https://www.ad.nl/politie(...)ekenhuizen~a6a76177/quote:Politie: inzet leger onvermijdelijk bij code zwart in ziekenhuizen
De politie en het OM signaleren dat er sprake is van ,,uitputting van medewerkers en middelen” door aanhoudende onrust in het land over de coronamaatregelen. De politie verwacht dat de reguliere en uitstelbare politiezorg daardoor afgeschaald moet worden. ,,Niet vanwege de handhaving van coronamaatregelen, maar om de openbare orde te handhaven, demonstraties te begeleiden en ongeregeldheden te voorkomen en te bestrijden.”
Politieke redactie 27-11-21, 03:18 Laatste update: 09:03
Mocht code zwart in de ziekenhuizen van kracht worden, dan is bijstand van defensie ,,onvermijdelijk”. In ieder geval van de Koninklijke Marechaussee, maar ook andere defensieonderdelen. ,,Omdat daardoor ongeregeldheden kunnen ontstaan waar extra inzet van de politie nodig is”, staat in een toelichting op de wet die de vrijdag aangekondigde maatregelen mogelijk moet maken en naar de Tweede Kamer is gestuurd.
Lees ook
61 van 600 passagiers uit Zuid-Afrika besmet met coronavirus
61 van 600 passagiers uit Zuid-Afrika besmet met coronavirus
'Covid heeft onvrede zichtbaar gemaakt die er altijd al was’
PREMIUM
'Covid heeft onvrede zichtbaar gemaakt die er altijd al was’
Politie en OM constateren dat het draagvlak onder burgers en ondernemers voor de coronamaatregelen afneemt. Dit bemoeilijkt handhaving en leidt tot meer escalatiemomenten. Ook heeft er een verdieping en verbreding van het maatschappelijk ongenoegen plaatsgevonden. “Dit leidt inmiddels tot verstoringen van de openbare orde waarbij het geweld zich, meer dan voorheen, richt tegen politie, handhavers, hulpverleners en gezagsdragers.”
Eigen burgers kun je het nu ook weer niet noemenquote:Op zaterdag 27 november 2021 11:17 schreef Cherni het volgende:
Als een leger ingezet moet worden tegen zijn eigen burgers is men wel erg diep gezonken. Slechte zaak. Ik dacht eerst dat het om medische hulp zou gaan, maar dat haal ik er niet specifiek uit.
Gelukkig is gisteren gebleken dat de overheid alles op alles zet om dat te vermijdenquote:Op zaterdag 27 november 2021 11:17 schreef Cherni het volgende:
Als een leger ingezet moet worden tegen zijn eigen burgers is men wel erg diep gezonken. Slechte zaak. Ik dacht eerst dat het om medische hulp zou gaan, maar dat haal ik er niet specifiek uit.
Waarom wachten op de overheid?quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gelukkig is gisteren gebleken dat de overheid alles op alles zet om dat te vermijden
Er wordt keihard ingegrepen daar waar de besmettingen het hoogst zijn.
Mondkapjes verplicht op de gang van scholen en winkels en kroegen iets eerder dicht.
Kerken blijven gelukkig open en thuiswerk wordt niet verplicht.
En vliegverboden waar zoveel uitzonderingen op zijn dat er in de praktijk niks veranderd.
Man man man
Je zou toch bijna gaan denken dat ze het wél uit de hand willen gaan laten lopen.
En als je het daar niet mee eens bent, dan rammen we het er wel in.quote:
Ik ben het er ook allemaal niet mee eens. Vaccineren en testen is wat mij betreft de beste maatregel. En zoals ik zo vaak zeg, moet de zorg opgeschaald worden. Dan maar meer premie betalen. Het is niet anders.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gelukkig is gisteren gebleken dat de overheid alles op alles zet om dat te vermijden
Er wordt keihard ingegrepen daar waar de besmettingen het hoogst zijn.
Mondkapjes verplicht op de gang van scholen en winkels en kroegen iets eerder dicht.
Kerken blijven gelukkig open en thuiswerk wordt niet verplicht.
En vliegverboden waar zoveel uitzonderingen op zijn dat er in de praktijk niks veranderd.
Man man man
Je zou toch bijna gaan denken dat ze het wél uit de hand willen gaan laten lopen.
Dit is om (ongevaccineerde) tokkies buiten het ziekenhuis te houden.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:17 schreef Cherni het volgende:
Nou, helaas worden niet alleen ongevaccineerde Tokkies slachtoffer van een code zwart, maar iedereen die aanspraak moet maken op acute zorg.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:29 schreef maily het volgende:
[..]
Dit is om (ongevaccineerde) tokkies buiten het ziekenhuis te houden.
Het land wordt gemaakt door de burgers. En helaas hebben wij een overschot aan eigenzinnige egoistische debielen met een IQ ter waarde van een schoenmaat.quote:
Nederland in verzetquote:Op zaterdag 27 november 2021 11:19 schreef devlinmr het volgende:
Gelukkig allemaal mede mogelijk gemaakt door de vrijheidsstrijders van TB en WE.
Opdat zij de vrijheid mogen houden zich niet te vaccineren
Uiteraard. Jarenlang zorg afgeschaald en nu dit. En we wisten dat er een vergrijzing zat aan te komen. En niet voorbereid op een pandemie. Ik zou ook flippen als een naaste of ik nu acute zorg nodig zou hebben.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou, helaas worden niet alleen ongevaccineerde Tokkies slachtoffer van een code zwart, maar iedereen die aanspraak moet maken op acute zorg.
Dus ook slachtoffers van een verkeersongeval of iemand met een hartstilstand.
Logisch dat betrokkenen dan flippen als een geliefde niet geholpen kan worden.
Zijn het eigen burgers ja?quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Als het zo ver is gekomen dat je het leger inzet tegen je eigen burgers, dan heb je meermaals gefaald op meerdere fronten.
Ernstige ontwikkelingen.
Ze spelen nu met de knopjes… ze fine tunen even wat welk effect heeft. Complete lockdown is niet te doen dus daarom aan verschillende knopjes draaien voor ze de volledige controle nemen.quote:
Niet zeuren, je MOET gewoon doorwerken ten koste van alles. Alles stil behalve de economische groei.quote:
Yep, ik acht de kans dan ook 0 dat hier in de wijk of in het dorp ook maar een militair te zien zal zijn. Die worden allemaal ingezet in de steden als ze al ingezet worden.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar het leger hebben ze ook wegbezuinigd...
Waarom?quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Als het zo ver is gekomen dat je het leger inzet tegen je eigen burgers, dan heb je meermaals gefaald op meerdere fronten.
Ernstige ontwikkelingen.
Los daarvan vind ik ook dat je de huidige beleidsbepalers kunt verwijten dat ze het zo ver hebben laten komen in deze crisis.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:41 schreef Cherni het volgende:
[..]
Uiteraard. Jarenlang zorg afgeschaald en nu dit. En we wisten dat er een vergrijzing zat aan te komen. En niet voorbereid op een pandemie. Ik zou ook flippen als een naaste of ik nu acute zorg nodig zou hebben.
En maar VVD blijven stemmen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |