abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 november 2021 @ 16:52:38 #51
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202320900
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:51 schreef Momo het volgende:
Sluiting winkels ligt op de loer, branche eist nu al 100 procent schadevergoeding

Winkeliers houden de adem in. De kans bestaat dat niet-essentiële winkels opnieuw de deuren moeten sluiten door de torenhoge coronacijfers. Brancheorganisatie INretail eist 100 procent financiële compensatie bij sluiting.
Sanne Schelfaut 24-11-21, 16:36

Medewerkers van modeketen Van Uffelen krijgen vanuit het hoofdkantoor zo snel mogelijk een nieuwe set stickers aangeleverd om op de winkelvloeren te plakken. Nog maar een paar maanden geleden werden de eerste stickers, bedoeld om looproutes aan te geven en afstand te bewaren, verwijderd. Nu de 1,5 meterplicht sinds vandaag weer geldt, is het volgens Lysanne Eijlander van Van Uffelen Mode nodig de klanten in de juiste richting te dirigeren. ,,We hielden al rekening met voldoende afstand in de winkels, maar we doen er nu nog een schep bovenop. Alle maatregelen die nodig zijn om sluiting te voorkomen, proberen we in te zetten. Zelfs het invoeren van een QR-check bij de ingang is niet langer een obstakel.’’

Gemoedstoestand

Het zegt iets over de huidige gemoedstoestand van veel winkeliers. Volgens Jan Meerman, directeur van brancheorganisatie INretail, is er de nodige onrust onder zijn achterban. ,,Het is begrijpelijk dat er extra restricties komen. Voor ons, maar ook voor andere sectoren, zoals de horeca, contactberoepen en de evenementensector, is het echter nog niet duidelijk wat het kabinet vrijdag zal afkondigen. Het is enorm spannend zo vlak voor de feestdagen. Wij geloven nog steeds in het model van afstand houden in de winkels in combinatie met een maximum aantal bezoekers. Bijna een jaar geleden, 15 december, gingen duizenden winkels op slot. Dat duurde geen drie weken, maar vijf maanden. Amper of nog niet eens hersteld van die klap, krijgen we mogelijk een nieuwe harde lockdown. Sommigen hebben echt de handen in het haar van de stress.’’

Om te voorkomen dat winkeliers door een nieuwe sluiting alsnog de genadeklap krijgen, eist INretail bij voorbaat een financiële schadevergoeding van 100 procent. ,,Dus geen steunpakketten meer of complexe regelingen, maar een ruimhartige compensatie. Sinds de laatste persconferentie is het al een stuk minder druk in de winkelstraat en dat wordt er niet veel beter op. Terwijl deze dagen juist de aftrap zijn van de feestdagenperiode.’’

Uit onderzoek van Bureau RMC blijkt dat het bezoek aan de winkelstraat sinds de laatste coronapersconferentie van premier Rutte en minister De Jonge met gemiddeld 17 procent is gedaald. Tijdens de persconferentie van begin november kondigde het demissionaire kabinet onder meer aan dat mondkapjes weer verplicht zijn in winkels. Ook moeten niet-essentiële winkels hun deuren om 18.00 uur sluiten.
Groot effect

Het waren volgens RMC relatief kleine maatregelen, maar kennelijk hebben ze een groot effect op de winkelstraat. De verwachting is dat het vrijdag (Black Friday) wel drukker zal zijn, maar volgens INretail zijn de winkelcentra deze keer extra goed voorbereid. ,,Zeker in de grotere stadscentra wordt continu gecontroleerd of er niet te veel volk rondloopt, zodat we situaties zoals vorig jaar kunnen voorkomen.’’ In 2020 gingen de grootste winkelgebieden van onder meer Rotterdam en Eindhoven door drukte eerder op slot.

Voor de medewerkers van kledingwinkel Van Uffelen blijven het verwarrende tijden. Eijlander: ,,Vorig jaar wisten we welke kant het op zou gaan: sluiting. Geen idee of dat nu weer het geval is. Het is een onzekere situatie. Niet alleen voor ons, maar voor alle ondernemers.’’
Ja, stickers plakken zal helpen om maatregelen te voorkomen :')
  woensdag 24 november 2021 @ 16:53:45 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202320911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik weet niet zo goed wat je met specifieke groepen bedoelt, maar dit is niet mijn ervaring (pre-vaccinaties). Zelfs met vaccinatie ken ik een gezonde slanke 40er die een week lang doodmoe en grieperig is.
Ik hoor van best wat mensen die wel goed ziek zijn nu zelfs met vaccin soms. Bij eerdere golfen hoorde ik vaker dat mensen bijna geen klachten hadden. Maar goed ik ben N=1.
pi_202320918
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_202320923
Volgens de NOS is het gierend druk bij de kappers, sommigen willen vlug komen voor het sluit, anderen zeggen het dan weer af om besmettingsgevaar. Twee totaal verschillende beweegredenen.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:55:00 #55
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202320926
quote:

[..]
Ik weet niet zo goed wat je met specifieke groepen bedoelt, maar dit is niet mijn ervaring (pre-vaccinaties). Zelfs met vaccinatie ken ik een gezonde slanke 40er die een week lang doodmoe en grieperig is.

edit- gemiddeld dus een a twee weken bedlegerig, niet dat ze naar de ic moeten, maar je hoeft het ook niet te downplayen als bijna niets.
Soms lees je ook dingen over longschade na covid, dat lijkt me ook maar niks.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 16:55:18 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202320932
quote:
Sluiting winkels ligt op de loer, branche eist nu al 100 procent schadevergoeding

Om te voorkomen dat winkeliers door een nieuwe sluiting alsnog de genadeklap krijgen, eist INretail bij voorbaat een financiële schadevergoeding van 100 procent. ,,Dus geen steunpakketten meer of complexe regelingen, maar een ruimhartige compensatie.
Ik wil graag 120% compensatie niet van dat laffe onduidelijke gedoe, geen gezeik iedereen rijk.... het is ook bijna kerst... enzo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202320938
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:53 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik hoor van best wat mensen die wel goed ziek zijn nu zelfs met vaccin soms. Bij eerdere golfen hoorde ik vaker dat mensen bijna geen klachten hadden. Maar goed ik ben N=1.
Sinds dit weekend 6 werknemers besmet.
Tot nu toe: 3 zonder klachten, 2 verkouden, 1 flink ziek.
Ook N=1.
pi_202320946
quote:

[..]
Geloof ik prima, daar tegenover staan tig 40-ers die nergens last van hebben gehad.

En met specifieke groepen, kijk eens naar de hoeveelheid mensen in het ziekenhuis en trek dan de 70+ers er af en zie wat je dan overhoudt (niet verwijtend bedoeld).
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 16:57:01 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202320952
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ook N=1.
Nee dat is n=6
  woensdag 24 november 2021 @ 16:57:17 #60
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_202320955
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:54 schreef zipcon het volgende:
Volgens de NOS is het gierend druk bij de kappers, sommigen willen vlug komen voor het sluit, anderen zeggen het dan weer af om besmettingsgevaar. Twee totaal verschillende beweegredenen.
Ik hoorde laatst ook al dat er schijnbaar veel afzeggingen van reserveringen in restaurants zijn vanwege de oplopende cijfers. Dan ben je ook mooi in de aap gelogeerd als ondernemer, want dan is er geen lockdown, krijg je geen financiële steun en heb je toch minder omzet -O- Niemand die je daarbij kan helpen.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:57:21 #61
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_202320957
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoe lang gaan we deze facade nog ophouden?

Wat denk je dat er gebeurt als 10% van Nederland met koorts op bed ligt?
Is dat en op grond waarvan is dat aanstaande ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_202320958
quote:

[..]
EDIT: ik geloof dat de vraag anders is...
  woensdag 24 november 2021 @ 16:57:52 #63
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202320964
quote:

Winkeliers houden de adem in. De kans bestaat dat niet-essentiële winkels opnieuw de deuren moeten sluiten door de torenhoge coronacijfers. Brancheorganisatie INretail eist 100 procent financiële compensatie bij sluiting.
Sanne Schelfaut 24-11-21, 16:36

Medewerkers van modeketen Van Uffelen krijgen vanuit het hoofdkantoor zo snel mogelijk een nieuwe set stickers aangeleverd om op de winkelvloeren te plakken. Nog maar een paar maanden geleden werden de eerste stickers, bedoeld om looproutes aan te geven en afstand te bewaren, verwijderd. Nu de 1,5 meterplicht sinds vandaag weer geldt, is het volgens Lysanne Eijlander van Van Uffelen Mode nodig de klanten in de juiste richting te dirigeren. ,,We hielden al rekening met voldoende afstand in de winkels, maar we doen er nu nog een schep bovenop. Alle maatregelen die nodig zijn om sluiting te voorkomen, proberen we in te zetten. Zelfs het invoeren van een QR-check bij de ingang is niet langer een obstakel.’’

Gemoedstoestand

Het zegt iets over de huidige gemoedstoestand van veel winkeliers. Volgens Jan Meerman, directeur van brancheorganisatie INretail, is er de nodige onrust onder zijn achterban. ,,Het is begrijpelijk dat er extra restricties komen. Voor ons, maar ook voor andere sectoren, zoals de horeca, contactberoepen en de evenementensector, is het echter nog niet duidelijk wat het kabinet vrijdag zal afkondigen. Het is enorm spannend zo vlak voor de feestdagen. Wij geloven nog steeds in het model van afstand houden in de winkels in combinatie met een maximum aantal bezoekers. Bijna een jaar geleden, 15 december, gingen duizenden winkels op slot. Dat duurde geen drie weken, maar vijf maanden. Amper of nog niet eens hersteld van die klap, krijgen we mogelijk een nieuwe harde lockdown. Sommigen hebben echt de handen in het haar van de stress.’’

Om te voorkomen dat winkeliers door een nieuwe sluiting alsnog de genadeklap krijgen, eist INretail bij voorbaat een financiële schadevergoeding van 100 procent. ,,Dus geen steunpakketten meer of complexe regelingen, maar een ruimhartige compensatie. Sinds de laatste persconferentie is het al een stuk minder druk in de winkelstraat en dat wordt er niet veel beter op. Terwijl deze dagen juist de aftrap zijn van de feestdagenperiode.’’

Uit onderzoek van Bureau RMC blijkt dat het bezoek aan de winkelstraat sinds de laatste coronapersconferentie van premier Rutte en minister De Jonge met gemiddeld 17 procent is gedaald. Tijdens de persconferentie van begin november kondigde het demissionaire kabinet onder meer aan dat mondkapjes weer verplicht zijn in winkels. Ook moeten niet-essentiële winkels hun deuren om 18.00 uur sluiten.
Groot effect

Het waren volgens RMC relatief kleine maatregelen, maar kennelijk hebben ze een groot effect op de winkelstraat. De verwachting is dat het vrijdag (Black Friday) wel drukker zal zijn, maar volgens INretail zijn de winkelcentra deze keer extra goed voorbereid. ,,Zeker in de grotere stadscentra wordt continu gecontroleerd of er niet te veel volk rondloopt, zodat we situaties zoals vorig jaar kunnen voorkomen.’’ In 2020 gingen de grootste winkelgebieden van onder meer Rotterdam en Eindhoven door drukte eerder op slot.

Voor de medewerkers van kledingwinkel Van Uffelen blijven het verwarrende tijden. Eijlander: ,,Vorig jaar wisten we welke kant het op zou gaan: sluiting. Geen idee of dat nu weer het geval is. Het is een onzekere situatie. Niet alleen voor ons, maar voor alle ondernemers.’’
vragen staat vrij
  woensdag 24 november 2021 @ 16:58:03 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202320967
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:57 schreef opreis het volgende:

[..]
Ik ben 1 dag ziek (verkouden klachten) geweest na mijn eerste prik. 2de nergens last van
Ik bedoel ziek na besmetting, niet als bijwerking he van de prik.
pi_202320968
quote:

[..]
Daar ben ik wel benieuwd naar, moeten ze eens goed onderzoeken. Maar misschien is het tegelijkertijd ook waar en zijn er nog steeds ontzettend veel mensen die er amper last van hebben, een ander deel weer wel, ook met vaccinatie. Maar het kan evengoed waar zijn denk ik dat ze door vaccinatie een stuk zieker zijn. Dat weten we gewoon niet.

Op een bevolking van 17 miljoen, moet je nagaan hoe groot dat getal eigenlijk is, lijkt er ontzettend veel mogelijk. Het is zo veel aanwezig dat het allemaal wel aantikt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202320976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je leest zelf toch ook de onderzoeken over grote groepen mensen die maanden later nog steeds niet klachtenvrij zijn? Noem het long covid, noem het geen long covid (want long covid wordt hier lacherig over gedaan), de data zeggen echt wat anders dan jouw N=1.
Zo lang die niet de kliniek plat lopen of allemaal arbeidsongeschikt zijn, is dat op een maatschappelijke schaal geen probleem natuurlijk.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 24 november 2021 @ 16:59:16 #67
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202320979
Wat we in elk geval niet moeten doen, is die sectoren blijven steunen die niet meer levensvatbaar zijn onder de continue dreiging van sluiting en beperking. De sterken blijven over of allen verdwijnen voorlopig. Het is zo ontzettend zonde van het belastinggeld.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202320983
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Je leest zelf toch ook de onderzoeken over grote groepen mensen die maanden later nog steeds niet klachtenvrij zijn? Noem het long covid, noem het geen long covid (want long covid wordt hier lacherig over gedaan), de data zeggen echt wat anders dan jouw N=1.
Natuurlijk het is N=1, maar als long covid zo'n probleem zou zijn, na tig besmettingen in mijn omgeving is er echt niemand die dat heeft.

Het argument is ook bij Hugo en Mark verdwenen, die halen het ook niet meer aan. Maar nu zouden we toch ook 2000 long covid patienten per dag er bij krijgen met de huidige cijfers? Dan zou je zeggen dat de talkshows er vol mee zitten, maar niks.
pi_202320986
Wie had dat gedacht? Jarenlang nationale reserves opbouwen door de zorg kapot te bezuinigen om vervolgens deze reserves te gebruiken om het gebrek aan zorgcapaciteit te compenseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2021 17:00:06 ]
pi_202320988
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:59 schreef GemMagic het volgende:
Wat we in elk geval niet moeten doen, is die sectoren blijven steunen die niet meer levensvatbaar zijn onder de continue dreiging van sluiting en beperking. De sterken blijven over of allen verdwijnen voorlopig. Het is zo ontzettend zonde van het belastinggeld.
Dus op last van de overheid moet je café dicht en dan mag je het maar zelf uitzoeken want 'het is nu eenmaal wat het is'?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202320994
Ik heb nog steeds echt nul corona in m'n vriendengroep, familie en collega's. Alleen wat mensen via via. Ik zit te wachten tot ik eens een keer positief ga testen, ben benieuwd.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 17:00:16 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202320997
quote:
Linksom of rechtsom moeten we met belasting de mensen die omvallen betalen.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:00:25 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202321001
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ook N=1.
N=6 officieel. Het is ook redelijk onvoorspelbaar ook. Fitte mensen van in de twintig die wel echt een week goed ziek zijn en mensen van in de 60 jaar die een beetje een kuchje hadden.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:00:32 #74
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_202321004
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:54 schreef zipcon het volgende:
Ik maak me echt zorgen over mijn kappersbezoek aanstaande zaterdag. In de zin van dat ik hoop dat hij gewoon door kan gaan :')
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 17:00:55 #75
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202321006
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:59 schreef Harlekien2 het volgende:
Wie had dat gedacht? Jarenlang nationale reserves opbouwen door de zorg kapot te bezuinigen om vervolgens deze reserves te gebruiken om het gebrek aan zorgcapaciteit te compenseren.
Correctie er gaat alleen maar meer geld naar de zorg, jaar in jaar uit. Het is zo'n beetje onze grootste kostenpost.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:01:30 #76
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_202321012
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb nog steeds echt nul corona in m'n vriendengroep, familie en collega's. Alleen wat mensen via via. Ik zit te wachten tot ik eens een keer positief ga testen, ben benieuwd.
Ik ook. Of ik heb het misschien al gehad aangezien ik totaal geen last had van de vaccinaties :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_202321013
quote:
88s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Correctie er gaat alleen maar meer geld naar de zorg, jaar in jaar uit.
Behalve naar de uitbreiding van de zorg, die ook met het oog op vergrijzing hard nodig is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_202321018
quote:
88s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Linksom of rechtsom moeten we met belasting de mensen die omvallen betalen.
Maar linksom of rechtsom hoeft in dit geval niet dezelfde uitkomst te hebben. Dat kan of bestaan uit iemand vasthouden in een niet meer levensvatbare baan of diegene helpen omscholen voor iets nieuws.
pi_202321019
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Momo het volgende:

[..]
N=6 officieel. Het is ook redelijk onvoorspelbaar ook. Fitte mensen van in de twintig die wel echt een week goed ziek zijn en mensen van in de 60 jaar die een beetje een kuchje hadden.
Yep, klopt. Oudste is 50. De behoorlijk zieke in de 30. (Zijn jongste kind ook flink ziek overigens.)
pi_202321025
Ironisch wel dat we met een vaccinatiegraad van >85% alsnog in lockdown gaan straks. _O-

We zijn ook maar domme insignificante wezens. De enige reden waarom dit gaat stoppen is moeder natuur. in het VK zijn ze goed bezig, hopelijk volgt het hier ook snel door het hoge aantal besmettingen.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 17:02:44 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202321029
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:01 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Behalve naar de uitbreiding van de zorg, die ook met het oog op vergrijzing hard nodig is.
Het einde is een beetje zoek, 1 op de 6 mensen werkt al in de zorg, je kunt wel naar een situatie toe willen waar 1 op de drie mensen in de zorgt werkt en de andere groep zorg ontvangt. Maar dat is ook niet houdbaar.
pi_202321035
quote:
Laten we vooral heel veel banen laten verdwijnen. Verstandig idee.
pi_202321049
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:01 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Ik ook. Of ik heb het misschien al gehad aangezien ik totaal geen last had van de vaccinaties :')
Misschien ik ook wel, maar denk het niet vanwege huisgenoten. Ik had ook totaal geen last van de vaccinaties, maar ik weet niet of dat betekend 1) geen symptomen bij besmetting of 2) wel ineens heel erg ziek.
pi_202321058
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:00 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik maak me echt zorgen over mijn kappersbezoek aanstaande zaterdag. In de zin van dat ik hoop dat hij gewoon door kan gaan :')
Ik ga er vanuit dat ze de kappers open laten. Moet je toch al op afspraak heen, en meestal zijn het geen enorme zaken waar het bomvol met mensen zit die in en uitlopen. Maar goed, misschien is dat ook wel heel erg wishful thinking van mij, lees, ijdeltuit, werd knap chagrijnig met slecht haar de vorige keer.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_202321063
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar linksom of rechtsom hoeft in dit geval niet dezelfde uitkomst te hebben. Dat kan of bestaan uit iemand vasthouden in een niet meer levensvatbare baan of diegene helpen omscholen voor iets nieuws.
Want in deze coronacrisis schieten nieuwe banen echt als paddestoelen uit de grond?

Ja, er is een roep om personeel... in de horeca.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:05:50 #86
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202321067
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:02 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
ik begrijp zijn punt wel maar het zou gek zijn als je deur dicht (tijdelijk) moet van de overheid je daar niet voor gecompenseerd zou worden en voor de niet levensvatbare bedrijven is dat misschien wat uitstel van executie
pi_202321075
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik begrijp zijn punt wel maar het zou gek zijn als je deur dicht (tijdelijk) moet van de overheid je daar niet voor gecompenseerd zou worden en voor de niet levensvatbare bedrijven is dat misschien wat uitstel van executie
Het is heel raar dat bedrijven zouden moeten sluiten door het toedoen van maatregelen van de overheid.
pi_202321086
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:05 schreef Tarado het volgende:

[..]
Maar aan de andere kant, als dat gebrek aan levensvatbaarheid wordt veroorzaakt door een bewuste keuze van de overheid, dan is het een ander verhaal.

Het gaat vooral om de onzekerheid of je volgend jaar herfst niet óók weer je deuren mag sluiten. Weet je dat nu al, dan kun je dat plannen.
  Redactie Games woensdag 24 november 2021 @ 17:07:21 #89
181272 crew  Noppie2000
pi_202321089
quote:

[..]
Vorig jaar een tondeuse gekocht, geen kapper meer gezien. Doe het toch altijd kort, dus scheelt nog centen ook :7
pi_202321107
quote:

[..]
Ik had voor de vorige persco werd aangekondigd snel een afspraak gemaakt. Dan wist ik zeker dat mijn haar nog een beetje oke is tijdens de feestdagen :')
pi_202321113
De parasiete ondernemersverenegingen staan weer als een stel hyena's op de stoep voor meer gratis geld. En zitten ook niet te wachten op controle of uberhaupt aantonen omzetverlies. Zak met geld. Niets minder.

We worden beroofd waar we bij staan.
pi_202321115
quote:

[..]
Gewoon voor de zekerheid elastiekjes kopen! ;)
Kort pittig was toch al niet the way to go. :N :P
pi_202321121
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Maar aan de andere kant, als dat gebrek aan levensvatbaarheid wordt veroorzaakt door een bewuste keuze van de overheid, dan is het een ander verhaal.

Het gaat vooral om de onzekerheid of je volgend jaar herfst niet óók weer je deuren mag sluiten. Weet je dat nu al, dan kun je dat plannen.
Precies.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:11:01 #94
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202321132
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:02 schreef Harlekien2 het volgende:

[..]
Ja, mensen met een baan die je met belastinggeld voortdurend in leven moet houden, noemen we ambtenaren. Een keer ok, maar het gebeurt nu opnieuw. En het zal straks weer gebeuren. Mensen met een baan in de fossiele industrie scholen we straks toch ook om? Of mogen die zielig NOW claimen omdat er geen benzine of kolen meer nodig zijn?
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 24 november 2021 @ 17:11:32 #95
131800 Tarado
capô de fusca
pi_202321145
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

maar dat weet je toch nog niet? als je naar de huidige situatie kijkt die was met een vaccinatiegraad van 90+ misschien helemaal niet maar iig later pas voorgekomen, dus als ze dat beter voor elkaar krijgen worden de maatregelen ook minder
pi_202321151
Ik denk eerlijk gezegd dat de Mayan's niet 2012 als einde van de wereld bedoelden maar 2021, typfoutje kan gebeuren :') .

Alles gaat naar de tering, corona is niet eens ons enige probleem, voedseltekort, massa instroom van vluchtelingen, de klimaat, psychologische problemen in de samenleving, je kan blijven doorgaan, maar shit wat een tijd om in te leven man.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_202321158
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:11 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Ja, mensen met een baan die je met belastinggeld voortdurend in leven moet houden, noemen we ambtenaren. Een keer ok, maar het gebeurt nu opnieuw. En het zal straks weer gebeuren. Mensen met een baan in de fossiele industrie scholen we straks toch ook om? Of mogen die zielig NOW claimen omdat er geen benzine of kolen meer nodig zijn?
Het is een overheidskeuze om deze bedrijven te sluiten. Ook mede de schuld van de overheid, aangezien zij verantwoordelijk zijn voor het beleid. Hele sectoren sluiten is funest voor de economie die al fragiel is door deze maatregelen.
pi_202321164
Ik denk trouwens niet dat het heel lang meer duurt. Misschien alleen deze winter nog. Zie ook VK. Er moet uiteindelijk weer een biologisch evenwicht ontstaan.
  woensdag 24 november 2021 @ 17:13:54 #99
475897 ssjgoku
Ultra Instinct!
pi_202321167
Halllo beste mensen,

Hele domme vraag misschien, huisarts neemt helaas niet meer op. Is hier toevallig iemand dokter? Die ik een DM kan sturen mbt Vaccin allergie? Heb denk ik een raar iets.. mijn hoofd wordt elke dag roder, en droogt uit zeg maar? Overal van die witte shilvertjes.

Iemand hier ervaring mee? Gaat dat vanzelf weg?
It is not a sin to fight for the right cause. There are those who words alone will not reach.
pi_202321175
quote:
10s.gif Op woensdag 24 november 2021 17:13 schreef ssjgoku het volgende:
Halllo beste mensen,

Hele domme vraag misschien, huisarts neemt helaas niet meer op. Is hier toevallig iemand dokter? Die ik een DM kan sturen mbt Vaccin allergie? Heb denk ik een raar iets.. mijn hoofd wordt elke dag roder, en droogt uit zeg maar? Overal van die witte shilvertjes.

Iemand hier ervaring mee? Gaat dat vanzelf weg?
Bel spoedeisende hulp gewoon. Hun hebben protocol om te checken of je langs moet komen. Klinkt namelijk niet erg gezond is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')