abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_202294913
quote:
Wat een nonsens. Jij hebt het congres duidelijk niet gevolgd. God, straf oid werd NIET als argument gebruikt. Het enige gebruikte argument is de dreigende en ongewenste tweedeling in de samenleving.

En die idioterie over Petrus is al helemaal niet als argument gebruikt. Sterker: geen enkel CU lid verwacht Petrus aan de 'hemelpoort'. Dat is meer iets voor idioten die niks weten van het christendom.

Ik vond de afwijzing, als CU lid en stemmer op het congres, ook jammer. Ik vind dat je gedurende een pandemie geen instrumenten mag afwijzen. Maar doen alsof het met religie te maken heeft is echt waanzin. Dan is de PvdA zeker ook een religieuze partij.

En als jij religie wil verbieden ben jij alles behalve een liberaal, trouwens.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tijger_m op 22-11-2021 18:04:28 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202295008
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een nonsens. Jij hebt het congres duidelijk niet gevolgd. God, straf oid werd NIET als argument gebruikt. Het enige gebruikte argument is de dreigende en ongewenste tweedeling in de samenleving.
Een congres van religieuze extremisten die het Woord van God niet aanhangen? :')
Niet zo na´ef zijn, boven dat congres zweefde de Heilige Geest die de gelovigen inspireerde 'het goede te doen'
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  maandag 22 november 2021 @ 17:26:28 #4
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202295027
quote:
Mwah, die gedachtegang vind je wellicht onder de SGP terug. Of nu ja, wellicht, die gedachtegang vind je zeker onder de SGP terug. CU is wel een stuk gematigder en 'moderner', zo je wilt.

[ Bericht 23% gewijzigd door Tijger_m op 22-11-2021 18:04:53 ]
pi_202295052
quote:
10s.gif Op maandag 22 november 2021 17:25 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Een congres van religieuze extremisten die het Woord van God niet aanhangen? :')
Niet zo na´ef zijn, boven dat congres zweefde de Heilige Geest die de gelovigen inspireerde 'het goede te doen'
Wie heeft het congres gevolgd? Jij niet, in elk geval. Als je onzin wil verspreiden ga je maar naar BNW.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202295070
quote:
Roelofje komt uit een SGP kerk, maar dan nog.

Er werd trouwens op het congres meer dan eens opgeroepen tot vaccineren. Ik ken geen enkel CU lid dat zijn of haar kinderen niet heeft laten vaccineren met de kinderprikken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Tijger_m op 22-11-2021 18:05:28 ]
  maandag 22 november 2021 @ 17:34:55 #7
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202295137
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Roelofje komt uit een SGP kerk, maar dan nog.

Er werd trouwens op het congres meer dan eens opgeroepen tot vaccineren. Ik ken geen enkel CU lid dat zijn of haar kinderen niet heeft laten vaccineren met de kinderprikken.
De boodschap van de CU is dan ook essentieŰl anders dan die van de SGP.

Christenunie: "god heeft ons de kennis gegeven om een vaccin te ontwikkelen, daar moeten we dankbaar voor zijn".

SGP: "god heeft ons gestraft met dit virus, daar mogen we ons niet tegen verzetten, we mogen ons leven niet toevertrouwen aan mensen, maar moeten dit bij god neerleggen, yada yada".
  maandag 22 november 2021 @ 17:36:25 #8
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_202295151
Ik ben ook opgegroeid in een CU/GPV omgeving en daar was echt iedereen wel ingeent.
It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen.
pi_202295154
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 17:29 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Staphorst...

Je verwart CU met SGP.
1 pot nat. Beide partijen willen een 2.000 jaar oud toverboek als leidraad voor de beginselen van deze maatschappij. Elk liberaal gedachtegoed zal door hen verketterd worden. Het wordt hoog tijd dat deze onzin ophoud te bestaan.
pi_202295161
Er zit een flink verschil tussen de SGP en de CU, de SGP waant zich soms nog in de middeleeuwen de CU is veel moderner gelukkig anders zouden ze nooit in een kabinet kunnen plaatsnemen
pi_202295165
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:36 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
1 pot nat. Beide partijen willen een 2.000 jaar oud toverboek als leidraad voor de beginselen van deze maatschappij. Elk liberaal gedachtegoed zal door hen verketterd worden. Het wordt hoog tijd dat deze onzin ophoud te bestaan.
Je bent gewoon hier grof aan het liegen. Doe dat in BNW. En doe niet alsof je een liberaal bent, geen enkele liberaal kan voor het afschaffen van religie zijn. Dat botst.
  maandag 22 november 2021 @ 17:39:22 #12
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202295180
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:36 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
1 pot nat.
:D

Nee, allesbehalve zelfs. Je hebt er geen kaas van gegeten, zo blijkt. De SGP heeft doorgaans een volstrekt andere insteek dan de Christenunie. Waar de Christenunie 'moderne' en wetenschappelijke inzichten nog wel omarmt wordt door de SGP eigenlijk alles wat buiten de bijbel valt met een schuin oog aangekeken.

En ga eens een zondag naar een vrijgemaakte gereformeerde kerk en doe de week daarna een oud gereformeerde gemeente met een bezoek aan. Dat is een wereld van verschil.

quote:
Beide partijen willen een 2.000 jaar oud toverboek als leidraad voor de beginselen van deze maatschappij. Elk liberaal gedachtegoed zal door hen verketterd worden. Het wordt hoog tijd dat deze onzin ophoud te bestaan.
Onzin. Zie bijvoorbeeld;

Christenunie: "god heeft ons de kennis gegeven om een vaccin te ontwikkelen, daar moeten we dankbaar voor zijn".

SGP: "god heeft ons gestraft met dit virus, daar mogen we ons niet tegen verzetten, we mogen ons leven niet toevertrouwen aan mensen, maar moeten dit bij god neerleggen, yada yada".

Dat zijn 2 hele andere perspectieven.
  maandag 22 november 2021 @ 17:48:28 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202295287
Er zit echt een behoorlijke kloof tussen CU en SGP, in allerlei opzichten.
“For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.”
  maandag 22 november 2021 @ 17:49:33 #14
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202295298
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:48 schreef Perrin het volgende:
Er zit echt een behoorlijke kloof tussen CU en SGP.
Ja, niet zo'n beetje ook. Maar goed, zoiets kun je ook alleen maar beweren als je verder geen flauw idee hebt uit wat voor mensen de achterban van beide partijen ongeveer uit bestaan.
pi_202295340
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:48 schreef Perrin het volgende:
Er zit echt een behoorlijke kloof tussen CU en SGP, in allerlei opzichten.
1 pot nat. Allebei geloven ze dat God de aarde heeft geschapen en dat God zus en zo wil. De arrogantie van de religieuze zeloot die beweert God te kennen van A tot Z.
  maandag 22 november 2021 @ 17:54:15 #16
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_202295358
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:48 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat je totaal niet snapt wat er in het verkiezingsprogramma van de CU staat. Zie bijvoorbeeld het eerste deel van hun 'gewone mensentaal pamflet"
Ik citeer net een opmerking uit hun programma. Ze zeggen nergens dat je je niet moet vaccineren. Sterker nog, ze stimuleren dat eerder.

quote:
Dit is wetenschappelijk gezien wel zo'n grote onzin, zelfs de QAnon-beweging en andere wappies verbleken bij deze uitspraken.
Neuh, creationisme is wetenschappelijk gezien onzin. Als iemand zegt "god heeft de aarde gemaakt" dan kan dat technisch gezien zelfs nog zo zijn dat iemand enerzijds in god gelooft en anderzijds alle wetenschappelijke inzichten over de leeftijd van de aarde en het universum nog voor waar aanneemt maar van mening is dat god destijds verantwoordelijk is geweest voor het ontstaan er van.

Pas als iemand beweert dat de aarde 6 of 10.000 jaar oud is wordt het wetenschappelijk daadwerkelijk onzinnig.

Je hebt echt geen flauw idee waar je over praat, zo blijkt maar weer.
  Redactie Frontpage maandag 22 november 2021 @ 17:56:57 #17
459297 crew  DarkwingDuck
pi_202295389
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:50 schreef A_Foggy_Day het volgende:
De CU is toch wel een partij van religieuze idioten. Hoe kan zo'n partij Nederland gaan regeren?
...
Religie moet verboden worden, deze onzin duurt nu al 2.000 jaar.
Ik had geen idee dat je daar zo'n probleem mee had. Je loopt immers blind achter de Hervormde Rutte aan die belijdend christen is. En jouw VVD is, iig in naam, liberaal. Wat is er liberaal aan om zaken te verbieden? Je klinkt me nu meer als een marxist.
  maandag 22 november 2021 @ 17:57:59 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_202295407
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:52 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
1 pot nat. Allebei geloven ze dat God de aarde heeft geschapen en dat God zus en zo wil. De arrogantie van de religieuze zeloot die beweert God te kennen van A tot Z.
Hoewel ik zo atheistisch als een spaghettivergiet ben, ben ik van mening dat je hier veel te kort door de bocht gaat.
“For me, it is far better to grasp the Universe as it really is than to persist in delusion, however satisfying and reassuring.”
pi_202295684
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:52 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ga je nog je excuses maken voor die eerste post? Want itt wat jij beweerde riep CU dus op het congres op tot vaccineren. Nogal diametraal wat anders. Dan past een excuus voor zo'n onge´nformeerde post natuurlijk wel.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 23 november 2021 @ 08:44:32 #20
862 Arcee
Look closer
pi_202301123
CU heeft veel moeite met 2G. Zeg maar net zo veel moeite als Segers had om weer bij Rutte aan te schuiven voor een kabinetsformatie.
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 08:48:57 #21
pi_202301156
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:44 schreef Arcee het volgende:
CU heeft veel moeite met 2G. Zeg maar net zo veel moeite als Segers had om weer bij Rutte aan te schuiven voor een kabinetsformatie.
Het heeft dus gewoon een weekje of wat extra tijd nodig om de achterban aan het idee te laten wennen. Daarna tekenen ze netjes bij het kruisje.
pi_202301318
CU stemde ook tegen de invoering van de coronapas, dus zo zeker zou ik daar niet van zijn.
pi_202303517
quote:
7s.gif Op maandag 22 november 2021 17:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Ja, niet zo'n beetje ook. Maar goed, zoiets kun je ook alleen maar beweren als je verder geen flauw idee hebt uit wat voor mensen de achterban van beide partijen ongeveer uit bestaan.
Opmerkelijk genoeg zie ik dit soort kortzichtigheid over CU(en CDA) vooral bij VVD'ers. Hebben die mensen bovengemiddeld vaak een kleine sociale kring?
Incelfrikandel
pi_202304142
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2021 12:17 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Opmerkelijk genoeg zie ik dit soort kortzichtigheid over CU(en CDA) vooral bij VVD'ers. Hebben die mensen bovengemiddeld vaak een kleine sociale kring?
Doe je nu zelf eigenlijk niet wat je VVD’ers verwijt? :P
pi_202304187
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Doe je nu zelf eigenlijk niet wat je VVD’ers verwijt? :P
Nee?
Incelfrikandel
pi_202304624
Uit het liveblog van de NOS:

quote:
Tweede Kamer: coronatoegangsbewijs op de werkvloer 'controversieel'
Het wetsvoorstel voor de invoering van de coronapas op werk is door de Tweede Kamer controversieel verklaard. Dat betekent dat de wet niet wordt behandeld tot er een nieuw kabinet zit. Demissionair minister De Jonge had aan de Kamer gevraagd om het voorstel nog deze week te behandelen, maar daar gaat de Kamer dus niet in mee.

De minister wil twee andere wetsvoorstellen over uitbreiding van het coronatoegangsbewijs ook nog deze week behandelen. De Tweede Kamer spreekt er nog over of die wel aan de orde kunnen komen.
Echt weer belachelijk. Wegstemmen: prima. Ik vind een CTB ook niet bij de werkvloer passen. Maar controversieel verklaren van coronamaatregelen is belachelijk. Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voor er een kabinet is (huidige poging mislukt, nog wat gesteggel, over 3 of 4 maanden verkiezingen, dan nog weer formeren)... een coronamaatregel voor een jaar tegenhouden is gewoon belachelijk. Stem hem dan gewoon nu weg.
pi_202304806
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 13:50 schreef Hanca het volgende:
Uit het liveblog van de NOS:
[..]
Echt weer belachelijk. Wegstemmen: prima. Ik vind een CTB ook niet bij de werkvloer passen. Maar controversieel verklaren van coronamaatregelen is belachelijk. Voor hetzelfde geld duurt het nog een jaar voor er een kabinet is (huidige poging mislukt, nog wat gesteggel, over 3 of 4 maanden verkiezingen, dan nog weer formeren)... een coronamaatregel voor een jaar tegenhouden is gewoon belachelijk. Stem hem dan gewoon nu weg.
twitter
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 14:12:44 #28
pi_202304816
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:11 schreef Raw85 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Welke voorzitter faalt er weer eens?
pi_202304823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Welke voorzitter faalt er weer eens?
Ik volg het niet maar volgens mij doet Kuiken (PvdA) dat meestal
pi_202304842
Als in: zij is volgens mij meestal de voorzitter. Niet: ze faalt meestal
  Redactie Frontpage dinsdag 23 november 2021 @ 14:29:01 #31
pi_202304938
twitter

twitter

Een coronapas op het werk, wat triest. Verdere inbreuk op mensenlevens.
pi_202304971
Wel erg knullig om bij dit thema zo'n foutje te maken. Vond het net als Hanca al vreemd om het controversieel te verklaren. Stem voor of tegen, maar controversieel slaat nergens op.
pi_202305065
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 14:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
Een coronapas op het werk, wat triest. Verdere inbreuk op mensenlevens.
Inbreuk op mensenlevens is prima, dat hoort bij pandemiebestrijding.

Ik vind zelf een CTB op het werk niet kunnen, doe dan weer die thuiswerkverplichting of gewoon een vaccinatieplicht. Als je ziet in ItaliŰ hoeveel problemen het CTB op het werk geeft, is dat gewoon onverstandig.
pi_202310125
Een CTB moet je inderdaad niet willen
pi_202310534
twitter

*O*
pi_202310739
Mooi dat ze het daar eens over zijn. De vorm (fondsen en dan dus minder controle omdat het buiten de begroting om gaat) ben ik niet zo'n fan van, maar aan de andere kant gaat het natuurlijk om eenmalige uitgaven die meer dan een jaar duren, dus ik weet ook geen andere methode.
pi_202311386
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 21:13 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
*O*
Valt toe te juichen als ze het serieus nemen. Ik ben wel benieuwd of een dergelijk fonds ook aangesproken kan worden voor individuen die hun huis willen verduurzamen.
pi_202311644
Het is toch te bizar voor woorden dat er uberhaupt nog discussie moet zijn over CTB. Ik dacht dat ik in Nederland recht had op een gezonde werkomgeving. Laat collegas die voor een ongezonde werkomgeving zorgen door zich niet te testen of te vaccineren lekker verplicht thuiswerken.
pi_202314272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 21:13 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
*O*
Echt groot in het nieuws is het niet vandaag, terwijl ik het toch best een grote stap vind. Natuurlijk sneeuwt het ietwat onder door corona maar toch. Het eerste echte akkoord tussen alle vier dat over vele, vele miljarden gaat en waar voorafgaand nogal wat scepsis over was.
pi_202314294
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:57 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Echt groot in het nieuws is het niet vandaag, terwijl ik het toch best een grote stap vind. Natuurlijk sneeuwt het ietwat onder door corona maar toch. Het eerste echte akkoord tussen alle vier dat over vele, vele miljarden gaat en waar voorafgaand nogal wat scepsis over was.
Het is ook geen groot nieuws omdat het ook letterlijk uit het treindocument van Segers lijkt te komen, denk ik. Dan voegt een tweede keer een gerucht over hetzelfde (ook nu is er geen zekerheid dat het er daadwerkelijk gaat komen) niet zo heel veel toe.
pi_202314343
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is ook geen groot nieuws omdat het ook letterlijk uit het treindocument van Segers lijkt te komen, denk ik. Dan voegt een tweede keer een gerucht over hetzelfde (ook nu is er geen zekerheid dat het er daadwerkelijk gaat komen) niet zo heel veel toe.
Deels eens, maar mogelijk loopt het op tot wel 50 miljard. En daar zitten de stikstofmiljarden nog niet eens bij, die zitten weer in een eigen fonds.
pi_202315347
Binnen twee maanden hebben de Duitsers een nieuwe regering.

Ik zit er kwijlend naar te kijken...
pi_202324444
De Duitsers zijn gaan polderen, wij polariseren wat af.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_202324470
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:20 schreef svann het volgende:
De Duitsers zijn gaan polderen, wij polariseren wat af.
Er wordt hier eerder teveel dan te weinig gepolderd.
pi_202324571
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
Binnen twee maanden hebben de Duitsers een nieuwe regering.

Ik zit er kwijlend naar te kijken...
In Zweden zijn ze dan weer binnen zeven uur hun kabinet al weer kwijt: https://www.ad.nl/buitenl(...)afgetreden~aad07757/

Het kan dus altijd gekker.
pi_202324641
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 20:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
In Zweden zijn ze dan weer binnen zeven uur hun kabinet al weer kwijt: https://www.ad.nl/buitenl(...)afgetreden~aad07757/

Het kan dus altijd gekker.
Dat is wel bijzonder ja :D
pi_202337724
Helaas, vol verwachting klopte ons hart, maar de schoen blijft leeg:
https://nos.nl/collectie/(...)epraat-over-formatie
  donderdag 25 november 2021 @ 19:14:14 #48
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_202338034
Je zou bijna denken dat ze t gaan rekken tot de coronagolf weer voorbij is. :{
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_202338076
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:14 schreef ijs_beer het volgende:
Je zou bijna denken dat ze t gaan rekken tot de coronagolf weer voorbij is. :{
Die coronagolf kost natuurlijk wel tijd. Rutte, Hoekstra en Schouten (als vicepremier meestal aanwezig bij corona-overleg) zijn gewoon minder beschikbaar.
pi_202339219
quote:
Volgens Koolmees en Remkes zijn de onderhandelingen in lijn met de verwachtingen inmiddels vergevorderd, maar over het geheel is nog geen overeenstemming bereikt.
Hm, klinkt alsof het nog even kan duren. Ik denk ook wel benieuwd wat de coalitie gaat doen als in de komende weken nog pijnlijke keuzes gemaakt moeten worden vanwege de IC piek. Als meer vaccinatiedwang ter sprake moet komen, dan zie ik eerder de PvdA in plaats van CU steun verlenen. Wat doet dat met de lopende coalitieonderhandelingen?
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')