zijn voor het stelsel.quote:Op dinsdag 14 december 2021 11:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Met dat extra geld worden allerlei belangen gediend, maar niet die van de leerling.
In tegenstelling tot Truijens ben ik geen tegenstander van de lumpsumfinanciering, alleen wel van de geslotenheid ervan. Maak schoolbesturen maar verplicht om hun huishoudboekje openbaar te maken, dat scheelt al een heleboel.
En wie gaat FIN 1 doen dan? Kaag?quote:Op woensdag 15 december 2021 11:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Yesilgöz ijjkt toch terug te keren als stass ipv minister. Aukje de Vries zou dan fin 2 krijgen. Grijpt Vijlbrief er naast vrees ik,of blijft stass.
christianne van de wal krijgt zeer waarschijnlijk ook iets. zal wel ten koste gaan van Hamming of Verhagen.
Verwachting is dat d66 en vvd meer dan 50% vrouw gaan leveren.
Ik zou verbaasd zijn als ze dat niet gaat doen.quote:Op woensdag 15 december 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wie gaat FIN 1 doen dan? Kaag?
lijkt een logische stap, in het kabinet zou hoogstens een ministerschap op Europees gebied interessant zijn gezien haar ervaring. En anders fractievoorzitter en Jetten ministerquote:Op woensdag 15 december 2021 14:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En wie gaat FIN 1 doen dan? Kaag?
Hij schoot ook even door mijn hoofd, maar dat lijkt me wel heel onwaarschijnlijkquote:Op woensdag 15 december 2021 21:06 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Rutte wordt geen premier. Dat zou een verrassing zijn.
Ik dacht zelfs dat hij van de PvdA was.quote:Op woensdag 15 december 2021 20:17 schreef Hexagon het volgende:
Nooit geweten dat Ernst Kuipers lid van D66 is. Of hij moet nog even snel lid worden?
Nee, die ambtenaren vangen het inhoudelijk/ambtelijk op, maar bestuurlijk en politiek moet je wel natuurlijk wel degelijk een ‘zwaargewicht’ zijn en bepaalde competenties hebben die een gemiddelde zwerver niet zal hebben.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Lol. Elke zwerver kan dus op elk willekeurig ministerie. De ambtenaren daaronder vangen het wel op.
Het is ook nog zo dat de financiële commissie ook altijd erg zwaar is, het is natuurlijk nogal slecht als de kamerleden de minister steeds moeten uitleggen wat ze bedoelen met bepaalde regelingen.quote:Op woensdag 15 december 2021 22:44 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Overigens kan ik me wel voorstellen dat financiën wel het ministerie is waar de meeste inhoudelijke kennis nodig is omdat het daar al snel over de inhoud zal gaan en er relatief weinig of minder politiek/bestuurlijke aspecten aan zullen zitten?
is al een stap in de goede richting maar het zou beter zijn geweest als het een minister was geweestquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:52 schreef Hexagon het volgende:
Digitalisering krijgt een staatssecretaris. Die ook af en toe naar de Antillen mag.
Inderdaad, op termijn is het een compleet ministerie waard.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:10 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
is al een stap in de goede richting maar het zou beter zijn geweest als het een minister was geweest
Ja, mooi. Dat heeft Groningen inmiddels ook wel verdiend.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:56 schreef trein2000 het volgende:
En een staatssecretaris voor Groningen.
Ben allang blij dat Gommers niet wil, dat is iemand die het liefst nu een lockdown van 3 jaar zou afkondigen volgens mij.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |