Ah ja, op zo'n manier. Tja. Uiteindelijk hangt alles af van de ziekenhuisbezetting. Zolang men tegen de grenzen van de capaciteit aan blijft lopen, zul je toch iets moeten om de instroom te beperken.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, maar in Portugal met 98% vaccinatiegraad hebben ze ook net 1G ingevoerd.
Daarom moet je ook de grens trekken, tot hier en niet verder.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het vervelende met al die lockdowns+dreigend code zwart is dat je maar met alles akkoord wil gaan om het te laten eindigen, waardoor je bij ieder vals dilemma geneigd bent het alternatief hiervan te kiezen. Dat maakt het gewoon moeilijk om heldere beslissingen te blijven maken.
Of al een jaar bezig zijn met meer... ach laat ook maar.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, op zo'n manier. Tja. Uiteindelijk hangt alles af van de ziekenhuisbezetting. Zolang men tegen de grenzen van de capaciteit aan blijft lopen, zul je toch iets moeten om de instroom te beperken.
Ik vind dat mensen die kanker hebben, een operatie moeten kunnen krijgen, dat alleen al pleit voor een vaccinatieplicht. Als daarbij komt elk halfjaar een vaccinatie, het zij zo.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:36 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Begrijp niet zo goed waarom er hier een aantal voorstanders van een vaccinatieplicht zijn. Maar in dezelfde adem het niet zien zitten om halfjaarlijks geprikt te worden.
Ja, meer IC-capaciteit. Natuurlijk zou dat goed zijn, ik denk dat iedereen dat wel vindt.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:37 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of al een jaar bezig zijn met meer... ach laat ook maar.
Als het moet moet het, dus geen bezwaar maar het moet wel nodig zijn, ik heb nu de indruk dat er wat paniek is vanwege het late boosteren van de ouderen en zwakkeren en dan de nieuwe variant.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:36 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Begrijp niet zo goed waarom er hier een aantal voorstanders van een vaccinatieplicht zijn. Maar in dezelfde adem het niet zien zitten om halfjaarlijks geprikt te worden.
Dat laatste twijfel ik toch een beetje aan.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, meer IC-capaciteit. Natuurlijk zou dat goed zijn, ik denk dat iedereen dat wel vindt.
quote:Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Za het volgende:
Alle patiënten van Zuid-Afrikaanse vluchten kregen vandaag mail dat ze negatief waren, ook zij die wel positief testen
De GGD Kennemerland heeft vandaag per abuis alle passagiers van de twee Zuid-Afrikaanse vluchten die afgelopen vrijdag op Schiphol landden geïnformeerd dat hun testuitslag negatief is. Ook patiënten die positief getest waren ontvingen die mail.
1 op de 3 mensen laten werken in de verpleging, dat lukt je gewoon niet. Je kunt niet iedereen maar op een ongebreidelde manier ziek laten worden. Terwijl er gewoon een vaccin is. Hoe zou jij dat vinden als je continu mensen moest verplegen, heel intensief, terwijl dat met 1 prikje voorkomen had kunnen worden?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, meer IC-capaciteit. Natuurlijk zou dat goed zijn, ik denk dat iedereen dat wel vindt.
Ja, dat is het hete hangijzer. Een vaccinatieplicht betekent dat je er zelf geen invloed meer op hebt. Als de overheid bepaalt dat je een vaccinatie nodig hebt en het is verplicht, dan heb je dat maar op te volgen.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:36 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Zie je wel. Keigevaarlijk die mondkapjes.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Questular het volgende:
Vriend van me is besmet maar gaat wel nog naar de winkel, wel netjes met mondkapje... ja dan snap je het niet helemaal.
Haha, van een vriendin hoorde ik van de week hetzelfde geval van een moeder van een klasgenoot van haar kind. Alleen in dat geval was het besmette kind zelf er ook bij.... En het was bij het kruidvat.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik zag laatst bij de supermarkt ook een moeder waarvan ik wist dat haar kind op dat moment thuis zat met corona. Ze was gezellig met een ander vrouw aan het kletsen, uiteraard het gangpad blokkerend en geen 1,5 meter afstand houdend.
daar zullen toch ook wel een termijn aan stellen neem ik aan, probleem lijkt me vooral met de QR codequote:Op woensdag 1 december 2021 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, dat is het hete hangijzer. Een vaccinatieplicht betekent dat je er zelf geen invloed meer op hebt. Als de overheid bepaalt dat je een vaccinatie nodig hebt en het is verplicht, dan heb je dat maar op te volgen.
Ik vind het zelf niet zo'n punt om regelmatig een booster te gaan halen, maar ik vind het ook wel prettig dat het m'n eigen keus is en dat ik het niet opgelegd krijg.
Daar heb ik niet zo'n probleem mee, liever wat knaken daarheen dan jezelf afhankelijk maken van die Emirates / Etihad olie figuren.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Lees hier: Dat er dus weer knaken uit de staatskas moeten komen om KLM overeind te houden.
Dat vindt ik ook. Sterker nog als ongevaccineerde zou ik het ook niet vreemd vinden als er strengere triage zou plaatsvinden waardoor meer reguliere zorg zou kunnen plaatsvinden.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:38 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die kanker hebben, een operatie moeten kunnen krijgen, dat alleen al pleit voor een vaccinatieplicht. Als daarbij komt elk halfjaar een vaccinatie, het zij zo.
Ik zie het nut van boosters voor het jongere deel van de bevolking alleen vooraf aan het winterseizoen, omdat de mate van immuniteit tegen overdracht na de prik relatief snel afneemt.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als het moet moet het, dus geen bezwaar maar het moet wel nodig zijn, ik heb nu de indruk dat er wat paniek is vanwege het late boosteren van de ouderen en zwakkeren en dan de nieuwe variant.
Vaccinatieplicht gaat het probleem al lang niet meer oplossen. (als het dat al deed)quote:Op woensdag 1 december 2021 14:38 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik vind dat mensen die kanker hebben, een operatie moeten kunnen krijgen, dat alleen al pleit voor een vaccinatieplicht. Als daarbij komt elk halfjaar een vaccinatie, het zij zo.
Als je de jongere populatie na de winter een booster geeft en de effectiviteit is ~6 maanden moet je dus voor winter 2022 nog een keer een booster gegeven hebben. Dus dan moet je voor november 2022 klaar zijn met al je boosters wil je voor het winterseizoen rond zijn. Dat houdt dus in dat je uiterlijk maart/april klaar moet zijn met je 3e booster.quote:Op woensdag 1 december 2021 14:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik zie het nut van boosters voor het jongere deel van de bevolking alleen vooraf aan het winterseizoen, omdat de mate van immuniteit tegen overdracht na de prik relatief snel afneemt.
Goh hadden we dat niet voorspeld hier?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:21 schreef Confetti het volgende:
Hugo is weer eens woest dat de vakanties moeilijk worden gemaakt lees ik op telegraaf.
1 jaar geldigheid van vaccins terwijl voor je ogen een bloedbad zich voltrekt in je verpleeghuizen. Je moet maar durven als ministerie.
Dat wist het FOK OMT al een maand geledenquote:Op woensdag 1 december 2021 14:46 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nog-onbenut-a4067551
Over de chaos die het boosters heet. Hugo heeft het gewoon weer niet voor elkaar.
We kunnen als Nederland echt helemaal niets hè?quote:Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Za het volgende:
Alle patiënten van Zuid-Afrikaanse vluchten kregen vandaag mail dat ze negatief waren, ook zij die wel positief testen
De GGD Kennemerland heeft vandaag per abuis alle passagiers van de twee Zuid-Afrikaanse vluchten die afgelopen vrijdag op Schiphol landden geïnformeerd dat hun testuitslag negatief is. Ook patiënten die positief getest waren ontvingen die mail.
Er is niet 'gewoon een vaccin'quote:Op woensdag 1 december 2021 14:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
1 op de 3 mensen laten werken in de verpleging, dat lukt je gewoon niet. Je kunt niet iedereen maar op een ongebreidelde manier ziek laten worden. Terwijl er gewoon een vaccin is. Hoe zou jij dat vinden als je continu mensen moest verplegen, heel intensief, terwijl dat met 1 prikje voorkomen had kunnen worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |