abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202320751
quote:
15s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:38 schreef GemMagic het volgende:

[..]
You can fall through the floor, however.. :{
Zo jammer dit... -O- :P
pi_202320755
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is ook allemaal zo kort dag, dat maakt het zo lastig. Dan hoor je op vrijdag dat je kinderen op maandag niet naar school of kdv ofzo kunnen, dus moet je in het weekend allerlei alternatieven zien te regelen. Ik denk dat dat er juist voor zorgt dat de compliance lager wordt, omdat mensen ook denken: Ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen, dus doe maar noodopvang. Of breng maar bij oma.
Vorige week maandag hoorde ik om (heb het opgezocht) 22:31 dat de school vanaf dinsdag gesloten was...
pi_202320761
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:38 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
"Iedereen testen" is sowieso niet realistisch, daarvoor schaalt het gewoon niet goed.

En al helemaal niet als je dat wil doen voor winkels of werkplekken.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_202320765
quote:
[ twitter ]
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202320774
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Vorige week maandag hoorde ik om (heb het opgezocht) 22:31 dat de school vanaf dinsdag gesloten was...
Ik ga er vanaf nu maar vanuit dat kdv gewoon dicht is tot eind januari, dan kan het alleen maar meevallen.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:40:57 #31
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202320775
quote:
[ twitter ]
Mooi, kan dat scenario meteen de prullenbak in.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 24 november 2021 @ 16:41:37 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202320782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:36 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat is inderdaad nog wel de grootste ergernis. Ik heb het wel vaker gezegd, maar in de chaosperiode op school tot 2 weken geleden hoorde je alleen maar:

- "O nee hoe moet ik dat met de kinderen regelen als hij thuis zit"
- "Teams werkt kut met online les geven"
- "Nee he, weer testen"
- "Ik kan pas over x dagen terecht voor een test"
- "Ja nu de jongste en volgende week zeker de oudste"

Wat je nooit hoorde is "O nee corona, ik hoop niet dat ik ziek word".
Voor de meeste mensen zijn de maatregelen dan ook een grotere ergernis dan het risico dat het virus zelf je iets doet.
pi_202320785
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hoe lang gaan we deze facade nog ophouden?

Wat denk je dat er gebeurt als 10% van Nederland met koorts op bed ligt?
Niks, het is inmiddels zo wijd verspreid dat het onmogelijk is dat 10% van Nederland nog tegelijkertijd met koorts op bed kan liggen.
pi_202320787
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:40 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik ga er vanaf nu maar vanuit dat kdv gewoon dicht is tot eind januari, dan kan het alleen maar meevallen.
Het is wel lastig FOK!ken met die koters om je heen natuurlijk. :P
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_202320790
quote:
14s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:40 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Mooi, kan dat scenario meteen de prullenbak in.
Heb jij het dat er niet voor over dan om te voorkomen dat je een tweedeling creëert?
pi_202320803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is wel lastig FOK!ken met die koters om je heen natuurlijk. :P
Mwah, dat valt wel mee. Ik kan redelijk goed multitasken (lees: Ik heb veel meetings waar ik niet mijn volle aandacht bij hoef te houden :P)

Ik vind het vooral vervelend voor mn kleine, die krijgt eindelijk vriendinnetjes e.d. op de opvang.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:43:13 #37
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202320804
quote:
[ twitter ]
Conclusie: de kosten liggen tussen de 138 miljoen en 1,4 miljard euro per week (!), afhankelijk van precieze scenario en type test.
Cool, daarmee zouden we precies na 1000 weken als onze gezamelijke pensioenfondsen leeg hebben !
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202320805
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:41 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Niks, het is inmiddels zo wijd verspreid dat het onmogelijk is dat 10% van Nederland nog tegelijkertijd met koorts op bed kan liggen.
Een fors deel van de bevolking heeft gewoon een knap beroerde tijd na een covidbesmetting. Dat downplayen is echt niet nodig. Dat je niet in het ziekenhuis belandt betekent niet automatisch dat je er weinig tot geen hinder van ondervindt.
pi_202320807
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hopelijk snel eenzelfde soort situatie zoals in het VK, daarna moeten we het gewoon accepteren.
Gaat hier niet gebeuren, de zorg schreeuwt dan nog harder moord en brand.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:44:21 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_202320809
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een fors deel van de bevolking heeft gewoon een knap beroerde tijd na een covidbesmetting. Dat downplayen is echt niet nodig. Dat je niet in het ziekenhuis belandt betekent niet automatisch dat je er weinig tot geen hinder van ondervindt.
Ja heel vervelend een paar daagjes in bed maar daar kom je wel overheen hoor.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:44:36 #41
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_202320815
quote:
9s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Heb jij het dat er niet voor over dan om te voorkomen dat je een tweedeling creëert?
Met een vaccinatieplicht is er ook geen tweedeling meer. O-)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_202320816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:43 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Gaat hier niet gebeuren, de zorg schreeuwt dan nog harder moord en brand.
Of loopt weg.
pi_202320847
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Laat ook maar. :')

Dat 1,5 jaar nog steeds uitgelegd moet worden dat dit voor velen gewoon een kutziekte is vind ik echt te debiel voor woorden.
pi_202320849
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Aanstellerij vooral. Dan ben je maar even ziek, wordt je hard van. Zo gaat het al door de gehele geschiedenis. Als je maar niet in het ziekenhuis komt. En dat doen die vaccins heel goed. Dat gejank steeds. De focus is dat de ziekenhuizen het kunnen redden. Niet of tante Gerda oh zo vreselijk ziek in bed ligt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_202320860
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het is niet mijn bedoeling om het te downplayen, maar nu na bijna 2 jaar is het toch wel redelijk duidelijk dat corona iets is wat voornamelijk specifieke groepen treft.

Eigenlijk alle collega's, vrienden of ouders op school die ik ken en besmet waren hebben hooguit 3-4 dagen wat lichte klachten gehad, meeste zo goed als niets. Slechts 1 uitzondering, een collega (op een andere afdeling, ken hem niet supergoed) lag 2 weken op de IC en tobt nog steeds.
  woensdag 24 november 2021 @ 16:51:28 #46
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202320875
Sluiting winkels ligt op de loer, branche eist nu al 100 procent schadevergoeding

Winkeliers houden de adem in. De kans bestaat dat niet-essentiële winkels opnieuw de deuren moeten sluiten door de torenhoge coronacijfers. Brancheorganisatie INretail eist 100 procent financiële compensatie bij sluiting.
Sanne Schelfaut 24-11-21, 16:36

Medewerkers van modeketen Van Uffelen krijgen vanuit het hoofdkantoor zo snel mogelijk een nieuwe set stickers aangeleverd om op de winkelvloeren te plakken. Nog maar een paar maanden geleden werden de eerste stickers, bedoeld om looproutes aan te geven en afstand te bewaren, verwijderd. Nu de 1,5 meterplicht sinds vandaag weer geldt, is het volgens Lysanne Eijlander van Van Uffelen Mode nodig de klanten in de juiste richting te dirigeren. ,,We hielden al rekening met voldoende afstand in de winkels, maar we doen er nu nog een schep bovenop. Alle maatregelen die nodig zijn om sluiting te voorkomen, proberen we in te zetten. Zelfs het invoeren van een QR-check bij de ingang is niet langer een obstakel.’’

Gemoedstoestand

Het zegt iets over de huidige gemoedstoestand van veel winkeliers. Volgens Jan Meerman, directeur van brancheorganisatie INretail, is er de nodige onrust onder zijn achterban. ,,Het is begrijpelijk dat er extra restricties komen. Voor ons, maar ook voor andere sectoren, zoals de horeca, contactberoepen en de evenementensector, is het echter nog niet duidelijk wat het kabinet vrijdag zal afkondigen. Het is enorm spannend zo vlak voor de feestdagen. Wij geloven nog steeds in het model van afstand houden in de winkels in combinatie met een maximum aantal bezoekers. Bijna een jaar geleden, 15 december, gingen duizenden winkels op slot. Dat duurde geen drie weken, maar vijf maanden. Amper of nog niet eens hersteld van die klap, krijgen we mogelijk een nieuwe harde lockdown. Sommigen hebben echt de handen in het haar van de stress.’’

Om te voorkomen dat winkeliers door een nieuwe sluiting alsnog de genadeklap krijgen, eist INretail bij voorbaat een financiële schadevergoeding van 100 procent. ,,Dus geen steunpakketten meer of complexe regelingen, maar een ruimhartige compensatie. Sinds de laatste persconferentie is het al een stuk minder druk in de winkelstraat en dat wordt er niet veel beter op. Terwijl deze dagen juist de aftrap zijn van de feestdagenperiode.’’

Uit onderzoek van Bureau RMC blijkt dat het bezoek aan de winkelstraat sinds de laatste coronapersconferentie van premier Rutte en minister De Jonge met gemiddeld 17 procent is gedaald. Tijdens de persconferentie van begin november kondigde het demissionaire kabinet onder meer aan dat mondkapjes weer verplicht zijn in winkels. Ook moeten niet-essentiële winkels hun deuren om 18.00 uur sluiten.
Groot effect

Het waren volgens RMC relatief kleine maatregelen, maar kennelijk hebben ze een groot effect op de winkelstraat. De verwachting is dat het vrijdag (Black Friday) wel drukker zal zijn, maar volgens INretail zijn de winkelcentra deze keer extra goed voorbereid. ,,Zeker in de grotere stadscentra wordt continu gecontroleerd of er niet te veel volk rondloopt, zodat we situaties zoals vorig jaar kunnen voorkomen.’’ In 2020 gingen de grootste winkelgebieden van onder meer Rotterdam en Eindhoven door drukte eerder op slot.

Voor de medewerkers van kledingwinkel Van Uffelen blijven het verwarrende tijden. Eijlander: ,,Vorig jaar wisten we welke kant het op zou gaan: sluiting. Geen idee of dat nu weer het geval is. Het is een onzekere situatie. Niet alleen voor ons, maar voor alle ondernemers.’’
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 16:51:42 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202320882
twitter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202320889
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:48 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Aanstellerij vooral. Dan ben je maar even ziek, wordt je hard van. Zo gaat het al door de gehele geschiedenis. Als je maar niet in het ziekenhuis komt. En dat doen die vaccins heel goed. Dat gejank steeds. De focus is dat de ziekenhuizen het kunnen redden. Niet of tante Gerda oh zo vreselijk ziek in bed ligt.
Slecht voorbeeld. :{w
*mompelt iets over mannengriep...
  woensdag 24 november 2021 @ 16:52:12 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_202320891
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Het is niet mijn bedoeling om het te downplayen, maar nu na bijna 2 jaar is het toch wel redelijk duidelijk dat corona iets is wat voornamelijk specifieke groepen treft.

Eigenlijk alle collega's, vrienden of ouders op school die ik ken en besmet waren hebben hooguit 3-4 dagen wat lichte klachten gehad, meeste zo goed als niets. Slechts 1 uitzondering, een collega (op een andere afdeling, ken hem niet supergoed) lag 2 weken op de IC en tobt nog steeds.
Ik weet niet zo goed wat je met specifieke groepen bedoelt, maar dit is niet mijn ervaring (pre-vaccinaties). Zelfs met vaccinatie ken ik een gezonde slanke 40er die een week lang doodmoe en grieperig is.

edit- gemiddeld dus een a twee weken bedlegerig, niet dat ze naar de ic moeten, maar je hoeft het ook niet te downplayen als bijna niets.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202320897
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 16:49 schreef Wirelessmouse het volgende:
Je leest zelf toch ook de onderzoeken over grote groepen mensen die maanden later nog steeds niet klachtenvrij zijn? Noem het long covid, noem het geen long covid (want long covid wordt hier lacherig over gedaan), de data zeggen echt wat anders dan jouw N=1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')