Definitief einde tijdperk Hugo.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:46 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nog-onbenut-a4067551
Over de chaos die het boosters heet. Hugo heeft het gewoon weer niet voor elkaar.
Zolang die plicht er is zal het coronabewijs dus blijven ja, want dat is hoe ze dat controleren.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze is ziek in der hoofd. Dus iedereen moet ongeacht risico elk half jaar aan het pfizer infuus of anders geen groen vinkje of een boete?
Die effectiviteit zal ook wel blijven na de 6 maanden maar gewoon geleidelijk blijven afnemen. Maar voor jonge mensen is die afname niet bijster relevant, omdat er sowieso al een achterlijk klein gedeelte daarvan in het ziekenhuis komt. Daarom zie ik boosters bij jonge mensen ook louter als transmissieremmers.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je de jongere populatie na de winter een booster geeft en de effectiviteit is ~6 maanden moet je dus voor winter 2022 nog een keer een booster gegeven hebben. Dus dan moet je voor november 2022 klaar zijn met al je boosters wil je voor het winterseizoen rond zijn. Dat houdt dus in dat je uiterlijk maart/april klaar moet zijn met je 3e booster.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man man man..quote:De beschikbaarheid van vaccins is het probleem niet: bij het RIVM liggen zeker zes miljoen vaccins klaar voor alle 60-plussers. Hoewel VWS zegt dat de voorbereidingen op de boostercampagne in september zijn begonnen, blijkt een tekort aan prikkers nu het grootste probleem. In een Kamerbrief schreef demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA) vrijdag dat „de geringe beschikbaarheid van personeel de belangrijkste beperkende factor is om de capaciteit op te schalen”.
dat staat er nietquote:Op woensdag 1 december 2021 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze is ziek in der hoofd. Dus iedereen moet ongeacht risico elk half jaar aan het pfizer infuus of anders geen groen vinkje of een boete?
quote:Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf. Sommige daarvan, zoals Oostenrijk en Duitsland, bereiden een verplichte inenting inmiddels voor.
"Als je me vraagt naar mijn persoonlijke opvatting: ik denk dat het begrijpelijk en passend is om deze discussie nu te voeren binnen de EU," zegt de Duitse commissievoorzitter. "Dit vergt een gezamenlijke aanpak."
Ik ook, maar er wordt flink gesproken over 6 maanden telkens. Dat er minimaal 6 maanden tussen moet zitten. Als je de booster dan dus gegeven wil hebben voor winter 2022 heb je in de komende maanden weinig tijd en moet 't echt op stoom komen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Die effectiviteit zal ook wel blijven na de 6 maanden maar gewoon geleidelijk blijven afnemen. Maar voor jonge mensen is die afname niet bijster relevant, omdat er sowieso al een achterlijk klein gedeelte daarvan in het ziekenhuis komt. Daarom zie ik boosters bij jonge mensen ook louter als transmissieremmers.
Dat de gemeentes het regelen, zoals gisteren in Nieuwsuur werd bepleit.quote:
Allemaal belangenverstrengeling, geld en eindeloos polderen..quote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat de gemeentes het regelen, zoals gisteren in Nieuwsuur werd bepleit.
Waar halen de gemeentes de prikkers vandaan dan?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Alsof dit de eerste keer is.quote:Een woordvoerder van minister De Jonge zegt dat het ministerie niet had verwacht dat de infectiedruk nu zo hoog zou zijn en dat het boosteren veel sneller moest beginnen. Het ministerie benadrukt dat het “een enorme logistieke operatie is om miljoenen mensen te prikken” en dat er nu naar “creatieve manieren” wordt gezocht dat proces te versnellen.
Rode kruis, huisartsen, verpleegkundigen in opleiding, bedrijfsartsen, etc?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar halen de gemeentes de prikkers vandaan dan?
Waarschijnlijk zijn de eisen wederom veels te hoogquote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rode kruis, huisartsen, verpleegkundigen in opleiding, bedrijfsartsen, etc?
Ze pusht er wel voor. Niet eens enkel bij 50+ ofzo maar ook echt iedereen dus.quote:
Dat is ook nl, wat de gemeente niet kan of wil bij de gemeente beleggen en wat de gemeente beter kan vooral hoog over bij je houden.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat GGDGHOR die groepen niet in oog hebben maar ik weet de criteria nietquote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rode kruis, huisartsen, verpleegkundigen in opleiding, bedrijfsartsen, etc?
Bang dat onbevoegde mensen een prikje gaan zetten. Nou, so what.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal belangenverstrengeling, geld en eindeloos polderen..
Klopt. Of we skippen ze, mochten de cijfers goed lijken en de campagne te lang duren. Vast genoeg tijd daarna om alles in startblokken te zetten voor het winterseizoen. Zou je zeggenquote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, maar er wordt flink gesproken over 6 maanden telkens. Dat er minimaal 6 maanden tussen moet zitten. Als je de booster dan dus gegeven wil hebben voor winter 2022 heb je in de komende maanden weinig tijd en moet 't echt op stoom komen.
Dat vraag ik me af. De zus van mijn vriendin heeft 10+ jaar als verpleegkundige gewerkt, die kunnen ze meteen inzetten, en met haar waarschijnlijk nog vele anderen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de eisen wederom veels te hoog
Het is echt een raar verhaal dat een tekort aan prikkers de reden van de vertraging zou zijn. Er zijn immers wel miljoenen griepprikken gezet de afgelopen tijd. Als dat lukt, kun je ook boosters uitdelen.quote:
Het zal wel weer te maken hebben met dat het niet goed gelogd kan worden met oog op de QR codes en er daarom naar smoesjes gezocht wordt om maar niet zsm te gaan boosteren.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de eisen wederom veels te hoog
Ja joh, het is niet alsof mensen dood kunnen gaan aan een verkeerd gezet prikje.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:54 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Bang dat onbevoegde mensen een prikje gaan zetten. Nou, so what.
Boosters voor 50+ ja.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:55 schreef Drekkoning het volgende:
Mooi hoe het sentiment schuift van “ik ga echt geen booster nemen” naar “godver Hugo kloot het op, die boosters zijn rete belangrijk en nu heb ik hem niet”
dat mag je vinden, ik vind dat er naar oplossingen gezocht moet worden, vaccineren blijkt toch redelijk effectief, hoe je die vaccinatiegraad dan omhoog kan krijgen gaat het mij om, indien geen verplichting hoe dan wel?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze pusht er wel voor. Niet eens enkel bij 50+ ofzo maar ook echt iedereen dus.
Ik vind het een zwaar hellend vlak waar we ons niet op moeten gaan begeven.
Je wil wat je niet kan krijgenquote:Op woensdag 1 december 2021 14:55 schreef Drekkoning het volgende:
Mooi hoe het sentiment schuift van “ik ga echt geen booster nemen” naar “godver Hugo kloot het op, die boosters zijn rete belangrijk en nu heb ik hem niet”
Of gewoon iedereen? Idioterie weer met max 21.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, het avondklokhalfuurtje van deze week is 'jongeren onder de 21 moeten tot 20:00 kunnen sporten in plaats van 17:00'.
Benieuwd of het er door komt. Als ze het toestaan heb je de poppen aan het dansen want dan gaan de andere branches ook weer zeuren.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, het avondklokhalfuurtje van deze week is 'jongeren onder de 21 moeten tot 20:00 kunnen sporten in plaats van 17:00'.
Hij had al weggestuurd moeten worden toen de oorspronkelijke vaccinatiecampagne niet op orde was. Maar nu is er helemaal geen excuus meer.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat al langer. Maar dit is wel weer een nieuw dieptepunt.
En terecht.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd of het er door komt. Als ze het toestaan heb je de poppen aan het dansen want dan gaan de andere branches ook weer zeuren.
Ik heb gedurende de hele pandemie al verhalen voorbij horen komen dat veel mensen niet in aanmerking komen omdat ze als vrijwilliger willen helpen en GGD GHOR ze dan niet in dienst wil nemen. En dat de GGD alleen mensen in dienst wilde nemen als ze minimaal 32 uur/week beschikbaar waren,quote:Op woensdag 1 december 2021 14:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat GGDGHOR die groepen niet in oog hebben maar ik weet de criteria niet
Die 2 zijn niet onverenigbaar, je kan prima constateren dat Hugo het verkloot en zelf geen booster willen. Zou wel fijn zijn als alle kwetsbaren die dat willen er een kunnen krijgen voor het jaar om is.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:55 schreef Drekkoning het volgende:
En dikkertjesquote:
Jaap belde me gister nog op inderdaad.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:58 schreef Mondkapje het volgende:
RIVM-baas Jaap van Dissel stelde in de Tweede Kamer dat er weliswaar sprake is van een stabilisering van het aantal positieve coronatests, maar dat die ‘op een veel te hoog niveau zit'. ,,We kunnen dit niet volhouden.” Van Dissel maakte ook nog een voorbehoud: ,,Het aantal mensen dat een zelftest doet, kennen we niet. De interpretatie van het aantal meldingen is daardoor veel moeilijker.”
https://www.ad.nl/dossier(...)-volhouden~a9e8339c/
Het lijkt dat hier wordt meegelezen.
Terecht toch? Denk dat je in een restaurant minder risico loopt dan de sportschool.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd of het er door komt. Als ze het toestaan heb je de poppen aan het dansen want dan gaan de andere branches ook weer zeuren.
Ik pleit dan ook niet voor onbevoegde mensen. Er zijn veel (oud-)zorgmedewerkers die graag willen helpen maar niet in aanmerking komen door de bureaucratische rompslomp eromheen. Ook mensen die nog een actieve BIG-registratie hebben.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja joh, het is niet alsof mensen dood kunnen gaan aan een verkeerd gezet prikje.
Naast vaccinatie en mondkapje moet je nu ook een negatieve PCR hebben die maximaal 24 uur oud is. Kun je die nog overleggen?quote:
sporten is voor iedereen belangrijk, waarom dat alleen voor onder 21 moet gelden begrijp ik niet zoquote:Op woensdag 1 december 2021 14:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoorde dat bij de griepprik mensen op een hoopje in 1 kamer staan en de verpleegkundige in het wilde weg prikt, bij wijze van spreken, zo van: volgende! Bij de booster wil men het weer helemaal optuigen met routes en bewegwijzering en hokjes en medewerkers die de weg wijzen enz. Daar gaat het volgens mij fout. Je kan bij wijze van spreken 20 mensen in 20 minuten prikken met 1 medewerker.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook niet voor onbevoegde mensen. Er zijn veel (oud-)zorgmedewerkers die graag willen helpen maar niet in aanmerking komen door de bureaucratische rompslomp eromheen. Ook mensen die nog een actieve BIG-registratie hebben.
Een maatregel is pas effectief als er een groep is die er last van heeft. Hoe meer mensen er last van hebben, hoe meer effect hij op de R heeft (is in elk geval de perceptie).quote:Op woensdag 1 december 2021 15:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
sporten is voor iedereen belangrijk, waarom dat alleen voor onder 21 moet gelden begrijp ik niet zo
quote:Op woensdag 1 december 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Naast vaccinatie en mondkapje moet je nu ook een negatieve PCR hebben die maximaal 24 uur oud is. Kun je die nog overleggen?
Waarom nu weer alleen jongeren. Sporten is voor iedereen belangrijk en gezond.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:56 schreef Janneke141 het volgende:
Toch opmerkelijk, dat 2 landen met verschillende aanpak, draagvlak, maatregelen etc. hetzelfde patroon vertonen.quote:
Ik weet niet of je bij die booster ook die 15 minuten in acht moet nemen. Indien dat niet zo is zou je bijna zeggen: Zet iedereen in een rij en hop, gaan met die banaan. Bij de griepprik was ik ook binnen 2 minuten weer buiten afgelopen jaar.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik hoorde dat bij de griepprik mensen op een hoopje in 1 kamer staan en de verpleegkundige in het wilde weg prikt, bij wijze van spreken, zo van: volgende! Bij de booster wil men het weer helemaal optuigen met routes en bewegwijzering en hokjes en medewerkers die de weg wijzen enz. Daar gaat het volgens mij fout.
Haha. Het CDA is vandaag in het AD campagne aan het voeren voor Hugo. Hij doet het zo goed, laat hem nog 4 jaar zitten.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij had al weggestuurd moeten worden toen de oorspronkelijke vaccinatiecampagne niet op orde was. Maar nu is er helemaal geen excuus meer.
Ik zit zelf niet op een booster te wachten; ik vind niet dat er genoeg onderbouwd is waarom je ook gezonde burgers elke 9 maanden moet gaan boosteren. Maar... als je die boosters nodig hebt voor bepaalde dingen...tja.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:55 schreef Drekkoning het volgende:
IC's zijn al volquote:Op woensdag 1 december 2021 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Alleen mensen met BMI boven 25 mogen na 17.00 gaan sporten!
Dat is minder willekeurig
Dat gaat bij iedere vaccinatie zo. Mijn dochter is dit jaar ook gevaccineerd tegen HPV. Dat is ook gewoon de GGD die in een gymzaal gaat zitten, met een aantal tafeltjes waar je je registreert, daarna neem je plaats op een klapstoeltje, prik erin, klaar. Nog net geen lopende band.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:03 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik hoorde dat bij de griepprik mensen op een hoopje in 1 kamer staan en de verpleegkundige in het wilde weg prikt, bij wijze van spreken, zo van: volgende! Bij de booster wil men het weer helemaal optuigen met routes en bewegwijzering en hokjes en medewerkers die de weg wijzen enz. Daar gaat het volgens mij fout. Je kan bij wijze van spreken 20 mensen in 20 minuten prikken met 1 medewerker.
Tuurlijk kan dat, moet je alleen idd niet paar dagen van tevoren gaan vragenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook niet voor onbevoegde mensen. Er zijn veel (oud-)zorgmedewerkers die graag willen helpen maar niet in aanmerking komen door de bureaucratische rompslomp eromheen. Ook mensen die nog een actieve BIG-registratie hebben.
Er is volgens mij niet echt een verschil tussen een booster en de vorige prikken. Dus ik neem aan dat ook die 15 minuten wachttijd er weer bij gaat horen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet of je bij die booster ook die 15 minuten in acht moet nemen. Indien dat niet zo is zou je bijna zeggen: Zet iedereen in een rij en hop, gaan met die banaan. Bij de griepprik was ik ook binnen 2 minuten weer buiten afgelopen jaar.
Het maakt echt niet uit wat Hugo doet. Linksom, rechtsom, rechtdoor, achteruit, hij doet het sowieso hartstikke fout.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:55 schreef Drekkoning het volgende:
Ja dat is het grote euvel. Zelf zou ik op dit moment zeggen, laat maar zitten die booster. Maar als je groene vinkje er aan gekoppeld is... tsja.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zit zelf niet op een booster te wachten; ik vind niet dat er genoeg onderbouwd is waarom je ook gezonde burgers elke 9 maanden moet gaan boosteren. Maar... als je die boosters nodig hebt voor bepaalde dingen...tja.
Die volumes zijn kleiner, je hoeft er geen geldige QR code uit te kunnen draaien en het is geen airborn virus wat iemand actief bij zich heeft op dat momentquote:Op woensdag 1 december 2021 15:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat gaat bij iedere vaccinatie zo. Mijn dochter is dit jaar ook gevaccineerd tegen HPV. Dat is ook gewoon de GGD die in een gymzaal gaat zitten, met een aantal tafeltjes waar je je registreert, daarna neem je plaats op een klapstoeltje, prik erin, klaar. Nog net geen lopende band.
Ja, bij de booster moet je ook 15 minuten blijven zittenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik weet niet of je bij die booster ook die 15 minuten in acht moet nemen. Indien dat niet zo is zou je bijna zeggen: Zet iedereen in een rij en hop, gaan met die banaan. Bij de griepprik was ik ook binnen 2 minuten weer buiten afgelopen jaar.
Dat is alleen voor paar groepen echt nodig. Rest wat voor de zorgvuldigheid, uhmmm, nee, voor de show. Omdat het nieuw was en zo gevoelig lag. Maar nodig, nehquote:Op woensdag 1 december 2021 15:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is het. Het is gekoppeld aan je QR die anders vervalt. Mag je weer gaan testen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zit zelf niet op een booster te wachten; ik vind niet dat er genoeg onderbouwd is waarom je ook gezonde burgers elke 9 maanden moet gaan boosteren. Maar... als je die boosters nodig hebt voor bepaalde dingen...tja.
Maar is dat echt nodig? Is er echt iemand flauwgevallen na de coronaprik?quote:Op woensdag 1 december 2021 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja, bij de booster moet je ook 15 minuten blijven zitten
Dit. De bonden hebben de veelal de wedstrijden er toch al uitgegooid.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Waarom nu weer alleen jongeren. Sporten is voor iedereen belangrijk en gezond.
hij doet wel veel fout inderdaad al heb ik niet de illusie dat een Hugo2.0 het beter zou doen, dat kan alleen als je iemand echt een mandaat geeftquote:Op woensdag 1 december 2021 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het maakt echt niet uit wat Hugo doet. Linksom, rechtsom, rechtdoor, achteruit, hij doet het sowieso hartstikke fout.
Ik zou 1 booster nog wel accepteren, al is het maar om reizen binnen de EU nog mogelijk te maken, maar dan is het wel klaar.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen idee. Het zal niet voor niets zijn denk ik. En je moet er niet aan denken dat er ook maar 1 mens is die naar buiten loopt en van zijn graatje gaat. Dat is weer volop voer voor de wappiesquote:Op woensdag 1 december 2021 15:09 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Maar is dat echt nodig? Is er echt iemand flauwgevallen na de coronaprik?
Wat een megolen heb je toch ook.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:42 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, van een vriendin hoorde ik van de week hetzelfde geval van een moeder van een klasgenoot van haar kind. Alleen in dat geval was het besmette kind zelf er ook bij.... En het was bij het kruidvat.
Hetzelfde geldt voor mij en ik zit nog zelfs in de griepprik groepquote:Op woensdag 1 december 2021 15:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja dat is het grote euvel. Zelf zou ik op dit moment zeggen, laat maar zitten die booster. Maar als je groene vinkje er aan gekoppeld is... tsja.
schijnt van wel, toen ik voor de 2e ging was er een vrouw die ze al op een bed legden voor de prikquote:Op woensdag 1 december 2021 15:09 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in zijn mooie schoentjes sta. Je kunt nooit iedereen tevreden maken met welke maatregel of gebrek aan maatregel dan ook.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij doet wel veel fout inderdaad al heb ik niet de illusie dat een Hugo2.0 het beter zou doen, dat kan alleen als je iemand echt een mandaat geeft
Als het bij de eerste én tweede keer goed is gegaan, acht ik de kans dat het bij de derde keer ook goed gaat wel grootquote:Op woensdag 1 december 2021 15:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is alleen voor paar groepen echt nodig. Rest wat voor de zorgvuldigheid, uhmmm, nee, voor de show. Omdat het nieuw was en zo gevoelig lag. Maar nodig, neh
Met een geldigheid van 7 maanden, zoals het nu werkt in Frankrijk, moet je dan wel tactisch je boostermoment kiezen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou 1 booster nog wel accepteren, al is het maar om reizen binnen de EU nog mogelijk te maken, maar dan is het wel klaar.
Omdat ze gewoon maar wat aan het doen zijn en het nu meer gaat om maar te doen alsof ze punten binnen aan het halen zijn dan naar echt kijken wat wel en niet helpt en wat de verdere gevolgen zijn.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:03 schreef Arizona het volgende:
[..]
Waarom nu weer alleen jongeren. Sporten is voor iedereen belangrijk en gezond.
Medelijden hoeven we in ieder geval niet te hebben met hem, hij geniet er volop vanquote:Op woensdag 1 december 2021 15:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in zijn mooie schoentjes sta. Je kunt nooit iedereen tevreden maken met welke maatregel of gebrek aan maatregel dan ook.
Het boeit je vrij weinig of het goed gedaan wordt he?quote:Op woensdag 1 december 2021 15:10 schreef Mondkapje het volgende:
Als je een een aantal verpleegkundigen goed beloond voor drie dagen prikken zetten, en dan met een bepaald tempo, niet 1 per half uur, dan is de klus zo geklaard. Een kwartier stilzitten daarna kan evengoed nog wel.
Zou het? Ik vind hem in een rap tempo een oud hoofd krijgenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:12 schreef pullup het volgende:
[..]
Medelijden hoeven we in ieder geval niet te hebben met hem, hij geniet er volop van
Gebeurt wel, 90% is van de zenuwen/angst, maar zitten ook wel wat bijwerkingen enzo bij. Of verkeerd prikken, in de zenuw ofzo. Dat is nasty maar kan gebeuren met zoveel mensenquote:Op woensdag 1 december 2021 15:09 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Het zou bijzonder fijn zijn als ze even 1 afspraak maken die niet elk land eenzijdig kan aanpassen, maar dat is denk ik teveel gevraagd.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Met een geldigheid van 7 maanden, zoals het nu werkt in Frankrijk, moet je dan wel tactisch je boostermoment kiezen.
Punt is alleen dat je er nu eigenlijk al vanuit kunt gaan dat je zeven of negen maanden na die booster weer een nieuwe nodig zal hebben om te mogen reizen. Sommige mensen lijken te denken dat het zal stoppen na de derde booster - een kans die ik vrij klein acht.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou 1 booster nog wel accepteren, al is het maar om reizen binnen de EU nog mogelijk te maken, maar dan is het wel klaar.
Nee daar ben ik zonet van teruggekomen. Maar het moet veel efficienter kunnen dan hoe het ging met de coronaprik.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het boeit je vrij weinig of het goed gedaan wordt he?
Als het maar met een mitrailleurtempo gaat, ook buurvrouw Bep mag gewoon prikjes zetten...
Ik denk dat de meeste mensen niet boos zijn omdat hij het fout doet, maar dat mensen boos zijn omdat er ogenschijnlijk geen voortgang is. Tegelijkertijd zien mensen hun eigen kansen om nog ergens heen te gaan in duigen vallen omdat de landen om ons heen eisen gaan stellen waar wij nu niet aan kunnen voldoen omdat het te traag gaat.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
Het maakt echt niet uit wat Hugo doet. Linksom, rechtsom, rechtdoor, achteruit, hij doet het sowieso hartstikke fout.
Exactquote:Op woensdag 1 december 2021 15:11 schreef Arizona het volgende:
[..]
Als het bij de eerste én tweede keer goed is gegaan, acht ik de kans dat het bij de derde keer ook goed gaat wel groot.
Het punt is dat hij meestal NIKS doet terwijl dat wel nodig is.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:07 schreef mazaru het volgende:
[..]
En als die booster is geweest zeggen we dat over de volgende...quote:Op woensdag 1 december 2021 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
baarden maken oudquote:Op woensdag 1 december 2021 15:12 schreef mazaru het volgende:
[..]
Zou het? Ik vind hem in een rap tempo een oud hoofd krijgen
Gelukkig maarquote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nee daar ben ik zonet van teruggekomen. Maar het moet veel efficienter kunnen dan hoe het ging met de coronaprik.
Dat ging in het begin veel te langzaam, maar later haalden we toch heel veel landen in.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Nee daar ben ik zonet van teruggekomen. Maar het moet veel sneller kunnen dan hoe het ging met de coronaprik.
Nu is de nood echt vele malen hoger..quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat ging in het begin veel te langzaam, maar later haalden we toch heel veel landen in.
Dat is een goed voorbeeld. Als het eenmaal op stoom is gaat het prima, maar tijdens deze vaccinatieronde zorgen meer boosters voor minder ziekenhuisopnames. Dat is dus één van de eenvoudigste manieren om de druk op de ziekenhuizen omlaag te brengen.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat ging in het begin veel te langzaam, maar later haalden we toch heel veel landen in.
Hier bij de RAI moest je eerst een slalomwandeling van een kwartier maken, langs meerdere medewerkers, papieren laten zien, dingen invullen, dan moest je op een stoel zitten wachten, en dan eindelijk, je was er intussen al een uur, kreeg je je prik. Je zag veel prikkers die niets hadden te doen, want mensen moeten op een bepaald tijdstip komen en als ze niet komen, zijn de prikkers werkeloos.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ja en nu hebben we een berg prikkers ontslagen vanwege 3 contractverleningen en/of ingezet op de teststraten/callcenter.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik zou daar mee kunnen leven als de noodzaak ervan is aangetoond. Imo is dat nu onvoldoende het geval. Geef mijn vaccin maar aan iemand in Afrika, denk ik dan.quote:Op woensdag 1 december 2021 15:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Punt is alleen dat je er nu eigenlijk al vanuit kunt gaan dat je zeven of negen maanden na die booster weer een nieuwe nodig zal hebben om te mogen reizen. Sommige mensen lijken te denken dat het zal stoppen na de derde booster - een kans die ik vrij klein acht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |