abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202304055
Uitgerekende data:

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Half november: Takkie88 (meisje)
19 november: BananaPancake (jongetje)

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up (meisje)

3 april: B.ertha

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door littledrummergirl op 23-11-2021 13:19:32 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202304252
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:59 schreef littledrummergirl het volgende:

Er mag meisje achter mijn naam O+

Hier staat de teller al op:
- babykleding
- schoenen voor peuter (shoesme heeft een goede sale!)
- newborn set dus
- bijna alle kerstcadeaus
- opbergboxen om alle meuk in kwijt te kunnen _O-

En dan duurt het hele circus nog bijna een week :')
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2021 @ 13:39:55 #3
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202304509
Ik heb bij Babyland een Tripp Trapp voor 188 euro gekocht en toen zat er in het winkelmandje ook nog de babyset voor 0 euro. Ergens vraag ik me af of dit wel klopt, maar we gaan het zien!
Chick on a mission
pi_202304600
Dat zou een heel mooie meevaller zijn!

Wij hebben al gekocht :@
- Nieuwe babykleertjes want hormonen en de vorige keer hadden we alleen tweedehandse
- Babyfoon
- Slaaptrainer voor de oudste
- Knuffeldoekje
- Zwangerschapskleding
pi_202304772
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:39 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb bij Babyland een Tripp Trapp voor 188 euro gekocht en toen zat er in het winkelmandje ook nog de babyset voor 0 euro. Ergens vraag ik me af of dit wel klopt, maar we gaan het zien!
Het staat er ook bij als actie dus het zal wel kloppen! Mooie deal :)
pi_202305625
Er kunnen volgens mij wat mensen uit het lijstje van de OP!

Black Friday deals…ik mag van man niets meer bestellen :+ dus dan betaal ik die wikkeldeken van Snoozebaby die ook in de autostoel kan wel zelf. Dezelfde hebben we nog van zoon, maar ik wil een ander kleurtje (en eentje extra is altijd handig, toch…TOCH?!)
pi_202306088
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:25 schreef eponine het volgende:
Er kunnen volgens mij wat mensen uit het lijstje van de OP!

Black Friday deals…ik mag van man niets meer bestellen :+ dus dan betaal ik die wikkeldeken van Snoozebaby die ook in de autostoel kan wel zelf. Dezelfde hebben we nog van zoon, maar ik wil een ander kleurtje (en eentje extra is altijd handig, toch…TOCH?!)
Precies, er komt vast poep op, of kots :7
pi_202306870
Oh jee, de tripp trapp ook maar besteld :D
Wij krijgen die van mijn ouders en die vonden het ook een goede deal.
pi_202307956
quote:
Welke kleur heb je het besteld? Ik ga het ook bestellen maar twijfel alleen zo erg welke kleur te nemen.
  FOK!fossiel dinsdag 23 november 2021 @ 18:46:09 #10
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202308023
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef Mahra het volgende:

[..]
Welke kleur heb je het besteld? Ik ga het ook bestellen maar twijfel alleen zo erg welke kleur te nemen.
De witte. We hebben heel lang over de kleur getwijfeld omdat we al een brandweerrode hebben, maar die is uit de collectie. Geen van de andere kleuren matchen met felrood en de rest van het interieur (ja zwart of grijs).

Was dit onze eerste stoel dan kocht ik de lichtgroene.

Maar als ik nu al zie hoeveel lol we van de eerste hebben wilde ik zeker weten weer een Tripp Trapp
Chick on a mission
pi_202308031
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:59 schreef littledrummergirl het volgende:
Uitgerekende data:

Begin november: onomatopee
2 november: ***TheGirlNextDoor*** (meisje)
Half november: Takkie88 (meisje)
19 november: BananaPancake (jongetje)

8 december: altootje86 (jongen)
23 december: Poepz0r's vrouw (meisje)

Oud&nieuw 2021/2022: elamanilo (meisje)

2022
Begin januari: eponine (meisje)
22 januari: littledrummergirl
29 januari: LaBelleFleur27
30 januari: CaVaBien

8 maart: Bottoms_up (meisje)

3 april: B.ertha

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Ik mag erbij voor eind mei!
Shine bright like a diamond.
pi_202308125
Wij hebben nog twee Tripp trapps, een roze en een groene. Ik twijfel om er eentje weg te doen, want we hebben er eigenlijk geen plek voor. Ik heb bij onze eettafel namelijk bankjes staan aan beide kanten omdat iedereen altijd heel dicht bij mij wil zitten. Dus alleen 1 kopse kant is vrij en 1 stoel daar lijkt me wel voldoende.

Ik heb ook nog een newbornset die ik ooit tweedehands overnam, via fok volgens mij zelfs. :) We hebben hem bij de eenling(en) nooit gebruikt, maar bij de tweeling was het soms fijn dat er eentje even in kon zitten. Geen idee of we hem nu nodig zullen hebben, we gaan het merken!

Ik heb verder nog niets gekocht in de sale nu, want we zitten net precies even heel krap bij kas, dus ik heb niets om uit te geven. :)
pi_202308453
Wij hebben al een oak grey en nu ging het tussen de groene en de gele. Met een (andere) tint groen op de muur werd het de gele.
Vorige keer hebben we de newborn set geleend maar dat was het oude model. Hij heeft er nooit graag ingezeten. Toen hadden we in een Landal huisje het nieuwe model met de ligstand en hij was meteen KO erin.

Met de acties nu en de Prénatal mega mazzeldagen afgelopen september hebben we de voornaamste dingen wel in huis. Nu moeten we alleen nog wat meubels voor de nieuwe peuterkamer.
pi_202312447
Oeh die newbornset voor de tripptrapp willen wij ook nog! Maar als ik m in mijn mandje doe issie 89 euro, gaat er dan later nog extra korting af? :@

Toevallig heb ik vorige week een 2e hands stoel op de kop getikt voor een prikkie, alleen even een nieuw verfje geven O+

Verder hebben we de belangrijke dingen sowieso wel in huis maar ben morgen dan ook alweer 38 weken :o zijn nu nog wel aan het kijken naar kaartjes, maar da's toch meer voor de leuk en als die wat later zijn prima.
pi_202312511
Ook de tripp trap gekocht _O- Stond toch al op het lijstje. De donkergrijze is het geworden :Y.
pi_202313444
Ik ben echt heel blij met onze Tripp Trapp. We hebben de newborn set toen ook aangeschaft. Mijn baby vindt het heel leuk om er in te liggen en zo kan ze alles zien en in de gaten houden. Ze zit er eigenlijk altijd in als we 's avonds gaan eten en soms ook met het ontbijt. Denk dat de baby set over een tijd ook een hit gaat worden.
pi_202313614
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 23:05 schreef altootje86 het volgende:
Oeh die newbornset voor de tripptrapp willen wij ook nog! Maar als ik m in mijn mandje doe issie 89 euro, gaat er dan later nog extra korting af? :@

Toevallig heb ik vorige week een 2e hands stoel op de kop getikt voor een prikkie, alleen even een nieuw verfje geven O+

Verder hebben we de belangrijke dingen sowieso wel in huis maar ben morgen dan ook alweer 38 weken :o zijn nu nog wel aan het kijken naar kaartjes, maar da's toch meer voor de leuk en als die wat later zijn prima.
Ow, toen ik m kocht ging er nog 10% van die 89 af. Ik zie dat ze het aangepast hebben. Dan zal die extra korting een foutje geweest zijn. Jammer dat het nu niet meer is!
pi_202316805
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 07:17 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ow, toen ik m kocht ging er nog 10% van die 89 af. Ik zie dat ze het aangepast hebben. Dan zal die extra korting een foutje geweest zijn. Jammer dat het nu niet meer is!
Ik denk dat ze hem onder de categorie babymeubels hebben gezet, en dan valt ie onder de uitzonderingen. Helaas helaas -O-
pi_202318762
Ik denk dat ik pas dingen ga kopen rond de 20 weken. Of in elk geval als we het geslacht weten, weet ik ook meteen of ik de hele bups aan jongenskleding kan doneren :D

Daarnaast merk ik een stuk minder koopdrang, zo bij de 2e.. Het meeste hebben we eigenlijk allemaal nog wel. Zie vooral op om onze rommelkamer leeg te maken, dat wordt de kamer van draak tzt. Maar pff, wat een zooi kun je toch allemaal verzamelen.. Hopelijk komt die nesteldrang nog :D
Shine bright like a diamond.
pi_202320558
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 14:33 schreef June. het volgende:
Ik denk dat ik pas dingen ga kopen rond de 20 weken. Of in elk geval als we het geslacht weten, weet ik ook meteen of ik de hele bups aan jongenskleding kan doneren :D

Daarnaast merk ik een stuk minder koopdrang, zo bij de 2e.. Het meeste hebben we eigenlijk allemaal nog wel. Zie vooral op om onze rommelkamer leeg te maken, dat wordt de kamer van draak tzt. Maar pff, wat een zooi kun je toch allemaal verzamelen.. Hopelijk komt die nesteldrang nog :D
Hier staat de jongenskleding al klaar voor vinted en de kleinste maatjes zijn al weggegeven.
Hier moet dus exact hetzelfde gebeuren. De nesteldrang heb ik al, alleen vinden we er amper tijd voor met een peuter in huis. Als de opvang dicht gaat zie ik het al helemaal niet meer gebeuren. En ik wil hem tussen kerst en nieuwjaar op zijn nieuwe kamer hebben, haha.

Ik mag ook naar de fysio voor mijn bekken. Dat is iets nieuws deze zwangerschap. Ik ben heel benieuwd of de nieuwe maatregelen hier ook impact op gaan hebben.
pi_202342815
Verlof *O*
pi_202343175
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:55 schreef elamanilo het volgende:
Wij hebben nog twee Tripp trapps, een roze en een groene. Ik twijfel om er eentje weg te doen, want we hebben er eigenlijk geen plek voor. Ik heb bij onze eettafel namelijk bankjes staan aan beide kanten omdat iedereen altijd heel dicht bij mij wil zitten. Dus alleen 1 kopse kant is vrij en 1 stoel daar lijkt me wel voldoende.

Ik heb ook nog een newbornset die ik ooit tweedehands overnam, via fok volgens mij zelfs. :) We hebben hem bij de eenling(en) nooit gebruikt, maar bij de tweeling was het soms fijn dat er eentje even in kon zitten. Geen idee of we hem nu nodig zullen hebben, we gaan het merken!

Ik heb verder nog niets gekocht in de sale nu, want we zitten net precies even heel krap bij kas, dus ik heb niets om uit te geven. :)
Ja, die nam je over van mij! O+
pi_202346730
Kennen jullie witte/roze ruis? Kwam in ieder geval op deze site 20% korting tegen op zulke knuffels.
pi_202350180
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 10:25 schreef Reempie6 het volgende:
Kennen jullie witte/roze ruis? Kwam in ieder geval op deze site 20% korting tegen op zulke knuffels.
OH die zijn heel schattig! En met die slaapsensor + bluetooth kan je van afstand bijhouden hoe de slaap is van de kleine?

Ik kwam nog littleloet.nl tegen met 25% korting op alles, ook wel veel voor de allerkleinsten en leuke weekendtassen en rugtassen van Fresk onder andere.
pi_202355433
quote:
Die van mij is vandaag bezorgd. 188 euro inclusief de babyset. Thanks voor de tip :D . Hij was vandaag weer ' normaal met korting' :').
pi_202355579
quote:
17s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:46 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Die van mij is vandaag bezorgd. 188 euro inclusief de babyset. Thanks voor de tip :D . Hij was vandaag weer ' normaal met korting' :').
Hier komt hij ook zometeen *O* na een dag was hij voor die prijs inderdaad weer van de site af, ik vermoed dat het een foutje was :D maar dat heeft ons wel mooi wat geld bespaard *O*
  FOK!fossiel vrijdag 26 november 2021 @ 19:53:43 #27
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202355621
quote:

[..]
Volgens DHL komt die van ons ook elk moment ;)

Als je 'm via Stokke zelf kocht kreeg je 'alleen' de babyset er gratis bij, geen korting. Vond ik dit toch een betere deal :D

@LDG: Ik denk ook dat her misschien een foutje was. Mazzel voor ons! :)
Chick on a mission
pi_202355684
quote:

[..]
Fijn dat je het hebt ontvangen!

Balen dat de prijs weer is aangepast. Ik was nog aan het twijfelen :P
pi_202355708
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:53 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Volgens DHL komt die van ons ook elk moment ;)

Als je 'm via Stokke zelf kocht kreeg je 'alleen' de babyset er gratis bij, geen korting. Vond ik dit toch een betere deal :D

@:LDG: Ik denk ook dat her misschien een foutje was. Mazzel voor ons! :)
Ja hij stond namelijk twee keer op die site, ook voor de reguliere prijs :D nou ja, mooi voor ons inderdaad O-)
pi_202356555
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 19:57 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ja hij stond namelijk twee keer op die site, ook voor de reguliere prijs :D nou ja, mooi voor ons inderdaad O-)
Dat was de oak-variant geloof ik, ik heb zitten zoeken of er verschil was :D
pi_202357041
Ja bedankt @Keroppi!
Mijn vriend wilde in eerste instantie wachten met de babyset want misschien kunnen we dan de huidige gebruiken. Nu moet niet alles matchen voor mij maar een zwarte babyset op een gele tripp trapp gaat mij te ver, ik hoef geen maya de bij kinderstoel :N

Fijn eindelijk verlof eponine. Moet je nog veel voorbereiden?

We hebben een pretecho geboekt voor over twee weken. Ik hoop echt dat we haar gezichtje kunnen zien O+
pi_202369190

[ Bericht 100% gewijzigd door BananaPancake op 29-11-2021 00:43:51 ]
My salvation lies in your love..
pi_202371812
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 20:56 schreef Bottoms_up het volgende:
Ja bedankt @:Keroppi!
Mijn vriend wilde in eerste instantie wachten met de babyset want misschien kunnen we dan de huidige gebruiken. Nu moet niet alles matchen voor mij maar een zwarte babyset op een gele tripp trapp gaat mij te ver, ik hoef geen maya de bij kinderstoel :N

Fijn eindelijk verlof eponine. Moet je nog veel voorbereiden?

We hebben een pretecho geboekt voor over twee weken. Ik hoop echt dat we haar gezichtje kunnen zien O+
In mijn hoofd ‘moet’ ik nog heel veel maar dat komt vooral doordat bij peuter alles met 32 weken al klaar stond. Nu 34 weken en een beetje en het kamertje is klaar (peuter is van kamer gewisseld en heeft een nieuw bed dus hoefde alleen het ledikant terug omhoog te zetten). Kleding is grotendeels gewassen en hangt/ligt schoon in de kast. Box, kinderwagen en autostoel moeten nog even naar beneden vanaf de zolder maar dat mag man ergens de komende weken doen. Ziekenhuistas komt over een week of twee wel als ik hopelijk een datum voor de ks heb. Volgens mij dus wel voor het grootste deel voorbereid maar mijn hoofd denkt daar soms anders over :')

Ik twijfel een beetje of ik een badje in huis ga halen (tweedehands). Bij peuter hebben we destijds het badje nieuw gekocht en letterlijk vier keer gebruikt, hij ging al heel snel met mij mee onder de douche en dat vonden we allebei prettiger dan het badje. Het badje was toen vooral een in de weg staand gevaarte dat ik binnen drie maanden verkocht heb. Voor de kraamzorg is het niet per sé nodig (nagevraagd bij intake).

Leuk een pretecho! Hoeveel weken ben je dan? Wij lieten met 28 weken een 3D/4D echo maken, was leuk en daar hebben we mooie plaatjes van gekregen :)
pi_202375686
Hier hetzelfde mbt het badje. De vorige kinderen gingen al vlug mee met ons onder de douche. Wat wel speciaal was, was dat mijn mama en mijn oma de vorige kinderen allemaal een keertje in het bad hebben gedaan. Maar dat zal er dit keer niet meer inzitten, dus daarvoor hoeven we het niet meer te doen.

We hebben de vorige keren de badjes het meest gebruikt wat later, op de grond onder de douche. Zelf douchen en kind(eren) erbij in het badje. Inmiddels hebben we daar ook een stokke opklapbadje voor, maar daar zit een scheurtje in een van de naden. Nu was ik dus aan het twijfelen om het kleinere model op standaard van stokke erbij te halen...

Ik herken je nesteldrang ook @eponine, hier is dus nog steeds niets voor de baby. En ik ben nu 35 weken en 4 dagen... En mijn lichaam kan haast niet meer! M'n vroedvrouw zei: Bij elke baby weet je lichaam beter hoe het hormonen aanmaakt en hoe het verweekt. Nou dat merk ik zeker. En ook door de vorige keer met alles dubbel weet mijn lichaam nu extra goed hoe het moet lijkt het. Mijn buik weet ook heel goed hoe het moet stretchen, dus de baby heeft plenty of room en zwemt alle kanten op, maar het hangt zwaar aan mijn lichaam zo! Dus als ik (staand) dingen doe, dan moet ik vaak even uitrusten tussendoor :') Het gaat echt op standje slak. Vier kinderen daaromheen helpt ook niet mee. Ik heb echt al vuilniszakken vol met dingen weggedaan, maar overal staan nog steeds dozen in mijn huis die uitgezocht moeten of een plek moeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrijdag heb ik via marktplaats wel een bed voor de peuters opgehaald. Ben benieuwd wat ze ervan vinden en of ze het misschien leuk vinden om daar in te slapen. Op zich is er ruimte in ons bed, maar ze willen zo graag naast mij liggen en kruipen 's nachts dan het bed door. Met een kleine baby is dat natuurlijk minder handig, maar dat zal ook wel weer loslopen. De vorige keren hebben we daar geen last van gehad, al waren de peuters dan ook wel een aantal maanden ouder en weer voorbij die kruip door het bed fase. Nou ja, we zullen zien! Het leek me in ieder geval praktisch om een extra bed neer te zetten. Hopelijk lukt het vandaag om een kast te verplaatsen naar een andere kamer zodat we dat bed kunnen neerzetten.
  zondag 28 november 2021 @ 11:08:19 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202375726
Komt het bed voor je peuters dan bij de groten op de kamer, Ela?

En :* voor de spoiler. Herkenbare angsten. Hopelijk heb je straks gewoon je babytje in je armen en blijkt alles goed genoeg te zijn.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202376911
Ik heb het badje alleen in de kraamweek gebruikt, samen met de kraamhulp. F. gaat eigenlijk altijd mee onder de douche als we met z'n tweeën thuis zijn, of ik was haar grondig op het aankleedkussen met een teiltje met lekker warm water er naast. Voor de Tummy tub wordt ze nu te groot.
  Manager PR/Moderator zondag 28 november 2021 @ 13:16:59 #37
269689 crew  Viv
pi_202377116
Nu het hier toch over badderen met baby's gaat.. O-)
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 01:52 schreef Viv het volgende:
Nieuw gekocht en voor één baby gebruikt. Misschien is er interesse hier? :) Ophalen in de omgeving van Tiel.

bébé-jou badstandaard met bébé-bubble
Deze (hetzelfde principe als de Tummy Tub) met een badstandaard van 103 cm die geschikt is voor de bubble en voor gewone babybadjes:

DM even bij interesse, prijs komen we wel uit! :)
  zondag 28 november 2021 @ 13:21:22 #38
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202377168
Hoe doen jullie dat dan, met baby onder de douche? En dan eigenlijk vooral daarna? Zelf nog nat de baby afdrogen en aankleden of..?

Ik gebruik het badje 2 keer per week sinds Bambi er is. Ze vind het heerlijk. Wil wel met haar douchen maar weet dus even niet hoe ik dat in de praktijk moet doen zonder dat 1 van ons het koud krijgt (ik dus :P).
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_202377219
Hier nu 32 weken en nog geen enkele nesteldrang, vriend nu maar gevraagd om het bedje in elkaar te zetten omdat de intake van de kraamzorg dinsdag is :')

Het scheelt dat we alles grotendeels wel in huis hebben en allen maar hoeven uit te pakken. Mja dat moeten we dus wel nog even doen
pi_202377396
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 13:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Hoe doen jullie dat dan, met baby onder de douche? En dan eigenlijk vooral daarna? Zelf nog nat de baby afdrogen en aankleden of..?

Ik gebruik het badje 2 keer per week sinds Bambi er is. Ze vind het heerlijk. Wil wel met haar douchen maar weet dus even niet hoe ik dat in de praktijk moet doen zonder dat 1 van ons het koud krijgt (ik dus :P).
Zelf uitkleden, baby uitkleden, onder de douche stappen samen. Vooraf aankleedkussen neerleggen op de grond met dikke warme handdoek erop. Baby eruit, in doek wikkelen, zelf afdouchen/haar wassen, eruit, zelf afdrogen en aankleden, baby afdrogen en aankleden. Zeker zolang ze niet rollen gaat dat uitstekend en jij bent vaak prima entertainment om naar te kijken zolang ze daar liggen :+
pi_202377478
:* voor de spoiler van @elamanilo, het komt heus goed. Wat fijn dat je iig een bed voor je peuters hebt kunnen regelen!

@Viv ik had het gezien en heb serieus getwijfeld, maar Tiel is helaas wat te ver weg vanuit mijn dorpje naast de mooie stad achter de duinen.

@TheGirlNextDoor, wat @Jentin zegt heb ik regelmatig gedaan maar ik ging met name douchen met baby als man thuis was en hij dus baby af kon drogen terwijl ik mezelf afdroogde. Ben benieuwd of dat nu met een peuter erbij ook weer haalbaar gaaf zijn. We’ll see!
  FOK!fossiel zondag 28 november 2021 @ 13:47:41 #42
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202377573
quote:
17s.gif Op zondag 28 november 2021 13:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Ik heb douchen met de baby eigenlijk nooit echt handig gevonden (of handig in geworden...). Team badje dus ;)

En dan de Stokke Flexibath. Nu gewoon op het aanrecht, lekker makkelijk met vullen en weer legen :)
Chick on a mission
pi_202377601
Wat Jentin zegt gaat helemaal prima als je alleen bent. :) Vaak doe ik dat ook als we met z'n allen thuis zijn. Dan geeft mijn man de baby aan en pakt hij haar ook weer aan als ze klaar is. Dan droogt hij haar af en kleedt hij haar aan, kan ik nog even me time hebben onder de douche.
pi_202377782
Hier bad overkill: tummy tub met standaard (gekregen) en een gewoon badje dat op de standaard past. En een groot bad. Tummy tub hebben we heel kort gebruikt, hij was gewoon te wild in bad. Het kleine badje gebruiken we nu zelfs nog, als we geen zin hebben om het grote bad te vullen. En meestal gaat er iemand samen met hem in het grote bad, hebben we ook niet altijd zin in. Douchen durf ik niet maar vriend wel. Dan zit ik klaar om hem af te drogen.

Herkenbare gevoelens ela. Ik heb het vaak ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En voor wie het vroeg: pretecho hebben we als ik 27 weken ben. Dus ik hoop ook op mooie plaatjes!
pi_202378675
:* voor degene die ook van die nare dingen denken of dromen af en toe...

Tummy tub, dat was mijn moeder haar 'grote' wens altijd vroeger. Het leek haar zalig voor haar baby. Ik denk dat ze het bij m'n jongste zusje ook gehad heeft. :)

Misschien is dat ook nog wel een leuk idee, en daarna kan ie prima als emmer gebruikt worden natuurlijk. Of wasmandje of zo.

Hier doen we het met douchen doorgaans ook met z'n tweeen. Eentje gaat onder de douche, de ander kleedt de baby uit en geeft de baby vervolgens aan. Na afloop pakt diegene de baby ook weer aan en gaat afdrogen en aankleden terwijl degene onder de douche nog even afspoelt etc.

Met de tweeling deden we dan zelfs dat eerst baby twee dan ook nog in de douche ging, of dat we dan juist wisselden en de persoon die nog niet gedoucht had baby twee dan meteen meenam.

Mijn lief werkt ook thuis, dus het kan op elk moment. Maar doorgaans zijn de douche tijden hier 's ochtends of juist net na het avondeten voor het naar bed gaan.

Als ik eens alleen was, dan kleedde ik eerst mezelf uit, daarna de baby. Dan samen onder de douche en wassen. Daarna baby in handdoek op aankleedkussen op de grond en zelf afdouchen/afdrogen en ondergoed aan. Dan de baby afdrogen en aankleden en mezelf aankleden.
  zondag 28 november 2021 @ 15:34:40 #46
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202378743
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 13:35 schreef Jentin het volgende:

[..]
Zelf uitkleden, baby uitkleden, onder de douche stappen samen. Vooraf aankleedkussen neerleggen op de grond met dikke warme handdoek erop. Baby eruit, in doek wikkelen, zelf afdouchen/haar wassen, eruit, zelf afdrogen en aankleden, baby afdrogen en aankleden. Zeker zolang ze niet rollen gaat dat uitstekend en jij bent vaak prima entertainment om naar te kijken zolang ze daar liggen :+
Oh, klinkt wel als een goede routine inderdaad. Ga ik eens proberen :D
|| justdiggit.org ||
  zondag 28 november 2021 @ 15:41:47 #47
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202378821
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 13:47 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ik heb douchen met de baby eigenlijk nooit echt handig gevonden (of handig in geworden...). Team badje dus ;)

En dan de Stokke Flexibath. Nu gewoon op het aanrecht, lekker makkelijk met vullen en weer legen :)
Ik ben vooral benieuwd wat Bambi fijner vind :D Op dit moment kent ze alleen het badje (en daar geniet ze echt van). Ga binnenkort eens kijken hoe dat met douchen gaat. Als het haar (en/of mij) niet bevalt hou ik het verder ook gewoon bij het badje :Y
|| justdiggit.org ||
pi_202379045
Ik droomde tijdens mijn vorige zwangerschap (vooral tegen het einde) de meest gruwelijke scenario's waardoor baby door mijn toedoen aan zn einde zou komen. Schijnt redelijk gebruikelijk te zijn. Maar ik voelde me echt bij voorbaat al een kansloze moeder omdat ik kennelijk "in staat zou zijn" om dat soort dingen te kunnen doen.

Meest voorkomende was overigens baby met maxi cosi op het dak van de auto zetten en dan wegrijden :'). Vast gebaseerd op mensen die hun telefoon of beker koffie daarop laten staan en dan vertrekken.

Needless to say dat ik nooit daadwerkelijk de baby op het dak heb gezet :+ kan er denk ik niet eens goed bij haha.
pi_202379124
Ohh pfff wat heftig Littledrummergirl... Ik had dat in de kraamweek... De meest gruwelijke droom ever. Dat heeft echt nog heel lang op m'n netvlies gebrand gestaan en ik durfde echt lang m'n slaapkamer niet alleen in als de baby daar lag te slapen omdat ik zo bang was dat ik bepaalde horror dingen aan zou treffen... :'( :'( :'(
pi_202380469
Er stond van de week een stukje in het AD dat bijna iedereen die gedachtes/dromen heeft. Betekent niet dat je onbewust een psychopaat bent :P maar dat je een enorm verantwoordelijkheidsgevoel hebt naar je kind toe. Schijnt ook heel normaal te zijn (en vrijwel iedereen heeft dat, dus je bent echt niet de enige), al kan ik het mij voorstellen dat je er nooit iemand over hoort. Het is natuurlijk niet alsof je bij het CB met andere moeders praat over die dwanggedachtes die je soms hebt over expres de MaxiCosi op het dak laten staan en dan wegscheuren enzo :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')