Echt weer belachelijk. Wegstemmen: prima. Ik vind een CTB ook niet bij de werkvloer passen. Maar controversieel verklaren van coronamaatregelen is belachelijk. Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voor er een kabinet is (huidige poging mislukt, nog wat gesteggel, over 3 of 4 maanden verkiezingen, dan nog weer formeren)... een coronamaatregel voor een jaar tegenhouden is gewoon belachelijk. Stem hem dan gewoon nu weg.quote:Tweede Kamer: coronatoegangsbewijs op de werkvloer 'controversieel'
Het wetsvoorstel voor de invoering van de coronapas op werk is door de Tweede Kamer controversieel verklaard. Dat betekent dat de wet niet wordt behandeld tot er een nieuw kabinet zit. Demissionair minister De Jonge had aan de Kamer gevraagd om het voorstel nog deze week te behandelen, maar daar gaat de Kamer dus niet in mee.
De minister wil twee andere wetsvoorstellen over uitbreiding van het coronatoegangsbewijs ook nog deze week behandelen. De Tweede Kamer spreekt er nog over of die wel aan de orde kunnen komen.
quote:Op dinsdag 23 november 2021 13:50 schreef Hanca het volgende:
Uit het liveblog van de NOS:
[..]
Echt weer belachelijk. Wegstemmen: prima. Ik vind een CTB ook niet bij de werkvloer passen. Maar controversieel verklaren van coronamaatregelen is belachelijk. Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voor er een kabinet is (huidige poging mislukt, nog wat gesteggel, over 3 of 4 maanden verkiezingen, dan nog weer formeren)... een coronamaatregel voor een jaar tegenhouden is gewoon belachelijk. Stem hem dan gewoon nu weg.
Ik volg het niet maar volgens mij doet Kuiken (PvdA) dat meestalquote:Op dinsdag 23 november 2021 14:12 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Welke voorzitter faalt er weer eens?
Inbreuk op mensenlevens is prima, dat hoort bij pandemiebestrijding.quote:Op dinsdag 23 november 2021 14:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
Een coronapas op het werk, wat triest. Verdere inbreuk op mensenlevens.
Valt toe te juichen als ze het serieus nemen. Ik ben wel benieuwd of een dergelijk fonds ook aangesproken kan worden voor individuen die hun huis willen verduurzamen.quote:
Echt groot in het nieuws is het niet vandaag, terwijl ik het toch best een grote stap vind. Natuurlijk sneeuwt het ietwat onder door corona maar toch. Het eerste echte akkoord tussen alle vier dat over vele, vele miljarden gaat en waar voorafgaand nogal wat scepsis over was.quote:
Het is ook geen groot nieuws omdat het ook letterlijk uit het treindocument van Segers lijkt te komen, denk ik. Dan voegt een tweede keer een gerucht over hetzelfde (ook nu is er geen zekerheid dat het er daadwerkelijk gaat komen) niet zo heel veel toe.quote:Op woensdag 24 november 2021 08:57 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Echt groot in het nieuws is het niet vandaag, terwijl ik het toch best een grote stap vind. Natuurlijk sneeuwt het ietwat onder door corona maar toch. Het eerste echte akkoord tussen alle vier dat over vele, vele miljarden gaat en waar voorafgaand nogal wat scepsis over was.
Deels eens, maar mogelijk loopt het op tot wel 50 miljard. En daar zitten de stikstofmiljarden nog niet eens bij, die zitten weer in een eigen fonds.quote:Op woensdag 24 november 2021 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is ook geen groot nieuws omdat het ook letterlijk uit het treindocument van Segers lijkt te komen, denk ik. Dan voegt een tweede keer een gerucht over hetzelfde (ook nu is er geen zekerheid dat het er daadwerkelijk gaat komen) niet zo heel veel toe.
Er wordt hier eerder teveel dan te weinig gepolderd.quote:Op woensdag 24 november 2021 20:20 schreef svann het volgende:
De Duitsers zijn gaan polderen, wij polariseren wat af.
In Zweden zijn ze dan weer binnen zeven uur hun kabinet al weer kwijt: https://www.ad.nl/buitenl(...)afgetreden~aad07757/quote:Op woensdag 24 november 2021 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Binnen twee maanden hebben de Duitsers een nieuwe regering.
Ik zit er kwijlend naar te kijken...
Dat is wel bijzonder jaquote:Op woensdag 24 november 2021 20:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
In Zweden zijn ze dan weer binnen zeven uur hun kabinet al weer kwijt: https://www.ad.nl/buitenl(...)afgetreden~aad07757/
Het kan dus altijd gekker.
Die coronagolf kost natuurlijk wel tijd. Rutte, Hoekstra en Schouten (als vicepremier meestal aanwezig bij corona-overleg) zijn gewoon minder beschikbaar.quote:Op donderdag 25 november 2021 19:14 schreef ijs_beer het volgende:
Je zou bijna denken dat ze t gaan rekken tot de coronagolf weer voorbij is.
Hm, klinkt alsof het nog even kan duren. Ik denk ook wel benieuwd wat de coalitie gaat doen als in de komende weken nog pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden vanwege de IC piek. Als meer vaccinatiedwang ter sprake moet komen, dan zie ik eerder de PvdA in plaats van CU steun verlenen. Wat doet dat met de lopende coalitieonderhandelingen?quote:Volgens Koolmees en Remkes zijn de onderhandelingen in lijn met de verwachtingen inmiddels vergevorderd, maar over het geheel is nog geen overeenstemming bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |