SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Ik had thuis gelukkig nog een fles Roosvicee laxo staan, dus daar heb ik gisterenavond nog flink wat van gedronken en vanmorgen kwam er gelukkig wat beweging inquote:Op maandag 6 december 2021 19:35 schreef altootje86 het volgende:
Euhm.... hooguit kun je wat vaseline inbrengen achteraan om het laatste stukje van de 'rit' wat gladder te maken?
Verder geen snelle oplossingen, duren minimaal een dag of 2 vaak (lactulose, macrogol oid). En extra extra extra veel drinken, opletten op je vezelinname enzo.
Dat is inderdaad ook nog een snelwerkende optie, ik dacht eigenlijk dat dat niet mocht tijdens zwangerschap maar lees nu dat dat toch wel mag (wel kortdurend).quote:Op maandag 6 december 2021 19:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik had thuis gelukkig nog een fles Roosvicee laxo staan, dus daar heb ik gisterenavond nog flink wat van gedronken en vanmorgen kwam er gelukkig wat beweging in![]()
Ik haal morgen even microlax bij de drogist, dat (mocht dit nog eens gebeuren)ik het ter plekke op kan lossen.
En verder idd maar even wat meer vezels eten ect, vooral ook omdat ik vanwege mn bekken een heel stuk minder mobiel ben en niet even een extra wandeling kan gaan maken. Dus die stilstand zal ook echt niet helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vaginale stuitbevalling dus goed en zonder (ernstige) problemen doorlopen.
De kleuter van 5 hier vindt het machtig mooi. Waar wij semi bang waren dat hij het opeens moeten delen van onze aandacht niet zou trekken, is hij juist super lief en wil van alles meehelpen. Niet super handig want subtiel is een woord dat niet voor komt in zijn woordenboek, maar ook dat gaat helemaal goed.
*Wel het "voordeel" hier dat mijn vrouw in het onderwijs zit en dus veel verlof heeft (ook een aantal weken onbetaald); 15 oktober 2021 begon het verlof, en ze hoeft 22 augustus 2022 pas weer te beginnen.
Ik zelf heb vanaf 19 november 2021 "verlof", en hoef 17 januari 2022 pas weer te beginnen, dus gaat ook lekker.
Verlof vanaf 19 november omdat hier in huis nog even corona om de hoek kwam kijken, dus de eerste (bijna) 2 weken quarantaine.
Aan de corona niets over gehouden en het doorlopen stelde ook weinig voor. We voelden ons dusdanig goed (alleen een hoestje) dat we ons er niet voor ziek zouden melden.
De kleine knaap groeit goed.
Verloop van gewicht
Geboorte: 3340 gr
Dag 2: 3170 gr
Dag 3: 3140 gr
Dag 4: 3170 gr
Dag 5: 3280 gr (!)
Dag 6: 3350 gr
Geen idee of er nog keer vragen /positieve berichten nodig zijn, daar niemand mij hier kent gok ik zo, maar dan heeft men hier even weer een positieve ervaring van een kort geleden, vaginale stuitbevalling.Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Ik had dit ook. Bloedirritant. Vooral omdat er niet echt een duidelijke aanleiding voor was (geen pijn/ongemak oid).quote:Op dinsdag 7 december 2021 06:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wordt al twee weken tussen 4 en 5 wakker snachts en kan daarna niet meer slapenbegint me inmiddels toch wel een beetje op te breken
. Ik weet dat het er tot op zekere hoogte bij hoort, maar ik maak wel echt steeds maar halve nachten hierdoor. Zijn er meer mensen die dit zo hebben?
Nee precies, gewoon klaar wakkerquote:Op dinsdag 7 december 2021 08:41 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik had dit ook. Bloedirritant. Vooral omdat er niet echt een duidelijke aanleiding voor was (geen pijn/ongemak oid).
Yep was hier ook! Rond de tijd dat mijn verlof inging stopte dat weer, toen ging ik een soort winterslaap houden. Meestal tegen 4 uur wel 1x wakker om te plassen maar sliep daarna rustig door tot een uur of 9, 10quote:Op dinsdag 7 december 2021 06:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wordt al twee weken tussen 4 en 5 wakker snachts en kan daarna niet meer slapenbegint me inmiddels toch wel een beetje op te breken
. Ik weet dat het er tot op zekere hoogte bij hoort, maar ik maak wel echt steeds maar halve nachten hierdoor. Zijn er meer mensen die dit zo hebben?
Je zou kunnen beginnen met borstvoeding en zodra je merkt dat het niet lekker gaat/niet goed voelt, alsnog overgaan op kunstvoeding. Gelukkig worden kindjes op kunstvoeding ook gezond groot (ik ben er zelf het levende bewijs vanquote:Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef B.ertha het volgende:
Ela, los van de praktische oplossingen, gaat het wel goed met je? Ik lees regelmatig berichtjes van je waarbij ik me afvraag of je niet langzaam afglijdt in een depressie. Let je goed op jezelf? Kaart je dit ook aan bij je psych?
Ik heb weer een mooie sticker gekregen van de VK en we hebben het uitgebreid gehad over wel/niet borstvoeden. Ik twijfel daar heel erg over want ik ken alle voordelen, heb C. ook een jaar lang gevoed, maar ben er ook zelf (mede) bijna aan onderdoor gegaan en daar ben ik nu heel bang voor. Dan klinken flesjes heel aanlokkelijk, maar ook die kennen natuurlijk flinke nadelen (gezondheid, gedoe). Terwijl ik borstvoeden ook bij tijden heel mooi heb gevonden. Eigenlijk kom ik er gewoon niet uit. Het is ook geen gebrek aan info ofzo.
En ik vrees dat ik misschien een blaasontsteking heb en daar heb ik echt geen zin in
Ja, maar het punt is dus dat ik dat vorige keer ook niet deed. De drempel om te stoppen was te groot. En het opstarten de eerste week/weken was hel. Dus dat zou een reden zijn om er überhaupt niet aan te beginnen. Maar aan de andere kant, misschien gaat het nu wel heel makkelijk?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met borstvoeding en zodra je merkt dat het niet lekker gaat/niet goed voelt, alsnog overgaan op kunstvoeding. Gelukkig worden kindjes op kunstvoeding ook gezond groot (ik ben er zelf het levende bewijs van).
Ah, dat maakt het wat ingewikkelder ja. Heb je voor jezelf een lijstje gemaakt met alle voor- en nadelen voor jou? Misschien dat het helpt om dat op papier te zien. En heb je een partner? Hoe denkt die erover?quote:Op woensdag 8 december 2021 13:25 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ja, maar het punt is dus dat ik dat vorige keer ook niet deed. De drempel om te stoppen was te groot. En het opstarten de eerste week/weken was hel. Dus dat zou een reden zijn om er überhaupt niet aan te beginnen. Maar aan de andere kant, misschien gaat het nu wel heel makkelijk?
Goed dat je je twijfels hebt besproken! Hoe denkt je partner er over?quote:Op woensdag 8 december 2021 12:50 schreef B.ertha het volgende:
Ela, los van de praktische oplossingen, gaat het wel goed met je? Ik lees regelmatig berichtjes van je waarbij ik me afvraag of je niet langzaam afglijdt in een depressie. Let je goed op jezelf? Kaart je dit ook aan bij je psych?
Ik heb weer een mooie sticker gekregen van de VK en we hebben het uitgebreid gehad over wel/niet borstvoeden. Ik twijfel daar heel erg over want ik ken alle voordelen, heb C. ook een jaar lang gevoed, maar ben er ook zelf (mede) bijna aan onderdoor gegaan en daar ben ik nu heel bang voor. Dan klinken flesjes heel aanlokkelijk, maar ook die kennen natuurlijk flinke nadelen (gezondheid, gedoe). Terwijl ik borstvoeden ook bij tijden heel mooi heb gevonden. Eigenlijk kom ik er gewoon niet uit. Het is ook geen gebrek aan info ofzo.
En ik vrees dat ik misschien een blaasontsteking heb en daar heb ik echt geen zin in
Ik sluit me hier volledig bij aan! Ik heb ook ervoor gekozen om Bambi kunstvoeding te geven en alles wat jij noemt ervaar ik ook. In mijn centering groep zijn ook al twee dames weer gestopt met borstvoeding omdat ze er aan onderdoor gingen. Ik ben mede daardoor extra blij dat ik ervoor gekozen heb er nooit aan te beginnen. Maar inderdaad, ieder zijn eigen keuze en volledig respect voor elke keuzequote:Op woensdag 8 december 2021 13:47 schreef eponine het volgende:
[..]
Goed dat je je twijfels hebt besproken! Hoe denkt je partner er over?
Mijn oudste (nu 3 jaar) is groot geworden op kunstvoeding (wat ik overigens echt een heel vervelend woord vind) en ik ben dat met de baby straks ook weer van plan.
Oudste is nooit (echt) ziek, op de bekende snotneuzen na, maar ja welke peuter heeft dat niet. De keren dat hij koorts heeft gehad zijn op één hand te tellen en waren terug te leiden naar zijn vaccinaties en eenmaal een blaasontsteking. Daarbij vond (en vind) ik juist kunstvoeding erg gemakkelijk. Man kon vanaf moment 1 na de bevalling van de oudste, toen ik compleet in de kreukels lag en geen gedoe meer aan mijn lijf wenste, zorgen dat zoon niets tekort kwam op dat punt.
Ook zag ik vriendinnen enorm worstelen met allerlei problemen rondom borstvoeding, tot ondervoeding (en daardoor ziekenhuisopnames) van hun kinderen en psychische problemen bij hen zelf aan toe. Ik weet dat dat extremen zijn, maar het heeft mij wel gesterkt in mijn keuze voor flesvoeding.
Maarrrr ik weet ook dat ik hierin een minderheid ben op dit forum en ik zal ook nooit iemand (hier of IRL) veroordelen om welke keuze er qua voeding gemaakt wordt. Uiteindelijk moet een ieder doen wat voor haar goed voelt.
Wat ik wilde zeggen…eigenlijk waar ik mee begon: heel goed dat je het bespreekbaar hebt gemaakt! Hopelijk kan je vk je hierin ondersteunen. Wellicht zou je ook nog met een lk contact op kunnen nemen voor advies, zodat als je kiest om borstvoeding te geven er een plan klaar ligt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |