abonnement Unibet Coolblue
pi_202342414
Ik hoop dat ze er niet uitkomen, onze politiek met deze partijen aan de macht is eerder een klucht dan effectief.
pi_202342468
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik hoop dat ze er niet uitkomen, onze politiek met deze partijen aan de macht is eerder een klucht dan effectief.
Wat zou je wel zien zitten?
  donderdag 25 november 2021 @ 21:59:40 #53
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202342512
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Binnen twee maanden hebben de Duitsers een nieuwe regering.

Ik zit er kwijlend naar te kijken...
Weet je waar de Duitsers ook snel mee waren?
pi_202342589
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:56 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Wat zou je wel zien zitten?
Stemmers die zich informeren. Christenfundis buitenspel zetten, fopliberalen in de oppositiebanken. Toch te bizar voor woorden dat CDA begint over het criminaliseren van wiet terwijl ze zelfs in het conservatieve Duitsland overgaan tot legalisatie.
pi_202345621
Alvast een (interessant) inkijkje in het Kiezersonderzoek dat vandaag wordt gepresenteerd. Zie: https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20211126

quote:
Ze zijn het niet alleen oneens over standpunten. Ze zijn veel negatiever gaan denken over hun politieke tegenstanders. Dat afwijzen van de tegenstander, dat affectieve polarisatie wordt genoemd, komt vooral voor bij kiezers van GroenLinks, BIJ1 en FVD. VVD- en CDA-kiezers hebben juist de hoogste ‘gevoelsthermometer’, zij denken het positiefst over mensen met wie ze het oneens zijn.
Ik gok dat ze A Foggy A Day niet hebben meegenomen in hun onderzoek ;)
pi_202370570
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:48 schreef Perrin het volgende:
Er zit echt een behoorlijke kloof tussen CU en SGP, in allerlei opzichten.
SGP stemmers zijn meer Urkers en Tholenaren terwijl ik bij ChristenUnie stemmers meer denk aan die mensen die je lastig vallen op het station met foldertjes of Christelijke Surinamers/Antilianen in de Bijlmer.

EO is daarom ook meer CU, en CU heeft daarmee een bijzonder sterk geluid. SGP-ers mogen geen TV kijken.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 27 november 2021 @ 22:09:49 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202371144
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:46 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
SGP stemmers zijn meer Urkers en Tholenaren terwijl ik bij ChristenUnie stemmers meer denk aan die mensen die je lastig vallen op het station met foldertjes of Christelijke Surinamers/Antilianen in de Bijlmer.

EO is daarom ook meer CU, en CU heeft daarmee een bijzonder sterk geluid. SGP-ers mogen geen TV kijken.
De CU stemmers wonen in dezelfde streken als de SGP stemmers maar gaan naar andere kerken die iets minder rigide met het geloof omgaan. De EO is wel een beetje de huiszender van de CU denk ik ook.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 00:49:01 #58
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202373900
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 21:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik hoop dat ze er niet uitkomen, onze politiek met deze partijen aan de macht is eerder een klucht dan effectief.
Tja, wie wil je dan in het kabinet? PVV en FvD? Want veel opties zonder VVD, CDA en D66 zijn er niet die dat soort partijen niet omvatten.

Je snapt toch wel dat christenfundi's op christenfundi's stemmen en dat je daarom die partijen hebt? En dat je xenofoben (Ik zeg het netjes) bij de PVV gaat vinden.
Kiezers denken vooral uit eigenbelang en eigen belangen en het gaat de meeste kiezers in Nederland gewoon goed dus waarom zouden ze op andere partijen stemmen als die ze geen beeld kunnen schetsen waar ze zich bij thuis voelen? Althans, ik neem aan dat kiezers het zo zien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_202374660
Rutte wil een nieuw kabinet met meer elan dan het huidige en met een andere uitstraling.
En dan zelf blijven zitten om iedere iedere minister die niet doet wat hij wil de les te lezen.

Enige manier om een kabinet met een andere uitstraling te krijgen is dat Rutte daar zelf niet in zit. Wat een arrogantie om te denken dat hij dat wel kan fixen.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zondag 28 november 2021 @ 08:52:54 #60
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202374742
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 22:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De CU stemmers wonen in dezelfde streken als de SGP stemmers maar gaan naar andere kerken die iets minder rigide met het geloof omgaan. De EO is wel een beetje de huiszender van de CU denk ik ook.
De EO van nu is onvergelijkbaar met de EO van vroeger. De Taliban was mild vergeleken bij de EO van de jaren zeventig/tachtig. Bert Dorenbos, de Ayatollah uit Assen. Best een stelletje fundamentalisten die Bert en zijn clubje.

Maar de CU is in veel opzichten ook maar een mager aftreksel van zijn voorgangers RPF en GPV. Dat waren toch wel oude mannenbroeders partijen, de CU is bijna hip te noemen.
  zondag 28 november 2021 @ 09:24:40 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202374917
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
De EO van nu is onvergelijkbaar met de EO van vroeger. De Taliban was mild vergeleken bij de EO van de jaren zeventig/tachtig. Bert Dorenbos, de Ayatollah uit Assen. Best een stelletje fundamentalisten die Bert en zijn clubje.

Maar de CU is in veel opzichten ook maar een mager aftreksel van zijn voorgangers RPF en GPV. Dat waren toch wel oude mannenbroeders partijen, de CU is bijna hip te noemen.
De achterban gaat ook met de tijd mee. Dus dat zie je dan ook bij hun politieke partij en televisieomroep.

Overigens zie je zulke bewegingen ook bij de SGP. Die hebben tegenwoordig zelfs een soort "TV-show"

Wat dat betreft begint de SGP meer te lijken op veel christelijke groepen vroeger die juist dol waren op de televisie omdat dat medium gebruikt kan worden om de christelijke boodschap te verspreiden.
pi_202374945
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 08:52 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
De EO van nu is onvergelijkbaar met de EO van vroeger. De Taliban was mild vergeleken bij de EO van de jaren zeventig/tachtig. Bert Dorenbos, de Ayatollah uit Assen. Best een stelletje fundamentalisten die Bert en zijn clubje.

Maar de CU is in veel opzichten ook maar een mager aftreksel van zijn voorgangers RPF en GPV. Dat waren toch wel oude mannenbroeders partijen, de CU is bijna hip te noemen.
Het is ook gewoon zo dat de kerken waar de meeste CU vertegenwoordigers uit komen (GKV, NGK, niet SGP deel CGK) flink veranderd zijn. En steeds meer CU leden zijn evangelisch, baptist of PKN. Maar kerken gaan ook gewoon met hun tijd mee, zelfs de "SGP-Kerken". Ook die zijn totaal anders dan 30 jaar geleden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202388334
De nieuwe bestuurscultuur laat wederom even op zich wachten...

"Het rapport circuleert al weken op het ministerie van Financiën, maar is nog niet naar de Tweede Kamer gestuurd. Staatssecretaris Hans Vijlbrief (Financiën, D66) schreef vorige week nog dat de FSV in sommige gevallen “onacceptabele gevolgen” had gehad, maar maakte geen melding van de bevindingen uit het rapport."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-snel-gaan-a4067156

Wie verwacht er überhaupt nog iets van het komende kabinet op het gebied van nieuwe bestuurscultuur?

twitter


[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2021 10:57:58 ]
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 10:59:06 #64
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202388409
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
De nieuwe bestuurscultuur laat wederom even op zich wachten...

"Het rapport circuleert al weken op het ministerie van Financiën, maar is nog niet naar de Tweede Kamer gestuurd. Staatssecretaris Hans Vijlbrief (Financiën, D66) schreef vorige week nog dat de FSV in sommige gevallen “onacceptabele gevolgen” had gehad, maar maakte geen melding van de bevindingen uit het rapport."

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-snel-gaan-a4067156

Wie verwacht er überhaupt nog iets van het komende kabinet op het gebied van nieuwe bestuurscultuur?
Sowieso verwacht ik, en heb ik nooit verwacht, dat je een cultuur binnen zeer korte tijd zo drastisch kunt veranderen maar dat ben ik.

Laten we maar beginnen om er voor te zorgen dat uitwassen als de toeslagenaffaire niet meer voor gaan komen, dat is al een grote stap in de goede richting.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 30 november 2021 @ 10:29:33 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202402445


Uit de tijd dat Mona Keijzer ontslagen moest worden, een appgesprek tussen ambtenaren van ik denk vooral Algemene Zaken. Ik plaats dit hier vooral vanwege de opmerking over Stef Blok _O- _O-
pi_202402903
wel bijzonder dat ze de App groep "het is me wat" noemen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 30 november 2021 @ 12:27:50 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202403884
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:09 schreef DestroyerPiet het volgende:
wel bijzonder dat ze de App groep "het is me wat" noemen.
Jij had liever gehad dat 'ie "aZ dE gEkStUh" had geheten of "Geen gezeik, iedereen Rijk"? Al zou Yes, Minister natuurlijk een toepasselijker naam zijn geweest.
We have always been at war with Eastasia.
pi_202404042
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:09 schreef DestroyerPiet het volgende:
wel bijzonder dat ze de App groep "het is me wat" noemen.
Liever zo'n neutrale naam dan "weg met Keijzer" oid...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202404188
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Liever zo'n neutrale naam dan "weg met Keijzer" oid...
weg met keijzer zou wel wat meer ophef veroorzaken dan deze naam.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 14:23:16 #70
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202405304
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:47 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
weg met keijzer zou wel wat meer ophef veroorzaken dan deze naam.
Functie_elders was wel een goede naam geweest ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:51:26 #71
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202408707
Er is een peiling van EenVandaag. D66 zakt niet verder weg, verder kleine verschuivingen over de hele linie naar rechts.

twitter
  dinsdag 30 november 2021 @ 18:56:26 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_202408794
quote:
69 zetels
Nice
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202409107
69 zetels valt nog heel erg mee, dat kan met een positief akkoord zo weer richting een meerderheid gaan. Tijdens onderhandelingen zijn potentiële coalitiepartijen vaak helemaal niet zo populair, vooral niet als ze zoals D66 hun logische partners hebben laten vallen. CDA -5 en D66 -4 had ik eigenlijk niet verwacht, ik had veel grotere klappen verwacht.

Opvallend is ook dat in dezelfde peiling de helft strengere maatregelen wil: https://eenvandaag.avrotr(...)-brokkelt-verder-af/

In dezlefde peiling is de steun voor De Jonge als minister wat afgenomen: https://eenvandaag.avrotr(...)blog-gijs-rademaker/
Maar binnen de beoogde coalitiepartijen is er wel steun.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 30 november 2021 @ 19:31:52 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202409345
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Nice
Nou....de VVD staat gewoon nog op 34 zetels dus als je nieuwe verkiezingen zou houden dan worden ze weer de grootste partij en is het nog steeds zo goed als onmogelijk om ze buitenspel te zetten. Ik weet niet of ik dat nice zou noemen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 30 november 2021 @ 20:23:08 #75
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_202410441
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou....de VVD staat gewoon nog op 34 zetels dus als je nieuwe verkiezingen zou houden dan worden ze weer de grootste partij en is het nog steeds zo goed als onmogelijk om ze buitenspel te zetten. Ik weet niet of ik dat nice zou noemen.
Kan me vergissen natuurlijk, maar ik denk dat @speknek hier een klein beetje *sarcastisch* was
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_202410534
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Jij had liever gehad dat 'ie "aZ dE gEkStUh" had geheten of "Geen gezeik, iedereen Rijk"? Al zou Yes, Minister natuurlijk een toepasselijker naam zijn geweest.
Rug op '21 ;)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 30 november 2021 @ 20:33:41 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_202410694
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:23 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Kan me vergissen natuurlijk, maar ik denk dat @:speknek hier een klein beetje *sarcastisch* was
Het was gewoon puur een Beavis en Butthead grap over het cijfer 69.

Het is een internetmeme om bij 69 met "nice" te reageren.
https://knowyourmeme.com/memes/69

SPOILER: bijvoorbeeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_202410736
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou....de VVD staat gewoon nog op 34 zetels dus als je nieuwe verkiezingen zou houden dan worden ze weer de grootste partij en is het nog steeds zo goed als onmogelijk om ze buitenspel te zetten. Ik weet niet of ik dat nice zou noemen.
Standje 69 / 69 zetels

Vond het een oke grapje.
pi_202410764
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]
Het was gewoon puur een Beavis en Butthead grap over het cijfer 69.

Het is een internetmeme om bij 69 met "nice" te reageren.
Ah, dat wist ik niet.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:23:06 #80
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202411816
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 18:51 schreef VoMy het volgende:
Er is een peiling van EenVandaag. D66 zakt niet verder weg, verder kleine verschuivingen over de hele linie naar rechts.

[ twitter ]
Welke doorbraak? In 2021 hebben we geen nieuw kabinet meer.

https://www.gelderlander.(...)ordesscene~a9ebba25/

Ik blijf erbij, alle betrokken partijen hebben een dusdanig belang bij de demissionaire status dat ze de formatie zo lang mogelijk gaan rekken.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202411877
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Welke doorbraak? In 2021 hebben we geen nieuw kabinet meer.

https://www.gelderlander.(...)ordesscene~a9ebba25/

Ik blijf erbij, alle betrokken partijen hebben een dusdanig belang bij de demissionaire status dat ze de formatie zo lang mogelijk gaan rekken.
Geen nieuw kabinet, wel een formatieakkoord. Dat ze daarna nog een akkoord gaan schrijven zal het inderdaad nog wat rekken. Maar ik heb niet het idee dat iemand echt belang heeft bij demissionair zijn, het zorgt er alleen voor dat ingrepen in kortere tijd en dus harder moeten. En ik zie ook echt het voordeel niet, het aantal weggestuurde ministers na de demissionaire status bewijst dat de ministers er helemaal niks aan hebben, ze zijn echt niet veiliger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202412046
Het akkoord verder uitwerken lijken ze los te laten dus. Dat scheelt tijd. Benieuwd welk nieuw elan er gaat komen. Ministers van buiten lijken vaker vooraf een succes dan dat ze het echt zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  dinsdag 30 november 2021 @ 21:55:20 #83
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_202412250
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]
Het was gewoon puur een Beavis en Butthead grap over het cijfer 69.

Het is een internetmeme om bij 69 met "nice" te reageren.
https://knowyourmeme.com/memes/69

SPOILER: bijvoorbeeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah owkee, daar ben ik dan weer te oud voor. :P
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_202412371
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ministers van buiten lijken vaker vooraf een succes dan dat ze het echt zijn.
Ja, als ik een lijstje maak met de betere ministers van het afgelopen kabinet staan daar zeker Koolmees en Schouten vrij hoog en die kwamen nou net van heel dichtbij, als medeonderhandelaars bij het vorige regeerakkoord. Je kunt heel blij zijn met een 'fris gezicht', maar uiteindelijk komt het ook gewoon op politieke kundigheid, degelijkheid en wat willen bereiken aan. En op niet teveel tegengewerkt worden door je eigen coalitie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202413827
We gaan niet voor gemeenteraadsverkiezing een nieuw kabinet hebben, wel?

Dit is echt heel erg treurig.
  dinsdag 30 november 2021 @ 23:53:17 #86
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202413901
Overigens beklaagt men zich in Kroatie momenteel dat Nederland geen beslissing over de toetreding van Kroatie tot Schengen wil nemen omdat het kabinet demissionair is.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 00:37:45 #87
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202414125
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 20:33 schreef speknek het volgende:

[..]
Het was gewoon puur een Beavis en Butthead grap over het cijfer 69.

Het is een internetmeme om bij 69 met "nice" te reageren.
https://knowyourmeme.com/memes/69

SPOILER: bijvoorbeeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 1 december 2021 @ 08:21:55 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202415197
Ik denk dat het wel goed is als het kabinet een paar kleurrijke smaakmakers inzet op de voor nu wat minder belangrijke posten. Beeldvorming is ook belangrijk en dat kan het enthousiasme wel doen opkrikken. Voor de belangrijkste posten van het moment zou ik dan wel weer saaie degelijke figuren met ervaring inzetten.
pi_202415790
Een stuk over de veel te kleine ondersteuning die kamerleden en te kleine budgetten die de wetenschappelijke bureaus hebben: https://www.groene.nl/artikel/ik-ben-een-heel-grote-mier

Ik hoop toch echt dat de commissie Van der Staaij met een eis van minstens verdubbeling en liever verdrie- of viervoudiging van de ondersteuning komt, dat zouden nog eens goed besteedde miljoenen zijn. En eigenlijk moeten de wetenschappelijke bureaus ook gewoon verdubbelen in budget. Laat desnoods de financiering rechtstreeks gaan naar ondersteuning en wetenschappelijke bureaus, dan kunnen partijen het niet uitgeven aan ledenwerving of campagnes.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 1 december 2021 @ 11:32:52 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202417067
In principe zijn wetenschappelijke bureaus sowieso al geoormerkte subsidies
https://kennisopenbaarbes(...)-politieke-partijen/
pi_202417335
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:32 schreef Hexagon het volgende:
In principe zijn wetenschappelijke bureaus sowieso al geoormerkte subsidies
https://kennisopenbaarbes(...)-politieke-partijen/
De laatste, de Jetten-gelden, dus niet. Was bedoeld voor wetenschappelijke bureaus en ondersteuning, ging naar campagnes, ledenwerving en de reserves die bij veel partijen erg laag waren. En vermindering ontslagen bij zetelverlies, bijvoorbeeld bij het CDA.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202417399
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 21:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen nieuw kabinet, wel een formatieakkoord. Dat ze daarna nog een akkoord gaan schrijven zal het inderdaad nog wat rekken. Maar ik heb niet het idee dat iemand echt belang heeft bij demissionair zijn, het zorgt er alleen voor dat ingrepen in kortere tijd en dus harder moeten. En ik zie ook echt het voordeel niet, het aantal weggestuurde ministers na de demissionaire status bewijst dat de ministers er helemaal niks aan hebben, ze zijn echt niet veiliger.
Het voordeel is dat ze de afhandeling van de corona winter niet op hun bordje krijgen.
En de financiële gevolgen ook nog even kunnen afwachten.
  Moderator woensdag 1 december 2021 @ 12:25:14 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_202417658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het voordeel is dat ze de afhandeling van de corona winter niet op hun bordje krijgen.
En de financiële gevolgen ook nog even kunnen afwachten.
Ik kan mij zo voorstellen dat er geen enkele politicus is die nu staat te trappelen om de positie van De Jonge over te nemen, inderdaad, dat is een kant en klaar recept voor imago schade.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:52:47 #94
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202418015
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik kan mij zo voorstellen dat er geen enkele politicus is die nu staat te trappelen om de positie van De Jonge over te nemen, inderdaad, dat is een kant en klaar recept voor imago schade.
Hugo bleek bij EenVandaag gisteren populairder (37% nieuwe termijn) dan Mark (30%) en er zijn zat politici/bestuurders die wel graag premier willen worden. Dus of het echt zo werkt weet ik niet. Nu instappen op VWS kun je je wel mee laten voeren op de dalende golf.
  woensdag 1 december 2021 @ 12:54:31 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202418046
Zou De Jonge zelf verder willen? Die man is toch ook een keer toe aan aflossing?
pi_202418946
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:54 schreef Hexagon het volgende:
Zou De Jonge zelf verder willen? Die man is toch ook een keer toe aan aflossing?
Hij schijnt een oog te hebben op het ministerie van Onderwijs.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202419944
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 14:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij schijnt een oog te hebben op het ministerie van Onderwijs.
Hopen dat ze gaan voor iemand met meer "elan".
  woensdag 1 december 2021 @ 15:31:16 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202420080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:22 schreef papert het volgende:

[..]
Hopen dat ze gaan voor iemand met meer "elan".
Iemand met nog meer optimistische ijverigheid dan Hugo de Jonge?
pi_202420137
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:52 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hugo bleek bij EenVandaag gisteren populairder (37% nieuwe termijn) dan Mark (30%) en er zijn zat politici/bestuurders die wel graag premier willen worden.
En van de 63% die hem weg wil hebben, gaat het ook een heel deel helemaal niet om De Jonge, zoals te lezen is op de site van eenvandaag.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 1 december 2021 @ 17:05:04 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202421477
https://www.ad.nl/politie(...)n-bij-boer~aa37a675/

Erg jammer dat populistische moties en plannen steeds meer hun weg vinden naar de doorgaans normalere partijen.

Dit is ook weer zoiets, ik ga er zo gedetailleerder op in, maar het generieke idee is dat er teveel afstand tussen het beleid en de betrokkenen zou zijn, waardoor de beleidskeuzes niet goed zijn, en dat dat dan maar moet worden opgelost door langs te gaan. Dit gaat volledig voorbij aan het feit dat de betrokken partijen in dit (en veel andere gevallen) al een gigantische lobby in Den Haag hebben en dus helemaal niet ongehoord zijn (haha, if only) en vaak via die lobby zelf met maatregelen komen die helemaal niet werken om maar te ontkomen aan andere maatregelen die wel zouden werken maar waar ze geen zin in hebben. Zie ook Schiphol bijvoorbeeld.

Daarnaast is het ook helemaal niet zo verkeerd om afstand te hebben tussen beleidsmakers en de betrokkenen. Degenen die gaan over vervuiling en zware industrie, hoeven ook niet verplicht op stage in Pernis of bij Tata Steel, dat zou wat zijn zeg.

In feite roept deze motie op tot meer gelobby en meer invloed vanuit de vervuiler op de politiek. Grinwis zegt het ironisch genoeg goed, de overheid is er voor ons allemaal, niet alleen voor de boeren. Als het bodemwater beschermd moet worden, moet dat gebeuren en als boeren niet kunnen boeren zonder de bodem en het water te vergiftigen, dan maar niet boeren.

Meelopen bij melkveehouders lijkt me overigens het laatste om te beginnen, als die ambtenaren nou eerst eens een tijdje achter de lopende band in een slachthuis gaan werken, of voor 16 uur per dag tegen het minimumloon asperges gaan steken via een Pools uitzendbureau, dan hebben ze pas echt een stage waar ze bij meekrijgen hoe het er aan toe gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')