abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202304055
Uitgerekende data:

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Half november: Takkie88 (meisje)
19 november: BananaPancake (jongetje)

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up (meisje)

3 april: B.ertha

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 23-11-2021 13:19:32 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202304252
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:59 schreef littledrummergirl het volgende:

Er mag meisje achter mijn naam O+

Hier staat de teller al op:
- babykleding
- schoenen voor peuter (shoesme heeft een goede sale!)
- newborn set dus
- bijna alle kerstcadeaus
- opbergboxen om alle meuk in kwijt te kunnen _O-

En dan duurt het hele circus nog bijna een week :')
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2021 @ 13:39:55 #3
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202304509
Ik heb bij Babyland een Tripp Trapp voor 188 euro gekocht en toen zat er in het winkelmandje ook nog de babyset voor 0 euro. Ergens vraag ik me af of dit wel klopt, maar we gaan het zien!
Chick on a mission
pi_202304600
Dat zou een heel mooie meevaller zijn!

Wij hebben al gekocht :@
- Nieuwe babykleertjes want hormonen en de vorige keer hadden we alleen tweedehandse
- Babyfoon
- Slaaptrainer voor de oudste
- Knuffeldoekje
- Zwangerschapskleding
pi_202304772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb bij Babyland een Tripp Trapp voor 188 euro gekocht en toen zat er in het winkelmandje ook nog de babyset voor 0 euro. Ergens vraag ik me af of dit wel klopt, maar we gaan het zien!
Het staat er ook bij als actie dus het zal wel kloppen! Mooie deal :)
pi_202305625
Er kunnen volgens mij wat mensen uit het lijstje van de OP!

Black Friday deals…ik mag van man niets meer bestellen :+ dus dan betaal ik die wikkeldeken van Snoozebaby die ook in de autostoel kan wel zelf. Dezelfde hebben we nog van zoon, maar ik wil een ander kleurtje (en eentje extra is altijd handig, toch…TOCH?!)
pi_202306088
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:25 schreef eponine het volgende:
Er kunnen volgens mij wat mensen uit het lijstje van de OP!

Black Friday deals…ik mag van man niets meer bestellen :+ dus dan betaal ik die wikkeldeken van Snoozebaby die ook in de autostoel kan wel zelf. Dezelfde hebben we nog van zoon, maar ik wil een ander kleurtje (en eentje extra is altijd handig, toch…TOCH?!)
Precies, er komt vast poep op, of kots :7
pi_202306870
Oh jee, de tripp trapp ook maar besteld :D
Wij krijgen die van mijn ouders en die vonden het ook een goede deal.
pi_202307956
quote:
Welke kleur heb je het besteld? Ik ga het ook bestellen maar twijfel alleen zo erg welke kleur te nemen.
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2021 @ 18:46:09 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202308023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef Mahra het volgende:

[..]
Welke kleur heb je het besteld? Ik ga het ook bestellen maar twijfel alleen zo erg welke kleur te nemen.
De witte. We hebben heel lang over de kleur getwijfeld omdat we al een brandweerrode hebben, maar die is uit de collectie. Geen van de andere kleuren matchen met felrood en de rest van het interieur (ja zwart of grijs).

Was dit onze eerste stoel dan kocht ik de lichtgroene.

Maar als ik nu al zie hoeveel lol we van de eerste hebben wilde ik zeker weten weer een Tripp Trapp
Chick on a mission
pi_202308031
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Uitgerekende data:

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Half november: Takkie88 (meisje)
19 november: BananaPancake (jongetje)

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up (meisje)

3 april: B.ertha

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Ik mag erbij voor eind mei!
Shine bright like a diamond.
pi_202308125
Wij hebben nog twee Tripp trapps, een roze en een groene. Ik twijfel om er eentje weg te doen, want we hebben er eigenlijk geen plek voor. Ik heb bij onze eettafel namelijk bankjes staan aan beide kanten omdat iedereen altijd heel dicht bij mij wil zitten. Dus alleen 1 kopse kant is vrij en 1 stoel daar lijkt me wel voldoende.

Ik heb ook nog een newbornset die ik ooit tweedehands overnam, via fok volgens mij zelfs. :) We hebben hem bij de eenling(en) nooit gebruikt, maar bij de tweeling was het soms fijn dat er eentje even in kon zitten. Geen idee of we hem nu nodig zullen hebben, we gaan het merken!

Ik heb verder nog niets gekocht in de sale nu, want we zitten net precies even heel krap bij kas, dus ik heb niets om uit te geven. :)
pi_202308453
Wij hebben al een oak grey en nu ging het tussen de groene en de gele. Met een (andere) tint groen op de muur werd het de gele.
Vorige keer hebben we de newborn set geleend maar dat was het oude model. Hij heeft er nooit graag ingezeten. Toen hadden we in een Landal huisje het nieuwe model met de ligstand en hij was meteen KO erin.

Met de acties nu en de Prénatal mega mazzeldagen afgelopen september hebben we de voornaamste dingen wel in huis. Nu moeten we alleen nog wat meubels voor de nieuwe peuterkamer.
pi_202312447
Oeh die newbornset voor de tripptrapp willen wij ook nog! Maar als ik m in mijn mandje doe issie 89 euro, gaat er dan later nog extra korting af? :@

Toevallig heb ik vorige week een 2e hands stoel op de kop getikt voor een prikkie, alleen even een nieuw verfje geven O+

Verder hebben we de belangrijke dingen sowieso wel in huis maar ben morgen dan ook alweer 38 weken :o zijn nu nog wel aan het kijken naar kaartjes, maar da's toch meer voor de leuk en als die wat later zijn prima.
pi_202312511
Ook de tripp trap gekocht _O- Stond toch al op het lijstje. De donkergrijze is het geworden :Y.
pi_202313444
Ik ben echt heel blij met onze Tripp Trapp. We hebben de newborn set toen ook aangeschaft. Mijn baby vindt het heel leuk om er in te liggen en zo kan ze alles zien en in de gaten houden. Ze zit er eigenlijk altijd in als we 's avonds gaan eten en soms ook met het ontbijt. Denk dat de baby set over een tijd ook een hit gaat worden.
pi_202313614
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:05 schreef altootje86 het volgende:
Oeh die newbornset voor de tripptrapp willen wij ook nog! Maar als ik m in mijn mandje doe issie 89 euro, gaat er dan later nog extra korting af? :@

Toevallig heb ik vorige week een 2e hands stoel op de kop getikt voor een prikkie, alleen even een nieuw verfje geven O+

Verder hebben we de belangrijke dingen sowieso wel in huis maar ben morgen dan ook alweer 38 weken :o zijn nu nog wel aan het kijken naar kaartjes, maar da's toch meer voor de leuk en als die wat later zijn prima.
Ow, toen ik m kocht ging er nog 10% van die 89 af. Ik zie dat ze het aangepast hebben. Dan zal die extra korting een foutje geweest zijn. Jammer dat het nu niet meer is!
pi_202316805
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:17 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ow, toen ik m kocht ging er nog 10% van die 89 af. Ik zie dat ze het aangepast hebben. Dan zal die extra korting een foutje geweest zijn. Jammer dat het nu niet meer is!
Ik denk dat ze hem onder de categorie babymeubels hebben gezet, en dan valt ie onder de uitzonderingen. Helaas helaas -O-
pi_202318762
Ik denk dat ik pas dingen ga kopen rond de 20 weken. Of in elk geval als we het geslacht weten, weet ik ook meteen of ik de hele bups aan jongenskleding kan doneren :D

Daarnaast merk ik een stuk minder koopdrang, zo bij de 2e.. Het meeste hebben we eigenlijk allemaal nog wel. Zie vooral op om onze rommelkamer leeg te maken, dat wordt de kamer van draak tzt. Maar pff, wat een zooi kun je toch allemaal verzamelen.. Hopelijk komt die nesteldrang nog :D
pi_202320558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 14:33 schreef June. het volgende:
Ik denk dat ik pas dingen ga kopen rond de 20 weken. Of in elk geval als we het geslacht weten, weet ik ook meteen of ik de hele bups aan jongenskleding kan doneren :D

Daarnaast merk ik een stuk minder koopdrang, zo bij de 2e.. Het meeste hebben we eigenlijk allemaal nog wel. Zie vooral op om onze rommelkamer leeg te maken, dat wordt de kamer van draak tzt. Maar pff, wat een zooi kun je toch allemaal verzamelen.. Hopelijk komt die nesteldrang nog :D
Hier staat de jongenskleding al klaar voor vinted en de kleinste maatjes zijn al weggegeven.
Hier moet dus exact hetzelfde gebeuren. De nesteldrang heb ik al, alleen vinden we er amper tijd voor met een peuter in huis. Als de opvang dicht gaat zie ik het al helemaal niet meer gebeuren. En ik wil hem tussen kerst en nieuwjaar op zijn nieuwe kamer hebben, haha.

Ik mag ook naar de fysio voor mijn bekken. Dat is iets nieuws deze zwangerschap. Ik ben heel benieuwd of de nieuwe maatregelen hier ook impact op gaan hebben.
pi_202342815
Verlof *O*
pi_202343175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:55 schreef elamanilo het volgende:
Wij hebben nog twee Tripp trapps, een roze en een groene. Ik twijfel om er eentje weg te doen, want we hebben er eigenlijk geen plek voor. Ik heb bij onze eettafel namelijk bankjes staan aan beide kanten omdat iedereen altijd heel dicht bij mij wil zitten. Dus alleen 1 kopse kant is vrij en 1 stoel daar lijkt me wel voldoende.

Ik heb ook nog een newbornset die ik ooit tweedehands overnam, via fok volgens mij zelfs. :) We hebben hem bij de eenling(en) nooit gebruikt, maar bij de tweeling was het soms fijn dat er eentje even in kon zitten. Geen idee of we hem nu nodig zullen hebben, we gaan het merken!

Ik heb verder nog niets gekocht in de sale nu, want we zitten net precies even heel krap bij kas, dus ik heb niets om uit te geven. :)
Ja, die nam je over van mij! O+
pi_202346730
Kennen jullie witte/roze ruis? Kwam in ieder geval op deze site 20% korting tegen op zulke knuffels.
pi_202350180
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:25 schreef Reempie6 het volgende:
Kennen jullie witte/roze ruis? Kwam in ieder geval op deze site 20% korting tegen op zulke knuffels.
OH die zijn heel schattig! En met die slaapsensor + bluetooth kan je van afstand bijhouden hoe de slaap is van de kleine?

Ik kwam nog littleloet.nl tegen met 25% korting op alles, ook wel veel voor de allerkleinsten en leuke weekendtassen en rugtassen van Fresk onder andere.
pi_202355433
quote:
Die van mij is vandaag bezorgd. 188 euro inclusief de babyset. Thanks voor de tip :D . Hij was vandaag weer ' normaal met korting' :').
pi_202355579
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Die van mij is vandaag bezorgd. 188 euro inclusief de babyset. Thanks voor de tip :D . Hij was vandaag weer ' normaal met korting' :').
Hier komt hij ook zometeen *O* na een dag was hij voor die prijs inderdaad weer van de site af, ik vermoed dat het een foutje was :D maar dat heeft ons wel mooi wat geld bespaard *O*
  FOK!fossiel vrijdag 26 november 2021 @ 19:53:43 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202355621
quote:

[..]
Volgens DHL komt die van ons ook elk moment ;)

Als je 'm via Stokke zelf kocht kreeg je 'alleen' de babyset er gratis bij, geen korting. Vond ik dit toch een betere deal :D

@LDG: Ik denk ook dat her misschien een foutje was. Mazzel voor ons! :)
Chick on a mission
pi_202355684
quote:

[..]
Fijn dat je het hebt ontvangen!

Balen dat de prijs weer is aangepast. Ik was nog aan het twijfelen :P
pi_202355708
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:53 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Volgens DHL komt die van ons ook elk moment ;)

Als je 'm via Stokke zelf kocht kreeg je 'alleen' de babyset er gratis bij, geen korting. Vond ik dit toch een betere deal :D

@:LDG: Ik denk ook dat her misschien een foutje was. Mazzel voor ons! :)
Ja hij stond namelijk twee keer op die site, ook voor de reguliere prijs :D nou ja, mooi voor ons inderdaad O-)
pi_202356555
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ja hij stond namelijk twee keer op die site, ook voor de reguliere prijs :D nou ja, mooi voor ons inderdaad O-)
Dat was de oak-variant geloof ik, ik heb zitten zoeken of er verschil was :D
pi_202357041
Ja bedankt @Keroppi!
Mijn vriend wilde in eerste instantie wachten met de babyset want misschien kunnen we dan de huidige gebruiken. Nu moet niet alles matchen voor mij maar een zwarte babyset op een gele tripp trapp gaat mij te ver, ik hoef geen maya de bij kinderstoel :N

Fijn eindelijk verlof eponine. Moet je nog veel voorbereiden?

We hebben een pretecho geboekt voor over twee weken. Ik hoop echt dat we haar gezichtje kunnen zien O+
pi_202369190

[ Bericht 100% gewijzigd door BananaPancake op 29-11-2021 00:43:51 ]
My salvation lies in your love..
pi_202371812
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja bedankt @:Keroppi!
Mijn vriend wilde in eerste instantie wachten met de babyset want misschien kunnen we dan de huidige gebruiken. Nu moet niet alles matchen voor mij maar een zwarte babyset op een gele tripp trapp gaat mij te ver, ik hoef geen maya de bij kinderstoel :N

Fijn eindelijk verlof eponine. Moet je nog veel voorbereiden?

We hebben een pretecho geboekt voor over twee weken. Ik hoop echt dat we haar gezichtje kunnen zien O+
In mijn hoofd ‘moet’ ik nog heel veel maar dat komt vooral doordat bij peuter alles met 32 weken al klaar stond. Nu 34 weken en een beetje en het kamertje is klaar (peuter is van kamer gewisseld en heeft een nieuw bed dus hoefde alleen het ledikant terug omhoog te zetten). Kleding is grotendeels gewassen en hangt/ligt schoon in de kast. Box, kinderwagen en autostoel moeten nog even naar beneden vanaf de zolder maar dat mag man ergens de komende weken doen. Ziekenhuistas komt over een week of twee wel als ik hopelijk een datum voor de ks heb. Volgens mij dus wel voor het grootste deel voorbereid maar mijn hoofd denkt daar soms anders over :')

Ik twijfel een beetje of ik een badje in huis ga halen (tweedehands). Bij peuter hebben we destijds het badje nieuw gekocht en letterlijk vier keer gebruikt, hij ging al heel snel met mij mee onder de douche en dat vonden we allebei prettiger dan het badje. Het badje was toen vooral een in de weg staand gevaarte dat ik binnen drie maanden verkocht heb. Voor de kraamzorg is het niet per sé nodig (nagevraagd bij intake).

Leuk een pretecho! Hoeveel weken ben je dan? Wij lieten met 28 weken een 3D/4D echo maken, was leuk en daar hebben we mooie plaatjes van gekregen :)
pi_202375686
Hier hetzelfde mbt het badje. De vorige kinderen gingen al vlug mee met ons onder de douche. Wat wel speciaal was, was dat mijn mama en mijn oma de vorige kinderen allemaal een keertje in het bad hebben gedaan. Maar dat zal er dit keer niet meer inzitten, dus daarvoor hoeven we het niet meer te doen.

We hebben de vorige keren de badjes het meest gebruikt wat later, op de grond onder de douche. Zelf douchen en kind(eren) erbij in het badje. Inmiddels hebben we daar ook een stokke opklapbadje voor, maar daar zit een scheurtje in een van de naden. Nu was ik dus aan het twijfelen om het kleinere model op standaard van stokke erbij te halen...

Ik herken je nesteldrang ook @eponine, hier is dus nog steeds niets voor de baby. En ik ben nu 35 weken en 4 dagen... En mijn lichaam kan haast niet meer! M'n vroedvrouw zei: Bij elke baby weet je lichaam beter hoe het hormonen aanmaakt en hoe het verweekt. Nou dat merk ik zeker. En ook door de vorige keer met alles dubbel weet mijn lichaam nu extra goed hoe het moet lijkt het. Mijn buik weet ook heel goed hoe het moet stretchen, dus de baby heeft plenty of room en zwemt alle kanten op, maar het hangt zwaar aan mijn lichaam zo! Dus als ik (staand) dingen doe, dan moet ik vaak even uitrusten tussendoor :') Het gaat echt op standje slak. Vier kinderen daaromheen helpt ook niet mee. Ik heb echt al vuilniszakken vol met dingen weggedaan, maar overal staan nog steeds dozen in mijn huis die uitgezocht moeten of een plek moeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrijdag heb ik via marktplaats wel een bed voor de peuters opgehaald. Ben benieuwd wat ze ervan vinden en of ze het misschien leuk vinden om daar in te slapen. Op zich is er ruimte in ons bed, maar ze willen zo graag naast mij liggen en kruipen 's nachts dan het bed door. Met een kleine baby is dat natuurlijk minder handig, maar dat zal ook wel weer loslopen. De vorige keren hebben we daar geen last van gehad, al waren de peuters dan ook wel een aantal maanden ouder en weer voorbij die kruip door het bed fase. Nou ja, we zullen zien! Het leek me in ieder geval praktisch om een extra bed neer te zetten. Hopelijk lukt het vandaag om een kast te verplaatsen naar een andere kamer zodat we dat bed kunnen neerzetten.
  zondag 28 november 2021 @ 11:08:19 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202375726
Komt het bed voor je peuters dan bij de groten op de kamer, Ela?

En :* voor de spoiler. Herkenbare angsten. Hopelijk heb je straks gewoon je babytje in je armen en blijkt alles goed genoeg te zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202376911
Ik heb het badje alleen in de kraamweek gebruikt, samen met de kraamhulp. F. gaat eigenlijk altijd mee onder de douche als we met z'n tweeën thuis zijn, of ik was haar grondig op het aankleedkussen met een teiltje met lekker warm water er naast. Voor de Tummy tub wordt ze nu te groot.
  Manager PR/Moderator zondag 28 november 2021 @ 13:16:59 #37
269689 crew  Viv
pi_202377116
Nu het hier toch over badderen met baby's gaat.. O-)
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 01:52 schreef Viv het volgende:
Nieuw gekocht en voor één baby gebruikt. Misschien is er interesse hier? :) Ophalen in de omgeving van Tiel.

bébé-jou badstandaard met bébé-bubble
Deze (hetzelfde principe als de Tummy Tub) met een badstandaard van 103 cm die geschikt is voor de bubble en voor gewone babybadjes:

DM even bij interesse, prijs komen we wel uit! :)
  zondag 28 november 2021 @ 13:21:22 #38
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202377168
Hoe doen jullie dat dan, met baby onder de douche? En dan eigenlijk vooral daarna? Zelf nog nat de baby afdrogen en aankleden of..?

Ik gebruik het badje 2 keer per week sinds Bambi er is. Ze vind het heerlijk. Wil wel met haar douchen maar weet dus even niet hoe ik dat in de praktijk moet doen zonder dat 1 van ons het koud krijgt (ik dus :P).
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_202377219
Hier nu 32 weken en nog geen enkele nesteldrang, vriend nu maar gevraagd om het bedje in elkaar te zetten omdat de intake van de kraamzorg dinsdag is :')

Het scheelt dat we alles grotendeels wel in huis hebben en allen maar hoeven uit te pakken. Mja dat moeten we dus wel nog even doen
pi_202377396
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 13:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hoe doen jullie dat dan, met baby onder de douche? En dan eigenlijk vooral daarna? Zelf nog nat de baby afdrogen en aankleden of..?

Ik gebruik het badje 2 keer per week sinds Bambi er is. Ze vind het heerlijk. Wil wel met haar douchen maar weet dus even niet hoe ik dat in de praktijk moet doen zonder dat 1 van ons het koud krijgt (ik dus :P).
Zelf uitkleden, baby uitkleden, onder de douche stappen samen. Vooraf aankleedkussen neerleggen op de grond met dikke warme handdoek erop. Baby eruit, in doek wikkelen, zelf afdouchen/haar wassen, eruit, zelf afdrogen en aankleden, baby afdrogen en aankleden. Zeker zolang ze niet rollen gaat dat uitstekend en jij bent vaak prima entertainment om naar te kijken zolang ze daar liggen :+
pi_202377478
:* voor de spoiler van @elamanilo, het komt heus goed. Wat fijn dat je iig een bed voor je peuters hebt kunnen regelen!

@Viv ik had het gezien en heb serieus getwijfeld, maar Tiel is helaas wat te ver weg vanuit mijn dorpje naast de mooie stad achter de duinen.

@TheGirlNextDoor, wat @Jentin zegt heb ik regelmatig gedaan maar ik ging met name douchen met baby als man thuis was en hij dus baby af kon drogen terwijl ik mezelf afdroogde. Ben benieuwd of dat nu met een peuter erbij ook weer haalbaar gaaf zijn. We’ll see!
  FOK!fossiel zondag 28 november 2021 @ 13:47:41 #42
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202377573
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 13:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Ik heb douchen met de baby eigenlijk nooit echt handig gevonden (of handig in geworden...). Team badje dus ;)

En dan de Stokke Flexibath. Nu gewoon op het aanrecht, lekker makkelijk met vullen en weer legen :)
Chick on a mission
pi_202377601
Wat Jentin zegt gaat helemaal prima als je alleen bent. :) Vaak doe ik dat ook als we met z'n allen thuis zijn. Dan geeft mijn man de baby aan en pakt hij haar ook weer aan als ze klaar is. Dan droogt hij haar af en kleedt hij haar aan, kan ik nog even me time hebben onder de douche.
pi_202377782
Hier bad overkill: tummy tub met standaard (gekregen) en een gewoon badje dat op de standaard past. En een groot bad. Tummy tub hebben we heel kort gebruikt, hij was gewoon te wild in bad. Het kleine badje gebruiken we nu zelfs nog, als we geen zin hebben om het grote bad te vullen. En meestal gaat er iemand samen met hem in het grote bad, hebben we ook niet altijd zin in. Douchen durf ik niet maar vriend wel. Dan zit ik klaar om hem af te drogen.

Herkenbare gevoelens ela. Ik heb het vaak ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor wie het vroeg: pretecho hebben we als ik 27 weken ben. Dus ik hoop ook op mooie plaatjes!
pi_202378675
:* voor degene die ook van die nare dingen denken of dromen af en toe...

Tummy tub, dat was mijn moeder haar 'grote' wens altijd vroeger. Het leek haar zalig voor haar baby. Ik denk dat ze het bij m'n jongste zusje ook gehad heeft. :)

Misschien is dat ook nog wel een leuk idee, en daarna kan ie prima als emmer gebruikt worden natuurlijk. Of wasmandje of zo.

Hier doen we het met douchen doorgaans ook met z'n tweeen. Eentje gaat onder de douche, de ander kleedt de baby uit en geeft de baby vervolgens aan. Na afloop pakt diegene de baby ook weer aan en gaat afdrogen en aankleden terwijl degene onder de douche nog even afspoelt etc.

Met de tweeling deden we dan zelfs dat eerst baby twee dan ook nog in de douche ging, of dat we dan juist wisselden en de persoon die nog niet gedoucht had baby twee dan meteen meenam.

Mijn lief werkt ook thuis, dus het kan op elk moment. Maar doorgaans zijn de douche tijden hier 's ochtends of juist net na het avondeten voor het naar bed gaan.

Als ik eens alleen was, dan kleedde ik eerst mezelf uit, daarna de baby. Dan samen onder de douche en wassen. Daarna baby in handdoek op aankleedkussen op de grond en zelf afdouchen/afdrogen en ondergoed aan. Dan de baby afdrogen en aankleden en mezelf aankleden.
  zondag 28 november 2021 @ 15:34:40 #46
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202378743
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 13:35 schreef Jentin het volgende:

[..]
Zelf uitkleden, baby uitkleden, onder de douche stappen samen. Vooraf aankleedkussen neerleggen op de grond met dikke warme handdoek erop. Baby eruit, in doek wikkelen, zelf afdouchen/haar wassen, eruit, zelf afdrogen en aankleden, baby afdrogen en aankleden. Zeker zolang ze niet rollen gaat dat uitstekend en jij bent vaak prima entertainment om naar te kijken zolang ze daar liggen :+
Oh, klinkt wel als een goede routine inderdaad. Ga ik eens proberen :D
|| justdiggit.org ||
  zondag 28 november 2021 @ 15:41:47 #47
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202378821
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 13:47 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik heb douchen met de baby eigenlijk nooit echt handig gevonden (of handig in geworden...). Team badje dus ;)

En dan de Stokke Flexibath. Nu gewoon op het aanrecht, lekker makkelijk met vullen en weer legen :)
Ik ben vooral benieuwd wat Bambi fijner vind :D Op dit moment kent ze alleen het badje (en daar geniet ze echt van). Ga binnenkort eens kijken hoe dat met douchen gaat. Als het haar (en/of mij) niet bevalt hou ik het verder ook gewoon bij het badje :Y
|| justdiggit.org ||
pi_202379045
Ik droomde tijdens mijn vorige zwangerschap (vooral tegen het einde) de meest gruwelijke scenario's waardoor baby door mijn toedoen aan zn einde zou komen. Schijnt redelijk gebruikelijk te zijn. Maar ik voelde me echt bij voorbaat al een kansloze moeder omdat ik kennelijk "in staat zou zijn" om dat soort dingen te kunnen doen.

Meest voorkomende was overigens baby met maxi cosi op het dak van de auto zetten en dan wegrijden :'). Vast gebaseerd op mensen die hun telefoon of beker koffie daarop laten staan en dan vertrekken.

Needless to say dat ik nooit daadwerkelijk de baby op het dak heb gezet :+ kan er denk ik niet eens goed bij haha.
pi_202379124
Ohh pfff wat heftig Littledrummergirl... Ik had dat in de kraamweek... De meest gruwelijke droom ever. Dat heeft echt nog heel lang op m'n netvlies gebrand gestaan en ik durfde echt lang m'n slaapkamer niet alleen in als de baby daar lag te slapen omdat ik zo bang was dat ik bepaalde horror dingen aan zou treffen... :'( :'( :'(
pi_202380469
Er stond van de week een stukje in het AD dat bijna iedereen die gedachtes/dromen heeft. Betekent niet dat je onbewust een psychopaat bent :P maar dat je een enorm verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je kind toe. Schijnt ook heel normaal te zijn (en vrijwel iedereen heeft dat, dus je bent echt niet de enige), al kan ik het mij voorstellen dat je er nooit iemand over hoort. Het is natuurlijk niet alsof je bij het CB met andere moeders praat over die dwanggedachtes die je soms hebt over expres de MaxiCosi op het dak laten staan en dan wegscheuren enzo :')
pi_202389844
*O* Vandaag ben ik precies 250 dagen zwanger *O* :D
pi_202390716
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 17:54 schreef MorganLeFay het volgende:
Er stond van de week een stukje in het AD dat bijna iedereen die gedachtes/dromen heeft. Betekent niet dat je onbewust een psychopaat bent :P maar dat je een enorm verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je kind toe. Schijnt ook heel normaal te zijn (en vrijwel iedereen heeft dat, dus je bent echt niet de enige), al kan ik het mij voorstellen dat je er nooit iemand over hoort. Het is natuurlijk niet alsof je bij het CB met andere moeders praat over die dwanggedachtes die je soms hebt over expres de MaxiCosi op het dak laten staan en dan wegscheuren enzo :')
Dat past in het rijtje van op een hoog dak staan en dan een fractie van een seconde fantaseren dat je eraf stapt. Dat heeft blijkbaar iets van doen met dat je hersenen zichzelf testen of dat je je remming test.
  maandag 29 november 2021 @ 13:59:52 #53
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202390761
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:57 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat past in het rijtje van op een hoog dak staan en dan een fractie van een seconde fantaseren dat je eraf stapt. Dat heeft blijkbaar iets van doen met dat je hersenen zichzelf testen of dat je je remming test.
Echt? :o Ik heb zo vaak van die idiote split second gedachten. Zoals tijdens autorijden 'als ik nu een ruk aan m'n stuur geef dan..'. Ik zou die shit die dan in me opkomt nooit doen en ik schaam me echt dood voor die gedachten. De ergste durf ik hier niet eens te noemen. Maar het is dus heel normaal? :o
|| justdiggit.org ||
pi_202390915
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Echt? :o Ik heb zo vaak van die idiote split second gedachten. Zoals tijdens autorijden 'als ik nu een ruk aan m'n stuur geef dan..'. Ik zou die shit die dan in me opkomt nooit doen en ik schaam me echt dood voor die gedachten. De ergste durf ik hier niet eens te noemen. Maar het is dus heel normaal? :o
In de auto heb ik dat ook wel eens :Y schijnt een vrij normaal iets te zijn. Heeft er niks mee te maken of je ongelukkig bent of knettergek o.i.d. er is een term voor maar daar kom ik nu even niet op :?
  FOK!fossiel maandag 29 november 2021 @ 14:44:59 #55
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202391898
Oh ja, die gedachten heb ik ook, volgens mij hebben veel mensen dat. Goed om te lezen dat dat niet betekent dat je gek aan het worden bent ;)

Iets heel anders, hebben jullie dit keer die zwangerschapsdozen enzo besteld? Waren ze de moeite waard? Ik bestel ze sowieso met mijn spammailaccount en een fake telefoonnummer, maar dan nog.
pi_202391920
pi_202391947
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef June. het volgende:
Oh ja, die gedachten heb ik ook, volgens mij hebben veel mensen dat. Goed om te lezen dat dat niet betekent dat je gek aan het worden bent ;)

Iets heel anders, hebben jullie dit keer die zwangerschapsdozen enzo besteld? Waren ze de moeite waard? Ik bestel ze sowieso met mijn spammailaccount en een fake telefoonnummer, maar dan nog.
Die van de babydump gaat nergens over :') die kun je laten zitten. De gewone blije doos is wel leuk, zit naast reclame ook nog wel wat bruikbaars in :P
pi_202392635
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef June. het volgende:
Blije Doos en Zwangerbox (Ouders van Nu) zijn wel leuk. Tas van Etos en Kruidvat stelden weinig voor (bij die van Kruidvat kreeg ik de lege tas in m’n handen geduwd met “stop maar erin wat erin hoort”, waarop ik vroeg wat er dan in hoorde en daarvoor moest ze eerst met een andere vestiging bellen want ze wist het zelf ook niet :') )
  maandag 29 november 2021 @ 16:28:12 #60
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202393203
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
In de auto heb ik dat ook wel eens :Y schijnt een vrij normaal iets te zijn. Heeft er niks mee te maken of je ongelukkig bent of knettergek o.i.d. er is een term voor maar daar kom ik nu even niet op :?
quote:
Fijn om te lezen dat het normaal is :D
|| justdiggit.org ||
pi_202393334
In de auto wil ik dan de deur open doen of de handrem aantrekken :D
Gelukkig is het dus vrij normaal.

Ik heb nu alleen de blije doos. Daar zit een pakje pampers premium protection in en die gebruiken we ook.
Kruidvat ga ik waarschijnlijk laten zitten. Dat pak luiers is vorige keer niet opgegaan en de verzorgingsproducten heb ik liever ergens anders van.
pi_202398769
Hmm.. intrusies heb ik volgens mij dan weer niet, maar dat is dus dan weer meer een uitzondering zo te zien. :D

Ik heb verder de blije doos en die van ouders van nu (zwangerbox?) bij de Blokker opgehaald. Het is niet per se de moeite waard, maar ik vond het toch gewoon leuk om te krijgen. :)

Ik wist helemaal niet dat Etos ook zo’n doos heeft joh! Ik kom daar altijd voor de luiers (wij gebruiken Naty). :)
pi_202399238
:W vanuit niemandsland

Het is geen zwangerschapsdoos maar een boek:
https://lemniscaat.nl/welkom/

Die kwam ik tegen door de recensie van MevrouwCactus
OUD / [Recensie]De Bijzondere Beer - Tjibbe Veldkamp & Marijke ten Cate

[ Bericht 26% gewijzigd door Elleska op 29-11-2021 22:42:46 ]
pi_202400528
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:37 schreef Elleska het volgende:
:W vanuit niemandsland

Het is geen zwangerschapsdoos maar een boek:
https://lemniscaat.nl/welkom/

Die kwam ik tegen door de recensie van MevrouwCactus
OUD / [Recensie]De Bijzondere Beer - Tjibbe Veldkamp & Marijke ten Cate
Oh ja, die heb ik bij draak ook gehaald! Super leuk idd.
pi_202400629
Voor Etos moet je je wel aanmelden: https://www.etos.nl/extra/etos-baby/, maar dan kan je dus in de winkel een tas ophalen met wat spulletjes.

Leuk, dat boek van Lemniscaat! Helaas hier in de buurt niet op te halen ;(
pi_202401545
Dat boek had ik ook gehaald maar ik kon er eigenlijk weinig mee. Ik denk dat ik de meeste liedjes gewoon niet ken :)
pi_202405775
Ik ging net iets van zolder pakken, achter de knieschotten vandaan, waar de bewaarde babyspullen liggen. Toen zag ik muizenpoep :r }:|
Direct alle babyspullen gepakt en uitgezocht, gelukkig zat het meeste in zakken en dan weer in afgesloten plastic dozen. De schade is een kapot en vies babynestje (die qua kleuren toch al niet mijn smaak was), wat vieze knuffeltjes en een kapotte puzzel van de peuter. Dat ruimt lekker op en ik heb weer iets om op het verlanglijstje te zetten, had namelijk al een nieuw babynestje op het oog maar vond het onzin er eentje te kopen zolang we die andere nog hadden :D

En dan begin ik nu ook maar langzaamaan met het wassen van de bekleding van de autostoel, tripp trapp newbornset enzo *)
pi_202423408
Vandaag 39 weken! Het rommelt al wel een beetje maar dat zegt nog niks, kan nog steeds over tijd lopen natuurlijk.

Had alleen gehoopt dat die nesteldrang wat meer de kop op zou steken, er mag stiekem nog een hoop opgeruimd en gesopt worden maar heb er zo geen zin in :')
pi_202424339
Zijn er hier meer mensen die zwanger zijn en waarbij er ook nog een peuter rondloopt met de nodige uitbarstingen?

Jeetje zeg. Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, twee kleine kinderen combineren :P

Peuter wil vermaakt worden, veel samenspelen. Ik wil liggen, uitrusten en stilte. Ik heb geen energie, maar ik vind het ook zo sneu als ik elke keer moet zeggen dat mama moe is. Hoe doen jullie dit? Ga ik hier mijn draai in vinden of is het een verloren zaak? :P

Ik ben echt angstig. Ik wil straks beide kinderen niet tekort doen, maar ik trek het nu al niet meer. Zucht.
  FOK!fossiel woensdag 1 december 2021 @ 19:57:19 #70
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202424517
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zwanger zijn en waarbij er ook nog een peuter rondloopt met de nodige uitbarstingen?

Jeetje zeg. Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, twee kleine kinderen combineren :P

Peuter wil vermaakt worden, veel samenspelen. Ik wil liggen, uitrusten en stilte. Ik heb geen energie, maar ik vind het ook zo sneu als ik elke keer moet zeggen dat mama moe is. Hoe doen jullie dit? Ga ik hier mijn draai in vinden of is het een verloren zaak? :P

Ik ben echt angstig. Ik wil straks beide kinderen niet tekort doen, maar ik trek het nu al niet meer. Zucht.
Onze oudsten zijn volgens mij redelijk van dezelfde leeftijd, en ik snap je gedachten.

Maar het komt goed. De eerste keer dat ik een dag met beiden alleen was dacht ik ook: "Maar hoe dan!?" "Hoe leg ik een baby die moeizaam inslaapt op bed terwijl er ook een peuter rondloopt?"

Maar het gaat je lukken!
Chick on a mission
pi_202424907
quote:

Hier hoogzwanger met een verrot bekken en een verse kleuter. Ik lig veel vanwege de pijn en moet hierdoor mijn zoontje vaak "afwijzen" als hij komt vragen of we zullen doen wie het hardste kan rennen of wanneer hij bovenop me wil duiken. Ik leg hem gewoon vaak uit dat die dingen nu even niet kunnen, dat dat niet komt omdat ik hem niet leuk/lief vind en dat het weer over zal gaan. Daarna geef ik aan wat we wel samen kunnen doen. Meestal werkt dit wel (soms maar kort :P en herhaal ik het in allerlei varianten tig keer op een dag).

Maar hij is dus wel op een leeftijd waarop hij daar tot op zekere hoogte iets mee kan.
pi_202424981
Trouwens herken ik me wel in de " hoe ga ik dit straks doen met twee kinderen"?

Helemaal op de avonden dat ik alleen thuis ben, moet werken tot 17, beide kinderen op verschillende plekken moet ophalen, moet koken, naar bed moet brengen en dat allemaal binnen n uurtje of twee :{ lijkt nu nog echt een onoverkomelijke hobbel
pi_202425098
quote:

:W

Vandaag was wat dat betreft een fantastische dag :'), vanwege het weer toch wat meer aan huis gebonden en we werden gek van elkaar. Einde van de middag ben ik de kamer uitgelopen (man kwam drie minuten daarna van zolder want klaar met werk) omdat ik de zoveelste blèrsessie vanwege debiele redenen niet meer trok.
Ik probeer hem telkens maar uit te leggen dat ik wel wil maar nu even niet zoveel kan. En dan iets voorstellen wat we wél kunnen doen op dat moment. Normaal werkt dat vrij goed, maar vandaag dus niet.

Angstig ben ik niet, het komt vast wel goed…
pi_202425716
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Trouwens herken ik me wel in de " hoe ga ik dit straks doen met twee kinderen"?

Helemaal op de avonden dat ik alleen thuis ben, moet werken tot 17, beide kinderen op verschillende plekken moet ophalen, moet koken, naar bed moet brengen en dat allemaal binnen n uurtje of twee :{ lijkt nu nog echt een onoverkomelijke hobbel
Ik heb een vriezer roulatie systeem! Ik kook op de rustigere avonden een dubbele portie (doe ik 2x per week) en die mik ik in de vriezer. Voor de drukke dagen haal ik het eten in de ochtend eruit, 's avonds opwarmen/aanvullen en eten maar.
Er ligt hier afwisselend nu
- maaltijdsoep
- lasagne
- stamppotten (boerenkool, zuurkool)
- kip in zoetzure saus
- curry
- pastasaus
Dat is echt onze redding. Ik heb nu voor 5 dagen eten in de vriezr nu omdat ik nu wat meer tijd heb om vooruit te koken. En ik kies Bas zijn top favorieten hiervoor, dan eet hij sowieso iets.

En het komt uiteindelijk wel goed. Een baby is wel makkelijker dan een peuter merk ik nu :')
pi_202428871
quote:

Ik had deze angst ook echt toen ik zwanger was. Ik had aan het eind ook echt weinig energie en geduld voor m'n bijna twee jarige. Dat was de eerste paar dagen na komst baby nog steeds zo, maar het is verrassend hoe snel je daarin je draai vindt. Ik maak nu al veel gebruik van de draagdoek en ik denk wel dat een tweede sowieso vanaf het begin eraan went de aandacht te moeten delen.
My salvation lies in your love..
pi_202476524
Herkenbaar. Bij m’n tweede had ik het nog niet zo erg, ik maakte me toen vooral zorgen dat ik dan straks mijn oudste niet lief genoeg meer vond…

En bij de tweeling had ik er heel veel vertrouwen in, want ik dacht de hele tijd dat er maar eentje bij zou komen en de tweede was zoooo makkelijk gegaan dat ik dacht: dat wordt een eitje!
Maar dat werd dus erg intens 😂

Nu maak ik me wel zorgen omdat de tweeling nog zoveel zorg nodig heeft. Ze willen nog niet zindelijk worden (M plast gewoon overal en lijkt het nog niet aan te voelen komen, S wil alleen maar een luier aan anders gaat ie huilen). Dus straks moeten we bij drie personen luiers verschonen… met twee vind ik dat al een grote taak, laat staan met drie… en straks willen er drie kindjes op mij geplakt zitten… En dan zijn er ook nog twee groteren die al wel veel zelf kunnen maar natuurlijk ook nog kind zijn en mij wel eens nodig hebben. Ik weet de vorige keer dat we onze toen peuter echt aan z’n lot hebben over moeten laten bijna. We hadden toen zoveel handen vol dat hij telkens moest wachten en/of dat onze grootste hem moest helpen, er was echt nauwelijks ruimte meer voor hem. Daar heb ik me heel lang schuldig over gevoeld. 😭

Ik zie nog niet zo goed voor me hoe dat nu praktisch kan gaan lopen. Ik heb nu nog minder hulp dan toen, dus alles komt op mijn schouders. Maar goed, het zal zich vanzelf wel wijzen natuurlijk. 😉 En er is altijd weer ergens licht aan het eind van de tunnel. Maar ik bereid me er wel op voor dat ik het eerste jaar gewoon geen tijd heb voor iets anders behalve zorgen voor kindjes. En daarna komt er misschien wel weer wat ruimte. Dan heb ik ook wel weer genoeg dingen die ik leuk vind om te doen. :D Ik was me er al op aan het voorbereiden door nu eigenlijk al niets meer te doen met social media bijv. En heel weinig sociale afspraken en zo. Jammere is dat ik wel nu graag wil opruimen, maar m’n lichaam dat niets meer toe laat. En de eerste tijd ga ik daar natuurlijk niet aan toe komen. Misschien kunnen we, als er wat ademruimte is qua financiën, een hulp daarvoor inhuren of zo. Dat zou dan wel welkom zijn. Nu is er even geen budget voor, het is nu schipperen. Gisteren heeft m’n middelste heel veel meegeholpen, dat was lief, eindelijk de vloer leeg zodat ik dan kan stofzuigen (wat hopelijk vandaag lukt!).
pi_202484438
.

[ Bericht 98% gewijzigd door feestmaniak op 05-12-2021 19:17:23 ]
pi_202486255
Iemand een snel werkende huis tuin en keukentip tegen obstipatie die snel werkt :'( ?

SPOILER
pi_202501559
Euhm.... hooguit kun je wat vaseline inbrengen achteraan om het laatste stukje van de 'rit' wat gladder te maken?

Verder geen snelle oplossingen, duren minimaal een dag of 2 vaak (lactulose, macrogol oid). En extra extra extra veel drinken, opletten op je vezelinname enzo.
pi_202501686
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:35 schreef altootje86 het volgende:
Euhm.... hooguit kun je wat vaseline inbrengen achteraan om het laatste stukje van de 'rit' wat gladder te maken?

Verder geen snelle oplossingen, duren minimaal een dag of 2 vaak (lactulose, macrogol oid). En extra extra extra veel drinken, opletten op je vezelinname enzo.
Ik had thuis gelukkig nog een fles Roosvicee laxo staan, dus daar heb ik gisterenavond nog flink wat van gedronken en vanmorgen kwam er gelukkig wat beweging in :')

Ik haal morgen even microlax bij de drogist, dat (mocht dit nog eens gebeuren :X )ik het ter plekke op kan lossen.

En verder idd maar even wat meer vezels eten ect, vooral ook omdat ik vanwege mn bekken een heel stuk minder mobiel ben en niet even een extra wandeling kan gaan maken. Dus die stilstand zal ook echt niet helpen :{ .
pi_202502031
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 19:41 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik had thuis gelukkig nog een fles Roosvicee laxo staan, dus daar heb ik gisterenavond nog flink wat van gedronken en vanmorgen kwam er gelukkig wat beweging in :')

Ik haal morgen even microlax bij de drogist, dat (mocht dit nog eens gebeuren :X )ik het ter plekke op kan lossen.

En verder idd maar even wat meer vezels eten ect, vooral ook omdat ik vanwege mn bekken een heel stuk minder mobiel ben en niet even een extra wandeling kan gaan maken. Dus die stilstand zal ook echt niet helpen :{ .
Dat is inderdaad ook nog een snelwerkende optie, ik dacht eigenlijk dat dat niet mocht tijdens zwangerschap maar lees nu dat dat toch wel mag (wel kortdurend).

Ik heb zelf inmiddels via de huisarts macrogol gekregen omdat ik toch nog net een aambei inclusief bloedend scheurtje had ontwikkeld in de laatste weken }:|

ik gebruikte hiervoor al lactulose want ik heb de hele zwangerschap al moeite met wcbezoek, maar dat werkte net niet voldoende voor mij eigenlijk. Ook dat ik aan het begin van mijn verlof wat meer moeite had met mijn nieuwe dagritme en daardoor weleens een dosis vergat hielp niet mee natuurlijk :@
pi_202506150
Ik wordt al twee weken tussen 4 en 5 wakker snachts en kan daarna niet meer slapen -O- begint me inmiddels toch wel een beetje op te breken :'( . Ik weet dat het er tot op zekere hoogte bij hoort, maar ik maak wel echt steeds maar halve nachten hierdoor. Zijn er meer mensen die dit zo hebben?
  dinsdag 7 december 2021 @ 07:16:48 #83
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_202506321
Ik ben hier al een tijdje niet (meer) actief, maar lurk wel regelmatig.

Afgelopen 1 december de 2e geboren, knaapje, met een grote broer van 5 (september 2016).

28 november was de uitgerekende datum, stuitligging dus sowieso ziekenhuisbevalling. Lang verhaal in spoiler
SPOILER
Vaginale stuitbevalling dus goed en zonder (ernstige) problemen doorlopen.

De kleuter van 5 hier vindt het machtig mooi. Waar wij semi bang waren dat hij het opeens moeten delen van onze aandacht niet zou trekken, is hij juist super lief en wil van alles meehelpen. Niet super handig want subtiel is een woord dat niet voor komt in zijn woordenboek, maar ook dat gaat helemaal goed.

*Wel het "voordeel" hier dat mijn vrouw in het onderwijs zit en dus veel verlof heeft (ook een aantal weken onbetaald); 15 oktober 2021 begon het verlof, en ze hoeft 22 augustus 2022 pas weer te beginnen.

Ik zelf heb vanaf 19 november 2021 "verlof", en hoef 17 januari 2022 pas weer te beginnen, dus gaat ook lekker.

Verlof vanaf 19 november omdat hier in huis nog even corona om de hoek kwam kijken, dus de eerste (bijna) 2 weken quarantaine.
Aan de corona niets over gehouden en het doorlopen stelde ook weinig voor. We voelden ons dusdanig goed (alleen een hoestje) dat we ons er niet voor ziek zouden melden.

De kleine knaap groeit goed.
Verloop van gewicht
Geboorte: 3340 gr
Dag 2: 3170 gr
Dag 3: 3140 gr
Dag 4: 3170 gr
Dag 5: 3280 gr (!)
Dag 6: 3350 gr *O*

Geen idee of er nog keer vragen /positieve berichten nodig zijn, daar niemand mij hier kent gok ik zo, maar dan heeft men hier even weer een positieve ervaring van een kort geleden, vaginale stuitbevalling.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  FOK!fossiel dinsdag 7 december 2021 @ 08:41:46 #84
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202506839
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 06:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wordt al twee weken tussen 4 en 5 wakker snachts en kan daarna niet meer slapen -O- begint me inmiddels toch wel een beetje op te breken :'( . Ik weet dat het er tot op zekere hoogte bij hoort, maar ik maak wel echt steeds maar halve nachten hierdoor. Zijn er meer mensen die dit zo hebben?
Ik had dit ook. Bloedirritant. Vooral omdat er niet echt een duidelijke aanleiding voor was (geen pijn/ongemak oid).
Chick on a mission
pi_202506882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:41 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik had dit ook. Bloedirritant. Vooral omdat er niet echt een duidelijke aanleiding voor was (geen pijn/ongemak oid).
Nee precies, gewoon klaar wakker :') en dan maar wachten tot het 7 uur is en de mannen ook op moeten staan.
pi_202506941
Gefeliciteerd nijnja! Wat fijn dat jullie lekker lang vrij zijn O+ en dat grote broer het zo goed doet in zn nieuwe rol.
pi_202507202
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 06:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Yep was hier ook! Rond de tijd dat mijn verlof inging stopte dat weer, toen ging ik een soort winterslaap houden. Meestal tegen 4 uur wel 1x wakker om te plassen maar sliep daarna rustig door tot een uur of 9, 10 :7
pi_202507220
Gefeliciteerd nijnja! Wat een super vlotte bevalling, klinkt ideaal. En heerlijk dat jullie lang verlof hebben O+

Ik vind eigenlijk dat dat de standaard moet zijn en dat vrouwen de mogelijkheid moeten hebben om een jaar verlof op te nemen na de bevalling. Het is eigenlijk belachelijk dat er van je verwacht wordt om na 10/12 weken weer aan de slag te gaan.
pi_202507297
Bij mijn vorige bevalling liet ik mijn verlof ingaan vanaf 36 weken en ik beviel met precies 37 weken, dus ik had recht op 15 weken verlof na de geboorte. En had aansluitend al mijn vakantieverlof opgenomen, dus ik hoefde pas met 20 weken te beginnen. Dat was best fijn.

Dit keer wil ik wel iets meer zwangerschapsverlof, omdat ik nog best veel moet doen. Ik heb mijn verlof laten ingaan vanaf 34 weken (zul je net zien dat ik nu met 40 weken beval :') ). En heb aansluitend weer 5 weken vakantieverlof opgenomen.
pi_202507618
Gefeliciteerd Nijnja.
En wow dat is lang verlof. Ik neem ook wel extra (en ook een deel onbetaald) maar niet zo lang :)

Ik kan me het ook niet voorstellen Cavabien, om na 10-12 weken terug te beginnen. Vorige keer was het net zoals bij jou. Bij 36 weken gestopt en met 37 weken bevallen. En dan nog werd ik echt depri van het idee terug te gaan werken. Dus last minute 10 weken ouderschapsverlof opgenomen. Ik besef wat een enorme luxe dat is, als dat mogelijk is.
Nu stop ik ook ongeveer met 34 weken. En neem ik weer een deel vakantie en onbetaald om na 2 augustus nog een paar weken deels betaald op te kunnen nemen. Dit is de laatste keer dus ik wil graag van de nieuwe regeling gebruik maken :)
  dinsdag 7 december 2021 @ 15:35:26 #91
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_202511624
Wij stonden er vooral van te kijken, dat als hij een X aantal jaar geleden geboren zou zijn, ik afgelopen zaterdag alweer zou moeten werken. Vooral omdat mijn vrouw toch nog wel herstellende is en de kleuter van 5 gewoon nog niet zelf naar school kan brengen.
Dat is natuurlijk wel op te lossen, maar verre van ideaal.

Al met al is het hier hartstikke snel en goed gegaan, en hij maakt 's nachts al rukken van 4 tot 5 uur. Relatief veel slapen voor ons dus *D
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_202511903
Wat een mooie positieve ervaring Nijnja, hulde aan je vrouw! O+ Dankjewel voor het delen.

Super fijn dat jullie allebei de tijd hebben om te wennen en voor elkaar te zorgen.
Wat Cavabien ook zegt, het zou (veel) gebruikelijk(er) moeten zijn om lang(er) verlof op te nemen. Ik denk dat vrouwen, maar ook mannen en gezinnen, daar veel meer aan hebben. Maar dat is dan vaak pas goed merkbaar op langere termijn, en daardoor komt zoiets niet makkelijk van de grond.

Littledrummergirl: Ik ben altijd zo'n slechte slaper, en ik lig nu ook standaard halve nachten wakker. Overdag heb ik er gelukkig niet teveel last van qua vermoeidheid. Maar ik kan sowieso erg weinig momenteel, dus het valt ook niet echt op of zo haha.
pi_202512011
Pfff, ik heb vandaag weer eens een enorme dipdag. Mijn hele huis staat (nog steeds) helemaal op z'n kop. Overal staan dozen die net zijn uitgezocht of met spullen die weg moeten of met dingen die nog uitgezocht moeten worden.

Volgens mij ben ik morgen 37 weken en er is dus nog steeds geen plek voor de baby, en niets klaargelegd voor de baby. Ik heb geen eens een vulslang of bevalbadhoes in huis op dit moment. Het voelt enorm uitzichtloos. Een paar keer heb ik het eigenlijk al opgegeven en dacht ik: Wat maakt het nog uit. Ik zie wel waar en hoe ik beval en dan ga ik in m'n bed liggen en zoekt de rest het maar uit met alle rommel... Maar ja, al die hormonen natuurlijk. Dus dan moet ik verschrikkelijk huilen en daarna pak ik weer ergens een doos vandaan en probeer ik zo goed als lukt verder te gaan met al die rommel. Ik zie het alleen nog niet gebeuren dat mijn huis netjes is voordat de baby komt. En dat maakt me dan ook weer verdrietig, ik had zo graag dat ik (nu al) met mijn beentjes omhoog zou kunnen gaan zitten, met m'n breiwerkje in de hand, kopje thee. Af en toe wat rommeltjes opruimen of een broodje smeren voor de andere kindjes...

Morgen heb ik weer een sessie met m'n psych. En vrijdag zie ik mijn allerliefste vroedvrouw O+ Hopelijk helpt dat mee om weer wat moed te verzamelen. Evenals uitzicht op vermindering van spullen :')

Lichtpuntje was dat ik zag dat bepaalde onderdelen van de ikea kast die ik graag wil neerzetten eindelijk op voorraad zijn, dus ik heb goede hoop dat de onderdelen die ik dan nodig heb ook één dezer dagen aangevuld gaan worden. Dan lukt het hopelijk om een kast neer te zetten voor de babyspulletjes. Enige obstakel is dan nog dat de commode weg moet, die hebben ze zelfgemaakt bij de zwangerschap van de oudste. Dus dat is natuurlijk wel even een dingetje ;) maar hopelijk kan ie dan iemand anders heel blij gaan maken, want hij is nog steeds tof en relaxed.
pi_202512158
Ela, is er misschien een vriend(in) die je kan komen helpen of die je andere kinderen een dagje mee kan nemen zodat je wat dat betreft je handen vrij hebt? Je partner een dagje vrij van werk om in ieder geval de ergste/zwaarste dingen te doen zodat jij wat meer rust hebt en/of (hopelijk) krijgt? Wat is het voor rommel in die dozen, moet het echt allemaal NU of kan het ook aan de kant en dat je het op je gemak later uit kunt zoeken?
Wat zijn de dingen die je nu wel zou kunnen doen? De hoes en slang voor het bevalbad regelen, zodat dat in ieder geval in orde is misschien?

Kortom…wat is echt prioriteit voor de baby en jou? Een setje kleding, wat luiers, je bevalbad en je mooie affirmatiekaarten denk ik. Heb je al nieuwe gemaakt?, bij je vorige zwangerschap had je zulke mooie hangen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door eponine op 07-12-2021 16:36:23 ]
pi_202524160
Ela, los van de praktische oplossingen, gaat het wel goed met je? Ik lees regelmatig berichtjes van je waarbij ik me afvraag of je niet langzaam afglijdt in een depressie. Let je goed op jezelf? Kaart je dit ook aan bij je psych?

Ik heb weer een mooie sticker gekregen van de VK en we hebben het uitgebreid gehad over wel/niet borstvoeden. Ik twijfel daar heel erg over want ik ken alle voordelen, heb C. ook een jaar lang gevoed, maar ben er ook zelf (mede) bijna aan onderdoor gegaan en daar ben ik nu heel bang voor. Dan klinken flesjes heel aanlokkelijk, maar ook die kennen natuurlijk flinke nadelen (gezondheid, gedoe). Terwijl ik borstvoeden ook bij tijden heel mooi heb gevonden. Eigenlijk kom ik er gewoon niet uit. Het is ook geen gebrek aan info ofzo.

En ik vrees dat ik misschien een blaasontsteking heb en daar heb ik echt geen zin in :{w
  woensdag 8 december 2021 @ 13:05:06 #96
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202524399
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef B.ertha het volgende:
Ela, los van de praktische oplossingen, gaat het wel goed met je? Ik lees regelmatig berichtjes van je waarbij ik me afvraag of je niet langzaam afglijdt in een depressie. Let je goed op jezelf? Kaart je dit ook aan bij je psych?

Ik heb weer een mooie sticker gekregen van de VK en we hebben het uitgebreid gehad over wel/niet borstvoeden. Ik twijfel daar heel erg over want ik ken alle voordelen, heb C. ook een jaar lang gevoed, maar ben er ook zelf (mede) bijna aan onderdoor gegaan en daar ben ik nu heel bang voor. Dan klinken flesjes heel aanlokkelijk, maar ook die kennen natuurlijk flinke nadelen (gezondheid, gedoe). Terwijl ik borstvoeden ook bij tijden heel mooi heb gevonden. Eigenlijk kom ik er gewoon niet uit. Het is ook geen gebrek aan info ofzo.

En ik vrees dat ik misschien een blaasontsteking heb en daar heb ik echt geen zin in :{w
Je zou kunnen beginnen met borstvoeding en zodra je merkt dat het niet lekker gaat/niet goed voelt, alsnog overgaan op kunstvoeding. Gelukkig worden kindjes op kunstvoeding ook gezond groot (ik ben er zelf het levende bewijs van ;) ).
|| justdiggit.org ||
pi_202524684
quote:
17s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Je zou kunnen beginnen met borstvoeding en zodra je merkt dat het niet lekker gaat/niet goed voelt, alsnog overgaan op kunstvoeding. Gelukkig worden kindjes op kunstvoeding ook gezond groot (ik ben er zelf het levende bewijs van ;) ).
Ja, maar het punt is dus dat ik dat vorige keer ook niet deed. De drempel om te stoppen was te groot. En het opstarten de eerste week/weken was hel. Dus dat zou een reden zijn om er überhaupt niet aan te beginnen. Maar aan de andere kant, misschien gaat het nu wel heel makkelijk?
  woensdag 8 december 2021 @ 13:35:11 #98
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202524819
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ja, maar het punt is dus dat ik dat vorige keer ook niet deed. De drempel om te stoppen was te groot. En het opstarten de eerste week/weken was hel. Dus dat zou een reden zijn om er überhaupt niet aan te beginnen. Maar aan de andere kant, misschien gaat het nu wel heel makkelijk?
Ah, dat maakt het wat ingewikkelder ja. Heb je voor jezelf een lijstje gemaakt met alle voor- en nadelen voor jou? Misschien dat het helpt om dat op papier te zien. En heb je een partner? Hoe denkt die erover?
|| justdiggit.org ||
pi_202524977
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef B.ertha het volgende:

Goed dat je je twijfels hebt besproken! Hoe denkt je partner er over?

Mijn oudste (nu 3 jaar) is groot geworden op kunstvoeding (wat ik overigens echt een heel vervelend woord vind) en ik ben dat met de baby straks ook weer van plan.

Oudste is nooit (echt) ziek, op de bekende snotneuzen na, maar ja welke peuter heeft dat niet. De keren dat hij koorts heeft gehad zijn op één hand te tellen en waren terug te leiden naar zijn vaccinaties en eenmaal een blaasontsteking. Daarbij vond (en vind) ik juist kunstvoeding erg gemakkelijk. Man kon vanaf moment 1 na de bevalling van de oudste, toen ik compleet in de kreukels lag en geen gedoe meer aan mijn lijf wenste, zorgen dat zoon niets tekort kwam op dat punt.
Ook zag ik vriendinnen enorm worstelen met allerlei problemen rondom borstvoeding, tot ondervoeding (en daardoor ziekenhuisopnames) van hun kinderen en psychische problemen bij hen zelf aan toe. Ik weet dat dat extremen zijn, maar het heeft mij wel gesterkt in mijn keuze voor flesvoeding.

Maarrrr ik weet ook dat ik hierin een minderheid ben op dit forum en ik zal ook nooit iemand (hier of IRL) veroordelen om welke keuze er qua voeding gemaakt wordt. Uiteindelijk moet een ieder doen wat voor haar goed voelt.

Wat ik wilde zeggen…eigenlijk waar ik mee begon: heel goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt! Hopelijk kan je vk je hierin ondersteunen. Wellicht zou je ook nog met een lk contact op kunnen nemen voor advies, zodat als je kiest om borstvoeding te geven er een plan klaar ligt?
  woensdag 8 december 2021 @ 14:21:14 #100
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202525395
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 13:47 schreef eponine het volgende:

[..]
Goed dat je je twijfels hebt besproken! Hoe denkt je partner er over?

Mijn oudste (nu 3 jaar) is groot geworden op kunstvoeding (wat ik overigens echt een heel vervelend woord vind) en ik ben dat met de baby straks ook weer van plan.

Oudste is nooit (echt) ziek, op de bekende snotneuzen na, maar ja welke peuter heeft dat niet. De keren dat hij koorts heeft gehad zijn op één hand te tellen en waren terug te leiden naar zijn vaccinaties en eenmaal een blaasontsteking. Daarbij vond (en vind) ik juist kunstvoeding erg gemakkelijk. Man kon vanaf moment 1 na de bevalling van de oudste, toen ik compleet in de kreukels lag en geen gedoe meer aan mijn lijf wenste, zorgen dat zoon niets tekort kwam op dat punt.
Ook zag ik vriendinnen enorm worstelen met allerlei problemen rondom borstvoeding, tot ondervoeding (en daardoor ziekenhuisopnames) van hun kinderen en psychische problemen bij hen zelf aan toe. Ik weet dat dat extremen zijn, maar het heeft mij wel gesterkt in mijn keuze voor flesvoeding.

Maarrrr ik weet ook dat ik hierin een minderheid ben op dit forum en ik zal ook nooit iemand (hier of IRL) veroordelen om welke keuze er qua voeding gemaakt wordt. Uiteindelijk moet een ieder doen wat voor haar goed voelt.

Wat ik wilde zeggen…eigenlijk waar ik mee begon: heel goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt! Hopelijk kan je vk je hierin ondersteunen. Wellicht zou je ook nog met een lk contact op kunnen nemen voor advies, zodat als je kiest om borstvoeding te geven er een plan klaar ligt?
Ik sluit me hier volledig bij aan! Ik heb ook ervoor gekozen om Bambi kunstvoeding te geven en alles wat jij noemt ervaar ik ook. In mijn centering groep zijn ook al twee dames weer gestopt met borstvoeding omdat ze er aan onderdoor gingen. Ik ben mede daardoor extra blij dat ik ervoor gekozen heb er nooit aan te beginnen. Maar inderdaad, ieder zijn eigen keuze en volledig respect voor elke keuze O+
|| justdiggit.org ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')