Er mag meisje achter mijn naamquote:Op dinsdag 23 november 2021 12:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Het staat er ook bij als actie dus het zal wel kloppen! Mooie dealquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb bij Babyland een Tripp Trapp voor 188 euro gekocht en toen zat er in het winkelmandje ook nog de babyset voor 0 euro. Ergens vraag ik me af of dit wel klopt, maar we gaan het zien!
Precies, er komt vast poep op, of kotsquote:Op dinsdag 23 november 2021 15:25 schreef eponine het volgende:
Er kunnen volgens mij wat mensen uit het lijstje van de OP!
Black Friday deals…ik mag van man niets meer bestellendus dan betaal ik die wikkeldeken van Snoozebaby die ook in de autostoel kan wel zelf. Dezelfde hebben we nog van zoon, maar ik wil een ander kleurtje (en eentje extra is altijd handig, toch…TOCH?!)
Welke kleur heb je het besteld? Ik ga het ook bestellen maar twijfel alleen zo erg welke kleur te nemen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb bij Babyland een Tripp Trapp voor 188 euro gekocht en toen zat er in het winkelmandje ook nog de babyset voor 0 euro. Ergens vraag ik me af of dit wel klopt, maar we gaan het zien!
De witte. We hebben heel lang over de kleur getwijfeld omdat we al een brandweerrode hebben, maar die is uit de collectie. Geen van de andere kleuren matchen met felrood en de rest van het interieur (ja zwart of grijs).quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef Mahra het volgende:
[..]
Welke kleur heb je het besteld? Ik ga het ook bestellen maar twijfel alleen zo erg welke kleur te nemen.
Ik mag erbij voor eind mei!quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Uitgerekende data:
Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Half november: Takkie88 (meisje)
19 november: BananaPancake (jongetje)
8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)
Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)
2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien
8 maart: Bottoms_up (meisje)
3 april: B.ertha
***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).
Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
Ow, toen ik m kocht ging er nog 10% van die 89 af. Ik zie dat ze het aangepast hebben. Dan zal die extra korting een foutje geweest zijn. Jammer dat het nu niet meer is!quote:Op dinsdag 23 november 2021 23:05 schreef altootje86 het volgende:
Oeh die newbornset voor de tripptrapp willen wij ook nog! Maar als ik m in mijn mandje doe issie 89 euro, gaat er dan later nog extra korting af?
Toevallig heb ik vorige week een 2e hands stoel op de kop getikt voor een prikkie, alleen even een nieuw verfje geven
Verder hebben we de belangrijke dingen sowieso wel in huis maar ben morgen dan ook alweer 38 wekenzijn nu nog wel aan het kijken naar kaartjes, maar da's toch meer voor de leuk en als die wat later zijn prima.
Ik denk dat ze hem onder de categorie babymeubels hebben gezet, en dan valt ie onder de uitzonderingen. Helaas helaasquote:Op woensdag 24 november 2021 07:17 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ow, toen ik m kocht ging er nog 10% van die 89 af. Ik zie dat ze het aangepast hebben. Dan zal die extra korting een foutje geweest zijn. Jammer dat het nu niet meer is!
Hier staat de jongenskleding al klaar voor vinted en de kleinste maatjes zijn al weggegeven.quote:Op woensdag 24 november 2021 14:33 schreef June. het volgende:
Ik denk dat ik pas dingen ga kopen rond de 20 weken. Of in elk geval als we het geslacht weten, weet ik ook meteen of ik de hele bups aan jongenskleding kan doneren![]()
Daarnaast merk ik een stuk minder koopdrang, zo bij de 2e.. Het meeste hebben we eigenlijk allemaal nog wel. Zie vooral op om onze rommelkamer leeg te maken, dat wordt de kamer van draak tzt. Maar pff, wat een zooi kun je toch allemaal verzamelen.. Hopelijk komt die nesteldrang nog![]()
Ja, die nam je over van mij!quote:Op dinsdag 23 november 2021 18:55 schreef elamanilo het volgende:
Wij hebben nog twee Tripp trapps, een roze en een groene. Ik twijfel om er eentje weg te doen, want we hebben er eigenlijk geen plek voor. Ik heb bij onze eettafel namelijk bankjes staan aan beide kanten omdat iedereen altijd heel dicht bij mij wil zitten. Dus alleen 1 kopse kant is vrij en 1 stoel daar lijkt me wel voldoende.
Ik heb ook nog een newbornset die ik ooit tweedehands overnam, via fok volgens mij zelfs.We hebben hem bij de eenling(en) nooit gebruikt, maar bij de tweeling was het soms fijn dat er eentje even in kon zitten. Geen idee of we hem nu nodig zullen hebben, we gaan het merken!
Ik heb verder nog niets gekocht in de sale nu, want we zitten net precies even heel krap bij kas, dus ik heb niets om uit te geven.
OH die zijn heel schattig! En met die slaapsensor + bluetooth kan je van afstand bijhouden hoe de slaap is van de kleine?quote:Op vrijdag 26 november 2021 10:25 schreef Reempie6 het volgende:
Kennen jullie witte/roze ruis? Kwam in ieder geval op deze site 20% korting tegen op zulke knuffels.
Die van mij is vandaag bezorgd. 188 euro inclusief de babyset. Thanks voor de tipquote:Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef Keroppi het volgende:
Hier komt hij ook zometeenquote:Op vrijdag 26 november 2021 19:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die van mij is vandaag bezorgd. 188 euro inclusief de babyset. Thanks voor de tip. Hij was vandaag weer ' normaal met korting'
.
Volgens DHL komt die van ons ook elk momentquote:Op vrijdag 26 november 2021 19:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Die van mij is vandaag bezorgd. 188 euro inclusief de babyset. Thanks voor de tip. Hij was vandaag weer ' normaal met korting'
.
Fijn dat je het hebt ontvangen!quote:Op vrijdag 26 november 2021 19:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
.
Ja hij stond namelijk twee keer op die site, ook voor de reguliere prijsquote:Op vrijdag 26 november 2021 19:53 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Volgens DHL komt die van ons ook elk moment
Als je 'm via Stokke zelf kocht kreeg je 'alleen' de babyset er gratis bij, geen korting. Vond ik dit toch een betere deal
@:LDG: Ik denk ook dat her misschien een foutje was. Mazzel voor ons!
Dat was de oak-variant geloof ik, ik heb zitten zoeken of er verschil wasquote:Op vrijdag 26 november 2021 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja hij stond namelijk twee keer op die site, ook voor de reguliere prijsnou ja, mooi voor ons inderdaad
In mijn hoofd ‘moet’ ik nog heel veel maar dat komt vooral doordat bij peuter alles met 32 weken al klaar stond. Nu 34 weken en een beetje en het kamertje is klaar (peuter is van kamer gewisseld en heeft een nieuw bed dus hoefde alleen het ledikant terug omhoog te zetten). Kleding is grotendeels gewassen en hangt/ligt schoon in de kast. Box, kinderwagen en autostoel moeten nog even naar beneden vanaf de zolder maar dat mag man ergens de komende weken doen. Ziekenhuistas komt over een week of twee wel als ik hopelijk een datum voor de ks heb. Volgens mij dus wel voor het grootste deel voorbereid maar mijn hoofd denkt daar soms anders overquote:Op vrijdag 26 november 2021 20:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja bedankt @:Keroppi!
Mijn vriend wilde in eerste instantie wachten met de babyset want misschien kunnen we dan de huidige gebruiken. Nu moet niet alles matchen voor mij maar een zwarte babyset op een gele tripp trapp gaat mij te ver, ik hoef geen maya de bij kinderstoel![]()
Fijn eindelijk verlof eponine. Moet je nog veel voorbereiden?
We hebben een pretecho geboekt voor over twee weken. Ik hoop echt dat we haar gezichtje kunnen zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrijdag heb ik via marktplaats wel een bed voor de peuters opgehaald. Ben benieuwd wat ze ervan vinden en of ze het misschien leuk vinden om daar in te slapen. Op zich is er ruimte in ons bed, maar ze willen zo graag naast mij liggen en kruipen 's nachts dan het bed door. Met een kleine baby is dat natuurlijk minder handig, maar dat zal ook wel weer loslopen. De vorige keren hebben we daar geen last van gehad, al waren de peuters dan ook wel een aantal maanden ouder en weer voorbij die kruip door het bed fase. Nou ja, we zullen zien! Het leek me in ieder geval praktisch om een extra bed neer te zetten. Hopelijk lukt het vandaag om een kast te verplaatsen naar een andere kamer zodat we dat bed kunnen neerzetten.
DM even bij interesse, prijs komen we wel uit!quote:Op donderdag 28 oktober 2021 01:52 schreef Viv het volgende:
Nieuw gekocht en voor één baby gebruikt. Misschien is er interesse hier?Ophalen in de omgeving van Tiel.
bébé-jou badstandaard met bébé-bubble
Deze (hetzelfde principe als de Tummy Tub) met een badstandaard van 103 cm die geschikt is voor de bubble en voor gewone babybadjes:
Zelf uitkleden, baby uitkleden, onder de douche stappen samen. Vooraf aankleedkussen neerleggen op de grond met dikke warme handdoek erop. Baby eruit, in doek wikkelen, zelf afdouchen/haar wassen, eruit, zelf afdrogen en aankleden, baby afdrogen en aankleden. Zeker zolang ze niet rollen gaat dat uitstekend en jij bent vaak prima entertainment om naar te kijken zolang ze daar liggenquote:Op zondag 28 november 2021 13:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hoe doen jullie dat dan, met baby onder de douche? En dan eigenlijk vooral daarna? Zelf nog nat de baby afdrogen en aankleden of..?
Ik gebruik het badje 2 keer per week sinds Bambi er is. Ze vind het heerlijk. Wil wel met haar douchen maar weet dus even niet hoe ik dat in de praktijk moet doen zonder dat 1 van ons het koud krijgt (ik dus).
Ik heb douchen met de baby eigenlijk nooit echt handig gevonden (of handig in geworden...). Team badje dusquote:Op zondag 28 november 2021 13:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hoe doen jullie dat dan, met baby onder de douche? En dan eigenlijk vooral daarna? Zelf nog nat de baby afdrogen en aankleden of..?
Ik gebruik het badje 2 keer per week sinds Bambi er is. Ze vind het heerlijk. Wil wel met haar douchen maar weet dus even niet hoe ik dat in de praktijk moet doen zonder dat 1 van ons het koud krijgt (ik dus).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En voor wie het vroeg: pretecho hebben we als ik 27 weken ben. Dus ik hoop ook op mooie plaatjes!
Oh, klinkt wel als een goede routine inderdaad. Ga ik eens proberenquote:Op zondag 28 november 2021 13:35 schreef Jentin het volgende:
[..]
Zelf uitkleden, baby uitkleden, onder de douche stappen samen. Vooraf aankleedkussen neerleggen op de grond met dikke warme handdoek erop. Baby eruit, in doek wikkelen, zelf afdouchen/haar wassen, eruit, zelf afdrogen en aankleden, baby afdrogen en aankleden. Zeker zolang ze niet rollen gaat dat uitstekend en jij bent vaak prima entertainment om naar te kijken zolang ze daar liggen
Ik ben vooral benieuwd wat Bambi fijner vindquote:Op zondag 28 november 2021 13:47 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik heb douchen met de baby eigenlijk nooit echt handig gevonden (of handig in geworden...). Team badje dus
En dan de Stokke Flexibath. Nu gewoon op het aanrecht, lekker makkelijk met vullen en weer legen
Dat past in het rijtje van op een hoog dak staan en dan een fractie van een seconde fantaseren dat je eraf stapt. Dat heeft blijkbaar iets van doen met dat je hersenen zichzelf testen of dat je je remming test.quote:Op zondag 28 november 2021 17:54 schreef MorganLeFay het volgende:
Er stond van de week een stukje in het AD dat bijna iedereen die gedachtes/dromen heeft. Betekent niet dat je onbewust een psychopaat bentmaar dat je een enorm verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je kind toe. Schijnt ook heel normaal te zijn (en vrijwel iedereen heeft dat, dus je bent echt niet de enige), al kan ik het mij voorstellen dat je er nooit iemand over hoort. Het is natuurlijk niet alsof je bij het CB met andere moeders praat over die dwanggedachtes die je soms hebt over expres de MaxiCosi op het dak laten staan en dan wegscheuren enzo
Echt?quote:Op maandag 29 november 2021 13:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat past in het rijtje van op een hoog dak staan en dan een fractie van een seconde fantaseren dat je eraf stapt. Dat heeft blijkbaar iets van doen met dat je hersenen zichzelf testen of dat je je remming test.
In de auto heb ik dat ook wel eensquote:Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Echt?Ik heb zo vaak van die idiote split second gedachten. Zoals tijdens autorijden 'als ik nu een ruk aan m'n stuur geef dan..'. Ik zou die shit die dan in me opkomt nooit doen en ik schaam me echt dood voor die gedachten. De ergste durf ik hier niet eens te noemen. Maar het is dus heel normaal?
Jaquote:Op maandag 29 november 2021 14:44 schreef Keroppi het volgende:
Intrusies
https://www.ggznieuws.nl/(...)ts-wat-je-niet-wilt/
Die van de babydump gaat nergens overquote:Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef June. het volgende:
Oh ja, die gedachten heb ik ook, volgens mij hebben veel mensen dat. Goed om te lezen dat dat niet betekent dat je gek aan het worden bent![]()
Iets heel anders, hebben jullie dit keer die zwangerschapsdozen enzo besteld? Waren ze de moeite waard? Ik bestel ze sowieso met mijn spammailaccount en een fake telefoonnummer, maar dan nog.
Blije Doos en Zwangerbox (Ouders van Nu) zijn wel leuk. Tas van Etos en Kruidvat stelden weinig voor (bij die van Kruidvat kreeg ik de lege tas in m’n handen geduwd met “stop maar erin wat erin hoort”, waarop ik vroeg wat er dan in hoorde en daarvoor moest ze eerst met een andere vestiging bellen want ze wist het zelf ook nietquote:Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef June. het volgende:
Iets heel anders, hebben jullie dit keer die zwangerschapsdozen enzo besteld? Waren ze de moeite waard? Ik bestel ze sowieso met mijn spammailaccount en een fake telefoonnummer, maar dan nog.
quote:Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
In de auto heb ik dat ook wel eensschijnt een vrij normaal iets te zijn. Heeft er niks mee te maken of je ongelukkig bent of knettergek o.i.d. er is een term voor maar daar kom ik nu even niet op
Fijn om te lezen dat het normaal isquote:Op maandag 29 november 2021 14:44 schreef Keroppi het volgende:
Intrusies
https://www.ggznieuws.nl/(...)ts-wat-je-niet-wilt/
Oh ja, die heb ik bij draak ook gehaald! Super leuk idd.quote:Op maandag 29 november 2021 22:37 schreef Elleska het volgende:
vanuit niemandsland
Het is geen zwangerschapsdoos maar een boek:
https://lemniscaat.nl/welkom/
Die kwam ik tegen door de recensie van MevrouwCactus
OUD / [Recensie]De Bijzondere Beer - Tjibbe Veldkamp & Marijke ten Cate
Onze oudsten zijn volgens mij redelijk van dezelfde leeftijd, en ik snap je gedachten.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zwanger zijn en waarbij er ook nog een peuter rondloopt met de nodige uitbarstingen?
Jeetje zeg. Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, twee kleine kinderen combineren![]()
Peuter wil vermaakt worden, veel samenspelen. Ik wil liggen, uitrusten en stilte. Ik heb geen energie, maar ik vind het ook zo sneu als ik elke keer moet zeggen dat mama moe is. Hoe doen jullie dit? Ga ik hier mijn draai in vinden of is het een verloren zaak?
Ik ben echt angstig. Ik wil straks beide kinderen niet tekort doen, maar ik trek het nu al niet meer. Zucht.
Hier hoogzwanger met een verrot bekken en een verse kleuter. Ik lig veel vanwege de pijn en moet hierdoor mijn zoontje vaak "afwijzen" als hij komt vragen of we zullen doen wie het hardste kan rennen of wanneer hij bovenop me wil duiken. Ik leg hem gewoon vaak uit dat die dingen nu even niet kunnen, dat dat niet komt omdat ik hem niet leuk/lief vind en dat het weer over zal gaan. Daarna geef ik aan wat we wel samen kunnen doen. Meestal werkt dit wel (soms maar kortquote:Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zwanger zijn en waarbij er ook nog een peuter rondloopt met de nodige uitbarstingen?
Jeetje zeg. Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, twee kleine kinderen combineren![]()
Peuter wil vermaakt worden, veel samenspelen. Ik wil liggen, uitrusten en stilte. Ik heb geen energie, maar ik vind het ook zo sneu als ik elke keer moet zeggen dat mama moe is. Hoe doen jullie dit? Ga ik hier mijn draai in vinden of is het een verloren zaak?
Ik ben echt angstig. Ik wil straks beide kinderen niet tekort doen, maar ik trek het nu al niet meer. Zucht.
quote:Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb een vriezer roulatie systeem! Ik kook op de rustigere avonden een dubbele portie (doe ik 2x per week) en die mik ik in de vriezer. Voor de drukke dagen haal ik het eten in de ochtend eruit, 's avonds opwarmen/aanvullen en eten maar.quote:Op woensdag 1 december 2021 20:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Trouwens herken ik me wel in de " hoe ga ik dit straks doen met twee kinderen"?
Helemaal op de avonden dat ik alleen thuis ben, moet werken tot 17, beide kinderen op verschillende plekken moet ophalen, moet koken, naar bed moet brengen en dat allemaal binnen n uurtje of tweelijkt nu nog echt een onoverkomelijke hobbel
Ik had deze angst ook echt toen ik zwanger was. Ik had aan het eind ook echt weinig energie en geduld voor m'n bijna twee jarige. Dat was de eerste paar dagen na komst baby nog steeds zo, maar het is verrassend hoe snel je daarin je draai vindt. Ik maak nu al veel gebruik van de draagdoek en ik denk wel dat een tweede sowieso vanaf het begin eraan went de aandacht te moeten delen.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Ik had thuis gelukkig nog een fles Roosvicee laxo staan, dus daar heb ik gisterenavond nog flink wat van gedronken en vanmorgen kwam er gelukkig wat beweging inquote:Op maandag 6 december 2021 19:35 schreef altootje86 het volgende:
Euhm.... hooguit kun je wat vaseline inbrengen achteraan om het laatste stukje van de 'rit' wat gladder te maken?
Verder geen snelle oplossingen, duren minimaal een dag of 2 vaak (lactulose, macrogol oid). En extra extra extra veel drinken, opletten op je vezelinname enzo.
Dat is inderdaad ook nog een snelwerkende optie, ik dacht eigenlijk dat dat niet mocht tijdens zwangerschap maar lees nu dat dat toch wel mag (wel kortdurend).quote:Op maandag 6 december 2021 19:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had thuis gelukkig nog een fles Roosvicee laxo staan, dus daar heb ik gisterenavond nog flink wat van gedronken en vanmorgen kwam er gelukkig wat beweging in![]()
Ik haal morgen even microlax bij de drogist, dat (mocht dit nog eens gebeuren)ik het ter plekke op kan lossen.
En verder idd maar even wat meer vezels eten ect, vooral ook omdat ik vanwege mn bekken een heel stuk minder mobiel ben en niet even een extra wandeling kan gaan maken. Dus die stilstand zal ook echt niet helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vaginale stuitbevalling dus goed en zonder (ernstige) problemen doorlopen.
De kleuter van 5 hier vindt het machtig mooi. Waar wij semi bang waren dat hij het opeens moeten delen van onze aandacht niet zou trekken, is hij juist super lief en wil van alles meehelpen. Niet super handig want subtiel is een woord dat niet voor komt in zijn woordenboek, maar ook dat gaat helemaal goed.
*Wel het "voordeel" hier dat mijn vrouw in het onderwijs zit en dus veel verlof heeft (ook een aantal weken onbetaald); 15 oktober 2021 begon het verlof, en ze hoeft 22 augustus 2022 pas weer te beginnen.
Ik zelf heb vanaf 19 november 2021 "verlof", en hoef 17 januari 2022 pas weer te beginnen, dus gaat ook lekker.
Verlof vanaf 19 november omdat hier in huis nog even corona om de hoek kwam kijken, dus de eerste (bijna) 2 weken quarantaine.
Aan de corona niets over gehouden en het doorlopen stelde ook weinig voor. We voelden ons dusdanig goed (alleen een hoestje) dat we ons er niet voor ziek zouden melden.
De kleine knaap groeit goed.
Verloop van gewicht
Geboorte: 3340 gr
Dag 2: 3170 gr
Dag 3: 3140 gr
Dag 4: 3170 gr
Dag 5: 3280 gr (!)
Dag 6: 3350 gr
Geen idee of er nog keer vragen /positieve berichten nodig zijn, daar niemand mij hier kent gok ik zo, maar dan heeft men hier even weer een positieve ervaring van een kort geleden, vaginale stuitbevalling.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Ik had dit ook. Bloedirritant. Vooral omdat er niet echt een duidelijke aanleiding voor was (geen pijn/ongemak oid).quote:Op dinsdag 7 december 2021 06:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wordt al twee weken tussen 4 en 5 wakker snachts en kan daarna niet meer slapenbegint me inmiddels toch wel een beetje op te breken
. Ik weet dat het er tot op zekere hoogte bij hoort, maar ik maak wel echt steeds maar halve nachten hierdoor. Zijn er meer mensen die dit zo hebben?
Nee precies, gewoon klaar wakkerquote:Op dinsdag 7 december 2021 08:41 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik had dit ook. Bloedirritant. Vooral omdat er niet echt een duidelijke aanleiding voor was (geen pijn/ongemak oid).
Yep was hier ook! Rond de tijd dat mijn verlof inging stopte dat weer, toen ging ik een soort winterslaap houden. Meestal tegen 4 uur wel 1x wakker om te plassen maar sliep daarna rustig door tot een uur of 9, 10quote:Op dinsdag 7 december 2021 06:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wordt al twee weken tussen 4 en 5 wakker snachts en kan daarna niet meer slapenbegint me inmiddels toch wel een beetje op te breken
. Ik weet dat het er tot op zekere hoogte bij hoort, maar ik maak wel echt steeds maar halve nachten hierdoor. Zijn er meer mensen die dit zo hebben?
Je zou kunnen beginnen met borstvoeding en zodra je merkt dat het niet lekker gaat/niet goed voelt, alsnog overgaan op kunstvoeding. Gelukkig worden kindjes op kunstvoeding ook gezond groot (ik ben er zelf het levende bewijs vanquote:Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef B.ertha het volgende:
Ela, los van de praktische oplossingen, gaat het wel goed met je? Ik lees regelmatig berichtjes van je waarbij ik me afvraag of je niet langzaam afglijdt in een depressie. Let je goed op jezelf? Kaart je dit ook aan bij je psych?
Ik heb weer een mooie sticker gekregen van de VK en we hebben het uitgebreid gehad over wel/niet borstvoeden. Ik twijfel daar heel erg over want ik ken alle voordelen, heb C. ook een jaar lang gevoed, maar ben er ook zelf (mede) bijna aan onderdoor gegaan en daar ben ik nu heel bang voor. Dan klinken flesjes heel aanlokkelijk, maar ook die kennen natuurlijk flinke nadelen (gezondheid, gedoe). Terwijl ik borstvoeden ook bij tijden heel mooi heb gevonden. Eigenlijk kom ik er gewoon niet uit. Het is ook geen gebrek aan info ofzo.
En ik vrees dat ik misschien een blaasontsteking heb en daar heb ik echt geen zin in
Ja, maar het punt is dus dat ik dat vorige keer ook niet deed. De drempel om te stoppen was te groot. En het opstarten de eerste week/weken was hel. Dus dat zou een reden zijn om er überhaupt niet aan te beginnen. Maar aan de andere kant, misschien gaat het nu wel heel makkelijk?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met borstvoeding en zodra je merkt dat het niet lekker gaat/niet goed voelt, alsnog overgaan op kunstvoeding. Gelukkig worden kindjes op kunstvoeding ook gezond groot (ik ben er zelf het levende bewijs van).
Ah, dat maakt het wat ingewikkelder ja. Heb je voor jezelf een lijstje gemaakt met alle voor- en nadelen voor jou? Misschien dat het helpt om dat op papier te zien. En heb je een partner? Hoe denkt die erover?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, maar het punt is dus dat ik dat vorige keer ook niet deed. De drempel om te stoppen was te groot. En het opstarten de eerste week/weken was hel. Dus dat zou een reden zijn om er überhaupt niet aan te beginnen. Maar aan de andere kant, misschien gaat het nu wel heel makkelijk?
Goed dat je je twijfels hebt besproken! Hoe denkt je partner er over?quote:Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef B.ertha het volgende:
Ela, los van de praktische oplossingen, gaat het wel goed met je? Ik lees regelmatig berichtjes van je waarbij ik me afvraag of je niet langzaam afglijdt in een depressie. Let je goed op jezelf? Kaart je dit ook aan bij je psych?
Ik heb weer een mooie sticker gekregen van de VK en we hebben het uitgebreid gehad over wel/niet borstvoeden. Ik twijfel daar heel erg over want ik ken alle voordelen, heb C. ook een jaar lang gevoed, maar ben er ook zelf (mede) bijna aan onderdoor gegaan en daar ben ik nu heel bang voor. Dan klinken flesjes heel aanlokkelijk, maar ook die kennen natuurlijk flinke nadelen (gezondheid, gedoe). Terwijl ik borstvoeden ook bij tijden heel mooi heb gevonden. Eigenlijk kom ik er gewoon niet uit. Het is ook geen gebrek aan info ofzo.
En ik vrees dat ik misschien een blaasontsteking heb en daar heb ik echt geen zin in
Ik sluit me hier volledig bij aan! Ik heb ook ervoor gekozen om Bambi kunstvoeding te geven en alles wat jij noemt ervaar ik ook. In mijn centering groep zijn ook al twee dames weer gestopt met borstvoeding omdat ze er aan onderdoor gingen. Ik ben mede daardoor extra blij dat ik ervoor gekozen heb er nooit aan te beginnen. Maar inderdaad, ieder zijn eigen keuze en volledig respect voor elke keuzequote:Op woensdag 8 december 2021 13:47 schreef eponine het volgende:
[..]
Goed dat je je twijfels hebt besproken! Hoe denkt je partner er over?
Mijn oudste (nu 3 jaar) is groot geworden op kunstvoeding (wat ik overigens echt een heel vervelend woord vind) en ik ben dat met de baby straks ook weer van plan.
Oudste is nooit (echt) ziek, op de bekende snotneuzen na, maar ja welke peuter heeft dat niet. De keren dat hij koorts heeft gehad zijn op één hand te tellen en waren terug te leiden naar zijn vaccinaties en eenmaal een blaasontsteking. Daarbij vond (en vind) ik juist kunstvoeding erg gemakkelijk. Man kon vanaf moment 1 na de bevalling van de oudste, toen ik compleet in de kreukels lag en geen gedoe meer aan mijn lijf wenste, zorgen dat zoon niets tekort kwam op dat punt.
Ook zag ik vriendinnen enorm worstelen met allerlei problemen rondom borstvoeding, tot ondervoeding (en daardoor ziekenhuisopnames) van hun kinderen en psychische problemen bij hen zelf aan toe. Ik weet dat dat extremen zijn, maar het heeft mij wel gesterkt in mijn keuze voor flesvoeding.
Maarrrr ik weet ook dat ik hierin een minderheid ben op dit forum en ik zal ook nooit iemand (hier of IRL) veroordelen om welke keuze er qua voeding gemaakt wordt. Uiteindelijk moet een ieder doen wat voor haar goed voelt.
Wat ik wilde zeggen…eigenlijk waar ik mee begon: heel goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt! Hopelijk kan je vk je hierin ondersteunen. Wellicht zou je ook nog met een lk contact op kunnen nemen voor advies, zodat als je kiest om borstvoeding te geven er een plan klaar ligt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |