100% paywallquote:Op woensdag 1 december 2021 14:46 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nog-onbenut-a4067551
Over de chaos die het boosters heet. Hugo heeft het gewoon weer niet voor elkaar.
Definitief einde tijdperk Hugo.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:46 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nog-onbenut-a4067551
Over de chaos die het boosters heet. Hugo heeft het gewoon weer niet voor elkaar.
Zolang die plicht er is zal het coronabewijs dus blijven ja, want dat is hoe ze dat controleren.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze is ziek in der hoofd. Dus iedereen moet ongeacht risico elk half jaar aan het pfizer infuus of anders geen groen vinkje of een boete?
Die effectiviteit zal ook wel blijven na de 6 maanden maar gewoon geleidelijk blijven afnemen. Maar voor jonge mensen is die afname niet bijster relevant, omdat er sowieso al een achterlijk klein gedeelte daarvan in het ziekenhuis komt. Daarom zie ik boosters bij jonge mensen ook louter als transmissieremmers.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je de jongere populatie na de winter een booster geeft en de effectiviteit is ~6 maanden moet je dus voor winter 2022 nog een keer een booster gegeven hebben. Dus dan moet je voor november 2022 klaar zijn met al je boosters wil je voor het winterseizoen rond zijn. Dat houdt dus in dat je uiterlijk maart/april klaar moet zijn met je 3e booster.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Man man man..quote:De beschikbaarheid van vaccins is het probleem niet: bij het RIVM liggen zeker zes miljoen vaccins klaar voor alle 60-plussers. Hoewel VWS zegt dat de voorbereidingen op de boostercampagne in september zijn begonnen, blijkt een tekort aan prikkers nu het grootste probleem. In een Kamerbrief schreef demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA) vrijdag dat „de geringe beschikbaarheid van personeel de belangrijkste beperkende factor is om de capaciteit op te schalen”.
dat staat er nietquote:Op woensdag 1 december 2021 14:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze is ziek in der hoofd. Dus iedereen moet ongeacht risico elk half jaar aan het pfizer infuus of anders geen groen vinkje of een boete?
quote:Het is niet aan haar om een vaccinatieplicht voor te stellen of aan te bevelen, onderstreept Von der Leyen. Dat is aan de EU-landen zelf. Sommige daarvan, zoals Oostenrijk en Duitsland, bereiden een verplichte inenting inmiddels voor.
"Als je me vraagt naar mijn persoonlijke opvatting: ik denk dat het begrijpelijk en passend is om deze discussie nu te voeren binnen de EU," zegt de Duitse commissievoorzitter. "Dit vergt een gezamenlijke aanpak."
Ik ook, maar er wordt flink gesproken over 6 maanden telkens. Dat er minimaal 6 maanden tussen moet zitten. Als je de booster dan dus gegeven wil hebben voor winter 2022 heb je in de komende maanden weinig tijd en moet 't echt op stoom komen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:50 schreef galantis het volgende:
[..]
Die effectiviteit zal ook wel blijven na de 6 maanden maar gewoon geleidelijk blijven afnemen. Maar voor jonge mensen is die afname niet bijster relevant, omdat er sowieso al een achterlijk klein gedeelte daarvan in het ziekenhuis komt. Daarom zie ik boosters bij jonge mensen ook louter als transmissieremmers.
Dat de gemeentes het regelen, zoals gisteren in Nieuwsuur werd bepleit.quote:
Allemaal belangenverstrengeling, geld en eindeloos polderen..quote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Dat de gemeentes het regelen, zoals gisteren in Nieuwsuur werd bepleit.
Waar halen de gemeentes de prikkers vandaan dan?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Alsof dit de eerste keer is.quote:Een woordvoerder van minister De Jonge zegt dat het ministerie niet had verwacht dat de infectiedruk nu zo hoog zou zijn en dat het boosteren veel sneller moest beginnen. Het ministerie benadrukt dat het “een enorme logistieke operatie is om miljoenen mensen te prikken” en dat er nu naar “creatieve manieren” wordt gezocht dat proces te versnellen.
Rode kruis, huisartsen, verpleegkundigen in opleiding, bedrijfsartsen, etc?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar halen de gemeentes de prikkers vandaan dan?
Waarschijnlijk zijn de eisen wederom veels te hoogquote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rode kruis, huisartsen, verpleegkundigen in opleiding, bedrijfsartsen, etc?
Ze pusht er wel voor. Niet eens enkel bij 50+ ofzo maar ook echt iedereen dus.quote:
Dat is ook nl, wat de gemeente niet kan of wil bij de gemeente beleggen en wat de gemeente beter kan vooral hoog over bij je houden.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat GGDGHOR die groepen niet in oog hebben maar ik weet de criteria nietquote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Rode kruis, huisartsen, verpleegkundigen in opleiding, bedrijfsartsen, etc?
Bang dat onbevoegde mensen een prikje gaan zetten. Nou, so what.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Allemaal belangenverstrengeling, geld en eindeloos polderen..
Klopt. Of we skippen ze, mochten de cijfers goed lijken en de campagne te lang duren. Vast genoeg tijd daarna om alles in startblokken te zetten voor het winterseizoen. Zou je zeggenquote:Op woensdag 1 december 2021 14:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ook, maar er wordt flink gesproken over 6 maanden telkens. Dat er minimaal 6 maanden tussen moet zitten. Als je de booster dan dus gegeven wil hebben voor winter 2022 heb je in de komende maanden weinig tijd en moet 't echt op stoom komen.
Dat vraag ik me af. De zus van mijn vriendin heeft 10+ jaar als verpleegkundige gewerkt, die kunnen ze meteen inzetten, en met haar waarschijnlijk nog vele anderen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de eisen wederom veels te hoog
Het is echt een raar verhaal dat een tekort aan prikkers de reden van de vertraging zou zijn. Er zijn immers wel miljoenen griepprikken gezet de afgelopen tijd. Als dat lukt, kun je ook boosters uitdelen.quote:
Het zal wel weer te maken hebben met dat het niet goed gelogd kan worden met oog op de QR codes en er daarom naar smoesjes gezocht wordt om maar niet zsm te gaan boosteren.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zijn de eisen wederom veels te hoog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |