Ik voel me nu een soort Gen Z'er, maar hoe moest je dan eigenlijk stemmen in de beginjaren?quote:Op zondag 28 november 2021 22:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De keuzelijst uitpluizen op Teletekst
quote:Op zondag 28 november 2021 22:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah die tijd miste je niet zoveel aan de lijst zelf. Die is de jaren daarna wel een stuk beter geworden (en een aantal jaar al wat slechter). In die tijd kon je op heel veel liedjes niet eens stemmen en kwamen er toch nooit in. Het was na een een paar jaar al een hele happening dat Radiohead (met Creep) er voor het eerst in kwam.
Staat ook in mijn lijstje, voel me onorigineelquote:Op zondag 28 november 2021 22:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]Dat laatste kan je je bijna niet voorstellen. Creep is nu toch wel een vaste waarde in de top 100 gewoon.
Ga dat nou eens waarderen dan gewoon!!1!!quote:Op zondag 28 november 2021 22:06 schreef Meke het volgende:
Ook wel een beetje jaarlijkse traditie, om Hijo de la Luna op te zoeken omdat ik me niet kan herinneren hoe die ook alweer klinkt
Ken je het origineel al?quote:Op zondag 28 november 2021 22:09 schreef molloot200 het volgende:
[..]Dat laatste kan je je bijna niet voorstellen. Creep is nu toch wel een vaste waarde in de top 100 gewoon.
Fleetwood Mac wordt ook ontzettend gewaardeerd door de mensen om me heenquote:Op zondag 28 november 2021 22:11 schreef Guanabana het volgende:
Seven Wonders ontdekt van Fleetwood Mac, dat deuntje.
Met een briefkaart inderdaad. Je kon ook uit precies 2000 liedjes kiezen en er was consternatie dat Kom Van Dat Dak Af van Peter Koelewijn daar niet bij hoorde.quote:Op zondag 28 november 2021 22:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik voel me nu een soort Gen Z'er, maar hoe moest je dan eigenlijk stemmen in de beginjaren?Per BRIEFKAART?
(Je had toen wel internet, maar nog lang niet iedereen?)
Ik zeg ook niet dat ik het niet waardeer? Ik vergeet alleen steeds hoe die klinktquote:Op zondag 28 november 2021 22:10 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ga dat nou eens waarderen dan gewoon!!1!!
Dus alle 2000 waren van te voren al bepaald?quote:Op zondag 28 november 2021 22:14 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Met een briefkaart inderdaad. Je kon ook uit precies 2000 liedjes kiezen en er was consternatie dat Kom Van Dat Dak Af van Peter Koelewijn daar niet bij hoorde.
Tot zover Andere Tijden, terug naar de onze
Dat je steeds vergeet hoe die klinkt, belooft niet veel goeds voor je waardering van het liedjequote:Op zondag 28 november 2021 22:15 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ik het niet waardeer? Ik vergeet alleen steeds hoe die klinkt
"En, als laatste; voor nummer 1 heeft u keuze uit Bohemian Rhapsody van Queen"quote:Op zondag 28 november 2021 22:17 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dat je steeds vergeet hoe die klinkt, belooft niet veel goeds voor je waardering van het liedje
We werden beflikkerd!quote:Op zondag 28 november 2021 22:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dus alle 2000 waren van te voren al bepaald?
Er stond toen best veel oubollige muziek in, die meestal binnen 3 jaar uit de lijst verdwenen waren (en terecht).quote:Op zondag 28 november 2021 22:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Mwah die tijd miste je niet zoveel aan de lijst zelf. Die is de jaren daarna wel een stuk beter geworden (en een aantal jaar al wat slechter). In die tijd kon je op heel veel liedjes niet eens stemmen en kwamen er toch nooit in. Het was na een een paar jaar al een hele happening dat Radiohead (met Creep) er voor het eerst in kwam.
Ik cancel het effect van Strani's lijst wel door morgen heel demonstratief helemaal geen lijst te posten.quote:Op zondag 28 november 2021 21:46 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Maar ik wil alle aandacht
[ afbeelding ]
Ja, het idee was dat eind 1999 de luisteraars van Radio 2 de 2000 platen zouden uitkiezen die we moeten meenemen naar de 21e eeuw.quote:Op zondag 28 november 2021 22:16 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Dus alle 2000 waren van te voren al bepaald?
Toto Cutugno stond toch mooi een jaar op 1992 in de eerste editie.quote:Op zondag 28 november 2021 22:20 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Er stond toen best veel oubollige muziek in, die meestal binnen 3 jaar uit de lijst verdwenen waren (en terecht).
Maar hoe kiezen de luisteraars die 2000 nummers als de 2000 nummers die gekozen mogen worden al vastgesteld zijn?quote:Op zondag 28 november 2021 22:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het idee was dat eind 1999 de luisteraars van Radio 2 de 2000 platen zouden uitkiezen die we moeten meenemen naar de 21e eeuw.
Ongetwijfeld met enige steun van de Radio 2-redactie.
Ben wel benieuwd hoeveel stemmen er toentertijds binnen zijn gekomen op Thank God I'm a Country Boy danquote:Op zondag 28 november 2021 22:28 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja, het idee was dat eind 1999 de luisteraars van Radio 2 de 2000 platen zouden uitkiezen die we moeten meenemen naar de 21e eeuw.
Ongetwijfeld met enige steun van de Radio 2-redactie.
Bepaalde familieleden van mij zijn altijd aan het mopperen als er nummers in staan die ongeveer na 1990 uitgebracht zijn.quote:Op zondag 28 november 2021 22:20 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Er stond toen best veel oubollige muziek in, die meestal binnen 3 jaar uit de lijst verdwenen waren (en terecht).
Dat is volgens mij meer dan de helft van mijn lijstquote:Op zondag 28 november 2021 22:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Bepaalde familieleden van mij zijn altijd aan het mopperen als er nummers in staan die ongeveer na 1990 uitgebracht zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |