Dat past in het rijtje van op een hoog dak staan en dan een fractie van een seconde fantaseren dat je eraf stapt. Dat heeft blijkbaar iets van doen met dat je hersenen zichzelf testen of dat je je remming test.quote:Op zondag 28 november 2021 17:54 schreef MorganLeFay het volgende:
Er stond van de week een stukje in het AD dat bijna iedereen die gedachtes/dromen heeft. Betekent niet dat je onbewust een psychopaat bentmaar dat je een enorm verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je kind toe. Schijnt ook heel normaal te zijn (en vrijwel iedereen heeft dat, dus je bent echt niet de enige), al kan ik het mij voorstellen dat je er nooit iemand over hoort. Het is natuurlijk niet alsof je bij het CB met andere moeders praat over die dwanggedachtes die je soms hebt over expres de MaxiCosi op het dak laten staan en dan wegscheuren enzo
Echt?quote:Op maandag 29 november 2021 13:57 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Dat past in het rijtje van op een hoog dak staan en dan een fractie van een seconde fantaseren dat je eraf stapt. Dat heeft blijkbaar iets van doen met dat je hersenen zichzelf testen of dat je je remming test.
In de auto heb ik dat ook wel eensquote:Op maandag 29 november 2021 13:59 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Echt?Ik heb zo vaak van die idiote split second gedachten. Zoals tijdens autorijden 'als ik nu een ruk aan m'n stuur geef dan..'. Ik zou die shit die dan in me opkomt nooit doen en ik schaam me echt dood voor die gedachten. De ergste durf ik hier niet eens te noemen. Maar het is dus heel normaal?
Jaquote:Op maandag 29 november 2021 14:44 schreef Keroppi het volgende:
Intrusies
https://www.ggznieuws.nl/(...)ts-wat-je-niet-wilt/
Die van de babydump gaat nergens overquote:Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef June. het volgende:
Oh ja, die gedachten heb ik ook, volgens mij hebben veel mensen dat. Goed om te lezen dat dat niet betekent dat je gek aan het worden bent![]()
Iets heel anders, hebben jullie dit keer die zwangerschapsdozen enzo besteld? Waren ze de moeite waard? Ik bestel ze sowieso met mijn spammailaccount en een fake telefoonnummer, maar dan nog.
Blije Doos en Zwangerbox (Ouders van Nu) zijn wel leuk. Tas van Etos en Kruidvat stelden weinig voor (bij die van Kruidvat kreeg ik de lege tas in m’n handen geduwd met “stop maar erin wat erin hoort”, waarop ik vroeg wat er dan in hoorde en daarvoor moest ze eerst met een andere vestiging bellen want ze wist het zelf ook nietquote:Op maandag 29 november 2021 15:03 schreef June. het volgende:
Iets heel anders, hebben jullie dit keer die zwangerschapsdozen enzo besteld? Waren ze de moeite waard? Ik bestel ze sowieso met mijn spammailaccount en een fake telefoonnummer, maar dan nog.
quote:Op maandag 29 november 2021 14:09 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
In de auto heb ik dat ook wel eensschijnt een vrij normaal iets te zijn. Heeft er niks mee te maken of je ongelukkig bent of knettergek o.i.d. er is een term voor maar daar kom ik nu even niet op
Fijn om te lezen dat het normaal isquote:Op maandag 29 november 2021 14:44 schreef Keroppi het volgende:
Intrusies
https://www.ggznieuws.nl/(...)ts-wat-je-niet-wilt/
Oh ja, die heb ik bij draak ook gehaald! Super leuk idd.quote:Op maandag 29 november 2021 22:37 schreef Elleska het volgende:
vanuit niemandsland
Het is geen zwangerschapsdoos maar een boek:
https://lemniscaat.nl/welkom/
Die kwam ik tegen door de recensie van MevrouwCactus
OUD / [Recensie]De Bijzondere Beer - Tjibbe Veldkamp & Marijke ten Cate
Onze oudsten zijn volgens mij redelijk van dezelfde leeftijd, en ik snap je gedachten.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zwanger zijn en waarbij er ook nog een peuter rondloopt met de nodige uitbarstingen?
Jeetje zeg. Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, twee kleine kinderen combineren![]()
Peuter wil vermaakt worden, veel samenspelen. Ik wil liggen, uitrusten en stilte. Ik heb geen energie, maar ik vind het ook zo sneu als ik elke keer moet zeggen dat mama moe is. Hoe doen jullie dit? Ga ik hier mijn draai in vinden of is het een verloren zaak?
Ik ben echt angstig. Ik wil straks beide kinderen niet tekort doen, maar ik trek het nu al niet meer. Zucht.
Hier hoogzwanger met een verrot bekken en een verse kleuter. Ik lig veel vanwege de pijn en moet hierdoor mijn zoontje vaak "afwijzen" als hij komt vragen of we zullen doen wie het hardste kan rennen of wanneer hij bovenop me wil duiken. Ik leg hem gewoon vaak uit dat die dingen nu even niet kunnen, dat dat niet komt omdat ik hem niet leuk/lief vind en dat het weer over zal gaan. Daarna geef ik aan wat we wel samen kunnen doen. Meestal werkt dit wel (soms maar kortquote:Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Zijn er hier meer mensen die zwanger zijn en waarbij er ook nog een peuter rondloopt met de nodige uitbarstingen?
Jeetje zeg. Ik vraag me af hoe ik dit ga doen, twee kleine kinderen combineren![]()
Peuter wil vermaakt worden, veel samenspelen. Ik wil liggen, uitrusten en stilte. Ik heb geen energie, maar ik vind het ook zo sneu als ik elke keer moet zeggen dat mama moe is. Hoe doen jullie dit? Ga ik hier mijn draai in vinden of is het een verloren zaak?
Ik ben echt angstig. Ik wil straks beide kinderen niet tekort doen, maar ik trek het nu al niet meer. Zucht.
quote:Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Ik heb een vriezer roulatie systeem! Ik kook op de rustigere avonden een dubbele portie (doe ik 2x per week) en die mik ik in de vriezer. Voor de drukke dagen haal ik het eten in de ochtend eruit, 's avonds opwarmen/aanvullen en eten maar.quote:Op woensdag 1 december 2021 20:15 schreef littledrummergirl het volgende:
Trouwens herken ik me wel in de " hoe ga ik dit straks doen met twee kinderen"?
Helemaal op de avonden dat ik alleen thuis ben, moet werken tot 17, beide kinderen op verschillende plekken moet ophalen, moet koken, naar bed moet brengen en dat allemaal binnen n uurtje of tweelijkt nu nog echt een onoverkomelijke hobbel
Ik had deze angst ook echt toen ik zwanger was. Ik had aan het eind ook echt weinig energie en geduld voor m'n bijna twee jarige. Dat was de eerste paar dagen na komst baby nog steeds zo, maar het is verrassend hoe snel je daarin je draai vindt. Ik maak nu al veel gebruik van de draagdoek en ik denk wel dat een tweede sowieso vanaf het begin eraan went de aandacht te moeten delen.quote:Op woensdag 1 december 2021 19:49 schreef CaVaBien het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |