Zihni Özdil praat natuurlijk in de kaders van wat hij heeft meegemaakt als GroenLinks politicus en zijn tijd erna.quote:Op zondag 28 november 2021 17:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die maken er onderdeel vanuit. Maar de groep is diverser en groter. Rare framing dit
Moet je alle afgelopen mindeffen van de laatste 30 jaar vragen, die vinden het allemaal wel prima zo. Er is nu een ledenraadpleging van de bonden gaande vwb het huidige 0.4% loonsverhoginsgbod van defensie...quote:Op zondag 28 november 2021 17:49 schreef DarkwingDuck het volgende:
Waarom wordt dat niet gewoon recht getrokken?
Mag niet. Wat ook terecht is nmm.quote:Wordt het niet eens tijd om net als de boeren met hun trekkers naar Den Haag te rijden met militaire voertuigen voor een demonstratie op het Malieveld?
Je bedoeld verwaarlozing sinds de val van de muur?quote:Op zondag 28 november 2021 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Is echt schandalig, die geringschatting van ons leger.
04% lol. Ik vond de 3,5% van begin dit jaar al karig. Met 0,4% vang je de inflatie niet eens op, het is echt schandalig.quote:Op zondag 28 november 2021 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Moet je alle afgelopen mindeffen van de laatste 30 jaar vragen, die vinden het allemaal wel prima zo. Er is nu een ledenraadpleging van de bonden gaande vwb het huidige 0.4% loonsverhoginsgbod van defensie..._!
[..]
Mag niet. Wat ook terecht is nmm.
Leuk, maakt het nog geen anti buitenlander ding. Is alleen interessant om een oplossing voor die doelgroep te ontwikkelen. Heeft verder dus niks met afkomst te makenquote:Op zondag 28 november 2021 17:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Zihni Özdil praat natuurlijk in de kaders van wat hij heeft meegemaakt als GroenLinks politicus en zijn tijd erna.
Daarnaast is het vrij duidelijk in dit plaatje;
[ afbeelding ]
Die vrij grote uitstroom is een complete leegloop. Maar gelukkig kan de Mindef er een mooie draai aan geven door het overgrote deel weg te zetten als niet gevuld vanwege opleiding ofzo 😂quote:Op zondag 28 november 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
04% lol. Ik vond de 3,5% van begin dit jaar al karig. Met 0,4% vang je de inflatie niet eens op, het is echt schandalig.
En ja, het zal niet mogen. Maar zo mag je ook niet personeel met giftige verf laten schilderen. Maar goed, dan moet het leger maar een andere manier vinden om zich te laten horen. Volgens mij gebeurd dat nu ook door vrij grote uitstroom.
Wat is er BS aan mijn post. Heb je mijn links wel gelezen? Bovendien is de tweet die je plaatst wel hilarisch. Wat je niet terug ziet in die tweet is dat de vraag naar zorg giga is aan het toenemen(10 jaarquote:
Je hebt gelijk, lachwekkende duimzuigerij. Ik heb het dus even nagerekend. Het aandeel ongevaccineerden op de IC is rond de 67%. Uitgaande van een maximaal benutte capaciteit van de 1150 beschikbare IC bedden, zou het zo'n 770 - dus bijna 800- bezette bedden schelen als iedereen gevaccineerd was en deze mensen zodoende niet op de IC beland waren. Het is dus nog meer dan ik in eerste instantie beweerde. Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.quote:
Zelfs met 99,x % gevaccineerden gaan er landen op slot. En zolang KLM nieuwe varianten blijft invliegen, blijven de IC's overbezet.quote:Op zondag 28 november 2021 19:26 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, lachwekkende duimzuigerij. Ik heb het dus even nagerekend. Het aandeel ongevaccineerden op de IC is rond de 67%. Uitgaande van een maximaal benutte capaciteit van de 1150 beschikbare IC bedden, zou het zo'n 770 - dus bijna 800- bezette bedden schelen als iedereen gevaccineerd was en deze mensen zodoende niet op de IC beland waren. Het is dus nog meer dan ik in eerste instantie beweerde. Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.
Nee. Want nergens is die vaccinatiegraad bereikt. En bovendien: mensen uit andere landen bezetten onze IC's niet.quote:Op zondag 28 november 2021 19:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zelfs met 99,x % gevaccineerden gaan er landen op slot. En zolang KLM nieuwe varianten blijft invliegen, blijven de IC's overbezet.
Ze gaan waarschijnlijk bewakingstaken overnemen. Bijvoorbeeld ziekenhuizen bewaken tegen ongevaccineerde randdebielen die eisen dat hun ongevaccineerde vriendjes geholpen worden.quote:Op zaterdag 27 november 2021 12:48 schreef Sapstengel het volgende:
Wat gaat het leger doen, heel hard pang pang roepen naar de relschoppers?
Dat de sector is uitgehold is BS.quote:Op zondag 28 november 2021 18:52 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wat is er BS aan mijn post. Heb je mijn links wel gelezen? Bovendien is de tweet die je plaatst wel hilarisch. Wat je niet terug ziet in die tweet is dat de vraag naar zorg giga is aan het toenemen(10 jaar). En handen komen we volgens deze tweet niet te kort. Ook zonder corona kom je in de problemen.
https://corona-teller.nl/(...)cinatie-118-procent/quote:Op zondag 28 november 2021 20:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee. Want nergens is die vaccinatiegraad bereikt. En bovendien: mensen uit andere landen bezetten onze IC's niet.
Fijn dat je dit aandraagt, want dit bevestigt mijn punt. Jij leest overduidelijk je eigen referenties niet.quote:Op zondag 28 november 2021 20:36 schreef daNpy het volgende:
[..]
https://corona-teller.nl/(...)cinatie-118-procent/
Toch maatregelen ondanks dat ze volledig gevaccineerd zijn incl inreizende mensen voor werk.
quote:Op zondag 28 november 2021 20:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Fijn dat je dit aandraagt, want dit bevestigt mijn punt. Jij leest overduidelijk je eigen referenties niet.
De maatregel in Gibraltar is: voor de zekerheid boosters uitdelen aan leraren en zorgpersoneel om een mogelijke lockdown te voorkomen. Er ligt daar welgeteld 1 persoon met COVID gerelateerde klachten in het ziekenhuis volgens je eigen bron.
Ergo: gaat best lekker in Gibraltar, ik zou er direct voor kiezen. Dit itt tot landen waar nu dankzij lage vaccinatiegraden weer lockdowns plaatsvinden, waardoor andere zieken hun behandeling missen, kwetsbaren extra risico lopen en tal van ondernemers hun broodwinning in rook op zien gaan.
Maar het is geen maatregelvrije samenleving.quote:Zie daar ook het verschil tussen een lockdown en een maatregelvrije samenleving.
Dat is een samenleving dan ook nooitquote:Op zondag 28 november 2021 21:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
[..]
Maar het is geen maatregelvrije samenleving.
Niks mis met het beschermen van zorgpersoneel tegen rellende totaalgekken bewapend met zware explosieven.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Als het zo ver is gekomen dat je het leger inzet tegen je eigen burgers, dan heb je meermaals gefaald op meerdere fronten.
Ernstige ontwikkelingen.
quote:Op maandag 29 november 2021 06:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niks mis met het beschermen van zorgpersoneel tegen rellende totaalgekken bewapend met zware explosieven.
Maar de kant uitgaan van de torenhoge defensie uitgaven zoals de VS die heeft lijkt mij ook niet zo verstandig.quote:Op zondag 28 november 2021 18:22 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
04% lol. Ik vond de 3,5% van begin dit jaar al karig. Met 0,4% vang je de inflatie niet eens op, het is echt schandalig.
En ja, het zal niet mogen. Maar zo mag je ook niet personeel met giftige verf laten schilderen. Maar goed, dan moet het leger maar een andere manier vinden om zich te laten horen. Volgens mij gebeurd dat nu ook door vrij grote uitstroom.
Laten we eerst die afgesproken 2% eindelijk eens halen.quote:Op maandag 29 november 2021 07:20 schreef Megumi het volgende:
[..]
Maar de kant uitgaan van de torenhoge defensie uitgaven zoals de VS die heeft lijkt mij ook niet zo verstandig.
Lastig. Gezien het gebrek aan militaire succes van de VS in de afgelopen jaren. Waarmee je zou kunnen zeggen geld is niet alles. Zou ik het binnen EU meer gaan zoeken in een betere samenwerking onderling. En wat afscheid gaan nemen van de VS in dat opzicht.quote:Op maandag 29 november 2021 07:47 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Laten we eerst die afgesproken 2% eindelijk eens halen.
Duidelijk mag zijn dat er een harde kern is die lekker doorslaapt. Kan ook wat covid patiënten hebben voorrang op de zorg. Alle middelen gaan op aan covid. Je zou haast zeggen laat je niet vaccineren om ook dat voordeel/privilege te krijgen.quote:Op maandag 29 november 2021 07:55 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vraag me serieus af of de ongevaccineerden hier lekker slapen met het idee dat door hun koppigheid mensen dood zullen gaan aan kanker, hartinfarcten, het mislopen van een transplantatie…en vind je dan ook dat jouw familie dit niet zou moeten krijgen en dat jouw niet-vaccineren belangrijker is dan hun zorg?
Kun je daarmee leven? Al die ondernemers die weer hun zaak dicht moeten doen om jouw koppigheid?
De mensen die jouw ‘naastenliefde’ voelen doordat mede door jouw eigenwijze handelen de ziekenhuizen weer vol liggen?
Niet vaccineren = geen COVID ic bed wat mij betreft. Stil er zelf maar in. Letterlijk. De grenzen zijn bereikt. En zodra er keuzes gemaakt worden stel ik die keuze voor.quote:Op maandag 29 november 2021 07:58 schreef Megumi het volgende:
[..]
Duidelijk mag zijn dat er een harde kern is die lekker doorslaapt. Kan ook wat covid patiënten hebben voorrang op de zorg. Alle middelen gaan op aan covid. Je zou haast zeggen laat je niet vaccineren om ook dat voordeel/privilege te krijgen.
Lastig want zorg is namelijk nog wel een grondrecht. En er zijn naast niet vaccineren ook andere omstandigheden die tot een overbelasting van de zorg hebben geleid. En dan is het voor Hugo wel makkelijk ongevaccineerden als hoofdschuldige aan te wijzen om zo zijn eigen falen wat te kunnen ontwijken.quote:Op maandag 29 november 2021 08:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Niet vaccineren = geen COVID ic bed wat mij betreft. Stil er zelf maar in. Letterlijk. De grenzen zijn bereikt. En zodra er keuzes gemaakt worden stel ik die keuze voor.
Ik zie de rijen bij de vaccinatie locatie al staan. Lekker principieel.
Kan zo zijn, we kunnen een tekort niet zomaar oplossen. Dus als er straks gekozen moet worden: de zorg wordt overspoeld door Corona patiënten die niet gevaccineerd zijn. Dus daar zal een grens aan moeten gesteld worden.quote:Op maandag 29 november 2021 08:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Lastig want zorg is namelijk nog wel een grondrecht. En er zijn naast niet vaccineren ook andere omstandigheden die tot een overbelasting van de zorg hebben geleid. En dan is het voor Hugo wel makkelijk ongevaccineerden als hoofdschuldige aan te wijzen om zo zijn eigen falen wat te kunnen ontwijken.
Gezondheid is ook een recht. En ben van mening dat anti-vaxxers wat dat aangaat schijt hebben aan de rechten van een ander?quote:Op maandag 29 november 2021 08:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zoals ze in Amerika zeggen: ‘Fuck your rights’. Ga eerst maar eens iets doen voor de rechten van een ander.
Niets lastigs aan, gewoon 2% BNP naar het leger. Zoals al lange tijd afgesproken maar nooit nagekomen. Daar heeft de stand van zaken in de VS niets mee te maken.quote:
Precies. Dus waar leggen we dan de grens? Mensen die niet gevaccineerd zijn ‘stelen’ nu de zorg van mensen die er ook recht op hebben.quote:Op maandag 29 november 2021 08:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gezondheid is ook een recht. En ben van mening dat anti-vaxxers wat dat aangaat schijt hebben aan de rechten van een ander?
Meer geld naar defensie? Gezien de recente debacles zou dat juist onverstandig kunnen zijn. Ik zou eerste eens goed gaan nadenken wat we precies willen met onze defensie. Voor een meer nationale defensie hebben we die 2% niet nodig. Dat is meer om internationale missies te kunnen uitvoeren die maar weinig succes opleveren.quote:Op maandag 29 november 2021 08:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niets lastigs aan, gewoon 2% BNP naar het leger. Zoals al lange tijd afgesproken maar nooit nagekomen. Daar heeft de stand van zaken in de VS niets mee te maken.
Stelen zou ik het niet willen noemen. Dat er al jaren gewaarschuwd is voor een pandemie. En dat de politiek daar niets mee doet is ook een oorzaak van het probleem.quote:Op maandag 29 november 2021 08:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies. Dus waar leggen we dan de grens? Mensen die niet gevaccineerd zijn ‘stelen’ nu de zorg van mensen die er ook recht op hebben.
Voor de derde keer in ons korte gesprek; jaquote:
Het is broodnodig. Meer geld naar defensie nog langer traineren en frustreren is gezien de geopolitieke ontwikkelingen staatsgevaarlijk.quote:Gezien de recente debacles zou dat juist onverstandig kunnen zijn.
Nee. Het resultaat van de inzet van het Nederlandse leger de afgelopen tijd in het buitenland is geen succes te noemen. Ik zou daar geen geld meer in steken. Wel zou Europa zich meer op de Russiche Federatie moeten richten. In een meer Europees kader zou dat het verhogen van defensie uitgaven in mijn ogen wel rechtvaardigen.quote:Op maandag 29 november 2021 08:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor de derde keer in ons korte gesprek; ja
[..]
Het is broodnodig. Meer geld naar defensie nog langer traineren en frustreren is gezien de geopolitieke ontwikkelingen staatsgevaarlijk.
quote:Op maandag 29 november 2021 07:55 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vraag me serieus af of de ongevaccineerden hier lekker slapen met het idee dat door hun koppigheid mensen dood zullen gaan aan kanker, hartinfarcten, het mislopen van een transplantatie…en vind je dan ook dat jouw familie dit niet zou moeten krijgen en dat jouw niet-vaccineren belangrijker is dan hun zorg?
Kun je daarmee leven? Al die ondernemers die weer hun zaak dicht moeten doen om jouw koppigheid?
De mensen die jouw ‘naastenliefde’ voelen doordat mede door jouw eigenwijze handelen de ziekenhuizen weer vol liggen?
Ja.quote:
Raus waar naar toe? Gaat het niet worden. Ik denk dat we moeten kijken dat we naar een vaccinatiegraad van rond de 90% kunnen komen. En dan maar moeten accepteren dat er een x/y mensen dood gaan. Zoals in de UK.quote:Op maandag 29 november 2021 08:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Vandaar ook de glijdende schaal. Oppakken de ongevaccineerden!
Defensie kost geld. Een kind dat goed onderwijs genoten heeft en met als resultaat een goede baan levert geld op. Je vergelijking klopt dus niet. Als je de defensie uitgaven wil verhogen kom dan wel met een duidelijk doel met een goede afloop. Missies in Afghanistan en dergelijke zijn dat niet.quote:Op maandag 29 november 2021 08:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja.
Successen of het uitblijven daarvan (wat aan interpretatie onderhevig is) doen niets af aan de broodnodige investering die nodig is.
Als je kind achterloopt bij lezen ga jij er dus minder aandacht aan spenderen. Het kind presteerde immers al onder, waarom nog tijd aan spenderen. Terwijl vrijwel alle andere ouders en onderwijsinstellingen er meer tijd aan zouden spenderen om het kind bij te trekken.
Defensie levert heel veel op. Vrijheid en democratie en een plek waar jongeren zich kunnen ontwikkelen om later goed te functioneren in de burger maatschappij. Daarnaast weet je niet waar jouw kind gaat uitkomen en of het onder de streep wel een bijdrage levert aan de maatschappij, misschien blijft jouw kind enkel geld kosten voor de maatschappij.quote:Op maandag 29 november 2021 08:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Defensie kost geld. Een kind dat goed onderwijs genoten heeft en met als resultaat een goede baan levert geld op. Je vergelijking klopt dus niet.
Dit lijkt een beetje op reclame. Ik zou als ik een kind had ook omdat ik wel een beeld heb van wat vechten op een slagveld werkelijk inhoud verbieden het leger in te gaan.quote:Op maandag 29 november 2021 08:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Defensie levert heel veel op. Vrijheid en democratie en een plek waar jongeren zich kunnen ontwikkelen om later goed te functioneren in de burger maatschappij. Daarnaast weet je niet waar jouw kind gaat uitkomen en of het onder de streep wel een bijdrage levert aan de maatschappij, misschien blijft jouw kind enkel geld kosten voor de maatschappij.
De vergelijking wil je niet accepteren omdat het pijnlijk duidelijk wordt wat jij wenst voor Nederland door je houding.
Dat moet je helemaal zelf weten. Niet relevant voor de begroting van defensie.quote:Op maandag 29 november 2021 08:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit lijkt een beetje op reclame. Ik zou als ik een kind had ook omdat ik wel een beeld heb van wat vechten op een slagveld werkelijk inhoud verbieden het leger in te gaan.
Wanhopige mensen die medische hulp nodig hebben slaan a) een levensreddend vaccin niet af, en b) vallen zeker geen ziekenhuizen, ziekenhuispersoneel en hulpdiensten aan.quote:Op maandag 29 november 2021 08:44 schreef laforest het volgende:
Een democratisch natiestaat dat het leger inzet op wanhopige mensen die medische hulp nodig hebben is noch democratisch, noch een natiestaat. Dat is een fascistische bananenrepubliek.
Hij heeft toch gelijk? Je kunt wel mauwen over "ik mag straks zonder vaccin niet meer werken" of "jamaar het vaccin bedreigt mijn gezondheid" maar de realiteit is nu dat dankzij die IC bezetting (nogmaals: ruim 67% ongevaccineerden! bijna 800 van de 1150 bedden bezet!) de maatschappij weer op slot zit waardoor de hele horeca en cultuursector weer zonder werk komt te zitten en vele patiënten nu behandelingen missen die levensverlengend of -reddend kunnen zijn.quote:
Het punt is dat bij code zwart niet alleen mensen zullen worden geweigerd die niet-gevaccineerd zijn maar dat iedereen de pech kan hebben dat acute zorg niet geleverd kan worden.quote:Op maandag 29 november 2021 08:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wanhopige mensen die medische hulp nodig hebben slaan a) een levensreddend vaccin niet af, en b) vallen zeker geen ziekenhuizen, ziekenhuispersoneel en hulpdiensten aan.
In een democratische rechtsstaat worden zodoende ziekenhuizen, personeel en hulpdiensten beveiligd als dat onverhoopt nodig zou zijn, zodat zorg - een grondrecht - toegankelijk blijft voor iedere burger.
Kortom: het zit wel snor met die democratische rechtsstaat. Ondanks dat een steeds groter wordende groep proto-fascisten die wenst te ondermijnen. Inmiddels ook al met geweld.
De mensen die propageren dat corona niet bestaat en vaccins vergif zijn voorop. Daarna de mensen die er alles aan doen om een code zwart te creëren door naar eerstgenoemde te luisteren en dan gaan we kijken welke lessen de overheid had kan trekken voor een volgende keer.quote:Op maandag 29 november 2021 08:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het punt is dat bij code zwart niet alleen mensen zullen worden geweigerd die niet-gevaccineerd zijn maar dat iedereen de pech kan hebben dat acute zorg niet geleverd kan worden.
Daarom blijft de zorg - een grondrecht - in onze democratische rechtstaat bij code zwart ook niet toegankelijk voor iedere burger.
Ik vind het best begrijpelijk dat burgers door het lint kunnen gaan als een betrokkene van hen niet geholpen kan worden na een auto-ongeluk of na een hartstilstand bijvoorbeeld.
Onze overheid mag zich dit - ten dele - absoluut aantrekken dat ze het zover hebben laten komen.
Maar nu het eenmaal zover is gekomen begrijp ik wel dat defensie de politie kan, mag en moet ondersteunen.
Geen enkele hoeveelheid bedden kan voorkomen dat je een pandemie de baas kunt. Eerste lijn verdediging is vaccinatie. Waar je dus eigenlijk voor pleit is een vaccinatieplicht eventueel met dwang in het uiterste geval, maar zeker met drang (boetes).quote:Op maandag 29 november 2021 08:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Stelen zou ik het niet willen noemen. Dat er al jaren gewaarschuwd is voor een pandemie. En dat de politiek daar niets mee doet is ook een oorzaak van het probleem.
Nee, dat is het juist hét onderwerp.quote:Op maandag 29 november 2021 08:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kan zo zijn, we kunnen een tekort niet zomaar oplossen. Dus als er straks gekozen moet worden: de zorg wordt overspoeld door Corona patiënten die niet gevaccineerd zijn. Dus daar zal een grens aan moeten gesteld worden.
Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn. Maar de rek is er inmiddels wel echt uit.
Zoals ze in Amerika zeggen: ‘Fuck your rights’. Ga eerst maar eens iets doen voor de rechten van een ander.
Het falen van ons kabinet is een ander onderwerp. En vergeet niet dat je in een crisis moet doen met wat je hebt. Als iedereen tegelijk Corona krijgt is geen enkele ic groot genoeg.
Men kan pas lang gezond blijven als men de niet zo propere individuen verlamd, zodat zij de leefomgevingen van mensen niet meer vies en smerig kunnen maken.quote:Op maandag 29 november 2021 08:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gezondheid is ook een recht. En ben van mening dat anti-vaxxers wat dat aangaat schijt hebben aan de rechten van een ander?
Toen we nog een staand nationaal leger hadden gaven we ruim meer dan 2% BNP uit aan defensie.quote:Op maandag 29 november 2021 08:14 schreef Megumi het volgende:
Meer geld naar defensie? Gezien de recente debacles zou dat juist onverstandig kunnen zijn. Ik zou eerste eens goed gaan nadenken wat we precies willen met onze defensie. Voor een meer nationale defensie hebben we die 2% niet nodig. Dat is meer om internationale missies te kunnen uitvoeren die maar weinig succes opleveren.
De overheid heeft geen magische knop waarmee zij alle problemen voor jou oplost. Het is een stompzinnige en luie houding. Bedenk zelf wat JIJ kunt doen om dit een beter land te maken ipv wijzen naar de overheid. Ze doen valles fout, maar voorlopig een stuk meer goed dan jij. Alleen fascistoïde types hebben overal de oplossing voor, tenminste dat roepen ze.quote:Op maandag 29 november 2021 09:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, dat is het juist hét onderwerp.
1,5 jaar lang zijn er allerlei smoezen waarom er niet ingegrepen wordt en nu is het de schuld van de burger. Natuurlijk.
En over die rijen bij de priklocaties, die stonden er al, vol met mensen die zich lieten prikken om weer leuke dingen te kunnen doen. Lekker principieel, en gefopt.
Leuk verhaal maar ik draag inderdaad ook gewoon mijn steentje bij.quote:
We zouden nergens een grens moeten leggen. En aangezien we toch nooit een 100% vaccinatiegraad gaan halen tenzij het een plicht word waar ik totaal geen voorstander van ben zul je iets moeten ondernemen. Maar dat had al veel eerder moeten plaats vinden.quote:Op maandag 29 november 2021 08:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies. Dus waar leggen we dan de grens? Mensen die niet gevaccineerd zijn ‘stelen’ nu de zorg van mensen die er ook recht op hebben.
Idioten met lachgas zijn net zo goed een probleem en daarom strafbaar. Irrelevant punt.quote:Op maandag 29 november 2021 13:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
We zouden nergens een grens moeten leggen. En aangezien we toch nooit een 100% vaccinatiegraad gaan halen tenzij het een plicht word waar ik totaal geen voorstander van ben zul je iets moeten ondernemen. Maar dat had al veel eerder moeten plaats vinden.
Die boosters komen zelfs al te laat.
Want stel we halen een vaccinatiegraad van 95% dat in mijn ogen al een hele prestatie zou zijn. Geef je die vijf procent dan nog de schuld?
Ik vind ook wel wat van idioten die met lachgas een ongeluk veroorzaken en toch zorg krijgen. En dat is ook maar goed ook. Ik heb geen zin ik een glijdende schaal.
Dat onze bestuurscultuur rot is, ben ik met je eens. Alleen heeft corona daar niet zo veel mee te maken, maar meer ons eigen stemgedrag afgelopen jaren.quote:Op maandag 29 november 2021 13:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Leuk verhaal maar ik draag inderdaad ook gewoon mijn steentje bij.
De overheid heeft een bepaalde verantwoording aan de burger af te leggen. Dat gebeurt in NL nauwelijks meer, maar het zou wel moeten.
Hugo en Mark hebben een baan aangenomen, helemaal zelf, in de wetenschap wat die baan inhoudt. Met de daarbij behorende vergoeding én verantwoordelijkheden.
Als je niet geschikt blijkt voor je baan, moet je gewoon accepteren dat dat zo is. En dan niet je vingertje naar een ander wijzen, maar iets anders gaan doen.
Als het leger ingezet moet worden om de burger onder de duim te houden zijn er al heel veel verkeerde afslagen genomen.
Ja en dat zou m.i. niet nodig moeten zijn. Daar is politie voor, maar die zijn onderbemand.quote:Op maandag 29 november 2021 14:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat onze bestuurscultuur rot is, ben ik met je eens. Alleen heeft corona daar niet zo veel mee te maken, maar
het leger wordt niet ingezet om mensen onder de duim te houden - bewakingstaken.
essentiele operaties gaan gewoon door toch?quote:Op maandag 29 november 2021 14:04 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat onze bestuurscultuur rot is, ben ik met je eens. Alleen heeft corona daar niet zo veel mee te maken, maar meer ons eigen stemgedrag afgelopen jaren.
het leger wordt niet ingezet om mensen onder de duim te houden - bewakingstaken. Om te zorgen dat tokkies geen dokters mishandelen omdat er igv code zwart mensen dus geen zorg krijgen en daarom dood gaan . per saldo gebeurt dat al, maar dat zijn kankerpatienten en hartpatienten, hun operatie gaat gewoon niet door. gezien de toon en manier van protesteren mag duidelijk zijn hoe de antiovaxers hun artsen gaan benaderen... of de artsen van vader, moeder, neefjes en nichtjes.
Bij een code zwart kunnen ook essentiële operaties niet altijd doorgaan als na zo'n operatie mogelijk een IC opname noodzakelijk is.quote:Op maandag 29 november 2021 14:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
essentiele operaties gaan gewoon door toch?
ze stellen alleen shit wat uitgesteld kan worden uit volgens mij
ja primaquote:Op maandag 29 november 2021 14:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bij een code zwart kunnen ook essentiële operaties niet altijd doorgaan als na zo'n operatie mogelijk een IC opname noodzakelijk is.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)fase-2d-verzoek-lnazquote:Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja prima
hij zegt dat hart- en kankerpatienten nu al doodgaan omdat de operatie gewoon niet doorgaat
dat klopt niet volgens mij
Nee, operaties die binnen 6 weken moeten plaatsvinden (omdat anders een levensbedreigende situatie ontstaat) vinden nu nog plaats als ik het goed heb.quote:Op maandag 29 november 2021 14:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja prima
hij zegt dat hart- en kankerpatienten nu al doodgaan omdat de operatie gewoon niet doorgaat
dat klopt niet volgens mij
Helaas wordt het momenteel al uitgesteld. Nog niet de meest urgente gevallen, maar dat er mensen gezonde levensjaren gaan inleveren vanwege covid bij ongevaccineerden is inmiddels een feit.quote:Op maandag 29 november 2021 14:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, operaties die binnen 6 weken moeten plaatsvinden (omdat anders een levensbedreigende situatie ontstaat) vinden nu nog plaats als ik het goed heb.
Maar het kan wel zo zijn dat mensen die een hart- of kankeroperatie gepland hebben staan die binnen 6 weken moet gebeuren dat die uitgesteld wordt met het risico dat de kanker groeit en met de nodige complicaties van dien die zij niet of minder zouden hebben gehad wanneer de operatie niet zou zijn uitgesteld.
dat risico loop je altijdquote:Op maandag 29 november 2021 14:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee, operaties die binnen 6 weken moeten plaatsvinden (omdat anders een levensbedreigende situatie ontstaat) vinden nu nog plaats als ik het goed heb.
Maar het kan wel zo zijn dat mensen die een hart- of kankeroperatie gepland hebben staan die binnen 6 weken moet gebeuren dat die uitgesteld wordt met het risico dat de kanker groeit en met de nodige complicaties van dien die zij niet of minder zouden hebben gehad wanneer de operatie niet zou zijn uitgesteld.
Er is inderdaad een deel van de bevolking dat erg diep gezonken is. Als het leger dan de enige oplossing is, dan moet dat maar.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:17 schreef Cherni het volgende:
Als een leger ingezet moet worden tegen zijn eigen burgers is men wel erg diep gezonken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |