Kan zo zijn, we kunnen een tekort niet zomaar oplossen. Dus als er straks gekozen moet worden: de zorg wordt overspoeld door Corona patiënten die niet gevaccineerd zijn. Dus daar zal een grens aan moeten gesteld worden.quote:Op maandag 29 november 2021 08:05 schreef Megumi het volgende:
[..]
Lastig want zorg is namelijk nog wel een grondrecht. En er zijn naast niet vaccineren ook andere omstandigheden die tot een overbelasting van de zorg hebben geleid. En dan is het voor Hugo wel makkelijk ongevaccineerden als hoofdschuldige aan te wijzen om zo zijn eigen falen wat te kunnen ontwijken.
Gezondheid is ook een recht. En ben van mening dat anti-vaxxers wat dat aangaat schijt hebben aan de rechten van een ander?quote:Op maandag 29 november 2021 08:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zoals ze in Amerika zeggen: ‘Fuck your rights’. Ga eerst maar eens iets doen voor de rechten van een ander.
Niets lastigs aan, gewoon 2% BNP naar het leger. Zoals al lange tijd afgesproken maar nooit nagekomen. Daar heeft de stand van zaken in de VS niets mee te maken.quote:
Precies. Dus waar leggen we dan de grens? Mensen die niet gevaccineerd zijn ‘stelen’ nu de zorg van mensen die er ook recht op hebben.quote:Op maandag 29 november 2021 08:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gezondheid is ook een recht. En ben van mening dat anti-vaxxers wat dat aangaat schijt hebben aan de rechten van een ander?
Meer geld naar defensie? Gezien de recente debacles zou dat juist onverstandig kunnen zijn. Ik zou eerste eens goed gaan nadenken wat we precies willen met onze defensie. Voor een meer nationale defensie hebben we die 2% niet nodig. Dat is meer om internationale missies te kunnen uitvoeren die maar weinig succes opleveren.quote:Op maandag 29 november 2021 08:10 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Niets lastigs aan, gewoon 2% BNP naar het leger. Zoals al lange tijd afgesproken maar nooit nagekomen. Daar heeft de stand van zaken in de VS niets mee te maken.
Stelen zou ik het niet willen noemen. Dat er al jaren gewaarschuwd is voor een pandemie. En dat de politiek daar niets mee doet is ook een oorzaak van het probleem.quote:Op maandag 29 november 2021 08:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Precies. Dus waar leggen we dan de grens? Mensen die niet gevaccineerd zijn ‘stelen’ nu de zorg van mensen die er ook recht op hebben.
Voor de derde keer in ons korte gesprek; jaquote:
Het is broodnodig. Meer geld naar defensie nog langer traineren en frustreren is gezien de geopolitieke ontwikkelingen staatsgevaarlijk.quote:Gezien de recente debacles zou dat juist onverstandig kunnen zijn.
Nee. Het resultaat van de inzet van het Nederlandse leger de afgelopen tijd in het buitenland is geen succes te noemen. Ik zou daar geen geld meer in steken. Wel zou Europa zich meer op de Russiche Federatie moeten richten. In een meer Europees kader zou dat het verhogen van defensie uitgaven in mijn ogen wel rechtvaardigen.quote:Op maandag 29 november 2021 08:17 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Voor de derde keer in ons korte gesprek; ja
[..]
Het is broodnodig. Meer geld naar defensie nog langer traineren en frustreren is gezien de geopolitieke ontwikkelingen staatsgevaarlijk.
quote:Op maandag 29 november 2021 07:55 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vraag me serieus af of de ongevaccineerden hier lekker slapen met het idee dat door hun koppigheid mensen dood zullen gaan aan kanker, hartinfarcten, het mislopen van een transplantatie…en vind je dan ook dat jouw familie dit niet zou moeten krijgen en dat jouw niet-vaccineren belangrijker is dan hun zorg?
Kun je daarmee leven? Al die ondernemers die weer hun zaak dicht moeten doen om jouw koppigheid?
De mensen die jouw ‘naastenliefde’ voelen doordat mede door jouw eigenwijze handelen de ziekenhuizen weer vol liggen?
Ja.quote:
Raus waar naar toe? Gaat het niet worden. Ik denk dat we moeten kijken dat we naar een vaccinatiegraad van rond de 90% kunnen komen. En dan maar moeten accepteren dat er een x/y mensen dood gaan. Zoals in de UK.quote:Op maandag 29 november 2021 08:24 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Vandaar ook de glijdende schaal. Oppakken de ongevaccineerden!
Defensie kost geld. Een kind dat goed onderwijs genoten heeft en met als resultaat een goede baan levert geld op. Je vergelijking klopt dus niet. Als je de defensie uitgaven wil verhogen kom dan wel met een duidelijk doel met een goede afloop. Missies in Afghanistan en dergelijke zijn dat niet.quote:Op maandag 29 november 2021 08:25 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ja.
Successen of het uitblijven daarvan (wat aan interpretatie onderhevig is) doen niets af aan de broodnodige investering die nodig is.
Als je kind achterloopt bij lezen ga jij er dus minder aandacht aan spenderen. Het kind presteerde immers al onder, waarom nog tijd aan spenderen. Terwijl vrijwel alle andere ouders en onderwijsinstellingen er meer tijd aan zouden spenderen om het kind bij te trekken.
Defensie levert heel veel op. Vrijheid en democratie en een plek waar jongeren zich kunnen ontwikkelen om later goed te functioneren in de burger maatschappij. Daarnaast weet je niet waar jouw kind gaat uitkomen en of het onder de streep wel een bijdrage levert aan de maatschappij, misschien blijft jouw kind enkel geld kosten voor de maatschappij.quote:Op maandag 29 november 2021 08:28 schreef Megumi het volgende:
[..]
Defensie kost geld. Een kind dat goed onderwijs genoten heeft en met als resultaat een goede baan levert geld op. Je vergelijking klopt dus niet.
Dit lijkt een beetje op reclame. Ik zou als ik een kind had ook omdat ik wel een beeld heb van wat vechten op een slagveld werkelijk inhoud verbieden het leger in te gaan.quote:Op maandag 29 november 2021 08:34 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Defensie levert heel veel op. Vrijheid en democratie en een plek waar jongeren zich kunnen ontwikkelen om later goed te functioneren in de burger maatschappij. Daarnaast weet je niet waar jouw kind gaat uitkomen en of het onder de streep wel een bijdrage levert aan de maatschappij, misschien blijft jouw kind enkel geld kosten voor de maatschappij.
De vergelijking wil je niet accepteren omdat het pijnlijk duidelijk wordt wat jij wenst voor Nederland door je houding.
Dat moet je helemaal zelf weten. Niet relevant voor de begroting van defensie.quote:Op maandag 29 november 2021 08:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dit lijkt een beetje op reclame. Ik zou als ik een kind had ook omdat ik wel een beeld heb van wat vechten op een slagveld werkelijk inhoud verbieden het leger in te gaan.
Wanhopige mensen die medische hulp nodig hebben slaan a) een levensreddend vaccin niet af, en b) vallen zeker geen ziekenhuizen, ziekenhuispersoneel en hulpdiensten aan.quote:Op maandag 29 november 2021 08:44 schreef laforest het volgende:
Een democratisch natiestaat dat het leger inzet op wanhopige mensen die medische hulp nodig hebben is noch democratisch, noch een natiestaat. Dat is een fascistische bananenrepubliek.
Hij heeft toch gelijk? Je kunt wel mauwen over "ik mag straks zonder vaccin niet meer werken" of "jamaar het vaccin bedreigt mijn gezondheid" maar de realiteit is nu dat dankzij die IC bezetting (nogmaals: ruim 67% ongevaccineerden! bijna 800 van de 1150 bedden bezet!) de maatschappij weer op slot zit waardoor de hele horeca en cultuursector weer zonder werk komt te zitten en vele patiënten nu behandelingen missen die levensverlengend of -reddend kunnen zijn.quote:
Het punt is dat bij code zwart niet alleen mensen zullen worden geweigerd die niet-gevaccineerd zijn maar dat iedereen de pech kan hebben dat acute zorg niet geleverd kan worden.quote:Op maandag 29 november 2021 08:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Wanhopige mensen die medische hulp nodig hebben slaan a) een levensreddend vaccin niet af, en b) vallen zeker geen ziekenhuizen, ziekenhuispersoneel en hulpdiensten aan.
In een democratische rechtsstaat worden zodoende ziekenhuizen, personeel en hulpdiensten beveiligd als dat onverhoopt nodig zou zijn, zodat zorg - een grondrecht - toegankelijk blijft voor iedere burger.
Kortom: het zit wel snor met die democratische rechtsstaat. Ondanks dat een steeds groter wordende groep proto-fascisten die wenst te ondermijnen. Inmiddels ook al met geweld.
De mensen die propageren dat corona niet bestaat en vaccins vergif zijn voorop. Daarna de mensen die er alles aan doen om een code zwart te creëren door naar eerstgenoemde te luisteren en dan gaan we kijken welke lessen de overheid had kan trekken voor een volgende keer.quote:Op maandag 29 november 2021 08:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het punt is dat bij code zwart niet alleen mensen zullen worden geweigerd die niet-gevaccineerd zijn maar dat iedereen de pech kan hebben dat acute zorg niet geleverd kan worden.
Daarom blijft de zorg - een grondrecht - in onze democratische rechtstaat bij code zwart ook niet toegankelijk voor iedere burger.
Ik vind het best begrijpelijk dat burgers door het lint kunnen gaan als een betrokkene van hen niet geholpen kan worden na een auto-ongeluk of na een hartstilstand bijvoorbeeld.
Onze overheid mag zich dit - ten dele - absoluut aantrekken dat ze het zover hebben laten komen.
Maar nu het eenmaal zover is gekomen begrijp ik wel dat defensie de politie kan, mag en moet ondersteunen.
Geen enkele hoeveelheid bedden kan voorkomen dat je een pandemie de baas kunt. Eerste lijn verdediging is vaccinatie. Waar je dus eigenlijk voor pleit is een vaccinatieplicht eventueel met dwang in het uiterste geval, maar zeker met drang (boetes).quote:Op maandag 29 november 2021 08:16 schreef Megumi het volgende:
[..]
Stelen zou ik het niet willen noemen. Dat er al jaren gewaarschuwd is voor een pandemie. En dat de politiek daar niets mee doet is ook een oorzaak van het probleem.
Nee, dat is het juist hét onderwerp.quote:Op maandag 29 november 2021 08:08 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kan zo zijn, we kunnen een tekort niet zomaar oplossen. Dus als er straks gekozen moet worden: de zorg wordt overspoeld door Corona patiënten die niet gevaccineerd zijn. Dus daar zal een grens aan moeten gesteld worden.
Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn. Maar de rek is er inmiddels wel echt uit.
Zoals ze in Amerika zeggen: ‘Fuck your rights’. Ga eerst maar eens iets doen voor de rechten van een ander.
Het falen van ons kabinet is een ander onderwerp. En vergeet niet dat je in een crisis moet doen met wat je hebt. Als iedereen tegelijk Corona krijgt is geen enkele ic groot genoeg.
Men kan pas lang gezond blijven als men de niet zo propere individuen verlamd, zodat zij de leefomgevingen van mensen niet meer vies en smerig kunnen maken.quote:Op maandag 29 november 2021 08:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Gezondheid is ook een recht. En ben van mening dat anti-vaxxers wat dat aangaat schijt hebben aan de rechten van een ander?
Toen we nog een staand nationaal leger hadden gaven we ruim meer dan 2% BNP uit aan defensie.quote:Op maandag 29 november 2021 08:14 schreef Megumi het volgende:
Meer geld naar defensie? Gezien de recente debacles zou dat juist onverstandig kunnen zijn. Ik zou eerste eens goed gaan nadenken wat we precies willen met onze defensie. Voor een meer nationale defensie hebben we die 2% niet nodig. Dat is meer om internationale missies te kunnen uitvoeren die maar weinig succes opleveren.
De overheid heeft geen magische knop waarmee zij alle problemen voor jou oplost. Het is een stompzinnige en luie houding. Bedenk zelf wat JIJ kunt doen om dit een beter land te maken ipv wijzen naar de overheid. Ze doen valles fout, maar voorlopig een stuk meer goed dan jij. Alleen fascistoďde types hebben overal de oplossing voor, tenminste dat roepen ze.quote:Op maandag 29 november 2021 09:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, dat is het juist hét onderwerp.
1,5 jaar lang zijn er allerlei smoezen waarom er niet ingegrepen wordt en nu is het de schuld van de burger. Natuurlijk.
En over die rijen bij de priklocaties, die stonden er al, vol met mensen die zich lieten prikken om weer leuke dingen te kunnen doen. Lekker principieel, en gefopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |