abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 21:58:44 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202370833
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn hemel, die reacties weer... "Het LEGER wort ingezed tegen de eige burgers!"!"!"

Nederland is echt een land van ongelooflijke zeikerds.
Valt best mee volgens mij
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_202370922
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:40 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dat maakt het niet waar dat ze direct het salaris van een sergeant krijgen door te prikken als ze nog student zijn.
Jawel.

twitter


[ Bericht 54% gewijzigd door AchJa op 27-11-2021 22:10:26 ]
pi_202370941
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom is het de schuld van iemand anders? Relschoppers kunnen zich ook gewoon gedragen.
Ehm...niet dus, daarom zijn het relschoppers.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_202371008
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Startsalaris is iets anders dan wat ze met dit bijbaantje krijgen natuurlijk. En een sergeant kan promotie krijgen?
Die sergeant kan zomaar eens 20jaar sergeant moeten zijn voordat er een bevordering mogelijk is. En dan is het ook niet dat hij/zij er een paar 100 euro per maand bij krijgt, dat houd met een paar tientjes wel op.

Ik mag hopen dat ze de Natres niet gaan inzetten bij rellen. Dan voorzie ik een hoop extra vacatures 😂
  zaterdag 27 november 2021 @ 22:06:42 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202371053
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:03 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Ehm...niet dus, daarom zijn het relschoppers.
Dat is een keuze. En dan kiezen ze ook voor repressie tegen zichzelf.
pi_202371084
Na chaos komt orde. Uiteindelijk zal iedereen gedwongen worden om zich te laten vergiftigen (vaccineren).
pi_202372022
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:34 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het land wordt gemaakt door de burgers. En helaas hebben wij een overschot aan eigenzinnige egoistische debielen met een IQ ter waarde van een schoenmaat.
Als we stoppen met het verschaffen van een podium en het geven van aandacht aan deze groep zal het hier zienderogen opknappen.
Helaas wel, echter heb ik nooit voor één van deze mongolen gekozen, dus ik kan mij met een gerust hart buiten deze groep scharen.
pi_202372109
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 20:33 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Nadeel is dat opschalen van de zorg waarschijnlijk 1,5 tot 3 jaar duurt als we kijken naar IC capaciteit. De mensen die nu in de opleiding zitten, zijn aan het einde van hun 1,5 jaar traject en er zijn meer mensen uitgestroomd dan er in de opleidingen zitten. Laat ze dan ook meteen inzetten op politie capaciteit, die kunnen we ook wel gebruiken.

Ik zou niet wachten op het opschalen ook al zet men er nu vol op in.
Tijd voor een corona IC factory, bestuurd door robots.
pi_202373438
Gaat AchJa dan heel de dag pang pang roepen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 28 november 2021 @ 00:00:46 #160
408813 crew  trein2000
pi_202373499
Tja ik snap wel dat het op enig moment moet. Maar lui in groene pakken op straat/in het ziekenhuis is wel heel apocalyptisch. Moet je eigenlijk zien te vermijden, is alleen maar agressie opwekkend.

Zo lang mogelijk proberen te rekken met politie en marechaussee, in ieder geval in de zichtbare en aanspreekbare rol.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 28 november 2021 @ 00:07:26 #161
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202373567
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:00 schreef trein2000 het volgende:
Tja ik snap wel dat het op enig moment moet. Maar lui in groene pakken op straat/in het ziekenhuis is wel heel apocalyptisch. Moet je eigenlijk zien te vermijden, is alleen maar agressie opwekkend.

Zo lang mogelijk proberen te rekken met politie en marechaussee, in ieder geval in de zichtbare en aanspreekbare rol.
Hier ontkom je niet aan als het code zwart is. Personeel krijgt het nu al flink voor de kiezen. En hoe gaan ze reageren als je ze moet vertellen dat ze geen hulp krijgen omdat er geen plek is? Het is heftig maar het zorgpersoneel MOET fatsoenlijke beveiliging krijgen.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 28 november 2021 @ 00:09:47 #162
408813 crew  trein2000
pi_202373588
quote:
16s.gif Op zondag 28 november 2021 00:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hier ontkom je niet aan als het code zwart is. Personeel krijgt het nu al flink voor de kiezen. En hoe gaan ze reageren als je ze moet vertellen dat ze geen hulp krijgen omdat er geen plek is? Het is heftig maar het zorgpersoneel MOET fatsoenlijke beveiliging krijgen.

[ twitter ]
Absoluut en als het moet dan moet het. Maar je moet er wel alles aan doen om het te voorkomen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_202373784
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:03 schreef devlinmr het volgende:
onzin? We worden gegijzeld door 10% van de bevolking die zichzelf belangrijker vindt dan de samenleving en zichzelf defacto daardoor zelf buiten de maatschappij plaatsen
het gebruiken van een vaccin is een ieder zijn eigen gebruik als hij daartoe besluit. Heb is uberhaupt onzin om 50- te vaccineren want wie is vanaf dag 1 of pre-vaccinatie dominant in de ziekenhuisopnames?

daarnaast is je drogreden onzin. de groep mensen die niet voor een vaccin hebben gekozen gaan niet over een vaccinatie en daarnaast betaalt elke Nederlandse staatsburger een paar duizend euro voor zorg per jaar aan premie's en belastingen. Dan mag je goede zorg verwachten, zeker als grondrecht a la het grondrecht op betaalbare woningen. Helaas draait het bij het kabinet pre-corona alleen hoe goed de top en het hogere bedrijfsleven verdienen en niet op fatsoenlijke bedrijfsvoering zoals een zorgsysteem dat goed werkt.

Het LNAZ adviseerde niet zomaar voor het verplichten van de griepprik voor zorgmedewerkers. Omdat het uitvallen van zorgmedewerkers gewoon flinke problemen oplevert.
pi_202374386
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:06 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Maroks? Je doelt op Youssef die Giovanni blijkt te heten?
Nee, ik doel op al die Maroks die aan het rellen waren.
  zondag 28 november 2021 @ 09:02:10 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202374955
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:07 schreef Werkperd het volgende:
Na chaos komt orde. Uiteindelijk zal iedereen gedwongen worden om zich te laten vergiftigen (vaccineren).
:')

Heppie dat op feesboek gelezen? Vergif man man man.

Nooit verder gekomen dan de lagere school of niet?
  zondag 28 november 2021 @ 09:49:27 #167
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_202375111
quote:
16s.gif Op zondag 28 november 2021 00:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hier ontkom je niet aan als het code zwart is. Personeel krijgt het nu al flink voor de kiezen. En hoe gaan ze reageren als je ze moet vertellen dat ze geen hulp krijgen omdat er geen plek is? Het is heftig maar het zorgpersoneel MOET fatsoenlijke beveiliging krijgen.

[ twitter ]
De Wappie in al zijn facetten _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_202375520
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 05:40 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Nee, ik doel op al die Maroks die aan het rellen waren.
Ah zoals die blanke coronaontkenner die met een kogel in zijn buik in de ic kwam. Die marok?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 28 november 2021 @ 10:38:17 #169
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_202375546


Waarom deden ze dat niet toen allochtoon straattuig ambulancepersoneel belaagde dan?
Zeer stabiel genie.
pi_202375547
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:33 schreef Derrazi het volgende:

[..]
het gebruiken van een vaccin is een ieder zijn eigen gebruik als hij daartoe besluit. Heb is uberhaupt onzin om 50- te vaccineren want wie is vanaf dag 1 of pre-vaccinatie dominant in de ziekenhuisopnames?
ongevaccineerde mensen met een gemiddelde leeftijd van~50
quote:
daarnaast is je drogreden onzin. de groep mensen die niet voor een vaccin hebben gekozen gaan niet over een vaccinatie en daarnaast betaalt elke Nederlandse staatsburger een paar duizend euro voor zorg per jaar aan premie's en belastingen. Dan mag je goede zorg verwachten, zeker als grondrecht a la het grondrecht op betaalbare woningen. Helaas draait het bij het kabinet pre-corona alleen hoe goed de top en het hogere bedrijfsleven verdienen en niet op fatsoenlijke bedrijfsvoering zoals een zorgsysteem dat goed werkt.
dus omdat jij een bedrag betaald ontslaat je dat van eigen verantwoordelijkheid te nemen... Over drog reden gesproken
quote:
Het LNAZ adviseerde niet zomaar voor het verplichten van de griepprik voor zorgmedewerkers. Omdat het uitvallen van zorgmedewerkers gewoon flinke problemen oplevert.
Heeee een doelpaal die verplaatst wordt
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 28 november 2021 @ 10:39:23 #171
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_202375554
Ah leuk.. kunnen we Srebrenica naspelen met ongevaccineerden in de rol van moslimmannen.
Zeer stabiel genie.
pi_202375710
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:39 schreef Donaldson het volgende:
Ah leuk.. kunnen we Srebrenica naspelen met ongevaccineerden in de rol van moslimmannen.
Weer iets wat niet gaat gebeuren
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202375857
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Absoluut en als het moet dan moet het. Maar je moet er wel alles aan doen om het te voorkomen.
Dat dit zou moeten om tegen de bevolking in te zetten al gaat het dan om relschoppers is triest. Dit, omdat het weer net als de sector zorg laat zien wat een jarenlange afschaling en of bezuinigen van politie te weeg kan brengen.
pi_202375911
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat dit zou moeten om tegen de bevolking in te zetten al gaat het dan om relschoppers is triest. Dit, omdat het weer net als de sector zorg laat zien wat een jarenlange afschaling en of bezuinigen van politie te weeg kan brengen.
Jij denkt serieus dat als we 100 bedden meer hadden gehad we niet in precies dezelfde situatie hadden gezeten?

Verder

https://dpa-factchecking.com/netherlands/210309-99-755900/
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202375921
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:05 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Die sergeant kan zomaar eens 20jaar sergeant moeten zijn voordat er een bevordering mogelijk is. En dan is het ook niet dat hij/zij er een paar 100 euro per maand bij krijgt, dat houd met een paar tientjes wel op.

Ik mag hopen dat ze de Natres niet gaan inzetten bij rellen. Dan voorzie ik een hoop extra vacatures 😂
Kom je uiteindelijk hoger dan Sergeant Majoor? Dat paste men het in verleden vaak toe om je net voor je pensioen die rang te geven zodat je pensioen hoger werd.
pi_202375970
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:34 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Jij denkt serieus dat als we 100 bedden meer hadden gehad we niet in precies dezelfde situatie hadden gezeten?
Alle bedden helpen. Anders zou je ook kunnen zeggen schaal nog maar wat verder af want het maakt toch niets uit. De bedden is het probleem niet maar de werknemers. Jarenlang die sector uithollen heeft ervoor gezorgd dat de animo om te kiezen voor die sector verdwenen is. Daar moet verandering in komen. Het gaat niet alleen om deze pandemie maar ook voor de aankomende vergrijzing.

https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html

https://www.dutchhealthhu(...)-zorg-vijf-oorzaken/

[ Bericht 10% gewijzigd door Cherni op 28-11-2021 12:08:36 ]
  zondag 28 november 2021 @ 12:02:38 #177
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_202376199
We hebben allemaal voor ons rijbewijs geleerd hoe je moet handelen als er een militaire colonne langs rijdt. Maar de meeste mensen komen nooit een militaire colonne tegen in het wild. Als we het leger nou wat vaker tegen de eigen burger inzetten komen we onderweg ook vaker een militaire colonne tegen! Erg goed plan dus! Hebben we het niet voor niks geleerd!

pi_202376928
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 10:38 schreef devlinmr het volgende:

[..]
ongevaccineerde mensen met een gemiddelde leeftijd van~50
[..]
dus omdat jij een bedrag betaald ontslaat je dat van eigen verantwoordelijkheid te nemen... Over drog reden gesproken
[..]
Heeee een doelpaal die verplaatst wordt
Dat klopt. Dat is alsof je zegt dat het je eigen verantwoordelijkheid is om je eten te halen, te brengen en te bereiden als je in een restaurant zit.

Juridisch gezien is het ook makkelijk. Als burger betaal je een paar duizend euro per jaar aan premie en belastingen voor de zorg (aanvaarding) en moet de overheid zorgen voor goede zorg (aanbod). Maak je hier gebruik van dan betaal je ook nog de eigen risico.

Er is een contractpartij hier die zijn verantwoordelijkheid niet neemt. En dat is de politiek door veel geld naar de top te loodsen. De coalitie rende zelfs weg bij een debat over het verhogen van de zorgsalarissen https://nos.nl/l/2343877 12 augustus 2020 en het kabinet voert zelfs een aangenomen motie hierover niet uit https://www.bnr.nl/nieuws(...)ders-naast-zich-neer 28 oktober 2020
pi_202377467
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 11:29 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat dit zou moeten om tegen de bevolking in te zetten al gaat het dan om relschoppers is triest. Dit, omdat het weer net als de sector zorg laat zien wat een jarenlange afschaling en of bezuinigen van politie te weeg kan brengen.
Het leger zal waarschijnlijk ingezet worden om de inwoners van ons land te bevrijden van relschoppers. Dat zou een verrijking zijn voor ons land.
  zondag 28 november 2021 @ 14:28:21 #180
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202378050
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Alle bedden helpen. Anders zou je ook kunnen zeggen schaal nog maar wat verder af want het maakt toch niets uit. De bedden is het probleem niet maar de werknemers. Jarenlang die sector uithollen heeft ervoor gezorgd dat de animo om te kiezen voor die sector verdwenen is. Daar moet verandering in komen. Het gaat niet alleen om deze pandemie maar ook voor de aankomende vergrijzing.

https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html

https://www.dutchhealthhu(...)-zorg-vijf-oorzaken/

Als iedereen gevaccineerd was hadden we nu 700 á 800 IC bedden vrij gehad..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_202378154
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Als het zo ver is gekomen dat je het leger inzet tegen je eigen burgers, dan heb je meermaals gefaald op meerdere fronten.

Ernstige ontwikkelingen.
Waarom? Als er grote groepen worden gevormd kan je de politie zo overlopen, dat is maar gebleken.

Politie beschermd de burger, maar wie beschermd bij excessen de politie? Als die kunnen worden overlopen is het hek van de dam.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_202378810
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 13:03 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat klopt. Dat is alsof je zegt dat het je eigen verantwoordelijkheid is om je eten te halen, te brengen en te bereiden als je in een restaurant zit.
:') :') :') :')
Er is je een vaccin aangeboden. Daarmee voldoen ze aan het bieden van een preventief middel. Als jij dat weigert ben je wat mij betreft op jezelf aangewezen
quote:
Juridisch gezien is het ook makkelijk. Als burger betaal je een paar duizend euro per jaar aan premie en belastingen voor de zorg (aanvaarding) en moet de overheid zorgen voor goede zorg (aanbod). Maak je hier gebruik van dan betaal je ook nog de eigen risico.
duss fuck de gezondheidszorg en vreet jezelf rond, paf jezelf een dubbele longkanker en drink je lever kapot.
quote:
Er is een contractpartij hier die zijn verantwoordelijkheid niet neemt. En dat is de politiek door veel geld naar de top te loodsen. De coalitie rende zelfs weg bij een debat over het verhogen van de zorgsalarissen https://nos.nl/l/2343877 12 augustus 2020 en het kabinet voert zelfs een aangenomen motie hierover niet uit https://www.bnr.nl/nieuws(...)ders-naast-zich-neer 28 oktober 2020
Ah ja die wappermotie voor de bühne.

Vwb ic capaciteit nonsens
twitter
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202378845
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:39 schreef Cherni het volgende:

[..]
Alle bedden helpen. Anders zou je ook kunnen zeggen schaal nog maar wat verder af want het maakt toch niets uit. De bedden is het probleem niet maar de werknemers. Jarenlang die sector uithollen heeft ervoor gezorgd dat de animo om te kiezen voor die sector verdwenen is. Daar moet verandering in komen. Het gaat niet alleen om deze pandemie maar ook voor de aankomende vergrijzing.

https://www.nu.nl/coronav(...)lders-in-europa.html

https://www.dutchhealthhu(...)-zorg-vijf-oorzaken/

BS

twitter
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_202378853
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 15:40 schreef devlinmr het volgende:
duss fuck de gezondheidszorg en vreet jezelf rond, paf jezelf een dubbele longkanker en drink je lever kapot.
Ja. Het is niet aan mij om te zeggen of iemand een biertje neemt of een sigaretje. Dat is waarom we sigaretten en alcohol ook duurder maken en niet verbieden.

Maar goed met dat soort zwart-wit denken. Ook auto's en hun uitlaatgassen verbieden? Alcohol, alle vormen van drugs. Of als we er dan toch zijn waarom niet auto's in het geheel verbieden? Lost heel wat verkeersongelukken per jaar op en je kan gewoon kiezen om het OV te nemen waar je vervoert wordt door een professional.
pi_202378893
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 15:43 schreef devlinmr het volgende:

[..]
BS

[ twitter ]
Leuk zo'n grafiekje zonder context, data, bron etc op Twitter.

Ik ga effe een kleurplaat kleuren.
pi_202378925
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:35 schreef spierbal het volgende:

[..]
Waarom? Als er grote groepen worden gevormd kan je de politie zo overlopen, dat is maar gebleken.

Politie beschermd de burger, maar wie beschermd bij excessen de politie? Als die kunnen worden overlopen is het hek van de dam.
Water is nat. Gras is groen.
  zondag 28 november 2021 @ 15:53:40 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_202378986
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 14:28 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Als iedereen gevaccineerd was hadden we nu 700 á 800 IC bedden vrij gehad..
_O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_202379076
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:19 schreef devlinmr het volgende:
Gelukkig allemaal mede mogelijk gemaakt door de vrijheidsstrijders van TB en WE.
Opdat zij de vrijheid mogen houden zich niet te vaccineren
Pestlui, al die wappies. Ik haat ze :r
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202379099
:r
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 11:50 schreef Chinless het volgende:

[..]
Ze spelen nu met de knopjes… ze fine tunen even wat welk effect heeft. Complete lockdown is niet te doen dus daarom aan verschillende knopjes draaien voor ze de volledige controle nemen.
Iedereen die geen vaccinatie heeft gehad en nooit is getest wordt binnenkort van z’n bed gelicht en op de trein gezet.
Stoer hoor, zo'n Godwin erin gooien.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202379550
Deze vond ik wel gepast;

twitter
pi_202379584
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 13:37 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Stop is met deze onzin en wees eens kritisch naar de overheid die belofte na belofte verbreekt, met een liegende demissionair MP die ver over de houdbaarheidsdatum is met een grote schandaal aan zijn broek. De man werd niet zomaar door een VVD collega voor Rutte 1 visieloos genoemd. De man zit er alleen voor het grootkapitaal.

Gasten zoals jij beginnen erger worden dan hondstrouwe republikeinen in de VS. Trouw rood stemmen als de president maar een keer per jaar doet alsof hij naar god bidt. Rutte zou op straat iemand kunnen neerschieten en jullie zouden nog steeds hem niet de schuld geven (bron: laatste verkiezingen)
Onzin. Niet elke gevaccineerde stemt op Rutte. Dat is weer een vooroordeel.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  zondag 28 november 2021 @ 17:00:05 #192
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202379847
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 16:40 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Onzin. Niet elke gevaccineerde stemt op Rutte. Dat is weer een vooroordeel.
En dan hebben we het nog maar niet over sukkels, die ‘stop is’ schrijven, als ze ‘stop eens’ bedoelen.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_202380060
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:35 schreef Cherni het volgende:

[..]
Kom je uiteindelijk hoger dan Sergeant Majoor? Dat paste men het in verleden vaak toe om je net voor je pensioen die rang te geven zodat je pensioen hoger werd.
Ja, na SM kun je nog adjudant worden. Maar ook meestal pas na 10jaar SM en er moet ook maar net weer een functie zijn die bij je past.

Vroeger had je als militair nog eindloon en dan had dat nog zin. Ik weet de exacte datum niet maar nog niet heel lang geleden is t eindloon pensioen wegbezuinigd en hebben militairen ook middelloon pensioen.

Ter vergelijking, ik ben systeembeheerder bij de overheid en verdien obv 38u 3600,- per maand ik ben 36. Een adjudant bij Defensie verdiend dat pas bij zo'n 30 dienstjaren dus zo ongeveer bij het einde van z'n loopbaan.
  zondag 28 november 2021 @ 17:27:07 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202380165
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 11:35 schreef Cherni het volgende:
Kom je uiteindelijk hoger dan Sergeant Majoor? Dat paste men het in verleden vaak toe om je net voor je pensioen die rang te geven zodat je pensioen hoger werd.
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:16 schreef Bouke-p het volgende:
Ja, na SM kun je nog adjudant worden. Maar ook meestal pas na 10jaar SM en er moet ook maar net weer een functie zijn die bij je past.

Vroeger had je als militair nog eindloon en dan had dat nog zin. Ik weet de exacte datum niet maar nog niet heel lang geleden is t eindloon pensioen wegbezuinigd en hebben militairen ook middelloon pensioen.

Ter vergelijking, ik ben systeembeheerder bij de overheid en verdien obv 38u 3600,- per maand ik ben 36. Een adjudant bij Defensie verdiend dat pas bij zo'n 30 dienstjaren dus zo ongeveer bij het einde van z'n loopbaan.
Wat @Bouke-p zegt dus.

Hij is alleen nog redelijk aan de korte kant met looptijden in rang zoals hij het stelt, de stelregel is 12 jaar onderbouw (sgt/sgt1) na vier jaar sgt word je automatisch sgt1 en dan moet je minstens 8 jaar sgt1 zijn voordat je kan solliciteren op een SM stoel, eerder kan wel maar dan moet het organisatiebelang oid zijn. Ben je uiteindelijk SM dan moet je wederom minstens 12 jaar SM zijn om te mogen solliciteren naar een adjudantstoel, ergo op zijn vroegst kun je na 24 dienstjaren als onderofficier (de jaren die je als soldaat of korporaal hebt rondgelopen tellen niet mee want de jaren in rang tellen) adjudant (eindrang onderofficer) worden...

De middelloonregeling is per 2019 ingevoerd: Nieuwe pensioenregeling voor militairen.

Wat voor een hoop militairen gewoon een enorme achteruitgang is aangezien iedereen bij defensie als soldaat begint, de loonontwikkeling is itt de civiele wereld behoorlijk steil.
pi_202380288
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Wat @:Bouke-P zegt dus.

Hij is alleen nog redelijk aan de korte kant met looptijden in rang zoals hij het stelt, de stelregel is 12 jaar onderbouw (sgt/sgt1) na vier jaar sgt word je automatisch sgt1 en dan moet je minstens 8 jaar sgt1 zijn voordat je kan solliciteren op een SM stoel, eerder kan wel maar dan moet het organisatiebelang oid zijn. Ben je uiteindelijk SM dan moet je wederom minstens 12 jaar SM zijn om te mogen solliciteren naar een adjudantstoel, ergo op zijn vroegst kun je na 24 dienstjaren als onderofficier (de jaren die je als soldaat of korporaal hebt rondgelopen tellen niet mee want de jaren in rang tellen) adjudant (eindrang onderofficer) worden...

De middelloonregeling is per 2019 ingevoerd: Nieuwe pensioenregeling voor militairen.

Wat voor een hoop militairen gewoon een enorme achteruitgang is aangezien iedereen bij defensie als soldaat begint, de loonontwikkeling is itt de civiele wereld behoorlijk steil.
Nu ik er aan denk, vielen bepaalde rangen (de lagere) ook niet onder het minimum loon? Dat zal wel helemaal wat worden nu de EU verplicht dat het minimum loon 3 euro omhoog moet. Gaan ze daar rekening mee houden in de nieuwe CAO?
pi_202380325
quote:
9s.gif Op zondag 28 november 2021 15:46 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Leuk zo'n grafiekje zonder context, data, bron etc op Twitter.

Ik ga effe een kleurplaat kleuren.
Open de draad en vindt context en bronnen

https://www.nivel.nl/nl/p(...)olwassenen-2006-2016
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 28 november 2021 @ 17:44:16 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202380340
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:40 schreef DarkwingDuck het volgende:
Nu ik er aan denk, vielen bepaalde rangen (de lagere) ook niet onder het minimum loon? Dat zal wel helemaal wat worden nu de EU verplicht dat het minimum loon 3 euro omhoog moet. Gaan ze daar rekening mee houden in de nieuwe CAO?
De laagste rangen krijgen nu al een verplichte compensatie omdat ze anders minder dan het minimumloon krijgen.
pi_202380402
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 17:44 schreef AchJa het volgende:

[..]
De laagste rangen krijgen nu al een verplichte compensatie omdat ze anders minder dan het minimumloon krijgen.
Waarom wordt dat niet gewoon recht getrokken?
Wordt het niet eens tijd om net als de boeren met hun trekkers naar Den Haag te rijden met militaire voertuigen voor een demonstratie op het Malieveld?
  Beste debater 2022 zondag 28 november 2021 @ 17:50:22 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202380422
Is echt schandalig, die geringschatting van ons leger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202380433
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 16:37 schreef DarkwingDuck het volgende:
Deze vond ik wel gepast;

[ twitter ]
Die maken er onderdeel vanuit. Maar de groep is diverser en groter. Rare framing dit
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')