SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)![]()
Krijg je alleen maar meer frustratie en mensen die met de hakken in het zand gaan staan.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik dacht dat die sector juist in de lift zat?quote:Op woensdag 24 november 2021 16:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vrees voor de trapliftindustrie en die hebben het al zo zwaar.![]()
Sowieso wordt dat heel moeilijk om te doen. Afstand houden thuis kun je niet "forceren", want handhaving achter de voordeur.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Krijg je alleen maar meer frustratie en mensen die met de hakken in het zand gaan staan.
Ik vind het wel bezopen dat ze de horeca weer compleet plat willen gooien, maar de wintersportvakanties die mogen gewoon doorgaan.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nee, alleen op de trap.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht dat die sector juist in de lift zat?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Nee.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien gaan we wel echt toe naar een samenleving die in de herfst/winter gewoon anders ingericht gaat worden dan tijdens de zomer.
Dan dient wvs de vraag van de zorg af te stemmen op de maatschappelijke behoeften. Ofwel de capaciteit te verhogen.
Maar je ziet het te somber in want die pil komt ook nog. Vaccin ter voorkoming, pil ter genezing. Wat daarna nog overblijft mag het raden, maar een acceptatie van jaarlijks november-mei dicht gaat niemand accepteren.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Nou, ze hebben wel een trap gehad hoor...quote:Op woensdag 24 november 2021 16:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik dacht dat die sector juist in de lift zat?![]()
Tuurlijk, maar ze klimmen wel weer op.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, ze hebben wel een trap gehad hoor...![]()
En anders hijsen we ze er wel uit.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ze klimmen wel weer op.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat is inderdaad nog wel de grootste ergernis. Ik heb het wel vaker gezegd, maar in de chaosperiode op school tot 2 weken geleden hoorde je alleen maar:quote:Op woensdag 24 november 2021 16:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is niet alleen de entertainment, het is je hele maatschappij.
Voor een virus waar de meeste mensen weinig hinder van ondervinden.
- "O nee hoe moet ik dat met de kinderen regelen als hij thuis zit"
- "Teams werkt kut met online les geven"
- "Nee he, weer testen"
- "Ik kan pas over x dagen terecht voor een test"
- "Ja nu de jongste en volgende week zeker de oudste"
Wat je nooit hoorde is "O nee corona, ik hoop niet dat ik ziek word".![]()
Gaat niet om de PC's. Gaat om alles er voor en er na.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja prima, als je in een persconferentie een wetenschappelijke verhandeling houdt, waarin je exact en genuanceerd uitlegt welke controle je wel hebt en welke je niet hebt, en dat maatregelen onzeker zijn maar zouden kunnen werken. Dan krijg je heel eenvoudige alle lagen van de bevolking mee.....
Of misschien niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hey hey, niet zo stigmatiseren over ons astmapatiënten!quote:Op woensdag 24 november 2021 16:26 schreef Nielsch het volgende: [..] met de Ronapillen waardoor vadsigen en astmalijers niet meer naar het ziekenhuis hoeven
Geef die pillen maar aan mensen met een hoge bloeddrukquote:Conclusions Asthma is not a risk factor for more severe COVID-19 disease. Allergic asthmatics were half as likely to be hospitalized with COVID-19 compared with non-allergic asthmatics. Lower levels of eosinophil counts (allergic biomarkers) were associated with a more severe COVID-19 disease trajectory. Recovery was similar among asthmatics and non-asthmatics with over 50% of patients reporting ongoing lower respiratory symptoms 3 months post-infection.![]()
![]()
We hebben ook meer last van de politiek dan van die ziekte.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog wel de grootste ergernis. Ik heb het wel vaker gezegd, maar in de chaosperiode op school tot 2 weken geleden hoorde je alleen maar:
- "Nee he, weer testen"
Wat je nooit hoorde is "O nee corona, ik hoop niet dat ik ziek word".'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Snap ik ook wel. Ik ben nou eenmaal niet zo'n emotioneel type.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen hier wel door heeft dat tieren niks doet. Maar die emotie zit er nou eenmaal. Ik snap best dat het voor sommigen makkelijker is om die frustratie er dan maar online uit te gooien.![]()
Euh nee. Voor een aantal zal dit gelden, maar het gros van de leerlingen vond die eerste lockdown nog wel interessant, de tweede al minder geslaagd en wat ik nu merk ik vooral angst dat het weer (voor langere tijd) dichtgaat.quote:Op woensdag 24 november 2021 15:46 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Die hebben nog nooit zo hard gechilld. Huisfeestjes rechts links, geen zin in les? Gezinslid met eventueel covid.
Onvoldoende? Lastige covid situatie thuis en hup een herkansing. Frauderen met tentamens in de les thuisfase.
Ouders die naar werk moeten, het hele rijk alleen. Chicks hosselen op illegale feestjes en al het medelijden van de wereld.
#blessed![]()
Het is ook allemaal zo kort dag, dat maakt het zo lastig. Dan hoor je op vrijdag dat je kinderen op maandag niet naar school of kdv ofzo kunnen, dus moet je in het weekend allerlei alternatieven zien te regelen. Ik denk dat dat er juist voor zorgt dat de compliance lager wordt, omdat mensen ook denken: Ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen, dus doe maar noodopvang. Of breng maar bij oma.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog wel de grootste ergernis. Ik heb het wel vaker gezegd, maar in de chaosperiode op school tot 2 weken geleden hoorde je alleen maar:
- "Nee he, weer testen"
You can fall through the floor, however..quote:Op woensdag 24 november 2021 16:37 schreef Mammietje het volgende:
You can't fall off the floor.![]()
The only way is up!![]()
Zo, ff positieve noot...![]()
Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Mja, elke keer als je denkt dat de bodem is bereikt, weten ze toch weer een stukje verder te gravenquote:Op woensdag 24 november 2021 16:37 schreef Mammietje het volgende:
The only way is up!![]()
![]()
![]()
Hoe lang gaan we deze facade nog ophouden?quote:Op woensdag 24 november 2021 16:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Voor een virus waar de meeste mensen weinig hinder van ondervinden.
Wat denk je dat er gebeurt als 10% van Nederland met koorts op bed ligt?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 16:37 schreef Mammietje het volgende:
The only way is up!![]()
![]()
Hopelijk snel eenzelfde soort situatie zoals in het VK, daarna moeten we het gewoon accepteren.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zo jammer dit...quote:Op woensdag 24 november 2021 16:38 schreef GemMagic het volgende:
[..]
You can fall through the floor, however..![]()
![]()
![]()
Vorige week maandag hoorde ik om (heb het opgezocht) 22:31 dat de school vanaf dinsdag gesloten was...quote:Op woensdag 24 november 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zo kort dag, dat maakt het zo lastig. Dan hoor je op vrijdag dat je kinderen op maandag niet naar school of kdv ofzo kunnen, dus moet je in het weekend allerlei alternatieven zien te regelen. Ik denk dat dat er juist voor zorgt dat de compliance lager wordt, omdat mensen ook denken: Ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen, dus doe maar noodopvang. Of breng maar bij oma.![]()
"Iedereen testen" is sowieso niet realistisch, daarvoor schaalt het gewoon niet goed.quote:
En al helemaal niet als je dat wil doen voor winkels of werkplekken.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Ik ga er vanaf nu maar vanuit dat kdv gewoon dicht is tot eind januari, dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Vorige week maandag hoorde ik om (heb het opgezocht) 22:31 dat de school vanaf dinsdag gesloten was...![]()
Mooi, kan dat scenario meteen de prullenbak in.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Voor de meeste mensen zijn de maatregelen dan ook een grotere ergernis dan het risico dat het virus zelf je iets doet.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
- "Nee he, weer testen"
Niks, het is inmiddels zo wijd verspreid dat het onmogelijk is dat 10% van Nederland nog tegelijkertijd met koorts op bed kan liggen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lang gaan we deze facade nog ophouden?
Wat denk je dat er gebeurt als 10% van Nederland met koorts op bed ligt?![]()
Het is wel lastig FOK!ken met die koters om je heen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ga er vanaf nu maar vanuit dat kdv gewoon dicht is tot eind januari, dan kan het alleen maar meevallen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Heb jij het dat er niet voor over dan om te voorkomen dat je een tweedeling creëert?quote:Op woensdag 24 november 2021 16:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Mooi, kan dat scenario meteen de prullenbak in.![]()
Mwah, dat valt wel mee. Ik kan redelijk goed multitasken (lees: Ik heb veel meetings waar ik niet mijn volle aandacht bij hoef te houdenquote:Op woensdag 24 november 2021 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is wel lastig FOK!ken met die koters om je heen natuurlijk.)
Ik vind het vooral vervelend voor mn kleine, die krijgt eindelijk vriendinnetjes e.d. op de opvang.![]()
Cool, daarmee zouden we precies na 1000 weken als onze gezamelijke pensioenfondsen leeg hebben !quote:Op woensdag 24 november 2021 16:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Conclusie: de kosten liggen tussen de 138 miljoen en 1,4 miljard euro per week (!), afhankelijk van precieze scenario en type test.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Een fors deel van de bevolking heeft gewoon een knap beroerde tijd na een covidbesmetting. Dat downplayen is echt niet nodig. Dat je niet in het ziekenhuis belandt betekent niet automatisch dat je er weinig tot geen hinder van ondervindt.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Niks, het is inmiddels zo wijd verspreid dat het onmogelijk is dat 10% van Nederland nog tegelijkertijd met koorts op bed kan liggen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Gaat hier niet gebeuren, de zorg schreeuwt dan nog harder moord en brand.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hopelijk snel eenzelfde soort situatie zoals in het VK, daarna moeten we het gewoon accepteren.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja heel vervelend een paar daagjes in bed maar daar kom je wel overheen hoor.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een fors deel van de bevolking heeft gewoon een knap beroerde tijd na een covidbesmetting. Dat downplayen is echt niet nodig. Dat je niet in het ziekenhuis belandt betekent niet automatisch dat je er weinig tot geen hinder van ondervindt.![]()
Met een vaccinatieplicht is er ook geen tweedeling meer.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Heb jij het dat er niet voor over dan om te voorkomen dat je een tweedeling creëert?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D![]()
Of loopt weg.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Gaat hier niet gebeuren, de zorg schreeuwt dan nog harder moord en brand.![]()
Laat ook maar.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja heel vervelend een paar daagjes in bed maar daar kom je wel overheen hoor.
Dat 1,5 jaar nog steeds uitgelegd moet worden dat dit voor velen gewoon een kutziekte is vind ik echt te debiel voor woorden.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Aanstellerij vooral. Dan ben je maar even ziek, wordt je hard van. Zo gaat het al door de gehele geschiedenis. Als je maar niet in het ziekenhuis komt. En dat doen die vaccins heel goed. Dat gejank steeds. De focus is dat de ziekenhuizen het kunnen redden. Niet of tante Gerda oh zo vreselijk ziek in bed ligt.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja heel vervelend een paar daagjes in bed maar daar kom je wel overheen hoor.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het is niet mijn bedoeling om het te downplayen, maar nu na bijna 2 jaar is het toch wel redelijk duidelijk dat corona iets is wat voornamelijk specifieke groepen treft.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een fors deel van de bevolking heeft gewoon een knap beroerde tijd na een covidbesmetting. Dat downplayen is echt niet nodig. Dat je niet in het ziekenhuis belandt betekent niet automatisch dat je er weinig tot geen hinder van ondervindt.
Eigenlijk alle collega's, vrienden of ouders op school die ik ken en besmet waren hebben hooguit 3-4 dagen wat lichte klachten gehad, meeste zo goed als niets. Slechts 1 uitzondering, een collega (op een andere afdeling, ken hem niet supergoed) lag 2 weken op de IC en tobt nog steeds.![]()
Sluiting winkels ligt op de loer, branche eist nu al 100 procent schadevergoeding
Winkeliers houden de adem in. De kans bestaat dat niet-essentiële winkels opnieuw de deuren moeten sluiten door de torenhoge coronacijfers. Brancheorganisatie INretail eist 100 procent financiële compensatie bij sluiting.
Sanne Schelfaut 24-11-21, 16:36
Medewerkers van modeketen Van Uffelen krijgen vanuit het hoofdkantoor zo snel mogelijk een nieuwe set stickers aangeleverd om op de winkelvloeren te plakken. Nog maar een paar maanden geleden werden de eerste stickers, bedoeld om looproutes aan te geven en afstand te bewaren, verwijderd. Nu de 1,5 meterplicht sinds vandaag weer geldt, is het volgens Lysanne Eijlander van Van Uffelen Mode nodig de klanten in de juiste richting te dirigeren. ,,We hielden al rekening met voldoende afstand in de winkels, maar we doen er nu nog een schep bovenop. Alle maatregelen die nodig zijn om sluiting te voorkomen, proberen we in te zetten. Zelfs het invoeren van een QR-check bij de ingang is niet langer een obstakel.’’
Gemoedstoestand
Het zegt iets over de huidige gemoedstoestand van veel winkeliers. Volgens Jan Meerman, directeur van brancheorganisatie INretail, is er de nodige onrust onder zijn achterban. ,,Het is begrijpelijk dat er extra restricties komen. Voor ons, maar ook voor andere sectoren, zoals de horeca, contactberoepen en de evenementensector, is het echter nog niet duidelijk wat het kabinet vrijdag zal afkondigen. Het is enorm spannend zo vlak voor de feestdagen. Wij geloven nog steeds in het model van afstand houden in de winkels in combinatie met een maximum aantal bezoekers. Bijna een jaar geleden, 15 december, gingen duizenden winkels op slot. Dat duurde geen drie weken, maar vijf maanden. Amper of nog niet eens hersteld van die klap, krijgen we mogelijk een nieuwe harde lockdown. Sommigen hebben echt de handen in het haar van de stress.’’
Om te voorkomen dat winkeliers door een nieuwe sluiting alsnog de genadeklap krijgen, eist INretail bij voorbaat een financiële schadevergoeding van 100 procent. ,,Dus geen steunpakketten meer of complexe regelingen, maar een ruimhartige compensatie. Sinds de laatste persconferentie is het al een stuk minder druk in de winkelstraat en dat wordt er niet veel beter op. Terwijl deze dagen juist de aftrap zijn van de feestdagenperiode.’’
Uit onderzoek van Bureau RMC blijkt dat het bezoek aan de winkelstraat sinds de laatste coronapersconferentie van premier Rutte en minister De Jonge met gemiddeld 17 procent is gedaald. Tijdens de persconferentie van begin november kondigde het demissionaire kabinet onder meer aan dat mondkapjes weer verplicht zijn in winkels. Ook moeten niet-essentiële winkels hun deuren om 18.00 uur sluiten.
Groot effect
Het waren volgens RMC relatief kleine maatregelen, maar kennelijk hebben ze een groot effect op de winkelstraat. De verwachting is dat het vrijdag (Black Friday) wel drukker zal zijn, maar volgens INretail zijn de winkelcentra deze keer extra goed voorbereid. ,,Zeker in de grotere stadscentra wordt continu gecontroleerd of er niet te veel volk rondloopt, zodat we situaties zoals vorig jaar kunnen voorkomen.’’ In 2020 gingen de grootste winkelgebieden van onder meer Rotterdam en Eindhoven door drukte eerder op slot.
Voor de medewerkers van kledingwinkel Van Uffelen blijven het verwarrende tijden. Eijlander: ,,Vorig jaar wisten we welke kant het op zou gaan: sluiting. Geen idee of dat nu weer het geval is. Het is een onzekere situatie. Niet alleen voor ons, maar voor alle ondernemers.’’![]()
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Slecht voorbeeld.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Aanstellerij vooral. Dan ben je maar even ziek, wordt je hard van. Zo gaat het al door de gehele geschiedenis. Als je maar niet in het ziekenhuis komt. En dat doen die vaccins heel goed. Dat gejank steeds. De focus is dat de ziekenhuizen het kunnen redden. Niet of tante Gerda oh zo vreselijk ziek in bed ligt.![]()
*mompelt iets over mannengriep...![]()
Ik weet niet zo goed wat je met specifieke groepen bedoelt, maar dit is niet mijn ervaring (pre-vaccinaties). Zelfs met vaccinatie ken ik een gezonde slanke 40er die een week lang doodmoe en grieperig is.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het is niet mijn bedoeling om het te downplayen, maar nu na bijna 2 jaar is het toch wel redelijk duidelijk dat corona iets is wat voornamelijk specifieke groepen treft.
Eigenlijk alle collega's, vrienden of ouders op school die ik ken en besmet waren hebben hooguit 3-4 dagen wat lichte klachten gehad, meeste zo goed als niets. Slechts 1 uitzondering, een collega (op een andere afdeling, ken hem niet supergoed) lag 2 weken op de IC en tobt nog steeds.
edit- gemiddeld dus een a twee weken bedlegerig, niet dat ze naar de ic moeten, maar je hoeft het ook niet te downplayen als bijna niets.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Je leest zelf toch ook de onderzoeken over grote groepen mensen die maanden later nog steeds niet klachtenvrij zijn? Noem het long covid, noem het geen long covid (want long covid wordt hier lacherig over gedaan), de data zeggen echt wat anders dan jouw N=1.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
Eigenlijk alle collega's, vrienden of ouders op school die ik ken en besmet waren hebben hooguit 3-4 dagen wat lichte klachten gehad, meeste zo goed als niets. Slechts 1 uitzondering, een collega (op een andere afdeling, ken hem niet supergoed) lag 2 weken op de IC en tobt nog steeds.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja, stickers plakken zal helpen om maatregelen te voorkomenquote:Op woensdag 24 november 2021 16:51 schreef Momo het volgende:
Sluiting winkels ligt op de loer, branche eist nu al 100 procent schadevergoeding
Winkeliers houden de adem in. De kans bestaat dat niet-essentiële winkels opnieuw de deuren moeten sluiten door de torenhoge coronacijfers. Brancheorganisatie INretail eist 100 procent financiële compensatie bij sluiting.
Medewerkers van modeketen Van Uffelen krijgen vanuit het hoofdkantoor zo snel mogelijk een nieuwe set stickers aangeleverd om op de winkelvloeren te plakken. Nog maar een paar maanden geleden werden de eerste stickers, bedoeld om looproutes aan te geven en afstand te bewaren, verwijderd. Nu de 1,5 meterplicht sinds vandaag weer geldt, is het volgens Lysanne Eijlander van Van Uffelen Mode nodig de klanten in de juiste richting te dirigeren. ,,We hielden al rekening met voldoende afstand in de winkels, maar we doen er nu nog een schep bovenop. Alle maatregelen die nodig zijn om sluiting te voorkomen, proberen we in te zetten. Zelfs het invoeren van een QR-check bij de ingang is niet langer een obstakel.’’
Gemoedstoestand
Het zegt iets over de huidige gemoedstoestand van veel winkeliers. Volgens Jan Meerman, directeur van brancheorganisatie INretail, is er de nodige onrust onder zijn achterban. ,,Het is begrijpelijk dat er extra restricties komen. Voor ons, maar ook voor andere sectoren, zoals de horeca, contactberoepen en de evenementensector, is het echter nog niet duidelijk wat het kabinet vrijdag zal afkondigen. Het is enorm spannend zo vlak voor de feestdagen. Wij geloven nog steeds in het model van afstand houden in de winkels in combinatie met een maximum aantal bezoekers. Bijna een jaar geleden, 15 december, gingen duizenden winkels op slot. Dat duurde geen drie weken, maar vijf maanden. Amper of nog niet eens hersteld van die klap, krijgen we mogelijk een nieuwe harde lockdown. Sommigen hebben echt de handen in het haar van de stress.’’
Om te voorkomen dat winkeliers door een nieuwe sluiting alsnog de genadeklap krijgen, eist INretail bij voorbaat een financiële schadevergoeding van 100 procent. ,,Dus geen steunpakketten meer of complexe regelingen, maar een ruimhartige compensatie. Sinds de laatste persconferentie is het al een stuk minder druk in de winkelstraat en dat wordt er niet veel beter op. Terwijl deze dagen juist de aftrap zijn van de feestdagenperiode.’’
Uit onderzoek van Bureau RMC blijkt dat het bezoek aan de winkelstraat sinds de laatste coronapersconferentie van premier Rutte en minister De Jonge met gemiddeld 17 procent is gedaald. Tijdens de persconferentie van begin november kondigde het demissionaire kabinet onder meer aan dat mondkapjes weer verplicht zijn in winkels. Ook moeten niet-essentiële winkels hun deuren om 18.00 uur sluiten.
Groot effect
Het waren volgens RMC relatief kleine maatregelen, maar kennelijk hebben ze een groot effect op de winkelstraat. De verwachting is dat het vrijdag (Black Friday) wel drukker zal zijn, maar volgens INretail zijn de winkelcentra deze keer extra goed voorbereid. ,,Zeker in de grotere stadscentra wordt continu gecontroleerd of er niet te veel volk rondloopt, zodat we situaties zoals vorig jaar kunnen voorkomen.’’ In 2020 gingen de grootste winkelgebieden van onder meer Rotterdam en Eindhoven door drukte eerder op slot.
Voor de medewerkers van kledingwinkel Van Uffelen blijven het verwarrende tijden. Eijlander: ,,Vorig jaar wisten we welke kant het op zou gaan: sluiting. Geen idee of dat nu weer het geval is. Het is een onzekere situatie. Niet alleen voor ons, maar voor alle ondernemers.’’![]()
![]()
Ik hoor van best wat mensen die wel goed ziek zijn nu zelfs met vaccin soms. Bij eerdere golfen hoorde ik vaker dat mensen bijna geen klachten hadden. Maar goed ik ben N=1.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je met specifieke groepen bedoelt, maar dit is niet mijn ervaring (pre-vaccinaties). Zelfs met vaccinatie ken ik een gezonde slanke 40er die een week lang doodmoe en grieperig is.![]()
Volgens de NOS is het gierend druk bij de kappers, sommigen willen vlug komen voor het sluit, anderen zeggen het dan weer af om besmettingsgevaar. Twee totaal verschillende beweegredenen.![]()
Soms lees je ook dingen over longschade na covid, dat lijkt me ook maar niks.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je met specifieke groepen bedoelt, maar dit is niet mijn ervaring (pre-vaccinaties). Zelfs met vaccinatie ken ik een gezonde slanke 40er die een week lang doodmoe en grieperig is.
edit- gemiddeld dus een a twee weken bedlegerig, niet dat ze naar de ic moeten, maar je hoeft het ook niet te downplayen als bijna niets.![]()
Ik wil graag 120% compensatie niet van dat laffe onduidelijke gedoe, geen gezeik iedereen rijk.... het is ook bijna kerst... enzo.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:51 schreef Momo het volgende:
Om te voorkomen dat winkeliers door een nieuwe sluiting alsnog de genadeklap krijgen, eist INretail bij voorbaat een financiële schadevergoeding van 100 procent. ,,Dus geen steunpakketten meer of complexe regelingen, maar een ruimhartige compensatie.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Sinds dit weekend 6 werknemers besmet.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoor van best wat mensen die wel goed ziek zijn nu zelfs met vaccin soms. Bij eerdere golfen hoorde ik vaker dat mensen bijna geen klachten hadden. Maar goed ik ben N=1.
Tot nu toe: 3 zonder klachten, 2 verkouden, 1 flink ziek.
Ook N=1.![]()
Geloof ik prima, daar tegenover staan tig 40-ers die nergens last van hebben gehad.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat je met specifieke groepen bedoelt, maar dit is niet mijn ervaring (pre-vaccinaties). Zelfs met vaccinatie ken ik een gezonde slanke 40er die een week lang doodmoe en grieperig is.
En met specifieke groepen, kijk eens naar de hoeveelheid mensen in het ziekenhuis en trek dan de 70+ers er af en zie wat je dan overhoudt (niet verwijtend bedoeld).![]()
Nee dat is n=6quote:Op woensdag 24 november 2021 16:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Sinds dit weekend 6 werknemers besmet.
Ook N=1.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik hoorde laatst ook al dat er schijnbaar veel afzeggingen van reserveringen in restaurants zijn vanwege de oplopende cijfers. Dan ben je ook mooi in de aap gelogeerd als ondernemer, want dan is er geen lockdown, krijg je geen financiële steun en heb je toch minder omzetquote:Op woensdag 24 november 2021 16:54 schreef zipcon het volgende:
Volgens de NOS is het gierend druk bij de kappers, sommigen willen vlug komen voor het sluit, anderen zeggen het dan weer af om besmettingsgevaar. Twee totaal verschillende beweegredenen.Niemand die je daarbij kan helpen.
![]()
Is dat en op grond waarvan is dat aanstaande ?quote:Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als 10% van Nederland met koorts op bed ligt?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
EDIT: ik geloof dat de vraag anders is...quote:Op woensdag 24 november 2021 16:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoor van best wat mensen die wel goed ziek zijn nu zelfs met vaccin soms. Bij eerdere golfen hoorde ik vaker dat mensen bijna geen klachten hadden. Maar goed ik ben N=1.![]()
vragen staat vrijquote:Op woensdag 24 november 2021 16:51 schreef Momo het volgende:
Gemoedstoestand
Groot effect
Ik bedoel ziek na besmetting, niet als bijwerking he van de prik.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik ben 1 dag ziek (verkouden klachten) geweest na mijn eerste prik. 2de nergens last van![]()
Daar ben ik wel benieuwd naar, moeten ze eens goed onderzoeken. Maar misschien is het tegelijkertijd ook waar en zijn er nog steeds ontzettend veel mensen die er amper last van hebben, een ander deel weer wel, ook met vaccinatie. Maar het kan evengoed waar zijn denk ik dat ze door vaccinatie een stuk zieker zijn. Dat weten we gewoon niet.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik hoor van best wat mensen die wel goed ziek zijn nu zelfs met vaccin soms. Bij eerdere golfen hoorde ik vaker dat mensen bijna geen klachten hadden. Maar goed ik ben N=1.
Op een bevolking van 17 miljoen, moet je nagaan hoe groot dat getal eigenlijk is, lijkt er ontzettend veel mogelijk. Het is zo veel aanwezig dat het allemaal wel aantikt.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Zo lang die niet de kliniek plat lopen of allemaal arbeidsongeschikt zijn, is dat op een maatschappelijke schaal geen probleem natuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je leest zelf toch ook de onderzoeken over grote groepen mensen die maanden later nog steeds niet klachtenvrij zijn? Noem het long covid, noem het geen long covid (want long covid wordt hier lacherig over gedaan), de data zeggen echt wat anders dan jouw N=1.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Wat we in elk geval niet moeten doen, is die sectoren blijven steunen die niet meer levensvatbaar zijn onder de continue dreiging van sluiting en beperking. De sterken blijven over of allen verdwijnen voorlopig. Het is zo ontzettend zonde van het belastinggeld.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Natuurlijk het is N=1, maar als long covid zo'n probleem zou zijn, na tig besmettingen in mijn omgeving is er echt niemand die dat heeft.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je leest zelf toch ook de onderzoeken over grote groepen mensen die maanden later nog steeds niet klachtenvrij zijn? Noem het long covid, noem het geen long covid (want long covid wordt hier lacherig over gedaan), de data zeggen echt wat anders dan jouw N=1.
Het argument is ook bij Hugo en Mark verdwenen, die halen het ook niet meer aan. Maar nu zouden we toch ook 2000 long covid patienten per dag er bij krijgen met de huidige cijfers? Dan zou je zeggen dat de talkshows er vol mee zitten, maar niks.![]()
Wie had dat gedacht? Jarenlang nationale reserves opbouwen door de zorg kapot te bezuinigen om vervolgens deze reserves te gebruiken om het gebrek aan zorgcapaciteit te compenseren.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2021 17:00:06 ]![]()
Dus op last van de overheid moet je café dicht en dan mag je het maar zelf uitzoeken want 'het is nu eenmaal wat het is'?quote:Op woensdag 24 november 2021 16:59 schreef GemMagic het volgende:
Wat we in elk geval niet moeten doen, is die sectoren blijven steunen die niet meer levensvatbaar zijn onder de continue dreiging van sluiting en beperking. De sterken blijven over of allen verdwijnen voorlopig. Het is zo ontzettend zonde van het belastinggeld.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ik heb nog steeds echt nul corona in m'n vriendengroep, familie en collega's. Alleen wat mensen via via. Ik zit te wachten tot ik eens een keer positief ga testen, ben benieuwd.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Linksom of rechtsom moeten we met belasting de mensen die omvallen betalen.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:59 schreef GemMagic het volgende:
Wat we in elk geval niet moeten doen, is die sectoren blijven steunen die niet meer levensvatbaar zijn onder de continue dreiging van sluiting en beperking. De sterken blijven over of allen verdwijnen voorlopig. Het is zo ontzettend zonde van het belastinggeld.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
N=6 officieel. Het is ook redelijk onvoorspelbaar ook. Fitte mensen van in de twintig die wel echt een week goed ziek zijn en mensen van in de 60 jaar die een beetje een kuchje hadden.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Sinds dit weekend 6 werknemers besmet.
Ook N=1.![]()
Ik maak me echt zorgen over mijn kappersbezoek aanstaande zaterdag. In de zin van dat ik hoop dat hij gewoon door kan gaanquote:Op woensdag 24 november 2021 16:54 schreef zipcon het volgende:
Volgens de NOS is het gierend druk bij de kappers, sommigen willen vlug komen voor het sluit, anderen zeggen het dan weer af om besmettingsgevaar. Twee totaal verschillende beweegredenen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Correctie er gaat alleen maar meer geld naar de zorg, jaar in jaar uit. Het is zo'n beetje onze grootste kostenpost.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:59 schreef Harlekien2 het volgende:
Wie had dat gedacht? Jarenlang nationale reserves opbouwen door de zorg kapot te bezuinigen om vervolgens deze reserves te gebruiken om het gebrek aan zorgcapaciteit te compenseren.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Ik ook. Of ik heb het misschien al gehad aangezien ik totaal geen last had van de vaccinatiesquote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nog steeds echt nul corona in m'n vriendengroep, familie en collega's. Alleen wat mensen via via. Ik zit te wachten tot ik eens een keer positief ga testen, ben benieuwd.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven![]()
Behalve naar de uitbreiding van de zorg, die ook met het oog op vergrijzing hard nodig is.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Correctie er gaat alleen maar meer geld naar de zorg, jaar in jaar uit.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Maar linksom of rechtsom hoeft in dit geval niet dezelfde uitkomst te hebben. Dat kan of bestaan uit iemand vasthouden in een niet meer levensvatbare baan of diegene helpen omscholen voor iets nieuws.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom moeten we met belasting de mensen die omvallen betalen.![]()
Yep, klopt. Oudste is 50. De behoorlijk zieke in de 30. (Zijn jongste kind ook flink ziek overigens.)quote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
N=6 officieel. Het is ook redelijk onvoorspelbaar ook. Fitte mensen van in de twintig die wel echt een week goed ziek zijn en mensen van in de 60 jaar die een beetje een kuchje hadden.![]()
Ironisch wel dat we met een vaccinatiegraad van >85% alsnog in lockdown gaan straks.![]()
We zijn ook maar domme insignificante wezens. De enige reden waarom dit gaat stoppen is moeder natuur. in het VK zijn ze goed bezig, hopelijk volgt het hier ook snel door het hoge aantal besmettingen.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het einde is een beetje zoek, 1 op de 6 mensen werkt al in de zorg, je kunt wel naar een situatie toe willen waar 1 op de drie mensen in de zorgt werkt en de andere groep zorg ontvangt. Maar dat is ook niet houdbaar.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Behalve naar de uitbreiding van de zorg, die ook met het oog op vergrijzing hard nodig is.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Laten we vooral heel veel banen laten verdwijnen. Verstandig idee.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:59 schreef GemMagic het volgende:
Wat we in elk geval niet moeten doen, is die sectoren blijven steunen die niet meer levensvatbaar zijn onder de continue dreiging van sluiting en beperking. De sterken blijven over of allen verdwijnen voorlopig. Het is zo ontzettend zonde van het belastinggeld.![]()
Misschien ik ook wel, maar denk het niet vanwege huisgenoten. Ik had ook totaal geen last van de vaccinaties, maar ik weet niet of dat betekend 1) geen symptomen bij besmetting of 2) wel ineens heel erg ziek.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:01 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik ook. Of ik heb het misschien al gehad aangezien ik totaal geen last had van de vaccinatiesA Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ik ga er vanuit dat ze de kappers open laten. Moet je toch al op afspraak heen, en meestal zijn het geen enorme zaken waar het bomvol met mensen zit die in en uitlopen. Maar goed, misschien is dat ook wel heel erg wishful thinking van mij, lees, ijdeltuit, werd knap chagrijnig met slecht haar de vorige keer.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik maak me echt zorgen over mijn kappersbezoek aanstaande zaterdag. In de zin van dat ik hoop dat hij gewoon door kan gaanGimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Want in deze coronacrisis schieten nieuwe banen echt als paddestoelen uit de grond?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar linksom of rechtsom hoeft in dit geval niet dezelfde uitkomst te hebben. Dat kan of bestaan uit iemand vasthouden in een niet meer levensvatbare baan of diegene helpen omscholen voor iets nieuws.
Ja, er is een roep om personeel... in de horeca.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
ik begrijp zijn punt wel maar het zou gek zijn als je deur dicht (tijdelijk) moet van de overheid je daar niet voor gecompenseerd zou worden en voor de niet levensvatbare bedrijven is dat misschien wat uitstel van executiequote:Op woensdag 24 november 2021 17:02 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Laten we vooral heel veel banen laten verdwijnen. Verstandig idee.![]()
Het is heel raar dat bedrijven zouden moeten sluiten door het toedoen van maatregelen van de overheid.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp zijn punt wel maar het zou gek zijn als je deur dicht (tijdelijk) moet van de overheid je daar niet voor gecompenseerd zou worden en voor de niet levensvatbare bedrijven is dat misschien wat uitstel van executie![]()
Maar aan de andere kant, als dat gebrek aan levensvatbaarheid wordt veroorzaakt door een bewuste keuze van de overheid, dan is het een ander verhaal.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik begrijp zijn punt wel maar het zou gek zijn als je deur dicht (tijdelijk) moet van de overheid je daar niet voor gecompenseerd zou worden en voor de niet levensvatbare bedrijven is dat misschien wat uitstel van executie
Het gaat vooral om de onzekerheid of je volgend jaar herfst niet óók weer je deuren mag sluiten. Weet je dat nu al, dan kun je dat plannen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Vorig jaar een tondeuse gekocht, geen kapper meer gezien. Doe het toch altijd kort, dus scheelt nog centen ookquote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik maak me echt zorgen over mijn kappersbezoek aanstaande zaterdag. In de zin van dat ik hoop dat hij gewoon door kan gaan![]()
![]()
Ik had voor de vorige persco werd aangekondigd snel een afspraak gemaakt. Dan wist ik zeker dat mijn haar nog een beetje oke is tijdens de feestdagenquote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik maak me echt zorgen over mijn kappersbezoek aanstaande zaterdag. In de zin van dat ik hoop dat hij gewoon door kan gaan![]()
![]()
De parasiete ondernemersverenegingen staan weer als een stel hyena's op de stoep voor meer gratis geld. En zitten ook niet te wachten op controle of uberhaupt aantonen omzetverlies. Zak met geld. Niets minder.
We worden beroofd waar we bij staan.![]()
Gewoon voor de zekerheid elastiekjes kopen!quote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Kort pittig was toch al niet the way to go.![]()
![]()
![]()
Precies.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant, als dat gebrek aan levensvatbaarheid wordt veroorzaakt door een bewuste keuze van de overheid, dan is het een ander verhaal.
Het gaat vooral om de onzekerheid of je volgend jaar herfst niet óók weer je deuren mag sluiten. Weet je dat nu al, dan kun je dat plannen.![]()
Ja, mensen met een baan die je met belastinggeld voortdurend in leven moet houden, noemen we ambtenaren. Een keer ok, maar het gebeurt nu opnieuw. En het zal straks weer gebeuren. Mensen met een baan in de fossiele industrie scholen we straks toch ook om? Of mogen die zielig NOW claimen omdat er geen benzine of kolen meer nodig zijn?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:02 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Laten we vooral heel veel banen laten verdwijnen. Verstandig idee.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
maar dat weet je toch nog niet? als je naar de huidige situatie kijkt die was met een vaccinatiegraad van 90+ misschien helemaal niet maar iig later pas voorgekomen, dus als ze dat beter voor elkaar krijgen worden de maatregelen ook minderquote:Op woensdag 24 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant, als dat gebrek aan levensvatbaarheid wordt veroorzaakt door een bewuste keuze van de overheid, dan is het een ander verhaal.
Het gaat vooral om de onzekerheid of je volgend jaar herfst niet óók weer je deuren mag sluiten. Weet je dat nu al, dan kun je dat plannen.![]()
Ik denk eerlijk gezegd dat de Mayan's niet 2012 als einde van de wereld bedoelden maar 2021, typfoutje kan gebeuren.
Alles gaat naar de tering, corona is niet eens ons enige probleem, voedseltekort, massa instroom van vluchtelingen, de klimaat, psychologische problemen in de samenleving, je kan blijven doorgaan, maar shit wat een tijd om in te leven man.''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
Het is een overheidskeuze om deze bedrijven te sluiten. Ook mede de schuld van de overheid, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het beleid. Hele sectoren sluiten is funest voor de economie die al fragiel is door deze maatregelen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, mensen met een baan die je met belastinggeld voortdurend in leven moet houden, noemen we ambtenaren. Een keer ok, maar het gebeurt nu opnieuw. En het zal straks weer gebeuren. Mensen met een baan in de fossiele industrie scholen we straks toch ook om? Of mogen die zielig NOW claimen omdat er geen benzine of kolen meer nodig zijn?![]()
Ik denk trouwens niet dat het heel lang meer duurt. Misschien alleen deze winter nog. Zie ook VK. Er moet uiteindelijk weer een biologisch evenwicht ontstaan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Halllo beste mensen,
Hele domme vraag misschien, huisarts neemt helaas niet meer op. Is hier toevallig iemand dokter? Die ik een DM kan sturen mbt Vaccin allergie? Heb denk ik een raar iets.. mijn hoofd wordt elke dag roder, en droogt uit zeg maar? Overal van die witte shilvertjes.
Iemand hier ervaring mee? Gaat dat vanzelf weg?It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.![]()
Bel spoedeisende hulp gewoon. Hun hebben protocol om te checken of je langs moet komen. Klinkt namelijk niet erg gezond is.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:13 schreef ssjgoku het volgende:
Halllo beste mensen,
Hele domme vraag misschien, huisarts neemt helaas niet meer op. Is hier toevallig iemand dokter? Die ik een DM kan sturen mbt Vaccin allergie? Heb denk ik een raar iets.. mijn hoofd wordt elke dag roder, en droogt uit zeg maar? Overal van die witte shilvertjes.
Iemand hier ervaring mee? Gaat dat vanzelf weg?![]()
Vertel mij eens waar die caféhouders, muzikanten, geluidstechnici, en podiumbouwers vanaf 2022 moeten gaan werken dan.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, mensen met een baan die je met belastinggeld voortdurend in leven moet houden, noemen we ambtenaren. Een keer ok, maar het gebeurt nu opnieuw. En het zal straks weer gebeuren. Mensen met een baan in de fossiele industrie scholen we straks toch ook om? Of mogen die zielig NOW claimen omdat er geen benzine of kolen meer nodig zijn?
In de zorg zeker?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dit ja.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:14 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Bel spoedeisende hulp gewoon. Hun hebben protocol om te checken of je langs moet komen. Klinkt namelijk niet erg gezond is.''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
In de zorgquote:Op woensdag 24 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vertel mij eens waar die caféhouders, muzikanten, geluidstechnici, en podiumbouwers vanaf 2022 moeten gaan werken dan.
In de zorg zeker?![]()
![]()
Huisartsenpost bellen? Kunnen je daarna eventueel doorverwijzen naar de SEH.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:13 schreef ssjgoku het volgende:
Halllo beste mensen,
Iemand hier ervaring mee? Gaat dat vanzelf weg?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
ik vind dat toch wel wat te makkelijkquote:Op woensdag 24 november 2021 17:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, mensen met een baan die je met belastinggeld voortdurend in leven moet houden, noemen we ambtenaren. Een keer ok, maar het gebeurt nu opnieuw. En het zal straks weer gebeuren. Mensen met een baan in de fossiele industrie scholen we straks toch ook om? Of mogen die zielig NOW claimen omdat er geen benzine of kolen meer nodig zijn?![]()
Miljarden aan NOW terwijl overal mensen gezocht worden ook.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind dat toch wel wat te makkelijk
Dit gaat ons duur komen t3 staan. Nederland is een van de 'ruimhartigste' van de wereld qua steun.![]()
Ook volgend jaar hebben onze beleidsbepalers geen visie en geen planning, en worden ze weer 'overvallen door de ontwikkelingen'. Je kunt het nu al uittekenen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
ja het meeste gaat naar de klm hoorquote:Op woensdag 24 november 2021 17:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Miljarden aan NOW terwijl overal mensen gezocht worden ook.
Dit gaat ons duur komen t3 staan. Nederland is een van de 'ruimhartigste' van de wereld qua steun.![]()
Nou ja, daar werken natuurlijk ook meer mensen dan bij het Cafe van ome Henk. Maar per 1 oktober is dat toch allemaal gestopt?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja het meeste gaat naar de klm hoor![]()
Vooruit, ik wil nog wel aannemen dat jij er beter over nagedacht hebt dan ik en een opgelegde sluiting zonder compensatie voelt ook niet direct rechtvaardig, maar bij elke schijn van komende beperkingen vormt zich nu direct een rij van belangenbehartigers die allemaal recht menen te hebben op compensatie. Zo kunnen we ook niet door gaan als dit zich zo blijft voltrekken. Ik denk dat toch ten minste moet zeggen, goh, de overheid heeft de pandemie ook niet bedacht, tot moment X geldt de steunregeling maar daarna, moet je zelf om gaan met deze nieuwe realiteit en de risico's daar binnen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:13 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Het is een overheidskeuze om deze bedrijven te sluiten. Ook mede de schuld van de overheid, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het beleid. Hele sectoren sluiten is funest voor de economie die al fragiel is door deze maatregelen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Nee. We kopen draagvlak, als we straks een faillissementsgolf krijgen is het namelijk helemaal gebeurd met het draagvlak.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:18 schreef Confetti het volgende:
[..]
Miljarden aan NOW terwijl overal mensen gezocht worden ook.
Dit gaat ons duur komen t3 staan. Nederland is een van de 'ruimhartigste' van de wereld qua steun.
Ja, dat is treurig. Maar wel realiteit.zie email 27 oktober![]()
Ik zeg altijd maar zo, elke idioot redt zich wel in de ICT en als je het kunt spellen kun je morgen beginnen. Of je probeert eens een 10 daags LOI cursusje data-analist, ook veel vraag naar. Maar zonder gekheid, als je sector het nog jaren te verduren krijgt, mag je dan niet gefaseerd aan afbouwen denken? En omscholen?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vertel mij eens waar die caféhouders, muzikanten, geluidstechnici, en podiumbouwers vanaf 2022 moeten gaan werken dan.
In de zorg zeker?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Wat is vanaf volgende week nu het nieuwe gidsland?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Intussen gaat Portugal al richting de 4K besmettingen per dag
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Op dezelfde plek als waar ze terecht zouden komen als het bedrijf een week/maand/jaar na de steunoperatie zou omvallen. Dat is namelijk het probleem met de manier waarop Nederland de steunpakketten heeft ingericht, je houdt er ook bedrijven mee overeind die door redenen die niets met de coronasluiting te maken hebben niet meer levensvatbaar zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In de zorg zeker?![]()
Maar de nieuwe realiteit wordt bepaald door de overheid...quote:Op woensdag 24 november 2021 17:20 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Vooruit, ik wil nog wel aannemen dat jij er beter over nagedacht hebt dan ik en een opgelegde sluiting zonder compensatie voelt ook niet direct rechtvaardig, maar bij elke schijn van komende beperkingen vormt zich nu direct een rij van belangenbehartigers die allemaal recht menen te hebben op compensatie. Zo kunnen we ook niet door gaan als dit zich zo blijft voltrekken. Ik denk dat toch ten minste moet zeggen, goh, de overheid heeft de pandemie ook niet bedacht, tot moment X geldt de steunregeling maar daarna, moet je zelf om gaan met deze nieuwe realiteit en de risico's daar binnen.![]()
Dank, bellen me zo terug. Ik hoop dat het niets ernstigs is.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:16 schreef josja het volgende:
[..]
Huisartsenpost bellen? Kunnen je daarna eventueel doorverwijzen naar de SEH.
Laat het zometeen wellicht nog even weten.It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.![]()
Jij zit in de ICT?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, elke idioot redt zich wel in de ICT en als je het kunt spellen kun je morgen beginnen. Of je probeert eens een 10 daags LOI cursusje data-analist, ook veel vraag naar. Maar zonder gekheid, als je sector het nog jaren te verduren krijgt, mag je dan niet gefaseerd aan afbouwen denken? En omscholen?Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Noord-Korea, nog steeds 0 besmettingen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:22 schreef OProg het volgende:
[..]
Wat is vanaf volgende week nu het nieuwe gidsland?![]()
Dan gaan ze aan de slag in een ander bedrijf in hetzelfde vakgebied.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op dezelfde plek als waar ze terecht zouden komen als het bedrijf een week/maand/jaar na de steunoperatie zou omvallen. Dat is namelijk het probleem met de manier waarop Nederland de steunpakketten heeft ingericht, je houdt er ook bedrijven mee overeind die door redenen die niets met de coronasluiting te maken hebben niet meer levensvatbaar zijn.
De situatie dat een heel vakgebied (horeca, entertainment) ineens geen levensvatbaarheid meer heeft is nog nooit voorgekomen. En al helemaal niet omdat het veroorzaakt wordt door maatregelen van de overheid.
Vergeet niet dat de vraag niet ophoudt, mensen willen nog altijd naar een concert of de kroeg in de winter, maar het wordt verboden.
Hebben we ook met succes de drugsmarkt weten te stoppen? Zijn er nul junks in Nederland?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
maar weet jij al welke sectoren het nog jaren te verduren gaan krijgen dan?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, elke idioot redt zich wel in de ICT en als je het kunt spellen kun je morgen beginnen. Of je probeert eens een 10 daags LOI cursusje data-analist, ook veel vraag naar. Maar zonder gekheid, als je sector het nog jaren te verduren krijgt, mag je dan niet gefaseerd aan afbouwen denken? En omscholen?![]()
Dat is niet zo raar. Denk dat er heel wat mensen zijn die geen zin hebben om de horeca te moeten betreden met een gezondheidspas.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst ook al dat er schijnbaar veel afzeggingen van reserveringen in restaurants zijn vanwege de oplopende cijfers. Dan ben je ook mooi in de aap gelogeerd als ondernemer, want dan is er geen lockdown, krijg je geen financiële steun en heb je toch minder omzetNiemand die je daarbij kan helpen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Is het mogelijk om die OMT vergadering van vanavond live te volgen? of is die gesloten voor publiek?''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''![]()
In eerste instantie alle sectoren waar er risico bestaat op direct persoonlijk contact. Maar goed, van mij hoeft NL niet dicht he, dat is een beleidskeuze. Maar om vervolgens alle sectoren die daardoor geen geld meer kunnen verdienen aan een belastinginfuus te leggen, dat is wel een mooie manier om geld weg te gooien in ruil voor draagvlak en medewerking.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar weet jij al welke sectoren het nog jaren te verduren gaan krijgen dan?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Smeer de 'man up' op de pijnlijke plek totdat er haar op de borst begint te groeien. Vervolgens het overtollige zand met de bijgeleverde fles uit de vagina spoelen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:13 schreef ssjgoku het volgende:
Halllo beste mensen,
Iemand hier ervaring mee? Gaat dat vanzelf weg?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2021 17:30:35 ]![]()
Dus jij ziet een of andere apocalyptisch stadscentrum voor je volgend jaar? Alleen wat schoenenwinkels en kledingwinkels en that's it. Horeca bestaat niet meer want met 5 maanden omzet kun je geen tent runnen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:22 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar zo, elke idioot redt zich wel in de ICT en als je het kunt spellen kun je morgen beginnen. Of je probeert eens een 10 daags LOI cursusje data-analist, ook veel vraag naar. Maar zonder gekheid, als je sector het nog jaren te verduren krijgt, mag je dan niet gefaseerd aan afbouwen denken? En omscholen?
Festivals en andere evenementen bestaan niet meer want te onzeker om te plannen. Nou, laat corona dan maar een keer goed uitrazen.![]()
Mijn man zet er nu gewoon de kappersschaar in en knipt het bij. Eerst wilde hij niet. Uiteindelijk overgehaald met de woorden: "Het is maar haar! Het groeit weer aan." En dan opsteken. Valt het ook niet op als het wat scheef is.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:09 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gewoon voor de zekerheid elastiekjes kopen!![]()
Kort pittig was toch al niet the way to go.![]()
![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 17:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Smeer de 'man up' op de pijnlijke plek totdat er haar op de borst begint te groeien. Vervolgens het overtollige zand met de bijgeleverde fles uit de vagina spoelen.![]()
![]()
Nou, de keren dat ik geweest ben na invoering van het CTB puilde het er uit. Die paar mopperende anti-vaxxers kunnen ze wel missen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is niet zo raar. Denk dat er heel wat mensen zijn die geen zin hebben om de horeca te moeten betreden met een gezondheidspas.![]()
Het zorgen dat mensen die door bepaald beleid getroffen worden in hun inkomsten niet direct aan de bedelstaf raken lijkt me geen weggegooid geld.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:30 schreef GemMagic het volgende:
[..]
In eerste instantie alle sectoren waar er risico bestaat op direct persoonlijk contact. Maar goed, van mij hoeft NL niet dicht he, dat is een beleidskeuze. Maar om vervolgens alle sectoren die daardoor geen geld meer kunnen verdienen aan een belastinginfuus te leggen, dat is wel een mooie manier om geld weg te gooien in ruil voor draagvlak en medewerking.
Krijg sowieso altijd was braakneigingen van mensen die tussen neus en lippen door even roepen dat er maar omgeschoold moet worden. Maakbaarheidsdenken op z'n lachwekkendst.Omnibus in omnibus.
Ik verbaas mij dat mensen nog steeds waarde hechten aan een vaccinatiegraad die hier alleen zinnig is als en wanneer daaruit groepsimmuniteit kan ontstaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:02 schreef Discombobulate het volgende:
Ironisch wel dat we met een vaccinatiegraad van >85% alsnog in lockdown gaan straks.![]()
We zijn ook maar domme insignificante wezens. De enige reden waarom dit gaat stoppen is moeder natuur. in het VK zijn ze goed bezig, hopelijk volgt het hier ook snel door het hoge aantal besmettingen.
Wat is de meerwaarde dat een normaal gezond kind of volstrekt gezonde oudere gevaccineerd wordt en daarmee zelfs dus wordt belemmerd om op eigen kracht het virus af te weren ?
Momentele vaccins voorkomen geen besmetting, noch replicatie en transmissie van het SARS-Cov-2 virus. Wanneer die meetwaarden ontstaan is dat een gevolg vanuit iemands herstel en niet omdat het vaccin dat als kenmerk heeft.
Waar vaccins in bijdragen is dat gevaccineerden die gezien hun algehele fragiliteit, dat wenselijk achten met vaccinatie een wat betere kans hebben te herstellen zonder gelijk in het ziekenhuis te komen.
Waar de xG gedachte ook vandaan komt dat zonder ziekte en symptomen mensen niet besmettelijk zijn of kunnen besmetten; is mij een virologisch raadsel. Elk beetje viroloog moet en kan weten dat vaccinatie het virus niet vernietigd omdat dit het niet het geval is of kan zijn. Het beste wat vaccins veroorzaken zijn de antilichamen die delen van een aantal virusdeeltjes inkapselen waardoor die minder snel doorzetten in verspreiding. Secundair (her)activeren vaccins de generieke afweer zodat die in een wat hogere werkingsgraad kan komen.
De immunoloog moet en hoort te weten dat onze afweer het virus niet kan vernietigen en expliciet schadelijk is voor zuurstofregulerende receptoren die vooral bij kwetsbaren al in een fragiele balans verkeren.
De epidemioloog kan en hoort daaruit vervolgens beter lessen te trekken dan te sturen op voorkomen besmetting als oplossing die de ziekte niet duurzaam zal terugdringen.
Vaccinatie verkort een ziekteperiode door een herstel te bespoedigen waar dan ook alles mee ophoudt.
Dat dit dan resulteert in minder ziekenhuisopnames moet juist reden zijn dat als bijvangst bij -en voor kwetsbaren beter en meer uit te nutten.
En ja moedertje natuur zal sws haar weg nemen wanneer wij niet ziende blind, ons formidabele inzicht weigeren gebruiken om onze leefwijze te beschermen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Reken er maar op dat je anders gewoon illegale festivals krijgt. If music is outlawed, only outlaws will have music.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:30 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Festivals en andere evenementen bestaan niet meer want te onzeker om te plannen. Nou, laat corona dan maar een keer goed uitrazen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dat ja. Het is de onzekerheid die het fnuikend maakt. Als er nu een vaste set regels was geweest of wat mij betreft een lockdownkalender dan kun je als ondernemer daar je afwegingen op baseren. Nu is het steeds maar weer afwachten wat Mark en Hugo in petto hebben. Want de maatregelen zijn ook elke keer weer anders dan de vorige keer, zowel qua volgorde als qua inhoud.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:23 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Maar de nieuwe realiteit wordt bepaald door de overheid...
Dat is geen ondernemersrisico.zie email 27 oktober![]()
Nou ja, een immuunsysteem an sich staat natuurlijk los van leeftijd (al zal dat ook afnemen in tijd).quote:Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Momo het volgende:
[..]
N=6 officieel. Het is ook redelijk onvoorspelbaar ook. Fitte mensen van in de twintig die wel echt een week goed ziek zijn en mensen van in de 60 jaar die een beetje een kuchje hadden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Horeca zat overal in Europa weer stampvol. Certificaat of niet. In veel landen kan je gewoon voor de entree van de kroeg voor een paar euro een sneltest laten doen.![]()
Moeder natuur, biologisch evenwicht... zeg dan gewoon meteen dat bepaald volk mag creperen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:13 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk trouwens niet dat het heel lang meer duurt. Misschien alleen deze winter nog. Zie ook VK. Er moet uiteindelijk weer een biologisch evenwicht ontstaan.Omnibus in omnibus.
Creperen of gewoon het besef dat we niet iedereen moeten proberen te redden?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Moeder natuur, biologisch evenwicht... zeg dan gewoon meteen dat bepaald volk mag creperen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Resultaat is hetzelfde, medunkt.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Creperen of gewoon het besef dat we niet iedereen moeten proberen te redden?Omnibus in omnibus.
Ja, dat noemen we natuurlijke selectie.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Resultaat is hetzelfde, medunkt.
Misschien heb je de memo gemist dat de planeet al een beetje vol zit.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Een ex-collega is wel van de horeca naar de zorg gegaanquote:Op woensdag 24 november 2021 17:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In de zorg zeker?![]()
Van de regen in de drup.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
De pil wordt hemquote:Op woensdag 24 november 2021 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Dan dient wvs de vraag van de zorg af te stemmen op de maatschappelijke behoeften. Ofwel de capaciteit te verhogen.
Maar je ziet het te somber in want die pil komt ook nog. Vaccin ter voorkoming, pil ter genezing. Wat daarna nog overblijft mag het raden, maar een acceptatie van jaarlijks november-mei dicht gaat niemand accepteren.
En zo niet wordt het de COVID 19 EXTREME SUPER PILVAXX![]()
![]()
Ja, ik pas voor die sociaal-darwinistische prietpraat.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, dat noemen we natuurlijke selectie.
Misschien heb je de memo gemist dat de planeet al een beetje vol zit.
Misschien kun je straks in de ziekenhuizen en verpleeghuizen zelf die memo even verspreiden en toelichten.Omnibus in omnibus.
als het permanent of semi permanent zou zijn eens, maar zolang het tijdelijk is dus niet met je eensquote:Op woensdag 24 november 2021 17:30 schreef GemMagic het volgende:
[..]
In eerste instantie alle sectoren waar er risico bestaat op direct persoonlijk contact. Maar goed, van mij hoeft NL niet dicht he, dat is een beleidskeuze. Maar om vervolgens alle sectoren die daardoor geen geld meer kunnen verdienen aan een belastinginfuus te leggen, dat is wel een mooie manier om geld weg te gooien in ruil voor draagvlak en medewerking.![]()
Ik ben heel benieuwd hoe jij straks gaat piepen als de klimaatcrisis écht urgent wordt.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik pas voor die sociaal-darwinistische prietpraat.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Tja, ik had toch liever 2G gehad dan weer van alles (deels) dicht.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen krijgt Hugo weer een middelvingertje van de CU.
Alhoewel 2G je waarschijnlijk ook niet meer gaat redden in deze fase.![]()
Vriendin wil dólgraag de zorg in, maar is al 50+ en dan betaalt niemand je omscholing. Werkt nu in de horeca en heeft weinig inkomen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Een ex-collega is wel van de horeca naar de zorg gegaan![]()
Van de regen in de drup."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Omgeschoold 'worden' is misschien niet de juiste benadering, maar zelf kiezen om iets anders te gaan doen en je daar voor inzetten kan wel degelijk succesvol zijn. Als je sector geen goede kansen meer biedt, wat is er dan mis mee om iets anders te gaan ondernemen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het zorgen dat mensen die door bepaald beleid getroffen worden in hun inkomsten niet direct aan de bedelstaf raken lijkt me geen weggegooid geld.
Krijg sowieso altijd was braakneigingen van mensen die tussen neus en lippen door even roepen dat er maar omgeschoold moet worden. Maakbaarheidsdenken op z'n lachwekkendst.
Denk je dan dat we deze sectoren zo lang als sluitingen voorkomen, mogelijk jaren moeten blijven compenseren zodat ze aan de andere kant van de tunnel er nog zijn? Is dat alle belastinggeld waard? Blijkbaar vind het meerendeel hier van wel, maar persoonlijk zie ik liever die steun, ondanks dreigende sluitingen, met de tijd steeds verder afnemen.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Beetje Godfather-gevoel krijg je bij deze zin. Typerend voor dit hele gebeuren ook wel. Zo voel ik me een beetje bij elke nieuwe lockdown(maatregelen).quote:Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, elke keer als je denkt dat de bodem is bereikt, weten ze toch weer een stukje verder te graven
[ Bericht 3% gewijzigd door Salina op 24-11-2021 17:52:09 ]"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Waarschijnlijk ga ik dan ook niet roepen dat bepaalde mensen overtollig dood hout zijn die kapot mogen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd hoe jij straks gaat piepen als de klimaatcrisis écht urgent wordt.
Maar ga je die memo zelf nog verspreiden, of niet? Laat je dat over aan anderen?Omnibus in omnibus.
Volgens mij is het te laat voor 2G. En als ze het wel doen, dan moeten ze over 2 weken alsnog besluiten tot alles dicht omdat 2G te weinig effect had.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tja, ik had toch liever 2G gehad dan weer van alles (deels) dicht.
Alhoewel 2G je waarschijnlijk ook niet meer gaat redden in deze fase."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Ik vind dat je het probleem onterecht neergelegd bij ondernemers. De overheid gaat over tot maatregelen, dus zij zijn verantwoordelijk hiervoor.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:20 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Vooruit, ik wil nog wel aannemen dat jij er beter over nagedacht hebt dan ik en een opgelegde sluiting zonder compensatie voelt ook niet direct rechtvaardig, maar bij elke schijn van komende beperkingen vormt zich nu direct een rij van belangenbehartigers die allemaal recht menen te hebben op compensatie. Zo kunnen we ook niet door gaan als dit zich zo blijft voltrekken. Ik denk dat toch ten minste moet zeggen, goh, de overheid heeft de pandemie ook niet bedacht, tot moment X geldt de steunregeling maar daarna, moet je zelf om gaan met deze nieuwe realiteit en de risico's daar binnen.
Los daarvan gaat het laten vallen van bepaalde sectoren ongetwijfeld leiden tot het verlies van heeeeel veel banen en daardoor het afnemen van koopkracht. Nou dat hele riedeltje. Geloof me, dat wil je niet.![]()
Ja dit ja, je bent helemaal tevreden met je restaurant, kroeg of evenementenbureau en dan moet je je maar even laten omscholen naar de IT. Alsof je even code gaat zitten kloppen terwijl je interesse er totaal niet ligt.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het zorgen dat mensen die door bepaald beleid getroffen worden in hun inkomsten niet direct aan de bedelstaf raken lijkt me geen weggegooid geld.
Krijg sowieso altijd was braakneigingen van mensen die tussen neus en lippen door even roepen dat er maar omgeschoold moet worden. Maakbaarheidsdenken op z'n lachwekkendst.
Sommige mensen ook....![]()
Plus het feit dat hele binnensteden een spookstad worden en het daardoor ook niet veiliger er op wordt.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:42 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Ik vind dat je het probleem onterecht neergelegd bij ondernemers. De overheid gaat over tot maatregelen, dus zij zijn verantwoordelijk hiervoor.
Los daarvan gaat het laten vallen van bepaalde sectoren ongetwijfeld leiden tot het verlies van heeeeel veel banen en daardoor het afnemen van koopkracht. Nou dat hele riedeltje. Geloof me, dat wil je niet.
Die gesloten kroegen worden gewoon illegale drinkholen via de achterdeur, net als in de jaren 30.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Niemand zal roepen dat bepaalde mensen kapot mogen, maar uiteindelijk zal dat wel de conclusie zijn. En het zullen niet de rijksten zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga ik dan ook niet roepen dat bepaalde mensen overtollig dood hout zijn die kapot mogen.
Maar ga je die memo zelf nog verspreiden, of niet? Laat je dat over aan anderen?Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Volgens mij ben ik geen anti-vaxxer. Kan het natuurlijk mis hebben.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou, de keren dat ik geweest ben na invoering van het CTB puilde het er uit. Die paar mopperende anti-vaxxers kunnen ze wel missen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Inderdaad. Het is geen oplossing.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:43 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Plus het feit dat hele binnensteden een spookstad worden en het daardoor ook niet veiliger er op wordt.
Die gesloten kroegen worden gewoon illegale drinkholen via de achterdeur, net als in de jaren 30.![]()
Het is maar een voorbeeld he, als je passie bijvoorbeeld bij koken ligt, kun je ook bij een cateraar gaan werken in plaats van een restaurant.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja dit ja, je bent helemaal tevreden met je restaurant, kroeg of evenementenbureau en dan moet je je maar even laten omscholen naar de IT. Alsof je even code gaat zitten kloppen terwijl je interesse er totaal niet ligt.
Sommige mensen ook....Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
https://www.rt.com/news/5(...)any-vaccinated-only/quote:Anyone wishing to be euthanized now has to first present proof of vaccination or recovery from Covid, as per the new guidelines issued by Germany's euthanasia association.
Germans will be 'vaccinated, cured or dead' by winter's end - ministerREAD MORE: Germans will be 'vaccinated, cured or dead' by winter's end - minister
A statement put out by the Hamburg-based group on Friday reads "assisted suicide and the preliminary examination of a patient's ability to make decisions freely implies physical closeness between people. However, that is precisely the precondition for the spread of Covid.""Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dan heb je 1,7 miljoen mensen die ziek zijn. Aangezien 90% er zonder symptomen door gaat zou dus tegelijkertijd het hele land besmet moeten zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt als 10% van Nederland met koorts op bed ligt?
Hou toch op.
Feit blijft dat je meer last hebt van maatregelen die voor iedereen gelden dan de marge die ziek wordt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Je bedoelt die cateraar die door de overheidsmaatregelen ook geen klanten mag aannemen?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:44 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het is maar een voorbeeld he, als je passie bijvoorbeeld bij koken ligt, kun je ook bij een cateraar gaan werken in plaats van een restaurant.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Dus als je door de Leukemie geen vaccinatie kan krijgen moet je maar creperen of sterven aan COVID i.c.m. Leukemie?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:44 schreef ludovico het volgende:
https://www.rt.com/news/5(...)any-vaccinated-only/![]()
![]()
MADquote:Op woensdag 24 november 2021 17:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ga ik dan ook niet roepen dat bepaalde mensen overtollig dood hout zijn die kapot mogen.
Maar ga je die memo zelf nog verspreiden, of niet? Laat je dat over aan anderen?´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dit.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hopelijk snel eenzelfde soort situatie zoals in het VK, daarna moeten we het gewoon accepteren.
Accepteren dat het bij het leven hoort en dat je ziek kunt raken.
Een wereld van continue lockdowns heeft niemand trek in en ergens is de grens bereikt. Heb het gevoel dat die er hard aan zit te komen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mij niet bekend dat hun activiteiten zijn verboden? De vorige lockdown waren de catering-aan-huis bedrijven aardig druk met particulieren. Bijvoorbeeld voor de invulling van kerst diners thuis.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt die cateraar die door de overheidsmaatregelen ook geen klanten mag aannemen?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 17:44 schreef ludovico het volgende:
https://www.rt.com/news/5(...)any-vaccinated-only/
[..]![]()
Helemaal van het padje.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vooral dat laatste. Ik ben de politieke handigheidjes wel beu. Het is een vals dilemma.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tja, ik had toch liever 2G gehad dan weer van alles (deels) dicht.
Alhoewel 2G je waarschijnlijk ook niet meer gaat redden in deze fase.
Laten we lekker over 2G praten als het aan de orde is. Dan kunnen we dan ook bepalen wat we er van vinden. En ja dat is dan vanuit een ander uitgangspunt en dat is lastig voor de minister. Maar het pogen te chanteren van de volksvertegenwoordiging moet kappen.zie email 27 oktober![]()
Overigens een algemene vraag. Ik reis regelmatig naar het buitenland, zo ook dit weekend. Vrijdag zit ik ook in het buitenland. Wat moet ik dan verwachten qua lockdown? Kan ik nog de grens over of gaan deze dicht? Hoe zat dit vorige lockdowns?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2021 17:51:33 ]![]()
De grens van Nederland zit voor Nederlanders nooit dicht. Je kan altijd terug komen. Maar ja, het land waar je naar toe wilt kan wel een probleem worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:50 schreef Harlekien2 het volgende:
Overigens een algemene vraag. Ik reis regelmatig naar het buitenland, zo ook dit weekend. Vrijdag zit ik ook in het buitenland. Wat moet ik dan verwachten qua lockdown? Kan ik om de twee weken nog de grens over of gaan deze dicht? Hoe zat dit vorige lockdowns?"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Je zit regelmatig in het buitenland maar je weet niet hoe het in het verleden zat qua grensoverschrijdende bewegingen? Oke.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:50 schreef Harlekien2 het volgende:
Overigens een algemene vraag. Ik reis regelmatig naar het buitenland, zo ook dit weekend. Vrijdag zit ik ook in het buitenland. Wat moet ik dan verwachten qua lockdown? Kan ik nog de grens over of gaan deze dicht? Hoe zat dit vorige lockdowns?![]()
En terecht wanneer Hugo meent grondrechten aan zijn opzichtige schoenen te lappen door te strooien met afwachtende maatregelen die geen structurele oplossing bieden.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen krijgt Hugo weer een middelvingertje van de CU."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik hoor ook nergens bij met mijn 1.90mquote:Op woensdag 24 november 2021 17:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ssst... de grote mensen zijn aan het praten.![]()
(over andere maten laat ik me niet uit, geen zin in jaloezie)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
In het verleden (Lees: vorige lockdowns) hoefde ik nog niet regelmatig naar het buitenlandquote:Op woensdag 24 november 2021 17:51 schreef dycto het volgende:
[..]
Je zit regelmatig in het buitenland maar je weet niet hoe het in het verleden zat qua grenzen? Oke.![]()
![]()
Maar de grens van Nederland naar bijvoorbeeld Duitsland, die sluit dan gewoon?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De grens van Nederland zit voor Nederlanders nooit dicht. Je kan altijd terug komen. Maar ja, het land waar je naar toe wilt kan wel een probleem worden.![]()
4K maarquote:Op woensdag 24 november 2021 17:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
Intussen gaat Portugal al richting de 4K besmettingen per dag
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Nja oke. Terugkomen kan je altijd. Binnen de EU kom je ook probleemloos ieder ander land binnen (aannemende dat je gevaccineerd bent).quote:Op woensdag 24 november 2021 17:52 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
In het verleden (Lees: vorige lockdowns) hoefde ik nog niet regelmatig naar het buitenland![]()
Dat hoor en merk ik dus ook hier en niet alleen van 50+ , zelfs van 30+ kan je een switch zonder voorliggende HBO in de richting ongeveer shaken.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin wil dólgraag de zorg in, maar is al 50+ en dan betaalt niemand je omscholing. Werkt nu in de horeca en heeft weinig inkomen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Als de portemonnee leeg raakt gaat het pas echt los, onneidig geld printen en belastinguitstel houdt een keer op.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Accepteren dat het bij het leven hoort en dat je ziek kunt raken.
Een wereld van continue lockdowns heeft niemand trek in en ergens is de grens bereikt. Heb het gevoel dat die er hard aan zit te komen.![]()
Was dit al langsgekomen hier?
https://sargasso.nl/handboek-voor-ontkenners/
Misschien iets voor de OP?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik weet niet goed wat jij bedoelt met 'de grens sluit'. Als Duitsland je niet hebben wilt dan kan je flink beboet worden als ze je wel in Duitsland aantreffen. En ik las ooit ergens dat ze dus echt gsm's tracken. Vriendin was ook aangehouden met de vraag waar ze heen ging en voor hoe lang etc. Ze moest ook vaccinatiebewijs tonen.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:52 schreef Harlekien2 het volgende:
Maar de grens van Nederland naar bijvoorbeeld Duitsland, die sluit dan gewoon?"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Niet gevaccineerd, maar met een test kun je dus niet de EU door?quote:Op woensdag 24 november 2021 17:53 schreef dycto het volgende:
[..]
Nja oke. Terugkomen kan je altijd. Binnen de EU kom je ook probleemloos ieder ander land binnen (aannemende dat je gevaccineerd bent).![]()
Nog even een weekje of 3 geduld, ze hebben minder mensen dan wij en lopen door een hogere vaccinatiegraad wat achter op ons schema. Maar uiterlijk januari zitten ze daar ook in lockdown hoor.quote:![]()
Je reinste gelul.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat hoor en merk ik dus ook hier en niet alleen van 50+ , zelfs van 30+ kan je een switch zonder voorliggende HBO in de richting ongeveer shaken.![]()
Sowieso is omscholing niet gemakkelijk en behooriljk duur. Zeker als je inderdaad 50+ bent.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin wil dólgraag de zorg in, maar is al 50+ en dan betaalt niemand je omscholing. Werkt nu in de horeca en heeft weinig inkomen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nou, op dit moment kan ik bijvoorbeeld door Duitsland heenreizen met een negatieve test. Ik weet niet hoe dat zit tijdens een lockdown in Nederland.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet goed wat jij bedoelt met 'de grens sluit'. Als Duitsland je niet hebben wilt dan kan je flink beboet worden als ze je wel in Duitsland aantreffen. En ik las ooit ergens dat ze dus echt gsm's tracken. Vriendin was ook aangehouden met de vraag waar ze heen ging en voor hoe lang etc. Ze moest ook vaccinatiebewijs tonen.![]()
Dat is dan per land afhankelijk. Maakt het er in ieder geval niet gemakkelijker op, omdat Nederland bij veel landen inmiddels weer in de rode zone ingedeeld is. Voor veel Europese landen moet je dan ofwel gevaccineerd zijn, of een herstelbewijs hebben. Met enkel een test moet je vaak nog in quarantaine.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:54 schreef Harlekien2 het volgende:
[..]
Niet gevaccineerd, maar met een test kun je dus niet de EU door?![]()
Was deze al voorbij gekomen?
Hier brengt het leger in het noorden van Australië covid besmette personen en contacten heen.![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:01 schreef Za het volgende:
Hier brengt het leger in het noorden van Australië covid besmette personen en contacten heen.
[ twitter ]En nu? Doet het je goed om bijna 3 maanden oude tweets te recyclen?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:01 schreef Za het volgende:
Hier brengt het leger in het noorden van Australië covid besmette personen en contacten heen.
[ twitter ]![]()
Haha, lijkt op center parcs, en dan zeggen dat de Chinezen gek zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]![]()
Wakker worduh!!1!1!1!1111!!!!quote:Op woensdag 24 november 2021 18:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]![]()
We mogen geen vergelijkingen maken met een zeker periode.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Echt. Niet.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Misschien, maar de hogere vaccinatiegraad leidt tot veel minder IC opnames, en ongetwijfeld zijn ze ook al veel verder met boosters dan wij.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog even een weekje of 3 geduld, ze hebben minder mensen dan wij en lopen door een hogere vaccinatiegraad wat achter op ons schema. Maar uiterlijk januari zitten ze daar ook in lockdown hoor.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Ben je wel goed bij je hoofd, misschien tijd voor je booster?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:03 schreef dycto het volgende:
En nu? Doet het je goed om bijna 3 maanden oude tweets te recyclen?
Ze zijn gisteren begonnen met ze in gebruik te nemen.![]()
Klopt.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
We mogen geen vergelijkingen maken met een zeker periode.
Echt. Niet.Omnibus in omnibus.
Dit.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooral dat laatste. Ik ben de politieke handigheidjes wel beu. Het is een vals dilemma.
Laten we lekker over 2G praten als het aan de orde is. Dan kunnen we dan ook bepalen wat we er van vinden. En ja dat is dan vanuit een ander uitgangspunt en dat is lastig voor de minister. Maar het pogen te chanteren van de volksvertegenwoordiging moet kappen.
Allerlei maniertjes om van het werkelijke probleem te kunnen wegkijken.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha, lijkt op center parcs, en dan zeggen dat de Chinezen gek zijn.
1947-2016![]()
Pak anders even de link uit de eerste reactie van die tweet, die ene waarin het niet direct wordt verdraaid alsof het een concentratiekamp isquote:Op woensdag 24 november 2021 18:01 schreef Za het volgende:
[ twitter ]. https://www.abc.net.au/ne(...)s-a-holiday/12648762
Het is dus gewoon een soort vakantiekamp waar ze vrij kunnen rondlopen voor mensen die in quarantaine moeten (na bijvoorbeeld een reis) en geen zin hebben om opgesloten te zitten in een hotel.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Wie zegt dat ik gevaccineerd ben?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ben je wel goed bij je hoofd, misschien tijd voor je booster?
Ze zijn gisteren begonnen met ze in gebruik te nemen.
[ twitter ]
En nu, wat is het grote probleem met een quarantaine centrum voor internationale en interstatelijke aankomsten?![]()
Gelukkig wordt je daar niet vergast, maar is het gecentraliseerde huisvesting waardoor mensen niet zomaar er vandoor kunnen gaan om andere mensen te besmetten waardoor het hele land in lockdown moet. Ken je het woord: context?! of het woord intentie?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:07 schreef Za het volgende:
[..]
[ twitter ]
Echt kut op met die waardeloze niet-inhoudelijke vergelijkingen![]()
Ja maar in Auschwitz was ook een dierentuin en een zwembad.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Pak anders even de link uit de eerste reactie van die tweet, die ene waarin het niet direct wordt verdraaid alsof het een concentratiekamp is. https://www.abc.net.au/ne(...)s-a-holiday/12648762
Het is dus gewoon een soort vakantiekamp waar ze vrij kunnen rondlopen voor mensen die in quarantaine moeten (na bijvoorbeeld een reis) en geen zin hebben om opgesloten te zitten in een hotel.
(OK, voor de bewakers, maar het is overduidelijk hetzelfde).Omnibus in omnibus.
Vooral omdat de maatschappij beschermd moet worden van ongewenste elementen natuurlijk.quote:
Mooi man. Over 10 jaar kijken we terug en vragen we ons weer af waar we mee bezig waren. Maar op het moment supreme weten we het niet en worden de mensen die het wel door hebben voor gek verklaard.
Zoals altijd.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:08 schreef LTVDK het volgende:
Het is dus gewoon een soort vakantiekamp
1947-2016![]()
Het is geen vakantiepark maar een dorp van voormalig gas en olie werkers.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:08 schreef LTVDK het volgende:
Pak anders even de link uit de eerste reactie van die tweet, die ene waarin het niet direct wordt verdraaid alsof het een concentratiekamp is. https://www.abc.net.au/ne(...)s-a-holiday/12648762
Het is dus gewoon een soort vakantiekamp waar ze vrij kunnen rondlopen voor mensen die in quarantaine moeten (na bijvoorbeeld een reis) en geen zin hebben om opgesloten te zitten in een hotel.
Mensen worden er in leger trucks heen gebracht, vnl oorspronkelijk bewoners.
Om daarna uiteraard zich te laven aan het nodige vertier.![]()
Ja Red... Het is inderdaad een vernietigingscampagne.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral omdat de maatschappij beschermd moet worden van ongewenste elementen natuurlijk.
Mooi man. Over 10 jaar kijken we terug en vragen we ons weer af waar we mee bezig waren. Maar op het moment supreme weten we het niet en worden de mensen die het wel door hebben voor gek verklaard.
Zoals altijd.
Omnibus in omnibus.
Het leger ondersteunt gewoon met vervoer er naartoe zodat mensen niet met het OV moeten of die te zwak zijn om zelf te kunnen rijden. Ze worden niet op treinen gegooid en afgevoerd naar een strafkampquote:Op woensdag 24 november 2021 18:07 schreef Za het volgende:
[..]
[ twitter ]
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Nou ik ben dan toch nog altijd blij dat ik in Nederland woon hoor, als je het niet erg vindt.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:09 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Gelukkig wordt je daar niet vergast, maar is het gecentraliseerde huisvesting waardoor mensen niet zomaar er vandoor kunnen gaan om andere mensen te besmetten waardoor het hele land in lockdown moet. Ken je het woord: context?! of het woord intentie?
Echt kut op met die waardeloze niet-inhoudelijke vergelijkingen
Laten we sowieso maar geen voorbeeld nemen aan het Covid-beleid van Australie want daar zijn de regeltjes van Mark, Hugo en Diederik kinderspel bij.![]()
Daar ben ik ook blij mee!quote:Op woensdag 24 november 2021 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ik ben dan toch nog altijd blij dat ik in Nederland woon hoor, als je het niet erg vindt.![]()
![]()
Wie zegt dat ik het een vernietigingscampagne vind?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja Red... Het is inderdaad een vernietigingscampagne.
Opsluiten, apartheid, uitsluiten, discriminatie op basis van wat dan ook.
Zouden we niet meer doen. We zouden het ook onder geen voorwaarde meer accepteren.
Moet je kijken hoe dun dat laagje chroom was op die belofte. Daaronder bleek maar weer een heel dik pakket schoot te zitten.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ja en wat is het probleem nu precies? Of ze nou in een quarantainehotel zitten waar ze in de kamer opgesloten zitten of in zo'n dorp waar ze gewoon vrij kunnen rondlopen buiten, ik zou het wel weten.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:11 schreef Za het volgende:
[..]
Het is geen vakantiepark maar een dorp van voormalig gas en olie werkers.
Mensen worden er in leger trucks heen gebracht, vnl oorspronkelijk bewoners.
Om daarna uiteraard zich te laven aan het nodige vertier.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Ik zou liever helemaal niet 'opgesloten' worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en wat is het probleem nu precies? Of ze nou in een quarantainehotel zitten waar ze in de kamer opgesloten zitten of in zo'n dorp waar ze gewoon vrij kunnen rondlopen buiten, ik zou het wel weten.![]()
Dat hoeft toch ook niet zolang je er niet voor kiest om er naar toe te reizen?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou liever helemaal niet 'opgesloten' worden.![]()
Gelukkig niet. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt voorlopig naar dat land te gaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet zolang je er niet voor kiest om er naar toe te reizen?![]()
Waarom niet gelijk in een gevangenis, is toch hetzelfde.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en wat is het probleem nu precies? Of ze nou in een quarantainehotel zitten waar ze in de kamer opgesloten zitten of in zo'n dorp waar ze gewoon vrij kunnen rondlopen buiten, ik zou het wel weten.![]()
... Omdat de Holocaust dat wel was.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het een vernietigingscampagne vind?
Opsluiten, apartheid, uitsluiten, discriminatie op basis van wat dan ook.
Zouden we niet meer doen. We zouden het ook onder geen voorwaarde meer accepteren.
Moet je kijken hoe dun dat laagje chroom was op die belofte. Daaronder bleek maar weer een heel dik pakket schoot te zitten.
En derhalve is je achterlijke (en op de emo spelende) vergelijking 'met een bepaalde tijd' nog steeds debiel. En dat blijft 'ie ook, hoe vaak je ook probeert die periode voor een of ander politiek karretje te spannen.Omnibus in omnibus.
Nee ik ook niet, maar het is zo'n beetje praktisch overal de regel dat zodra je besmet bent je in quarantaine gaat. Het ene land is daar wat strikter mee dan het andere, hier mogen we nog gewoon over straat lopen en controleert er eigenlijk nauwelijks iemand op. In andere landen zijn ze daar weer wat strikter mee en hebben de mensen de verplichting om naar een quarantainehotel of soortgelijks te gaan zodat het zeker is dat ze in quarantaine gaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou liever helemaal niet 'opgesloten' worden.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Haha ja die cateraar die de bedrijfslunch verzorgt waarbij niemand aanwezig mag zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt die cateraar die door de overheidsmaatregelen ook geen klanten mag aannemen?![]()
Nee LTVDK, het zijn verkapte dodenkampen. Open je ogen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, maar het is zo'n beetje praktisch overal de regel dat zodra je besmet bent je in quarantaine gaat. Het ene land is daar wat strikter mee dan het andere, hier mogen we nog gewoon over straat lopen en controleert er eigenlijk nauwelijks iemand op. In andere landen zijn ze daar weer wat strikter mee en hebben de mensen de verplichting om naar een quarantainehotel of soortgelijks te gaan zodat het zeker is dat ze in quarantaine gaan.Omnibus in omnibus.
Dat waarom doodnormale werkkampen, wat vernietigingskampen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja Red... Het is inderdaad een vernietigingscampagne.
![]()
Klopt en daarom ben ik blij dat we gewoon in Nederland wonen waar we gewoon elkaar op eigen verantwoordelijkheid kunnen aanspreken.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, maar het is zo'n beetje praktisch overal de regel dat zodra je besmet bent je in quarantaine gaat. Het ene land is daar wat strikter mee dan het andere, hier mogen we nog gewoon over straat lopen en controleert er eigenlijk nauwelijks iemand op. In andere landen zijn ze daar weer wat strikter mee en hebben de mensen de verplichting om naar een quarantainehotel of soortgelijks te gaan zodat het zeker is dat ze in quarantaine gaan.![]()
Ja maar ik ben gevaccineerd en nu wordt ik gestuurd via mijn 5G-chip door de overheidquote:Op woensdag 24 november 2021 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee LTVDK, het zijn verkapte dodenkampen. Open je ogen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... Omdat de Holocaust dat wel was.
En derhalve is je achterlijke (en op de emo spelende) vergelijking 'met een bepaalde tijd' nog steeds debiel. En dat blijft 'ie ook, hoe vaak je ook probeert die periode voor een of ander politiek karretje te spannen.![]()
Welk politiek karretje?
Dit gaat gewoonweg om de maatschappij man. We zijn aan het afglijden met z'n allen. Keihard.
We accepteren een komende 2deling en soms vragen we er zelfs om.
Laten we alle 'gevaarlijke' mensen maar bij elkaar brengen in een specifiek gebouw in de stad. Of in een kamp ergens in the middle of nowhere.
Maar hey, debiele gedachte hoor!
1947-2016![]()
... en de mensen die erheen werden gestuurd waren niet eens ziek. Die werden gewoon gestuurd om wie ze waren.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat waarom doodnormale werkkampen, wat vernietigingskampen.
Goh.Omnibus in omnibus.
Er spreekt zoveel frustratie uit je post, en die van anderen ook btw...quote:Op woensdag 24 november 2021 18:09 schreef TheRabbitEars het volgende:
Gelukkig wordt je daar niet vergast, maar is het gecentraliseerde huisvesting waardoor mensen niet zomaar er vandoor kunnen gaan om andere mensen te besmetten waardoor het hele land in lockdown moet. Ken je het woord: context?! of het woord intentie?
Echt kut op met die waardeloze niet-inhoudelijke vergelijkingen
Waar precies heb ik een waardeoordeel gegeven over dit dorp?![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 17:11 schreef GemMagic het volgende:
Mensen met een baan in de fossiele industrie scholen we straks toch ook om?![]()
![]()
Als je die nu omschoolt dan kunnen ze écht wat betekenen als ze alweer (bijna) met pensioen gaan!
Fossiel is er nog wel ff hoor!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Zo is Australië technisch gezien wel ontstaan ...quote:Op woensdag 24 november 2021 18:19 schreef Red_85 het volgende:
Laten we alle 'gevaarlijke' mensen maar bij elkaar brengen in een specifiek gebouw in de stad. Of in een kamp ergens in the middle of nowhere.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Komende tweedeling???quote:Op woensdag 24 november 2021 18:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Welk politiek karretje?
Dit gaat gewoonweg om de maatschappij man. We zijn aan het afglijden met z'n allen. Keihard.
We accepteren een komende 2deling en soms vragen we er zelfs om.
Laten we alle 'gevaarlijke' mensen maar bij elkaar brengen in een specifiek gebouw in de stad. Of in een kamp ergens in the middle of nowhere.
Maar hey, debiele gedachte hoor!
Serieus?
De tweedeling arm-rijk gemist?
Allochtoon-autochtoon?
Hoogopgeleid-laagopgeleid?
Jong-oud?
"OK Boomer", "Kutmarokkaan", "Tokkie"... maar nee, nu het over dat prikje gaat hebben we een TWEEDELING mensen...
In welk universum heb jij de afgelopen decennia vertoefd?
En als we daar toch mee bezig zijn, wat vond jij ook weer van een uitspraak als "Minder Marokkanen"?Omnibus in omnibus.
Dat krijg je als je ziet hoe bepaalde mensen de geschiedkundige feiten verkrachten.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:20 schreef Za het volgende:
[..]
Er spreekt zoveel frustratie uit je post, en die van anderen ook btw...
Waar precies heb ik een waardeoordeel gegeven over dit dorp?Omnibus in omnibus.
Net op Radio 1 toch écht een grote blame naar de scholen....
Perso aanstaande vrijdag (1 week eerder...) en ALLES ligt op tafel hoor ik!
Het lijkt net of Armageddon eraan komt!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Ik wens je veel succes bij het aanspreken van andere mensen in Nederland. Filmpjes niet gezien van mensen die aangesproken worden op de regels zoals mondkapjes?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt en daarom ben ik blij dat we gewoon in Nederland wonen waar we gewoon elkaar op eigen verantwoordelijkheid kunnen aanspreken.![]()
Wil je opsodemieteren met je mondkap? Ben gevaccineerd opflikkeren nou!
( dat kreeg ik te horen oa 👂)![]()
Men vondt ze wel degelijk ziek, het is hoe je ziekte definieert, dat fluctueert door de tijd.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en de mensen die erheen werden gestuurd waren niet eens ziek. Die werden gewoon gestuurd om wie ze waren.
Goh.
Een kind van 8 met covid die er niks van merkt noemen we op dit moment ook ziek, en mag in Australië 2 weekjes in het kamp verblijven. Met de QR-maatschappij gaan we er zelfs vanuit dat iedereen ziek is, en je moet bewijzen dat je niet ziek bent.![]()
'Aanspreken op' moet je in bredere context zien he, als iets waar de overheid gewoon op kan vertrouwen als het de meerderheid betreft. Meeste mensen hier houden zich gewoon aardig goed aan de regeltjes hoor, er zijn altijd uitzonderingen maar dat maakt op het grote geheel toch weinig uit. En als de meeste mensen zich gewoon netjes aan een quarantaine houden heb je helemaal geen door de overheid opgezette 'hotels' nodig.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes bij het aanspreken van andere mensen in Nederland. Filmpjes niet gezien van mensen die aangesproken worden op de regels zoals mondkapjes?
Wij hebben hier sowieso veel minder repressie vanuit b.v. de politie, die in eerste instantie altijd de-escalerend zal optreden. In andere landen gaat het er heel wat hardhandiger aan toe.![]()
Ik weet ook niet of we naar een situatie moeten van schietgrage Amerikaanse sherriffs.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Aanspreken op' moet je in bredere context zien he, als iets waar de overheid gewoon op kan vertrouwen als het de meerderheid betreft. Meeste mensen hier houden zich gewoon aardig goed aan de regeltjes hoor, er zijn altijd uitzonderingen maar dat maakt op het grote geheel toch weinig uit. En als de meeste mensen zich gewoon netjes aan een quarantaine houden heb je helemaal geen door de overheid opgezette 'hotels' nodig.
Wij hebben hier sowieso veel minder repressie vanuit b.v. de politie, die in eerste instantie altijd de-escalerend zal optreden. In andere landen gaat het er heel wat hardhandiger aan toe.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Ergens in de winkel?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:25 schreef quirina het volgende:
Wil je opsodemieteren met je mondkap? Ben gevaccineerd opflikkeren nou!
( dat kreeg ik te horen oa 👂)NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
Hmm ja... men zag een vaststaand, onveranderlijk, aangeboren en niet aan te passen kenmerk van die mensen als het probleem.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Men vondt ze wel degelijk ziek, het is hoe je ziekte definieert, dat fluctueert door de tijd.
Een kind van 8 met covid die er niks van merkt noemen we op dit moment ook ziek, en mag in Australië 2 weekjes in het kamp verblijven.
Een joods kind van 8 die niks merkte van diens joods zijn mocht ook op kamp, alleen duurde dat verblijf vaak wat korter omdat bij aankomst dat kind in de gaskamer verdween.Omnibus in omnibus.
Nee, dat is dus mijn punt.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of we naar een situatie moeten van schietgrage Amerikaanse sherriffs.![]()
Die hebben ongeveer evenveel opleiding als BOAs hier en er is een goede reden dat we die niet van wapens voorzien.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of we naar een situatie moeten van schietgrage Amerikaanse sherriffs.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ja klopt. De meerderheid doet redelijk braaf wat de bedoeling is en onze politie is ook de beroerdste niet nee. Maar overkoepelend is het een ervaring om een Nederlander aan te spreken op iets dat niet de bedoeling is zoals voordringen, suikerzakjes jatten of dingen van zich af smijten in de supermarkt. Of een mondkapje dragen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Aanspreken op' moet je in bredere context zien he, als iets waar de overheid gewoon op kan vertrouwen als het de meerderheid betreft. Meeste mensen hier houden zich gewoon aardig goed aan de regeltjes hoor, er zijn altijd uitzonderingen maar dat maakt op het grote geheel toch weinig uit. En als de meeste mensen zich gewoon netjes aan een quarantaine houden heb je helemaal geen door de overheid opgezette 'hotels' nodig.
Wij hebben hier sowieso veel minder repressie vanuit b.v. de politie, die in eerste instantie altijd de-escalerend zal optreden. In andere landen gaat het er heel wat hardhandiger aan toe.![]()
Ja maar die tweedelingen zijn natuurlijk allemaal geen probleem omdat hij daarbij aan de 'goede' kant staat.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Komende tweedeling???
Serieus?
Allochtoon-autochtoon?
Jong-oud?
"OK Boomer", "Kutmarokkaan", "Tokkie"... maar nee, nu het over dat prikje gaat hebben we een TWEEDELING mensen...
En als we daar toch mee bezig zijn, wat vond jij ook weer van een uitspraak als "Minder Marokkanen"?![]()
Maar in de hoofden van de mensen waren dat werkkampen, en niet vernietigingskampen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm ja... men zag een vaststaand, onveranderlijk, aangeboren en niet aan te passen kenmerk van die mensen als het probleem.
Een joods kind van 8 die niks merkte van diens joods zijn mocht ook op kamp, alleen duurde dat verblijf vaak wat korter omdat bij aankomst dat kind in de gaskamer verdween.
Ik zeg niet dat het hetzelfde is, maar dat men het nu normaal vindt en moet gewoon kunnen is wel een ernstige vertekening van ons realiteitsbesef.
Een kind kan er namelijks niks aan doen, heeft geen last van een besmetting met corona, maar toch zal die daar naar toe moeten, omdat hij/zij een gevaar zou kunnen zijn voor een 60+r om ernstig ziek te worden.![]()
Gezien het hier toch al over de Duitsers gaat ...quote:Duitsland wil een vaccinatieplicht voor specifieke groepen
Aankomend bondskanselier Olaf Scholz wil een vaccinatieplicht invoeren voor mensen die werken met kwetsbaren. Het bestrijden van de pandemie ziet hij als zijn topprioriteit, als hij naar verwachting begin december het stokje overneemt van Angela Merkel als regeringsleider van Duitsland.
Naast een vaccinatieplicht is hij van plan een crisisteam aan stellen dat de corona-aanpak zal coördineren tussen de landelijke en regionale politiek. Gisteren werd al bekend dat het Duitse leger een coronavaccinatie gaat verplichten voor defensiepersoneel.
https://nos.nl/liveblog/2(...)j-ziekenhuis-alkmaarOp maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Weet je Etto. Dat zijn natuurlijke maatschappelijke verschillen muv die minder marokkanen uitspraak. Niet een die is opgelegd en ondersteund door de staat.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Komende tweedeling???
Serieus?
Allochtoon-autochtoon?
Jong-oud?
En als we daar toch mee bezig zijn, wat vond jij ook weer van een uitspraak als "Minder Marokkanen"?
Heb je niet helemaal door geloof ik.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja maar die tweedelingen zijn natuurlijk allemaal geen probleem omdat hij daarbij aan de 'goede' kant staat.![]()
wtf is dit nu weer voor een post.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ging het over de maatschappij of niet?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weet je Etto. Dat zijn natuurlijke maatschappelijke verschillen muv die minder marokkanen uitspraak. Niet een die is opgelegd en ondersteund door de staat.
Heb je niet helemaal door geloof ik.
En medunkt dat de staat allerhande vormen van uitsluiting, dwang/drang en discriminatie toepast: zoek eens op de Participatiewet. Is pas een jaar of zeven in werking. Staat o.m. in dat de gemeente mensen mag dwingen te verhuizen. Topics vol over geweest... Oh, wacht.Omnibus in omnibus.
De kans dat je door corona zodanig ziek wordt dat je in het ziekenhuis belandt is nog steeds extreem klein voor het gros van de inwoners in Nederland.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
- "Nee he, weer testen"
Vanuit moreel oogpunt heb ik liever een lockdown dan 2G. En die gaat komen ook.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:36 schreef THEFXR het volgende:
ik wil geen twee-deling in de maatschappij, geen 2G
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rg-afzeggen-a4066710
In de ziekenhuizen is fase 2D van kracht. Dat is de laatste fase voor fase 3…
@Lenny_Leonard kan hier vast meer over zeggen.zie email 27 oktober![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
In de ziekenhuizen is fase 2D van kracht. Dat is de laatste fase voor fase 3…![]()
![]()
3D?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
@:lenny_leonard kan hier vast meer over zeggen.![]()
![]()
Schijnt goed voor de biologische balans en Moeder Natuur te zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
@:lenny_leonard kan hier vast meer over zeggen.Omnibus in omnibus.
1,4 miljard voor wat sneltestjes?quote:
Die dingen kosten hoogstens een paar euro. Willen ze heel de EU gaan testen ofso?
Stel je hebt 4 miljoen sneltests per week dan zit je tientje per sneltest al op 40 miljoen. Rest van personeel en inkoop kost echt geen drol.![]()
Ze kopen in bij de befaamde mondkappenboer en krijgen 10% korting.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:45 schreef Derrazi het volgende:
[..]
1,4 miljard voor wat sneltestjes?
Die dingen kosten hoogstens een paar euro. Willen ze heel de EU gaan testen ofso?
Stel je hebt 4 miljoen sneltests per week dan zit je tientje per sneltest al op 40 miljoen. Rest van personeel en inkoop kost echt geen drol.![]()
![]()
commercie!!!!!!quote:Op woensdag 24 november 2021 18:45 schreef Derrazi het volgende:
[..]
1,4 miljard voor wat sneltestjes?
Stel je hebt 4 miljoen sneltests per week dan zit je tientje per sneltest al op 40 miljoen. Rest van personeel en inkoop kost echt geen drol.
Omnibus in omnibus.
Volgens Hugo is code zwart nog heel ver weg…quote:Op woensdag 24 november 2021 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schijnt goed voor de biologische balans en Moeder Natuur te zijn.zie email 27 oktober![]()
Dan heeft moeder natuur pech.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens Hugo is code zwart nog heel ver weg…Omnibus in omnibus.
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens Hugo is code zwart nog heel ver weg…
lol.Zonder wrijving geen glans![]()
Hugo is het type dat onder de slagbomen door gaat omdat hij denkt dat de trein ver weg is.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens Hugo is code zwart nog heel ver weg…![]()
Dat komt omdat de trein een 'functie elders' heeft gekregen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hugo is het type dat onder de slagbomen door gaat omdat hij denkt dat de trein ver weg is.Omnibus in omnibus.
Ik kan dit bevestigen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
@:lenny_leonard kan hier vast meer over zeggen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
Geen fms 4 en 5 meer. Beetje gelul, want als het zonder bed kan gaan we gewoon door.
Internationale samenwerking maximaal
Maximale spreiding (Hahaha). LCPS ligt echt zo ontzettend zwaar onder vuur. Ik moet zien dat ze dit jaar nog volmaken.
Verminderen instroom en bevorderen uitstroom. Hoe dat laatste gaat weet ik niet. VVT loopt ook al een tijd vast.
Intern maximale maatregelen. Elke debiel met een papiertje wordt ingezet in kliniek of IC.
Defensie komt er maximaal bij. Hoe dit in praktijk gaat weet ik niet.
In dat artikel trouwens. Dat Limburg geen zorg levert die 3-6 weken als termijn heeft. Dat is niet best.
En Noord Nederland doet NIETS. Tering hard wanbeleid.![]()
Zeg @ludovico jij wilde dat ik niet meer poste in het covid topic @ bnw. Kan jij dan niet hier stoppen met je leugens, rekenfouten en je gefaal als het gaat om begrijpend lezen?The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Maar even uit de horse's mouth: had dat verschil gemaakt als er meer gevaccineerd was?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
Geen fms 4 en 5 meer. Beetje gelul, want als het zonder bed kan gaan we gewoon door.
Maximale spreiding (Hahaha). LCPS ligt echt zo ontzettend zwaar onder vuur. Ik moet zien dat ze dit jaar nog volmaken.
Verminderen instroom en bevorderen uitstroom. Hoe dat laatste gaat weet ik niet. VVT loopt ook al een tijd vast.
Intern maximale maatregelen. Elke debiel met een papiertje wordt ingezet in kliniek of IC.
In dat artikel trouwens. Dat Limburg geen zorg levert die 3-6 weken als termijn heeft. Dat is niet best.
En Noord Nederland doet NIETS. Tering hard wanbeleid.
Ik vraag het even voor een vriend.Omnibus in omnibus.
Wat doet Ernst dan nu nog voor zijn salaris?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
En Noord Nederland doet NIETS. Tering hard wanbeleid.![]()
En fase 3? Dat is dan code zwart of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
En Noord Nederland doet NIETS. Tering hard wanbeleid.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ben je serieus?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar even uit de horse's mouth: had dat verschil gemaakt als er meer gevaccineerd was?
Ik vraag het even voor een vriend.![]()
![]()
Ja, nee, ik krijg soms allerlei berichtjes dat het helemaal niet aan ongevaccineerd zijn ligt, dit.quote:Omnibus in omnibus.
Maar de ziekenhuizen zijn privaat.. al die managers van ziekenhuizen kankeren op het kabinet maar eigenlijk is het hun eigen falen wat ze proberen te verhullen..quote:Op woensdag 24 november 2021 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
En Noord Nederland doet NIETS. Tering hard wanbeleid.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
Totale crisis. Vrijwel alle regio's kunnen de (semi) acute zorg niet meer leveren.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En fase 3? Dat is dan code zwart of hoe moet ik dat zien?
Crisistriage. Dat soort dingen.
Zwart moet de minister afkondigen. Dat is het dan volgens mij wel ja.![]()
Oké. Nou, sorry daarvoor dan.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuizen zijn privaat.. al die managers van ziekenhuizen kankeren op het kabinet maar eigenlijk is het hun eigen falen wat ze proberen te verhullen..![]()
Het ligt toch ook aan de scholen? Ze hebben 2 jaar zitten slapen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:22 schreef Bocaj het volgende:
Net op Radio 1 toch écht een grote blame naar de scholen....
Perso aanstaande vrijdag (1 week eerder...) en ALLES ligt op tafel hoor ik!
Het lijkt net of Armageddon eraan komt!Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Dat zou het moment zijn dat hij zoiets af zou kunnen kondigen, dus. Maar ongeacht of hij dat doet, dan is het totale crisis.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Totale crisis. Vrijwel alle regio's kunnen de (semi) acute zorg niet meer leveren.
Zwart moet de minister afkondigen. Dat is het dan volgens mij wel ja.
Is dit de vorige golven ook zo gegaan?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Natuurlijk ligt het voor een groot deel aan ongevaccineerden. Helemaal op de IC.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nee, ik krijg soms allerlei berichtjes dat het helemaal niet aan ongevaccineerd zijn ligt, dit.![]()
Misschien zouden wappies een keer een dagje met je kunnen ruilen?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het voor een groot deel aan ongevaccineerden. Helemaal op de IC.Omnibus in omnibus.
Die gaan gewoon beweren dat het allemaal acteurs zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien zouden wappies een keer een dagje met je kunnen ruilen?Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Het ergste is, is dat ze dit waarschijnlijk echt denken.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die gaan gewoon beweren dat het allemaal acteurs zijn.Omnibus in omnibus.
Stond vanmorgen in de lokale krant dat in het MST 10 covidpatienten op de IC lagen, waarvan 9 ongevaccineerden... Dat is toch om te janken.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het voor een groot deel aan ongevaccineerden. Helemaal op de IC.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Haha het was meer een vraag dan vaststelling. Alhoewel mijn vrouw werkt ook in de zorg en daar komt de verslechtering echt wel door management..quote:Op woensdag 24 november 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oké. Nou, sorry daarvoor dan.The name is Putler, Vladimir Putler![]()
En veel sterkte @Lenny_Leonard en collega's.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way![]()
Gelukkig maar, mijn weekend auto rijdt alleen op premium 98. Maar de omvang zal met de tijd afnemen en tzt zullen in die industrie ook banen veranderen. Mensen zijn echt niet alleen geschikt voor één ding.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]![]()
![]()
Als je die nu omschoolt dan kunnen ze écht wat betekenen als ze alweer (bijna) met pensioen gaan!
Fossiel is er nog wel ff hoor!Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Dat die mensen eigenlijk alleen maar op de IC liggen omdat ze een zouttekort hebben, dat ze ook covid hebben heeft daar niks mee te maken.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die gaan gewoon beweren dat het allemaal acteurs zijn.Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases. Maar voor mijn gevoel zitten we nu dieper dan ooit. We begonnen dan ook met een zware achterstand in deze golf.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou het moment zijn dat hij zoiets af zou kunnen kondigen, dus. Maar ongeacht of hij dat doet, dan is het totale crisis.
Is dit de vorige golven ook zo gegaan?
Goed. Even genoeg COR voor vandaag. Ben er even klaar mee.
Even koken en dan op naar het First Dates topic @Pisces29![]()
Wat nou even koken, je bent de hele dag al aan het kokenquote:Op woensdag 24 november 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases. Maar voor mijn gevoel zitten we nu dieper dan ooit. We begonnen dan ook met een zware achterstand in deze golf.
Even koken en dan op naar het First Dates topic @:pisces29
Sterkte maat![]()
StSterkte!quote:Op woensdag 24 november 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases. Maar voor mijn gevoel zitten we nu dieper dan ooit. We begonnen dan ook met een zware achterstand in deze golf.
Even koken en dan op naar het First Dates topic @:pisces29
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ja, wat een totale clusterfuck is dit geworden. Een jaar geleden hadden we ongeveer dezelfde cijfers, maar toen gloorden de vaccinaties aan de coronahorizon. In de loop van dit jaar werden we vrijwel allemaal gevaccineerd en 1 november zouden we het oude normaal weer terugkrijgen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases. Maar voor mijn gevoel zitten we nu dieper dan ooit. We begonnen dan ook met een zware achterstand in deze golf.Maar in plaats daarvan spreken deskundigen elkaar nu tegen en weet niemand meer wat we moeten doen om hier uit te komen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Een lockdown instellen, niet vrijdag. Nu nog. Gommers krijgt in rap tempo gelijk…quote:Op woensdag 24 november 2021 19:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, wat een totale clusterfuck is dit geworden. Een jaar geleden hadden we ongeveer dezelfde cijfers, maar toen gloorden de vaccinaties aan de coronahorizon. In de loop van dit jaar werden we vrijwel allemaal gevaccineerd en 1 november zouden we het oude normaal weer terugkrijgen.Maar in plaats daarvan spreken deskundigen elkaar nu tegen en weet niemand meer wat we moeten doen om hier uit te komen.
zie email 27 oktober![]()
Denk dat ze het wel weten maar er niet aan willen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, wat een totale clusterfuck is dit geworden. Een jaar geleden hadden we ongeveer dezelfde cijfers, maar toen gloorden de vaccinaties aan de coronahorizon. In de loop van dit jaar werden we vrijwel allemaal gevaccineerd en 1 november zouden we het oude normaal weer terugkrijgen.Maar in plaats daarvan spreken deskundigen elkaar nu tegen en weet niemand meer wat we moeten doen om hier uit te komen.
![]()
Ik ook niet, maar de term "fase 2D" heb ik echt nog nooit gehoord. En ik loop hier toch al een tijdje mee inmiddels.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases.![]()
Influencen in talkshowsquote:Op woensdag 24 november 2021 18:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat doet Ernst dan nu nog voor zijn salaris?![]()
Ik denk niet dat Hugo na zijn uitspraak van gisteren dit binnen nu en 10 dagen doet.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Totale crisis. Vrijwel alle regio's kunnen de (semi) acute zorg niet meer leveren.
Zwart moet de minister afkondigen. Dat is het dan volgens mij wel ja.![]()
quote:Op woensdag 24 november 2021 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hugo na zijn uitspraak van gisteren dit binnen nu en 10 dagen doet.
Gaat ie weigeren op het moment dat hij het seintje krijgt van de IGJ dan? Iets zegt mij dat ie dan kan ophoepelen.zie email 27 oktober![]()
Hugo wil niet als eerste de minister zijn, die in NL voor het eerst code zwart moet afroepen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hugo na zijn uitspraak van gisteren dit binnen nu en 10 dagen doet.![]()
Iets zegt mij dat als we code zwart uitroepen zowel hij als het OMT kan ophoepelen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gaat ie weigeren op het moment dat hij het seintje krijgt van de IGJ dan? Iets zegt mij dat ie dan kan ophoepelen.
2 weken geleden was er nog niks aan de hand volgens hen.
Zelfs in het advies van 2 dagen terug nog.
Als de minister van volksgezondheid en het belangrijkste adviesorgaan met een vaccinatiegraad van 85%+genezen personen een code zwart kunnen realiseren hoeven ze niet meer terug te komen.![]()
Vroeg of laat zal ie wel moeten maar dan tekent ie ook gelijk zijn ontslagbrief.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hugo wil niet als eerste de minister zijn, die in NL voor het eerst code zwart moet afroepen.Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?![]()
Had ie zich misschien moeten bedenken voordat ie alles weer gierend uit de klauwen liet lopen met een beroep op het gezond verstand van Nederlanders.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hugo wil niet als eerste de minister zijn, die in NL voor het eerst code zwart moet afroepen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
'Hier rust Hugo. Hij hield van dansen'quote:Op woensdag 24 november 2021 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat als we code zwart uitroepen zowel hij als het OMT kan ophoepelen.
2 weken geleden was er nog niks aan de hand volgens hen.
Zelfs in het advies van 2 dagen terug nog.
Als de minister van volksgezondheid en het belangrijkste adviesorgaan met een vaccinatiegraad van 85%+genezen personen een code zwart kunnen realiseren hoeven ze niet meer terug te komen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: