abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202389844
*O* Vandaag ben ik precies 250 dagen zwanger *O* :D
pi_202390716
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 17:54 schreef MorganLeFay het volgende:
Er stond van de week een stukje in het AD dat bijna iedereen die gedachtes/dromen heeft. Betekent niet dat je onbewust een psychopaat bent :P maar dat je een enorm verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je kind toe. Schijnt ook heel normaal te zijn (en vrijwel iedereen heeft dat, dus je bent echt niet de enige), al kan ik het mij voorstellen dat je er nooit iemand over hoort. Het is natuurlijk niet alsof je bij het CB met andere moeders praat over die dwanggedachtes die je soms hebt over expres de MaxiCosi op het dak laten staan en dan wegscheuren enzo :')
Dat past in het rijtje van op een hoog dak staan en dan een fractie van een seconde fantaseren dat je eraf stapt. Dat heeft blijkbaar iets van doen met dat je hersenen zichzelf testen of dat je je remming test.
  maandag 29 november 2021 @ 13:59:52 #53
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202390761
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 13:57 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Dat past in het rijtje van op een hoog dak staan en dan een fractie van een seconde fantaseren dat je eraf stapt. Dat heeft blijkbaar iets van doen met dat je hersenen zichzelf testen of dat je je remming test.
Echt? :o Ik heb zo vaak van die idiote split second gedachten. Zoals tijdens autorijden 'als ik nu een ruk aan m'n stuur geef dan..'. Ik zou die shit die dan in me opkomt nooit doen en ik schaam me echt dood voor die gedachten. De ergste durf ik hier niet eens te noemen. Maar het is dus heel normaal? :o
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_202390915
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Echt? :o Ik heb zo vaak van die idiote split second gedachten. Zoals tijdens autorijden 'als ik nu een ruk aan m'n stuur geef dan..'. Ik zou die shit die dan in me opkomt nooit doen en ik schaam me echt dood voor die gedachten. De ergste durf ik hier niet eens te noemen. Maar het is dus heel normaal? :o
In de auto heb ik dat ook wel eens :Y schijnt een vrij normaal iets te zijn. Heeft er niks mee te maken of je ongelukkig bent of knettergek o.i.d. er is een term voor maar daar kom ik nu even niet op :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!fossiel maandag 29 november 2021 @ 14:44:59 #55
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202391898
Oh ja, die gedachten heb ik ook, volgens mij hebben veel mensen dat. Goed om te lezen dat dat niet betekent dat je gek aan het worden bent ;)

Iets heel anders, hebben jullie dit keer die zwangerschapsdozen enzo besteld? Waren ze de moeite waard? Ik bestel ze sowieso met mijn spammailaccount en een fake telefoonnummer, maar dan nog.
Shine bright like a diamond.
pi_202391920
pi_202391947
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef June. het volgende:
Oh ja, die gedachten heb ik ook, volgens mij hebben veel mensen dat. Goed om te lezen dat dat niet betekent dat je gek aan het worden bent ;)

Iets heel anders, hebben jullie dit keer die zwangerschapsdozen enzo besteld? Waren ze de moeite waard? Ik bestel ze sowieso met mijn spammailaccount en een fake telefoonnummer, maar dan nog.
Die van de babydump gaat nergens over :') die kun je laten zitten. De gewone blije doos is wel leuk, zit naast reclame ook nog wel wat bruikbaars in :P
pi_202392635
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef June. het volgende:
Blije Doos en Zwangerbox (Ouders van Nu) zijn wel leuk. Tas van Etos en Kruidvat stelden weinig voor (bij die van Kruidvat kreeg ik de lege tas in m’n handen geduwd met “stop maar erin wat erin hoort”, waarop ik vroeg wat er dan in hoorde en daarvoor moest ze eerst met een andere vestiging bellen want ze wist het zelf ook niet :') )
  maandag 29 november 2021 @ 16:28:12 #60
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202393203
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
In de auto heb ik dat ook wel eens :Y schijnt een vrij normaal iets te zijn. Heeft er niks mee te maken of je ongelukkig bent of knettergek o.i.d. er is een term voor maar daar kom ik nu even niet op :?
quote:
Fijn om te lezen dat het normaal is :D
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_202393334
In de auto wil ik dan de deur open doen of de handrem aantrekken :D
Gelukkig is het dus vrij normaal.

Ik heb nu alleen de blije doos. Daar zit een pakje pampers premium protection in en die gebruiken we ook.
Kruidvat ga ik waarschijnlijk laten zitten. Dat pak luiers is vorige keer niet opgegaan en de verzorgingsproducten heb ik liever ergens anders van.
pi_202398769
Hmm.. intrusies heb ik volgens mij dan weer niet, maar dat is dus dan weer meer een uitzondering zo te zien. :D

Ik heb verder de blije doos en die van ouders van nu (zwangerbox?) bij de Blokker opgehaald. Het is niet per se de moeite waard, maar ik vond het toch gewoon leuk om te krijgen. :)

Ik wist helemaal niet dat Etos ook zo’n doos heeft joh! Ik kom daar altijd voor de luiers (wij gebruiken Naty). :)
pi_202399238
:W vanuit niemandsland

Het is geen zwangerschapsdoos maar een boek:
https://lemniscaat.nl/welkom/

Die kwam ik tegen door de recensie van MevrouwCactus
OUD / [Recensie]De Bijzondere Beer - Tjibbe Veldkamp & Marijke ten Cate

[ Bericht 26% gewijzigd door Elleska op 29-11-2021 22:42:46 ]
pi_202400528
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 22:37 schreef Elleska het volgende:
:W vanuit niemandsland

Het is geen zwangerschapsdoos maar een boek:
https://lemniscaat.nl/welkom/

Die kwam ik tegen door de recensie van MevrouwCactus
OUD / [Recensie]De Bijzondere Beer - Tjibbe Veldkamp & Marijke ten Cate
Oh ja, die heb ik bij draak ook gehaald! Super leuk idd.
Shine bright like a diamond.
pi_202400629
Voor Etos moet je je wel aanmelden: https://www.etos.nl/extra/etos-baby/, maar dan kan je dus in de winkel een tas ophalen met wat spulletjes.

Leuk, dat boek van Lemniscaat! Helaas hier in de buurt niet op te halen ;(
pi_202401545
Dat boek had ik ook gehaald maar ik kon er eigenlijk weinig mee. Ik denk dat ik de meeste liedjes gewoon niet ken :)
pi_202405775
Ik ging net iets van zolder pakken, achter de knieschotten vandaan, waar de bewaarde babyspullen liggen. Toen zag ik muizenpoep :r }:|
Direct alle babyspullen gepakt en uitgezocht, gelukkig zat het meeste in zakken en dan weer in afgesloten plastic dozen. De schade is een kapot en vies babynestje (die qua kleuren toch al niet mijn smaak was), wat vieze knuffeltjes en een kapotte puzzel van de peuter. Dat ruimt lekker op en ik heb weer iets om op het verlanglijstje te zetten, had namelijk al een nieuw babynestje op het oog maar vond het onzin er eentje te kopen zolang we die andere nog hadden :D

En dan begin ik nu ook maar langzaamaan met het wassen van de bekleding van de autostoel, tripp trapp newbornset enzo *)
pi_202423408
Vandaag 39 weken! Het rommelt al wel een beetje maar dat zegt nog niks, kan nog steeds over tijd lopen natuurlijk.

Had alleen gehoopt dat die nesteldrang wat meer de kop op zou steken, er mag stiekem nog een hoop opgeruimd en gesopt worden maar heb er zo geen zin in :')
pi_202424339
Zijn er hier meer mensen die zwanger zijn en waarbij er ook nog een peuter rondloopt met de nodige uitbarstingen?

Jeetje zeg. Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, twee kleine kinderen combineren :P

Peuter wil vermaakt worden, veel samenspelen. Ik wil liggen, uitrusten en stilte. Ik heb geen energie, maar ik vind het ook zo sneu als ik elke keer moet zeggen dat mama moe is. Hoe doen jullie dit? Ga ik hier mijn draai in vinden of is het een verloren zaak? :P

Ik ben echt angstig. Ik wil straks beide kinderen niet tekort doen, maar ik trek het nu al niet meer. Zucht.
  FOK!fossiel woensdag 1 december 2021 @ 19:57:19 #70
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202424517
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zwanger zijn en waarbij er ook nog een peuter rondloopt met de nodige uitbarstingen?

Jeetje zeg. Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, twee kleine kinderen combineren :P

Peuter wil vermaakt worden, veel samenspelen. Ik wil liggen, uitrusten en stilte. Ik heb geen energie, maar ik vind het ook zo sneu als ik elke keer moet zeggen dat mama moe is. Hoe doen jullie dit? Ga ik hier mijn draai in vinden of is het een verloren zaak? :P

Ik ben echt angstig. Ik wil straks beide kinderen niet tekort doen, maar ik trek het nu al niet meer. Zucht.
Onze oudsten zijn volgens mij redelijk van dezelfde leeftijd, en ik snap je gedachten.

Maar het komt goed. De eerste keer dat ik een dag met beiden alleen was dacht ik ook: "Maar hoe dan!?" "Hoe leg ik een baby die moeizaam inslaapt op bed terwijl er ook een peuter rondloopt?"

Maar het gaat je lukken!
Chick on a mission
pi_202424907
quote:

Hier hoogzwanger met een verrot bekken en een verse kleuter. Ik lig veel vanwege de pijn en moet hierdoor mijn zoontje vaak "afwijzen" als hij komt vragen of we zullen doen wie het hardste kan rennen of wanneer hij bovenop me wil duiken. Ik leg hem gewoon vaak uit dat die dingen nu even niet kunnen, dat dat niet komt omdat ik hem niet leuk/lief vind en dat het weer over zal gaan. Daarna geef ik aan wat we wel samen kunnen doen. Meestal werkt dit wel (soms maar kort :P en herhaal ik het in allerlei varianten tig keer op een dag).

Maar hij is dus wel op een leeftijd waarop hij daar tot op zekere hoogte iets mee kan.
pi_202424981
Trouwens herken ik me wel in de " hoe ga ik dit straks doen met twee kinderen"?

Helemaal op de avonden dat ik alleen thuis ben, moet werken tot 17, beide kinderen op verschillende plekken moet ophalen, moet koken, naar bed moet brengen en dat allemaal binnen n uurtje of twee :{ lijkt nu nog echt een onoverkomelijke hobbel
pi_202425098
quote:

:W

Vandaag was wat dat betreft een fantastische dag :'), vanwege het weer toch wat meer aan huis gebonden en we werden gek van elkaar. Einde van de middag ben ik de kamer uitgelopen (man kwam drie minuten daarna van zolder want klaar met werk) omdat ik de zoveelste blčrsessie vanwege debiele redenen niet meer trok.
Ik probeer hem telkens maar uit te leggen dat ik wel wil maar nu even niet zoveel kan. En dan iets voorstellen wat we wél kunnen doen op dat moment. Normaal werkt dat vrij goed, maar vandaag dus niet.

Angstig ben ik niet, het komt vast wel goed…
pi_202425716
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Trouwens herken ik me wel in de " hoe ga ik dit straks doen met twee kinderen"?

Helemaal op de avonden dat ik alleen thuis ben, moet werken tot 17, beide kinderen op verschillende plekken moet ophalen, moet koken, naar bed moet brengen en dat allemaal binnen n uurtje of twee :{ lijkt nu nog echt een onoverkomelijke hobbel
Ik heb een vriezer roulatie systeem! Ik kook op de rustigere avonden een dubbele portie (doe ik 2x per week) en die mik ik in de vriezer. Voor de drukke dagen haal ik het eten in de ochtend eruit, 's avonds opwarmen/aanvullen en eten maar.
Er ligt hier afwisselend nu
- maaltijdsoep
- lasagne
- stamppotten (boerenkool, zuurkool)
- kip in zoetzure saus
- curry
- pastasaus
Dat is echt onze redding. Ik heb nu voor 5 dagen eten in de vriezr nu omdat ik nu wat meer tijd heb om vooruit te koken. En ik kies Bas zijn top favorieten hiervoor, dan eet hij sowieso iets.

En het komt uiteindelijk wel goed. Een baby is wel makkelijker dan een peuter merk ik nu :')
pi_202428871
quote:

Ik had deze angst ook echt toen ik zwanger was. Ik had aan het eind ook echt weinig energie en geduld voor m'n bijna twee jarige. Dat was de eerste paar dagen na komst baby nog steeds zo, maar het is verrassend hoe snel je daarin je draai vindt. Ik maak nu al veel gebruik van de draagdoek en ik denk wel dat een tweede sowieso vanaf het begin eraan went de aandacht te moeten delen.
My salvation lies in your love..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')