Wie zegt dat ik gevaccineerd ben?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:07 schreef Za het volgende:
[..]
Ben je wel goed bij je hoofd, misschien tijd voor je booster?
Ze zijn gisteren begonnen met ze in gebruik te nemen.
[ twitter ]
Gelukkig wordt je daar niet vergast, maar is het gecentraliseerde huisvesting waardoor mensen niet zomaar er vandoor kunnen gaan om andere mensen te besmetten waardoor het hele land in lockdown moet. Ken je het woord: context?! of het woord intentie?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:07 schreef Za het volgende:
[..]
[ twitter ]
Ja maar in Auschwitz was ook een dierentuin en een zwembad.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:08 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Pak anders even de link uit de eerste reactie van die tweet, die ene waarin het niet direct wordt verdraaid alsof het een concentratiekamp is. https://www.abc.net.au/ne(...)s-a-holiday/12648762
Het is dus gewoon een soort vakantiekamp waar ze vrij kunnen rondlopen voor mensen die in quarantaine moeten (na bijvoorbeeld een reis) en geen zin hebben om opgesloten te zitten in een hotel.
Vooral omdat de maatschappij beschermd moet worden van ongewenste elementen natuurlijk.quote:
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:08 schreef LTVDK het volgende:
Het is dus gewoon een soort vakantiekamp
Het is geen vakantiepark maar een dorp van voormalig gas en olie werkers.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:08 schreef LTVDK het volgende:
Pak anders even de link uit de eerste reactie van die tweet, die ene waarin het niet direct wordt verdraaid alsof het een concentratiekamp is. https://www.abc.net.au/ne(...)s-a-holiday/12648762
Het is dus gewoon een soort vakantiekamp waar ze vrij kunnen rondlopen voor mensen die in quarantaine moeten (na bijvoorbeeld een reis) en geen zin hebben om opgesloten te zitten in een hotel.
Ja Red... Het is inderdaad een vernietigingscampagne.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral omdat de maatschappij beschermd moet worden van ongewenste elementen natuurlijk.
Mooi man. Over 10 jaar kijken we terug en vragen we ons weer af waar we mee bezig waren. Maar op het moment supreme weten we het niet en worden de mensen die het wel door hebben voor gek verklaard.
Zoals altijd.
Het leger ondersteunt gewoon met vervoer er naartoe zodat mensen niet met het OV moeten of die te zwak zijn om zelf te kunnen rijden. Ze worden niet op treinen gegooid en afgevoerd naar een strafkampquote:Op woensdag 24 november 2021 18:07 schreef Za het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nou ik ben dan toch nog altijd blij dat ik in Nederland woon hoor, als je het niet erg vindt.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:09 schreef TheRabbitEars het volgende:
[..]
Gelukkig wordt je daar niet vergast, maar is het gecentraliseerde huisvesting waardoor mensen niet zomaar er vandoor kunnen gaan om andere mensen te besmetten waardoor het hele land in lockdown moet. Ken je het woord: context?! of het woord intentie?
Echt kut op met die waardeloze niet-inhoudelijke vergelijkingen
Daar ben ik ook blij mee!quote:Op woensdag 24 november 2021 18:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou ik ben dan toch nog altijd blij dat ik in Nederland woon hoor, als je het niet erg vindt.
Wie zegt dat ik het een vernietigingscampagne vind?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja Red... Het is inderdaad een vernietigingscampagne.
Ja en wat is het probleem nu precies? Of ze nou in een quarantainehotel zitten waar ze in de kamer opgesloten zitten of in zo'n dorp waar ze gewoon vrij kunnen rondlopen buiten, ik zou het wel weten.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:11 schreef Za het volgende:
[..]
Het is geen vakantiepark maar een dorp van voormalig gas en olie werkers.
Mensen worden er in leger trucks heen gebracht, vnl oorspronkelijk bewoners.
Om daarna uiteraard zich te laven aan het nodige vertier.
Ik zou liever helemaal niet 'opgesloten' worden.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en wat is het probleem nu precies? Of ze nou in een quarantainehotel zitten waar ze in de kamer opgesloten zitten of in zo'n dorp waar ze gewoon vrij kunnen rondlopen buiten, ik zou het wel weten.
Dat hoeft toch ook niet zolang je er niet voor kiest om er naar toe te reizen?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou liever helemaal niet 'opgesloten' worden.
Gelukkig niet. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt voorlopig naar dat land te gaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat hoeft toch ook niet zolang je er niet voor kiest om er naar toe te reizen?
Waarom niet gelijk in een gevangenis, is toch hetzelfde.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja en wat is het probleem nu precies? Of ze nou in een quarantainehotel zitten waar ze in de kamer opgesloten zitten of in zo'n dorp waar ze gewoon vrij kunnen rondlopen buiten, ik zou het wel weten.
... Omdat de Holocaust dat wel was.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het een vernietigingscampagne vind?
Opsluiten, apartheid, uitsluiten, discriminatie op basis van wat dan ook.
Zouden we niet meer doen. We zouden het ook onder geen voorwaarde meer accepteren.
Moet je kijken hoe dun dat laagje chroom was op die belofte. Daaronder bleek maar weer een heel dik pakket schoot te zitten.
Nee ik ook niet, maar het is zo'n beetje praktisch overal de regel dat zodra je besmet bent je in quarantaine gaat. Het ene land is daar wat strikter mee dan het andere, hier mogen we nog gewoon over straat lopen en controleert er eigenlijk nauwelijks iemand op. In andere landen zijn ze daar weer wat strikter mee en hebben de mensen de verplichting om naar een quarantainehotel of soortgelijks te gaan zodat het zeker is dat ze in quarantaine gaan.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou liever helemaal niet 'opgesloten' worden.
Haha ja die cateraar die de bedrijfslunch verzorgt waarbij niemand aanwezig mag zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 17:45 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Je bedoelt die cateraar die door de overheidsmaatregelen ook geen klanten mag aannemen?
Nee LTVDK, het zijn verkapte dodenkampen. Open je ogen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, maar het is zo'n beetje praktisch overal de regel dat zodra je besmet bent je in quarantaine gaat. Het ene land is daar wat strikter mee dan het andere, hier mogen we nog gewoon over straat lopen en controleert er eigenlijk nauwelijks iemand op. In andere landen zijn ze daar weer wat strikter mee en hebben de mensen de verplichting om naar een quarantainehotel of soortgelijks te gaan zodat het zeker is dat ze in quarantaine gaan.
Dat waarom doodnormale werkkampen, wat vernietigingskampen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja Red... Het is inderdaad een vernietigingscampagne.
Klopt en daarom ben ik blij dat we gewoon in Nederland wonen waar we gewoon elkaar op eigen verantwoordelijkheid kunnen aanspreken.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:17 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Nee ik ook niet, maar het is zo'n beetje praktisch overal de regel dat zodra je besmet bent je in quarantaine gaat. Het ene land is daar wat strikter mee dan het andere, hier mogen we nog gewoon over straat lopen en controleert er eigenlijk nauwelijks iemand op. In andere landen zijn ze daar weer wat strikter mee en hebben de mensen de verplichting om naar een quarantainehotel of soortgelijks te gaan zodat het zeker is dat ze in quarantaine gaan.
Ja maar ik ben gevaccineerd en nu wordt ik gestuurd via mijn 5G-chip door de overheidquote:Op woensdag 24 november 2021 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee LTVDK, het zijn verkapte dodenkampen. Open je ogen.
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... Omdat de Holocaust dat wel was.
En derhalve is je achterlijke (en op de emo spelende) vergelijking 'met een bepaalde tijd' nog steeds debiel. En dat blijft 'ie ook, hoe vaak je ook probeert die periode voor een of ander politiek karretje te spannen.
... en de mensen die erheen werden gestuurd waren niet eens ziek. Die werden gewoon gestuurd om wie ze waren.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat waarom doodnormale werkkampen, wat vernietigingskampen.
Er spreekt zoveel frustratie uit je post, en die van anderen ook btw...quote:Op woensdag 24 november 2021 18:09 schreef TheRabbitEars het volgende:
Gelukkig wordt je daar niet vergast, maar is het gecentraliseerde huisvesting waardoor mensen niet zomaar er vandoor kunnen gaan om andere mensen te besmetten waardoor het hele land in lockdown moet. Ken je het woord: context?! of het woord intentie?
Echt kut op met die waardeloze niet-inhoudelijke vergelijkingen
quote:Op woensdag 24 november 2021 17:11 schreef GemMagic het volgende:
Mensen met een baan in de fossiele industrie scholen we straks toch ook om?
Zo is Australië technisch gezien wel ontstaan ...quote:Op woensdag 24 november 2021 18:19 schreef Red_85 het volgende:
Laten we alle 'gevaarlijke' mensen maar bij elkaar brengen in een specifiek gebouw in de stad. Of in een kamp ergens in the middle of nowhere.
Komende tweedeling???quote:Op woensdag 24 november 2021 18:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Welk politiek karretje?
Dit gaat gewoonweg om de maatschappij man. We zijn aan het afglijden met z'n allen. Keihard.
We accepteren een komende 2deling en soms vragen we er zelfs om.
Laten we alle 'gevaarlijke' mensen maar bij elkaar brengen in een specifiek gebouw in de stad. Of in een kamp ergens in the middle of nowhere.
Maar hey, debiele gedachte hoor!
Dat krijg je als je ziet hoe bepaalde mensen de geschiedkundige feiten verkrachten.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:20 schreef Za het volgende:
[..]
Er spreekt zoveel frustratie uit je post, en die van anderen ook btw...
Waar precies heb ik een waardeoordeel gegeven over dit dorp?
Ik wens je veel succes bij het aanspreken van andere mensen in Nederland. Filmpjes niet gezien van mensen die aangesproken worden op de regels zoals mondkapjes?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Klopt en daarom ben ik blij dat we gewoon in Nederland wonen waar we gewoon elkaar op eigen verantwoordelijkheid kunnen aanspreken.
Men vondt ze wel degelijk ziek, het is hoe je ziekte definieert, dat fluctueert door de tijd.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en de mensen die erheen werden gestuurd waren niet eens ziek. Die werden gewoon gestuurd om wie ze waren.
Goh.
'Aanspreken op' moet je in bredere context zien he, als iets waar de overheid gewoon op kan vertrouwen als het de meerderheid betreft. Meeste mensen hier houden zich gewoon aardig goed aan de regeltjes hoor, er zijn altijd uitzonderingen maar dat maakt op het grote geheel toch weinig uit. En als de meeste mensen zich gewoon netjes aan een quarantaine houden heb je helemaal geen door de overheid opgezette 'hotels' nodig.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:22 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes bij het aanspreken van andere mensen in Nederland. Filmpjes niet gezien van mensen die aangesproken worden op de regels zoals mondkapjes?
Ik weet ook niet of we naar een situatie moeten van schietgrage Amerikaanse sherriffs.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Aanspreken op' moet je in bredere context zien he, als iets waar de overheid gewoon op kan vertrouwen als het de meerderheid betreft. Meeste mensen hier houden zich gewoon aardig goed aan de regeltjes hoor, er zijn altijd uitzonderingen maar dat maakt op het grote geheel toch weinig uit. En als de meeste mensen zich gewoon netjes aan een quarantaine houden heb je helemaal geen door de overheid opgezette 'hotels' nodig.
Wij hebben hier sowieso veel minder repressie vanuit b.v. de politie, die in eerste instantie altijd de-escalerend zal optreden. In andere landen gaat het er heel wat hardhandiger aan toe.
Ergens in de winkel?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:25 schreef quirina het volgende:
Wil je opsodemieteren met je mondkap? Ben gevaccineerd opflikkeren nou!
( dat kreeg ik te horen oa 👂)
Hmm ja... men zag een vaststaand, onveranderlijk, aangeboren en niet aan te passen kenmerk van die mensen als het probleem.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Men vondt ze wel degelijk ziek, het is hoe je ziekte definieert, dat fluctueert door de tijd.
Een kind van 8 met covid die er niks van merkt noemen we op dit moment ook ziek, en mag in Australië 2 weekjes in het kamp verblijven.
Nee, dat is dus mijn punt.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of we naar een situatie moeten van schietgrage Amerikaanse sherriffs.
Die hebben ongeveer evenveel opleiding als BOAs hier en er is een goede reden dat we die niet van wapens voorzien.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet ook niet of we naar een situatie moeten van schietgrage Amerikaanse sherriffs.
Ja klopt. De meerderheid doet redelijk braaf wat de bedoeling is en onze politie is ook de beroerdste niet nee. Maar overkoepelend is het een ervaring om een Nederlander aan te spreken op iets dat niet de bedoeling is zoals voordringen, suikerzakjes jatten of dingen van zich af smijten in de supermarkt. Of een mondkapje dragen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Aanspreken op' moet je in bredere context zien he, als iets waar de overheid gewoon op kan vertrouwen als het de meerderheid betreft. Meeste mensen hier houden zich gewoon aardig goed aan de regeltjes hoor, er zijn altijd uitzonderingen maar dat maakt op het grote geheel toch weinig uit. En als de meeste mensen zich gewoon netjes aan een quarantaine houden heb je helemaal geen door de overheid opgezette 'hotels' nodig.
Wij hebben hier sowieso veel minder repressie vanuit b.v. de politie, die in eerste instantie altijd de-escalerend zal optreden. In andere landen gaat het er heel wat hardhandiger aan toe.
Ja maar die tweedelingen zijn natuurlijk allemaal geen probleem omdat hij daarbij aan de 'goede' kant staat.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Komende tweedeling???
Serieus?
De tweedeling arm-rijk gemist?
Allochtoon-autochtoon?
Hoogopgeleid-laagopgeleid?
Jong-oud?
"OK Boomer", "Kutmarokkaan", "Tokkie"... maar nee, nu het over dat prikje gaat hebben we een TWEEDELING mensen...
In welk universum heb jij de afgelopen decennia vertoefd?
En als we daar toch mee bezig zijn, wat vond jij ook weer van een uitspraak als "Minder Marokkanen"?
Maar in de hoofden van de mensen waren dat werkkampen, en niet vernietigingskampen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmm ja... men zag een vaststaand, onveranderlijk, aangeboren en niet aan te passen kenmerk van die mensen als het probleem.
Een joods kind van 8 die niks merkte van diens joods zijn mocht ook op kamp, alleen duurde dat verblijf vaak wat korter omdat bij aankomst dat kind in de gaskamer verdween.
quote:Duitsland wil een vaccinatieplicht voor specifieke groepen
Aankomend bondskanselier Olaf Scholz wil een vaccinatieplicht invoeren voor mensen die werken met kwetsbaren. Het bestrijden van de pandemie ziet hij als zijn topprioriteit, als hij naar verwachting begin december het stokje overneemt van Angela Merkel als regeringsleider van Duitsland.
Naast een vaccinatieplicht is hij van plan een crisisteam aan stellen dat de corona-aanpak zal coördineren tussen de landelijke en regionale politiek. Gisteren werd al bekend dat het Duitse leger een coronavaccinatie gaat verplichten voor defensiepersoneel.
https://nos.nl/liveblog/2(...)j-ziekenhuis-alkmaar
Weet je Etto. Dat zijn natuurlijke maatschappelijke verschillen muv die minder marokkanen uitspraak. Niet een die is opgelegd en ondersteund door de staat.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Komende tweedeling???
Serieus?
De tweedeling arm-rijk gemist?
Allochtoon-autochtoon?
Hoogopgeleid-laagopgeleid?
Jong-oud?
"OK Boomer", "Kutmarokkaan", "Tokkie"... maar nee, nu het over dat prikje gaat hebben we een TWEEDELING mensen...
In welk universum heb jij de afgelopen decennia vertoefd?
En als we daar toch mee bezig zijn, wat vond jij ook weer van een uitspraak als "Minder Marokkanen"?
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ja maar die tweedelingen zijn natuurlijk allemaal geen probleem omdat hij daarbij aan de 'goede' kant staat.
Ging het over de maatschappij of niet?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weet je Etto. Dat zijn natuurlijke maatschappelijke verschillen muv die minder marokkanen uitspraak. Niet een die is opgelegd en ondersteund door de staat.
Heb je niet helemaal door geloof ik.
De kans dat je door corona zodanig ziek wordt dat je in het ziekenhuis belandt is nog steeds extreem klein voor het gros van de inwoners in Nederland.quote:Op woensdag 24 november 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is inderdaad nog wel de grootste ergernis. Ik heb het wel vaker gezegd, maar in de chaosperiode op school tot 2 weken geleden hoorde je alleen maar:
- "O nee hoe moet ik dat met de kinderen regelen als hij thuis zit"
- "Teams werkt kut met online les geven"
- "Nee he, weer testen"
- "Ik kan pas over x dagen terecht voor een test"
- "Ja nu de jongste en volgende week zeker de oudste"
Wat je nooit hoorde is "O nee corona, ik hoop niet dat ik ziek word".
Vanuit moreel oogpunt heb ik liever een lockdown dan 2G. En die gaat komen ook.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:36 schreef THEFXR het volgende:
ik wil geen twee-deling in de maatschappij, geen 2G
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rg-afzeggen-a4066710
In de ziekenhuizen is fase 2D van kracht. Dat is de laatste fase voor fase 3…
3D?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
@:lenny_leonard kan hier vast meer over zeggen.
Schijnt goed voor de biologische balans en Moeder Natuur te zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
1,4 miljard voor wat sneltestjes?quote:
Ze kopen in bij de befaamde mondkappenboer en krijgen 10% korting.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:45 schreef Derrazi het volgende:
[..]
1,4 miljard voor wat sneltestjes?
Die dingen kosten hoogstens een paar euro. Willen ze heel de EU gaan testen ofso?
Stel je hebt 4 miljoen sneltests per week dan zit je tientje per sneltest al op 40 miljoen. Rest van personeel en inkoop kost echt geen drol.
commercie!!!!!!quote:Op woensdag 24 november 2021 18:45 schreef Derrazi het volgende:
[..]
1,4 miljard voor wat sneltestjes?
Die dingen kosten hoogstens een paar euro. Willen ze heel de EU gaan testen ofso?
Stel je hebt 4 miljoen sneltests per week dan zit je tientje per sneltest al op 40 miljoen. Rest van personeel en inkoop kost echt geen drol.
Volgens Hugo is code zwart nog heel ver weg…quote:Op woensdag 24 november 2021 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Schijnt goed voor de biologische balans en Moeder Natuur te zijn.
Dan heeft moeder natuur pech.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens Hugo is code zwart nog heel ver weg…
quote:Op woensdag 24 november 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hugo is het type dat onder de slagbomen door gaat omdat hij denkt dat de trein ver weg is.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat komt omdat de trein een 'functie elders' heeft gekregen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hugo is het type dat onder de slagbomen door gaat omdat hij denkt dat de trein ver weg is.
Ik kan dit bevestigen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:
Maar even uit de horse's mouth: had dat verschil gemaakt als er meer gevaccineerd was?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
Geen fms 4 en 5 meer. Beetje gelul, want als het zonder bed kan gaan we gewoon door.
Internationale samenwerking maximaal
Maximale spreiding (Hahaha). LCPS ligt echt zo ontzettend zwaar onder vuur. Ik moet zien dat ze dit jaar nog volmaken.
Verminderen instroom en bevorderen uitstroom. Hoe dat laatste gaat weet ik niet. VVT loopt ook al een tijd vast.
Intern maximale maatregelen. Elke debiel met een papiertje wordt ingezet in kliniek of IC.
Defensie komt er maximaal bij. Hoe dit in praktijk gaat weet ik niet.
In dat artikel trouwens. Dat Limburg geen zorg levert die 3-6 weken als termijn heeft. Dat is niet best.
En Noord Nederland doet NIETS. Tering hard wanbeleid.
Wat doet Ernst dan nu nog voor zijn salaris?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
Geen fms 4 en 5 meer. Beetje gelul, want als het zonder bed kan gaan we gewoon door.
Maximale spreiding (Hahaha). LCPS ligt echt zo ontzettend zwaar onder vuur. Ik moet zien dat ze dit jaar nog volmaken.
Verminderen instroom en bevorderen uitstroom. Hoe dat laatste gaat weet ik niet. VVT loopt ook al een tijd vast.
Intern maximale maatregelen. Elke debiel met een papiertje wordt ingezet in kliniek of IC.
In dat artikel trouwens. Dat Limburg geen zorg levert die 3-6 weken als termijn heeft. Dat is niet best.
En fase 3? Dat is dan code zwart of hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
Ben je serieus?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar even uit de horse's mouth: had dat verschil gemaakt als er meer gevaccineerd was?
Ik vraag het even voor een vriend.
Ja, nee, ik krijg soms allerlei berichtjes dat het helemaal niet aan ongevaccineerd zijn ligt, dit.quote:
Maar de ziekenhuizen zijn privaat.. al die managers van ziekenhuizen kankeren op het kabinet maar eigenlijk is het hun eigen falen wat ze proberen te verhullen..quote:Op woensdag 24 november 2021 18:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik kan dit bevestigen.
Dit betekent:
IC draait maximaal
Totale crisis. Vrijwel alle regio's kunnen de (semi) acute zorg niet meer leveren.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En fase 3? Dat is dan code zwart of hoe moet ik dat zien?
Oké. Nou, sorry daarvoor dan.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:54 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Maar de ziekenhuizen zijn privaat.. al die managers van ziekenhuizen kankeren op het kabinet maar eigenlijk is het hun eigen falen wat ze proberen te verhullen..
Het ligt toch ook aan de scholen? Ze hebben 2 jaar zitten slapen.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:22 schreef Bocaj het volgende:
Net op Radio 1 toch écht een grote blame naar de scholen....
Perso aanstaande vrijdag (1 week eerder...) en ALLES ligt op tafel hoor ik!
Het lijkt net of Armageddon eraan komt!
Dat zou het moment zijn dat hij zoiets af zou kunnen kondigen, dus. Maar ongeacht of hij dat doet, dan is het totale crisis.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Totale crisis. Vrijwel alle regio's kunnen de (semi) acute zorg niet meer leveren.
Crisistriage. Dat soort dingen.
Zwart moet de minister afkondigen. Dat is het dan volgens mij wel ja.
Natuurlijk ligt het voor een groot deel aan ongevaccineerden. Helemaal op de IC.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, nee, ik krijg soms allerlei berichtjes dat het helemaal niet aan ongevaccineerd zijn ligt, dit.
Misschien zouden wappies een keer een dagje met je kunnen ruilen?quote:Op woensdag 24 november 2021 18:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het voor een groot deel aan ongevaccineerden. Helemaal op de IC.
Die gaan gewoon beweren dat het allemaal acteurs zijn.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien zouden wappies een keer een dagje met je kunnen ruilen?
Het ergste is, is dat ze dit waarschijnlijk echt denken.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die gaan gewoon beweren dat het allemaal acteurs zijn.
Stond vanmorgen in de lokale krant dat in het MST 10 covidpatienten op de IC lagen, waarvan 9 ongevaccineerden... Dat is toch om te janken.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het voor een groot deel aan ongevaccineerden. Helemaal op de IC.
Haha het was meer een vraag dan vaststelling. Alhoewel mijn vrouw werkt ook in de zorg en daar komt de verslechtering echt wel door management..quote:Op woensdag 24 november 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Oké. Nou, sorry daarvoor dan.
Gelukkig maar, mijn weekend auto rijdt alleen op premium 98. Maar de omvang zal met de tijd afnemen en tzt zullen in die industrie ook banen veranderen. Mensen zijn echt niet alleen geschikt voor één ding.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:20 schreef Bocaj het volgende:
[..]![]()
![]()
Als je die nu omschoolt dan kunnen ze écht wat betekenen als ze alweer (bijna) met pensioen gaan!
Fossiel is er nog wel ff hoor!
Dat die mensen eigenlijk alleen maar op de IC liggen omdat ze een zouttekort hebben, dat ze ook covid hebben heeft daar niks mee te maken.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:01 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die gaan gewoon beweren dat het allemaal acteurs zijn.
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases. Maar voor mijn gevoel zitten we nu dieper dan ooit. We begonnen dan ook met een zware achterstand in deze golf.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou het moment zijn dat hij zoiets af zou kunnen kondigen, dus. Maar ongeacht of hij dat doet, dan is het totale crisis.
Is dit de vorige golven ook zo gegaan?
Wat nou even koken, je bent de hele dag al aan het kokenquote:Op woensdag 24 november 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases. Maar voor mijn gevoel zitten we nu dieper dan ooit. We begonnen dan ook met een zware achterstand in deze golf.
Goed. Even genoeg COR voor vandaag. Ben er even klaar mee.
Even koken en dan op naar het First Dates topic @:pisces29
Sterkte!quote:Op woensdag 24 november 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases. Maar voor mijn gevoel zitten we nu dieper dan ooit. We begonnen dan ook met een zware achterstand in deze golf.
Goed. Even genoeg COR voor vandaag. Ben er even klaar mee.
Even koken en dan op naar het First Dates topic @:pisces29
Ja, wat een totale clusterfuck is dit geworden. Een jaar geleden hadden we ongeveer dezelfde cijfers, maar toen gloorden de vaccinaties aan de coronahorizon. In de loop van dit jaar werden we vrijwel allemaal gevaccineerd en 1 november zouden we het oude normaal weer terugkrijgen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Een lockdown instellen, niet vrijdag. Nu nog. Gommers krijgt in rap tempo gelijk…quote:Op woensdag 24 november 2021 19:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, wat een totale clusterfuck is dit geworden. Een jaar geleden hadden we ongeveer dezelfde cijfers, maar toen gloorden de vaccinaties aan de coronahorizon. In de loop van dit jaar werden we vrijwel allemaal gevaccineerd en 1 november zouden we het oude normaal weer terugkrijgen.Maar in plaats daarvan spreken deskundigen elkaar nu tegen en weet niemand meer wat we moeten doen om hier uit te komen.
Denk dat ze het wel weten maar er niet aan willen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:18 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, wat een totale clusterfuck is dit geworden. Een jaar geleden hadden we ongeveer dezelfde cijfers, maar toen gloorden de vaccinaties aan de coronahorizon. In de loop van dit jaar werden we vrijwel allemaal gevaccineerd en 1 november zouden we het oude normaal weer terugkrijgen.Maar in plaats daarvan spreken deskundigen elkaar nu tegen en weet niemand meer wat we moeten doen om hier uit te komen.
Ik ook niet, maar de term "fase 2D" heb ik echt nog nooit gehoord. En ik loop hier toch al een tijdje mee inmiddels.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:07 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Weet zo niet hoe ver we vorige golven zijn gegaan als in fases.
Influencen in talkshowsquote:Op woensdag 24 november 2021 18:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wat doet Ernst dan nu nog voor zijn salaris?
Ik denk niet dat Hugo na zijn uitspraak van gisteren dit binnen nu en 10 dagen doet.quote:Op woensdag 24 november 2021 18:58 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Totale crisis. Vrijwel alle regio's kunnen de (semi) acute zorg niet meer leveren.
Crisistriage. Dat soort dingen.
Zwart moet de minister afkondigen. Dat is het dan volgens mij wel ja.
quote:Op woensdag 24 november 2021 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hugo na zijn uitspraak van gisteren dit binnen nu en 10 dagen doet.
Hugo wil niet als eerste de minister zijn, die in NL voor het eerst code zwart moet afroepen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:23 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Hugo na zijn uitspraak van gisteren dit binnen nu en 10 dagen doet.
Iets zegt mij dat als we code zwart uitroepen zowel hij als het OMT kan ophoepelen.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Gaat ie weigeren op het moment dat hij het seintje krijgt van de IGJ dan? Iets zegt mij dat ie dan kan ophoepelen.
Vroeg of laat zal ie wel moeten maar dan tekent ie ook gelijk zijn ontslagbrief.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hugo wil niet als eerste de minister zijn, die in NL voor het eerst code zwart moet afroepen.
Had ie zich misschien moeten bedenken voordat ie alles weer gierend uit de klauwen liet lopen met een beroep op het gezond verstand van Nederlanders.quote:Op woensdag 24 november 2021 19:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hugo wil niet als eerste de minister zijn, die in NL voor het eerst code zwart moet afroepen.
'Hier rust Hugo. Hij hield van dansen'quote:Op woensdag 24 november 2021 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat als we code zwart uitroepen zowel hij als het OMT kan ophoepelen.
2 weken geleden was er nog niks aan de hand volgens hen.
Zelfs in het advies van 2 dagen terug nog.
Als de minister van volksgezondheid en het belangrijkste adviesorgaan met een vaccinatiegraad van 85%+genezen personen een code zwart kunnen realiseren hoeven ze niet meer terug te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |